Blogiarhiiv

esmaspäev, 7. märts 2022

Enne valimisi kandidaadid vastavad natuke, lubaduste sõnastus aga petlik... Okt 2021.

 Siia nüüd kopeeritud ka Eestimaa Blogi 3. osa (vaatamisi 132 889) postitused, aastast 2020 ja paar postitust Eestimaa Looduse Blogist (vaatamisi 112 021). Blogi külastuste arv tänase päeva seisuga ehk 05.03.2022. Aga kui juba siis juba, kopeerin siia nüüd ka kõik 2021. aasta postitused, et järgmisest kuust nendega teid rohkem ei tüütaks.

Siinse osa külastuste arv, justkui kingitusena juubeliks, on jõudnud järgmise ümmarguse numbrini - 400 083!

Saan teid järjekordselt vaid tänada ja loodan ka, et vahel olen olnud kirjutistega abiks, olgu siis info jagamise poolest, tutvustades meie vaatamisväärsusi ja vahvaid üritusi vms!


Alates oktoobrist 2021 on iga kuu viimane postitus selle kuu pealkirjad linkidena. Klikates lingile, jõuate otse teemani.
Blogis on paremal  pool SILDID. Kui leiate teile huvipakkuva kohanime, teema, valdkonna vm, siis sellele klikates avaneb nendega seotu. Leidmaks kõiki seotuid postitusi, tuleb kerida postitus lõpuni ja klikata VANEMAD POSTITUSED. Kõikide viimaste kuude jooksul, kus olen kopeerinud postitusi 2. ja 3. osast, on kuu viimane postitus just see  - pealkirjad linkidena.

Pühapäev, 10. oktoober 2021

Kas valimispropaganda kõrval kandidaadid ka tõsisematele küsimustele vastavad?

 

 
Ega üle-eestiliselt seda jälgida ega uurida ei õnnestu, pole aega. Kuid tegelikult olen kindel, et ega erinevust pole, kus küsida. Iga piirkonna puhul on "inimtüübid" sisuliselt samad. Kes huvitub, kes mitte, kes kiristab hambaid, sest peaksid vanurite päeva kohtumiste piltide postitamise asemel ju asjast rääkima. Kes ei jaga teemat, on üldse raskustes, aga tahaks ju TAAS soojale kohale jne.
Põlvamaa:
 
Põlva vallas 5 erakondlikku nimekirja ja 1 valimisliit.
 

Küsisin FB-s ÜT kohta, eelkõige seoses rongiliikluse tihendamisega Põlva suunal, kopeerisin kandidaatide nimed (palusin valijatele parema ülevaate saamiseks ka mainida, millises nimekirjas) ja huvitav tulemus käes, voila!

Vaike Soosaar
Keskerakond- Ma ole väga selle poolt, et ühistranspordi võimalused peab üle vaatama ja analüüsima kõiki aspekte arvesse võttes. Siinkohal on oluline teha teiste omavalitsustega koostööd.


Neeme Sihv
Autor
Kindlasti tuleb teha. Keskerakond aga täna suurimate võimalustega, kuid pole midagi teinud.

Vaike Soosaar
Siis on aeg seda muuta

  • Neeme Sihv
    Autor
    Vaike Soosaar Seega, mitte ainult Teie, vaid ka Keskerakonna teised kandidaadid on tõsiselt muutusi plaanimas?


Maris Neeno
(erakonnaväline kandidaat Keskerakonna nimekirjas)
Olen kahe käega piirkondlike ühistranspordiühenduste arendamise poolt!
Statistika näitab, et inimesed valivad elamiseks kõige meelsamini n-ö linnaäärse roheala, kus on piisavalt privaatsust aga kõik n-ö ikkagi lähedal. Luues Kagu-Eesti suunal rohkem võimalusi ühistranspordiga liikuda, siis kaaluksid rohkemad inimesed Põlvas kohapeal elamist, tudengid/õpilased rongiga koolis käimist ning turistid mõnusate matkade ettevõtmist.
Kui osutun valituks, siis saan lubada, et olen oma meele ja häälega selliste arengute poolt.




Urmas Ojala
Ma ei leia, et Ahjalt pärit kandidaaadid peaksid siin sõna võtma - sest pole midagi ebamugavamat ja ebaratsionaalsemat, kui Ahjalt Tartusse sõitmisel ühistranspordiga Vastse-Kuuste raudteepeatusse rongile jõuda.

Neeme Sihv
Autor
Urmas Ojala Selle kohta küsige kunagiselt Vastse-Kuuste vallavanemalt hr Libalt, kes nõustus perrooniga vanas kohas, kuna bussiajad tollal nagunii ei sobinud. Nüüd peab ootama vist kuni taas uus perroon aeg ehitada
Kuid ebaratsionaalset pole siin midagi, juhul kui Ahjal oleks LISAKS tänastele võimalustele bussid ka läbi raudteejaama Põlvasse vm. Iga reisija valib ise, mis talle sobib ja asi pole vaid Tartus.
Mitu bussi töö- ja puhkepäeviti täna Ahja - Tartu siis ka olemas on?

Urmas Ojala
Tööpäeviti 5+ bussi, mis kõik "headel" aegadel - katavad vajaduse Tartu suunas. Puhkepäevadel 4+ bussi Tartu suunas ja katavad ka täielikult vajaduse. Ahja inimesed kasutavad (väga harva) rongi Tallinnasse sõitmisel ja selleks pole küll vaja mingit eraldi bussiliini Vastse-Kuustesse.

Neeme Sihv
Autor
Urmas Ojala jutt pole eraldi bussiliinist sinna vaid liinist, mis on pikem ja MUUHULGAS viib ja toob ka rongiga seoses, seda ka siis TEISELE poole raudteest. Selline on logistika.
Kuid ausalt öeldes on üllatav sellises kandis väide, et 4-5 x päevas katavad vajaduse. Kas siin pole tegu mitte valearusaamisega vajadustest?

Neeme Sihv
Autor
Muide, lisan, et mõnelgi puhul ahjalased muud väitnud ja osa neist vajadusel ka kasutaks sellist võimalust. Olgu või hilisõhtul.
Seal, kus Eestis sellised asjad tavapärased, sõidetakse küll. Aga võib olla tõepoolest kohapeal teistmoodi.

Kai Aer
Kui liikumiseks kasutatakse ainult ühistransporti, siis leian, et 4-5 korda sõitvast bussist jääb kindlasti väheks. Kui liigutakse ainult tööle ja tagasi, siis tõesti piisab hommikusest ja õhtusest ajast, kuid kõik inimesed ei tööta kl 8-st 17-ni. Liikuda on vaja ka nt õpilastel trenni, paindliku graafikuga töötavatel inimestel linna, asjaajamiseks, pensionäridel arsti juurde jne. Kui vaadata praegust graafikut, siis äripäeval on rongiga mõttekas sõita eelkõige hommikul ja vajadusel saab kaasa võtta ratta, vankri jms, mida on bussi tülikas mahutada. Pärastlõunane aeg, mida muudeti tunni võrra hilisemaks, jääb arusaamatuks.

Neeme Sihv
Autor
Kai Aer nii on. Kõik oleneb ka piirkonna asustustihedusest, kuid vähegi sõitjaterohkemas kandis on minimaalne vajadus 7x päevas, ehk 3 hommikul, 3 õhtul ja 1 päeval. See on kõige vähem, mis kutsub sõitma. Ahjal 4-5x tähendab, et valdavale enamusele see ei sobi ja siis ka ei tulda. Rong on Ahja jaoks vaid täiendav võimalus.
Pärastlõunase aja kohta saab ehk Elron vastata, aga vaevalt, et ta seda teeb.

Urmas Ojala
Neeme Sihv "Ahjal 4-5x tähendab, et VALDAVALE ENAMUSELE see ei sobi ..." Nüüd tahaks küll teada saada millel selline arvamus põhineb?

Neeme Sihv
Autor
Urmas Ojala üle-eestilisel logistika toimimisel. Pole enam nõukaaeg, kus enamus tööaegu oli ühesugune, täna eeldatakse minimaalseks vajaduseks saada "linna" ehk tööle enne kl 7, 8 ja 9, tagasi peale kl 17, 18 ja 19. Või pole nii?
Puhkepäevad. Ükskõik, mis põhjusel sõita, on kindel, et nii hõre sõiduplaan on sobiv? Kui vaja saada Tartusse lõunapaiku, siis kl 9.00 jõudev buss on igati asjalik võimalus?

Urmas Ojala
Ja on olemas ka sellise tiheda sõiduplaani jaoks rahalised võimalused?

Urmas Ojala
Et kui tädi Maali tahab kell 13.30 Tartusse sõita Juta poole kohvitama, siis olgu buss olla?

Neeme Sihv
Autor
Urmas Ojala kindlasti on, riigil pole rahapuudus nii suur kui näib. Raudtee ju on olemas ja rong lihtsalt seisab. Kui pole raha ja vajadust, siis tuleb raudtee kinni panna, mõnegi erakonna poliitikud Põlva-suunalise rongiliikluse puhul teeks seda hea meelega.

  • Neeme Sihv
    Autor
    Urmas Ojala aga kandideerijad siis ei peakski kaugemale vaatama ega mõtlema sellelegi, kuidas hoopis külalised näiteks Ahjale saaks? Pole vallavalitsuse asi?

  • Urmas Ojala
    Neeme Sihv ühelgi külalisel pole Ahjal jäänud käimata ühistranspordiga seotud probleemide pärast. Ärme nüüd ikka päris .......

Ülle Jens
Urmas Ojala Aga kui tädisid nimetamata....-inimene vajab transporti pühapäeva hommikul Ahjalt Põlvasse kella 8.00ks tööle jõudmiseks ?Teada on,et sealt ei tule midagi .Pakkuge lahendust? Üks inimene ja mitte iga pühapäev,töö graafiku alusel.

  • Neeme Sihv
    Autor
    Urmas Ojala väga tore, et te seda teate! Mis võib olla aga see mõõdupuu, mille järgi saab seda öelda? Ise sõidate siis pidevalt kõikjale puhkama ühistranspordiga ja igale poole saab ning ühendused head? Ma küll sõidan, ka Ahjale olen sõitnud, aga minema ei saanud kuidagi, külmetasin seal, sest varaõhtune buss pani kõvasti varem läbi. Nii kogemata juhtus.
    Andke siis teada, kui rongiga tulla, kus jaamas ja millistel aegadel saab Ahja bussile ümber istuda! Tänud vavevanägemise eest!

  • Urmas Ojala
    Ülle Jens Selleks et inimene saaks vahel pühapäeviti Põlvasse tööle tuleb Teil koostööd teha Põlva200-ga - neil oli midagi seal nõudetranspordist juttu.
Urmas Ojala
Neeme Sihv Tahaksin nende inimeste nimekirja, kes igalepoole sõidavad puhkama ühistranspordiga (see nimekiri ei tohiks ju liiga pikk olla?) 🙂 Ja see, et ükskord varaõhtune buss pani Ahjalt kõvesti varem läbi ei tohiks küll põhjustada lisabusside liinilepanekut. Ja et kui rongiga Ahjale tulla, siis ei pea ilmtingimata Vastse-Kuustes valla rahadega buss ootamas olema. Te võib-olla ei usu, aga eksisteerivad sellised toredad loomad nagu vanemad, lapsed, sugulased, naabrid, sõbrad ja muidu hääd inimesed kellega saab kokku leppida et nad Teid raudteejaamas ootavad ja siis rõõmsalt Ahjale viivad. Igat minu liigutust ei pea ju vallarahva rahaga kinni maksma. Nii abitud me ka siin Ahjal pole.
Neeme Sihv
Autor
Urmas Ojala esiteks, nende esinumbriks mees, kelle ajal nõudetranspordi uuringuteks raha KULUTATI, aga tulemusi ei olnud. See on nii peen asi, et nendemoodi tehes saab vaid veel rohkem laristada.
Mis valla rahadega? Jutt on avalikust liinivõrgust!
Riigi eesmärk on, et vanaisad-emad jt saaks hoopis kooki küpsetada, mitte liiklust teedel veel suuremaks ajada.
Sõidetakse puhkama, kes rohkem, kes vähem. Ja kes asjast veidi jagab, saab aru et selliste puhkajate ARV sõltub ikka sõiduvõimalustest, omgu Ahjale, Värskasse, Maanteemuuseumi jm. Kui Tartust viimasesse sõita laup, millal tagasi saab, teate?
Sel ühelainsal korral,kui Ahjal jama mul oli,soovis ka kohalik Tartusse. Lõpuks teda viidigi autoga ja sain ka. Aga rahul ta polnud ÜT juba siis.
Mis erakonnast te olete, et nii teraselt valdkonda tunnete?
Urmas Ojala
Neeme Sihv erakonnatu, Ahja kodanik. Aga Teie, ma julgen oletada, sots?
Neeme Sihv
Autor
Urmas Ojala ma enne veidi ironiseerisin, vabandust. Aga ka seekord panite puusse kapitaalselt. Nagu iga eelmine kommentaargi, täiesti mööda.
Tänud!
Urmas Ojala
Neeme Sihv ei julge rohkem Te imetabases tarkuses kahelda.
  • Neeme Sihv
    Autor
    Urmas Ojala pole midagi. Vahel on isegi kasu, hoiab mõtte terava. Ja loomulikult igaüks polegi nii kogenud, et puusalt kohe suurt pilti haarab. Kasuks asjale on kasvõi terake ja saate ju ise ka teadmisi, kuidas paljudel elu käib. Tänud ja tõsiselt!




Kai Aer
Rongiliiklus võiks olla kindlasti parem. Kaheksa aastat tagasi toodi ühistransporti puudutav välja ka ühes valimisprogrammis, kus lubati seista Tartu ja Põlva vahelise rongiliikluse elavdamise eest, korrastada ooteruumi ja anda raudteejaamale uus elu. Siiani pole neid lubadusi täidetud, korrastatud on ainult jaamaesist. Osadele inimestele võib erinevate elukohtade kaalumisel saada üheks miinuseks ka hõre ühistranspordiühendus. Kui graafik oleks tihedam, siis tõenäoliselt oleks ka sõitjaid rohkem. Kui vahepeal oli pärastlõunase rongi aeg enam-vähem hea, siis nüüd on jälle tõstetud tunni võrra hilisemaks. Mis mõte on sellel, et Koidulast Tartusse ja Tartust Koidulasse väljuva rongi vahe on ainult umbes tund? Kui rong jõuab Tartusse kl 16.22, siis selleks ajaks ei jõua isegi vajalikesse asutustesse asjaajamiseks, sest kella 17-ks pannakse enamus ametiasutusi kinni ja tunni aja pärast pole mõtet ka tagasi sõita, seega ei saa antud rongiaja muutmisest üldse aru. Kellele ja milleks? Tartusse on mõttekas minna kas varem, et jõuaks käia vajalikes kohtades või siis juba peale tööd meelelahutuseks, aga sellist varianti praegu ei pakuta.


Neeme Sihv
Autor
Kai Aer tänan!
Mäletan ka midagi sellist, kes need lubajad võisid olla? Kindlasti mitte need, kes uut vallamaja tahavad, selle asemel, et see jaamahoonesse teha...
Aga jah, eesmärk ongi eelkõige praeguse koosseisuga saada sõita ehk ajad sõltuvad sellest eelkõige ja Tallinna rongidest. Kohalike sõitude puhul aga võimalikult sobiva intervalliga valida aegu tagasisõiduks.

Kai Aer
Neeme Sihv Avaldasin arvamust kodaniku vaatenurgast, aga varasemad ühistranspordiga seotud lubadused on kirjas nt siin, https://www.reform.ee/.../files/uploads/Polva_A3_new_web.pdf
REFORM.EE
www.reform.ee
www.reform.ee

  • Neeme Sihv
    Autor
    Kai Aer väga tore, nii saab kohe aimu. Toimivast bussiliiklusest on asi kaugel, kahjuks on tegu jätkuva raiskamisega Seda enam on huvitav, et RE mainib bussiliiklust üleüldse, sest pigem ollakse ikka ja jälle vastu igal pool.


Rene Kintsiraud
Valimisliit Põlva Areng kandidaat. Mulle meeldib, et antud üleskutse on vormistatud mõistlikult ja konkreetse teemakäsitlusena ja loodan, et see ei kujune erakondade vaheliseks inetuks "minuidee on parem, kui sinuidee" stiilis väitluseks. Minu isiklik arvamus, et raudtee olemasolu on privileeg, mida pole Põlvas realiseeritud piisavalt efektiivselt. Rongiliiklus peaks tagama igapäevaühenduse mugavalt ja usaldusväärselt Tartu suunal ja suures plaanis iganädalase "õppuri või töölkäija" vajadused Tallinna suunal. Põlva raudteejaama hoone peab olema atraktiivse kõrvalkasutusega - näiteks olen kunagi ka idee tasandil käinud välja sinna Vabadussõja muuseumi väljaehitamise idee, kombineeritud mugava ja tänapäevase ootesaaliga. Ma pole transpordi ega raudtee ekspert, kuid volikokku valituna olen huvitatud kuulama ja kaasa rääkima ka Põlva rongiliikluse arengute teemadel. Ei langeks Facebooki seinal pikale arutlusele ja palun arvestada, et tegu on minu isikliku arvamusega ja nagu alati - arvestan ja kaalun ka teisi seisukohti. Tänan!


Neeme Sihv
Autor
Rene Kintsiraud tänan! Vaade asjadele on märkimisväärne, sest näete kaugemale. Just sellistele ja lisaväärtustele on plaani juures mõeldudki, kuid senini pole ükski võim seda soovinud, pigem on olnud raju vastuolemist, kuni maavanemani välja.

Sirje Holstein
Rene Kintsiraud Põlva raudteejaam väärib paremat saatust ja kiiremas korras, enne, kui maja amm teda ära ei söö. 1931.a.ehitatud stalinistlikus stiilis muinsuskaitse objekt.
Sees oli 2 ootrsaali,med. punkt, kassa, dishpetserite ruum, raamatupidamine, kaubavedude kontor ja Jaama ülema kabinet. 2.korrusel olid jaama personali korterid.
Kindlasti tuleks leida funktsioon sellele väärikale hoonele.

Sirje Holstein
Bussiühendus Põlva-Tallinna suunal puudulik.
Valgaga olematu.

Neeme Sihv
Autor
Sirje Holstein on. Lahendused aga olemas, vallavalitsuse huvi puudub.

Kai Aer
Tundub küll, et huvi puudub ja ühistranspordiga seotud teemad jätavad kahjuks ka inimesi üsna leigeks, sest liigutakse autodega. Kirgi kütavad rohkem kehvad teeolud või segadust tekitavad liiklusmärgid, kui busside ja rongide graafikud. Kuna teema pole paljudele prioriteediks, siis ilmselt ei ole ühistranspordi elavdamise lubadust lisatud ka valimisprogrammidesse. Paar erakonda olid maininud ainult nõudepõhist ühistransporti.

  • Neeme Sihv
    Autor
    Kai Aer tõepoolest.
    Kuigi poliitiku asi pole see, mis kedagi erutab, vaid riik ja rahakott.
    Lisatud pole aga asju, mis nõuavad vaeva ja tööd. Paljude jaoks on vajadus teha hästi kalleid asju kellegi huvides.
    Muidugi näitab see ka kandidaatide arusaamu, mis tegelikult oluline.



Martti Altok
Eesti 200 kandidaat.
Selle teemaga saab alati tegeleda ja teha kõike seda, mis võimalik, et parandada rongi ja bussi liiklust Põlvas ja Põlvaga.


Neeme Sihv
Autor
Martti Altok tänan!
Saab. Tänini ei ole tehtud, peale üksikute asjade ja Martti Rõigasega kunagisest kohtumisest pole ka kahjuks mingit kasu olnud. Imestati vaid, miks küll on tahtmine püüda midagi paremaks muuta.

Martti Altok
Neeme Sihv Seda on küll kurb kuulda, et pole asja saanud. Pole lootusetuid asju.Asja annab alati parandada.

Neeme Sihv
Autor
Martti Altok annab, kui tahetakse. Tahtmist seni pole olnud. Teadmisi ühistranspordist muidugi samuti mitte. Muidu oleks ju ka Põlvas tänaseks pea kõik maakonnaliinid linnaLÄBIVAD. Vallavalitsus teab seda.

Martti Altok
Neeme Sihv siis seisan mina selle eest, et see teema jõaks uude volikokku



Piret Kozlovski
Erakonnaväline kandidaat Erakond Eesti 200 valimisnimekirjas.
Ilmselge on see, et mida suuremad on transpordivõimalused mujale tööle/kooli vms käimiseks, seda enam on Põlva vald uutele kodanikele meeltmööda.Seda enam on Põlva vald koht meie oma kodanikele. Potentsiaalne Põlva valla kodanik vaatab esmajärjekorras üle võimalused jõudmaks punktis A punkti B. Selle koha pealt ei tohiks olla isegi eriarvamust.
Olen kindlasti selle poolt, et kuna vallal on võimalused, siis milleks need käest lasta. Kokkuvõttes kujundab selle lõpuks välja tarbija, kuid valla asi on pakkuda võimalusi inimestele,kellel ongi mugavam ja kellaajaliselt sobilikum liikuda, kas ühega või teisega. Ei tohiks olla üks valikutest kolimine puuduva transpordivõimaluse pärast. Mina sooviks siin näha pigem ka nende inimeste vastuseid, kes on selle vastu,sest sooviks mõista nende seisukohta.


  • Neeme Sihv
    Autor
    Olen pigem sama meelt, kuid vastuolijaid on, nagu Taro (ei saa temalt küsida), arvatavasti ka need, kes hirmkõvasti maanteed promovad ja ka praegune vallavalitsus.


Timmu Soon
Ekre
Peaksime keskenduma sellele, et millisel ajal inimesed kõige rohkem liiguvad ja mis suunal ja korrastada liin käima nii, et kõik sellest kasu lõikaks.


Neeme Sihv
Autor
Timmu Soon Tänud!
Üldiselt on ju ka teada, millistel aegadel? Küsimys pigem selles, et 2x päevas täna on mõttetu justkui.

    • Rauno Kassepuu
      Timmu Soon no täitsa närvi ajab, et kusagil kaheksaks võrru sõites komberdavad bussid 60-ga ees ja mitte ükski ei jõua enne kaheksat võrru! Mis kasu neist muidu on? Oleks kasutanud, kui need ka oleksid enne kaheksat võrru jõudnud. Aga nii ei tasu tööl käia, kui pool kuni 1/3 sissetulekust läheb kütuse peale.








    Katrin Vi
    Praegune vallavalitsejate kamp las selgitab ja vastab, mis siin teistel praegu arvata on enne valimisi (EKRE)




    Eve Salundi
    Keskerakond. Rongiliikluse paremaks/tihedamaks muutmine peab toimuma läbimõeldult ning sõita soovijatega arvestades. Sama ka bussiliine avades/sulgedes. Alati saab paremini.


    Neeme Sihv
    Autor
    Eve Salundi tänud!
    Kauaaegne poliitik?
    Sellega nüüd aastaid tegelenud KE. Õigemini, pole tegelenud. Pole vaevunud mõtlema või kaua mõtlemine aega võtab?
    Ja miks vallas läbimõeldud ettepanekud huvi ei paku?

    Eve Salundi
    Neeme Sihv, teist korda kandideerin. Ehk tänavu läheb paremini ja minust on kasu.

    Neeme Sihv
    Autor
    Eve Salundi tore. Näis, kuidas KE vanad tegijad selgitavad taandarengut.

    Triin Solovjov
    Eve Salundi bussiliiklus Põlva linnast välja raadiuses 5 km on juba ammu ligadi logadi, palju liine on maha võetud. Kas lubate enda erakonna poolt , et peale valimisi kohe paraneb olukord v see aind Teie jutt enne valimisi ? Vabandust sekkumast aga mind väga linnaväline sõit rongiga ei huvita, kõigepealt tehke korda linnaäärsed piirkonnad bussiliikluses, mitte rongid.

    Neeme Sihv
    Autor
    Triin Solovjov tore, et sekkusite! On küll ligadi-logadi, olen selle kohta lahendusi aastaid ka välja pakkunud vallavalitsusele ja ÜTK-le, aga sisuliselt null on reageering. Samas oleks see täiesti võimalik, esmalt ilma suuremate kulutusteta ehk liinide liitmisega ja pikendamisega.
    Muidugi oleks tore näha, kuidas KE midagi tõsiselt lubab, kuid kui vanad haid ikka kandideerimas, siis nemad ju ei oska ega taha. Vaatame, kuidas nad sukelduvad aktiivselt siin aruteludesse, seegi näitab midagi.

    Eve Salundi
    Triin Solovjov, kohe pärast valimisi ei parane kindlasti mitte midagi. Paraku on kõigeks aega/kokkuleppeid vaja, aga kindlasti tahan, et olukord muutuks ühistranspordi osas sõitjasõbralikumaks. Olen igale ideele ja kitsaskohale avatud (kui saan volikokku) ning tõesti - teen, mis suudan. Kes mind tunneb, see teab, et oskan kuulata ja arvestada, et võtta vastu parimaid otsuseid.

    • Neeme Sihv
      Autor
      Eve Salundi rõõmustav, minu meelest. Erakonnas pole see teema aga valimiste eel jutuks olnud?


    • Triin Solovjov
      Eve Salundi Pelgalt tahtmine siin küll ei aita. Avatud meel ka midagi ei muuda, sain Teie vastuse-midagi Te lubada ei suuda ega ka muuta.Kuulda oskame me kõik aga tegudeni siiani jõutud pole.

    Eve Salundi
    Triin Solovjov, kui ootasite tühju lubadusi, pidite tõesti pettuma.

    Triin Solovjov
    Eve Salundi Teie erakond annab aind siiani katteta lubadusi, palun kirjutage siis üldsusele mida Te lubate ja mida mitte. Siiani pole midagi muutunud paremuse poole. Põlva linnas elu väljasuretamisega saate väga hästi hakkama. Te pole siiani midagi lubanudki.

    Eve Salundi
    Triin Solovjov Triin Solovjov, lubadusi on tutvustatud telgikampaaniatega, ajaleht kandidaatide tutvustuse, neile südamelähedaste teemadega oli postkastides. Mina pole volikogus olnud, etteheide muutumatuse osas läheb minust mööda. Mõelge, missugused on teie jaoks kitsaskohad ning võtke sellel nööbist kinni, kellele 4 a. tagasi hääle andsite.

    Triin Solovjov
    Eve Salundi Tean väga hästi kellele hääle andsin ja sinna erakonda Teie ei kuulu. Kahju aind , et piisavalt hääli kokku ei saanud. Väga rumal arvamus Teil kui arvate, et inimestel, kes tööl käivad on aega Teie telke külastada. Teid vbl külastavad aind töötud neid telke tehes. Paljudest on see küll mööda läinud. Te ei suuda siiani kirjutada mida Te täpselt lubate?! Siiani ootan vastust aga Teie poolt tuleb aind ümbernurga jutt .


    • Triin Solovjov
      Eve Salundi Kuna Te siis ehitate uue Lina tänava kooli, siiani kogu kooliperel ebakindlus. Me ei vaja lubadusi vaid tegusid. Lapsed peavad olema ettevaatlikud( räägime 1.klassist alates) , et mitte ehitusautodele jalgu jääda. Olete juba jäänud oma kõigi lubadustega aastaid taha. Te pole aastatega midagi suutnud muuta, soovisin, et tooge välja mida Teie erakond muutnud/teinud on Põlva jaoks?! Lubadusi suudame me kõik anda iga valimisaeg.

    Neeme Sihv
    Autor
    Eve Salundi väga hea see nimekiri. Saab ka aimu, et ÜT ollakse rahul ja sellest ei sõnagi, seega "peakorteri" ehk majandusministri tegevusetusega ollakse rahul.
    Kas on ka täpsemalt teada, kuhu plaanitakse tööstuspark rajada?

    Eve Salundi
    Neeme Sihv, mõtted on, kuid kõik flaieril olev sõltub suuresti tulevasest volikogust. Ma vastasin teile rongiliikluse kohta, kuid mis järgnes (mitte teie poolt), on hämmastav. Mõistan, et kõik ei saagi kõigile meeldida, aga et ühe küsimuse väliselt hakatakse ründama... Uus kogemus. Rikastav.

    • Neeme Sihv
      Autor
      Eve, tööstuspargi küsimus pakkus mulle huvi ka just transpordi koha pealt. Eestis on selliseid, kuhu ei saa töötaja ega kaup ligi, seepärast.

    Indrek Maripuu
    (Põlva Areng)
    Minu arvamus on, et erinevad transpordiühendused (sh rong, mis on üks mugavamaid ja kiiremaid) Tartuga (ja sealtkaudu Tallinnaga) on kriitilise tähtsusega Põlva jaoks.
    Kas ja millised on aga valla võimalused sõiduplaani tihedust muuta - see on omaette teema. Kindlasti on vaja järjekindlalt seda teemat tõstatada koos muude infre teemadega (kiire internet, tolmuvabad teed).
    Usun, et sellega tegelikult nõustuvad kõik.
    Huvitavam teema, kus saaks ka erinevaid visioone välja pakkuda, on tõepoolest raudteejaama piirkonna "ellu äratamine". Selle osas võiks uus volikogu kuulutada välja ideekonkursi. Ühe võimaliku visioonina pakun välja, et sinna võiks luua "telliskivilikku" õhkkonnaga maja alustavate ettevõtetele inkubatsiooni pakkumiseks nii nagu Tartus on olemas loomemajanduskeskus ja Tallinnas on erinevaid inkubaatoreid. See aitaks kaasa ettevõtluse kasvule vallas.
    Mõned argumendid, selle poolt: hea juurdepääs mitmelt suunalt (ja tegelikult siiski mingil määral ka rongiga), loomingulise õhustikuga maja, lähedal asuv toitlustus, piisavalt ruumi parkimiseks. Lisaks tooks see majja elu ja võib olla ka teenuseid rongile minejatele.
    Pakun hetkel lihtsalt visiooni, sest ei ole kursis hoone omandi- ja rendisuhetega.


    • Neeme Sihv
      Autor
      Indrek Maripuu tänan pika kommentaari eest!
      Jah, muutmine ei pruugi olla KOV-i võimuses, kuid kollektiivis peitub jõud. Tänapäeval võiks öelda, koostöös. Keegi kohalikest ei julge vast lootagi, et kohe peale valimisi see muutus tuleb. Kuid tänaseks ei ole see tulnud seetõttu, et pole ÜLDSE proovitud. Juba maavalitsuste aegu, kui maavanemaks oli Taro, tuntud rongiliikluse vastane.
      Kindlasti oleks aga siin osa just sellelgi, mida pakute, piirkonna elluäratamine. Ülesõidu juureski on ruumi millegi just sinna sobiva jaoks (sh vallamaja, kui see tõesti plaanitakse ehitada, miks mitte koos nendega ühes majas, mida välja pakkusite) ja ka teisel pool raudteed ning nagunii hakkab Põlva kord arenema suuremaks ja laiemaks, Himmaste poole. Kuna ka bussiliinid hakkavad kord linna läbima, mitte ei pea Võrru või Tartusse sõitmiseks teise linnaotsa kõmpima...
      Juurdepääs võib muutuda seda olulisemaks, mida suuremaks omavalitsused hallatakse. Aga tõepoolest saab ka jaamahoone enda panna toimima, EVR tahab sellest lahti saada.

    Kristjan Jung
    Kunagi Edelaraudtee kaalus rööbasbussi mõttekust, võiks selle idee üle vaadata. Tänastest rongidest väiksem ja ökonoomsem liikur võiks pendeldada marsruudil Tartu-Põlva-Tartu-Elva-Tartu-Jõgeva-Tartu hommikust õhtuni, saaks neist linnadest iga 3h tagant Tartusse. Mitme rööbasbussi korral tihedamaltki.
    P.S. Ei kandideeri.


    • Neeme Sihv
      Autor
      Kristjan, tänan!
      Sellele on tõesti mõtet mõelda, isegi Haapsalus kaalutakse sellist võimalust Rohuküla - Taebla, aga seal on see veel kahtlase väärtusega ja natuke vigase mõttekäigu tagajärg. Põlvamaal peaks tegelikult see kogu raudtee kolmnurgal toimuma ja just nimelt ka Jõgevani. Kas täies ulatuses või vastavalt piirkonnale lisaks rongidele.
    Veel ühe EKRE kandidaadi reklaampostituse juurest:
    Meie oma programmis ei toeta üldse uue vallamaja ehitamist. Bussigraafikud tuleb üle vaadata ja korrastada. Tihedamal rongiliikusel siin piirkonnas pole mõtet, kuna pole nii palju sõitjaid.


    • Neeme Sihv
      tänud!
      Teadsin, et EKRE-l pole arusaamu ühistranspordist, aga nii "tore" on lugeda spetsialistide arvamust. Kohe teataksegi, et piirkonnas pole "nii palju sõitjaid". Puudub absoluutselt, vähemalt 90% kandidaatidest huvi, kas ja kuidas on asjad reaalsuse stegelikult.


    ..

    Kogu see arutelu on piisav näide. Suur tänu ka valijatele, kes kaasa lõid, olete ülimalt tublid! On väga rõõmustav, et ka kandidaatide hulgas on neid, kes vastavad ja nende hulgas neidki, kes väga tõsiselt tahaks justkui käised üles käärida ja midagi MUUTA! See annab lootust!
     

    Kolmapäev, 13. oktoober 2021

    Valimislubaduste sõnastus võib olla petlik.

     

     
    Nii lihtne see ongi! 
    Siiski täpsustan, kuna iga inimene on erinev ja mõni ehk mõtlebki lubaduste juures HEAD! Erakonnas on aga erakonna poliitika.
     
    Isamaa Erakond lubab Elvas selliste sõnadega: " KORRALDAME ÜHISTRANSPORDISÜSTEEMI LÄHTUDES ELANIKE TEGELIKEST VAJADUSTEST".
     
    Milline see Isamaa ollelt tegelikult välja näeb? Kehtestada taas pileti hind, selleks, et oma osa IGA ELANIKU MAKSURAHAST saaks piletisüsteeme opereerivad firmad. Muuks see ju vajalik pole, kõige odavam ja lihtsam maksumaksjale on tegelikult praegune eeltasutud süsteem.

    Miks ma nii arvan? Sest poliitikud üldse, ka isamaalased, ei saa ise tegelikult aru, millised on elanike vajadused, kuna autoga sõites seda ei näe. Ning üheski omavalitsuses, kus isamaalased võimul, pole nad aastaid mitte midagi elanike vajaduste järgi muutnud. Veel hullem, jätkuvalt kobistatakse praeguse süsteemi kallal, tunnistamata, et see RAISKAB maksumaksja raha, ilma, et lisanduks VAJALIKKE ühendusvõimalusi.

    Ja selleks on lihtne näide:
    Igas maakonnas ehk sisuliselt ÜTK haldusalas on valdavalt omad liinid. Need sõidavad kõrvutiasetsevates maakondades keskustest (nimetame tinglikult A ja B) elanikkonna "viimaste majadeni ääremaal" ja siis hakkavad alles inimesi keskustesse vedama. Õhtul tagasi ja siis tühjalt keskusesse. Justkui oleks elanike vajadused juba kaetud? Tegelikult on VAJADUSTEKS ka ühendused A ja B vahel ehk et osa reisijatest, kes võiks bussidesse tulla, on sunnitud valima auto. Või sõitma kümneid kilomeetreid pikemalt bussidega läbi suurema ja kaugema punkti C, enamasti ümberistumisega.

    Kuni pole ausust kirjutada omi ideid lahku, pole ka ausust oma valija ees. Ja just Isamaa üks tipp-poliitik ütles ausalt välja - ei kavatse bussiliiklust enne paremaks muuta, kui see eeltasutud süsteem kaotatakse!

    Kui seda plaaniti ja loodi, ka siis kasutasid Isamaa poliitikud nagu kokkulepitult ühesuguseid väljendeid, a la "selle asemel on vaja bussiliine optimeerida, tõsta efektiivsust..." jne. Ehk taas sõnad, mis kõlöasid hästi, aga mille mõte oli taastada tasuline liiklus ja kulukad olietisüsteemid. Tasuta asju pole ju olemas, nagu nad ütlevad? Mis sest, et keegi ei väidagi, et tasuta, aga väljend meeldib paljudele valijatele.

    5 kommentaari:

    1. Grupp Viljandi Valla Rahvas.
      Adminid Alar Karu, Kaupo Kase, Viljandi vald ja Raivo Lott. Niipea kui puudutasin ISAMAA rolli ühistranspordis ja nende valimislubadusi, läks mööda vaid mõni aeg ja sain bloki. Muidugi oli sel ka EKRE poliitikute lubadusi, mis kriitikat ei kannatanud.
      Nii palju siis Viljandi valla koha pealt ISAMAA soovist tagada bussiliiklus "vastavalt inimeste vajadusele". Postitused kustutada ja blokk peale!

      Vasta
      Vastused
      1. Üks postitus oli selline:

        Lembit Külaots jagas linki.
        9o9st 0h ·
        Valimisnimekirja liikmena vahendan EKRE vallavalitsuse liikme kokkuvõtet koalitsiooni tegemistest.
        TAGASIVAADE: EKRE NELI AASTAT VILJANDI VALLAS
        Erakond Isamaa juht Alar Karu kaasas peale 2017. aasta valimisi koalitsiooni ka Viljandi valla elu korraldama Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna, kes sai vallavalitsuses ühe koha kaheksast.
        Nelja aastaga oleme jõudnud teha nii mõndagi. Enim saavutusi on haridus- ja sotsiaalvaldkonna objektide seas. Valmis Heimtali koolis ja Tarvastus Gümnaasiumile staadion, remonti tehti Pärsti pansionaadis, Tarvastu lasteaia Soe majas, Kärstna hooldekodus ja Kolga-Jaani hooldekodus, Kärstna sotsiaalmajas vahetati katust. Lisaks toimusid veel paljud väiksemad remondid mujal asutustes.
        Koalitsioonis valitses üksmeel lasteaedadesse panustamise osas. Pärsti lasteaed sai remonditud ruumid uue mööbliga, Kolga-Jaani saab uue lasteaiahoone. Leiti uued ruumid Kärstna mõisas ja Mustlas kooli juurde lasteaia lisarühmade paigutamiseks. Tuleb tunnistada, et puudu jäi lasteaiakohtade vajaduse analüüsist. Soovisime kindlustada igale valla lapsele lasteaia kohta Viiratsi ja Ramsi piirkonnas, aga tekkis puudus lasteaia kohtadest. Probleem saab lahenduse järgmise aasta jooksul, kui valmivad neile lasteaedadele uued ruumid.
        Uus laste mänguväljak sai valmis Kolga-Jaanis ja Valma külas. Valma mänguväljak valmis EKRE poolt saadud toetusrahadega. Lisaks Valma laste mänguväljaku rajamise toetusele on EKRE toetanud Tarvastu lasteaeda, Viiratsi päevakeskust, Viiratsi rahvamaja ja Paistu kihelkonnast Vabadussõjas langenute mälestuse jäädvustamist.
        Lastele mõeldes võime uhked olla, et meie lasteaiad on korras ja väikseima kohamaksuga maakonnas lapse kohta- 25 eurot kuus.
        EKRE üks valimislubadusi oli laste sünnitoetuse tõstmine, mille oleme tänaseks suutnud tõsta 300-lt 600-le eurole. Plaan oli küll veelgi rohkem tõsta, kuid tulenevalt erimeelsusest koalitsioonis ei suudetud enamat saavutada.
        Oleme koostööna oluliselt panustanud inimeste elukvaliteedi tõstmisse. Mustla alevik ja Holstre küla on saanud uued kanalisatsioonitrassid, lisaks sai Mustla veel uue reoveepuhastuse jaama ja valmimas on Mustla jäätmejaam.
        Vallavalitsuse toetusega läbi hajaasustuse programmi on paljud pered saanud puhta joogivee puurkaevude rajamisega ja korrastanud juurdepääsuteesid.
        EKRE üks valimislubadusi oli võtta tühjana seisev Viiratsi vallamaja taaskasutusse. Tänaseks on see täitmata, kuna ei saavutatud üksmeelt koalitsioonis. Jätkatakse linnas paiknevas elektriküttega vallamajas ja lisaks ruumide rentimist linnalt.
        EKRE on toetanud koalitsioonis maaelu säilimist ja piirkonna kultuurielu edendamist Kolga-Jaani rahvamaja ostuga ja remondiga. Leidsime Karula ja Siuslepa raamatukogule uued ruumid eraldi sissekäiguga raamatukogusse.Samas ei pea me õigeks hetkel kahesaja tuhande euro eest bussipeatuse ehitamist Kolga-Jaanis, samuti Viiratsi ringristmikule plastmassskulptuuri paigutamise finantseerimist.
        Peame oluliseks edaspidi analüüside ja eksperthinnangute tegemist valla juhtimise ühtlustamiseks ja otsuste tegemiseks. Kaasame ja arutame rahvaga läbi piirkondade vajadused. Seisame maapiirkondades elu säilitamise eest!
        Lugupidamisega Ülo Tuvi /vallavalitsuse liige

    2. Kopeerin veel ka kommentaarid, millele küüned taha saan:

      Valmar Haava
      Neeme Sihv palun ärge üldistage kõiki! Olen ise tegelenud bussiliini aegade ettepanekutega. Kui on probleem siis palun pöörduge vastava ametkonna poole!

      · Jaga
      · 38 min

      Neeme Sihv
      Valmar Haava korduvalt pöördutud ja põhiliselt juba 10 a tagasi ehk siis kui Paala rongipeatusest loobuti. Vastuseid ei ole, muutusi ei ole. Viletsalt olete sel juhul tegelenud, väga viletsalt lausa.

      · Jaga
      · 33 min

      Valmar Haava
      Neeme Sihv ei ütle seda, aga kui õigest ametkonnast abi ei saa siis tuleb omavalitsusse pöörduda! Peale seda tuleb omavalitsusel lahendus leida!

      · Jaga
      · 24 min

      Valmar Haava
      Neeme Sihv kui kehvasti siis kehvasti, aga minuni pole sellist probleemi jõudnud ja sellega ei ole võimalik tegeleda, kui probleemist ei tea!

      · Jaga
      · 10 min

      Neeme Sihv
      Valmar Haava KOV suunab uuesti ÜTK-sse ja KOV-ide poliitikud ega ametnikud soovi kuuldagi oma töökohustustest. Muide, KOV-idest pole siiani vastust viimasele kirjale tulnud.

      Vasta
      Vastused
      1. Küsimused siis EKRE kandidaadile Lembit Külaotsale. Piisav tõestus, et EKRE pooldab autostumist ja maanteedele laristamist, mitte ühistransporti.


        Miks bussijaam pole vajalik?
        Mida olete teinud selleks, et bussiliinid pikeneks ja kokku pandaks, nt Viljandi Jaam - Kolga-Jaani - Põltsamaa - Puhu Rist?

        · Jaga
        · 2 h tagasi

        Lembit Külaots
        Neeme Sihv mina isiklikult pakun skansinaavia drooni varianti: 100 kg koormat ettebähtud kohta

        · Jaga
        · 1 h tagasi

        Neeme Sihv
        See vastus on piisav! Aina selgem, et EKRE-t ei saa valida, sest kandidaatidel puudub vähimgi oskus teemade üle arutleda.

        · Jaga
        · 1 h tagasi

        Lembit Külaots
        Neeme Sihv minai isiklikult hindan tähtsaimaks korraliku interneti olenasolu, sest 10 aastat 3 km vantsimist lãhimasse bussipeatusse ei ole mind viinud õnnemaale.

        · Jaga
        · 1 h tagasi

        Lembit Külaots
        Neeme Sihv isiklikult arvan et mis tasuta, see kasuta- kaasa arvatud bussiliinid.

    3. Viljandi isamaalased!? Tõeline palagan!:

      Neeme Sihv
      Väga tore, kuid siiani pole bussiliine kokku pandud ja ühendus Kolga-Jaanist kahel põhisuunal on mitte vilets vaid väga vilets.

      · Jaga
      · 2 h tagasi

      Alar Karu
      Viljandi Ühistranspordi keskus ootab teie ettepanekuid.

      · Jaga
      · 2 h tagasi

      Neeme Sihv
      Alar Karu Teil pole lahendusi, aga kui oleksite võimul siis paneksite ÜTK tööle?
      Ettepanekud ja ka LAHENDUSED neile ammu saadetud.

     

    Neljapäev, 14. oktoober 2021

    Valimisstuudio täna. Tallinn ja transport.

     

     
    Juhtusin kuulma, et räägitakse ka transpordist ja otsustasin ära kannatada ning üle kuulata.
     
    Üpris alguses tekkis aga huvitav teema. Nimelt, kas võiks juhtuda, et kui KE ei saa üle poolte häältest, siis kas linnavalitsus võiks tekkida kõigi teiste baasil? Mõnes mõttes oleks see kõige hirmutavam variant ja samas VIST kõige vähemtoimivam. Parem oleks ehk KE + keegi teine?
     
    Kõlvart (KE
    räägib, et 15-minuti linna kontseptsioon pole uus ja Tallinn seda rakendavat just kooliaedade jm ehitamisel. Enamusesse vajalikke kohtadesse saavat kiiresti kohale ja ÜT vajavat muutusi ehk uued marsruudid ja sõidukid. Tegelikkuses muidugi Keskerakonnal on olnud viimastel aastatel HIILGAV võimalus seda teha, aga tehtud ei ole mitte midagi! Peale selle, et uuringud käivad ja on tekkinud õhkõrn lootus kunagi vajalikud muudatused teha. Aga KE venitab sellega samamoodi nagu Rohuküla raudteega.
    Jätkuvalt mainib Kõlvart, et linn ei tegele perearstidega, need on omaette, aga linn tegevat uusi perearstikeskusi. Muutusi linnaruumis ei saavat aga teha ühe päevaga. Kõlvarti jaoks on 20 aastat üks päev?
    Tramm sõidab juba lennujaama ja uusi koridore planeeritakse ja TÖÖ KÄIB ning kui kõik on läbi töötatud, saab ka raha taotleda. Putukavaäil olla aga reaalne komplekssne lahendus nii ÜT, jalakäijatele kui ratturitele. Bla-bla....
     
    Vastamas Kõlvart, et ekspertidel ongi kombeks mõelda ja kaaluda ja peatänava projektist loobuti kuna transport oleks kohe ummikutes. TTÜ professorid ütlesid nii.  Linnaruum olla aga tervik ja üks tänav ei lahenda. Ja peatänava projektis polnud ühtegi autot ja isegi ÜT jääks seisma.


    Marek Reinaas (Eesti 200)
     tahab igasse linnaossa oma tõmbekeskust.Linnaeelarve tuleb ümber vaadata ja olevat selge idee eelarve muutmiseks - rohkem raha linnaosadele. Nii ka otsustamine. Linnaruum olla planeeritud sellisel moel, et tuleb inimestel ÜHEST LINNAOTSAST TEISE SÕITMA. 
    Tegelikkuses pole linna planeerimisel sellele üldse mõeldud.Ja see on selline populistlik teema, et siin võib igasuguseid näiteid tuua poolt ja vastu, on ja ei ole nii. Muidugi oleks väga huvitav teada, miks peavad siis n.ö. KÕIK teise linnaotsa sõitma ja kas reaalselt ka nii on?
    Nõmme jt inimesed peavad otsustama ise, kus on nende lasteaiad ja sellega taas seondub suurem rahastus.
     
     
     
    Kristen Michal (RE). 
    RE programmis olevat peamine see, et ummikuid ja sunnitud vedusid vähendavat süsteemi peaks ellu viima. Nii oli ka 2035+ arengukavas ja mõte on ÕIGE! 15-min süsteeme rakendatakse mujal ja ka koroonatingimustes muudetakse asju ringi. Michal tahaks linnaruumis jalakaäijatega mõnusalt sumiseda. Liiklejad peaks olema liitlased, see tagavat sujuvuse. 

    Olulised suunad nagu näit eestikeelne haridus lasteaiast,  peaks olema valimiste mandaadiga saadud ja siis saab juba võim ise otsustada. Lapsed aga peavad saama ise liikuma ja kooliajal liikluskoormus linnas väheneks.
     
    Iga linnaosa jagavat kaasava eelarve raames miljoni ja linnaruum peaks võimaldama siin ka puhata.

     
    Martin Helme (EKRE).
    Liikluse plaanivat EKRE viia maa alla. Helme on sunnitud mööda linna sõitma, sest koolid ja lasteaiad laiali. Nojah, kodulähedases polnud kohti või sinna lapsed ei kõlba? Et siis selle asemel, et tagada ikkagi lasteaed/kool kodu lähedal, viime lapsed maa alla? Muidugi oli õige märkus, et KE muutis ÜT tasuta, lubas seejärel liinid ümber teha, nüüd lubab jälle... jah, KE on uimerdanud nagu sifga rukkis ringi! No aga EKRE-l puuduvad igasugused asjatundjad ja arusaamad, kuigi jube täpsed lahendused olevat olemas. Ja EKRE kuidagi ei nimetaks autosõitjaid  mitteolulisteks, pigem neile tuleb rõhuda.
     
    Kaasamine peab olema reaalne nii nagu valimised ise on juba kaasamine. Seega, kui anda EKRE-le mandaat, siis keda ja milleks nad hiljem veel kaasvad? Kaevavad ju ise tunneli?
     

    Züleyxa Izmailova (EER).
    Isiklik näide, kuidas laps huviringi laupäeval ei saa, sest busse sel liinil polegi! Tallinn kulutavat aga raha kliimamuutuste hoogustamisse. Siis patras midagi pimedast sügisest, kus vanurid kaovad tänavapildist, sest linn on ohtlik.
     
    Teeb murelikuks linnapea suhtumine, et mõõdame, vaatame js siis alles teeme ning nii juba aastaid. Linna peaks planeerima ja teid ning transporti korraldama eksperdid, peamine on peatänava projekt. Rävala läbimurre aga ei lahenda mingeid probleeme, linn ei suuda põhjendada. 

    Linn liiga palju panustanud asfaldisse, mitte inimestesse.
     

    Urmas Reinsalu (Isamaa
    ütles, et neil ainukesena on kodude programm, nende soojustamine, kõnniteede hooldus .... Ja mis puudutab ÜT võrku, see nõukasüsteemi ja on vaja kaasaegsete meetoditega muutagi kaasaegseks. Reinsalu tegi katse, kus nv mindi lapsevankritega Rävala puiesteele ja seal ei saavatki täies ulatuses liikuda. Küll oli aga õige märkus, et Mustamäel pandi perearstikohad kinni ja soovitati Lasnamäele liikuda - kodulähedased teenused peavad olema.
     
     Planeerimises on kaks vastandlikku probleemi - tähtaegadeta planeerimine (tõepoolest) ja elanike kaasamine on vajalik juba projekteerimise faasis.

    Peatänaval ja kõikjal tahaks ka liiklust maa alla viia, raha olla küll ja see parim mõte! Pean omalt poolt mainima, et annab ikka niisugust jura välja mõelda!
     

    Raimond Kaljulaid (SDE)
    Sotsid lubavad tramme kõikjale, seda enam, et EL soosib seda. Berliinis  jm olemas linnaosades omad peatänavad, teenused seal olemas. Tallinnas keskne peatänav, aga sama ka igas linnaosas. Väga kallite mõtete nagu 100-milj eest lennuvälja alla tunnel puhul tuleb ikka loobuda. Ka taotletakse, et kõnniteede koristamine linnale ja maksaks esmapilgul 20-miljonit. Rattastrateegia ellu.
     
    Rävala läbuimurret pole vaja, viiks trammitee Liivalaiale, koos ekspertidega kaaludes. Rattastrateeguia käima. Kogukonna kaasamine.
    Mainiks, et sotside puhul sõnade tähendus on erinev teiste inimestega.
     


    Mitte üheltki erakonnalt pole kuulnud, et liiklust Tallinnas ja üleüldse on vaja vähendada, samamoodi ka kulutamist igasugusele taristule, täpsemalt, kulutada vaid vajalikele asjadele.  Keegi tõsiselt ei plaani millegi äraviimist Tallinnast, alates riigiasutustest. Ei ühtegi sõna sellest, et Tallinnas ÜT kõigile oleks tasuta.
    Polegi kellegi poolt häält anda?




    Kommentaare ei ole:

    Postita kommentaar