Neljapäev, 10. juuni 2021
Tallinn - Viljandi - Kolga-Jaani - Põltsamaa - Jõgeva - Aegviidu - Tallinn
Enne peaks aga maakonnaliinide võrgu ümber tegema, peasuundadel peaks maakonnaliinid linna läbima, mitte alustama ega lõpetama bussijaamas. Alpool pakun ka ühe Põltsamaa suunal sõiduplaanivariandi välja. Kui see süsteem toimima saadud, saab näha, kas ja kui palju linnaliine üldse vaja. Meil kiputakse aga valest otsast alustama ja pole Viljandi linn ainuke. Hiljutine küsimusele vastamine Sakalas näitas, et ükski erakond väga sisuliselt teemat ei tunne.
Valgustamist vajab kõnni- mitte sõidutee. Kui nüüd hakatud enne valimisi rääkima võimalusest, et kõnniteede hooldus peaks KOV-i asi olema, siis sellistel tänavatel valgustus peaks olema kinnistuomanike mure. Valgusti värava juures, pikema kinnistu puhul mitu, oleks piisav ja kümmekond korda odavam. Mõlemad võidavad!
* KIIR, väga väheste peatustega Jõgeva - Võhma vahel on neil juhtudel kui on vaja mahtuda Võhma Jaam ja Jõgeva Jaam vahel nii, et mõlemas saaks rongidega siduda. Kui need ajad aga ei kata piisavalt päeva, peab paratamatult valima aegu, kus on rongidega seotud ühes kohas, teises aga veidi pikema ooteajaga - Jõgeval see tihedama liikluse tõttu reaalsem.
* kõige muu hea kõrval tagavad bussid ühenduse ka Põltsamaa (tagamaalt) suunalt Puhu Ristiga.
Kohe räägiti FB-s ka sellest, et Paide - Põltsamaa vahel olukord nadi. Bussiliine Türi - Paide - Puhu-Rist - Põltsamaa saaks siin käivitada, aga eeldatavasti väljaspool Tartu maanteed ehk kommertsliinidest eemal. Seepärast peab mõtlema, kas näiteks Päinurme kaudu sõitmine maakonnaliiniga oleks piisav? Pikem sõit, kuid eeltasutud?
Kas samu liine ka Tartuni pikendada? Ülikeeruline küsimus....
Üksjagu on muidugi vaid mõnel päeval nädalas olevaid külaliine, poodisõiduks jm. Hea oleks kui ka selliste puhul leiaks hea lahenduse liinide ühendamise teel vm moel.
NB! Need liinid valdavalt teistel aegadel kui ülapakutud liinid, mis Põltsamaad Võhma Jaamaga ühendab, eh LISANDUB RONGIDEGA SIDUMISI!
Ühesõnaga - SELLISED ERINEVAD PÕHILIINIDE KÄIVITAMISED ANNAVAD NII PALJU ERINEVAID VÕIMALUSI, MILLEST TÄNA VÕIB VAID UNISTADA!
Puurmani suunas sõites pole muidugi sõitjaid väga lootagi, sest teeäär on üpris inimtühi. Hea vähemalt, et Lustiveret läbi, seal veel elanikke on. Miks on Põltsamaa ja Tartu vahelisel alal pea inimtühi piirkond kui Laeva ja Puurmani välja arvata?
Loogilisem oleks kui Jõgeva maantee üle viiakse, ehitusmaht ja loodusvarade kulutamine väiksemad, väiksem ka rahakulu. Ülejäävast saaks ju muud vajalikku teha!? Aga kahjuks pole see eestis oluline, rahade kantimine ärikatele aga küll.
Nimelt võimaldavad uued ekraanid ka elementaarset - operatiivset infot rongide hilinemise kohta.
Eesti Raudtee aga ikka jätkab totrustega! Vaja oleks perroon + 2 teed + perroon valemit.
7 kommentaari:
Ave Cakmak Saviauk
Vasta
Teretulnud ettevõtmine.. Paide on ka koht kuhu Põltsamaalased ei saa
3
· Vasta
· Jaga
· 5 t tagasi
Neeme SihvAutor
Ave Cakmak Saviauk tõmbeksekuste keskne süsteem ju!
Pakutud Türi liini puhul saaks sealtkaudu kui nii korraldada. See muidugi ring.
Otsem keerulisem planeerida, sest kõrvuti kommertsliiniga pole hea, kõrvalsuundasid kasutades võib aga sõiduaeg väga pikaks venida. Mõtlemist oleks siin ülikõvasti
· Vasta
· Jaga
· 5 t tagasi
Neeme SihvAutor
Kas Türi - Paide - Päinurme - Põltsamaa oleks piisav? Kindlasti veidi kauem sõita kui ottseliinidega, aga see-eest eeltasutuna?
1
· Vasta
· Jaga
· 4 t tagasi
Ave Cakmak Saviauk
Praegu sõidab vist 1 buss Paidesse,mis Põltsamaad läbibTartu lux Ekspressid ei vaevu enam sinnagi sisse sõitma ja varsti kui tehakse Puhu Risti ümbersõit, pea 1 km kaugemale,siis oleme üsna nukras olukorras ka Tartusse ja Tallinnasse saamisega
· Vasta
· Jaga
· 4 t tagasi
Ave Cakmak Saviauk
Neeme Sihv igatahes sobib..Kristiina Sams
Vasta
No Viljandi - Põltsamaa- Viljandi liin ei kannata kriitikat, korra proovisin rohkem ei taha sõita läbi Võma, Sürgavere, Pilistvere äkki teeks sutsaka Lätti enne, kui koju saad. Rahvas käiks tööle Viljandisse või arstile selleks vaja oma autot. Bussid käivad küll mingi fanaatilise inimese mõtlemise järgi, kes kunagi ise bussi ei kasuta. Palju rohelisem on autoga liikuda, kui tervele eestile tiir peale teha.
· Vasta
· Jaga
· 3 t tagasi · Muudetud
Neeme SihvAutor
Jah, otsemini on vaja küll. Kõikide tööaegadega klappivalt aga võimatu, sobivad need osadele inimestele. Kui veel tihedamini sõita, läheb see maksumaksjale kalliks ja siin sõitjaid ei pruugi jätkuda.
4x päevas oleks siiski juba talutav?FB Viljandi poole pealt:
Vasta
Külli Säde
Palju neid ilma autota inimesi tänapäeval ikka on... Kes tahaks mingitest bussidest sõltuda?
1
· Vasta
· 18 t tagasi
Kerli Koitla
Külli Säde no ikka palju on!
3
· Vasta
· 17 t tagasi
Neeme SihvAutor
Üliõpilased, kaitseväes, külla, vanavanemad jne.
Keegi aga ei pea sõltuma, küll aga peab olema sõiduvõimalus?Katrin Liimets
Vasta
Põltsamaale peaks 3x päevas otse saama. Ütleks, et Rakverre on natuke keerulisem saada 😃
3
· Vasta
· 17 t tagasi
Toomas Tikk
Katrin Liimets aga laste muusikakooli transportimiseks on vanemad teinud "oma bussiliini", mitte ükski olemasolevatest liinidest ei aita, isegi mitte üht otsa pole võimalik kasutada. Seega üks vanem korjab ühel päeval 5 last oma bussi ja teine päev teine ja sõidavad... pole ju ka lõpuni normaalne.
· Vasta
· 17 t tagasi
Neeme SihvAutor
Toomas Tikk mis aegadel, kus jms?
· Vasta
· 17 t tagasi
Neeme SihvAutor
Katrin Liimets see kaugemal jah. Mõttekam vist rongiga juba Tallinna kaudu.
Muide, Jõgevalt ka mingi bussiühendus Rakverega.
· Vasta
· 17 t tagasi
Toomas Tikk
Neeme Sihv Kui nüüd rakverre vaja siis Jõgevale ->Rong. Aga hetke graafik muidugi tõenäoliselt tähendab korraliku ooteaega. Muusikakooli trall käib ikka peale lõunat, eks oleneb aastast ja tunniplaanist ka aga 14:00 - 19 vahemikus tunnid toimuvad.
1
· Vasta
· 16 t tagasi
Neeme SihvAutor
Toomas Tikk Ega kõike kõikjal sobitada ei annagi. Aga pikemad liinid, nagu seesama Põltsamaa liinide pikendamine Jõgevani aitakski just kõikvõimalikke mittesobimisi vähendada.
Kui aga liikumised sellistel kellaaegadel, siis oleks veidi abiks küll tihedam liiklus.
Eks asja mõte olegi selles, et mingi 1,5 bussi päevas ükskõik kus on halvemgi kui hädavariant. Kui teha, siis nii, et oleks mingigi tihedus ja teiseks, et saaks kainimesed valikuvõimalusi Viljandist Põltsamaale vm. Siis ei lähe ka gotatsioon mutiauku vaid bussides oleks sõitjaid.
· Vasta
· 7 t tagasi
Neeme SihvAutor
Loomulikult ÜTK seda teha ei taha. Ja kuna hanked ning muu seda ka takistab, jääb kõik vanaviisi või läheb tulevikus hullemaks.Toomas Tikk
Ega see nii mustvalge nüüd ka ei ole. Muidugi oleks vaja ka Põltsamaa poole rohkem liiklust, Kolga-Jaanist läheb ainult kaks reisi, samas lähim Muusikakool, lähim apteek, lähim ehituspood on just Põltsamaal K-J inimestele. Kes tahaks sõltuda bussidest? Mitte keegi aga kui bussiliiklus oleks piisava sagedusega, siis ei sõltukski sellest. Loomulikult betooni tood autoga aga laps muusikakoolis ja ise apteegis käiks bussiga. Tõsi on see, et hetke bussituse ajajärgul on suur osa omale auto soetanud ja ega eriti muud võimalust ei ole kasutadagi, et mõistliku ajaga asjad aetud saaksid. Kõik on omavahel seotud, kui hetkel lisada 5 reisi juurde, siis enamus neist oleks tühjad, harjumused on hetkel auto kasuks aga pikemas plaanis võiks hakata toimima muutused. Ainult et me peame ise selle kinni maksma... näiteks automaksuga.
1
· Vasta
· 17 t tagasi
Neeme SihvAutor
Toomas Tikk ei ole tõesti. Ja kõigega nõus ning hea selget juttu lugeda.
Need liinid ei lisanduks tingimata, osaliselt ehk tänaste asemel. Kõik tegelikult arutelude teema, vallavalitsuse ja teiste osapooltega
Maksame. Ka praamide eest maksame, kuigi ise ehk eluski ei sõida
· Vasta
· 17 t tagasi
Mall Kalmet
Võhmas ei ole enam raudteejaama
· Vasta
· 17 t tagasi
Neeme SihvAutor
Mall Kalmet mis mõttes?
1
· Vasta
· 16 t tagasi
Neeme SihvAutor
Võhma Jaam bussipeatuski nüüd olemas. Saabki otse rongilt bussile istuda ja vastupidi
1
· Vasta
· 7 t tagasi
Mall Kalmet
Jaam on, rongid ka, aga Võhmas ei peatu ju rongid.
· Vasta
· 5 t tagasi
Neeme SihvAutor
Kõik rongid peatuvad. Kuskohast selline info?
Ametnikel on hea teada ka reisijate arvamusi. Või nende reisijate, kes on vaid potentsiaalsed, sest senine liinivõrk ei rahulda.
VastaFB:
Kaido Tikk
Aastaid tagasi sai rahva algatusel Tartu maakonnas uut liini Tartu -Kaagvere-Tartu väljumisega 22.20 liini avada allkirju kogudes ja ministeerimi kirjutades bussipargiga sõdides sai see liin avades millest on saanud inimestele vajalik liikumisaeg, kes tahab töölt tulla ,teatris käia, noored huviharidusega tegeleda, linnas vabaaega veetes.
Regionaalarengule tuleb kasuks sellised liinid oleks avatud ka teistes maakonna keskustes.
2
· Vasta
· Jaga
· 6 t tagasi
Neeme SihvAutor
Tänud!
Hea kui sellise algatusega liin ka toimima hakkab. On juhuseid, kus avatakse, aga sõitjaid pole.
üks viga sageli ongi see, kui liin tehaks vaid ühe konkreetse sihtgrupi jaoks. Aga tore teada, etoimib.
1
· Vasta
· Jaga
· 6 t tagasi
Kaido Tikk
Liini avades oleks hea, kui marsuut hõlmaks palju asulaid läbides Kolga-jaani Kõo Pilistvere Põltsamaa arvan kui selline liin avada hilisel õhtusel ajal oleks paljudel inimestel huvi.
· Vasta
· Jaga
· 6 t tagasi
Neeme SihvAutor
Kaido Tikk esmalt on vaja võimalikult otsesed ja kiired liinid ja siis, nendega seotuna, planeerida muid liine. Kõo ja Pilistvere suunale tuleb nagunii Kolga-Jaanist sõites Põltsamaal ümber istuda.
Hilisel ajal on alati risk, et sõitjaid vähe. Kuhu täpsemalt ja kust peaks sõita saama? Arvestagem sellega, et Kolga-Jaani ümbrus ise on hõred asustusega. Millistel põhjustel peaks tahetama neisse kohtadesse sõita?
· Vasta
· Jaga
· 6 t tagasi
Kaido Tikk
Tuleb grupp asjast huvitud inimesi leida, kes jagab juriidilist poolt kaasata rahvas teha mõttetalgud, mõelda kastist välja, või lasta sellel mõttel minna.
Igal juhul tuleb kaasta eripiirkondi liinitäituvuse huvides.
1
· Vasta
· Jaga
· 5 t tagasi
Neeme SihvAutor
Liinitäituvuse puhul on olulisim leida variandid, mis sobiks võimalikult paljudele. Pikalt mööda kõrvalteid logistades on see raske. Kõo ja Pilistvere jaoks on teisi võimalusigi, näiteks Türi - Pilistvere - Jõgeva, sest ka seal suunal ühendused Tartuga viletsad.