Blogiarhiiv

pühapäev, 6. märts 2022

Tallinn - Paldiski - Keila. Märts 2021.

 

Neljapäev, 18. märts 2021

Tallinn - Paldiski - Keila.

 

 
Ahoi, Keila linn!
Te võite ju matsina FB lehel blokeerides arvata, et midagi muutub? Ei, kiidan kui vaja ja kritiseerin kui vaja, olgu siis tegematajätmisi transpordis või Keila linnas. Ja nüüd seda enam kriitikat levitades! Blokeeringutega omavalitsus nüüd küll midagi ei saavuta!

Aga nüüd sõidu juurde. Plaan oli minna rongiga Kloogale ja sealt bussiga Keila-Joa suunas. Natukene ka jalutada, sest pikalt kahjuks enam ei kõnni. Ja et järgmise rongiga poleks bussile jõudnud, "lidusin" siiski varasema peale. Teel olles otsustasin aga siiki Paldiskini sõita.
 
 
Keilas paistab aknast alati hetki mida tabada.


 
Tahtsin pildistada ka busse, sest vahel hea neid pilte mõne teema juurde sobitada. Vahel kukub küll omapärane tabamus välja.

 
Üks kant, kuhu võiks siis uue Elroni depoo ehitada. Näiteks nii, et Paldiski ja Turba suuna lahknemiskohast saaks omaette peatuse ja depoo kahe suuna vahele.

 
Sest siia on nagunii tulevikus peatust vaja, Keila linna piirile Paldiski suunal. Ja kuna tõenäoliselt tulevikus on paldiskist nii tava- kui kiirronge, siis poleks ju paha kui Keila - Tallinn rongid (osaliselt, nagu täna Pääskülast) siit alustaks? Parem kui Keilast alustamine, sest sinne piirkond juba täna nii elamu- kui tööpiirkond. Poleks ju mõtet rong lihtsalt alustamiseks siit depoost Keila jaama tühjalt sõidutada?

 
Niitvälja vast kiirrongi puhul ei kuuluks peatuste hulka? Vaevalt siin sajad ratsutajad ja golfarid rongiga sõidaks?




 
Golfiala on muidugi rongiaknast silmale ilus vaadata.



 
Kloogal on aga arenguruumi küllaga! Ka bussiliikluse koha pealt!
 
Kuigi ka abivallavanem uhkesti vallalehes loo avaldanud juurdeveost (kuigi osaliselt mitte väga asjatundliku), siis ometi võid siitkaudu nt Keila-Joale sõita soovides hoopis lulli lüüa. Heakene küll, praegu pole suvi, aga ongi paras aeg enne suve mõtlemiseks. Ja millegipärast lõpeb ametnike mõtlemisvõime siin otsa...

Teisest küljest tundub neil fantaasiat jätkuvat? Rongipeatuste juures asuvaid peatusi portaalides otsides peaks esmalt olema KOHANIMI, aga on ka neid, mille nimeks Raudteejaam või Raudteejaama. Ja kui on kohanimega, siis lihtsa JAAM asemel on lisandiks raudteejaam, rongijaam jm. Milleks? Muidugi on imetlusväärt, kuidas vallaametnikud paljudes kohtades üle Eesti kangelaslikult seisavad vastu nimede muutmisele!

Tallinnast tulevate rongide puhul olen varemgi kõiki ametnikke teavitanud, kuidas peaks asi olema lahendatud, aga tundub lootusetuna. Eks nagu ikka, selgitan aina uuesti ja uuesti.

Harjumaal on veel üks suur probleem, sest on suundi, kus mitte ÜHEGI puhke- või tööpäevase bussi sõiduplaan ei lange kokku! Nagu mulle Põhja-Eesti ÜTK-st on kinnitatud, töötavad neil kõrgeltharitud asjatundjad. Aga kuidas siis selline jama võimalik? Et siis näiteks soovides sõita Laulasmaale või Keila-Joale saab Klooga jaamast kohale puhkepäevadel ühtede rongidega, tööpäevadel teiste rongidega  tulles? Põhja-Eesti ÜTK tahtlik tegevus, torpedeerimaks tõeliste asjatundjate aastaid kõlanud juttu rongide ja busside ühildamise kohta?

Tegelikult on aga lood veel keerulisemad. Oleks ülimalt loogiline, kui buss 127 Klooga - Tallinn väljuks Klooga-Aedlinna Jaam peatusest 3 minutit ja seega Klooga Jaam peatusest 10 min peale Tallinnast saabuvat rongi. Seni pole küll Aedlinna peatuse juures bussipeatustki ja seda ei saavat tehagi, sest kaitsevägi vajab seal iga ruutmeetrit!?

Igal juhul, on siis seal peatus või mitte, bussi väljumisaeg Laulasmaa (Keila-Joa, Vääna, Vääna-Jõesuu) suunas oleks Klooga Jaam peatusest võimalik tagada 5-10 peale rongi saabumist. Sama lugu siis ka Tallinna poole sõitva rongi puhul - buss saabuks Laulasmaa suunalt Klooga Jaama 5-10 min enne rongi väljumist. Mis toimub täna?

Näiteks  Tallinna suunalt 10.25 saabuva rongi ajal Klooga jaamast L ja P sõidab buss ära 10. 22, E-R 10.47.. Järgmise rongi ajal, mis oleks magusaim aeg, bussi polegi. Veel edasi, 12.49 saabuva rongi puhul saaks Laulasmaa suunas sõita L,P 13.02, tööpäeviti 13.37. Kas kellelgi peaks tekkima soov tulla autost ühistransporti?
Kui varahommikune välja jätta, siis tööpäeviti saab niimoodi sõita üldse vaid 3 korda päevas! Uskumatu aga tõsi!

Oleks siis vähemalt võimalik minna bussile 128, Kloogaranna Rongijaam - Tallinn!? Kus sa sellega, see veel suurem soust ja liigub harva! Ja ei sõidagi Klooga jaamani!

Parim variant oleks muidugi see, kui kaks liini jaguneks enam-vähem pooleks, et ehk iga päev
* kordamööda saab rongidelt bussidele 127 ja 128?
* kõik läbiks Kloogaranna jaama?

Kloogalt 8.05 ja 9.03 väljuvatele rongidele busse Kloogarannast ja Laulasmaa suunalt ei tule, ometi tegu töölesõiduaegadega? 10.07 väljuvale rongile L,P jõuab, tööp saabub buss 10.31, järgmine rong 11.11. Siis taas üks rong, millele bussi ei tule. Järgmine rong 12.20, buss saabub 12.47....

Ükskõik, millise koha inimeste vaatenurgast seda vaadata, peaks see andma palju erinevaid võimalusi?

 
Need natuke nagu süsimustad majad jätavad alati omapärase mulje.

 
Rongiaknast pildistades võid aga ühes alati kindel olla - mõni post tuleb otse kümnesse!


 
Klooga-Aedlinna Jaam bussipeatus. Mida pole. Eelpool pakutud variandi puhul saaks siit Klooga peatustesse sõita ka need, kel ehk see raskem. Muidugi, seda saab loota vaid siis kui piletimüük likvideeritakse ja aega ei kulutata....

Lääne-Harju valla juhid on aga need, kes toetavad tasulist bussiliiklust?


 
Kuidas on Paldiski elukohana? Kas ja kuidas kedagi mõjutab selline?




 
Nägin nüüd ära selle uue tabloo. Kahepoolse, nagu 10 aastat tagasi Eesti raudteele jt rääkisin. Võttis aega, mis võttis, suudeti lõpuks aru saada. Kuid aru ei ole saadud sellest, kuidas ja kuhu seda paigutada ja veelgi enam, kui koha peal iga nurga alt vaadata, saab ka aru, kui oluline on bussipeatuse asukoht. Siin on see vale, aga seda juba muuta on keeruline. küll saaks teha asju nii nagu vaja seal, kus see veel võimalik.

 
Paldiskisse tehti juurde reisirongile üks tee. Pidanuks tegema juba siis, kui uusi perroone ehitati.

 
Ekraanide nähtavusega on muidugi probleeme.








 
Eesti Raudtee uus mall.



 
Paldiski elanike jaoks on aga üks suur probleem, pääs mere äärde. Ma ei oskagi öelda, kas peaks imestama või vastupidi, Eestis pole midagi imestada? ettevõtted haaravad omale maa, inimesed neid aga ei huvita? Isegi mitte oma inimesed? Või arvatakse, et töö ajal merd näha on piisav?

Tegelikult peaks iin tegema üle raudtee kulgeva kinnise galerii, kus merepoolses küljes oleks ka väike vaateplatvorm. Galerii sellisena, et osalt saaks seal isegi klaasruumis olla ja halvema ilmaga vaadet nautida. Ning trepp alla mere äärde koos väikese alaga, mis oleks siis inimeste jaoks. Nagu järgnevatest piltidest näete, on siin ruumi selleks küll.

Aga miks asi ei huvita kedagi? Eriti neid, keda valitakse ja kes lubavad piimajõgesid ja pudrumägesid? Seda peab neilt küsima. Valimiste eel. Rohevallas veel eriti.

 
kormoran.
















 
Väga mõnus oli seegi lühike käik. Kuulsin aga chicago podinat ja tulin tagasi, et juhuslikult mitte jääda mõne pikema koosseisu taha.










 
Ka siin on bussipeatuse nimi muutmata. Ka putka ei kõlba kassi saba alla ka mitte. Aga mis teha, vallavalitsus, Elron ja Eesti Raudtee - kas neilt märgata mingitki hoolimist?









 
Kuna pikema jalutuskäigu plaani polnud, valisin tagasisõiduks bussi. Kahju muidugi sellest, et need bussid (osa neist) ei sõida majakani. Pole see vahemaa rongilt nii väike, et igaüks sinna jalutaks. Samas, valla jaoks on see võõras mure ja seega polegui kedagi, kelle mure võiks see olla.






 
Raiskame ikka ka valgusele metsa vahel?



 
Keila tundub aga olevat päris hea koht elamiseks. Ma ei pea ennast silmas, sest olen hingelt endiselt maakas. Aga paljudele siin vast meeldib. Kui ka linnavalitsus oleks veel asjalikum, oleks lood veel paremad.











 
Isegi kohalikud bussiliinid olemas.

 
Haljastustki on, kuigi mitte igal pool.





 
Ohoh! Nõiaosmik?


 
Huvitav maja, kuigi mitte minu maitse.



 
Ilusa värvilahendusega lasteaed.

 
Park on aga siin koht, mis väga paljude poolt kiita saanud ja tõepoolest, tegijad on kiitust väärt. On vaid üks asi minus kripeldamas - joogivee kraanid, mis pargis puudu! Kui teen ettepaneku, on see s... ettepanek, kui aga teeb keegi, ma ei teagi, kas "oma jope" sama ettepaneku linnatänava kohta, on see linnavalitsuse sõnul KULDAVÄÄRT MÕTE!
Ja ehk korduv küsimine, miks pargis pole kraane ning muugi kohta, nagu bussipeatus ning muud pisiküsimused olidki need, mis panid linnavalitsusest kedagi mind FB-s blokeerima. Naeruväärt ja lapsik, aga nii on. Ju siis mõne muu asja eest kiitsin liiga vähe, või oli ikkagi kellegi konnasilm nii lirtsuv, et ei kannatanud...




 
Eriti rahul siin muidugi lapsed emmedega.





 
Paekivi on igal pool huvitav jälgida. Kui ilusaid hooneid jm sellest saab! Kuigi täna soovitakse rohkem killustikuks jahvatada...



 
Keilas näha vanu ekraane ja loomulikult valesti paigaldatuna. Loodetavast uute paigaldamisel suudab Eesti Raudtee natuke mõelda või vajadusel küsida! Keila vajab kolme ekraani ja üks neist peab olema bussipeatuses nii, et operatiivinfot hilinemiste jm kohta näeks ka bussijuht.



 
Perrooni "jaotamine" A ja B tundub aga koomiline. Võib olla eksin...

 
Talvel ei saa joogivett ei siin ega jaama juures.


 
Ikka veel nimetu? Küll on ikka mõni töö raske!
Kiiduväärt aga, et siin on ka puid istutatud.

 
Rongilt saab siin aga vaid siseliinidele. Oli ka üks hädine Haapsalu buss, aga PEÜTK asjatundjate kaheaastase ekraanivaatamise tulemusena on see nüüd kadunud.





 
See vaade meeldib mulle alati!



 
Uuem jaamahoone oleks aga äge koht elamiseks!




 
Õige varakult info üleval?



 
Info Elroni ja infoalus Eesti Raudtee moodi.

 
Isegi töötab, aga näha suurt pole midagi.

 
Hm, mis see on?



 
Saue ja Padula vahel oleks juba täna vaja uut rongipeatust.


 
Väike põige Taluturule.



 
55 milline Kallase projekt?

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar