Blogiarhiiv

esmaspäev, 7. märts 2022

Riisipere - Turba tööd käivad. 2019.

 

Laupäev, 28. august 2021

Riisipere - Turba tööd käivad (2019 koopia)

 

Riisipere - Turba tööd käivad.


Kustutasin vana postituse, et see uuesti siia kopeerida. Mingi spämmkommentaaride laviin oli.

Rahvamassid liiguvad Presidendimatkale? Tore! Ilm oli ka veel ilus!


Mina aga läksin vaatama, kuidas liigutaks teisele poole ja kuidas asjad edenevad..










Tore oli näha, et ka Riisiperes veetorni korrastatakse.



Kuid Turba-Haapsalu suunas foor on veel punane.




Tegin pildi ka uues tupiksu. Varsti on seegi tupik vaid ajalugu.









Siin pidi muudetama tee kulgemist. Aga piiratud nähtavuse tõttu peaks siin kindlasti tõsisemalt suhtuma ülesõidu signalisatsiooni ja tõkkesüsteemidesse. Kas saaks ehk kaasaegsema, kõvera taga lisafooriga süsteemi? Või lihtsalt keskenduda tõsisematele tõkkepuudele ja ka erinevatele andurisüsteemidele, mis annab teavet takistuste kohta raudteel?






Siitpoolt on see kõver nähtav.





Palju korras, vahvaid ja huvitavaid maju.






Kui mõned aastad tagasi sai räägitud, et on vaja bussipeatust Riisipere jaama taha, siis keerutati erineval moel ja muuhulgas räägiti vastavate tingimuste loomise vajadusest. Nüüd on siin kuskil peatus Jaama Tee, aga kus, pole kindel. Ootama igaks juhuks jäin.

Maanteeameti tegemata tööd on aga siingi. Trükkides peatus.ee otsingusse Riisipere, ei näita see peatust Jaama Tee. On aga selge, et seal, kus iganes üle Eesti tulevikus selle nimega peatused on, peavad need ka kohanime sisestamisel esile tulema. Või arvatakse Maanteeametis jälle teisiti? Andku siis teada, miks?





Ja liini 256 buss tuligi ning peatus.



Et tegu kommertsliiniga, siis on ka selge, miks selline ei sobi kohalikele töölesõitmiseks. Pean silmas ümberistumisega rongile. Vähe sellest, et H-Liinid AS ei pea oluliseks jaama sõitmist ega aegade sobitamist, lisaks on jupikese sõidu hind 2 eurot. Seega, kas selline ÜT kutsub inimesi autosõidust loobuma? Kui lisaks rongipiletile tuleks Turbast sõitmisel kulutada kuus veel üle 80 euro? Muidugi ei tahagi ärimees reisijaid bussist rongi "anda". Loodetavasti saab tulevikus parema ühistranspordiühenduse, kaasa arvatud avalikud uued bussiliinid. Rapla - Pajaka - Lehetu - Turba Jaam? Ajutiselt Risti - Ellamaa - Turba Jaam?











Küll aga on Turbas juba saabudes selge, et rongiliiklust ja HEAD rongiliiklust on siin vaja. Ja et siin on ka elanikke, et oleks piisav põhjendus.










Turba peatuses on aga tegevused juba käimas. Kas ja kuidas aga arvestatud perspektiiviga? Siinkohal jääb veidi selgusetuks, kas tulevikus on võimalik siin vajadusel ilma eriliste kulutusteta peatuse asemel muuta koht jaamaks? See, kus ja kuidas saavad vahetuda rongid ning millisest jaamast peaks saama kiirrongi järel startida kohe aeglane, sõltub väga palju. Hõreda paigutusega jaamad võivad tähendada, et kahe ühes suunas rongi vahe võib ulatuda üle tunni, tippajal aga seda siin piisavaks pidada ei saa! Praegune planeering on selline piirimail variant. Selge on aga, et Keila - Riisipere raudtee remondi puhul on ära unustatud üks oluline asi - automaatblokeering! See, mis jagab jaamavahed lõikudeks ja võimaldab rongidel ka üksteise sabas sõita.



Perrooni perspektiivse pikendamise jaoks on vast ruum jäetud. Kas siis aga arvestati sellega, et perrooni jm planeerimisel saab vajadusel kohe lisatee ehitada teisele poole perrooni?





Kuidas planeeritud bussipeatus? Selge, et planeerijad mingitki arvamust ei küsinud, see on tavapärane. See aga ai vabasta hilisemast kriitikast, kui selleks on põhjust.



Ootekoda?

Muidugi tuli juttu ka kohalikega. ei usutud, ei osatud loota. Ja ometi, juba esimene, kellega kohtusin, vajab väga raudteed mitte isegi Haapsaluni vaid Rohukülani. Väga tore kuulda, et visioon osutunud väga õigeks.















Tean, et MoMu on vägev! Aga vaatama seda lähen alles siis kui siia saab rongiga!







Vahva lahendus ootekojal! Aga siiski loodan, et nagu siin vallas esimesena suudeti bussipeatuste nimed normaliseerida, nii saab siin ühena esimestest tehtud ka vajadustele vastavad ootetingimused. Mitte linnukese pärast vaid ikka asja ette.







Bussini oli aega ja hääletasin.




Oli aega põigata ka sööma.



Toit tellitud, marssisin viaduktile. Muide, poleks paha, kui tekiksid võimalused ja harjumus liiklejatel toit ette tellida? Shaslõkiga, mis otse õues valmis tehakse, läheb aega vähemalt 25 min. Miks mitte nii, et siin liikujana tean numbrit, helistan ette ja teatan kellaaja?















Hartsho oli maitsev ja hinda väärt. Sai ka morssi, mis jällegi tore, ei pidanud kallist jooki ostma. Kuigi siin oli morss küll 2-3 korda kallim kui mõneski teises kohas.


Kindlasti võiks siin suures majas olla ka vabalt üks korralik talupood. Haapsalu - Tallinna maantee ääres see üks paremaid kohti selle jaoks.





Niisama lihtne siin siis see bussipeatuse tegemine oligi. Mis sest, et jahuti ei tea millest, peaasi, et mitte teha. Väga nõrk riik, kui nii tehakse!

Muide, kui sidumisest rääkida, siis liin 256 vahel sõidab ära paar minutit enne kaugbussi, nii ei saa ka näiteks Haapsalust Nissi sõita. Aga seda meil ärimehed nimetavad konkurentsiks!





Restoranvagun? Ei,. siis läks Mati Pubis aega ja nii võtsin prae kaasa. Päris maitsev oli. Kahvel kaadri servas on valmis prae sisse sööstma!









Keila Jaam ( või pagan teab, mis nime all) peatuses busse aga näha ei olnud.




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar