Blogiarhiiv

pühapäev, 6. märts 2022

Elvast bussidega Äksi, Mustveesse jm ning tippdemagoogi "soust". Märts 2021.

 

Pühapäev, 7. märts 2021

Elvast Mustveesse, Äksi jm.

 

 
 
Elva - Alatskivi suuna bussid ei läbi Tartus bussijaama vaid peatuvad Tartu Kesklinn peatuses. Tartu Jaama läbivad bussid peavad võimalusel ja vajadusel tagama ristümberistumise (sh siis ka Valga ja Põlva suunalt). Muud peatused linna sees, nagu neil liinidel ikka + vajadusel mõned juurde ja LUBATUD sõit ka linnasiseste peatuste vahel.
 
Liin 403/743, Elva 6.00 - Tartu 6.40 - Alatskivi 7.55 - Kallaste 8.05 E-R

Liin 415/711 Elva 6.40 - Tartu Jaam 7.30/37 - Alatskivi 8.40 - Kallaste 8.50 - Mustvee 9.20 E-R
 
Liin 404/611 Elva 6.35 - Pangodi 7.05 - Tartu Jaam 7.30/37 - Äksi 8.15 - Lähte 8.25 - Teaduspark 9.00 E-L

Liin 413/711 Elva 7.45 - Tartu Jaam - 8.42/45 - Alatskivi 9.35 - Kallaste 9.45 - Mustvee 10.15 E-P

Liin 433/736 Elva 8.55 - Tartu Jaam 9.40 - Alatskivi 10.50 - Kallaste 11.05 - Mustvee 11.35 E-P
 
Liin 404 Elva 8.40 - Pangodi 9.10 - Tartu Jaam 9.40 - Lähte 10.25 E-P

Liin 403/751 Elva 9.30 - Tartu Jaam 10.15 - Alatskivi 11.10 - Kallaste 11.20 E-P
 
Liin 72B Puhja (kiir) 9.30 - Tartu Jaam 10.03/10- Räpina 11.15 - Värska sanat 11.45

Liin 417/442/253 Elva 9.30 - Tartu Jaam 10.20 - Äksi (Keskus) 10.55 - Jõgeva 11.45 E-L
 
Liin 509 Ilmatsalu 9.30 - Tartu Jaam 10.03/10 - Mehikoorma 11.30 - Räpina 11.55 E-L

Liin 714/21B Äksi 9.15 - Tartu Jaam 10.03/10 - Varbuse Mõis 11.10 - Kubija 11.55 E-L

Need on näited, mis ei pretendeeri absoluutsele tõele, pigem on näited põhimõttelisest muutusest, kus saab sõita rohkematesse kohtadesse, kus ei pea Tartu ja Mustvee vahel mõtlema, kuidas liikuma saada väiksemates kohtades, kus saab tagada jõudmise rongilt maakonnaliinile jne.
 
Tartu Jaama ajad murruga ajad näitavad ümberistumisi Tallinna suunale ja Valga ning Põlva suunalt. Muidugi ka vastupidi, nt Puhjast tulles võimalik Valga rongile istuda jms.
 Murruta on siis kas Tallinnasse sõitmiseks või Tallinnast (10.06) bussidele istumiseks. Muidugi tähendab see, et raudteejaamas on vaja maakonnaliinidele vähemalt 10 seisukohta ehk et tulevikus ikkagi bussijaama kui funktsiooni ületoomist kaubateede asemele. Reno Laidre üks eestvedajaid, kes kulutas 2,7 miljonit euroraha, jättes bussipeatused jaama juurde isegi sellise raha juures tegemata. MEELEGA.

Ja nii päev läbi, tekitades pikemad liinid ja võimaluse sõita Tartus rohkematesse peatustesse (Salvest, ERM, Teaduskeskus, Annemõisa jt), kuna linnaliinidele ümberistumine ei ole atraktiivne! Üksiti saab sõita ka Lõunakeskusesse tööle ning ka poodlema jms. Nt liin Puhja - Värska tagab võimaluse Räpinasse ja Värskasse sümber istuda ka Tallinna rongilt. Linnaliine kasutades sellised asjad tihti võimalikud ei ole. Samas õnnestub mitmeid liine kaotada ehk säästa ning teisest küljest aidata kaasa täituvuse vähenemisele, mis sageli probleemiks, nt 21B. Olulisi nüansse rohkemgi, nt ei ole vaja samaegselt rongiga bussiliine nt Elvast (404), samas pole Elvast Tartusse busse Pangodi, Ülenurme jm kaudu.
 
Kõik see eeldab muidugi ka bussijuhtidele normaalseid puhkeaegu ja -tingimusi sihtpunktides. Praegu nt olemas Tartus bussijaam, aga pole bussijuhtidel oma ruumi ega kohvi ning vett tuleb lasta bussikapoti varjus....
Ehk et mida pakuks poliitik bussijuhile, kes Kallastel keset parki bussijaamas aega parajaks teeb? Ehk leiaks lõpp-peatuseks koha mingi söögikoha juures? Või kutsuks vähemalt sõitma vallamajani, kus päeval kohvi ja vett laskma saaks?

*************************************

Muidugi tasub vaadata liine ka teise nurga alt, näiteks võimalusel siduda ka Tartus busse, mis seotud Jõgeval. Parim oleks sellegi asja juures see, kui Jõgeva - Tartu bussid saaks läbi Tartu linna selle piirini vähemalt sõita. Miks mitte näiteks Lõunakeskuseni? Ülenurmeni? Annelinna?

1. buss Jõgeva Jaam buss 8.10 (mõlema suuna rongid 7 min varem) Kuremaa - Palamuse - Luua - Tabivere Jaam, saab 8.50, peatub rong 013 kl 9.00.

Tabivere Jaam 9.05 - (peatub 013, seega L ja P võimalused ka Valga ja Koidula poolt tulijatel) - Äksi * - Elistvere Mõis - Luua - Palamuse - Kuremaa - Jõgeva Jaam, saab 10.10, rong Tallinna 10.20.

2. buss. Tagasi sama liini pidi (võib põigata läbi Lähtest**) Jõgevalt u 9.50 (12 min varem saabub rong 010). Tabivere Jaam saabub 11.10, peatub rong 012 kl 11.21.

Tabivere Jaam 11.25  tagasi Jõgevale, saab 12.30, peatub rong 213 kl 12.36.

3. buss Jõgevalt 11.15 (saabub 012 kl 11.07) , Äksit läbimata, saab Tabivere Jaam 12.10, rong 213 kl 12.19.

Tabivere Jaam 12.25, läbi Äksi, Jõgeva Jaam saabumine 13.33, rong Tartusse 014 kl 13.39.

4. buss. Jõgeva Jaam 13. 44, saabub rong Tallinnast 13.39, - Kuremaa - Palamuse - Tabivere Jaam, saab 14.20 ***, peatub rong 017 Tartust kl 14.25

Tabivere Jaam 14.35, 5 min varem rong Tartust - Äksi - Elistvere - Mõis - Palamuse - Kuremaa Jõgeva Jaam, saab  15.55, rong 019 Tallinna kl 16.04

  5. buss Jõgeva Jaam 16.15, rong 018 Tallinnast 16.04 - Kuremaa - Palamuse - Elistvere Mõis - Äksi - Tabivere Jaam, saab 17.35, rong 215 Tallinna 17.47

Tabivere Jaam 17.55, rong 215 Tartust 17.47 - Jõgeva Jaam saab 19.15, kl 19.24 rong 063 Tallinna

6. buss. Jõgeva Jaam 19.15, rong 060 Tallinnast 19.09 - Kuremaa - Palamuse - Luua - Äksi - Tabivere Jaam 20.20, rong 216 Tallinna kl 20.26.
 
Tabivere Jaam 20. 40 rong Tartust 20.26, Äksi - Luua - Palamuse - Kuremaa - Jõgeva Jaam saab 22.00, rong 062 Tartusse 22.20 ****
 
 
Teema ammu üleval, võimalused paigas, aga ei Tartu ega Jõgeva ÜTK-d vaevu tegelema. Ega ei hakkagi tegelema vast uue juhi all, kui ülalt poolt konkreetseid suuniseid ei tule.
 
*******************************  

Lisan siia ka Põlva suuna rongide sõiduplaani võimaliku variandi:



(Piusa 5.45) Koidula 6.02 - Tartu 7.20 (ümberistumine 011). käigus  (E-R?)

Tartu 7.30 - Põlva 7.59  KIIR! (Ei peatu Uhti, Reola, Vana-Kuuste, Rebase, Kiidjärve) * (E-R?)

Põlva 8.09 - Tartu 8.37   KIIR! (Samad peatused) ümberistumine 013

Ümberistumine rongilt 015, Tartu 10.15 - Piusa 11.46

Piusa 11.58 - Tartu 13.29  ümberistumine 013

Tartu 13.45 - Piusa 15.16

Piusa 15.40 - Tartu 17.11 ümberistumine 215

Tallinnast otse, Tartu 17.22 - Orava 18.29

Orava  18.40 - Tartu 19.40 KIIR! (Ei peatu Rebase, Vana-Kuuste, Reola, Uhti)

Ümberistumine 018 Tartu 19.50 - Piusa 21.21 ** (või Koidulani )

 Piusa 21.35 - Tartu  22.50  R, L  KIIR! (Ei peatu  Orava, Ruusa, Holvandi, Rebase, Vana-Kuuste, Reola, Uhti) ** 
või Koidula ca 21. 15 - Tartu 22. 25

Ümberistumine 060 Tartu  22.35 - Koidula 23.45  R, L,  KIIR (ei peatu Uhti, Reola, Rebase, Holvandi, Ruusa, Orava)
 
****************************************

16.03.

  • Tere!
    1. Vajalik on bussipeatus Lennundusmuuseum.
    2. Millal tagatakse Põlva jt suundade busside läbisõit ja sidumine rongidega Tartu Jaam peatuses?
    3. Millal saab näha esimesi maakonnaliine Tartut läbimas, tagamaks peasuundadel kohalesaamise ilma ümber istumata, nt Ülenurme - Salvest - Alatskivi, Luunja - Ilmatsalu jm suundadel?
    4. Millal hakatakse Elva - Tartu suunama Tartusse ka Ülenurme kaudu ning need sõidavad linna teise serva?
    5. 98A ja 21B vajalikud käigus iga päev, eelkõige Maanteemuuseumi saamiseks. Laupäeviti on ka 21B tihti ületäituvusega. Tagama peaks sellelt ka ümberistumised Tartu Jaamas.
    6. T-L oleks vajalik ka Järvemuuseumisse ning tagasi.
    Nt Elva Jaam 10.40 - Rõngu - Palupera Jaam - Otepää, tagasisuunal Elvas 13.35.
    7. Suurt puudust tuntakse Tartu (-Varnja) - Alatskivi - Kallaste suuna busside pikendamise järele Mustveeni.
    Parimate soovidega

  • Täname Teid ettepanekute eest bussiliikluse paremaks korraldamiseks. Vastame küsimustele konkreetselt punktide kaupa.
    1. Lennundusmuuseumi kaugus lähimast bussipeatusest on vähem kui 500 meetrit, mistõttu seni ei ole peatuse rajamist planeeritud. Konsulteerime Kastre Vallavalitsusega antud küsimuses, kui toimub järgmine kohtumine omavalitsusega (seoses koroonasituatsiooniga ei oska hetkel täpsustada täpsemat ajakava).
    2. Põlva-Tartu bussiliine Tartumaa Ühistranspordikeskus ei korralda. Küsimus tuleks esitada Kagu Ühistranspordikeskusele.
    3. Planeeritud on kohtumine Tartu Linnavalitsuse ja lähivaldade ning ühistranspordikeskusega, kus arutatakse ka Teie poolt esitatud küsimust. Kohtumise korraldamise võimalikkus oleneb koroonasituatsioonist. Kuna selles küsimuses puuduvad hetkel otsused, ei ole kahjuks võimalik konkreetsemat vastust anda.
    4. Vastus ühtib kolmanda küsimuse vastusega.
    5. Liinid 98A ja 21B on Kagu Ühistranspordikeskuse poolt korraldatavad liinid. Palun pöörduge selles küsimuses Kagu Ühistranspordikeskuse poole.
    6. ja 7. Tõstatatud küsimuste osas analüüsitakse võimalikku nõudlust uue hankeperioodi ettevalmistamise käigus.
    Lugupidamisega


Niisugused küsimused saatsin ja niisugused vastused sain. Kuidas nüüd võtta? ÜTK-de puhul annab ikka otsida, mis eesmärgid neile üldse pandi, sest jutt üldsõnaline, googeldades koos EESMÄRKIDEGA ei leiagi suurt midagi. Seega, eesmärki nagu polegi, oluline oli hajutada vastutust, jätta justnagu alles KOV-ide "osalus" nende töös ja lõpuks - ühte ei huvita, teised virelevad nii palju, et palk jookseb?

Ah, et Tartumaa ÜTK asi ei ole need liinid, mis "korraldatakse" Kagu ÜTK poolt? Võib olla siis teha maakonnapiiridele busside ühised peatused, kus ühed lõpetavad ja teised alustavad? Ehk siis selle asemel, et ühendada liinid sellisteks nagu Lao - Tartu Jaam - Lähte, tõmmatagi need kõik eraldi, maakondade ja linnade piirideni? Veel parem, ka Põlvas linnaliinid veaks reisijad Põlva linna PIIRILE ja sealt maaliinid siis Tartu maakonna piirini? Absurdistan?

3. Täiendavalt:
Millal saab näha esimesi maakonnaliine Tartut läbimas, tagamaks peasuundadel kohalesaamise ilma ümber istumata, nt Ülenurme - Salvest - Alatskivi, Luunja - Ilmatsalu jm suundadel?

Ja kui otsuseid ei tulegi, sest ei suudeta aru saada selle kaasaegse lahenduse põhimõttest, jääb segapuder kehtima ka 8 järgnevaks aastaks?


13 kommentaari:

  1. Loomulik küsimus bussisõitjalt:

    sõidan bussiga.Arusaamatuks jääb see, et kas nüüd tõesti saaksin elvast otse alatskivile?

    Vasta
    Vastused
    1. Eks see tundub täna uskumatu küll. Miks? Sest ametnike arvates sõidetakse vaid tõmbekeskustekeskselt ja ümberistumised rõõmustavad sõitjaid.

  2. Hea arutelu:


    Administraator
    Huvitab, kuid ei aru poliitilise tasandi küsimusest

    · Vasta
    · Jaga
    · 59 min · Muudetud

    Neeme Sihv
    Autor
    Kas erakonnal on eesmärk valimistel osaleda? Kas selleks ei oleks hea variant see, kui saab valijatele näidata, et asjad pakuvad HUVI ja et on tahtmist LAHENDUSI leida ja et valmis ka vaidlema või hoopis õppima?

    · Vasta
    · Jaga
    · 38 min


    Administraator
    Jah, erakonnal on kavas ühtsena kohalikel valmistel osaleda. Kuigi kas, küsimused mulle ei meeldi, sest vastused on küsija poolt manipuleeritud. Kindlasti on erakonnas keegi kelle huvid on mõne Sinu omaga täpselt vastupidised. Soovitan lugeda Elanikust Kodanikuks ja mõelda mis tasandil milliseid küsimusi saab lahendada. Mis on kohaliku volikogu, mis riigikogu ja mis erakondade poliitika tasandi pädevuses. Mina ei esitasks vastandavaid küsimusi, seda teeb üks teine erakond. Ma praeguseks ei saanud ilmselt probleemist aru. Ehk kus Sinu probleemides on kodaniku - ametniku tasandi ja kus poliitilise tasandi probleem. Kas erakond peaks hakkama vaidlusi lahendama, ... (ma seda tegelikult ei küsigi). Tasuta traspordi haldamine on ühistranspordikeskuste ülesanne ja seda tehakse koostöös kohalike ametnikega. Ehk palun üksiti, täpsemalt mis on Probleem, vastuolu, mida erakond peaks lahendama, ...

    · Vasta
    · Jaga
    · 28 min


    Administraator
    Miks peaks otse Elvast Mustveese saama?

    · Vasta
    · Jaga
    · 27 min

    Neeme Sihv
    Autor
    Ei peagi. Kohe selgitan. Aga kas Tartust Kallastele otse saamiseks on mingil moel rohkem põhjusi kui Mustveesse?

    · Vasta
    · Jaga
    · 25 min


    Administraator
    Neeme Sihv
    Ma ei vasta kas küsimustele .. seal on Sinu vastus sees, ehk see pole päris küsimus mis aitaks päris probleemi lahendada. Kas küsimus on Sinu isiklik , mitte ühiskonna probleem.

    · Vasta
    · Jaga
    · 24 min · Muudetud

    Neeme Sihv
    Autor
    See on arutelu. Siis ei saa ka mina vastata, sest see on osa mõttekäigust

    · Vasta
    · Jaga
    · 24 min

    Administraator
    Neeme Sihv
    minul pole ühtki põhjust Elvast otse Kallastesse saada. Kui tahad midagi muuta, pead edasi mõtlema .. muutma mõttekäiku

    · Vasta
    · Jaga
    · 22 min · Muudetu
    Administraator
    NB! Kas, küsimused on suletud küsimused need peatavad mitte ei toeta arutelu.

    · Vasta
    · Jaga
    · 20 min · Muudetud

    Neeme Sihv

    , mõistetav.
    Küsimus polnud konksuga, kuigi tõenäoliselt on Tartu Kallaste jaoks suurem tõmbekeskus kui Mustvee. Kindel pole. Kuid erinevus selles, et Mustvee on sõlmpunkt, erinevalt Kallastest. Ja kui kuskilt teele jäävast peatusest, näiteks Alatskivi, tahaks Jõgevale, siis see ei toimi mitte kuidagi. Ehk et Mustveeni pikendatud liin aitab väga paljude erinevate peatuste inimestel liiklemise paremaks, sh Jõgevale, rongini välja.
    Aga miks Elvast? Nagu ütlesin, ei pea. Võib ka Nõost (kus erinevate kantide õpilasi) või Ülenurmelt vm. Ja selleks, et peasuundadelt nagu on Teaduspark, Raja, Pauluse jt peatused oleks mõttekas OTSE anda võimalus sõita linna piirist Kallaste või Mustveeni?
    Ning teine "ots". Kui Elva - Tartu buss on väga populaarne, siis ehk peaks sellega saama ka peatustes(se)t Kvissentali Tee, Salvest, Peetri Kirik jt?

    · Vasta
    · Jaga
    · 15 min

    Neeme Sihv
    Autor
    Vale arusaam, väga edukalt toetavad, kui minna nende sisuga kaasa.

    · Vasta
    · Jaga
    · 14 min

    Neeme Sihv
    Autor
    Meie bussiliikluses, eriti Rapla, Põlva, Võru jt linnade puhul kehtib arusaam, justkui oleks "õigus" otse sõita ainult osadest linnapeatustest. Kui neid linnu tunned, siis saad asja mõttest aru.



    Vasta
    Vastused
    1. Meie bussiliikluses, eriti Rapla, Põlva, Võru jt linnade puhul kehtib arusaam, justkui oleks "õigus" otse sõita ainult osadest linnapeatustest. Kui neid linnu tunned, siis saad asja mõttest aru.

      · Vasta
      · Jaga
      · 17 min


      Administraator
      Neeme Sihv
      Ei tunne,ma ei loe mõtteid ja milles probleem on

      · Vasta
      · Jaga
      · 15 min · Muudetud

      Administraator
      See näib probleemide virrvarr, minu jaoks, ma ei kasuta neid liine ei oska kaasa rääkida, mis takistab praegu otse sõitmast? Mina Elvasse saan igast peatusest, kus olen soovinud ... ei taha läbi Ülenurme ega Kallaste

      · Vasta
      · Jaga
      · 10 min · Muudetud

      Neeme Sihv
      Autor

      , sama probleem Missost jm saab nt Kose suunalt Võrus maakonnaliiniga sõitja kasutada 5 peatust, Põlva, Kanepi, Sõmerpalu jt suundadelt MITTE ÜHTEGI. Eriti halb see, kui linnaliiklus vilets.
      Raplas sama lugu, Põlvas samuti. Mõnelt suunalt saab Ra… Vaata veel

      · Vasta
      · Jaga
      · 8 min

      Neeme Sihv
      Autor
      Ja ma pole rääkinud Tartust Elvasse läbi Kallaste sõitmisest.

      · Vasta
      · Jaga
      · 8 min

      Neeme Sihv
      Autor
      Ma küsisingi vaheküsimuse, et natuke mõtleksid, nüüd küsid, mis takistab otse sõitmast? Millega? Kui Elvas oleks bussijaam ka kohe linna servas, kas see meeldiks sulle, et sa kesklinna ei saa?

      · Vasta
      · Jaga
      · 7 min


      Administraator
      Neeme Sihv
      miks peaks saama, ma olen korduvalt mõelnud, et maaliinid võiks kõik peatuda näiteks Lõunakeskuse juures, mis peaks bussijaam üldse kesklinnas olema`?
      1

      · Vasta
      · Jaga
      · 5 min · Muudetud

      Neeme Sihv
      Autor
      , tõsiselt või?
      Ja teine bussijaam Salvesti juures, kolmas Ilmatsalu tänava pool Tallinna ringteel, neljas Annemõisas jne?

    2. Tõsiselt ikka, kõik maaliinide vahe ja lõpp peatused lõunakeskuses, miks mitte?

      · Vasta
      · Jaga
      · 11 min

      Neeme Sihv
      Autor
      Et siis taas ühelt poolt saab vaid linna servani, teiselt aga põhilistesse peatustesse linnas?
      Ja Elvas sobiks sulle ka, kui inimesed Tartust tulles saaks vaid linna piirini?
      Kui sa eespool aga ütled, et kindlasti on (siingi) kellegi huvid täpselt vastupidised minu huvidele! Ehk siis keegi arvab, et ÜT peab olema reisijatele võimalikult ebamugav, selle kasutajaid võimalikult vähe jne? Sest minul ei ole siin OMA huvisid, vaid küsimus ÜT toimimise efektiivsuses ning rahade otstarbekas kasutamises.
      Lõpus mainisid, et ÜT korraldamine on ÜTK ülesanne koos kohalike valitsejate/ametnikega! Õige! Kui aga kandideerite KOV-i valimistel ja ei oma õhkõrnagi aimu ühistranspordist, siis kuidas seondub see plaaniga edukalt valijate huve esindada? Nii nende elukvaliteedi kui nende maksuraha kasutamise suhtes?

  3. Lisandub ka teisi arvajaid:

    A.....
    Olen nõus, et Eesti bussiliiklusel on arenguruumi. Kuid seda vaid suuremate keskuste vahelises liikluses. Seal oleks tõesti võimalus, et buss tuleb Elvast, Tartus vahetub juht ja buss läheb 10 minuti pärast edasi Kallastesse või kuhu iganes. Teisalt ma arvan, et bussiga Elvast Kallastesse minejaid oleks nädala sees maksimaalselt üks inimene kui sedagi ja Elvast Tartu linna teise serva sõitjaid ehk mõni päeva jooksul. Täiesti vastu olen ma sellele, et suured bussifirmad hakkaksid korraldama nn turismiliine, see võiks küll jääda kohalikele väike-ettevõtetele. Ehk et kui inimesed soovivad sõita nädalavahetusel kuhugi Peipsi äärde, Võrtsjärve äärde, Palojärvele vmt, siis neid liine võiksid korraldada väike-ettevõtjad omavahelises koostöös (kohvikupidajad, kanuurentijad, matkajuhid jne). Päris väikeste kohtadega on palju mõttekam praegune korraldus, kus tuleb sõidusoovist ette teatada ja jällegi peaksid KOV-d siin ise teadma, milliseid liine saaks pakkuda kohalikele väike-ettevõtjatele ja mis päevadel need tulusad oleksid.
    1

    · Vasta
    · Jaga
    · 10 min

    U....
    Administraator
    A...,
    ka mina ei saanud nn ahelliinide mõttest aru. Bussijuhtide vahetuse peale mõeldes tekib palju küsimusi .. pigem panustaks isejuhtivate busside võrgustiku väljaarendusele.

    · Vasta
    · 3 min

    Neeme Sihv
    Autor
    A....
    , aitäh! Mul pole kahjuks andmeid ja neid pole vist ka ÜTK-del, sest nagu selgunud, on vähemalt osadel juhtudel kallis piletisüsteem selleine, mis statistikat ei edasta peatuste kaupa.
    Aga olles ka tartumaal palju bussidega sõitnud ei saa ma päris nõustuda. Näiteks Pauluse peatus on väga populaarbe, seega on vaevalt usutav, et sinna poleks eriti sõitjaid. Nii vast ka Lõunakeskus ja mitmed teised piirkonnad, kus palju töötajaid.
    Ka ei nõustu ma mitte kuidagi sellega, et bussiliikluses ei peaks turismiga arvestama. Aina loomulikumaks muutub, et lapsevanem koos lapse või lastega sõidab kuhugi "tshillima". Olgu selleks siis Elistvere, Maanteemuuseum, Jääaja Keskus vm asjad. Ja kui "muidusõitjatel" parem, on ka kohalikel paremad võimalused tööle, arsti juurde, poodi vm. Ei kujutaks ette ka (olen taas väga palju turismi sihtkohti bussidega läbinud), et peaksin Eestimaaga tutvumiseks mingeid turismibusse vahel harva kasutama! Muide, on ka palju välismaalasi (tudengeid), kes sageli sõidavad, näiteks taevaskotta, Toomale jm. Päris kolgastega teine lugu.
    Blogis olengi toonud näitena Elistvere piirkonna, kus hea tahte juures saab lapsega sõita päevas 4 kohta läbi, kuigi liinide eesmärk on kohalikele paremad ühendused.

    · Vasta
    · Jaga
    · 1 min

    Neeme Sihv
    Autor
    U...
    , miks peaks bussijuhte vahetama? Nad võivad sõita mitu tundi seaduse järgi, Elvast Mustveesse oleks üle 2-tunniline ots, pool tundi pausi ja tagasi?

    Vasta
    Vastused
    1. U....
      Administraator
      Neeme Sihv
      see polnud minu mõte. Mina ootab isejuhtivaid busse
      1

      · Vasta
      · Jaga
      · 45 min

      Neeme Sihv
      Autor
      U.....
      , Raplamaal oli kaks ülilühikest liini, Alu - Bussijaam ja Bussijaam - Raudteejaam. Öeldi, et midagi ei saa teisiti teha. Nüüdseks tehtud, Alu inimesed saavad OTSE ja kiiresti igasse linnakese peatusesse ja ka raudteejaama. Asi toimib, sõitjaid rohkem. On ka teisi maakonnaliine, mis pikendati TEISE linnaserva ehk raudteejaama.
      Võrus saab nüüd maakonnaliinidega sõita mõne peatuse vahel ka linna sees. Taas näide, kus asi paremaks muutunud.
      Isesõitvad bussid on rohkem ulme, ma räägin reaalsest elust. Neid saab esialgu ehk mingitel nõudeliinidel kasutada. Töölesõitmiseks või muul ajakriitilisel puhul veniva teoga pole midagi peale hakata.
      Ning üldjuhul poleks tegu mitte niivõrd uute liinide, vaid kahe või enama ühildamisega. Seega saab lihtsalt paremate liinidega rohkem inimesi ühistransporti.
      1

      · Vasta
      · Jaga
      · 41 min

      Neeme Sihv
      Autor
      U....
      , miks peab aga bussijuhte vahetama?

      · Vasta
      · Jaga
      · 41 min

      U....
      Administraator
      Neeme Sihv
      miks sa seda 'bussijuhtide vahetama' minu käest küsid?

      · Vasta
      · Jaga
      · 40 min · Muudetud

      U....
      Administraator
      Neeme Sihv
      tore ja kuidas see erakonna probleemina sõnastada?

      · Vasta
      · Jaga
      · 39 min

      Neeme Sihv
      Autor
      U.....
      , sa ju mainisid? Või Anneli?

      · Vasta
      · Jaga
      · 36 min

      Neeme Sihv
      Autor
      Sorri jah

    2. Neeme Sihv
      Autor
      U....
      , kuidas sõnastada erakonna probleemina?
      Väga lihtsalt. Enamasti hõigutakse mingi teema juures kaasa, nt
      * ehitame 4-realisi,
      * ehitame RB,
      * seome busse rongidega
      * optimeerime, parandame, efektiivistame
      jne.
      Mind aga huvitab, kas needsamad poliitikud erakondadest ise üldse teavad midagi sellest valdkonnast. ILMA selleta ei saa ma ka lubajaid usaldada. Oled nõus?
      Muide, täna just üks tipp-poliitik õigustas tunnelit lennuvälja alla ja lõpuks põhjendas kordi kallimat ja loodusressursse raiskavat projekti, öeldes:
      "Milles probleem,materjalide kulu maksumus ju hinna sees"!

      · Vasta
      · Jaga
      · 32 min

      A.....
      U....
      Bussijuhtide vahetus: Selles mõttes et kui nn läbivad bussid ei ole tegelikult linnast linnani liinid vaid kaks või enamgi omavahel ühendatud lähiliini, siis võib olla nii, et bussijuht ei tarvitse õhtuks tagasi oma kodulinna jõuda. Ja selles mõttes ei olegi Neeme idees midagi uut, et on ju ka busse, mis näiteks alustavad Valgast ja lõpetavad Rakveres, sel juhul läbibki Elvat, Tartut jne ning neid väljumis- ja sisenemiskohti on rohkem. Minu teada tehti seal vahepeal igasugu imelikke reegleid, et ahvatleda bussifirmasid väiksemaid kohti mööda sõitma.
      1

      · Vasta
      · Jaga
      · 18 min

      A....
      U....
      Ma küll isejuhtivaid busse väga ei usalda veel niipea 🙂. Lennukist lennujaama ukseni, lennujaama ühest otsast teise jmt. sensoritega varustatavad lühitrassid, seal on see võimalik, aga meil küll niipea vaevalt. Muidugi võiksid masinad muutuda järjest intelligentsemaks, aga tead - mida enam inimene tehnikat välja mõtleb, seda mõtlemisvõimetumaks ja abitumaks seda kasutav seltskond muutub. Kas sa pole märganud?

    3. Neeme Sihv
      Autor
      A....
      , need reeglid tehti selleks, et rohkem peatuks, KOMMERTSliinide puhul aga valiti sellised piimapukid, mida keegi ei kasutanud.
      Siiski uut on, sest poolametlikult on Eestis täna eeskujuks tõmbekeskustepõhised liinid. Ja nii pakub peatus.ee ka Põlvast Otepääle sõitmist läbi Tartu vm. See on ka muide üks probleemidest bussiliikluses.
      Üldjuhul maakonnaliinide puhul on aga normaalseks piiriks 3-4 keskuse ulatuses bussiliin, mitte rohkem. Suurimaks takistuseks maakonnapiirid ja maakonnapõhised hanked, mõni maakond isegi kaheks jagatud nagu Järvamaa.
      Pikemate liinide puhul saaks lahenduse veel üks probleem tühisõitudega. Ma toon näitena suvalised kohad, näiteks Põlva ja Otepää. Meil on kombeks, et varahommikul mõlemast alustab bussiliin TÜHJALT maakonna piiri lähedale ja hakkab sealt reisijaid keskusesse tooma. Kaks tühja sõitu hommikul ja kaks õhtul. Kui aga mõlema puhul oleks liin Põlva - Otepää, oleks lootust, et tühje busse tunduvalt harvemini.

      · Vasta
      · Jaga
      · 13 min

      A.....
      Neeme Sihv
      Just - need tšillimisliinid tuleb korraldada loomingulisemalt: järelkärudega väikebussid, et saaks jalgrattad kaasa võtta. Võimalus saada mingeid lisateenuseid kohapeal. Ning vaadates praegust olukorda, ei ole ühistransport veel jupp aega kuigi populaarne ning inimesed eelistavad isiklikku transporti. Veel üks aspekt - olenemata sellest, kas maal busse käib või ei, armastavad sealsed inimesed igal võimalikul juhul ise autoga sõita, isegi 1km kaugusele poodi või naabri poole ja lapsed viiakse hommikul kooli ja pärast tagasi. Ainukesed, kes truult marsivad, on kohalikud parmud ja mõni keskealine kuni vana proua väntab rattaga.

      · Vasta
      · Jaga
      · 9 min

      Neeme Sihv
      Autor
      A...
      , üks põhjus, miks pole populaarne ongi see, et aastaid või isegi paar aastakümmet on keskendutud töölesõitudele.
      Ei ole eaga enam päris nii, et alati eelistatakse autot. Poisipõnn sõidab poodi kasvõi jäätist ostma, vanemad inimesed sõidavad vahel poollusti, aga seegi osa elukvaliteedist. Ja miks enamasti valitakse auto, on see, et bussid on väga hõredalt ja pikka aega ei taha keegi oodata tühja.
      Nagu ütlesin, sõidan aastast-aastasse bussidega üle Eesti ja näen ise muutusi, kuulen bussijuhtidelt ja reisijatelt. Ning kui sõiduplaanid ehk võimalused on paremad, tullakse autoga sageli lapsele ringist vm bussipeatusesse vastu, mitte ei sõideta kogu otsa.
      Tshillimine on aga erinev, kas väga tihedasti külastatavad kohad, mida mainisin või mingid ääremaad. Ja turismireis on midagi muud, kui soov minna lapsega jalutama ja näidata talle erinevaid kohti.
      Ärme unusta sedagi, et paljud kohad on (riigia rahastusel) muutunud populaarseks ja igakordne perede tulek tähendab lisapiletitulu. Bussiga minnakse sinna tihedamini kui mõnigi kord autoga, eriti kui teine pereliige autoga tööl...

    4. A....
      Neeme Sihv
      Alati ei ole need tühjad sõidud, mina tean küll mitmeid, kes ööbivad kodus ja hommikul alustavad liini. Aga nojah, iga liini lõpus ilmselt sobivas kohas elavat bussijuhti ei ole.

      Neeme Sihv
      Autor
      just nimelt, igal pool ei ole ja see mõjutab ka noorte bussijuhtide pealetulekut, kui tuleb oma autoga sõita kõigepealt keskusesse, sest ettevõte ei luba bussi kodus hoida.
      Kõik näited, mida ma toon, on aga sellised "enamasti", millede puhul aga pea alati on erandied.

      · Vasta
      · Jaga
      · 1m

      A....
      Neeme Sihv
      Olen nõus, et peab valikut olema, aga arvan, et kui meil oleks väike-ettevõtlus sama soositud, kui veel mõni aeg tagasi, laheneks see kõik isevoolu ja vastavalt nõudlusele-pakkumisele. Praegune majandussüsteem on muutunud hankepõhiseks aeglaseks mammutiks ja püüdlus ebatervet konkurentsi takistada on ammu juba muutunud iseenda vastandiks.

      Neeme Sihv
      Autor
      A..., mingis mõttes õigus, sest hankepõhisus on väga kulukas ja takistav faktor. Aga väikeettevõtjatega kogu riigi avalikus bussivõrgus välja ei vea, siis peab olema vastupidi, riiklik bussifirma, mille puhul enamus takistusi automaatselt ära langeb. ja ka regioonide bussijuhid saavad vajadusel teisigi juhte asendada, kogu ülalpidamine on ühtse juhtimise, raamatupidamise jm all jne. Mis veel olulisem, dotatsioon langeb üpris kõvasti!
      Mingit konkurentsi takistamist sisuliselt aga pole, sest kommertsvedajaid unistavad vaid ükskikutest liinidest. Väga edukalt saab sõita neist eraldi, mitte segada ja vedada neile hoopis reisijaid ette.

    5. Neeme Sihv
      Autor
      Üheks mitteaametlikuks põhjuseks ongi arvamus, et see hangete süsteem oleks nagu konkurents ja seega justkui "edumeelne". Tegelikult on see üks poliitikute valesid. Hullem veel, me ei tea, kui kulukas on tegelikult liinikilomeeter ning odavpakkumisedki ei ole enam tulevikumudel.
      Rääkimata piletisüsteemidest, mida sellisena ja nii kallina pole vaja, seda enam, et enamasti see ei toimigi täieliku statistika andjana. ja miks kehtib vana põhimõte? Sest olematust statistikast ei saagi teada, ui palju sõidetaks Alatskivist Pauluse või Lõunakeskusesse või Elvast Salvestisse või Annelinna

      · Vasta
      · Jaga
      · 23 min

      Neeme Sihv
      Autor
      A..., lisaks, kabinettides istuvad ÜTK-de ametnikud ei näe pilti ega reaalsust, vallaametnikud samuti bussidega valdavalt ei sõida. Muide, Ida-Virumaal sõidab eestvedaja liine läbi ja seal küll paljud muutused toimunud - Jõhvist rongilt Toilasse ja Vokka, Narvas Narva-Jõesuusse jms.

  4. Kuidas tundub?
    Need kommentaarid ühe erakonna inimeste poolt. Kõva pluss on juba suutlikkuses arutleda, mida näiteks EKRE puhul võis ootama jäädagi. ja enamus poliitikuid arutlevadki vaid hüüdlausete ja populismi tasemel. Ning kui üksikud mõnest erakonnast isegi kritseldavad mõne loo, mille järgi saab aimu, et mingi arusaam mingist valdkonnast olemas, siis ega SEE POLE ERAKONNA AMETLIK VAATENURK! Ja nii ollaksegi valmis uisutama järgmised 4 aastat peale valimisi valijate nahal....

    Kuigi ausalt öeldes ma eeldaksin, et arusaamad kasvõi bussiliikluse toimimisest oleks natukenegi paremad. Mõnel ka on, aga vahel ainult ahheta...

    Kuidas muuta seda, et pealiskaudselt poliitikasse rahvast esindama ja elu edendama ei ronitaks?

    Vasta
  5. Linnad ja Liikuvus grupis oli postitus, mida siis kommenteerisin. Tundub, et kellelgi on väga nõrk "valulävi", sest lihtsatele küsimustele vastamise asemel pani postitaja hoopis bloki peale!? Ehk siis lustlikult maksumaksja kulul aina kulusid tõstmas ja vastutustunnet pole ollagi?

    Gea Kangilaski jagas postitust.
    10 t tagasi ·
    Püüame edaspidi Tartus veel teadlikumaid linnaruumiotsustusi teha.
    Gea Kangilaski
    1tlS0prhmo ehnsoredf ·
    Eestis pole ühtki KOVi, kus ruumiloome oleks täiesti eraldiseisvalt arendatav valdkond? Eksite! Tartus NÜÜD ON!
    🌳🚴🏠🌳
    Et Tartu linnaruumi muutvad otsused saaksid paremad, keskkonnasõbralikud, kaasavad.
    Täna alguse saanud ruumiloome osakond hakkab tegelema
    ☘️ ruumiandmete kogumise ja analüüsimisega,
    ☘️ strateegiate ja suuniste loomisega,
    ☘️ arhitektuurivõistluste läbiviimisega,
    ☘️ liikuvuskavade koostamisega.
    Tõnis Arjus palju edu uue osakonna eestvedamisel!

    Neeme Sihv

    Arengukavade ja planeeringute linn? Samal ajal kui mõelda ei suudeta?
    · Vasta · Jaga · 2 t tagasi
    Gea Kangilaski
    Autor
    Neeme Sihv mida see peaks õige tähendama?
    · Vasta · Jaga · 2 t tagasi
    Neeme Sihv

    Gea Kangilaski ei midagi muud, kui et igasuguste visioonide peale, mis millekski ei kohusta, raisatakse maksumaksja raha. Kui aga teha vaja, tehakse läbimõtlematult või ei tehtagi...
    · Vasta · Jaga · 2 t tagasi
    Gea Kangilaski
    Autor
    Neeme Sihv nii, millal ja mida on tehtud läbi mõtlemata? Kuidas peaks näiteks otsustama, kui eelnevalt ei analüüsita või uuringuid ei tehta?
    Näiteks on meil hetkel koostatava üldplaneeringu sisendina tehtud hulk uuringuid ja analüüse ning neist lähtuvalt ka olulisi muutusi varasematesse plaanidesse tehtud. Kuidas aga ilma üldplaneeringuta tervikut kujundada?
    Või ongi potjomkin sooviks?
    · Vasta · Jaga · 1 t tagasi
    Neeme Sihv

    Gea Kangilaski kui ei oska analüüsida või uurida või kui ei tahagi rakendada, siis on raha tühja läinud.
    Kus on maakonnaliinide peatus vaksali juures ja kui paljud maakonna bussid on rongidega seotud?
    · Vasta · Jaga · 1 t tagasi
    Aare Olander
    Neeme unustab pidevalt kaardile vaadata, kus see Tartu vaksal õieti asub ja milline munakiviline Kuperjanovi tänav sinna viib.
    · Vasta · Jaga · 1 t tagasi
    Gea Kangilaski
    Autor
    Neeme Sihv alates 2019. aastast ühendab Vaksalit maakonnaliinide bussijaamaga otseliin nr 25. See on ajastatud rongiliiklusega.
    · Vasta · Jaga · 1 t tagasi
    Neeme Sihv

    Aare, võiksid oma asjatundmatud kommentaarid ära jätta.
    · Vasta · Jaga · 1 t tagasi
    Neeme Sihv

    Gea Kangilaski ja mismoodi peaks see bussiliin tagama maakonnaliinidele ümberistumise kui rongi saabumise ja maakonnaliini väljumise vahe on 10-15 min ning järgmine buss väljub tunni, 2 või 4 pärast?



  • Kommentaare ei ole:

    Postita kommentaar