Blogiarhiiv

teisipäev, 1. märts 2022

Võru - Vastseliina - Tallinn. Juuli 2020.

 

Teisipäev, 21. juuli 2020

Võru - Vastseliina - Tallinn


Vana-Vastseliinasse ekspressiga!



Vaade Koreli ojale teise nurga alt. Ilus oja, aga vesi ei tundu eriti puhas. Kuigi see võib ka petlik tunne olla.




Ja tõepoolest, Asunduse bussifirma eeltasutud buss sõidab Võrust Vastseliinasse ühegi peatuseta! Kuna liiklus sel suunal üpris tihe, on sellised kiiremad liinid igati head. Tõsi, Võru linnas sees peaks ka sel liinil olema mõned peatused nagu Kesklinna, Turu, Soo. Kesklinna läbimine peaks olema prioriteet, et puhkajad nagu ka kohalikud ise, ei peaks kaugele bussijaama kõmpima. Veidi kulub küll rohkem aega, aga eesmärk peaks ju ikka reisijaid soosima?

Muide, uskumatu on neid busside sõiduplaane siiski vaadata. Hetkel jõuavad liinid 83D, 96 näiteks Koidula Jaama mõned minutid peale rongi ärasõitu! On see tõesti tahtlik tegevus? Ning tagasisuunas ei saa rongilt ei Obinitsa ega kuhugi. Kuidas see saab ikkagi võimalik olla? Setomaa vallavanem nimetas mu juttu ju virisemiseks, aga ehk ongi tema jaoks millegi tegemine ülejala normaalne elustiil?


Linnas oli aga mõnelpool müügikohti näha.


Ja elanikke on Võrus küllaga, et rongiliiklus taastada. Muidugi oleks vaja see täies ulatuses taastada, aga oleks hea kui esialgu ühegi suuna paika saaks. Kumma, on iseküsimus. Valga eeliseks oleks see, kui oleks olemas korralik Tallinn - Riia kiirrongide liiklus. Ning ka Antsla "osalemine". Teisest küljest võiks Koidula suund olla ehk paremgi?




Kuskil müügil ikka kala ka!


Paremal on näha uue rongipeatuse koht ning loomulikult peatuks siin siis ka erinevate suundade bussid.  Linnapea Anti Allas võib ju koos Urve Paloga itsitada, aga eks nende itsituse võib lõpetada see, kui võrukas lõpuks aru saab, kes neist hoolib, kes mitte!





Verijärve parkla.


Rongiliikluuse olemasolu oleks eriti hea ka rattamatkajatele. Pole ju siinne maastik nii hõlpus sõita kui lauskmaa. Ja kui saad ikka Rõugele vm kohale tublisti lähemale, on see ülimalt oluline ajavõit!






Igal pildil on muidugi oma lugu. ja igal vaatajal jääb alles fantaasia nende peale mõeldes.



Vana-Vastselinna linnuse varemed. Siinne paik on nüüd muuhulgas palverännutee osa.





Sellised kohad on muidugi võrratud!




On seegi äge, kuid kaevu oleks siia, palverännaku teele, ka täna vaja!

















Trepist alla kinnes pääseb ka Piusa jõe juurde. Aga kui treppi vaatan, siis ÜLES ma ronida küll ei taha. Jube mõelda, et kunagi pidi selliseid asju lausa sõjarelvis tegema!


Küllap juba kolmas pesakond. eesti jonn? Igatahes on hea näha rahuloleva näoga "eestlast" mõnulemas, lõug "voodiserval".....



Suuri masinaid sõidab siin väga palju ja 40 km/h piirangust paljud kinni küll ei hoia! Vasakul teepervel võiks kergtee jupp külla olla?


Küll aga võib kindel olla, et lapsesaamise võimalused eestimaal küll ei kao!














Aga millal näeme siis siin ronge peatumas?



Ka selle sõiduga saab selgelt aimu, et KÕIK maakonnaliinid peaks linna läbima. Otse põhisuundadel kohalesaamine on üks peamisi põhjusi, mis aitaks inimesi veidikene ühistransporti juurde tuua. Ja kuna see on riigi eesmärk, peaks selle nimel ka tegutsema.
On ju ka turukülastus maainimese jaoks loomulik toiming. Mismoodi peaks aga vanemad inimesed bussijaamast siia saama? Linnaliinid selleks ei sobi ju kuidagi.



Võru üks kena omapära on Navitrolla majaseintel.


Koreli oja äärde toimusid puude istutamised. Miks siis ikkagi bussijaama juures seda ei tehta? Plaanis on sinna lagedale alale midagi muud teha?



Suur pluss on Võrus ka see, et haljastus sageli täiesti olemas ja lisaks ilule pakubki see võimalust ka päikese eest varjuda.








Ohoo!


Muidugi jõudsin ikka uuesti ka Tamula randa. Kuigi Vagula ja Verijärv mul siiani lähemalt nägemata. Näeb aga romantilise kohvijoomise tagajärge.
Muide, võrkpall tundub Võrus väga tugeval järjel olevat!







Võrkpalli mängijaid tõesti siin igal hetkel näha ja väljakuid on mitmel pool.


Mina aga pugesin taas varju. Vaade siin ju ometi hea!




Teisel pool järvekaldal näha ka skuutreid ehk aktiivsemat puhkust.




Lauluisagi osa päevas varjus. Ilus ausammas.


Ja võimsad ning ilusad amplid.



Vanasti osati siis rohkem mõelda? Uued kohad ju ilma joogiveeta!



Mida ka Võrus palju on, on põristamine! Vahepeal jääb mulje, et summutita autodega käiakse ka "ennast näitamas", sest tuttavaid hääli kuuled igapäevaselt. Kui hästi see puhkamisega kokku sobib on iseasi. Üldse on ka politseid vähe märgata, olgu see siis linnas või rannas.


Üks väheseid kordi kui nägin seda jäätisemüügi kohta inimtühjana. Ju on head kraam!


Küll aga pole ma ainuke, kes varjulisi kohti eelistab.



Mobiil roolis on siin aga vist sama tavapärane kui mujal.


Puhketuppa aga tasus küll kallimaid, kui üsna kindlalt eestimaiseid maasikaid osta. Olid imehead! Ja selle majutuse kohta on üks positiivne asi veel - suur ventilaator, millest palju abi!




Ossaa!!! Kui tegelikkus ka nii roosiline oleks ja kõik hästi paika pandud, siis oleks siin üks parimaid bussivõrke! Tegelikult on head, aga nagu mitme postituse jooksul näitasin, on puudusi hoopis rohkem. Ja need on ammu juba kõikidele osapooltele teatavaks tehtud.



Kaugbusside puhul nii Taisto kui Go Bus siiani liinile panemas suures osas väikseid ja ebamugavaid busse. Lux on siin parem valik. Kuigi iga bussijuht just kõige parema käitumisega pole. Kui ikka iga inimeste poolt esitatud küsimus saab vastuseks, et "mul pole aega seletada, sest nii ja naa...."....




Aga Tartusse jõudsin kiiresti. Tass kohvi pole paha!




Kui ükskord aga heade mõtete linnas jõutakse nii kaugele, et bussijaam on koos raudteejaamaga, siia kas kesklinnas on piisavalt ruumi, et bussid ka siin peatuda saaks? Ja kas selle peale ETTE ka mõeldakse? Muidugi, maakonnaliinid enamuses oleks kesklinnas siis n.ö. läbisõidubussid, kaugliinide puhul võib aga alg- ja lõpp-peatus endiselt siiakanti jääda. Nende puhul siis endiselt bussijaama alale või parklasse pabertornmaja juures? Ümberistumised maakonnaliinidelt saaks nagunii ju vaksali juures tagada?














Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar