Reede, 23. juuli 2021
Keila Jaam - ilumeelest ükskõiksuseni.
Keila
linn ei oska vahel vastata. Korduvalt olen küsinud, millal parki
joogiveekraani saab, sest kellegi kodaniku ettepanek linna neid
paigaldada tunnistati kuldaväärt mõtteks. Park samas kontekstis vist
plaanis ei ole. Küsisin ka, miks peatus jaama juures siiani ümber
nimetamata ja sildil puudub kiri. Ka ei osatud vastata. Ju pole
viitsimist, aga et rohkem ei segaks ja saaks vabalt valimisreklaami
teha, pandi mulle blokk peale... Sest sotsiaalmeedias mittevastamine ei
mõju mainele hästi, kuigi pea kõik poliitikud/ametnikud püüavad igati
vastamist vältida.
Küll aga on Keila jaama ümbrus silmatorkav ja meeldejääv. Erivärvilised teekatted, erinevat haljastust ja lilli jpm on need, mida kohe märkad. Suuresti on see kõik väga ilus!
Küll aga on Keila jaama ümbrus silmatorkav ja meeldejääv. Erivärvilised teekatted, erinevat haljastust ja lilli jpm on need, mida kohe märkad. Suuresti on see kõik väga ilus!
Tallinnast
tulles näed ka, et peaks küsima, aga ka asjalikku vastust nagunii ei
saa. Eesti raudtee jääb oma jonnile kindlaks ja kuna reisijatel olla
kahe rongi puhul perroonil HETKEKS kitsas, siis ka uusi perroone tehakse
nii, et uusi rongiteid saaks võimalikult vähe juurde.
Pääskülas
tulöi teisele rongile ümber istuda, ju väike rike. Liiklus aga nii
tihe, et teine rong Tallinna poolt sõitis täiesti sabas.
Urdal uus perroon peaaegu valmis.
Aga
huvitav on siiski. Tekib paar küsimust. Esmalt see, juba ammu esitatud,
et kas vana ehitamisel ei osatud mõelda, et kaheteeliseks (plaanu ju
oli teada) ehitamisel osutub see vales kohas olevaks. Sellele vastata ei
osatud või ei julgetud,s est ega viga ei tunnistata.
Teine küsimus: Kas teist lisarada ei oleks saanud rihtida nii, et vana perrooni saanuks siiski alles jätta?
Teine küsimus: Kas teist lisarada ei oleks saanud rihtida nii, et vana perrooni saanuks siiski alles jätta?
Kolmas küsimus, kas järgmise uue perrooni ehitamisel kasutatakse ära vana materjal?
Padula
juures suurel alal käibki teede jm ehitamine. Kunagi räägiti midagi
sellest, mis siia tuleb. Kas tuleb sama või on uued plaanid? Imelikul
kombel pole üldse sel teemal jutte silme ette jäänud.
4-realine ringtee ja uus Valingu viadukt?
Eesti
Raudtee sehkendab küll Keilas perrooni jagamiseks tähtede järgi, 1A ja
1B jne, kuid kuidagi ei suudeta tagada uusi, TOIMIVAID KAHEPOOLSEID
ekraane ega infostende neisse kohtadesse, kuhu vaja? Muidugi, rataste
eest saadava lisaraha võiks Elron ehk neile anda, siis saaks ka infot
esteetilisemalt üles riputada? Kuigi raha nende kätte andmine, kes seda
kasutada ei oska, on suur risk!
Turg raudteejaamas on hea lahendus igal juhul Täpsemalt, ühispeatuses, sest siin ka bussipeatus.
Ka
lisaekraan on vales kohas. Eesti Raudtee teab juba aastaid, et piisaks
vaid konsulteerimisest, aga mitte kuidagi ei paindu neil keel ütlemast
"Tere"! Või tundub, et selg ei paindu koogutama? Ei, see polegi
koogutamine. See oleks koostöö.
Vahva
oli siin aga näha alles jäetud põllulilli muru sees. Kahju vaid, et nii
kuiv aeg. Igatahes nägi siin nii kiile kui liblikaid ja seegi meeldiv.
Puid
on siin ka üksjagu istutatud, kuid huvitav, mikks mitte ühtegi kõnnitee
ja raudtee vahele? Ning ei juhtunud nägema ka murukive, mille puhul
saaks osa vihmast maasse imbuda?
Väga
rõõmustav oli näha, et siingi ilmunud häid tomateid, nagu Cindel (mitte
Sindel) ning hind soodsam kui Balti jaama turul. Kasvataja küll hr või
pr Talunik, talu nime pole.
Kui
nüüd mõelda aga Haapsalu "puusõja" peale, siis siingi kindlasti olid
asjatundjad need, kes plaanisid ja projekteerisid. Kuna ka Haapsallu
(vist) plaanitakse Posti tänavale osaliselt pihlakaid, siis siinseid
paista olevaid vaadates nendel üldiselt mõte puudub.
Super,
et ongi olemas veekraan (kuuldavasti neid nüüdseks linnas lausa mitu
tehtud), kuid jaama juures mingit viita seda näitamas pole.
Ülimalt armas majake.
Vast Eesti ruurim rattaparkla on äge ja aina rohkem rohelusse uppuv!
Siin
pakuvad mõningad vanad puud istumiseks varju, aga kas kauaks? Uuemad,
mis ka eespool näha, on vist pigem põõsad? Igatahes on siinne kant
justkui õppeplats haljastajatele. Ja poliitikutele, kes sageli
jäärapäiselt vaid vaadet eelistavad ja kui miski ei tohi maju, kivi ja
betooni varjutada.
Kahju,
et Eesti Raudtee seda maja 1 euroga mulle ära ei müü. Lammutamine
parem, sest .... ei taha, ei salli, ei kannata. Ka Elroni puhkeruumiks
oleks see ideaalne lahendus, kuid lihtsam on lasta töötajatel kaugemale
kõmpida. Ja ilusaks seda maja teha küll, kahtlemata. Paraku, nagu
öeldud, riigiettevõtetel on meil raha küll...
Populaarne
burksi- ja pirukakoht, kuid vahel on siiski kasutusel ka vana ja
maitsetut kapsa-porgandisegu või kastet. Peamine siiski, et jaama juures
on kiirsögikoht, isegi siis, kui ooteaeg pikaks venib.
Hm, mis suur buss siit sõidab? Peab sõiduplaani minema vaatama.
Ootekoda on üks harvaesinevaid, sügav ja seega ka vihma eest varju pakkuv. Tuule eest alati mitte, päikesest rääkimata.
Peatuses
(ümber nimetamata Keila Raudteejaam) sõiduplaanid näitavad küll, et
siia endiselt sõidavad vaid vallaliinid ja ei Keila-Joa ega muud liine
siia ei sõida?
Muide, peatus.ee ei näita Keila Raudteejaam peatust üldse,
on olemas mingi Harjumaal asuv Raudteejaam, aga selle järgi on nüüd
ülikeeruline otsida küll. Jah, see on see uus versioon, sest vana ja
arusaadav pandi laiskusest ja vihast ühistranspordikasutajate vastu
kinni!
Enno Fels jt poliitikud võivad küll kriitika peale vihast hambaid kiristada, kuid siiski pole mina milleski süüdi. Ma olen oma töö alati hästi ära teinud.
Enno Fels jt poliitikud võivad küll kriitika peale vihast hambaid kiristada, kuid siiski pole mina milleski süüdi. Ma olen oma töö alati hästi ära teinud.
Veel vaateid haljastusele.
Torutõkekd
tagavad ohutuse? Ka nende ratturite puhul, kes muidu sõidavad käed
lahti ja kes raudteele jõudes püüavad "üle võimete hüpata"? Õnneks pole
Keilas vähemalt töna läbisõitvaid ronge.
Sellised värvid ja pinkide rohkus mulle aga meeldib. Tõsi, situda ma päikesega ise siin ei saa, aga paljud saavad.
Busside infoekraan bussipeatuse taga ja midagi ei näe? Hm.
Uus
perroon on kasutusel harva, kui üldse. Kuigi just sellelt on otseim ja
kordades kiireim pääs bussipeatusesse. Tõsi, kui pole põhjust sinna
minna, sest busse pole, siis pole see ka oluline.
Püüdsin
suumida, et näha, kas paistab Keila linna teises servas ka uus
rongipeatus ja ehk isegi aimu, et uus depoo võidakse siia ehitada.
Piltlikult püüdsin näha, tegelikkuses ei midagi. Muide, uut peatust on
kiiresti vaja ka Saue ja Padula vahele.
Muidugi
oleks hea, kui siit rongid ka Märjamaa - Pärnu - Riia suunas sõidaksid,
aga see säästvam Pärnu raudtee lahendus oleks röövsuurettevõtetele
liiga väike amps, neid huvitav võimalikult raiskava RB ehitamine. Ja
meie poliitikud on valmis oma õnneliku elu nimel neile seda pakkuma
küll. Mitte oma raha eest muidugi.
Kuigi
pole kahtlustki, et ka pärnakate jaoks oleks ühe Ülemiste peatuse
asemel hoopis olulisem võimalus sõita pea paarikümnesse peatusesse Keila
ja Tallinna vahel. Dilemma, RB pole ju mõeldud reisimiseks!
Padula.
Muide,
kui praegu needsamad otsustajad viitsiks natuikenegi tööd teha, siis
sõidaks päevas mitmeid busse, mis ka teistele annaks uusi
sõiduvõimalusi. Nimelt Turba Jaamast Rohukülla ja Virtsu. Aga see oleks
ju taas töötegemise vajadus!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar