Teisipäev, 21. juuli 2020
Võru - Vastseliina - Tallinn
Vana-Vastseliinasse ekspressiga!
Vaade Koreli ojale teise nurga alt. Ilus oja, aga vesi ei tundu eriti puhas. Kuigi see võib ka petlik tunne olla.
Ja tõepoolest, Asunduse bussifirma eeltasutud buss sõidab Võrust
Vastseliinasse ühegi peatuseta! Kuna liiklus sel suunal üpris tihe, on
sellised kiiremad liinid igati head. Tõsi, Võru linnas sees peaks ka sel
liinil olema mõned peatused nagu Kesklinna, Turu, Soo. Kesklinna
läbimine peaks olema prioriteet, et puhkajad nagu ka kohalikud ise, ei
peaks kaugele bussijaama kõmpima. Veidi kulub küll rohkem aega, aga
eesmärk peaks ju ikka reisijaid soosima?
Muide, uskumatu on neid busside sõiduplaane siiski vaadata. Hetkel
jõuavad liinid 83D, 96 näiteks Koidula Jaama mõned minutid peale rongi
ärasõitu! On see tõesti tahtlik tegevus? Ning tagasisuunas ei saa
rongilt ei Obinitsa ega kuhugi. Kuidas see saab ikkagi võimalik olla?
Setomaa vallavanem nimetas mu juttu ju virisemiseks, aga ehk ongi tema
jaoks millegi tegemine ülejala normaalne elustiil?
Linnas oli aga mõnelpool müügikohti näha.
Ja elanikke on Võrus küllaga, et rongiliiklus taastada. Muidugi oleks
vaja see täies ulatuses taastada, aga oleks hea kui esialgu ühegi suuna
paika saaks. Kumma, on iseküsimus. Valga eeliseks oleks see, kui oleks
olemas korralik Tallinn - Riia kiirrongide liiklus. Ning ka Antsla
"osalemine". Teisest küljest võiks Koidula suund olla ehk paremgi?
Kuskil müügil ikka kala ka!
Paremal on näha uue rongipeatuse koht ning loomulikult peatuks siin siis
ka erinevate suundade bussid. Linnapea Anti Allas võib ju koos Urve
Paloga itsitada, aga eks nende itsituse võib lõpetada see, kui võrukas
lõpuks aru saab, kes neist hoolib, kes mitte!
Verijärve parkla.
Rongiliikluuse olemasolu oleks eriti hea ka rattamatkajatele. Pole ju
siinne maastik nii hõlpus sõita kui lauskmaa. Ja kui saad ikka Rõugele
vm kohale tublisti lähemale, on see ülimalt oluline ajavõit!
Igal pildil on muidugi oma lugu. ja igal vaatajal jääb alles fantaasia nende peale mõeldes.
Vana-Vastselinna linnuse varemed. Siinne paik on nüüd muuhulgas palverännutee osa.
Sellised kohad on muidugi võrratud!
On seegi äge, kuid kaevu oleks siia, palverännaku teele, ka täna vaja!
Trepist alla kinnes pääseb ka Piusa jõe juurde. Aga kui treppi vaatan,
siis ÜLES ma ronida küll ei taha. Jube mõelda, et kunagi pidi selliseid
asju lausa sõjarelvis tegema!
Küllap juba kolmas pesakond. eesti jonn? Igatahes on hea näha rahuloleva näoga "eestlast" mõnulemas, lõug "voodiserval".....
Suuri masinaid sõidab siin väga palju ja 40 km/h piirangust paljud kinni
küll ei hoia! Vasakul teepervel võiks kergtee jupp külla olla?
Küll aga võib kindel olla, et lapsesaamise võimalused eestimaal küll ei kao!
Aga millal näeme siis siin ronge peatumas?
Ka selle sõiduga saab selgelt aimu, et KÕIK maakonnaliinid peaks linna
läbima. Otse põhisuundadel kohalesaamine on üks peamisi põhjusi, mis
aitaks inimesi veidikene ühistransporti juurde tuua. Ja kuna see on
riigi eesmärk, peaks selle nimel ka tegutsema.
On ju ka turukülastus maainimese jaoks loomulik toiming. Mismoodi peaks
aga vanemad inimesed bussijaamast siia saama? Linnaliinid selleks ei
sobi ju kuidagi.
Võru üks kena omapära on Navitrolla majaseintel.
Koreli oja äärde toimusid puude istutamised. Miks siis ikkagi bussijaama
juures seda ei tehta? Plaanis on sinna lagedale alale midagi muud teha?
Suur pluss on Võrus ka see, et haljastus sageli täiesti olemas ja lisaks ilule pakubki see võimalust ka päikese eest varjuda.
Ohoo!
Muidugi jõudsin ikka uuesti ka Tamula randa. Kuigi Vagula ja Verijärv
mul siiani lähemalt nägemata. Näeb aga romantilise kohvijoomise
tagajärge.
Muide, võrkpall tundub Võrus väga tugeval järjel olevat!
Võrkpalli mängijaid tõesti siin igal hetkel näha ja väljakuid on mitmel pool.
Mina aga pugesin taas varju. Vaade siin ju ometi hea!
Teisel pool järvekaldal näha ka skuutreid ehk aktiivsemat puhkust.
Lauluisagi osa päevas varjus. Ilus ausammas.
Ja võimsad ning ilusad amplid.
Vanasti osati siis rohkem mõelda? Uued kohad ju ilma joogiveeta!
Mida ka Võrus palju on, on põristamine! Vahepeal jääb mulje, et
summutita autodega käiakse ka "ennast näitamas", sest tuttavaid hääli
kuuled igapäevaselt. Kui hästi see puhkamisega kokku sobib on iseasi.
Üldse on ka politseid vähe märgata, olgu see siis linnas või rannas.
Üks väheseid kordi kui nägin seda jäätisemüügi kohta inimtühjana. Ju on head kraam!
Küll aga pole ma ainuke, kes varjulisi kohti eelistab.
Mobiil roolis on siin aga vist sama tavapärane kui mujal.
Puhketuppa aga tasus küll kallimaid, kui üsna kindlalt eestimaiseid
maasikaid osta. Olid imehead! Ja selle majutuse kohta on üks positiivne
asi veel - suur ventilaator, millest palju abi!
Ossaa!!! Kui tegelikkus ka nii roosiline oleks ja kõik hästi paika
pandud, siis oleks siin üks parimaid bussivõrke! Tegelikult on head, aga
nagu mitme postituse jooksul näitasin, on puudusi hoopis rohkem. Ja
need on ammu juba kõikidele osapooltele teatavaks tehtud.
Kaugbusside puhul nii Taisto kui Go Bus siiani liinile panemas suures
osas väikseid ja ebamugavaid busse. Lux on siin parem valik. Kuigi iga
bussijuht just kõige parema käitumisega pole. Kui ikka iga inimeste
poolt esitatud küsimus saab vastuseks, et "mul pole aega seletada, sest
nii ja naa...."....
Aga Tartusse jõudsin kiiresti. Tass kohvi pole paha!
Kui ükskord aga heade mõtete linnas jõutakse nii kaugele, et bussijaam
on koos raudteejaamaga, siia kas kesklinnas on piisavalt ruumi, et
bussid ka siin peatuda saaks? Ja kas selle peale ETTE ka mõeldakse?
Muidugi, maakonnaliinid enamuses oleks kesklinnas siis n.ö.
läbisõidubussid, kaugliinide puhul võib aga alg- ja lõpp-peatus endiselt
siiakanti jääda. Nende puhul siis endiselt bussijaama alale või
parklasse pabertornmaja juures? Ümberistumised maakonnaliinidelt saaks
nagunii ju vaksali juures tagada?
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar