In Memoriam - Arvo Tarmula
Foto: Tiiu Kammiste
On
lahkunud tuline Haapsalu raudtee sõber! Arvo Tarmula oli alati
abivalmis ja temaga kohtuda oli puhas rõõm! Tundsin teda küll veidi
vähem kui 10 aastat, aga ta oli minu jaoks justkui üks Haapsalu
sümbolitest! Tänane päev on kurbust täis!
***************************************
Tervitused Rohuküla raudtee trassile!
Siiani sõitsin Turba rongiga. Kaugemale ju nagunii ei saa. Eile postitasin sellekohase uudise juurde oma mõtted.
Võiks
ju arvata, et tegu rõõmustava uudisega, aga tegelikult olin pigem
ääretult kurb! Autokesksed valitsused ei saa oma tööga hakkama! Läänemaa
grupis leiab elavat vastukaja ja ometi on neid, kes laiskust ja
venitamist õigustavad.
Miks krt venitatakse lubaduse täitmisega? Pole mingit põhjust, miks Eestile ühte kõige vajalikumat asja ei saaks kiiremini valmis, tuleval aastal Ristini ja 2023 Rohukülani!
Te ei soovi prioriteete mõistlikult paika panna ja Keskerakonnaga jätkate demagoogiaga? Ilma tegudeta ei loe Teie lubadused mitte üheski asjas usutavana ja võib arvata, et väga paljude jamade tõttu jääte ilma ka väga paljudest häältest!
Neeme SihvJaanus Karilaid,
milles on probleem? Kui Keskerakond ei saa kuidagi millegagi hakkama,
siis on aeg ehk areenilt taanduda? Nii lihtsat tööd tehakse 10 aastat?
Märt RandojaSellise
positiivse agendaga nagu Haapsalu raudtee ei saa ju kiirustada vaid
tuleb noppida profiitiu nii kaua kuni võimali, ikkagi teevad
justkui.....Muud positiivset ju ei paista kusagilt. Maailmas tuntud
praktika on teadlik venitamine otsustajate poolt, ennegi kohanud.
Madris MetsakuivKõige
vajalikumad asja? See on küll nüüd hea nali. Minu arust poleks seda
üldse vaja. Eestil palju suuremaid probleeme kui üks tühine raudtee.
Neeme SihvEks
aruga ole lood erinevad. Sama hästi võiks täna minna Kohilasse,
Aegviitu, või mujale ja öelda, et pole vaja. Teadagi, kuidas
reageeritakse, ikka sõrm oimukohale!
Nii on paraku lood vajadusega.
Madris MetsakuivAlari Susi olen
seda kuskil õelnud et mul seda vaja pole,ei ole seda kuskil maininud.
Muidugi võiks rongiga tallinnas käija aga see pole nagu nii tähtis asi
kui siis mõned muud probleemid.
Märt RandojaMadris Metsakuiv et siis,... mida sa silmas pead? Kui on üks asi mida tõesti oleks vaja teha aga panustatakse kõiksugu sita peale...
Märt RandojaMadris Metsakuiv mis
probleemid oleksid tähtsamad kui pakkuda läänlastele v'imalus mujal
tööl käia kui siinsed juhtoinad vastava elukorraldusega hakkama ei saa.
neljarealised???
Märt Randojaloomulikult, vähmuste SA'de rahastamine, palkade upitamine ja pagulased.
Elikar MustonenTallinn Tartu Riia
Eesti Ekspress pruuli ruunal ootame millal salongivagunid ilmuvad resto ja rattavagunid
Lemmi Kannjuba eelmisel aastal räägiti valmimisaastast 2026:
Neeme SihvLemmi,
räägiti küll, kuid täpsemalt räägiti, et Ristini 2023, Haapsaluni 2024
ja Rohukülani 2026. Ja tegelikult polegi vahet, tegelikkuses oleks Aas
jt oma palga eest pidanud selle juba tänaseks valmis ehitama. S... töö
eest palka palju maksta ei tohiks!
Lemmi Kannma
usun, et kui te küsite näiteks Rein Riisalu käest, kes ei ole valitsuse
palgal, siis ta selgitab teile, miks ei ole reaalne seda raudteed kuni
Rohukülani 2023. aastaks valmis saada.
Neeme SihvLemmi Kann mulle pole vaja seda selgitada, sest tean väga hästi, et ON reaalne.
Sama
pikk lõik ehitati Türilt Viljandisse ühe aastaga. Vaid ilma
kontaktvõrguta. Mitte mingeid takistusi selleks pole olnud, puudus vaid
tahtmine ja asjad on venima jäänud. Õigemini jäetud.
Tuleva aasta agusest oleks aega 2 aastat ja see on täiesti piisav.
Lemmi KannNeeme Sihv kontaktvõrguga ja kontaktvõrguta on ikka väga suur vahe. lisage siia juurde veel viadukti ehitus.
Neeme SihvLemmi Kann pole see miski suur vahe. Kuigi 1 aasta ja 2 aastat on ka vahe. Vähe sellest, alustada saanuks tänavu või isegi eelmisel aastal.
S.t. et venitatud on sellega juba pikka aega.
Lemmi KannMärt Randoja sest minu esimene eelistus on alati kuulata eksperte, kes on reaalsete olude ja asjade käiguga kursis.
aga kedagi lolliks nimetada on muidugi alati imelihtne.
Neeme SihvSiis küsi ta käest, kas seda raudteed saab 4 aastaga ehitada valmis. Ta teab, et saab, kaks korda saaks.
Neeme SihvLemmi Kann viadukti
(ääretult loodusvarade mahukas) järgi vajadus ei tule elust vaid
bürokraatide paikapandud nõuetest liiklussagedust lähtuvalt. See on aga
pigem näide teoorias ohutusega tegeleda, kui reaalsest vajadusest.
Ülesõidu kinniolek paar minuti ei ole mitte mingisugune probleem.
Igasugused mõttetud viaduktid ei sobi rohepöördega ju, eks?
Selle
asemel peaks mõtlema ulukitarale Ellamaa - Risti lõigul, aga ka loomade
tapmine ei pane mõtlema ei valda, ega ministeeriume
Vahel on muidugi neid, kes midagi õhku viskavad ja siis enam ei vasta! Miks? Olulised küsimused ju?
Anneli NiinemetsTõepoolest
on raudtee vajalikkus küsitav. Pannakse suured rahad hakkama ja sõidab
pärast käputäie inimesi. Jälle 1 loosunglik projekt. Peatusi ta
väiksemates kohtades ei tee, nii et milleks. Autostumist ei peata
rongiliiklus. Turistidele, ja milleks seda lärmakat ja tüütut rahvamassi
igale poole segama vaja.
Neeme SihvMil moel autost rongi tulev reisija ei jäta autot maha?
Kas mõni tuhat sõitjat päevas on käputäis?
Alari SusiAnneli Niinemets Miks
te Selgeltnägijate tuleproovi ei lähe? Ilmselgelt olete te
selgeltnägija. Ehk oskate te ütelda, millal ma miljardäriks saan?
Miljonär on juba väsitav olla..
Rein OjalaÜks
õige mees, kui annab lubaduse, siis ka täidab,nii et tehke järeldus
valimis päeval, penskarite poolt saab kindlasti omad vitsad, lubati ju
erakorralist pensioni tôusu ja aidata vanurid vaesusest välja.
Madis LintsAnneli Niinemets Mudugi et raudtee on vajalik....Sinujaoks võibolla pole,aga väga-väga suur hulk inimesi ootab seda ammu juba
Muuga TonisTuleme maa peale tagasi, hea et sada päeva jooksul tuleb neid inimesi kokku kes otse Haapsalust Tlna minemas on rongiga.
Neeme SihvMuuga Tonis vaata, rong ei peatu vaid Tallinnas ja Haapsalus. Kuid isegi nende kahe koha vahel sõidaks päevas SADU inimesi.
Seda
kõike muidugi eeldusel, et ronge on piisavalt. Kunagi Elron pakkus
välja 6 rongi päevas, tegelikult vaja üle 2 korra rohkem.
Neeme SihvAnneli Niinemets küsin aga uuesti, millistes väiksemates kohtades rongid ei peatu?
Kas mõni tuhat on käputäis?
Kas auto asemel rngi tulemine ei vähenda autostumist?
Neeme SihvMuuga Tonis tasuvusanalüüs muide oli vigane. Piisavalt polnud asjatundjaid ning nii jäid näiteks üritustest osavõtjate arvu üldse välja jpm.
Kogu
taasiseseisvumise järgne areng on näidanud ühte - põhivõrgustiku
aluseks on 4 rongi (bussi mujal mis iganes), mis saabuvad keskusesse
enne kl 8, 9, 10 ja 11. Ning väljuvad sealt peale kl 16, 17, 18 ja 19.
Paraku on meie tööturg ehk tööajad nii laiali, et vaja on ka ronge peale
kl 20 ja 22. Piisav tõestus on edelasuund.
Tartuga
otse võrrelda ei saa, vahemaa pea kahekordselt erinev, kuid siiski,
sarnaselt sealsele on siingi vaja mõnda ekspressi. Mõned aastad tagasi
rääkis Elron 6 rongist, mis on asjatundmatuse tipp! Täna ei suuda nad ka
Turbani kahte olulisel ajal rongi kuidagi pikendada ja kohe langeb ära
arvestatav protsent sõitjaid, sest keegi ei taha tööle minna tund varem
vm. Küsimus pole seal reisijate arvus vaid %, sest see näitab mõjusid.
Neeme SihvHeidi Kärdi see
on paraku marginaalne, nagu ka Jaakna. Sõitjaid polnudki seal peale
üksikute seeneliste ka 30 aastat tagasi. Kahjuks kohalike võimude abil
jääb välja aga Nigula, kuigi see otseim suund Noarootsi, see aga
tähendab suuremat autodega tule…
Vaata veel
Neeme SihvMuuga Tonis ühe
olulise märkuse unustasin lisamata. ka edela- ja idasuunal on näha, et
tipptundidel korra tunnis rongidest ei piisa, see ei kutsu inimesi
autodest ära. Haapsalu on siiski nii kaugel, et veel saame mängida
aegadega ja loota. Inimesed hindavad oma aega ja nt kolmveerand tundi
hommikul ja teist õhtul ei ole nende jaoks hea aeg, mida kaotada.
Ja et vaja on ka tõelisi ekspresse, tunnise sõiduajaga, on blogiplaanis lausa 14 rongi.
Ja
on neid, kes juba pikki aastaid aina ootavad ja ootavad, aga valmis on
vaid jupp. Piltlikult võib öelda, et üle 10 aasta tagasi, kui alustasin
rongiliikluse vajalikkuse mõttekust uurima ning see üpris kiiresti
selgeks sai, on tehtu 6,4 km tänaseks. Kui palju meil selle ajaga
4-realisi maanteid tehtud on?
Tanja Žemtšužina
See on nii pikk aeg et ma ei jõuagi ära oodata peaks ikka kiiremini!
Tõnu ParbusKuulge,
rahunege maha nüüd palun. Raudtee ehitus ei ole mingi värava, aia või
maja ehitus. Ja selle maksumus ei ole mingi 3,50. Ilma
Jaanus Karilaid i, Jüri Ratase ja Keskerakonna toetuseta ei näeks seda raudteed ka 2036 aastal...
Neeme SihvToetus on üks asi ja see on tõesti väärt asi!
Kuid
ei maksa hämada, raudtee võimalikud ehitamise ajad on teada, seega, kui
juba enam-vähem kindel oli paar aastat tagasi, siis jõudnuks väga
lopelt ehitada? Kes keelab juba praegu tammi ette valmistada? Keeruline
töö? Turbasse jõudes kohe jätkanuks?
Ning
kui Rail Balticule vm suuri rahasid ei raisataks, oleks ka rahadega
lihtsam. Ja meil on raha, oluline, et seda osataks säästlikult ja
otstarbekalt kasutada!
Ainuüksi Tartu maantee ehitus normaalses mahus võimaldaks sealt POOL raha kokku hoida, kui mitte rohkem.
Jätta
olemasolev maantee ühe suuna jaoks ja ehitada uuena vaid teine suund -
see on rohepööre! Mitte üüratu loodusvarade kulutamine
Atma KaljoHiinas ehitatake sildu ja raudeid jooksval lindil, kas meil ei saa seda teha???
Neeme SihvTüri-Võhma
uus raudtee tehti sisuliselt põlve otsas ja ei kulunud aastatki. Siin
maht küll mõnevõrra teine, aga nii nagu Turbani, saab seda teha
normaalse tehnikaga.
Aita MölderKallid
kaasmaalased. Rahu ja rõõmustage ! Meie " Rongi ootajad Haapsalus." "Ta
tuleb... me ootasime ja usume , et ta tuleb kindlasti."
Urmas SuklesEi
maksa vanduda . See, et ollakse täna nii kaugel, et 2026 on reaalsus,
on suuresti Ratta valitsuse teene, kes tänu Karilaiu tugevale
toimetamisele ja Uusi eelnevale tööle, tegi edasiviivad otsused ! Teades
tagamaid ja olles viibinud Eesti Raudteega koosolekutel , saan öelda ,
et tempo on olnud viimastel aastatel vägagi kiire ja enamat tahta võib ,
aga reaalsus on teine.
Neeme SihvVeel
kord, mingist kiirusest pole juttugi. Ettevalmistustöödki ei suudeta
käima lükata. Turba lõigu valmimisest kui palju on möödas?
Tean raudteest, ehitustempost jm piisavalt. Viibimise põhjus on otsustega venitamisest.
Ratase valitsusele saab olla tänulik, et asi käima läks. Kuid mökutada Ristini töödega veel 2 aastat. Vahemaad pole ollagi.
Vendo JugapuuKurb,
et taaskord minnakse isiklikuks ning süüdistatakse inimesi, kes
reaalselt ning hingega asjaga tegelevad. Kogu lugupidamise juures hea
Neeme jt., tunnista(ge), et vastupidiselt mõnele teisele varasemasele
lubajale, on Jaanus Karilaid, Jüri Ratas & Co oma lubadusi ka käega
katsutavaks ning silmaga nähtavaks teinud (raudtee Turbani). Miks nii
sapine oma kaasmõtlejate suunal? Arvestades majanduse hetkeolukorda,
siis olgem pigem tänulikud, et Turba tupikuks ei jää. Mis vahet sel on,
kas see valmib 1 aasta varem, või hiljem? Oluline on, et valmib!
Anneli AkenVendo Jugapuu Mõtlen ka juba aastaid, miks ei ole Neeme Sihv majandus-, taristu-, misiganesparasjaguraudteeministeeriumi nõunik?!...
Volli TraatVendo,
Eesti riigi majandusel pole kunagi nii hästi läinud kui nüüd. Vaata EP(
eesti pank). Kuld kullaks. Aga enne kui raudtee käima ei saa siis
Estonia etendusi ei vaata lõpuni keegi Haapsalu elanik ( polegi kunagi
vaadanud- versus Tartu). Olgu see ka…
Vaata veel
Neeme SihvKuid
probleem ON selles, et piltlikult lükati tupik võsast välja asustuse
servale. Samal aja öeldi, et "peame analüüsima muutusi Turba näitel".
Tegelikult
asi jäigi soiku, selle hea tehtu paistel saab ju peesitada. EI
TUNNISTATA seda, et analüüsid ammu enne tehtud ja töö pidanuks jätkuma
KATKEMATULT. Mõnikümmend miljonit Ristini polnud raske leida, kui on
tõsine tahtmine!
Siin
on tegu venitamisega ja kuna ma tean, et 2 aastat on küll ja veel, siis
oleksin südametu kui vaikiksin, lugedes juttu 2024 aastast.
Neeme SihvAnneli Aken kunagi
soovitati Eesti Raudteele ühele ametikohale. Kõrgem ülemus hõikas appi
ja ütles, et tema ei taha hakata nii suurt tööd tegema nagu siis vaja
oleks....
Simson
surus läbi ühe suure asja, aga needsamad Ratas või mõne teise erakonna
tegelased on 20 aastat ise rääkinud ka bussiliikluse muutmisest. Parem
integreerumine eri transpordiliikide vahel, P&S, jne. Tegelikult ei
ole seda siiani tehtud. Ja põhjus on sama, mis HR puhul. Siiani piisab
poliitikule kõvast jutust ja piskust töötegemisest. Ning 10 aastat
selgitusi saavad samasuguse reaktsiooni nagu see raudtee teema -
eiratakse teemat.
Neeme SihvVolli Traat just
nimelt. Jüri Ratas sõitis autoga mööda Eestimaad ja rääkis kõikjal
kuidas ÜT on tähtis jne. Ise rääkis ja kirjutas pidevalt siingi.
Aga
EI LIIGU asjad!!! Mul on üle Eesti kõikide piirkondade jaoks lahendused
olemas. Paar asjakest tehti isegi ära. Mujal vaikus enesekiitmise
kõrval. Ka Läänemaal ei reageerita bussijutule grammivõrdki. Mitte
ühtegi bussiliini pole kokku pandud!
Muust rääkimata.
Neeme SihvVendo Jugapuu olen
ALATI olnud objektiivne ja pole ka oma tööd teinud venitades. Nii et
olgu kriitika kuitahes karm, peaasi, et see on objektiivne ja tõene!
Ülla ParasHalloo,
numbrid muutusid kui peaministriks sai KK ja rahandusministriks KPR. Lp
teemaalgataja võiks pisut avarama pilguga protsesse jälgida ja tänulik
olla nendegi numbrite eest. Pole märganud, et reformierakonda
Haapsalu-Rohuküla raudtee huvitaks väga. Aga loodan, et eksin.
Lemmi KannÜlla Paras uus
valitsus pidi hakkama alustuseks tegelema eelarvuaukude lappimisega. ka
sellega tuleb arvestada. huvi üksinda ei ehita raudteed, muidu oleks
see juba ammu valmis.
Neeme SihvÜlla Paras ei huvitagi. Kuid Turbavalmimisel oli jutt pea sama, siis oli eelmine valitsus.
Pisku eest saab olla tänulik pisku aega. Ja tegu pole minuga, vaid Eesti inimestega. Sisuliselt neljandikuga
Neeme SihvLemmi Kann asi sai alguse juba eelmisest valitsusest, uue jutt lappimisest on paras bluff!
Maanteede ehitamisel polnud ainult huvi, ehitatigi. Kulukamat ja loodusvaenulikumat asja rohkem kui loodussäästlikku?
Ehk ongi Keskerakonna käed täna seotud RE vastuseisu tõttu rohkem, kuid otsuseid saanuks teha eelmises valitsuses.
Kui
oleks tahetud, oleks tänaseks vähemalt trassi ettevalmistustööd käinud -
tehnika, kruus jm peale! SEE nõudnuks vaid mõned miljonid ja täna või
homme (2022) saanuks vabalt alustada Risti lõigu ehitust.
Lemmi KannNeeme Sihv olge
hea, vaadake ka eelmise valitsuse ajal alustatud projekteerimis- ja
ehitushangete tähtaegu. jube lihtne on niimoodi lahmida.
Neeme SihvLemmi Kann veel
kord, süvenege teemasse rohkem ja ärge siiski ise lahmige. Elu ei
koosne vaid hangetes ning nendegi tähtajad on inimeste võimuses.
Jutt
on sellest, et üle-eelmised valitsused RE juhtimisel ei teinud üldse
midagi, Läänemaa jaoks suurima töö tegi sisuliselt omal algatusel ära
Merle Mäesalu, RE juhitav maavalitsus Harjumaal sama ei teinud. Kuid
Ratase valitsuse tulekuga olid teed valla ja siin on igasugune
viivitamine vaid nende enda süü. Juba ENNE võimule tulekut oli
optimistlikum lubadus Savisaarelt - raudtee valmis 2018. Kui julgeti
juba siis LUBADA, tähendas see, et võimu juurde saades alustatakse
lubaduse täitmist! Poolt olid ka EKRE ja osa Isamaast. Ja ometi aastaid
möödas ja valmis ainult üks jupp! Muus osas ei ole ühtegi töömeest
trassil näha.
Ja
veel kord, keegi ei keelanud hange ettevalmistuseks vähemalt kiiresti
teha - tammi ettevalmistamine ja pinnasevedu. Selliste asjade jaoks ei
lähe aastaid aega ju!? Näed, mõnel pool võetakse "mets" maha õige
kiiresti!
Neeme SihvPoriloopimist ei olegi! On konkreetsed etteheited, põhjendatud. Aas jt ei tohiks ennast tunda mugavusstsoonis.
Muide, Aas on lubanud sedagi, et peagi võiks kõik saada õiguse tasuta sõiduks Tallinnas. Jälle lubadus vaid enne valimisi?
Neeme SihvJa huvitav, et seekord siinse teema juures pole ühtegi kommenteerijat, kes pori loobiks. Üpris asjalik vaidlus.
Kuigi
väga asjalik siiski see kõik pole, sest mitte keegi ei taha tunnistada,
et kui ka viimased viis aastat aluseks võtta, siis selle aja jooksul on
tehtud ümbes 3 meetrit raudteed iga päev ehk et tehtud on häbematult
vähe!
Ennast kiita võivad võivad vaid need, kes tegutsevad. Valimistel näeme!
**********
Jube raiskamine! Saaks ju MÕISTLIKUS suuruses ja kordi odavamalt?
Eesti
territooriumil on raudtee maksumus 2018. aastal täpsustatud Rail
Balticu Eesti osa eelprojekti järgi ligikaudu 1,59 miljardit eurot.
********
Äsja oli Haapsalu 2024???
Kas on vahe see, Ristini või Haapsaluni selleks ajaks?
Jaanus
Karilaid ju lubas ja ega ometi ilma Aasa ja Ratase teadmata? Loogiline,
absoluutselt loogiline lubadus veel tänagi, kui kohe vähemalt võsa
mahavõtmisega alustataks. Enne valimisi!
https://online.le.ee/2020/09/09/raudtee-jouab-haapsallu-aastal-2024-rohukulla-2026/
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar