Pühapäev, 7. märts 2021
Elvast Mustveesse, Äksi jm.
Ehk et mida pakuks poliitik bussijuhile, kes Kallastel keset parki bussijaamas aega parajaks teeb? Ehk leiaks lõpp-peatuseks koha mingi söögikoha juures? Või kutsuks vähemalt sõitma vallamajani, kus päeval kohvi ja vett laskma saaks?
Ah, et Tartumaa ÜTK asi ei ole need liinid, mis "korraldatakse" Kagu ÜTK poolt? Võib olla siis teha maakonnapiiridele busside ühised peatused, kus ühed lõpetavad ja teised alustavad? Ehk siis selle asemel, et ühendada liinid sellisteks nagu Lao - Tartu Jaam - Lähte, tõmmatagi need kõik eraldi, maakondade ja linnade piirideni? Veel parem, ka Põlvas linnaliinid veaks reisijad Põlva linna PIIRILE ja sealt maaliinid siis Tartu maakonna piirini? Absurdistan?
Millal saab näha esimesi maakonnaliine Tartut läbimas, tagamaks peasuundadel kohalesaamise ilma ümber istumata, nt Ülenurme - Salvest - Alatskivi, Luunja - Ilmatsalu jm suundadel?
13 kommentaari:
Hea arutelu:
Vasta
Administraator
Huvitab, kuid ei aru poliitilise tasandi küsimusest
· Vasta
· Jaga
· 59 min · Muudetud
Neeme Sihv
Autor
Kas erakonnal on eesmärk valimistel osaleda? Kas selleks ei oleks hea variant see, kui saab valijatele näidata, et asjad pakuvad HUVI ja et on tahtmist LAHENDUSI leida ja et valmis ka vaidlema või hoopis õppima?
· Vasta
· Jaga
· 38 min
Administraator
Jah, erakonnal on kavas ühtsena kohalikel valmistel osaleda. Kuigi kas, küsimused mulle ei meeldi, sest vastused on küsija poolt manipuleeritud. Kindlasti on erakonnas keegi kelle huvid on mõne Sinu omaga täpselt vastupidised. Soovitan lugeda Elanikust Kodanikuks ja mõelda mis tasandil milliseid küsimusi saab lahendada. Mis on kohaliku volikogu, mis riigikogu ja mis erakondade poliitika tasandi pädevuses. Mina ei esitasks vastandavaid küsimusi, seda teeb üks teine erakond. Ma praeguseks ei saanud ilmselt probleemist aru. Ehk kus Sinu probleemides on kodaniku - ametniku tasandi ja kus poliitilise tasandi probleem. Kas erakond peaks hakkama vaidlusi lahendama, ... (ma seda tegelikult ei küsigi). Tasuta traspordi haldamine on ühistranspordikeskuste ülesanne ja seda tehakse koostöös kohalike ametnikega. Ehk palun üksiti, täpsemalt mis on Probleem, vastuolu, mida erakond peaks lahendama, ...
· Vasta
· Jaga
· 28 min
Administraator
Miks peaks otse Elvast Mustveese saama?
· Vasta
· Jaga
· 27 min
Neeme Sihv
Autor
Ei peagi. Kohe selgitan. Aga kas Tartust Kallastele otse saamiseks on mingil moel rohkem põhjusi kui Mustveesse?
· Vasta
· Jaga
· 25 min
Administraator
Neeme Sihv
Ma ei vasta kas küsimustele .. seal on Sinu vastus sees, ehk see pole päris küsimus mis aitaks päris probleemi lahendada. Kas küsimus on Sinu isiklik , mitte ühiskonna probleem.
· Vasta
· Jaga
· 24 min · Muudetud
Neeme Sihv
Autor
See on arutelu. Siis ei saa ka mina vastata, sest see on osa mõttekäigust
· Vasta
· Jaga
· 24 min
Administraator
Neeme Sihv
minul pole ühtki põhjust Elvast otse Kallastesse saada. Kui tahad midagi muuta, pead edasi mõtlema .. muutma mõttekäiku
· Vasta
· Jaga
· 22 min · Muudetu
Administraator
NB! Kas, küsimused on suletud küsimused need peatavad mitte ei toeta arutelu.
· Vasta
· Jaga
· 20 min · Muudetud
Neeme Sihv
, mõistetav.
Küsimus polnud konksuga, kuigi tõenäoliselt on Tartu Kallaste jaoks suurem tõmbekeskus kui Mustvee. Kindel pole. Kuid erinevus selles, et Mustvee on sõlmpunkt, erinevalt Kallastest. Ja kui kuskilt teele jäävast peatusest, näiteks Alatskivi, tahaks Jõgevale, siis see ei toimi mitte kuidagi. Ehk et Mustveeni pikendatud liin aitab väga paljude erinevate peatuste inimestel liiklemise paremaks, sh Jõgevale, rongini välja.
Aga miks Elvast? Nagu ütlesin, ei pea. Võib ka Nõost (kus erinevate kantide õpilasi) või Ülenurmelt vm. Ja selleks, et peasuundadelt nagu on Teaduspark, Raja, Pauluse jt peatused oleks mõttekas OTSE anda võimalus sõita linna piirist Kallaste või Mustveeni?
Ning teine "ots". Kui Elva - Tartu buss on väga populaarne, siis ehk peaks sellega saama ka peatustes(se)t Kvissentali Tee, Salvest, Peetri Kirik jt?
· Vasta
· Jaga
· 15 min
Neeme Sihv
Autor
Vale arusaam, väga edukalt toetavad, kui minna nende sisuga kaasa.
· Vasta
· Jaga
· 14 min
Neeme Sihv
Autor
Meie bussiliikluses, eriti Rapla, Põlva, Võru jt linnade puhul kehtib arusaam, justkui oleks "õigus" otse sõita ainult osadest linnapeatustest. Kui neid linnu tunned, siis saad asja mõttest aru.
Lisandub ka teisi arvajaid:
Vasta
A.....
Olen nõus, et Eesti bussiliiklusel on arenguruumi. Kuid seda vaid suuremate keskuste vahelises liikluses. Seal oleks tõesti võimalus, et buss tuleb Elvast, Tartus vahetub juht ja buss läheb 10 minuti pärast edasi Kallastesse või kuhu iganes. Teisalt ma arvan, et bussiga Elvast Kallastesse minejaid oleks nädala sees maksimaalselt üks inimene kui sedagi ja Elvast Tartu linna teise serva sõitjaid ehk mõni päeva jooksul. Täiesti vastu olen ma sellele, et suured bussifirmad hakkaksid korraldama nn turismiliine, see võiks küll jääda kohalikele väike-ettevõtetele. Ehk et kui inimesed soovivad sõita nädalavahetusel kuhugi Peipsi äärde, Võrtsjärve äärde, Palojärvele vmt, siis neid liine võiksid korraldada väike-ettevõtjad omavahelises koostöös (kohvikupidajad, kanuurentijad, matkajuhid jne). Päris väikeste kohtadega on palju mõttekam praegune korraldus, kus tuleb sõidusoovist ette teatada ja jällegi peaksid KOV-d siin ise teadma, milliseid liine saaks pakkuda kohalikele väike-ettevõtjatele ja mis päevadel need tulusad oleksid.
1
· Vasta
· Jaga
· 10 min
U....
Administraator
A...,
ka mina ei saanud nn ahelliinide mõttest aru. Bussijuhtide vahetuse peale mõeldes tekib palju küsimusi .. pigem panustaks isejuhtivate busside võrgustiku väljaarendusele.
· Vasta
· 3 min
Neeme Sihv
Autor
A....
, aitäh! Mul pole kahjuks andmeid ja neid pole vist ka ÜTK-del, sest nagu selgunud, on vähemalt osadel juhtudel kallis piletisüsteem selleine, mis statistikat ei edasta peatuste kaupa.
Aga olles ka tartumaal palju bussidega sõitnud ei saa ma päris nõustuda. Näiteks Pauluse peatus on väga populaarbe, seega on vaevalt usutav, et sinna poleks eriti sõitjaid. Nii vast ka Lõunakeskus ja mitmed teised piirkonnad, kus palju töötajaid.
Ka ei nõustu ma mitte kuidagi sellega, et bussiliikluses ei peaks turismiga arvestama. Aina loomulikumaks muutub, et lapsevanem koos lapse või lastega sõidab kuhugi "tshillima". Olgu selleks siis Elistvere, Maanteemuuseum, Jääaja Keskus vm asjad. Ja kui "muidusõitjatel" parem, on ka kohalikel paremad võimalused tööle, arsti juurde, poodi vm. Ei kujutaks ette ka (olen taas väga palju turismi sihtkohti bussidega läbinud), et peaksin Eestimaaga tutvumiseks mingeid turismibusse vahel harva kasutama! Muide, on ka palju välismaalasi (tudengeid), kes sageli sõidavad, näiteks taevaskotta, Toomale jm. Päris kolgastega teine lugu.
Blogis olengi toonud näitena Elistvere piirkonna, kus hea tahte juures saab lapsega sõita päevas 4 kohta läbi, kuigi liinide eesmärk on kohalikele paremad ühendused.
· Vasta
· Jaga
· 1 min
Neeme Sihv
Autor
U...
, miks peaks bussijuhte vahetama? Nad võivad sõita mitu tundi seaduse järgi, Elvast Mustveesse oleks üle 2-tunniline ots, pool tundi pausi ja tagasi?Kuidas tundub?
Vasta
Need kommentaarid ühe erakonna inimeste poolt. Kõva pluss on juba suutlikkuses arutleda, mida näiteks EKRE puhul võis ootama jäädagi. ja enamus poliitikuid arutlevadki vaid hüüdlausete ja populismi tasemel. Ning kui üksikud mõnest erakonnast isegi kritseldavad mõne loo, mille järgi saab aimu, et mingi arusaam mingist valdkonnast olemas, siis ega SEE POLE ERAKONNA AMETLIK VAATENURK! Ja nii ollaksegi valmis uisutama järgmised 4 aastat peale valimisi valijate nahal....
Kuigi ausalt öeldes ma eeldaksin, et arusaamad kasvõi bussiliikluse toimimisest oleks natukenegi paremad. Mõnel ka on, aga vahel ainult ahheta...
Kuidas muuta seda, et pealiskaudselt poliitikasse rahvast esindama ja elu edendama ei ronitaks?Linnad ja Liikuvus grupis oli postitus, mida siis kommenteerisin. Tundub, et kellelgi on väga nõrk "valulävi", sest lihtsatele küsimustele vastamise asemel pani postitaja hoopis bloki peale!? Ehk siis lustlikult maksumaksja kulul aina kulusid tõstmas ja vastutustunnet pole ollagi?
Gea Kangilaski jagas postitust.
10 t tagasi ·
Püüame edaspidi Tartus veel teadlikumaid linnaruumiotsustusi teha.
Gea Kangilaski
1tlS0prhmo ehnsoredf ·
Eestis pole ühtki KOVi, kus ruumiloome oleks täiesti eraldiseisvalt arendatav valdkond? Eksite! Tartus NÜÜD ON!
🌳🚴🏠🌳
Et Tartu linnaruumi muutvad otsused saaksid paremad, keskkonnasõbralikud, kaasavad.
Täna alguse saanud ruumiloome osakond hakkab tegelema
☘️ ruumiandmete kogumise ja analüüsimisega,
☘️ strateegiate ja suuniste loomisega,
☘️ arhitektuurivõistluste läbiviimisega,
☘️ liikuvuskavade koostamisega.
Tõnis Arjus palju edu uue osakonna eestvedamisel!
Neeme Sihv
Arengukavade ja planeeringute linn? Samal ajal kui mõelda ei suudeta?
· Vasta · Jaga · 2 t tagasi
Gea Kangilaski
Autor
Neeme Sihv mida see peaks õige tähendama?
· Vasta · Jaga · 2 t tagasi
Neeme Sihv
Gea Kangilaski ei midagi muud, kui et igasuguste visioonide peale, mis millekski ei kohusta, raisatakse maksumaksja raha. Kui aga teha vaja, tehakse läbimõtlematult või ei tehtagi...
· Vasta · Jaga · 2 t tagasi
Gea Kangilaski
Autor
Neeme Sihv nii, millal ja mida on tehtud läbi mõtlemata? Kuidas peaks näiteks otsustama, kui eelnevalt ei analüüsita või uuringuid ei tehta?
Näiteks on meil hetkel koostatava üldplaneeringu sisendina tehtud hulk uuringuid ja analüüse ning neist lähtuvalt ka olulisi muutusi varasematesse plaanidesse tehtud. Kuidas aga ilma üldplaneeringuta tervikut kujundada?
Või ongi potjomkin sooviks?
· Vasta · Jaga · 1 t tagasi
Neeme Sihv
Gea Kangilaski kui ei oska analüüsida või uurida või kui ei tahagi rakendada, siis on raha tühja läinud.
Kus on maakonnaliinide peatus vaksali juures ja kui paljud maakonna bussid on rongidega seotud?
· Vasta · Jaga · 1 t tagasi
Aare Olander
Neeme unustab pidevalt kaardile vaadata, kus see Tartu vaksal õieti asub ja milline munakiviline Kuperjanovi tänav sinna viib.
· Vasta · Jaga · 1 t tagasi
Gea Kangilaski
Autor
Neeme Sihv alates 2019. aastast ühendab Vaksalit maakonnaliinide bussijaamaga otseliin nr 25. See on ajastatud rongiliiklusega.
· Vasta · Jaga · 1 t tagasi
Neeme Sihv
Aare, võiksid oma asjatundmatud kommentaarid ära jätta.
· Vasta · Jaga · 1 t tagasi
Neeme Sihv
Gea Kangilaski ja mismoodi peaks see bussiliin tagama maakonnaliinidele ümberistumise kui rongi saabumise ja maakonnaliini väljumise vahe on 10-15 min ning järgmine buss väljub tunni, 2 või 4 pärast?
Loomulik küsimus bussisõitjalt:
Vastasõidan bussiga.Arusaamatuks jääb see, et kas nüüd tõesti saaksin elvast otse alatskivile?