Reede, 25. juuni 2021
Rakveres 25. 06. 21.
Mõte
spaasse minna. Mina maakana linnas. Narva ekspressiga sipsti kohal,
kuigi ka tavarongiga saab väga kiiresti. Vahe ajaliselt vaid mõned
minutid, seega on selge, et alati tuleb liini planeerimisel mõelda, kas
on vaja ikka seda või teist peatust vahele jätta nagu Tartu rongil
Tabivere või ka Aegviidu puhul. Nii on vaja piisavalt ka neid ronge,
mis kõikides peatustes Tapa-Narva vahel peatuvad.
Muide,
Aegviidu puhul saab asi lahenduse alles siis kui elektrifitseerimine
Tapani valmis. Elron kindlameelselt seda enne ei tee, et Tartu poolt
oleks ka normaalsed sõiduvõimalused sinna. Aga see selleks.
Kuuldavasti millalgi alustatakse ikkagi ka Tapa jaamahoone kordategemisega. Super!
Nii
lõunasel kui ka õhtusel ajal vahetuvad rongid just Rakveres, seega
võiks eeldada, et sel ajal siin peatuvad ka maakonnabussid ja mitte üks,
vaid ikka mitu. Sest see, et bussidega saab mõlemale rongile ja
vastupidi, on ju topelthea! Lääne-Viru maakonnas on aga asjad ammu
ligadi-logadi. Ja isegi KIK ehk Marko Pomerants jätsid siia rongide ja
busside ühildamiseks taristuraha andmata, kuigi Rakvere plaanid olid
suured! Tahtlik oma piirkonna arengute vastu tegutsemine? Reisijate
jaoks ootetingimusi keegi, ka Rakvere linn, omal ajal oluliseks ei
pidanud. Ei pea ka täna!
Ometi ei oleks keeruline sadu tuhandeid kulutamata asju paremaks muuta!
Ometi ei oleks keeruline sadu tuhandeid kulutamata asju paremaks muuta!
Tegelikkuses
pole bussidest lõhnagi. Rakvere linn plaanib küll ilma mõtlemata
linnaliini käima panna, sadade tuhandete eurode eest, kuid "tegusad"
kohalikud poliitikud sügavad vaid mune ja muutusi paremus poole ei
paista. Eks neil ka lastakse vabalt maksumaksjate rahasid raisata ja
mida vähem asjalike lahenduste vastu huvi üles näidata, seda lihtsam
maksumaksja kulul elada on!
Kuid rongiga tullakse Rakveret külastama küll ja veel!
Peale külaliste on aga ka omad elanikud ja siin ei saa vaadata asju ainult kitsalt linna vaatenurgast. Kogu piirkonnas on vaja tagada võimalus bussidega rongidele saada.
Kuid rongiga tullakse Rakveret külastama küll ja veel!
Peale külaliste on aga ka omad elanikud ja siin ei saa vaadata asju ainult kitsalt linna vaatenurgast. Kogu piirkonnas on vaja tagada võimalus bussidega rongidele saada.
Mul aga auto vastas. Mis nii viga!
Linna,
mina kui maakas, vaatan osalt tervikuna, kuid siiski ka
"üksikorganismidena". Rakvere on veidi "pudru ja kapsad" laadis. Eks
ajalooliseltki siin väga vanu puitmaju ning uuemaid kivimaju. Neist aga
osa kadunud vist ja tekkinud tühikud täitnud päris kaasaegsed majad.
Selleski on omaette võlu olemas, sellide aegade segapuder. Kuigi mina
olen vist väga vanamoodne, et eelistaksin uute ehitamisel maksimaalset
vanadesse süüvimist, nende stiili järgimist. Selleks on siin aga nüüd
juba hilja. Puhtalt seetõttu, etainuüksi majade seinu vaadates on puidu
ja vanade telliste kõrval siledat valget krohvipinda jm, rääkimata
metallist. Võib olla nüüd prabki edaspidi tegema nii, et kõik uus oleks
võimalikult erinev kõrvalseisjatest?
Ilusaid vaateid Rakveres aga jätkub.
Perepiletiga spaad külastavad inimesed saavad siin aga soodsamalt lõunatada.
Ei ole spaa odav lõbu! Rakvere spaad (ka ööbimist) sageli kalliks peetud.
Parklas
autod varjulisemas vaid ühes servas. Meie aina tormilisemate ilmadega
suuri puid istutada vast ei saagi, kuid ridade kaupa poolkõrget
haljastust oleks parklatesse juurde vaja küll. Kuid ei ole vaja
muretseda, seda KINDLASTI keegi teha ei kavatse.
Naljapärast võiks öelda, et meil keegi üheski linnas omamoodi ei tee. Ehk siis teistmoodi kui mujal. Kui on midagi asfaldist, kividest ja betoonist tehtud, siis üles kaevatakse seda vaid torude vahetuseks. Kindel pauk! Mitte selleks, et kopatäis siit-sealt ja istutada mõned puud juurde, SEE on välistatud.
Naljapärast võiks öelda, et meil keegi üheski linnas omamoodi ei tee. Ehk siis teistmoodi kui mujal. Kui on midagi asfaldist, kividest ja betoonist tehtud, siis üles kaevatakse seda vaid torude vahetuseks. Kindel pauk! Mitte selleks, et kopatäis siit-sealt ja istutada mõned puud juurde, SEE on välistatud.
Siin-seal
aga veidi haljastust on ja üldiselt keslinnas asjad korras ning ilusad.
Kuid siiski palju kõledust! Puude kasvaminegi võtab ju aega ja eks
kõledust vähendab ikka "pinnalaotuse" ehk võra suurus. Praegu mitmel
pool nähtud just selliste haabade jm istutamist. Hübriidhaavad? Kitsa
võraga ja mõnes mõttes isegi sellel oma pluss - ei varja vaateid! Kuid
see on sama kui riputada kilu akna ette, et päikese eest varju saada!
Kus olulisem varjupakkumine, peaks olema teised puud, haljastusena loomulikult on aga ka neist kasu! Iga roheline laik on muutus. Ehk võinukski parklasse istutada midagi õunapuudelaadset, mis üksiti väikesegi varju kõrval õiteilu pakuvad?
Kus olulisem varjupakkumine, peaks olema teised puud, haljastusena loomulikult on aga ka neist kasu! Iga roheline laik on muutus. Ehk võinukski parklasse istutada midagi õunapuudelaadset, mis üksiti väikesegi varju kõrval õiteilu pakuvad?
Aga
võib olla ma polegi nii väga maakas? Spaa hotelli osa on ju omamoodi
väga laheda lahendusega? Tekib isegi oht, et eesolev puitmaja tundub
haleda äbarikuna? Selline lihtne majake, ilma erilise iluta? Karta ongi
muidugi, et seda maja varsti enam pole, sest renoveerimine võib olla
mõttetu ja väga kulukas. Või ehk võiks siiski lüüa ta erilisena särama
ja olema? Tasemel puitlahendused ja muidugi värvidega mängimine? Küll
aga on kahe maja vahel veel tükike võimsat rohelust.
Mõnes
kohas tundub aga küll, et rohkem võiks ka murukive kasutada.
Paduvihmade puhul ju pole vihmaveel kuhugi imbuda. Abiks oleks
eespoolmainitud puude ridadest, mille all siis ka muld saaks vihmavett
vastu võtta?
Seda vaadet oodates pildistasin muidugi mitu korda. Ülimalt stiilne!
Mingid kolakad reas, mille otstarve jääb selgusetuks.
Tagaplaanil
algab aga nõukaaegsete korruselamute "piir". Rakveres mitmed neist
soojustatud ja sealjuures värvirõõmsamate lahendustega.
Lillelõhna sees küllap hea istuda!
Rohelus
annab ju igale vaatele midagi juurde? Imeilus värv! Minu enda jaoks on
selles pildis just midagi imelist.kribake uut ja vana maja, tagaplaan
ning rohelised "lätakad" Kõige krooniks vihmaennustav taevas.
Bussipeatuse
ootekojaks oleks seda jubedust vist palju nimetada? See on siin esimene
asi, mida likvideerida ja mille asemel ehitada midagi, mis pakub ka
istudes võimaluse peituda päikese eest ning mis välimusega silma ei
riivaks.
Aga eks see näita ära ka ametnike suhtumise ühistranspordi kasutajatesse!
Aga eks see näita ära ka ametnike suhtumise ühistranspordi kasutajatesse!
Rakveres
tekitas igal-aastal palju poleemikat "jõulukuusk". Oldi ühelt poolt
üliuhked oma installatsioonide üle, mis maailmagi jõudsid meedia kaudu.
Teisest küljest on aga ülikurb, et ühe tõelise kuuse jaoks siin kohta ei
jätkunud?
Kollased valgustid? Nii palju kui erinevate nurkade alt pildistasin, mind need ei häirinud. Pigem isegi sobisid sellele väljakule, sest andsid siia midagigi värvide poolest juurde. Kusjuures kollaste pingijalgadega sobisid kokku.
Kollased valgustid? Nii palju kui erinevate nurkade alt pildistasin, mind need ei häirinud. Pigem isegi sobisid sellele väljakule, sest andsid siia midagigi värvide poolest juurde. Kusjuures kollaste pingijalgadega sobisid kokku.
Keskväljakul
aga tükati tõelist ilu! Ka ju iseenesest kulukas, kuid asja ette! Kuna
vett ei ole, siis ka kastmine toimub paagiga autost mootori abil.
Kuid
samas liialt palju kivi ja vähe haljastust. Mis paneb nii paljuraha
matma kivisse ja betooni ja nii vähe hindama puude ilu, võlu ja kasu?
Hea
seegi, et on kasutatud erinevaid lahendusi väljakupinna loomisel.
Muide, see mõnevõrra isegi hägustab jalakäijate ala piire ja nii pole
ime, kui kuskil servas võivad lapsed ka ülekäigu laia osa platsiks
pidada ehk et sõiduteele jõudmist ei pruugi märgata. Seepärast on
künnised autodele vägagi omal kohal nagu ka 30-ne piirang!
Siin
ongi hea näide sellest, kuidas uut tuleb võtta kui paratamatust, sest
uusi hooneid planeerides olid silmaklapid peas. Seepärast, püüdkem ehk
natukenegi võtta seda kui "erinevust, mis rikastab"!? Mitte selles
mõttes, mida mõned sõgedad peale suruvad vaid erinevust tänavapildis,
mis just võimalikult suure erinevuse tõttu ongi ehk omamoodi ilusam? Ja
tänu sellegi eest, et 2 uut maja 100% musta värvi pole? Huvitav siiski,
miks tänapäeval musti maju planeerides ei suudeta neil ettegi kujutada
mingeid teisi värve? Võib olla pole tegijad lapsena näinud raamatut
"Suur Maalritöö"? Ega isegi mitte sama multikat?
Ka see foto mulle meeldib ja siingi mängib oma rolli taevas. Palavust oli ja oligi lootust, et ehk tuleb sahmakas vihmagi.
"Päriskivide" kasutamine rõõmustav.
Nagu siga ja kägu? Küllap just seetõttu, et just sellise nurga alt pildistasin ja muud pildile ei mahtunud.
Katuseid on alati huvitav pildistada. Kui mul poleks kõrgusekartust, siis ümiseksin vist pidevalt neil kõndides smilersit.
Taas vana ja uhiuus. Kusjuures klaas võimaldab siin ikkagi näha läbi uue ka vana. Seegi kuidagi hea lahendus.
Tõeline sigri-migri! Ja siit nurga alt isegi plekk-katus kaob ägeda sepise jm taustal märkamatuks.
Siingi leiab väga palju vana ja uut kõrvuti. Ja loodetavasti vasakpoolne vana maja ei kao ajalukku?
Tas
lage ja kõle plats, kuigi ilusate kividega tehtud. Taustal aga paekivi,
katustele kasvanud rohi ja lagunemine. Karta siingi, et need majad
lammutatakse, kuigi oleks hoopis lahedaim kui väljak veidi kasvab ja
need seinad lõikudena alles jääks, millele siis ka sobiv katus peale
tehakse varjuliste istekohtade jaoks? Nii, et seinajupid jääks alles
isegi koos akendega? Seinad, milles näha nii paasi kui ajaloolisi
telliseid, mida siinsamas eestimaal tehtud.
Autodki
annavad värvi juurde? Kuid neid valgustusposte siia küll vaja polnud,
ma ei väsi seda rõhutamast. Sellistel tänavatel tohib kõnniteed
valgustada ainult lambid maja küljes!
Ikka oli veel palav ja raske liikuda, nii jäi ka seekord seda tänavat pidi minemata. Ehk jõuan kunagi.
Ikka oli veel palav ja raske liikuda, nii jäi ka seekord seda tänavat pidi minemata. Ehk jõuan kunagi.
Kui see maja korda saaks! Puhas ilu!
Trepp
astumiseks aga samas ka astmeid istumiseks. Hea lahendus. Tõsi, lauad
üle immutamata ehk ootamas hanget. Ja laudade vahe sodi täis, mis
soodustab kiiremat mädanemist.
Nii katuseid nähes aga tajun alati, kui eriline on viilkatus tänapäevase lamekatuse kõrval.
Kui ma nüüd ei eksi, siis satubki sageli Rakveres kokku nendega, kes tulnud ja lähevad rongiga.
Väga äge on, et siin on paekivi püütud kõvasti ära kasutada. Kahju vaid, et see metallvõrgus, see rikub mõju ära.
Rakvere
Vallimäe palju erinevaid taimi, kui põhjalikumalt vaadata. Siin must
vägihein ja ussikeel. Kogu see rikkus tõi ka palju liblikaid kohale.
Mida plaanivad kohalikud tegijad?
Me vajame uut tuumapööret, lepet, mis näitab meile tee puhta energia tootmisele.
Tuumatehnoloogia ei ole kallis, on vaja ainult toota ühesuguseid mooduljaamu konveieril. Kõik sõlmed tuleb standardiseerida, siis saame ka madalad hinnad, parima ohutuse.
Miks OL3 on nii palju kallimaks läinud, just sellepärast, et ta on eriline, sellist mammutit ehitatakse esimest korda nii ja selle ehituse käigus õpitakse vigadest ikka veel ja veel. See muidugi ei tähenda, et tegemist on ohtliku tootmiskompleksiga - ei, seda mitte...
Järjest enam hakkame aru saama, et tuumajaamas eraldub ka suur kogus soojust, osades isegi väga kõrgel temperatuuril - see on täiesti uus energia tootmise/kasutamise võimalus, veel enam, kõrgetemperatuurilises keskkonnas avanevad hoopis uued tootmislahendused, mis siiani olid kättesaamatud.
Täiesti uus lähenemine on CO2 heitmevaba soojusenegria varustamine suurlinnade kütmisel, kui ahju ajada tundmatut prügi, plastikut, keemiat jne...
Kas on see kuidagi Virumaa mõju, et siin keskmisest rohkem tuumajaama-mehi? Kes ei suuda kohapeal ise säästlikkust oluliseks pidada, kuid ronivad ulmemaailma? Remonditud tänavate puhul energiat kulutatud palju, ainuüksi valgustuspostide jm jaoks tuhendete tonnide terase ja betooni tootmiseks ning edaspidi nende kulukate valgustuslahenduste kasutamisel.
Nüüdseks siis see pull ka lähedalt ära nähtud.
Loodus, ka iga kõrreline alati tugevam kui inimene!
Ükskord tasuks vast suuremgi tiir linnas teha. Kindlasti siin palju huvitavaid hooneid.
Sealt
kadus 2004. aastaks kolmandik ärimeeste hoolde usaldatud kolmandik
riigi julgeolekuvarudest - nisu ja rukist! Kinnimajja jõudis vist vaid
üks süüdlastest, raha tõenäoliselt tagasi ei saadudki.
Igati
nauditav tänav, ainult neid tänavavalgusteid poleks küll vaja. Saaks 10
korda odavamalt ning samas ilusamaltki! Kahjuks on läbimõtlemata
kulutamine meil tugevalt veres.
Keskväljakul
(ega kuskil mujalgi, ka linnavalitsuse maja seinast) ei paistnud siingi
linnas kuskil joogiveekraane olevat, õnneks sai Berliini Trahteris head
vett janukustutuseks toitu oodates. Linnavalitsuses muidugi joogivesi
olemas....
Berliini
trahter paistis populaarne söögikoht olevat, kuigi hinnad üpris
"kesklinlikud". Samas need hinnad vist suurt kasu ei põhjusta, sest
tegematajätmisi üksjagu. Muidugi on vahepeal põõna pannud ka
koroonaepideemia. Vihma eest sisse pakku minnes sai aimu, et need saku
leivavee reklaamkatused peaks ära koristama ja terassi korraliku
katusega katma! Päikese eest pakuks ju varju ka ehe katus, lisaks
kaitseks ka vihma eest, sest õues ju suvel igati parem istuda.
Leidsin
endagi jaoks midagi, aga paraku neid saadaval ei olnud. Nii sõingi
pastat pardilihaga, polnud vigagi. Minu enda olematu maitsemeel
eelistanuks muidugi guljashi, see kaste on klassikalise maitsega ja ma
ei oska kaasaegsemaid toitusid eriti hinnata. Kas Rakveres aga ka
soodsamate hindadega tavapärasemaid praade kuskil?
Muide, saab ka friikaid krõbekanaga ja nii ka arvel kirjas, kuigi tegu oli hoopis krõbekalaga - kuuritsa pole rõõba! Kuigi ega see krõbekala halb polnud.
Muide, saab ka friikaid krõbekanaga ja nii ka arvel kirjas, kuigi tegu oli hoopis krõbekalaga - kuuritsa pole rõõba! Kuigi ega see krõbekala halb polnud.
Muide,
Keskväljaku bussipeatus ümber nimetamata, peatus.ee puhul ei oska ju
nii, ilma kohanimeta, bussipeatusi otsidagi. Rakvere Kesk kõlaks igal juhul selgema viitena. Paraku linnavalitsus
asjale pihta ei saa, kogemused bussisõiduga neil küllap puuduvad. Nii ei
suudeta ka aru saada lihtsaimatestki asjades, nagu see, et Rakvere Jaam
nimena on arusaadavam kui kui taas kohanimeta Raudteejaam. Teadmiseks, Eestis on
raudteejaamu palju.
Sellest
olen aga juba kirjutanud, et hea kui maakonnaliinidega ka linna sees
sõita saab, kuid halb see, et need ei läbi kogu linna erinevates
suundades. Ideed kohalikele kätte antud, kugi lootust suurt ei ole,
Pomerantsi jt ühistranspordivastaste vaim on tugev ametnike ja
poliitikute seas.
Autodele on aga ruumi antud nii palju kui võimalik!
Ringi sõites näeb siiski palju ilusaid hooneid. Väga erinevaid tõesti, kuid mis siis ikka.
Ja rongile! Ronge meil aga vähevõitu ja vähe ka juurde tellitud. Rakvere suunal peaks ronge sõitma üle 10 x päevas.
Rongidele tuldi. Nii jala kui autoga, bussid sõidavad aga tühjalt ja rongile ei too.....
Bussid
on rongidele nii lähedal, aga siiski nii kaugel! Aga pole midagi,
laiskus, tegevusetus või hoopis raiskamine jäävad pilgu alla ja ärgu
poliitikud arvagi, et nende käitumine mainimata jääb. Vastupidi, ikka
uuesti ja uuesti!
Juba
paistiski kaugelt ka Narvast tulev rong. Ja kuigi tualett umbes ja
sinna võinuks ka luku taha jääda, läks sõit väga kenasti. Muide, alati
tasub võimalusel enne rongile minekut tualetis ära käia, aga Rakvere
jaamas seda võimalust pole. Joogivett ka mitte kuskil. 21. sajandi
Eestile tavapäraselt.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar