Blogiarhiiv

pühapäev, 6. märts 2022

Keila jaam - ilumeelest ükskõiksuseni. Juuli 2021.

 

Reede, 23. juuli 2021

Keila Jaam - ilumeelest ükskõiksuseni.

 

 
Keila linn ei oska vahel vastata. Korduvalt olen küsinud, millal parki joogiveekraani saab, sest kellegi kodaniku ettepanek linna neid paigaldada tunnistati kuldaväärt mõtteks. Park  samas kontekstis vist plaanis ei ole. Küsisin ka, miks peatus jaama juures siiani ümber nimetamata ja sildil puudub kiri. Ka ei osatud vastata. Ju pole viitsimist, aga et rohkem ei segaks ja saaks vabalt valimisreklaami teha, pandi mulle blokk peale... Sest sotsiaalmeedias mittevastamine ei mõju mainele hästi, kuigi pea kõik poliitikud/ametnikud püüavad igati vastamist vältida.

Küll aga on Keila jaama ümbrus silmatorkav ja meeldejääv. Erivärvilised teekatted, erinevat haljastust ja lilli jpm on need, mida kohe märkad. Suuresti on see kõik väga ilus!
 
 
Tallinnast tulles näed ka, et peaks küsima, aga ka asjalikku vastust nagunii ei saa. Eesti raudtee jääb oma jonnile kindlaks ja kuna reisijatel olla kahe rongi puhul perroonil HETKEKS kitsas, siis ka uusi perroone tehakse nii, et uusi rongiteid saaks võimalikult vähe juurde.

 
Pääskülas tulöi teisele rongile ümber istuda, ju väike rike. Liiklus aga nii tihe, et teine rong Tallinna poolt sõitis täiesti sabas.

 
Urdal uus perroon peaaegu valmis.

 
Aga huvitav on siiski. Tekib paar küsimust. Esmalt see, juba ammu esitatud, et kas vana ehitamisel ei osatud mõelda, et kaheteeliseks (plaanu ju oli teada) ehitamisel osutub see vales kohas olevaks. Sellele vastata ei osatud või ei julgetud,s est ega viga ei tunnistata.

Teine küsimus: Kas teist lisarada ei oleks saanud rihtida nii, et vana perrooni saanuks siiski alles jätta?

Kolmas küsimus, kas järgmise uue perrooni ehitamisel kasutatakse ära vana materjal?

 
Padula juures suurel alal käibki teede jm ehitamine. Kunagi räägiti midagi sellest, mis siia tuleb. Kas tuleb sama või on uued plaanid? Imelikul kombel pole üldse sel teemal jutte silme ette jäänud.

 
4-realine ringtee ja uus Valingu viadukt?



 
Eesti Raudtee sehkendab küll Keilas perrooni jagamiseks tähtede järgi, 1A ja 1B jne, kuid kuidagi ei suudeta tagada uusi, TOIMIVAID KAHEPOOLSEID ekraane ega infostende neisse kohtadesse, kuhu vaja? Muidugi, rataste eest saadava lisaraha võiks Elron ehk neile anda, siis saaks ka infot esteetilisemalt üles riputada? Kuigi raha nende kätte andmine, kes seda kasutada ei oska, on suur risk!

 
Turg raudteejaamas on hea lahendus igal juhul Täpsemalt, ühispeatuses, sest siin ka bussipeatus.



 
Ka lisaekraan on vales kohas. Eesti Raudtee teab juba aastaid, et piisaks vaid konsulteerimisest, aga mitte kuidagi ei paindu neil keel ütlemast "Tere"! Või tundub, et selg ei paindu koogutama? Ei, see polegi koogutamine. See oleks koostöö.

Vahva oli siin aga näha alles jäetud põllulilli muru sees. Kahju vaid, et nii kuiv aeg. Igatahes nägi siin nii kiile kui liblikaid ja seegi meeldiv.


 
Puid on siin ka üksjagu istutatud, kuid huvitav, mikks mitte ühtegi kõnnitee ja raudtee vahele? Ning ei juhtunud nägema ka murukive, mille puhul saaks osa vihmast maasse imbuda?


 
Väga rõõmustav oli näha, et siingi ilmunud häid tomateid, nagu Cindel (mitte Sindel) ning hind soodsam kui Balti jaama turul. Kasvataja küll hr või pr Talunik, talu nime pole.

 
Kui nüüd mõelda aga Haapsalu "puusõja" peale, siis siingi kindlasti olid asjatundjad need, kes plaanisid ja projekteerisid. Kuna ka Haapsallu (vist) plaanitakse Posti tänavale osaliselt pihlakaid, siis siinseid paista olevaid vaadates nendel üldiselt mõte puudub.

 
Super, et ongi olemas veekraan (kuuldavasti neid nüüdseks linnas lausa mitu tehtud), kuid jaama juures mingit viita seda näitamas pole.



 
Ülimalt armas majake.


 
Vast Eesti ruurim rattaparkla on äge ja aina rohkem rohelusse uppuv!

 
Siin pakuvad mõningad vanad puud istumiseks varju, aga kas kauaks? Uuemad, mis ka eespool näha, on vist pigem põõsad? Igatahes on siinne kant justkui õppeplats haljastajatele. Ja poliitikutele, kes sageli jäärapäiselt vaid vaadet eelistavad ja kui miski ei tohi maju, kivi ja betooni varjutada.

 
Kahju, et Eesti Raudtee seda maja 1 euroga mulle ära ei müü. Lammutamine parem, sest .... ei taha, ei salli, ei kannata. Ka Elroni puhkeruumiks oleks see ideaalne lahendus, kuid lihtsam on lasta töötajatel kaugemale kõmpida. Ja ilusaks seda maja teha küll, kahtlemata. Paraku, nagu öeldud, riigiettevõtetel on meil raha küll...



 
Populaarne burksi- ja pirukakoht, kuid vahel on siiski kasutusel ka vana ja maitsetut kapsa-porgandisegu või kastet. Peamine siiski, et jaama juures on kiirsögikoht, isegi siis, kui ooteaeg pikaks venib.

 
Hm, mis suur buss siit sõidab? Peab sõiduplaani minema vaatama.


 
Ootekoda on üks harvaesinevaid, sügav ja seega ka vihma eest varju pakkuv. Tuule eest alati mitte, päikesest rääkimata.

 
Peatuses (ümber nimetamata Keila Raudteejaam) sõiduplaanid näitavad küll, et siia endiselt sõidavad vaid vallaliinid ja ei Keila-Joa ega muud liine siia ei sõida?
 
Muide, peatus.ee ei näita Keila Raudteejaam peatust üldse, on olemas mingi Harjumaal asuv Raudteejaam, aga selle järgi on nüüd ülikeeruline otsida küll. Jah, see on see uus versioon, sest vana ja arusaadav pandi laiskusest  ja vihast ühistranspordikasutajate vastu kinni!

Enno Fels jt poliitikud võivad küll kriitika peale vihast hambaid kiristada, kuid siiski pole mina milleski süüdi. Ma olen oma töö alati hästi ära teinud.


 
Veel vaateid haljastusele.







 
Torutõkekd tagavad ohutuse? Ka nende ratturite puhul, kes muidu sõidavad käed lahti ja kes raudteele jõudes püüavad "üle võimete hüpata"? Õnneks pole Keilas vähemalt töna läbisõitvaid ronge.

 
Sellised värvid ja pinkide rohkus mulle aga meeldib. Tõsi, situda ma päikesega ise siin ei saa, aga paljud saavad.

 
Busside infoekraan bussipeatuse taga ja midagi ei näe? Hm.

 
Uus perroon on kasutusel harva, kui üldse. Kuigi just sellelt on otseim ja kordades kiireim pääs bussipeatusesse. Tõsi, kui pole põhjust sinna minna, sest busse pole, siis pole see ka oluline.

 
Püüdsin suumida, et näha, kas paistab Keila linna teises servas ka uus rongipeatus ja ehk isegi aimu, et uus depoo võidakse siia ehitada. Piltlikult püüdsin näha, tegelikkuses ei midagi. Muide, uut peatust on kiiresti vaja ka Saue ja Padula vahele.
 
Muidugi oleks hea, kui siit rongid ka Märjamaa - Pärnu - Riia suunas sõidaksid, aga see säästvam Pärnu raudtee lahendus oleks röövsuurettevõtetele liiga väike amps, neid huvitav võimalikult raiskava RB ehitamine. Ja meie poliitikud on valmis oma õnneliku elu nimel neile seda pakkuma küll. Mitte oma raha eest muidugi.
 
Kuigi pole kahtlustki, et ka pärnakate jaoks oleks ühe Ülemiste peatuse asemel hoopis olulisem võimalus sõita pea paarikümnesse peatusesse Keila ja Tallinna vahel. Dilemma, RB pole ju mõeldud reisimiseks!

 
Padula.

 
Muide, kui praegu needsamad otsustajad viitsiks natuikenegi tööd teha, siis sõidaks päevas mitmeid busse, mis ka teistele annaks uusi sõiduvõimalusi. Nimelt Turba Jaamast Rohukülla ja Virtsu. Aga see oleks ju taas töötegemise vajadus! 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar