Laupäev, 2. oktoober 2021
Kallastele.
* Maakonnaliinid ei stardi raudteejaamast
* maakonnaliinid ei läbi linna, liinid on sidumata
* Alatskivi/Kallaste ei oma ühendust sisuliselt Jõgevaga, ometi oleks see kadunud (Tallinna) busside asemel üpris talutav võimalus saada tagasi olulisi ühendusi. Seega on liini Jõgeva Jaam - Kallaste - Alatskivi väga vaja. Ka seetõttu, et Mustvee ning Kallaste vahe on viletsa bussiliiklusega ning ei saagi ju vaadata ainult nn keskusi!Vaadates või Jõgeva - Mustvee bussiliine, ei ole ju sõitjaid ainult Mustveesse vaid ka Raja jt peatustesse. Vähe sellest, peatusi on peale Mustveed juurdegi vaja! asustus venib ju pidevas joones piki teed ja ei taha keegi bussile kilomeetreid kõndida.
Alatskivi ja Kallaste jaoks tasub kindlasti mõelda ka võimalikult otseima ühendusvõimaluse loomiseks Tallinnaga. Suurimaks takistuseks vast puuduv asustus väga pikal lõigul Tabivere suunal. Mõtle kuidas tahad, KUI teha buss 3x päevas, siis on siin paar olulist asja. Esiteks, buss peab veidi pikemalt vast sõitma, et mingites väikestes kohtades anda omakorda võimalus sõitmiseks, kus praegu ühendused on viletsad. Nii tundub, et parim on alustada Alatskivilt, mitte vastupidi Kallastelt ja sõita Kokora - Pala - Maarja-Magdaleena - Kaiavere - Tabivere Jaam - Puurmani - Umbusi (Kamari) - Põltsamaa. Siin ongi teine oluline nüanss - Tabivere suunalt saab ühenduse ka Põltsamaaga ning see annab mingeidki võimalusi reisijate olemasoluks. Tabiveres seisuaeg, nii et saab istuda Tallinna rongile ja vajadusel ka tartust tulevalt rongilt põltsamaa suunale sõitmiseks. 3 rongi (hilist ei arvesta), seega 3 bussi päevas oleks minimaalne, millega sõitjad tekivad. Kui ajaliselt rongidega siduda ei jõua, peab leppima vaid Puurmanini sõiduga, kuid tegelikkuses peaks saama liine siduda Puurmani - Põltsamaa liinidega ehk ümberistumised pole vajalikud, bussid alustavad lihtsalt Alatskivilt ja Põltsamaalt vajadusega jõuda õigeks ajaks Tabivere jaama.
Kuni peatusi ei lisata, on ka sõitjaid vähem kui võiks.
Peaaegu kõik bussid suunatakase ühte "auku" vaid osa liiguvad väikese ringiga ja saab vaid PAARI peatusesse Annelinnas. Ka Luunjasse on kindel, et sõitjaid pole? Ei usu mina, et suure rõõmuga bussisõitjad Tartus linnaliine mingites peatustes ootama jäävad?
Kindlasti peaks aga just sellistes peatustes olema ilmastikukindlamad ootekojad, mis ka matkajatele olulised. Laiemad pingid võimaldaks vahel selgagi sirutada. Ometi tehaks ikka käkke, sest "aga teised teevad ju ka nii"!
Aga uskumatu kui vähe sõiduaega Alatskivilt Ninani ja tagasi on antud! Mida kitsam tee, seda rohkem peab bussijuht pedaali tallama??? Transpordiameti töötajad siin bussidega kaasa ei sõida ja kui sõidavadki, ei saa aru, kui ohtlik see on?
16 kommentaari:
VALIMISED!
Vasta
Palju huina-muinat nendes muinasjuttudes ja lubadustes. Mida valija teeb? Vahel küsib, aga poliitikud teavad, et valdav osa valijatest on PEALISKAUDSED. Kuion vaja suhtlusmeedias jageleda koertepidamise, teedel möödasõitude või muudel teemadel, siis antakse tuld! Poliitikute suhtes on justkui teine maailm, püütakse ka tuld anda, aga see tähendab üldjuhul KIRUMIST! Tõsist arutelu pole lootagi, sest valija ei viitsi mõelda asjadele ja teistele, olulisem on ENNAST VÄLJA ELADA! Ja poliitik teab seda.
Küsida saab üldisetest asjadest ja konkreetselt. Suhtlusmeedias üldise küsimise peale kas ei saa vastust või saad pealiskaudse. Teremast mööda, kaunid sõnad. See on Eesti!
Kui aga küsida konkreetselt? Siis kas ei vastata või räägitakse taas teemast mööda. Mõni poliitik LUBAB, et tal on tõsine visioon, vaade tulevikku ja ideed. KUIDAS neid täide viia, mida vaja teada, see 99% poliitikute jaoks ei ole oluline!
Küsisin ka. Valga maakonna teemal nii Valga, Otepää kui Tõrva vallavanematelt. Null! Ruusmanni (RE) ma tean Tõrvast, ta pole sisuliselt mitet kunagi, mitte kordagi vastanud. Valga vallas Ester Karuse (KE) üldiselt võib täiesti suhelda, ehk kõige inimlikuma suhtumisega. Monika Rogenbaum (Isamaa) üldiselt ei vasta, oluline on propaganda. Jaanus Barkala, kõigest valimisliit, aga seni pole vastanud nii nagu ei vasta ega kommenteeri asju ka vallavalitsus. Mis edasi?Seesama Valgamaa näide
Vasta
Neeme Sihv
Autor
Toomas Peterson , kui tahta rongi Riiga, siis enne peaks kohalikus elus jõudu katsuma?
· Vasta · Jaga · 19 h tagasi
Toomas Peterson
Neeme Sihv mis siin ikka katsuda, ma ei hakka kõiki vahendeid valima, et pikemat vaadet ellu viia.
· Vasta · Jaga · 16 h tagasi
Neeme Sihv
Autor
Toomas Peterson ÜT pole täna pikem vaade vaud kiiret muudatust vajab. KE valdkond, aastaid seisak.
· Vasta · Jaga · 15 h tagasi
Toomas Peterson
Neeme Sihv ei ole mõtet siin lahmida ja valijat mängida, kui soovite, võime rääkida kohtumisel või tel teel, selgitan siis, missugune on Valga kui transpordivõrgustiku, pikem vaade. Kusjuures, ma viin ka selle päriselt ellu.
· Vasta · Jaga · 14 h tagasi
Neeme Sihv
Autor
Toomas Peterson tüüpiline!
Kuidas siiani ellu on viidud? Pikemas vaates on ka see Otepää liin, aga miks seda pole. Ja olen piisavalt pikemast vaatest kirjutanud, valdades pole aga huvi üldse. Aastaid. Teadagi, miks hakatakse lahmimisest rääkima...Toomas, ei ole raske nõuda. Ülal on link, kus põhimõttelised muutused kirjas 2018. AEGA on aru saada olnud üle 1000 päeva, osade asjade puhul tuhandeid päevi.
Vasta
Nõydeteenus jääb marginaalseks, tihedusest räägin samuti ja oluline - vajalikud liinid mitte vaid Tartusse, aga ka RISTI üle praeguste suundade.
Te pole ei seda ega teisi lugenudki, aga hea öelda, et polegi uudset lähenemist.
· Vasta · Jaga · 1 h tagasi
Toomas Peterson
Neeme Sihv ma kirjutasin komplekssüsteemist, kus liikuvus on kaupade, teenuste, interneti, arstiabi, hariduse, kultuuri kättesaadavuse ja teede erinevate liikide olemasolu ja olukorra võrgustikus.
· Vasta · Jaga · 1 h tagasi · Muudetud
Neeme Sihv
Autor
Toomas Peterson ma kirjutasin asjast, mitte stampjuttu.Alatskivi suunalt.
Vasta
Koosa grupist:
Berit Hallik
Neeme Sihv kesklinna peatus ja bussijasn on ca 200m seega täiesti talutava kaugusel. Utoopiline mõte on kõiki kesklinna peatusesse peatuma suruda. Juba hetkel on seal seetõttu sageli ummikulaadsed moodustised. Samuti tuleb buss teiselpoolt jõge ja kesklinna peatust kuidagi ei läbi.
· Vasta · Jaga · 1 p tagasi
Neeme Sihv
Autor
Berit Hallik see on juba linnavalitsuse viletsus, kui ei mõeldud sellele enne ega ka täna. Ja bussijaamast ei ole sugugi 200 m Kesklinna bussipeatustesse, foorid ja vinka-vonka teevad selle ajaliselt pikaks nii bussil kui edasi jala tulles. Kõikidest peatustest aga jutt polegi.
Muul juhul aga bussid peavadki erinevaid teid pidi linna saabuma ja need, mis tulevad "mitteteistpoolt jõge" saavad ka soola peatuses reisijad välja lasta. Mugavus muutub aina tähtsamaks.
· Vasta · Jaga · 1 p tagasi
Neeme Sihv
Autor
Muide, Koosa kandist Tartusse bussidega sõitjad - kas rohkem juhtub, et istute ümber mõnele maakonna- või kaugbussile bussijaamas või linnaliinidele kuskil linnas?Margot Semilarski
Vasta
Mm, Koosa. Elades kuus kilomeetrit eemal, ei ole mul üldse sellist võimalustki, et saaks bussiga hommikul tööle minna, sest bussi lihtsat ei käi. Kusjuures hommikul läheb 10 (?) minutilise vahega kaks bussi sama teed pidi Koosalt linna.
Eks maal elamine ongi luksus, eksole!
· Vasta · Jaga · 1 p tagasi · Muudetud
Neeme Sihv
Autor
Margot Semilarski kuidas muuta, saan öelda vaid siis kui koht teada.
Ja sageli ongi mure ühte teed pidi kupatamine. A vahel on ka kelegi jaoks sobiv auto bussijaama jätta. Oleme küll automugavusega harjunud.....
· Vasta · Jaga · 1 p tagasi
Margot Semilarski
Neeme Sihv Tähemaa
· Vasta · Jaga · 1 p tagasi
Neeme Sihv
Autor
Margot Semilarski Keeruline, kuid võimalik. Iseasi, kui tiheda plaaniga ning kas see on piisav, sest inimesed vajavad hommikuti ja õhtuti vähemalt kolme bussi, vähemaga ei sobi osadele üks või teine aeg.
Luksus on maal poliitikuks olla....
· Vasta · Jaga · 1 p tagasi
Margot Semilarski
Neeme Sihv saaks ühegi bussi nii käima, et olen pool kaheksa linnas. See oleks juba väga heaNüüd vaatame asju TARTU nurga alt. Sotsid on väga agarad ÜT rääkima. Aga mitte ainult nemad, vaid üldine suundumus mõned aastad tagasi oli rääkida "suurt lootust annab tõmbekeskustepõhine skeem ja ....". Mida räägitakse nüüd? Et "... nõudepõhine, iseliikuvad jm asjad on tulevikutrend....". Räägitakse seda, mis on POPULAARNE, ja mis võimaldab TEORITISEERIDA. Mitte sisulist, praktilist ja reaalset vaadet, eks?
Vasta
Lemmit Kaplinski
t2t2. 6sefptemb6er okerlld 1147128:30fu7l ·
„On Tartu Aeg!” — see on sotside lubadus Tartule kohalikel valimistel.
Meil on särav tiim, kellest igaüks väärib kohta Tartu Linnavolikogus. Igaühel meist on ka oma lemmikteemad, millest kokku saab meie terviklik nägemus Tartu arengust.
Ka minul on oma hingeteemad, mis panevad silma eriliselt särama. Kui need kõnetavad ka sind, siis tule, aita meil neid ellu viia ja vali Tartus sotsiaaldemokraat!
Minu hingeteemad:
🖋 Tartusse Betti Alveri mälestusmärk! ✍️
🏳️🌈 Hoolime, mitte vaid sõnades! 🌈
🌆 Koostöö ja ühinemisläbirääkimised naabervaldadega! 🌃
🚂 Rongiga Tartust Riiga! 🇱🇻🇪🇪
🌳 Elurikkad ja elavad pargid! 🦔
🚋 Tartusse oma tramm! 🚃
⛵️ Toome elu Emajõele! 🛶
🚲 Südalinn hoovialaks! 🚸
👐 Avatud ja kaasav linnajuhtimine! 🗝
💃 Südalinna kultuurikeskus tuleb! 🕺
Loe täpsemalt allolevalt lehelt ja kui soovid minuga vestelda, anna aga rõõmsalt sõnumites märku.👇Järgmine tüüpiline tähelepanek. Lihtsad küsimused kolme valla juhtidele. Ma mõistan, et neil on valimispropagandaga tegelemisega nii suur ajakulu, et pole aega vastata!!!
Vasta
Palun Tõrva, Valga ja Otepää vallalt kui ÜTK liikmetelt teavet, kes vallavalitsusest on tegelenud ja tegeleb täna ÜT valdkonnas?
https://transport.valgamaa.ee/kontakt/
Valgamaa Ühistranspordikeskus
TRANSPORT.VALGAMAA.EE
Valgamaa Ühistranspordikeskus
Valgamaa Ühistranspordikeskus
· Vasta · Jaga · Eemalda eelvaade · 1 p tagasi
Neeme Sihv
Autor
Jaanus Barkala, kes vallast ÜTK-ga teemas suhtleb? Miks on siiani Rõngu - Palupera Jaam - Otepää bussiliin puudu? Mida on viimaste aastate jooksul valdkonnas ettepanekutena välja käidud?
· Vasta · Jaga · 1 p tagasi
Neeme Sihv
Autor
Monika Rogenbaum, Meeli Tuubel?
· Vasta · Jaga · 1 p tagasi
Neeme Sihv
Autor
Maido Ruusmann, paaril viimasel aastal pole Tõrva vallavalitsusel olnud ühtegi mõtet? Vastuseid küll mitte.Vaid Monika Rogenbaum, praegune Kakluste valla vallavanem, postitas lingi. Tõsiselt tänud!
Vasta
Uuring Valgamaa kohta. 2017. Olen sageli öelnud, et Eesti on ARENGUKAVADE ja UURINGUTE maa! Tõeline võimalus näidata, et isegi kartmata raha kulutada, tegeleme ennastsalgavalt, soovides muutusi! Et aga muuta, on vaja TEGUTSEMIST, eks? Nüüd mina ootan põnevusega elavat arutelu, mis tehtud.
https://www.valga.ee/documents/17893995/22324709/20171102_Valga_piirkonna_YT_uuring.pdf/1254e7d4-657a-46e5-a69c-b07cdd2edfc3
suur tänu, vaatan kindlasti üle.
Kas olete ise tuttav ka Valgamaa arengukava ÜT osaga?
· Vasta · Jaga · 9 h tagasi
Neeme Sihv
Autor
Monika Rogenbaum Uuring aastast 2017. Mis vahepealse ajaga on sealt rakendatud? Millised suurimad takistused ja probleemid?Nagu näete, siis kohalikud poliitikud ei taha asjast rääkida. liiga palju TÖÖD ähvardab see kaasa tuua. Sama lugu on ka teisel pool Mustveed. Vahel küll mõni kammib segi ja hakkab mingitest ulmelistest lubadustest juttu veeretama, endal kodus elementaarnegi korda tegemata:
Ольга Нарницкая
А ещё с Кохтла-Ярве или Йыхви хорошо бы да почаще хотя бы в сезон???!!!!
· Vasta · Jaga · Kuva tõlge · 5 p tagasi
Neeme Sihv
Autor
Ольга Нарницкая tänud!
Da, iz Jõhvi tozhe nado dobavit.
· Vasta · Jaga · 5 p tagasi
Anna Vorobjova
Через Лохусуу. А то ходит автобус кругом. В Раннапунгерья сворачивает и на Тудулинна. А как же Лохусуу, Муствеэ?? Дальше и в Калласте, Алатскиви??
· Vasta · Jaga · Kuva tõlge · 12 min
Neeme Sihv
Autor
Anna Vorobjova olen igati nõus, praegune liiklus ON vilets ja Avinurme, Lohusuu ning mitmed muud kohad ei oma elementaarset vajalikku ühendust. Eriti puhkepäevadel.
Põhimõtteliselt peaks Mustvee olema sõlmpunkt ja seda just seepärast, et see on kolme tee ristumiskoht. Parim variant oleks kui oleks Jõhvi - Mustvee - Jõgeva ja Tartu - Mustvee - Jõgeva. Jõhvist Tartusse sõitmiseks peaks siis osadel puhkudel küll ümber istuma, aga mitte alati.
Ольга Нарницкая
А ещё с Кохтла-Ярве или Йыхви хорошо бы да почаще хотя бы в сезон???!!!!
· Vasta · Jaga · Kuva tõlge · 5 p tagasi
Neeme Sihv
Autor
Ольга Нарницкая tänud!
Da, iz Jõhvi tozhe nado dobavit.
· Vasta · Jaga · 5 p tagasi
Anna Vorobjova
Через Лохусуу. А то ходит автобус кругом. В Раннапунгерья сворачивает и на Тудулинна. А как же Лохусуу, Муствеэ?? Дальше и в Калласте, Алатскиви??
· Vasta · Jaga · Kuva tõlge · 12 min
Neeme Sihv
Autor
Anna Vorobjova olen igati nõus, praegune liiklus ON vilets ja Avinurme, Lohusuu ning mitmed muud kohad ei oma elementaarset vajalikku ühendust. Eriti puhkepäevadel.
Põhimõtteliselt peaks Mustvee olema sõlmpunkt ja seda just seepärast, et see on kolme tee ristumiskoht. Parim variant oleks kui oleks Jõhvi - Mustvee - Jõgeva ja Tartu - Mustvee - Jõgeva. Jõhvist Tartusse sõitmiseks peaks siis osadel puhkudel küll ümber istuma, aga mitte alati.
Mina: Valgamaa ÜTK nadi töö.
VastaKustutaHr. A: Millest see järeldub, et Valga ÜTK on üks viletsamad Eestis. Suht puusalt lastud oletus.
Mina:
Rain Saar suht puusalt panete ise ja seega ka selline arvamus?
Olete vaadanud teiste ÜTK-de kodulehti? Võrrelnud, kui palju on neis infot liinide ja peatuste lisandumise, samuti ka kohati busside sidumise kohta rongidega? Pole kuskil VÄGA palju, parim ehk Ida-Virumaal, aga Valgamaa on nagu vilets kolhoos nõukaaja ajalehes edetabeli lõpus.
Bussiliin Palupera Jaam - Otepää on arengukavas juba pikki aastaid, ei midagi! Tsirguliinasse Antslast vm, Mägistesse rongile Tõrvast jm sisuliselt ei saa. Ja nii võiks lugema jäädagi.
Muidugi oleks tore, kui leiaksite info, mida mina leida ei suuda - kadunud bussiliinide asendamise kohta?
A: Liinide loomine või "pikemaks venitamine" ei ole alati nii lihtne. Seal on hulk erinevaid tegureid. Bussiliinid koostatakse loogiliste jätkuliinidena. Bussijuhid ei istu niisama kuskil liinide lõpus ja ei süga kotte järgmise töö ootuses. Tööajad on limiteeritud seadustega jne. Pole olemas lihtsalt kuskil vedelevaid busse ja juhte kellele lihtsalt tööd anda. Kogu selle asja nimi on logistika...... ja isegi sellise väikse maakonna, nagu on Valga maakond, bussiliinide tööle panek on päris kõva pähkel. Iga uus muudatus liinide logistikas kandub doomino efektina paljudele teistele liinidele. Iga uue liini loomine nõuab olulist rahalist ressurssi ja ma olen täiesti kindel, et "suurt pilti" monitooritakse pidevalt ja kui on olemas reaalne vajadus ja ka tasuvus, siis liin luuakse.
Mina:
Rain Saar monitooritakse kui mõistetakse logistikat ja tegutsetakse kui soovitakse tööd teha. Bussijuhid aga sageli sügavatki miskit, sest liine ei suudeta läbimüeldult kokku panna. Loogikat on vähe, kui tegu on iganenud tõmbekeskuste põhise liinivõrguga.
Kuigi tegu pole lihtsate asjadega, siis aega olnud 10+ aastat. Ning kui isegi lihtsaimatest asjadest arusaamine, nagu linnaservas asuvast bussijaamast linna läbivate pikendamiste toimimiseni vm, on olematu, siis pole tegemust logistikuga.
Vajadus busse rongidega siduda on ka teada 10, isegi 20+ aastat! Kus on kümned bussipeatused rongijaamades? Miks teadlikult isegi Tartus see tegemata jäeti ja sadu argumente üle Eesti arvesse ei võetud?
Tarkust, tahtmist ja hoolimist on vaja. Mitte õigu.stamist