Neljapäev, 12. august 2021
Ühistranspordi seminarile ühistranspordiga.
Sain
ootamatult teada, et Mäos toimub Järvamaa ÜT seminar. Tegemist mingite
välitöödega Järva- ja Jõgevamaal. Varasemalt oli olnud ka Jõgevamaal,
Mustvees seminar, sellest aga kahjuks ei teadnud. On see ju üks
viletsamini organiseeritud bussiliiklusega maakondi. Tõsi, nüüd seal uus
ÜTK juht, ehk sünnib sellest midagi?
Vallas ühe inimesega hiljuti veidi suhtlesime, eelkõige on vaja Jõgeval endas lisapeatusi ja ka aleviku teeotsa ning busside liikumine linnas peab muutuma. Edasi juba muu, millest korduvalt põhjalikult kirjutanud.
Vallas ühe inimesega hiljuti veidi suhtlesime, eelkõige on vaja Jõgeval endas lisapeatusi ja ka aleviku teeotsa ning busside liikumine linnas peab muutuma. Edasi juba muu, millest korduvalt põhjalikult kirjutanud.
Maa "raiskamine" Balti jaamas jääb nüüd alati silma torkama, saanuks vastuvõtu-ärasaateteid hoopis rohkem teha.
Varane
minek, et mitte hiljaks jääda. Peatus.ee uus portaal (vana ikka veel
taastamata) pakkus otsinguga sõitu läbi Nelijärve, mitte Aegviidu. Ja
uue portaali üks suuremaid vigu - puudub üldnimetus. Kui vana puhul oli
ka lihtsalt Mäo olemas, siis uue puhul ühegi koha puhul seda pole, on
koodidega muud nimed. Nagu peaks reisija teadma, milliste "suundade" alt
kuhugi bussid sõidavad.
Päev aga nii varane, et isegi üks tabloo polnud veel ärganud...
Niisamuti ka rongis.
Vahelvaatad
ajudeta mehi, kes marsivad, koni hambus ja siis viskavad selle
prügikasti lähedal olles ikka teele. Millega mõeldakse?
Sõitsin
rongiga 210. Seesama, millele Elron pole ikka suutnud nädalavahetuse
vajadusi silmas pidades lisada Aruküla ega Raasiku peatusi. Ja kuigi
Elronil juba mitu korda juht vahetunud, pole ühestki olnud tolku
reisijatele mõtlemises.
Aegviidu
oli ronge täis nagu suur sõlmjaam. Muidugi on murekoht see, et
varahommikul maa poole sõitjaid on vähe, aga samas on ka need rongid
kellelegi vajalikud.
Taamal
paistab parkla, kuid endiselt puudub ootekoda ja ühine infoala. Parkla
aga pea alati autosid täis. Seesama, mida Eesti Raudtee alguses tehagi
ei tahtnud.
Üks
buss paistiski peatuses, aga see polnud minu oma vaid Tapale sõitev.
Üldse on siingi endiselt bussid korralikult paika panemata, päeval pole
Nelijärve-Jäneda suunaga häid ühendusi.. Rääkimata sellest, et osa buss
peaks sõitma läbi Käravete ja Ambla Tapale.
RMK Looduskeskus.
Sõiduplaan
peatuses igivana, isegi Koeru buss veel kirjas. Siiani pole suudetud ka
sellele pakkuda asendusvariante. Koerus siiski on mõningane ühendus
Rakke jaamaga, aga teel mitmed kohad ongi ühenduseta.
Läks reisija ka sellele bussile.
Aegviidus palju muutunud ilusamaks ja seda hea meel näha.
Infostendid, -kaardid jm on endiselt Aegviidus laiali pillatud, kõikide nägemiseks pead piltlikult terviseraja läbima.
Hea on, et siin lausa mitu söögikohta.
Muidugi
oleks siia, parkla ja ülekäigu vahele vaja väikest kioskit ootekojaga.
Ja oleks väga tore, kui see kohvik võimaldaks juba varahomikul kohvi ja
pirukaid. Selle asemel, et rongidesse puhvetit tahta võiks sama raha
eest toetada kümneid väikeettevõtjaid selliste loomisel. Koos tualetiga.
Seminarilgi
jõudis keegi ikka rongide puhvetist rääkida ja näha oli, et
vastuargument nagu oleks peatuses kümneid kordi rohkem kliente, kohale
ei jõudnud. See on selliste inimeste mentaliteet, kes on endale ikka
enese huvides midagi pähe võtnud...
Üldse tuleks juba seepärast siin bussipeatus ümber ehitada, teisele poole teed, et ei sunniks reisijaid asjatult teed ületama.
Vaid pool tunnikest ootamist ja start!
Siitkaudu
ma vist polegi sõitnud, osa kohti nägemata. Sõitjaid oli aga siingi,
kuigi bussiliiklus hõre ja häid võimalusi ei paku.
Ootekojad aga siingi ikka sellised hädavariandid.
Järvamaal
on aga veel suuri põllumajandusettevõtteid ja eks suuresti Eestimaa
keskpaigas elu nende najal püsibki. Muidu oleks tegu üpriski ääremaaga.
Eestis
näitab ametnike tõsiseltvõetavust aga see - bussipeatus. 20+ aastat
räägitud P&S parkimiskohtade vajadusest, aga üliharva näed ka
värskelt remonditud teelõikudel bussipeatuses parklat. Sisuliselt null!
Ükskord ma aga tahan jõuda ka Pärnu jõe lätetele.
Ja juba jõunagi Mäosse. Mõttetusse kolossi.
Mäo
terminali peavad mõned ametnikud siiani supersaavutuseks, kuigi busse
peatusb siin rohkem kui on reisijaid! Kaugbusse ei peatu sisuliselt aga
üldse. Kuidas suudeti bussipeatus viia maanteest nii kaugele ja panna
sadu busse sõitma lisakilomeetreid? Mõtle palju tahad, võimatu aru
saada!
Ühe
põhjendusena nii Mäo, Kuivajõe kui Puhu puhul tuuakse esile, et
keeruline reisijate pääs üle magistraali. Huvitav, maanteeviadukte ja
-tunneleid suudetakse teha, jalakäijatele mitte?
Ümbrus on siin aga endine, ei mingit toitluskohta ega muud. Kesk-Eesti taluturust rääkimata.
Tallinna sõidab siit ikka väga palju busse...
Elektrirataste laadimiskohti ma siin ei näinud.
Tore aga, et olemas reisiraamatukogu
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar