Pühapäev, 26. juuli 2020
Kiisa kodukohvikud 2020
Muidugi rongiga!
Enne kui kohvikutesse jõuda, tegin pildi jaama tagant. Seni muide pidasin ülesõidu juures bussipeatuse
asukohta paremaks. Samas, sinna enam teha ei saa, siia juba tehtud (ja
üllatuslikult korrektse nimega). Ning kuna ülesõidu juures peaks
ristümberistumise puhul, mis siin väga oluline, seisuaeg olema vähemalt 8
min, siin aga piisab ehk 5-6, siis pole ka probleemi. Seda enam, et
siia normaalse ekraani tulevikus tekkimisel saaks ka bussijuht rongi
hilinemistest teada!
Aga kus on bussid siin peatuses? Paar siseliini bussi? Ja kui oleks rohkem busse, kus siis peatuvad "Suudle & Sõida" autod? Selle peale on vallas mõeldud?
Saku vald (nagu ka Kohila vald ja MKM) on aga siiani ses suhtes täielikud mökud! Liin, mille põhimõtte paikapanekust saab varsti 10 aastat, on ikka veel tegemata! Vähe sellest, nüüdseks oleks mingist 8 bussist päevas vähe, sisuliselt oleks vaja busse absoluutselt iga rongi puhul! Kohilast algav ja läänesuunal kuskil lõppev on peamine kriteerium, kuid see pole absoluutne seisukoht IGA liini puhul. Võib ju mõni ka Maidlaga seotud olla vm.
Miks aga Saku või Kohila valda miski ei huvita? Sest võimul need, kes tahavad panustada ainult tee-ehitusprojektidesse ja autoliiklusesse? Kui aga vaadata kasvõi seda, kui tihedaks on muutunud autoliiklus Kiisal või Männiku suunal? Seda nad peaks ju nägema, kuigi Kohila eksvallavanem nüüd Riigikogus vaid maanteid ehitakski! Seda aga, et liin 113 isegi rongidega klappima panna Sakus ei suudeta, näitab selliste valla asjameeste taseme piisavalt ära!
Olen nende aastate jooksul korduvalt püüdnud mõlemast vallast ka teada saada, miks asjad ÜLDSE ei edene, aga see on nagu vastu seina jooksmine. Tean, et Kohila endine vallavanem oli metsamees, aga mitte keskkonnamees. Ja kunagi oli Saku vallas nõrk logistik. Ja Maanteeamet ja ÜTK on nõrgad! Aga pea 10 aasta jooksul peaks olema ju natukenegi kaasaega jõutud?
Aga kus on bussid siin peatuses? Paar siseliini bussi? Ja kui oleks rohkem busse, kus siis peatuvad "Suudle & Sõida" autod? Selle peale on vallas mõeldud?
Saku vald (nagu ka Kohila vald ja MKM) on aga siiani ses suhtes täielikud mökud! Liin, mille põhimõtte paikapanekust saab varsti 10 aastat, on ikka veel tegemata! Vähe sellest, nüüdseks oleks mingist 8 bussist päevas vähe, sisuliselt oleks vaja busse absoluutselt iga rongi puhul! Kohilast algav ja läänesuunal kuskil lõppev on peamine kriteerium, kuid see pole absoluutne seisukoht IGA liini puhul. Võib ju mõni ka Maidlaga seotud olla vm.
Miks aga Saku või Kohila valda miski ei huvita? Sest võimul need, kes tahavad panustada ainult tee-ehitusprojektidesse ja autoliiklusesse? Kui aga vaadata kasvõi seda, kui tihedaks on muutunud autoliiklus Kiisal või Männiku suunal? Seda nad peaks ju nägema, kuigi Kohila eksvallavanem nüüd Riigikogus vaid maanteid ehitakski! Seda aga, et liin 113 isegi rongidega klappima panna Sakus ei suudeta, näitab selliste valla asjameeste taseme piisavalt ära!
Olen nende aastate jooksul korduvalt püüdnud mõlemast vallast ka teada saada, miks asjad ÜLDSE ei edene, aga see on nagu vastu seina jooksmine. Tean, et Kohila endine vallavanem oli metsamees, aga mitte keskkonnamees. Ja kunagi oli Saku vallas nõrk logistik. Ja Maanteeamet ja ÜTK on nõrgad! Aga pea 10 aasta jooksul peaks olema ju natukenegi kaasaega jõutud?
Ahjaa, joogivesi! Ma ei märganud kuskil
joogivee võtmise võimalusi, siin jaama teaga see on olemas. Kuid
ülesõidu poolt pole ka vastavat viita, et matkajad selle võimaluse
leiaks! Küllap aga ei osata ka seda vallas isegi mõelda! Mis sest, et
selle kohta isegi Brüsselist määrus olemas...
Aasta 2011.
http://eestimaablogi.blogspot.com/2011/06/tallinna-soidu-voimaluste-parandamiseks.html
Aasta 2011.
http://eestimaablogi.blogspot.com/2011/06/tallinna-soidu-voimaluste-parandamiseks.html
Mõned päevad tagasi postitus Saku valla kodulehel. Nii ongi, aru ei saada, mis on ühistransport....
Kui päris täpne olla, siis on ühistransport Sakust (vallas) üldse ajast maha jäänud. Rongiliiklus peaks olema hoopis tihedam, Saku peatuses pole teist rööpapaari ikka veel, bussid on vaid kommertsliinid ja paar avalikku liini pealekauba. Eks muidugi oleks ka eeltasutud busse näiteks siin rakendada keeruline, nii kohalike poliitikute vastuseisu tõttu kui ka seepärast, et kommertsliinidega kõrvuti see hea mõte ei olekski. Siiski võiks tasuta liinid olla, aga just nimelt Vana-Pääsküla (Saue, Keila, Nõmme vm suunal). Needsamad, mille kohta vallale juba aastast 2011 ka korduvalt kirjutanud.
Kui päris täpne olla, siis on ühistransport Sakust (vallas) üldse ajast maha jäänud. Rongiliiklus peaks olema hoopis tihedam, Saku peatuses pole teist rööpapaari ikka veel, bussid on vaid kommertsliinid ja paar avalikku liini pealekauba. Eks muidugi oleks ka eeltasutud busse näiteks siin rakendada keeruline, nii kohalike poliitikute vastuseisu tõttu kui ka seepärast, et kommertsliinidega kõrvuti see hea mõte ei olekski. Siiski võiks tasuta liinid olla, aga just nimelt Vana-Pääsküla (Saue, Keila, Nõmme vm suunal). Needsamad, mille kohta vallale juba aastast 2011 ka korduvalt kirjutanud.
Viimastel nädalatel on mitu vallaelanikku
olnud rahulolematud ühistranspordi korraldusega: nr 206 bussid sõidavad
harva, on kohati väikesed ning soovijad ei mahu peale. Kodanikud on oma
murega korduvalt vallavalitsuse poole pöördunud.
Koroonast tingitud eriolukorra ajal lubas
Ühistranspordikeskus kõikidel kommertsliinide vedajatel kiirendatud
korras reisijateveo lõpetada või väljumisi vähendada. Avalikel ehk riigi
rahastatavatel liinidel muudatusi ei toimunud. MTÜ Põhja-Eesti Ühistranspordikeskuse
sõitjateveo osakonna juhataja Kadri Krooni kinnitab, et
kommertsliinidel tuleb 90 päeva jooksul pärast eriolukorra lõppu ehk
hiljemalt 17. augustil taastada koroonaeelne sõidugraafik või liini
teenindamisest loobuda.
ASi Hansabuss kommerts- ja avalike liinide
ärisuuna juht Karel Prikk kinnitas, et kommertsliinid (206 ja 219)
töötavad isemajandamise põhimõttel, mis tähendab, et liini kulud peab
100% katma piletimüügi tulu. Eriolukorraga kehtestatud riiklike
piirangute tõttu vähenes reisijate arv liinil nr 219
Aespa-Kurtna-Tallinn 79% ja liinil nr 206 Saku-Tallinn 76%. Tänaseks on
reisijate arv küll suurenenud, kuid tavapärane olukord veel taastunud ei
ole.
Priki sõnul taastati liini nr 219 esialgse
sõidugraafik juba 22. mail ja liinil 206 tihendati graafikut 25. mail.
Liini nr 219 teenindab 2 bussi, neist ühes on reisijatele 23 ja teises
32 kohta. Argipäeviti on 34 väljumist, täituvus on alla 50%. Väiksem
buss väljub Tallinnast paaristundidel ning suurem paaritutel tundidel
ning Aespa poolt vastupidi.
Liini nr 206 teenindab 2 bussi, neist ühes on reisijatele 72 ja teises
33 kohta, võimalusel asendatakse väiksem buss suuremaga. Väljumisi on
argipäeviti 36, täituvus on alla 50%.
Karel Prikk kinnitas, et sel nädalal sõidavad liinil 206 vaid suured
bussid, ning lubas, et Hansabuss taastab liinil nr 206 tavapärase
sõidugraafiku, mis kehtis enne eriolukorda, hiljemalt 17. augustist
2020.
Aga nüüd kohvikutesse! Neid oli väga erinevaid ja enamus ka väga
sõbralike hindadega. Ning muidugi pea iga asja juures oli tunda, et
toidu sees oli hing! Hingega tehtud! Kõik, mida proovisin, oli tõsiselt
maitsev! Ja kohati ka väga omapärane!
Purgikohviku omapära oligi see, et limonaadi jääkuubikutega saigi
purgiga! Väga lahe! Enne ostmist ei saanudki ma aru, miks maas kastil
kiri, et "purgid siia"!
Kaart aga päris täpne ei olnud, kuigi vist leidsin kõik kohvikud üles.
Välja arvatud Roobuka, kuhu ma siis otsima ei läinudki, kuigi needki
võinuks huvitavad kindlasti olla. Busse ju ka pole, millega kaugemale
sõita!?
Kindlasti tuli aga kohvikute päeval külalisi ka rongidega! Nagu teada, siis tullakse rongiga ka Vembu-Tembu Maale.
Saab ka teedamööda, aga miks mitte otse minna, mis sest, et üle kivide ja kändude...
Nüüd aga metsatööd mööda järgmisesse kohvikusse.
Miniburger sibulamoosiga - pole kahtlustki, et väga hea!
Mõnes kohas sai ka riideid osta, teisal aga isegi raamatuid.
Kiisal on aastakümnete pikkune tuntus suvilarajoonina. Ja siin on palju
ilusaid maju ning aedu. Tänaseks on suvilarajoon väga suureks paisunud
ja suur osa maju ongi aastaringseks elamiseks.
Liblikaid oli loomulikult nii palju lendamas sellisel ilusal päeval.
Ohjah....
Kodukohvikute üks võlusid ongi võimalus istuda ilusates aedades. Miks ei
võikski Eestis kodukohvikud olla aastaringi lubatud ja kõikjal olemas?
Kiisal on väga tihe autoliiklus, aga õnneks ka kergteed olemas. Vana
kitsas tänav ei võimaldagi enam väga laiutada, vaid mõnes kohas on
rohkem ruumi, aga seegi "hõivatud" kraavidega.
Tark ei torma! Ei tohi esimeses kohvikus ennast head ja paremat täis
puukida, sest hiljem võid ju leida midagi veel isuäratavamat!
See polnud kahjuks minu jaoks....
Muidugi võinuks proovida, arvata võib, et tegu heade asjadega! Aga kui ikka ühelgi pitsal pole liha lõhnagi...
Turuplats oli aastaid asfaldita, väga kaua.
Talukartulit ja muudki head siin vahel ikka müüakse, kas see just turg,
kuid teeäärne müügikoht kindlasti. Ja natuke on siin teistel
omavalitsustel ka õppust võtta. Lihtsalt, et saab teha ja toimib kui
asjad läbi mõelda. Tõsi, katusega ja (pool)kinniseid müügilette vald
siia teinud pole.
Müüakse talukartulit, aga tomatite jm poole pealt eestimaist siin väga
ei paista. Muide, ka väikeses poes osaliselt poolamaised jm vorstid.
Liha aga oli vähemalt mõnda aega tagasi Kehtnast ja väga tasemel.
Küll aga müüdi väga häid pontshikuid!
Autod aga aina uhasid....
Keila jõgi.
Osade peatuste nimed on Sakui vallas õigesti paika pandud. Ei ole vaja
mõelda, mis jaama, keskuse vm on tegemist, kohanimi selgelt ees kirjas.
Siin pidasingi bussipeatust õigemaks, aga siia seda enam teha ei saa ja eks kaugus perroonist oligi suuresti miinus.
Ohutus? Ühe käega sõit, mobiil kõrva ääres? Ei saagi meil liikluskultuur
paremaks muutuda, kui lapsed ei näita välja suuremat tarkust! Aga mis
teha, kui 30% juhtidest ise samasugused?
Suve on natuke veel jäänud.
Tee jaama juurde ehk bussipeatusesse Kiisa Jaam on kitsavõitu küll. ... -
Aespa - Vana-Pääsküla - .... bussiliin ei saa tulevikus väikeste
bussidega kindlasti hakkama, suurtega aga siin muret saab veidi olema.
Kurvide koha peal on siiski ruumi tee laiendamiseks.
Idülliline maja maakohas.
Mõni aasta tagasi valminud vabaajakeskus Kiisal
Nüüdseks Kiisal olemas ka apteek.
Riideäris ongi müügil ka need kenad kaltsuvaibad.
Ootekojad aga ka siin käkerdised nagu mujal.
?
Heakene küll, poes mügil keemiliste ühendite kirjadega särgid. Mis on
nende mõte? Aga tühja kah. Miks aga kõik kohad Kiisal neid kleepse täis?
Ehk peaks ettevõtet hoopis trahvima reostamise eest? Muidugui seda ei
tehta, sest väärakat graffitit kõik kohad täis ja aina hullemaks läheb.
Ei huvita ka sellised plätserdused kedagi?
Hea, et marsaliiklus taastunud. Aga bussiliiklust see ei asenda.
Muide, nagu teame, siis neljas maakonnas (isamaaline) tasuline
bussiliiklus. Ehk peaks vähemalt nii palju olema, et rongipileti
esitamisel saaks pileti bussis tasuta?
Ilus ilm ja head kohvikud - muidugi on massid liikvel!
Kergtee on siin juba aastaid ja see on tõeline tegija! Olen ka ise siin
sõitnud ja see on mõnus. Kuigi vahel oli rahvast lausa pungil!
Küll aga ehk oleks aeg vallal hakata mõtlema sellelegi, et tee kõrval
poolkõrgeid puid istutada? Ja tee äärde ka pinke rohkem paigaldada?
Kiisa ja Kurtna vahel on ka mõned pingid, aga vähe! Siin sellise ilmaga
aga juba väga ei jaluta....
Siin on mingi Nirgi peatus, aga veidi eemal paistva Kasemetsa
rongipeatuse juures pole siiani (ümberpööramisvõimalusega) bussipeatust
Kasemetsa Jaam! Ilma selleta on keeruline ka normaalset bussiliiklust
tagada. Miks sellest vallas aru ei saada, ei oska ma öelda.
Küll aga teadmiseks, Kasemetsa peatuse juures on väga tasemel toidukoht!
Metsanurme tee väga sile pole, aga elab üle! See-eest on siin külaplats, kämpingud ja nüüdsest ehk vahel ka kohvik.
Oi-oi!
Ja ahjulihast köögiviljadega jäi pilt tegemata, aga nii mahlast ja suussulavat ahjuliha saab üliharva!
Vahel tehakse siin teedel vist trenni. Vahel tekib aga küsimus, kas oled ikka õigel teel?
Kohila.
Tohisoo pargis ruumi veel mõnegi puu istutamiseks, aga tore näha, et seda siin ka tehtud.
Ootekoda siin üllatavalt suur, aga alt ja ülevalt lahti ikka. Ja klaase pestakse siin vist harvem kui vallamajas?
Muide, busse siin eriti ei sõidagi. Ja kui sõidabki näiteks jaama, siis rongile sellega ikka napilt ei jõua....
Kohilas on endiselt üksjagu aiamaid.
Keila jõgi korruselamute juures.
Vesimünt. Vist.
Suur tulikas. Vist. Nagu minu määramistel ikka.
Vesineitsik.
Konnarohi. Vist.
Kohila. 2. perroonil pole ikka veel rohkem pinke. Aga ega sel päeval oleks nagunii vilus istunud. Kuid vilus ka polnud....
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar