Blogiarhiiv

esmaspäev, 7. märts 2022

Sillamäe - Narva-Jõesuu. Aug 2021.

 

Reede, 27. august 2021

Sillamäe - Narva-Jõesuu.

 


Keskerakonna tasuta transport hakkab taanduma, aga seda nende poliitikud kindlasti rääkida ei taha.

https://gorod.ee/2021/08/avtobus-31-mozhet-vnov-stat-platnym/?fbclid=IwAR10qnI65g2HB_EjKMycY_IvKF_Woxh6eLPW2ovVYp1d3J2ot_PymrIiqIQ




Haljastustööd juba hommikust





Hiljuti kuskil oli pilt kõnniteest, kus suured lombid. Nii olen hakanud vaatama sedagi, kas kõnniteed on kõrgemad kui maapind.  Eriti oluline see põuaaegadele mõeldes.





Kas aga on lootust, et liine kokku hakatakse panema? Väga kahtlane, sest erinevad hankepiirkonnad jm takistuseks ning ka see, et selle olulisust pole tänaseni vist mõistetud.

Aga vaja on. Iseenesest üks n.ö. keskterminal veel oleks mõistetav, siinkandis eeldatavasti Jõhvi, aga oleks igati parem, kui liinid oleks täispikad, Narvani siis nii otse kui ka läbi Narva-Jõesuu. Kuna kommertsliine palju, siis väljaspool tippaega enamus avalikke liine läbi Narva-Jõesuu, välistamaks "ebatervet konkurentsi"?
Kust maalt alustada? Kohtla-Järve on äärmiselt oluline koht ja sõitjaid on palju. Bussijaamast aga (lääne) linnaserva üksjagu maad, seega peaks liin alustama kaugemalt? Peatusest Kohtla-Järve Vanalinn?

 Rongide ajal või selguse mõttes juba iga buss, läbima Jõhvi Vaksalit? Peame ju ka eeldama, et Narva suuna ronge aja jooksul lisandub. Ja muidugi võimalusel ristümberistumisega, vähemalt Tallinna sõitvate rongide puhul (tagasisuunas siis vastupidi). Ka Narvast tulevalt rongilt peaks saama bussidele istuda, isegi sõitmaks justkui bussiga "tagasisuunas"?

Edasi siis juba Narva poole (miks ikka veel peatus Toila Jaam alles?). Sillamäel tähendaks see, et linna läbivalt saaks erinevates peatustes sõita mõlemas suunas, täna on ka siin bussijaam keset linna, suhteliselt ja seetõttu paljudel bussile tuleku vahemaad pikad. Kindlasti peavad liinid sõitma valdavalt Narva Jaamani.

Kogu see süsteem ei tohiks olla võimatu, sest ka praegu teenindab Sebe liini 503 näiteks, mis alustab enamasti Virumaa Kolledzhi juurest.





Üpris head on juba rongilt ümberistumisega sõidud Jõhva Vaksalist Vokale ja Toilasse, Narvast aga rongide ajal Narva-Jõesuusse. Kuskil mujal Eestis ei ole tööd nii hästi tehtud, enamasti esitletakse vaid arengukavasid ja mulisetakse niisama. 

Kindlasti vajavad paikapanemist hea haakumisega kogu linnas Kohtla-Järve - Kohtla-Nõmme Jaam - Kaevandusmuuseum, soovitavalt läbi Aidu Kiviõlini, seotuna iga suuna rongidega Ehk et rongi ajal oleks Kohtla-Nõmme Jaam peatuses bussid mõlemal suunal (varahommikuse Narva - Tallinn puhul piisab ka ühest bussist, rongile ja selle ära oodates Kohtla-Järvele tagasi.

 KOV peab aga tegema selgitustööd Elronile, et praegune ekspress peaks tegema parimal ajal ka peatuse.

Vaivara Jaam peatuse puhul aga iga rongi ajal ühendus Sillamäega, võimalikult paljude peatustega linna sees. Iga rongi ajal igapäevaselt!

Õhtune Tallinn - Rakvere rong, mis hommikul tagasi, peaks sõitma minimaalselt Kiviõlini.


Sillamäel bussijaam koos bensukaga, nii saab siin ka kohvi jm




Kommertsliinidega sõiduvõimalused siin üpris head.




Nii sõites saab aimu, kuivõrd ebavõrdne on mõnes kohas, eriti korruselamute rajoonis, see kui on soov ühistranspordiga sõita, aga bussijaama tuleb üpris pikalt marssida. harvade sõitude puhul, kui aeg pole nii tähtis, aitavad ehk linnaliinid veidi. Olulisematel puhkudel aga see kõik sõitma ei kutsu...


Kohati head kergteed, suure maantee ääres aga saab selgeks, et mõeldud vaid läbisõitjatele. Väga halb on ka aeglustus- ja kiirendusradade ning parkimiskohtade puudumine bussipeatustes.




Liin, millega sõitsin, läbib ka Sinimäe asulat. Sinna muuseumi minna on mõningal määral head võimalused, Liiva ja Sinimäe Kalmistu peatustesse liiklust vähe, seega ka 1944. a. memoriaali juurde







Kas tehakse teelõigul ka mõni parkimiskoht?






Väljusin Lydia Koidula peatuses. On ülimalt mõnus nii ringi sõites Narva-Jõesuusse jõuda.


Ootekojad kobedad, aga nagu tuulekambrid.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar