Esmaspäev, 5. juuli 2021
Tallinnast Mustveesse, Järvakandist Pärnusse jm.
Vaadates
ringi Rakkes, mõtlesin taas sellele, miks meil armastatakse lühikesi
bussiliine edasi-tagasi solgutada? Mis tihti tühjad, seega
ebaefektiivsed.
Kas:
* ametnike ükskõiksuse, teadmatuse jm tõttu?
* ametnike ükskõiksuse, teadmatuse jm tõttu?
* erakondlike suuniste tõttu seista vastu (eeltasutud) ÜT arendamisele?
* hanke- ja piirkonnapõhiste lepingute tõttu?
* hanke- ja piirkonnapõhiste lepingute tõttu?
* arenemisvõimetu majandusministri tõttu?
* ÜTK-de madala taseme tõttu?
* ÜTK-de madala taseme tõttu?
Mustvee
(Alatskivi jt) bussiliiklus ei ole oluliselt paranenud, pigem kohati
isegi halvenenud ja samas on piirkonnas isegi lähedaste asulate vahel
bussiliiklus pea olematu, olgu siis Simuna - Laekvere - Rakke Jaam -
Koeru vm. Ometi, nagu pea kõikjal, saaks siingi pikki liine käivitades
olukorda kardinaalselt muuta?
Järvamaal
on siiani kaks eraldi piirkonda ja hanget, nii puudub normaalne
maaonnnaliinide ühendus isegi Türi ja Paide vahel. Seega, käivitada uus
liin Türi Jaam - Väätsa - Paide - Koeru - Rakke Jaam - Laekvere -
Avinurme - Mustvee? Mõelgem nüüd hoolikalt kõikide nende omavaheliste
lõikude olemasolevale bussiliiklusele. Paidest Koeru on busse, Türilt
Rakkesse (Tartusse) aga pea olematu? Avinurme ei oma häid ühendusi ja
nii sinna kui Mustveesse ei saa hästi ka Tallinnast, aga Rakkest on
sõiduaeg sinna enam-vähem?
Paraku on Rakke ses mõttes halb koht, et seal ei peatu piisavalt ronge. Nii tasub esmalt mõelda liinile Rakke - Mustvee - Kallaste
- Alatskivi, sest sõiduaeg on vägagi konkurentsivõimeline ja täna on
Mustvee ühendustega mured üpris suured. Lisaks annavad need täiendavad
sõiduvõimalused Mustveest Kalalste ja Alatskivini.
Muidugi on Mustveele abiks ka Mustvee - Jõgeva liinid, kuid need peaks oelma otsemad ja kiiremad kui on täna. On ka võimalus suunata bussid Rakkest Kiltsi Jaamani, sest nii saaks ka Äntu järvede piirkond ühenduse rongidega. Siiski vaatan siin ajaliselt Rakke võimalusi. Kallaste - Mustvee sõiduaja saabarvestada 45, Kallaste - Alatskivi 15 min.
Muidugi on Mustveele abiks ka Mustvee - Jõgeva liinid, kuid need peaks oelma otsemad ja kiiremad kui on täna. On ka võimalus suunata bussid Rakkest Kiltsi Jaamani, sest nii saaks ka Äntu järvede piirkond ühenduse rongidega. Siiski vaatan siin ajaliselt Rakke võimalusi. Kallaste - Mustvee sõiduaja saabarvestada 45, Kallaste - Alatskivi 15 min.
Mustvee 6.10, 11.45, 17.00
Rakke Jaam 7.15/25, 12. 50/13.00*, 18.04
Rakke Jaam 7.45, 14.20/30, 18.05
Mustvee 8.50, 15.35, 19.10
* Koeruni/Koerust või päeval ka Järva-Jaanini.
Buss 3 korda päevas oleks iga erineva lõigu jaoks väga tänuväärt lisandus.
**************************************************************
Samamoodi on sõna otseses mõttes irvitamisväärt paljud ühendused, õigemini nende "kvaliteet". Näiteks Lellest või vallakeskusest Kehtnast Järvakanti. Muide, see puudutab ka kadunud Pärnu rongia semel nadi ühendust pika sõiduajaga ja valesti koostatud sõiduplaaniga. Seega on vaja liinile 333 lisaks aegu, mil saab Rapla suunalt Pärnusse. Ja kiiremini.
**************************************************************
Samamoodi on sõna otseses mõttes irvitamisväärt paljud ühendused, õigemini nende "kvaliteet". Näiteks Lellest või vallakeskusest Kehtnast Järvakanti. Muide, see puudutab ka kadunud Pärnu rongia semel nadi ühendust pika sõiduajaga ja valesti koostatud sõiduplaaniga. Seega on vaja liinile 333 lisaks aegu, mil saab Rapla suunalt Pärnusse. Ja kiiremini.
Bussid
väljuks Raplast, kuid kuna Rapla - Kehtna suunalt endiselt on halvad
ühendused ka Türi suunas, peab neidki parandama, seega arvestatud kuni
10 min seisuajaga peatuses LELLE JAAM.
Rapla - Lelle Jaam - Järvakandi - Pärnjõe - Tammiste - Pärnu
Rapla Jaam 9.40 - Järvakandi 10.20 - Pärnu 11.25
Rapla Jaam 12.20 - Lelle Jaam 12.40/50 - Järvakandi 13.10 - Pärnu 14.15
Rapla Jaam 20.50 - Lelle Jaam 21.13/23 - Järvakandi 21. 43 - Pärnu 22.50
Pärnu 6.50 - Järvakandi 7.55 - Lelle Jaam 8.15/25 - Rapla Jaam 8.45
Pärnu 8.35 - Järvakandi 9.40 - Rapla Jaam 10.20
Pärnu 17.50 - Järvakandi 18.55 - Lelle Jaam 19.15/25 - Rapla Jaam 19. 45
Kui kirjas Lelle Jaam, siis ristümberistumine toimub seal. Käigus iga päev. Lelle - Pärnu sõiduaeg 1h 25 min on täiesti hea, Rapla jaamast (kui rongi Lelleni pole) on 1.45., Lelles ristümberistumise puhul Raplast Pärnuni 1.55. Väljumisajad erinevad liinist 333.
Esmaspäev, 12. juuli 2021
Bussiliiklus Haapsalu - Pärnu
Haapsalu & Läänemaa FB grupis küsimus ja kommentaarid.
Heidi Tamm asked a question .
Väike küsitlus, vastamine pole kohustuslik.
Haapsalu-Pärnu kaugliini buss väljub kord päevas kl.10.45 ja jõuab suure ringiga sihtkohta kl 13.00. Tagasi ka kord päevas, väljumisega kl 16.00 Pärnust, Haapsalus kl 18.14.
Olen Haapsalu elanik aastast 1969, aga bussigraafik siiani sama!
On keegi huvitatud kiirliinist Haapsalu-Pärnu-Haapsalu ja rohkem, kui üks kord päevas?
Esialgu kasvõi ainult suviti.
Tallinna saab peaaegu iga tund, Pärnusse mitte! Olen valmis ise initsiatiivi võtma, kui on huvilisi. Saan hakkama! (postitust võib jagada)
Nele Taaramäe
Esmaspäeviti sõidab veidi enne 8 hommikul ka sama pikk liin Pärnusse.
Aga ilmselgelt ON seda liiga vähe.Ja Tartu- Haapsalu-Tartu...Sama vilets seis.
Mina oleks küll nõus,et tehtaks kiirliin.
Kaire Kaire
Sama lugu siin...olematu see otseselt.
Läbi Lihula on jälle tunnised ootus ajavahed...kui tahad sõita siis ikka pikalt pead plaanima aga spontaanset sõitu küll ei saa lubada..kurb kuidagi
Haapsalu-Pärnu
liinil liikluse suurendamine aitaks ka Kuressaare liinil liikumist
lihtsustada, seega huvilisi on kindlasti ka nende seas
Katrin Alliku
Martin Rebane Pärnu-Haapsalu
saab kohese ümberistumisega vaid 7:05 bussiga. Hiljem on veel 2
võimalikku varianti, ent seal peab kuni 2h Lihulas ootama. 4h
Pärnu-Haapsalu vahel liikumiseks ei kõla mõistlikult.
Ene Holter
Liitun
toetajatega, sõidaksin Pärnust Haapsallu. vaatasin ka, et pole kiiremat
ühendust ollagi. Tore kui vähemalt suvisel ajal Pärnust väljuks 8, 9
paiku hommikul ja õhtul 6,-8 ajal tagasi. . Edu meile muutuste loomisel
Silvi Lääts
Tiina Poolamäe 1976 ja teistel sinna kanti aastatel sõitsime sama liini lausa 3h
Nii et areng on tagumikuga tuntav
Mida siin välja loeb ja mis oleks võimalik? Kommentaare oli üldse väga palju ja see näitab, et bussiliiklust peetakse loomulikuks küll. Ja sõidetaks. Aga ei saa loota, et sõidetakse halbade ümberistumistega.
Et süsteem toimiks oleks päevas vaja minimaalselt 4 bussi. Aegade paikapanekul tuleb arvestada, et vähemalt kümmekond peatust tuleb liinil teha kui mitte rohkemgi. Kommertsvedajaid see liin ei huvita, seega peab viletsamate busside ja pikema sõiduaja kompenseerimiseks olema bussisõit tasuta.
Arvestama peab ka kohalike maakonnaliinide aegadega ehk et kiiremad liinid ei tohiks Lihula suunalt ei Haapsallu ega Pärnusse jõudma ega neist väljuma samadel aegadel.
Buss
peab midagi pakkuma ka teele jäävate kohtade inimestele. Peatused peaks
olema minimaalselt Valgevälja, Parila, Rõude, Laiküla, Kirbla, Lihula,
Oidrema, Lõpe, Kalli, Ahara, Audru Kool, Audru, Papsaare. Mõni ehk
veel?
Lisaks
mõned peatused Pärnus, sealhulgas Terviseparadiisis ehk et lõpp-peatus
peaks olema Mai kandis, Haapsalus aga alustama Uuemõisast ja soovitav
oleks põige ka Laine juurde, nii lisandub ka Veetorn.
Nii
kujuneks sõiduajaks Haapsalu Bussijaamast Pärnu Bussijaama 1.40.
Tegelikult oleks väga vajalik ka Penijõele sisse põigata, see lisaks
kümmekond minutit.
Väljumisajad peaks olema mõlemast linnast ca 7.00, 10. 00, 14.30, 17.30.
Kes peaks seda tegema? Põhja-Eesti ÜTK. Riigi rahastus.
Kes
peaks asja ajama? Haapsalu ja Pärnu linnavalitsused ning Lääneranna
vald. Kas ajavad? Küsige, valimised tulekul.Võite küsida ka Rataselt ja
Kalalselt ning teistelt. On ju Ratas aina ringi sõitnud ja rääkinud
vajadusest bussiliiklust arendada ning kiidelnud, kui palju nad teinud.
Õnneks on Keskerakond mõlemas linnas ka rooli juures! Küsige
konkreetselt, miks siiani ÜLDSE pole sellega tegeletud.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar