Laupäev, 28. august 2021
Riisipere - Turba tööd käivad (2019 koopia)
Riisipere - Turba tööd käivad.
Kustutasin vana postituse, et see uuesti siia kopeerida. Mingi spämmkommentaaride laviin oli.
Rahvamassid liiguvad Presidendimatkale? Tore! Ilm oli ka veel ilus!
Mina aga läksin vaatama, kuidas liigutaks teisele poole ja kuidas asjad edenevad..
Tore oli näha, et ka Riisiperes veetorni korrastatakse.
Kuid Turba-Haapsalu suunas foor on veel punane.
Tegin pildi ka uues tupiksu. Varsti on seegi tupik vaid ajalugu.
Siin
pidi muudetama tee kulgemist. Aga piiratud nähtavuse tõttu peaks siin
kindlasti tõsisemalt suhtuma ülesõidu signalisatsiooni ja
tõkkesüsteemidesse. Kas saaks ehk kaasaegsema, kõvera taga lisafooriga
süsteemi? Või lihtsalt keskenduda tõsisematele tõkkepuudele ja ka
erinevatele andurisüsteemidele, mis annab teavet takistuste kohta
raudteel?
Siitpoolt on see kõver nähtav.
Palju korras, vahvaid ja huvitavaid maju.
Kui
mõned aastad tagasi sai räägitud, et on vaja bussipeatust Riisipere
jaama taha, siis keerutati erineval moel ja muuhulgas räägiti vastavate
tingimuste loomise vajadusest. Nüüd on siin kuskil peatus Jaama Tee, aga
kus, pole kindel. Ootama igaks juhuks jäin.
Maanteeameti
tegemata tööd on aga siingi. Trükkides peatus.ee otsingusse Riisipere,
ei näita see peatust Jaama Tee. On aga selge, et seal, kus iganes üle
Eesti tulevikus selle nimega peatused on, peavad need ka kohanime
sisestamisel esile tulema. Või arvatakse Maanteeametis jälle teisiti?
Andku siis teada, miks?
Ja liini 256 buss tuligi ning peatus.
Et
tegu kommertsliiniga, siis on ka selge, miks selline ei sobi kohalikele
töölesõitmiseks. Pean silmas ümberistumisega rongile. Vähe sellest, et
H-Liinid AS ei pea oluliseks jaama sõitmist ega aegade sobitamist,
lisaks on jupikese sõidu hind 2 eurot. Seega, kas selline ÜT kutsub
inimesi autosõidust loobuma? Kui lisaks rongipiletile tuleks Turbast
sõitmisel kulutada kuus veel üle 80 euro? Muidugi ei tahagi ärimees
reisijaid bussist rongi "anda". Loodetavasti saab tulevikus parema
ühistranspordiühenduse, kaasa arvatud avalikud uued bussiliinid. Rapla -
Pajaka - Lehetu - Turba Jaam? Ajutiselt Risti - Ellamaa - Turba Jaam?
Küll
aga on Turbas juba saabudes selge, et rongiliiklust ja HEAD
rongiliiklust on siin vaja. Ja et siin on ka elanikke, et oleks piisav
põhjendus.
Turba
peatuses on aga tegevused juba käimas. Kas ja kuidas aga arvestatud
perspektiiviga? Siinkohal jääb veidi selgusetuks, kas tulevikus on
võimalik siin vajadusel ilma eriliste kulutusteta peatuse asemel muuta
koht jaamaks? See, kus ja kuidas saavad vahetuda rongid ning millisest
jaamast peaks saama kiirrongi järel startida kohe aeglane, sõltub väga
palju. Hõreda paigutusega jaamad võivad tähendada, et kahe ühes suunas
rongi vahe võib ulatuda üle tunni, tippajal aga seda siin piisavaks
pidada ei saa! Praegune planeering on selline piirimail variant. Selge
on aga, et Keila - Riisipere raudtee remondi puhul on ära unustatud üks
oluline asi - automaatblokeering! See, mis jagab jaamavahed lõikudeks ja
võimaldab rongidel ka üksteise sabas sõita.
Perrooni
perspektiivse pikendamise jaoks on vast ruum jäetud. Kas siis aga
arvestati sellega, et perrooni jm planeerimisel saab vajadusel kohe
lisatee ehitada teisele poole perrooni?
Kuidas
planeeritud bussipeatus? Selge, et planeerijad mingitki arvamust ei
küsinud, see on tavapärane. See aga ai vabasta hilisemast kriitikast,
kui selleks on põhjust.
Ootekoda?
Muidugi
tuli juttu ka kohalikega. ei usutud, ei osatud loota. Ja ometi, juba
esimene, kellega kohtusin, vajab väga raudteed mitte isegi Haapsaluni
vaid Rohukülani. Väga tore kuulda, et visioon osutunud väga õigeks.
Tean, et MoMu on vägev! Aga vaatama seda lähen alles siis kui siia saab rongiga!
Vahva
lahendus ootekojal! Aga siiski loodan, et nagu siin vallas esimesena
suudeti bussipeatuste nimed normaliseerida, nii saab siin ühena
esimestest tehtud ka vajadustele vastavad ootetingimused. Mitte
linnukese pärast vaid ikka asja ette.
Bussini oli aega ja hääletasin.
Oli aega põigata ka sööma.
Toit
tellitud, marssisin viaduktile. Muide, poleks paha, kui tekiksid
võimalused ja harjumus liiklejatel toit ette tellida? Shaslõkiga, mis
otse õues valmis tehakse, läheb aega vähemalt 25 min. Miks mitte nii, et
siin liikujana tean numbrit, helistan ette ja teatan kellaaja?
Hartsho
oli maitsev ja hinda väärt. Sai ka morssi, mis jällegi tore, ei pidanud
kallist jooki ostma. Kuigi siin oli morss küll 2-3 korda kallim kui
mõneski teises kohas.
Kindlasti
võiks siin suures majas olla ka vabalt üks korralik talupood. Haapsalu -
Tallinna maantee ääres see üks paremaid kohti selle jaoks.
Niisama
lihtne siin siis see bussipeatuse tegemine oligi. Mis sest, et jahuti
ei tea millest, peaasi, et mitte teha. Väga nõrk riik, kui nii tehakse!
Muide,
kui sidumisest rääkida, siis liin 256 vahel sõidab ära paar minutit
enne kaugbussi, nii ei saa ka näiteks Haapsalust Nissi sõita. Aga seda
meil ärimehed nimetavad konkurentsiks!
Restoranvagun?
Ei,. siis läks Mati Pubis aega ja nii võtsin prae kaasa. Päris maitsev
oli. Kahvel kaadri servas on valmis prae sisse sööstma!
Keila Jaam ( või pagan teab, mis nime all) peatuses busse aga näha ei olnud.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar