Kolmapäev, 17. märts 2021
Tallinna linnavalitsus teeb tööd täiskuu ajal?
Ma muidugi ei tea, kas süüdi täiskuu või on keegi lihtsalt põrutada saanud?
https://www.err.ee/1608144703/kavand-rong-viiks-kristiine-uhisterminalist-lasnamaele-tosina-minutiga
Muidugi,
loos ei mainita eriti kellegi nimesid, sest tellitud eskiisi mõte on
raha raiskamine ja häälte püüdmine! Mõelge kui kaua on püütud hääli
Lasnamäe trammi teemal? Kristiine - Lasnamäe rong on aga vist hoopis
võimsam purakas! Tegelikkuses peaks selle eskiisi tellinu saatma
ravile...
55 miljonit Kristiine uhke terminali eest? Kas peetakse silma praegust koerte mänguväljaku ala?
Miks on see artikkel populismi tipp? Täna just sõitsin Lilleküla kaudu ja mõtlesin, et miks küll seda terminali juba ei ehitata? Nii, mõne miljoni eest!
Miks on see artikkel populismi tipp? Täna just sõitsin Lilleküla kaudu ja mõtlesin, et miks küll seda terminali juba ei ehitata? Nii, mõne miljoni eest!
Hiljuti
tahtsin Eesti Raudteelt teada, kas nad plaanivad oma vead parandada.
Nimelt Kitseküla peatus ehitati valele poole Pärnu maantee viadukti. Ehk
et pidanuks ehitama loos nimetatud Zelluloosi peatusena. Põrutada on
saanud muidugi ka eskiisi koostajad, aga kui üldse tahta, et Lasnamäe
suunal sõidetaks, ei saa teha peatusi nagu trammile. Eesti Raudtee aga
EI NÄE VAJADUST Lillekülas edela- ja idasuunale täna ehitada isegi mitte
perroone! Ehk et hetkel, kui saaks teha juba täna ja kordi odavamalt
perroonid, mis oleksid selle tulevikuprojekti jaoks ka olemas? Mis
ümberistumisterminalist selles loos jutt, kui ise ei suuda täna
parandada pea 10-aasta vanust viga? Teha lollakaid eskiise selleks, et
jätta samal ajal vajalik töö tegemata?
Eskiisi
autorid soovitavad rongide intervalliks 10 min. See on utoopia ning ei
arvesta üldse raudtee spetsiifikaga selles piirkonnas. Nagu ka Kopli -
Kristiine liin. Et üldse tahta midagi muuta, peab kohe meenutama plaani
lähiajal ehitada Balti jaama juurde teid ja perroone. Kas ja kuidas seda
tehakse? Kas nii nagu üks kooliõpilane soovitas, et praegused perroonid
ja teed ehitatakse ümber, et tekiks SUUREM arv uusi teid või lihtsalt
ehitatakse Balti jaama paar piimapukki ehk perroonijupatsit? Või siis
teeme täna jupatsid ja homme viskame 55 miljonit letti ja lõhume kõik?
Tallinna
linn on tän üks rakend majandusministriga, ühe erakonna poisid. Nii et
kõigepealt, et natukenegi mõistust näidata, ehitage Lillekülla vajalikud
lisaperroonid, lohistage Kitseküla Zelluloosiks ja kasutage Balti
jaamas iga ruutmeetrit maad. Koos lisapöörangute tegemisega Lillekülla.
Michal tuleb kraavi lükata, seda enam, et perroonid Lillekülla olid RE
ja Isamaa valitsemisprogrammis sees, kuid teadagi....
Vaatame täpsemalt.
Vaatame täpsemalt.
1.
Lillekülla uhke terminal mis maksaks 55 miljonit? Ma loodan, et see on
viga ja selle sees peaks olema ka mainitud 40 miljonit raudtee
kaasajastamiseks? Või Michal-Tatikas näeb unes mingeid katapultidega
ümberistumisi, mis reisija kohe rongist väljudes uude rongi või trolli
ukse kaudu sisse viskab?
2. Kristiine, Kitseküla, Zelluloosi, Ülemiste, Vesse ja Lasnamäe.
Selliseid peatusi pakutakse eskiisis. Tundub, et planeerijatel puudub arusaam, kuidas reisijad rongidesse tulevad? Loomulikult saab kõige selle jaoks kasutada praegust raudteed, mille ümberehistamise alla kuuluks ainult kaks asja - perroonid ja pöörangud. Kristiine ehk Lilleküla vajab kahte uut perrooni. peatustest tuleb Kitseküla praegune perroon "lohistada" teisele poole viadukti ehk Espak-Depo juurde, võimalikult lähedale Veerennile. Nii saab Ülemistele lahendusega, mille maksumus on ehk 1,5, mitte 55 (+40?) miljonit eurot! Hinna sisse kuuluvad ka Lillekülla rajatavad uued pöörangud, mis võimaldavad Balti jaama läbilaskevõimet oluliselt rohkem parandada kui ainuüksi täna rajatav neljas sissesõidurada.
Ning kui Kristiine peatus jääks tänasesse asukohta alles, puudub vajadus Zelluloosi peatuse järele. ÜKS peatus ses piirkonnas ongi vajalik, aga see on ka kõik, sest mõlemast peatusest rongi reisijate arv on pea sama, msi ühest peatusest. Järvevana metsast ehk ühelt poolt raudteed pole suurt kedagi tulemas peale Luite asumi elanike ja ehituspoodide klientide-töötajate. Teise raudteepoolse külje inimeste sõiduvõimaluste tagamiseks piisabki ühest peatusest, nimega VEERENNI.
3. Antud lahendus tagab juba täna ümberistumisvõimaluste suurenemise Lillekülas. Ning ehk peaks rajama Lilleküllaühe tupiktee, kuhu saab ka maasuunalt tulevaid ronge vajadusel lühiajaliselt seisma panna ehk et tulevikus võivadki olla mõned rongid, mis alustavad ja lõpetavad Balti jaama asemel Lillekülas.
Selliseid peatusi pakutakse eskiisis. Tundub, et planeerijatel puudub arusaam, kuidas reisijad rongidesse tulevad? Loomulikult saab kõige selle jaoks kasutada praegust raudteed, mille ümberehistamise alla kuuluks ainult kaks asja - perroonid ja pöörangud. Kristiine ehk Lilleküla vajab kahte uut perrooni. peatustest tuleb Kitseküla praegune perroon "lohistada" teisele poole viadukti ehk Espak-Depo juurde, võimalikult lähedale Veerennile. Nii saab Ülemistele lahendusega, mille maksumus on ehk 1,5, mitte 55 (+40?) miljonit eurot! Hinna sisse kuuluvad ka Lillekülla rajatavad uued pöörangud, mis võimaldavad Balti jaama läbilaskevõimet oluliselt rohkem parandada kui ainuüksi täna rajatav neljas sissesõidurada.
Ning kui Kristiine peatus jääks tänasesse asukohta alles, puudub vajadus Zelluloosi peatuse järele. ÜKS peatus ses piirkonnas ongi vajalik, aga see on ka kõik, sest mõlemast peatusest rongi reisijate arv on pea sama, msi ühest peatusest. Järvevana metsast ehk ühelt poolt raudteed pole suurt kedagi tulemas peale Luite asumi elanike ja ehituspoodide klientide-töötajate. Teise raudteepoolse külje inimeste sõiduvõimaluste tagamiseks piisabki ühest peatusest, nimega VEERENNI.
3. Antud lahendus tagab juba täna ümberistumisvõimaluste suurenemise Lillekülas. Ning ehk peaks rajama Lilleküllaühe tupiktee, kuhu saab ka maasuunalt tulevaid ronge vajadusel lühiajaliselt seisma panna ehk et tulevikus võivadki olla mõned rongid, mis alustavad ja lõpetavad Balti jaama asemel Lillekülas.
Kas
tupiktee mahuks Tehnika tn kõrvale või hoopis läänesuuna paarisraja
kõrvale ehk n.ö. praeguse koerteväljaku vastu ehk läänesuuna jaoks?
4. Rong Lasnamäele on mõttetu, kui see ei sõida sellest ühest peatusest kuhugi kaugemale.
5.
Vesse peatuse mõttekus on väike. Siin võib vaid kaaluda võimalust, kus
see peatus oleks teel Smuuli viaduktini ehk et selle viadukti
juurdeehitusel võiks olla bussipeatuse taskud nii, et saab liftiga
raudteepeatusest otse bussipeatusesse viaduktil. Kas sedagi vaja on, on
juba mõtlemise küsimus.
6. Mis saaks sellise lahenduse puhul ideest plaanida ronge ümbersõiduraudteele ehk siis Liiva - Saue vm suunale?
7.
Milline põhjendus on siinmainitud Kristiine - Pääsküla rongide järele?
Ehk et tulevikule mõtlevate variantide asemel tekkis kellelgi idee
planeerida ronge, mille mõttekus on täiesti olematu? Seda siis ajal, kui
Pääsküla peatus alg- ja lõpp-peatusena peaks üldse kaduma?
8. Sinna jookseksid kokku kõik tuleviku linnarongiliinid:
Kristiine-Lasnamäe, Kristiine-Kopli, Kristiine-Balti jaam ning
Kristiine-Pääsküla - Kuna Kristiine - Lasnamäe sel moel on
mõttetu (kui peaks olemagi olemas Kopli suund ja sellele tuleb
Kristiines ümber istuda), Pääsküla - Kristiine rongide jaoks pole
läbilaskevõimet ja liini järgi vajadust, puudubki vajadus kogu selle
suurprojekti järele.
Üldse, kas eskiisi tegijad ei suudaks natuke loogikat kasutada? Kuidas saab üldse selliste rongiLIINIDE nimetusi kasutada? Balti Jaam - Kristiine rongiLIIN? Higistan juba teist päeva ja no ei saa aru!
Üldse, kas eskiisi tegijad ei suudaks natuke loogikat kasutada? Kuidas saab üldse selliste rongiLIINIDE nimetusi kasutada? Balti Jaam - Kristiine rongiLIIN? Higistan juba teist päeva ja no ei saa aru!
9.
Ekspressrong Ülemiste - Kristiine? Veel üks absoluutne idiootsus!
Eelpoolmainitud perroonid ja pöörangud Lillekülas tähendaks, et saab ka
olemasolevate rongidega sama ajaga Ülemistele ja lisada ronge saab. Kui
palju, on iseküsimus. Kui tippajal oleks rongide vahe sel suunal 25-30
min, oleks see piisav.
Kusjuures siin tuleb vaadelda ka ümberistumisi nt läänesuunalt idasuunale. See, et Keilast Tartusse sõitmiseks oleks selle kalli projekti järgi vaja kahte ümberistumist odavama laheduse ühe vastu ....
Kusjuures siin tuleb vaadelda ka ümberistumisi nt läänesuunalt idasuunale. See, et Keilast Tartusse sõitmiseks oleks selle kalli projekti järgi vaja kahte ümberistumist odavama laheduse ühe vastu ....
10.
Intervall 10 min, sh müütilise Kristiine - Pääsküla liini jaoks on
ebareaalne ja välistab igasuguse Rohuküla - Tallinn ja Paldiski -
Tallinn kiirrongide tekke. Ehk et projekt oleks puhtalt Tallinna keskne.
11.
kui keegi eeldab, et Lasnamäe kogu 40-000 elanikuga piirkonnast oleks
LOOGILINE sõita Koplisse sõiduks rongile, siis ... uhuu-projekteerijad
tuleks ikka maksumaksja rahadega tegutsevatest asutustest ellimineerida!
12. raudtee viimine maa alla pole mitte kellegi muu kui kaevanuds- ja ehitusfirmade huvides.
13. Idee panna käima Kopli - Lasnamäe liin pole mõistlik? Vastupidi, ümbersitumised Lillekülas pole sellisel puhul mõistlikud!
**********************************
EESTI PIKIM TUNNEL Tallinna
väikese ringtee rajamise raames on lennuvälja alla kavas ehitada
kilomeetri pikkune tunnel, mis vähendaks kesklinna ja Tartu maantee
liikluskoormust.
Kaalumisel on kaks tunnelivarianti lennuradade alt ning sellise lahendusega on nõus
Tallinna linn
, Rae vald
ja Tallinn Airport / Tallinna Lennujaam
. See tähendab, et lennuradade lõpus asuks 2+2 teega tunnel, mis läheks hinnanguliselt maksma 100 miljonit eurot.Praeguseks
on valminud Tallinna väikese ringtee keskkonnamõjude hindamise aruanne,
mis kinnitatakse ilmselt suve jooksul. Eelprojekt valmib 2022. aasta
alguseks. Ringsõidust ümber lennujaama on loobutud, sest see ei tasuks
end sotsiaalmajanduslikult ära.
Tunnustan projekti eestvedajaid! Julgeid algatusi võiks rohkem olla.
- Milline on sellele ehitusele kuluva metallide, killustiku ja tsemendi kogus tonnides? Võrdluseks palun ka samaväärse 4-realise maanteelõigu kulu.
- Vasta
- 23 t tagasi
- Vasta
- 23 t tagasi
- Vasta
- 22 t tagasi
Most Relevant is selected, so some replies may have been filtered out.
Autor
Neeme Sihv
Maapeal maksab nelja realise tee ehitus ja 4-5 milj €/km. Maa peal ehitamise eelduseks on muidugi maa olemasolu
Mitte rahas. Mind huvitab materjalikulu.
Erki Savisaar
Sellest ei räägita?- Neeme Sihvmaterjali kulu on kindlasti välja arvutatud, kuid ei tasu unustada ka nn materjali tulu.Kõnealust tunnelit kaevates saab kindlasti paraja koguse paekivi ja muid materjale, mida teistel projektidel sh RB-l kasutada
- Vasta
- 15 min
- Vasta
- 7 min
- Vasta
- 2 min
- Neeme Sihvmul on hea meel, et midagi uut teada saidKui nüüd rääkida sellest ressursitootlikkuse graafikust siis nõustun, tootlikkust on vaja suurendada. Kiiremad ühendused ja parem taristu on selle saavutamisel äärmiselt oluline!
- Vasta
- 1m
Kui on välja arvutatud, tuleb need ka välja öelda. Ja tsementi ega rauamaaki sealt ei saa!?
kuidas te aga saate kiita projekti, kui ise ei tea kulusidki?
Autor
Neeme Sihv
Kulud on ju teada. Aga palju kulub üht, teist või kolmandat materjali
... kas see on antud juhul kõige olulisem küsimus? Kõigi materjalide ja
tööde kulu sisaldub ju hinnas Pigem on küsimus, palju aega võidavad inimesed sõiduajas, palju väheneb süsiniku heide jne
Erki Savisaar
ma ei tea kulusid, kellele on teada?Aga vaat nüüd sain lõpuks teada, miks poliitikud suurprojekte planeerivad, mõtlemata! Loodusvarade kulu ei ole oluline! Tänan!
M.O.T.T.
M.O.T.T.
Raha ja materjalikulu ei loe!!!
Kahjuks suur miinus Keskerakonnale! Rohelisusest kaugel ehk puhas Eesti (looduse) hävitamine.
Pühapäev, 28. märts 2021
Stroomi - Kopli.
Et järgmised pildid veel kevadisemad tunduks, panen ühe mõne päeva taguse võtte algatuseks. Ilus ju?
Näh, ei töötagi!
Rohelust
muidugi veel pole ja seetõttu jättis ümbrus kuidagi eriliselt lageda
või ruumika mulje. Rahvast muidugi üksjagu palju, tuulekest ka, aga väga
see ei häirinud. Usun, et igaüks sai sest päevast oma vitamiinilaksu ja
jõudu!
Lindude
poolest on siinne kant muidugi vaesem, ehk vaid vaatlustoruga võiks
midagi huvitavamat leida. Aga eks nagunii tuleb ka Paljassaare peagi
ette võtta.
Vana ja uus.
Ei
saa mina aru, miks tuulekastita katused paremad? Ilu igatahes ei
näinud. Võib olla ka seepärast, et katuski musta tooni. Aknad ju
iseenesest ägedalt erinevad.
Muidugi peab eemale hoidma, et tulelohega vastu pead ei saa. Lusti tegijatel igatahes jätkus.
Nii
hea tunne on näha, kui vanu maju renoveeritakse. Näha, et katuski
lääpas, aga majast saab asja ja ägedad korstnad kirsiks tordil. Üllatus
muidugi, et katusesarikad nii ära vajunud.
Miks need majad otsavaates nii kipakad tundusid? Värvilahendusest tundub aga ka mulje paljuski sõltuvat.
Igal juhul nauditakse juba maja otsas pinkideltki päikest.
Nii lahe, et kõige muu vahel näeb isegi kivikatuseid.
Siin
tunnetad vahet, kui palju erilisemad on osal liinil olevat vanade
postilahenduste koopiad! Sirged torud on "kuivad ja maitsetud", Balti
jaama pool hoopis teine tera.
Korraks
ka Maximasse, vaatama, mis erilist. Leidsin vaid mingi tuunisteikide
konservi, eks näis. Muus mõttes puhast muljet ei jäta ja ei tunnetanud
midagi erilist, et kipuks tulema....
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar