Laupäev, 20. veebruar 2021
Risti (Järve) bussipeatus kaugliinidele.
Mulle nii meeldivad loosungid Transpordiameti (tore, et kokku pandi) FB lehel:
Transpordiamet on transpordiliikide ülene kompetentsikeskus ning ohutu, mugava ja kiire liiklemiskeskkonna arendaja.
Transpordiametis
keskendutakse mugavate teenuste ja sihtkohtade kättesaadavuse tagamise
parendamisele, targemale maa-, õhuruumi ja veeteede kasutusele ning
tervislikumale ja keskkonnasõbralikumale liiklemisele. Samuti
planeeritakse Transpordiametis nutikaid liikuvuse lahendusi ja viiakse
ellu transpordiliikide üleseid poliitikaid ja projekte
Siinkohal
vastaks Transpordiamet aga, et "see pole meie jaoks, me tegeleme
globaalsete asjadega"??? Tegelikult ei vasta nad oma FB lehel üldse.
Praegu
peatuvad kaugliinil Järvel, aga see ei ole kõige parem variant. Ning
inimeste mugavus kasvab, seega pole ammu enam hea variant ka see, et
Haapsalu, Pärnu, Kuressaare jt busside puhul on Tallinnas vaid 2
peatust. Liiga pikk on loksumine mingi linnaliiniga Vana-Pääskülast.
Seepärast tuleb viivitamatult hakata planeerima bussipeatust Järvel.
Kuhu?
Praegune
Risti peatus maasuunalt on iseenesest ruumikas ja leiduks ka kohti
kaugliinidele. Küll aga ei saa siin peatuda bussid, mis suunduvad
Viljandi maanteed pidi linnast välja.
Õppida on meil veel küllaga, kui vaid tahet oleks!
Kuigi väljuval suunal on Risti peatus heas kohas, ei ole siin ruumi kaugliinidele.
Vast ainult see bensuka kohta kõlbaks äärmisel juhul, aga siingi ruumi vähe. Ja bensukas vaevalt, et kaob.
Uued peatused ei tähenda, et mõni olemasolev linnaliini peatus kaob, pigem peab mõtlema ühe juurdetekitamisele.
Linna
saabuvate busside jaoks on teisel pool teed samuti uut peatust. Ehk
piisaks praeguse Järve peatuse nihutamisest lähemale Viljandi maanteele
paarisaja meetri võrra ülekäigust? Oluline ju seegi, et kaugliinidelt
saaks vajadusel suunduda Liiva jaama (kuigi see pole väga lähedal), aga
ka kas vastassuuna bussipeatusesse või peatusesse Viljandi maantee.
Nõmme suund on igal juhul "ära kasutatud".
Üle 10 min ei tohiks peatuste vaheline jalgsikäik aega võtta koos ülekäiguga.
Üle 10 min ei tohiks peatuste vaheline jalgsikäik aega võtta koos ülekäiguga.
Uus
RISTI peatus peaks asuma siin. Kuna kindlasti peab peatus olema kõikide
busside, linna- maakonna- ja kaugbusside jaoks, siis on vaja selleks
ruumi ka pikalt eraldada. Ja võimalused on siin täiesti olemas, kuigi
nõuavad veidi suuremat töömahtu. Sest vaevalt, et ollakse nõus eraldama
bussipeatuseks ühte sõidurada? Nii oleks muidugi väga lihtne, vajalik
oleks vaid suurema ootekoja ehitus!
Ning mine sa tea, äkki ehitataksegi mingil hetkel otsejoones siit lähimasse punkti Järve 2 rongipeatus? Mõelda, kui hea on näiteks Keilast tulla ja istuda Pärnu bussidele? Praegu ju on keilakad, sauekad jt ju pikalt saadetud? Buss sõidab suht lähedalt mööda, aga bussile saamiseks peaks kolistama hoopis linna teise serva, Ülemistele. Ja Tallinn - Tartu bussidki saaks alustada siit, tehes järgmise peatuse Järvel või lennujaamas?
Ning mine sa tea, äkki ehitataksegi mingil hetkel otsejoones siit lähimasse punkti Järve 2 rongipeatus? Mõelda, kui hea on näiteks Keilast tulla ja istuda Pärnu bussidele? Praegu ju on keilakad, sauekad jt ju pikalt saadetud? Buss sõidab suht lähedalt mööda, aga bussile saamiseks peaks kolistama hoopis linna teise serva, Ülemistele. Ja Tallinn - Tartu bussidki saaks alustada siit, tehes järgmise peatuse Järvel või lennujaamas?
Vasakul
on näha, et tegu kõrgema "kaldaga", aga see tuleb lihtsalt "täis
kallata" ja kõnniteed nihutada ehk siis busside peatustaskud
tekiatatakse praeguse kõnnitee asemele. Kokku on vaja peatumisruumi
vähemalt kümnele bussile. Muidugi võib mõelda ka linnaliinide
peatumiskoha jätmisele praegusesse kohta, aga see ei ole logistiliselt
hea mõte.
Muuta
tuleb ka peatuse nimesid või tekitadagi uus nimi. Kui uus peatus
ehitada vaid ühele suunale, võiks sellele jätta ka nime Risti nagu on
teisel pool teed, see aga tähendab, et Rimi juures tuleks ikka nime
muuta. Seepärast on mõttekam uus nimi. Milline, on aega mõelda.
Hea on seegi, et samas lähedal võimalus vähemalt ühel suunal osta midagi teele või ootamiseks.
Muidugi ei tohiks ootekodadeks olla sellised putkad.
Järve jaamgi ümberistumiskohana ei jää oluliselt kaugele.
Kas
hakatakse ehitama? Karta on, et mitte! Hoolimata isegi sellest, et
ekspeaminister praalib värskelt rohelusest ja keskkonda panustamisest.
Jutupaunikuid on meil palju!
Aga
ehk on lihtsam ja odavam variant? Kui vaataks veidikene Järve jaamale
lähemale? Ei saa ju öelda, et siin oleks vähe elanikke!?
Ning eks ka Balti jaamast ole üpris mugav sõita Järvele ja minna kaugliinile, selle asemel, et bussijaama kolistada?
Mis
on siin ümberistumiste puhul olulisimad asjad? Võimalus ümber istuda
kaugliinidelt linna- ja maakonnaliinidele ning vastupidi, töökohtade
rohkus, rongipeatus ning ootetingimused. Virve peatuse puhul võiks seda
pidada mõnes mõttes keskpunktiks. Võimalus sõita nii Nõmme kui Viljandi
maantee suunal, eks? Loomulikult ka kesklinna suunas. Saabuvate
kaugbussidega on juba kujunenud absoluutseks harjumuseks Järve peatuse
olemasolu. Tegelikkuses võiks aga parim peatuse asukoht olla siin, isegi
sõidurada olemas. Teisel pool teed saab selle ka vastassuunale teha?
Siinpool ka kohvitamise ja söögikoht tööpäeviti olemas, teisel pool
saaks ka ehk mingigi kohviku ooteruumiga teha? Kuigi seal ooteruum
polegi nii oluline kui siinpool. Ja ka kohvi saab teatud aegadel siit!
Ka pikema ootekoja ehk varikatuse jaoks on siin ruumi.
Muidugi on vajalik siia ka ülekäik! See aga pole mitte mingisugune probleem!
Millal
ehitus algab? Bussipeatus JÄRVE JAAM? Sest nii võib seda nimetada küll,
kuna kaugus jaamast ei ole üldiselt suur, kuigi üldjuhul peaks nimelisa
JAAM kasutama vaid vahetult perroonide juures oleva bussipeatuse puhul.
Ja ehk saab ka maasuunalt praeguse Järve peatuse likvideerida? Muidugi
peab sel suunal asuma linnaliinide peatuskoht uuele ülekäigule kõige
lähemal!?
2 kommentaari:
Tänud!
Estonia peatus oleks ülimalt kasulik, kuid kardan, et ka kommertsfirmad ise ei soovi täna kesklinnas läbisõitmist. Kuid nõustun, et võitjaid oleks tõesti rohkem. Samas ei segaks see ka Järve peatust kasutamast. Ükskord tuleb nagunii hetk, kus tuleb inimeste ootustega mugavusele harjuda.Laupäev, 20. veebruar 2021
Nunnult lumine Nõmme.
Esimeseks küll mõne päeva tagune pilt, on teine Pääsküla jaamast taeva taustal nii kena.Aga oli asja Vabaduse puiesteele ja tagasiteel ei läinudki otse bussile vaid lihtsalt nautisin veidi jalutamist. Bussiliiklus ju nii tihe, et pole põhjust isegi suuresti sõiduplaani vaadata.Igal juhul on Nõmme ELUrajoon, sest mändide all elamine, eriti kui suurest tänavast kaugemal, on omaette luksus. Ehk nauditav elukeskkond. Mis sest, et omad muredki, ainuüksi vajadusel mõne puu mahavõtmine kallis lõbu.Ja praegu annab lumi pildistamismõnule palju juurde. Isegi siis kui pole päikest. Teised toonid ja varjud jätavad oma jäljed.Lumerookimist küll jätkub, aga kui tervis hea, on see vaid nauding. Ja tervisele kasulik.Oma termostass on aga samm mugavusele järeleandmiste tegemine. Nagu on ka oma veepudel kaasas. Ükskõik kui vähe me sellistel puhkudel justkui säästame loodust, on tegu ikkagi suure sammuga! Mis sest, et R-Kiosk ei anna termostassi just odavalt kätte. Võiks olla see nendegi panus, et mitte iga asja puhul teenida!Lumekoristusega on nagu on. Eks üheks murekohaks olegi tehnika sobivus. Kummiribaga sahk on küll "paindlik", aga alati sellega teed heaks ei saa. Ehk et töö tehakse ära, tulemus pole nagu kõige olulisem.Igal pildistajal oma nägemus ja omad detailid. Siin on detaile palju ja nagu juba ütlesin, lumi annab mänguruumi. Mulle meeldis.Kas aga mõnel pool istutatakse mändide asemel kuuski? On see ikka hea mõte?Aga lumetõrjest saabki aimu kui jala käia. Linnaosa ametnikud käivad ka? Siledus on üks asi, teine on lumekihi pakusus ja kui see jäätub ning nädalateks liuväli....Kuused võivad kohati ka ise juurduda, aga kui palju neid "lubada"? On ju mänd tervislikum ja luba ka rohkem valgust? Ma lihtsalt ei oskaks kujutada ette Nõmme kuusikuid!Aknad, katused, aiad, väravad, postid....Konkurents edasiviiv jõud? Ega ei imesta, et lilled aina kallimad! Tuuakse pealekauba neid ju isegi Aafrikast! Ja kui siis veel poed kõrvuti ehk olukord, mida peetakse konkurentsiks, tegelikkuses aga võib kliente lausa tunde oodata? Mine tea.Busse aga siin tõesti uhab. Iseasi, kui palju neid veel vaja oleks kuhugi, kuhu praegu ei saa? Kindlasti poleks paha kui ka kaugbussid siinkandis peatuks. Järve selleks hädakorral ka sobib ja edasi juba sinna pildistama.Kaugliinide bussipeatusest aga teises teemas...
Oli aeg, kui kaugliinid tegid linna saabudes peatuse Estonias, kuni linnavalitsus keelas ära, kuna takistavat linnaliinide liikumist.
VastaEstonia peatus praegugi oleks väga kasulik, eriti õhtusel ajal, kuna linnaliinid sõidavad hõredamalt ning ümberistumised vaevalisemad. Estonia peatusega oleks käesoleval momendil võitjaid rohkem kui kaotajaid.