Teisipäev, 21. juuli 2020
Värska, Järvefestival 2020 aegu.
Puhkuse alustuseks otsustasin minna kaema Peipsi Järvefestivali, Värskas
ja Räpinas olnuks see võimalik. Ja osaliselt oligi. Tegelikult sain
veel osa isegi Värska sadama avamisest! Tartusse sõitsin muidugi
rongiga.
Hea oli näha, et Tapal olemas ka bussid rongi ajal. Tähendab, et
tasapisi asjad siiski muutuvad paremaks. Mitte kõikjal, mitte kiiresti
ja mitte hästi, aga midagi siiski. Tartumaa ja Kagu-Eestiga aga lood
kiitaväärt ei ole! Pole midagi parata, oma süü on siin paljudel, alates
majandusministrist, kes on ikka häbemata nõrk ja lõpetades Kagu ÜTK ning
Räpina ja Setomaa valdade ametnikega.
Tabiveres tunnel valmis. Seal, kus Eesti Raudtee jt väitel polnud
ülekäikugi vaja! Ei tea, kas nad ise oma viga täna ka suusõnal
tunnistaks?
Vorbuse peatuse taastamisest pole aga kuuldagi, kuigi plaanis uus raudteesild, Jänese matkaraja taaskäivitamine jms.
Tartus üksjagu ümberistujaid. Plaanisin ka erinevaid variante, et saada
Räpinasse või Värskasse mõnest rongipeatusest, kuid seda uurides saingi
aimu, et Kagu ÜTK pole edusamme teinud. Veriorast rongi ajal bussi
Räpinasse pole, Põlvast isegi olnuks, ainult, et see buss ei sõida jaama
sisse. Muidugi võinuks ka Jaama peatusesse kõmpida, aga et Värska oli
sihtmärgiks ja sinna kestnuks sõit pea poolteist tundi, jätsin selle
valiku ära. Ruusal jäänuks bussini kaua aega, kuid buss taas ei sõida
rongipeatuseni. Ilumetsast Värskasse bussi pole....
Majandusminister peaks siin oma jalad kõhu alt välja võtma ja seda
hoolimata sellest, et kohalikud ametnikud ja poliitikud midagi tehtud ei
saa! Tartust tuleb rong Põlva suunale sõitma panna 5 x päevas! Üks
võimalikke variante siin, ajad tuleb sobitada uue sõiduplaaniga.
See on alustuseks esimene asi! Siis saab minna edasi nii, et igalt
rongilt ja rongile planeerida bussid Põlva - Räpina - Võõpsu - Mikitamäe
- Värska (just Mikitamäe ja Võõpsu huvides) ning Põlvast või Võrust
läbi Ilumetsa Värskani. Loomulikult vaja ka Võrru saada. Osalt Värska -
Võru liinidega (Ilumetsa Jaam või Orava Jaam), Räpina - Võru (Veriora
Jaam) osalt ehk ka Põlva Jaam - Võru - Kose.
See on vajalik juba kohaliku liikluse enda pärast. Ei ole ju normaalne,
et Võrus ja Värska vahel hädine bussiliiklus vaid kolm korda päevas ja
sisuliselt ükski neist bussidest sõiduks ei kõlba. Enamus sõidavad
pikalt üle tunni! Laupäeval aga puudub ühendus üldse, P aga ülipika
ringiga! Räpina - Võru liinil aga päeval 7-tunnine vahe. Seesama buss,
mille puhul Veriora jaamas on ristümberistumine võimalik, aga sõidab
ainult L ja P. Mida? Muide, praegu rongidel veel remondijärgne
sõiduplaan, rong jõuab Veriorasse 11. 22, buss aga peatus.ee järgi
sõidab ära 5 min varem. Tegelikult nagu L selgus, ootab siiski rongi
ära!
Kui rongiliiklus paigas, peakski eelkõige lisama need juurdepääsuliinid
ja alles siis vaatama, kas vaja Võrru vm busse ka muul ajal!
Mida pakub aga 200-tuhandene uus peatus.ee?
See käkerdis, millega valmis saadud on juba kriitikat saanud. Segane,
mõttetu ja keeruline! Ja nagu näha, siis isegi Veriora jaama puhul
näitab hoopis saabumisaega, mitte väljumist. Mismoodi siis peaks inimene
reisiplaneerijast teada saama, et saab rongilt bussile istuda???
Prooviks Tartu - Võru? See ju veel hullem variant! Tartust Võrru läbi
Tamsalu?
Muudatuste infot see ka tänaseni ei näita!
Vana variant peab kasutusele jääma ka peale oktoobrit!
Nii otsustasingi ikkagi Tartust Räpinasse suunduda. Tartu vaksali
juurest pole endiselt Räpina busse väljumas. Ega ka mitte teisi
maakonnaliine. Kuigi on selge, et bussijaam peaks olema tulevikus siin,
kaubateede asemel! Seni saaks aga osa busse väljuda kuskilt siit, kasvõi
parklast.
Tartusse bussipeatuses ilmunud siiski ka rongide infotabloo, tõsi,
seesama raisatud rahaprojekti variant. Uued ekraanid tulevad aga vast
alles aastate pärast ja arvestades Maanteeameti taset, pole kindel, et
needki on sellised nagu vaja! Teisel perroonil pole seda aga siiani.
Kuhu siin aga muudatuste info veel mahub?
Jaa, ühistranspordiga siin saab tõesti seigelda! Peaministergi kutsus
Hiiumaal olles just seiklema. Kui ta oleks ise bussidega sõitnud, siis
ta oleks saanud teada, mida see seiklemine endast tegelikkuses kujutab!
Lausa mitmepäevased seiklused võimalikud, et saada tuntud käivatesse
paikadesse! Aga võib olla see ongi see majanduse edendamine? Et kohale
kuhugi kaugemale saada, tuleb vahepeal isegi ehk majutus otsida ja nii
turismisektorit toetamegi?
Muide, tänavu on Eestis seiklemine taas avastatud ja seiklejaid palju!
Aga bussivõrk sellega kaasa ei tule! Olen Tartumaal seigelnud, isegi
eksminister Simsoniga autoga Varbuselt tagasi seigelnud. Seikleks veelgi
rohkem, aga ei saa ju! Mispärast küll arvatakse, et Tallinnast Tartusse
on vaja rong 10 min kiiremaks teha, aga Värskasse võid sõita tunde?
Oleks sisi nende juurdevedudega jm asjad üle mõistuse keerulised, aga ei
ole ju! Vägagi lihtne on! Kui suudetakse teha seda Võhma - Suure-Jaani
vm puhkudel, siis kuidas mujal ei suudeta?
Tartus pole siiani ka ingliskeelset infot!
Pole siiani ka normaalset varikatust, mis pakuks päikese eest mingitki kaitset.
Üks põhjus, miks valisin Tartu kaudu minemise, oligi see autovaba tänav.
Ei tea, kuidas see linnas autoliiklust mõjutab, aga tundub, et asjal on
mõte! Tõsi, siin oleks oodanud hoopis rohkem teenuseid! Paar kioskit ja
letti, mõned päikese käes istumiskohad - vähe!
Inglise keelt pole ka siin.
Peale kl 10 oli enamus müügikohti suletud ja muide, ka teisipäeval oli sama lugu.
Hea asi lastele oli aga see!
Õnneks on Tartu kesklinnas veel pargisiilukesi ja nii saab ka
varjulisemas kohas leida mõne istepingi. Paraku on ju nii, et kõik ei
saa pikalt päikese käes olla?
Praegu siin ajutised lahendused ja sp näeme rohelise pärismuru asemel
kunstmuru. Kui aga tõepoolest jääkski see tänav autovabaks? Mulle
meeldiks küll kui Tartus parkide kadumise ja uute hoonete ehitamise
asemel hoopis mõnusaks piirkonnaks kujuneks!
Üritusi päeva jooksul aga siiski toimumas.
Jääkakao läks asja ette!
Kell oli aga vist tõesti liiga vähe!
Tartu üks suur pluss on laevareiside võimalus.
Ohoo! Kas bussi ikka ära mahub? Go Busil ei jätku täna suuremaid busse?
Kui ma saanuks rongilt bussiga Ilumetsalt Värskasse, kestnuks sõit Tallinnast veidi üle 3 tunni. Räpinas ümberistumisega aga kokku läks 5,5 tundi! Isegi siis saanuks oluliselt kiiremini kui liin 72 B Tartu - Värska väljunuks rongi saabumisel Tartu jaamast!
Tartu ümbruses on hea aga see, et kergteid on üpris palju. Ja saab vajadusel ka maantee kõrvale teha nagu näha.
Päikesepaneele paigaldatakse ka palju!
Hea on näha ka, et maal siiski on elu!
Reisijaid oli liinil ka väiksematest peatustest juurde tulemas bussile.
Taas Mehikoormas.
Räpinas on vaeva nähtud! Tore, kui on selliseid inimesi, kes seda teevad!
Küll aga oli bussijaamas alles seesama "plekk", mis mitu aastat tagasi! Hanget pole veel?
Bussijaama söögikohas on vist tõesti maitsvad toidud?
Ja sõitjaid on hoolimata viletsast bussiliiklusest.
Näide tihedamast peatuste olemasolust sellistes bussides olemas -
mõelda, kui Räpinas vaid üks peatus oleks? Aga samas, Räpinast kui
algpeatusest väljuvad bussid, nt Tartusse, võiks ka ehk siit,
Halduskeskuse peatusest, alustada? Ja tagasisuunas sõidaks siiani? Või
on siiski normaalsus üpris kaugele bussijaama kõmpida, ka vanematel
inimestel? Ning jäävadki bussijaamad meil kindlateks punktideks, kust
"taganeda pole puhugi"?
Ehk saab vallavanem kasvõi ühe pisikese asjaga hakkama?
Assaa! Ei jõudnud pilti teha, siin teeäärne müügikoht. Just sellistes
kohtades võiks omavalitsused kaasa aidata normaalsete müügitingimuste
tekkeks!
Kohaliku eripäraga infostend? Keegi ütles, et see on bussipeatuse ootekoda, aga see ajas naerma küll!
Jõudsingi Värskasse ja õhtune esinejagi ka kohal! Edu! Kuid minu jaoks see jäigi ainukeseks nägemiseks....
Vahva ootekoda!
Hea kui saab infot lahtiolekuaegade kohta ka stendidelt.
Oli juba ka infot, et esmaspäeval tullakse avama Vabadussõja mälestussammast.
Värskelt valminud plats vajas ka kastmist, murus siis täpsemalt.
Ometi jäi õhku küsimus - kas tõesti jääb siin alles võimalus ka
joogivett saada edaspidi? See oleks ju matkajatele väga oluline võimalus
ja mitte ainult. Ka kohapeal puhkajatele. Ei pea ju aina uusi pudeleid
poest ostma?
Varasemalt on Värskas istepinke ka varjulisematesse kohtadesse
paigutatud. Väga tore! Miks aga uue sadama tegemisel selliste asjade
peale ei mõelda?
Seekord valisin puhkamiseks Hirvemäe Puhkemaja. Soodne ja tore koht!
Järgmisel korral, kui jumal tervist annab, ehk aga Külalistemaja või
hoopis Hirvemäe kämpingu!
Vau!
Nii mõnus oli kuulda kuke kiremist! Äge kui maale maaelu tagasi tuleb!
Värska sadama avamiseni jäänud veidi aega. Arved Breidaks võtab intervjuu vallavanem Raul Kudrelt.
Loodetavasti siin edaspidi ka puitu üle immutatakse, et kestaks
maksimaalselt kaua. Väike promenaadki valmis. Ja kes teab, saab selle
lõpus ka allikavett pudelisse võtta...
Sadamahoones olemas ka väike müügikoht, jookide-jäätistega. Kuid see ei
tähenda, et siin ei võiks olla joogivee kraan!? Mina seda küll ei
leidnud! Ja nii ongi, et paadiga sõitjate kohta ei oska ma öelda, kuidas
nende koha pealt sadam tehthud. Minu jaoks oligi kaks puudust -
joogivee ning katuse puudumine. Nagu vesi, oleks ju ka katus täiesti
elementaarne!
Ilus!
Ilus!
Ja nii ilu aina jätkus!
Kuigi vahepeal näha ka natuke kurvemas seisus hooneid.
Minul oli igatahes pudel kaasas!
Vaated on siin aga tõesti ilusad! Imekaunis kant!
Üllatav oli aga näha, et parkla polegi täiskividest! Nii ehk ka vähem
vihmavett kogunemas ja vesi imbub kiiremini ära. Üle Eesti näeb seda
uutel väljakutel kahjuks harva.
Ladade pesa kuskil?
Remonditud Reegi maja.
Päris palav oli aga kõndida. Mis parata, kui lihtsalt palavust ei
kannata! Lootsin küll, et saan mõne bussiga ka selle lühikese otsa
sõita, aga kus sa sellega. ja muide, polnud mina ainuke! Sattusin hiljem
kokku ka rattamatkajaga, kel 100 km selja taga ja temagi lootis sööma
bussiga saada. Eks pikk sõit võtab läbi ja kangeks. Muidugi on
kommertsvedajatelt raske loota, et Värskasse sõitvad bussid sõidaks
muuseumi ja Tsäimajani. Aga ehk võiks? Vähemalt mõelda ju tasuks? Ka
paar lisavõimalust tähendaks palju, eriti kui samade bussidega saaks
sõita ka spaast siia?
Kui aga juhtuks, et tõepoolest siia suunale saaks 5 rongi päevas, siis nende juurdeveobussid Värska puhul peakski siiani sõitma.
Või arvavad külapoliitikud ja ametnikud tõepoolest, et see sõiduplaan
ongi elamisväärse Värska jaoks piisav? Nädalavahetusel on siin
puhkepiirkonnas ikka eriti tihe bussiliiklus?
Mina olin kohal küll tööpäeval, aga plaanidesse pidin ikka muudatuse
tegema. Mõttes oli sõita Saatse Muuseumisse, kuid sel juhul pidanuks ma
saabuma siia teistkaudu. Nii tulles aga paraku ma Saatse bussile ei
jõudnud. Kahjuks ei leidnud kuskilt ka infot mõne tellimusliini kohta.
Ometi võinuks ju vald mõelda sellele, et nii kohalikele, sanatooriumi
külastajatele kui festivalile tulijatele mõeldes oleks päevane
"bussituur" olemas olnud? Ütlen juba ette ära, et just bussiprobleemide
tõttu ei saanudki ma Järvefestivali kontserdile jääda! Vähe sellest,
vale sõiduplaani tõttu ei saanud isegi bussile....
Et aga sel päeval oli söögikohal palju tellimusi, oli menüü veidi
tavapärasest "lihtsam". Sest polnud siiski midagi, sest maitsvat sai
niigi!
Ja ka väiketootjate jooke oli siin olemas. Super!
Mulle meeldis aga, et sain süüa oodata varjus! Ning paljud teisedki
otsisid selliseid laudu. Väikesed varjukesed kahjuks erilist varju ei
paku.
Köögiviljasupp oli imehea, nagu ka suitsusink leiva ja kurgiga!
Tagasimarssimisele aga mõelda ei tahtnud...
Õnneks sain autole ja nii jäi see piin ära! Aitäh kohalikele!
Aed-lepalind.
Ja rahvast juba kogunes!
Ka laevu ja paate aina liikus.
Vald oli katnud ka pidulaua.
Keskkonnahoidlik vald?
Setode laulud aga võrratud!
Peagi saabus ka Jõmmu laevastiku eesotsas!
Vägev!
Miks aga Rein Järvelill, Ivari Padar jt kuidagi ühistranspordi teemadel ei taha sõna võtta?
Ja oligi aeg käes bussile minna, et spaa juurde sõita.
Üllatus oli aga üpris vähene müüjate arv! Veidi nagu imelik oli seda
festivaliks pidadagi! Kahjuks pole mul võrdlusmaterjali teiste
kohtadega, kus sel nädalal festivaliüritused toimusid.
Küll oli kohal vägev kõrts! Eeter jäi mul siiski ostmata....
Mida ma väga lootsin saada, oli aga kalasupp! Paraku, polnud siin
söögiga just head lood! Demonstreeriti küll rääbise küpsetamist, aga see
oli rohkem ju vaatamiseks ja õppimiseks.
Suitsukala siiski oli.
Käsitööveinid muidugi super!
Otsisin aga varjulisemaid kohti.
Rand on siin aga päris mõnus. Tõsi, mõned puud võiks juurde istutada.
Jõmmugi juba kohal! Väga äge laev ikka valmis tehtud!
Ja nautisin olemist!
Varju otsisid teisedki.
Õppida sai ka mõlasurfi.
Lahe on püüda saada pilte erinevate vaatenurkade alt!
Muide, kogu Peipsimaa ulatuses on bussiliiklusega üpris palju muresid.
Varjulisema koha leidis väga täpse silmaga välja ka Piimandusmuuseumi perenaine!
Ja kohapealt tehtud või oli niiiii maitsev, et pistsin mitu leivatükikest nahka! Lihtsalt imeliselt hea!
Niisuguses kohas istumine on aga puhas mõnu koos iluga!
Laste peale siingi mõeldud.
Vaat sellised peaksid olema bussipeatuste ootekojad. Tegelikult isegi
ilma suure aknata vahel. Ja laiade pinkidega, just maakohtades ehk
suurematest asulatest väljas. Matkajate jaoks oleks need ideaalsed
puhkepausideks.
Paraku oli aeg bussile minna! Ei tahtnud tagasiminekuga väga hilja peale
jääda, sest veidi väsinuna tundsin ennast küll. Bussipeatuses näitas
sõiduplaan (ja ka peatus.ee), et 18.32 saab liiniga 923 tagasi
Värskasse. Mida aga ei tulnud, oli buss!
Õnneks sain autoga tagasi. Aitäh!
Siin see buss ongi. Hopsti sõidab bussijuht koju, tema tööpäev õhtusse
jõudnud! Kui infos selliseid vigu palju, siis ei julgegi varsti viimaste
bussidega kuskil arvestadagi!? On see Kagu ÜTK tegematajätmine või
ebakõlad kommunikatsioonis?
Hirvemäe Puhkekeskus ootas!
Kuid õhtuse patseerimise siiski veel ette võtsin. Lihtsalt nii ilus ju!
Paadiliiklust siin aga tõesti palju! Ja nüüd vast õhtul siin kopraid
ujumas ei näe. Kahju natuke. Samas on aga hea tunne, et on kohti, kus
puhata ja elu läheb tasapisi paremaks.
Siin kirjutades sattusin uuele üritusele - Peipsimaa Maitsed! Keegi seda
üritust korraldab ja et Peipsi ääres on nädalavahetuse bussiliiklus
enamjaolt kohutav, siis , kas on loota, et KOV-id seekord vaeva näevad?
ja ürituse korraldajad sel teemal ka asjalikku koostööd teevad?
Tegelikkuses on suhtumine selline - POLE MEIE ASI!
Tausta mõistmiseks veel infot:
Lisaks postitan veel kirjade koopiad. esimesed neist 10 AASTAT TAGASI!
2010
Tere!
Uuurisin probleemiga seonduvat edasi ja kohalviibides selge, et peatee ääres oleva platvormi puhul selgelt lühem ülesõidu kinnioleku aeg. Kuna AS EVR Infra ühelegi kirjale ei vasta, siis selgitused (teisisõnu väited, mis asjasse mittepuutuvatele inimestele tunduvad tõsiste probleemidena) sain läbi MKM-i. Verioral loomulikult ei tahaks peatust kaugele viia kauplusest, kuid peatee äärest mõnekümne meetri kauguselt ühtviisi hea minna kauplusesse kui bussipeatusesse. Maanteelt kõrvale alati ebamugav sõita nii bussidel kui autodel, lihtsam ju ikka vahetus läheduses. Kui ükskord otsustatakse bp ja parkla lähemale tuua, siis seni saab kasutada ka jaamatagust parklat. Mitte vähetähtis ei ole visuaalne side rongi ja bussipeatuse vahel, seda töö juures korduvalt kogenud.
Vestlesin ka mõne kohaliku elanikuga, inimeste arvamused veidi erinevad, kui väikse nihutamise vastu tõenäoliselt keegi pole.
Liikudes Oravalt läbi Ilumetsa Veriorale, sai veidi uuritud ka teede paiknemist. Siin huvitav seos Ilumetsa peatusega. Ilumetsa vahetus läheduses elamuid pole, samas on Toetustasku leheküljel kiri kelleltki, kes küsib just selle peatuse kohta. Vastusest jääb mulje, et vähemalt eurotoetuste arvelt nagu ei plaanitagi uut ooteplatvormi ehitada? Samas iga piirkonna kohta uurin ka juurdeveoliinide võimalikkust ja vajalikkust. Kuna parimal juhul võib käiku minna ju ka Tallinn-Tartu-Koidula Võru kiirrong, peaks arvestama kindlasti ka turismipiirkondadega. Olen seisukohal, et kiirrongil peaks olema peatused igal juhul Taevaskoja-Valgemetsa ja Veriora-Ilumetsa piirkonnas. Sest ilma matkajateta oleks sellise rongi täituvus ainult Põlva ja Võru toel siiski nõrgavõitu. Muide, samal päeval kui Teie kanti sõitsin, tuli Tallinnast ja Tartust matkaseltskond u 25-st inimesest Ilumetsa, koos plaanitava ööbimisega piirkonnas! Nii et liigutakse ka talvel ja nemadki ütlesid, et sõiduaeg piisavalt oluline. Aga ümberistumisvõimalus Verioral (Ilumetsas) võiks olla hea võimalus ka Värska ja seal asuva sanatooriumi jaoks. Nimelt oleks lihtsaim ühendada rong bussiga Värskasse Veriorast (läbi Viluste ja Verioramõisa)!? Samuti ehk ka Leevi ja Mikitamäe suunassuunas. Võimalusi oleks mitmeid.
Millised on Veriora inimeste põhimured rongiliikluse suhtes? Kas olete taotlenud ka rongide 0382 L Tartu-Orava ja 0381 P Orava-Tartu käimapanekut? Selle vajadust rõhutas nii mõnigi reisija.
Parimate soovidega
Neeme Sihv.
Tere!
Uuurisin probleemiga seonduvat edasi ja kohalviibides selge, et peatee ääres oleva platvormi puhul selgelt lühem ülesõidu kinnioleku aeg. Kuna AS EVR Infra ühelegi kirjale ei vasta, siis selgitused (teisisõnu väited, mis asjasse mittepuutuvatele inimestele tunduvad tõsiste probleemidena) sain läbi MKM-i. Verioral loomulikult ei tahaks peatust kaugele viia kauplusest, kuid peatee äärest mõnekümne meetri kauguselt ühtviisi hea minna kauplusesse kui bussipeatusesse. Maanteelt kõrvale alati ebamugav sõita nii bussidel kui autodel, lihtsam ju ikka vahetus läheduses. Kui ükskord otsustatakse bp ja parkla lähemale tuua, siis seni saab kasutada ka jaamatagust parklat. Mitte vähetähtis ei ole visuaalne side rongi ja bussipeatuse vahel, seda töö juures korduvalt kogenud.
Vestlesin ka mõne kohaliku elanikuga, inimeste arvamused veidi erinevad, kui väikse nihutamise vastu tõenäoliselt keegi pole.
Liikudes Oravalt läbi Ilumetsa Veriorale, sai veidi uuritud ka teede paiknemist. Siin huvitav seos Ilumetsa peatusega. Ilumetsa vahetus läheduses elamuid pole, samas on Toetustasku leheküljel kiri kelleltki, kes küsib just selle peatuse kohta. Vastusest jääb mulje, et vähemalt eurotoetuste arvelt nagu ei plaanitagi uut ooteplatvormi ehitada? Samas iga piirkonna kohta uurin ka juurdeveoliinide võimalikkust ja vajalikkust. Kuna parimal juhul võib käiku minna ju ka Tallinn-Tartu-Koidula Võru kiirrong, peaks arvestama kindlasti ka turismipiirkondadega. Olen seisukohal, et kiirrongil peaks olema peatused igal juhul Taevaskoja-Valgemetsa ja Veriora-Ilumetsa piirkonnas. Sest ilma matkajateta oleks sellise rongi täituvus ainult Põlva ja Võru toel siiski nõrgavõitu. Muide, samal päeval kui Teie kanti sõitsin, tuli Tallinnast ja Tartust matkaseltskond u 25-st inimesest Ilumetsa, koos plaanitava ööbimisega piirkonnas! Nii et liigutakse ka talvel ja nemadki ütlesid, et sõiduaeg piisavalt oluline. Aga ümberistumisvõimalus Verioral (Ilumetsas) võiks olla hea võimalus ka Värska ja seal asuva sanatooriumi jaoks. Nimelt oleks lihtsaim ühendada rong bussiga Värskasse Veriorast (läbi Viluste ja Verioramõisa)!? Samuti ehk ka Leevi ja Mikitamäe suunassuunas. Võimalusi oleks mitmeid.
Millised on Veriora inimeste põhimured rongiliikluse suhtes? Kas olete taotlenud ka rongide 0382 L Tartu-Orava ja 0381 P Orava-Tartu käimapanekut? Selle vajadust rõhutas nii mõnigi reisija.
Parimate soovidega
Neeme Sihv.
Kiri Värska vallale, vallavanem Raul Kudre , 2011
Mis siis tänaseks tehtud ja kas tegu on minupoolse asjade mittemeeldimisega või kellegi tegemata tööga?
Tere!
Hiljutisel puhkamisel Värskas ja praegusel ühistranspordi uurimisel selgus tõsiasi, et Veriorast või veelgi parem Ilumetsast Värskasse sõitmine-saamine üsna keerukas. Kuna rongiliiklus piirkonnaga järk-järgult paraneb, siis eeldasin, et on võimalik ka hõlpsasti Ilumetsas maha tulla ning bussiga Värska saada. Paraku see nii ei olnud. Kui võimalik, ehk oskate seletada kui mõttekas võiks olla kohalike busside sidumine rongidega!? On ju võimalik rongilt 0383 Orava-Tartu Tartus ümber istuda ka Tallinna kiirrongile ja sõiduvõimalus, kuigi veidi ebamugav, aga võimalik! Muidugi omad probleemid sellega, et too kiirrong käigus ei ole laupäeviti ja suve lõppedes ka Oravalt tulev rong vaid nädalavahetusel. Seegi variant sai omal ajal käiku tänu sellele, et rongi taheti nii Orava kui Jõgeva poolt. Nii et sai tehtud kirik keset küla. Ikkagi parem kui mitte midagi. Ja tänu ühele ühistranspordiga tegelevale noorele siis muudeti hiljem nii, et aasta ringi nädalavahetusel käigus.
Hommikune rong Tartusse siis aga pea iga päev käigus ja nii ka õhtune tagasi. Ja nendegagi on võimalik Tallinna edasi saada.
Kas on võimalusi siduda neid ronge bussidega?
Ja kas oleks otstarbekas nõuda ka rongi 0382 L ja 0381 P käigushoidmist? Lisaks kohalike elanike võimaluste parandamisele võiks loota, et mingis piirkonnas liiklevad matkajad sõidaks samuti laup õhtul "edasi" või pühap hommikul "tagasi". Nii jõuaks rohkem vaadata ja samas ka Teie piirkonnas võiks loota rohkem külastajaid.
Bussiühendus ehk oleks võimalik Räpina-Veriora kaudu või otse Põlvast.
Parimate soovidega
Neeme Sihv
Mis siis tänaseks tehtud ja kas tegu on minupoolse asjade mittemeeldimisega või kellegi tegemata tööga?
Tere!
Hiljutisel puhkamisel Värskas ja praegusel ühistranspordi uurimisel selgus tõsiasi, et Veriorast või veelgi parem Ilumetsast Värskasse sõitmine-saamine üsna keerukas. Kuna rongiliiklus piirkonnaga järk-järgult paraneb, siis eeldasin, et on võimalik ka hõlpsasti Ilumetsas maha tulla ning bussiga Värska saada. Paraku see nii ei olnud. Kui võimalik, ehk oskate seletada kui mõttekas võiks olla kohalike busside sidumine rongidega!? On ju võimalik rongilt 0383 Orava-Tartu Tartus ümber istuda ka Tallinna kiirrongile ja sõiduvõimalus, kuigi veidi ebamugav, aga võimalik! Muidugi omad probleemid sellega, et too kiirrong käigus ei ole laupäeviti ja suve lõppedes ka Oravalt tulev rong vaid nädalavahetusel. Seegi variant sai omal ajal käiku tänu sellele, et rongi taheti nii Orava kui Jõgeva poolt. Nii et sai tehtud kirik keset küla. Ikkagi parem kui mitte midagi. Ja tänu ühele ühistranspordiga tegelevale noorele siis muudeti hiljem nii, et aasta ringi nädalavahetusel käigus.
Hommikune rong Tartusse siis aga pea iga päev käigus ja nii ka õhtune tagasi. Ja nendegagi on võimalik Tallinna edasi saada.
Kas on võimalusi siduda neid ronge bussidega?
Ja kas oleks otstarbekas nõuda ka rongi 0382 L ja 0381 P käigushoidmist? Lisaks kohalike elanike võimaluste parandamisele võiks loota, et mingis piirkonnas liiklevad matkajad sõidaks samuti laup õhtul "edasi" või pühap hommikul "tagasi". Nii jõuaks rohkem vaadata ja samas ka Teie piirkonnas võiks loota rohkem külastajaid.
Bussiühendus ehk oleks võimalik Räpina-Veriora kaudu või otse Põlvast.
Parimate soovidega
Neeme Sihv
2011
Hr. Raul Kudre!
Koidula ametlik avamine nüüd möödas. Piltidelt näha, et bussipeatuse silt veel parklasse ümber viimata. Kuidas asjad edenevad?
Milline on hetke seisukord busside ühendamisel rongidega? Kas on lootust ka varahommikuse ja õhtuse rongi puhul ühendada bussiga Vastseliinasse?
Kas muuhulgas ka Värskast on lootust busside ühendamiseks rongiga näiteks Ilumetsas?
Kindlasti tasuks nii Värskas kui mujal (Vastseliinas, Obinitsas, Meremäel ) leida võimalus rongide sõiduplaani paigaldamiseks koos viitega ajutiste sõiduplaanide ja Edelaraudtee kodulehe kohta. Nn otseteavitamine oleks kindlasti väga oluline.
Tervitades
Neeme Sihv
Hr. Raul Kudre!
Koidula ametlik avamine nüüd möödas. Piltidelt näha, et bussipeatuse silt veel parklasse ümber viimata. Kuidas asjad edenevad?
Milline on hetke seisukord busside ühendamisel rongidega? Kas on lootust ka varahommikuse ja õhtuse rongi puhul ühendada bussiga Vastseliinasse?
Kas muuhulgas ka Värskast on lootust busside ühendamiseks rongiga näiteks Ilumetsas?
Kindlasti tasuks nii Värskas kui mujal (Vastseliinas, Obinitsas, Meremäel ) leida võimalus rongide sõiduplaani paigaldamiseks koos viitega ajutiste sõiduplaanide ja Edelaraudtee kodulehe kohta. Nn otseteavitamine oleks kindlasti väga oluline.
Tervitades
Neeme Sihv
Kiri Värska vallale 2014.
Tere!
Taas pöördun Teie poole vana teemaga.
Kuidas edeneb võimalus tagada Veriorast ja/või Ilumetsast bussiühendus seoses rongidega Värskaga?
Lisan siia puhtalt informatiivses võtmes ka ühe teise teema.
http://eestimaablogi2.blogspot.com/.../seto-folgirong.html
Nii ongi, et antud hea rakendus tagab võimaluse vaid tallinnlastele, samas kui kõikidest vahepealsetest peatustes Värska tulekuks nii Folgile kui muidu, ei ole tagatud võimalust ühistranspordiga tulijatele.
Parimate soovidega
Neeme Sihv
Tere!
Taas pöördun Teie poole vana teemaga.
Kuidas edeneb võimalus tagada Veriorast ja/või Ilumetsast bussiühendus seoses rongidega Värskaga?
Lisan siia puhtalt informatiivses võtmes ka ühe teise teema.
http://eestimaablogi2.blogspot.com/.../seto-folgirong.html
Nii ongi, et antud hea rakendus tagab võimaluse vaid tallinnlastele, samas kui kõikidest vahepealsetest peatustes Värska tulekuks nii Folgile kui muidu, ei ole tagatud võimalust ühistranspordiga tulijatele.
Parimate soovidega
Neeme Sihv
Nii et, kes ja kas ikka on tööd teinud? Nagu maksumaksja raha eest peaks tööd tegema?
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar