Reede, 27. august 2021
Sillamäe - Narva-Jõesuu.
Keskerakonna tasuta transport hakkab taanduma, aga seda nende poliitikud kindlasti rääkida ei taha.
https://gorod.ee/2021/08/avtobus-31-mozhet-vnov-stat-platnym/?fbclid=IwAR10qnI65g2HB_EjKMycY_IvKF_Woxh6eLPW2ovVYp1d3J2ot_PymrIiqIQ
https://gorod.ee/2021/08/avtobus-31-mozhet-vnov-stat-platnym/?fbclid=IwAR10qnI65g2HB_EjKMycY_IvKF_Woxh6eLPW2ovVYp1d3J2ot_PymrIiqIQ
Haljastustööd juba hommikust
Hiljuti
kuskil oli pilt kõnniteest, kus suured lombid. Nii olen hakanud vaatama
sedagi, kas kõnniteed on kõrgemad kui maapind. Eriti oluline see
põuaaegadele mõeldes.
Kas
aga on lootust, et liine kokku hakatakse panema? Väga kahtlane, sest
erinevad hankepiirkonnad jm takistuseks ning ka see, et selle olulisust
pole tänaseni vist mõistetud.
Aga vaja on. Iseenesest üks n.ö. keskterminal veel oleks mõistetav, siinkandis eeldatavasti Jõhvi, aga oleks igati parem, kui liinid oleks täispikad, Narvani siis nii otse kui ka läbi Narva-Jõesuu. Kuna kommertsliine palju, siis väljaspool tippaega enamus avalikke liine läbi Narva-Jõesuu, välistamaks "ebatervet konkurentsi"?
Aga vaja on. Iseenesest üks n.ö. keskterminal veel oleks mõistetav, siinkandis eeldatavasti Jõhvi, aga oleks igati parem, kui liinid oleks täispikad, Narvani siis nii otse kui ka läbi Narva-Jõesuu. Kuna kommertsliine palju, siis väljaspool tippaega enamus avalikke liine läbi Narva-Jõesuu, välistamaks "ebatervet konkurentsi"?
Kust
maalt alustada? Kohtla-Järve on äärmiselt oluline koht ja sõitjaid on
palju. Bussijaamast aga (lääne) linnaserva üksjagu maad, seega peaks
liin alustama kaugemalt? Peatusest Kohtla-Järve Vanalinn?
Rongide
ajal või selguse mõttes juba iga buss, läbima Jõhvi Vaksalit? Peame ju
ka eeldama, et Narva suuna ronge aja jooksul lisandub. Ja muidugi
võimalusel ristümberistumisega, vähemalt Tallinna sõitvate rongide puhul
(tagasisuunas siis vastupidi). Ka Narvast tulevalt rongilt peaks saama
bussidele istuda, isegi sõitmaks justkui bussiga "tagasisuunas"?
Edasi
siis juba Narva poole (miks ikka veel peatus Toila Jaam alles?).
Sillamäel tähendaks see, et linna läbivalt saaks erinevates peatustes
sõita mõlemas suunas, täna on ka siin bussijaam keset linna, suhteliselt
ja seetõttu paljudel bussile tuleku vahemaad pikad. Kindlasti peavad
liinid sõitma valdavalt Narva Jaamani.
Kogu
see süsteem ei tohiks olla võimatu, sest ka praegu teenindab Sebe liini
503 näiteks, mis alustab enamasti Virumaa Kolledzhi juurest.
Üpris
head on juba rongilt ümberistumisega sõidud Jõhva Vaksalist Vokale ja
Toilasse, Narvast aga rongide ajal Narva-Jõesuusse. Kuskil mujal Eestis
ei ole tööd nii hästi tehtud, enamasti esitletakse vaid arengukavasid ja
mulisetakse niisama.
Kindlasti
vajavad paikapanemist hea haakumisega kogu linnas Kohtla-Järve -
Kohtla-Nõmme Jaam - Kaevandusmuuseum, soovitavalt läbi Aidu Kiviõlini,
seotuna iga suuna rongidega Ehk et rongi ajal oleks Kohtla-Nõmme Jaam
peatuses bussid mõlemal suunal (varahommikuse Narva - Tallinn puhul
piisab ka ühest bussist, rongile ja selle ära oodates Kohtla-Järvele
tagasi.
KOV peab aga tegema selgitustööd Elronile, et praegune ekspress peaks tegema parimal ajal ka peatuse.
KOV peab aga tegema selgitustööd Elronile, et praegune ekspress peaks tegema parimal ajal ka peatuse.
Vaivara
Jaam peatuse puhul aga iga rongi ajal ühendus Sillamäega, võimalikult
paljude peatustega linna sees. Iga rongi ajal igapäevaselt!
Õhtune Tallinn - Rakvere rong, mis hommikul tagasi, peaks sõitma minimaalselt Kiviõlini.
Sillamäel bussijaam koos bensukaga, nii saab siin ka kohvi jm
Kommertsliinidega sõiduvõimalused siin üpris head.
Nii
sõites saab aimu, kuivõrd ebavõrdne on mõnes kohas, eriti korruselamute
rajoonis, see kui on soov ühistranspordiga sõita, aga bussijaama tuleb
üpris pikalt marssida. harvade sõitude puhul, kui aeg pole nii tähtis,
aitavad ehk linnaliinid veidi. Olulisematel puhkudel aga see kõik sõitma
ei kutsu...
Kohati
head kergteed, suure maantee ääres aga saab selgeks, et mõeldud vaid
läbisõitjatele. Väga halb on ka aeglustus- ja kiirendusradade ning
parkimiskohtade puudumine bussipeatustes.
Liin,
millega sõitsin, läbib ka Sinimäe asulat. Sinna muuseumi minna on
mõningal määral head võimalused, Liiva ja Sinimäe Kalmistu peatustesse
liiklust vähe, seega ka 1944. a. memoriaali juurde
Kas tehakse teelõigul ka mõni parkimiskoht?
Väljusin Lydia Koidula peatuses. On ülimalt mõnus nii ringi sõites Narva-Jõesuusse jõuda.
Ootekojad kobedad, aga nagu tuulekambrid.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar