Kolmapäev, 4. november 2020
Tallinn - Klooga rdtj - Tallinn
Silmapiirile
on ilmunud uus lootustandev ühistranspordi uuringut teostav rühm!
Uuringu hinnast pole küll räägitud, aga üle 10 euro on see kindlasti,
sest kaasatud ka soomlased! Nali naljaks, lootus peab jääma! Ja kui juba
majandusminister isiklikult rääkis ÜT seotud põhitõdedest
pressikonverentsil (neistsamadest, millest ma rääkinud ammu ja teisedki
rääkinud 20+ aasta jooksul), siis äkki on seekord tõsi taga? Kuigi, mida
teha siis näiteks ÜTK ja Lääne-Harju valla ametnikega, kes neist asjust
aru ei saa? Kas uus uuringu tulemus paneb nad järsku aru saama?
Majandusminister
koos Tallinna linnapeaga rääkisid ka dubleerivatest liinidest. Ehk
peakski Tallinnas olema linnaliinid, need kõigi peatustega ja
ekspressideks maakonnaliinid? Sest Balti jaam algus- ja lõpp-peatusena
on ajast ja arust. Ükskõik millisest suunast maakonnaliiniga linna
tulla, on Balti Jaamas sõitjaid suhteliselt vähe, sest siia kui
sihtkohta tulevad vähesed, valdav enamus reisijaid soovivad kuhugi
mujale! Sest Balti jaam on küll oluline erinevate transpordiliikide
sõlmpunkt, kuid väga paljud reisijad saavad linnaliinidele ja
trammidele-trollidele ümber istuda enne siia saabumist ja vastupidi,
peale siit väljumist! Seega peaks maakonnaliinide jaoks olema Balti Jaam
vaid VAHEPEATUS! Põhisuundades peaks edasi saama otse sellesama
maakonnaliiniga, vähemtätsatesse suundadesse vaid sõidetaks
ümberistumisega.
Haabersti
suund vajaks ühendust Tallinnaga vähemalt kahel suunal, Balti jaama ja
Järvevana tee kaudu. Kas Balti jaama kaudu sõidetakse edasi (pannakse
kokku maakonnaliinid Viimsi, Lasnamäe vm suunal on omaette teema.
Muutusi
võiks oodata muidugi varem, enne uuringutulemuste selgumist.
Veebruarist hakkab läänesuunda teenindama Hansabuss. PEÜTK pole küll
siiani suutnud asju korrastada, nt Nõval ümberistumist tagada, aga
Hansabussi ajastust pidid asjad vist muutuma. Ehk muutub ka see totrus,
mida sõiduplaane vaadates näeme? Et mitte mingil juhul ei ole
väljumisajad tööpäeviti ja puhkepäevadel ühed ja samad? Muidugi ma ei
tea, mis selle põhjuseks, sest ega PEÜTK ei vaevu ju matsidele ka
selgitama! Aga võib olla on näiteks rongidega suundadel asi seotud
sellega, et tööpäeviti istutakse ümber kuskil ühtepidi, puhkepäevadel
teistpidi ehk et inimesed puhkepäevadel keelduvad sõitmast sinna, kus
nad tööl ja koolis käivad ja põrutavad vastassuunda? Taas, nali naljaks,
aga ironiseerimata siinkohal ei saagi!
Kui bussi ootasin, polnud tegu muidugi tipptunniga, aga bussid olid väljudes ükskõik mis suunas ikka väga tühjad!
muide,
täna seisavad bussid Balti jaamas bussijuhtide puhkepauside ajal, kuid
neil pole ei normaalseid võimalusi tualetis käia ega oma kohvi juua!
Selline ongi meil ettevõtete ja ametnike suhtumine bussijuhtidesse.
Balti jaamas on küll võimalik hoone olemas, aga seal on Tallinki
nännipood ja burksiputka.
Peatused liinil 127 on vist üpris hästi paigas, ei liiga tihti ega hõredalt!
See mass polnud selle bussi ootel, lisandus vaid 2 sõitjat.
Kohati on olemas ka bussirajad.
Ka Tabasalust maapoole sõitjaid sisuliselt ei lisandunud.
Eee, mis selle nime tähendus võib olla? Robien Huud on omanik?
Peale
Tabasalut aga avastasin, et siingi tänavu jõutakse teeremonti teha,
tublid! Kuidas muuga, aga kaks asja oli ka siin teel raudpolt!
Eurokraave püüti kõikjale tekitada ja .... parkimiskohti ei tehtud MITTE
ÜHESSEGI BUSSIPEATUSESSE! Mäletate, kõik need 20+ aastat on räägitud
olulisest vajadusest - võimalusest jätta auto bussipeatusesse, et edasi
sõita bussiga!? Tõsi, Eestis on mõned ükskikud sellised võimalused isegi
tekkinud, aga 99,9% protsendil juhtudel ametnikud eelneva olulise idee
mõttest aru ei ole saanud! Minu jaoks on see küll sügavalt arusaamatu,
kuidas võib "teine korrus" ikka nii tühi olla? Ja parkimiskohti üleüldse
ei lisandunud siia tee äärde mitte ühtegi!
Küll
aga oli näha tõelisi tippsaavutusi ootetingimuste parandamise suhtes.
On ju ootetingimused üks olulisimaid asju, mida reisijad on ÜT teemal
küsitlustes välja toonud! Nüüd on siin sellele väga tõsiselt mõeldud ja
arvatavasti saab sellistes ootepaleedes olema ka infopunkt, kiosk,
tualetid jpm! Ning mõeldud sellelegi, et bussijuht näeks palees ootavaid
reisijaid, ühes seinas on selleks suured augud!
Huvitav, üle Eesti ehitatakse nt ka aina uusi vallamaju, kas need on sama tüüpi moodullahendused? August näeks ju ametnik ka oma naabrit?
Huvitav, üle Eesti ehitatakse nt ka aina uusi vallamaju, kas need on sama tüüpi moodullahendused? August näeks ju ametnik ka oma naabrit?
Sageli
on vaieldud ka teemal, et liikluses peavad aeglasemad laskma kiiremad
mööda. Küllap peab seda tegema neis avarates ja pikkades bussitaskutes?
Väga tore, et asju tehakse täna mõeldes erinevatele sihtgruppidele!
Keila-Joa
ja muidugi Laulasmaa on aga need kohad, kuhu ulatub Paldiski raudtee
mõjuala üpris selgelt. Keila-Joa ühendused Keilagagi on ääretult
viletsad, aga eks vahepealse piirkonna asustuse hõreduse tõttu ei pruugi
ka tihedam otsebuss väga mõttekas olla. Mõtlemisainet on siin igal
juhul.
Täna on olulisem PEÜTK käkk ja Lääne-Harju valla suutmatus sellest aru saada!
Kuidas
siis saab Keila-Joalt ja Laulasmaalt Tallinna rongile? Saab küll, see
on asja juures ainuke pluss ja selle liinide pikendamise eest peab
siiski kergelt kiitust avaldama. Kergelt siiski, sest käki eest rohkem
ju kiitma ei pea?
Liini
pikendamise olulisim mõte oli luua võimalused Nõmme - Saue suunalt
tagada võimalused sõita Laulasmaale, Keila-Joale, Türisalu pangale jne.
Sõiduplaanid aga esiteks sisuliselt ei sobi ühelgi puhul selle jaoks,
v.a. mõni juhuslik kokkulangemine. Teiseks, kõik bussid sõidavad tööp ja
nädalavahetusel erinevatel aegadel, seega PEÜTK ei kavatsegi neid
võimalusi pakkuda! Ometi on selged ja lihtsad võimalused olemas! Lisan
siia, et vaja on veel paari pisiasja - peatuse ümbernimetamist Klooga
Jaamaks ja liinikirjeldusse selle lisamist ehk liine Klooga - Klooga
Jaam - Keila-Joa - Vääna (Jõesuu) - Tabasalu - Tallinn.
Täna tuleb lähtuda kahest variandist. Esiteks, kui Paldiski rongid kohtuvad Keilas on võimalik
a)
Tallinn - Klooga bussid saabuvad Paldiski - Tallinn rongidest 5 min
varem peatusesse Klooga Jaam, sõidavad Klooga Poeni ja seisavad
sealkandis ca 20 min, seejärel saabuvad Klooga Jaama 5 min peale Tallinn
- Paldiski rongi.
b) Tallinn - Klooga bussid saabuvad Klooga Jaama 4-5 min enne Paldiski - Tallinn rongi, seisavad ca 8 min ja suunduvad Kloogale, sealt asuvad tagasiteele, saabuvad Klooga Jaama 4-5 min enne Tallinn - Paldiski rongi ja väljuvad 4-5 min peale seda.
b) Tallinn - Klooga bussid saabuvad Klooga Jaama 4-5 min enne Paldiski - Tallinn rongi, seisavad ca 8 min ja suunduvad Kloogale, sealt asuvad tagasiteele, saabuvad Klooga Jaama 4-5 min enne Tallinn - Paldiski rongi ja väljuvad 4-5 min peale seda.
Ca
8 min seisuaega on mingis mõttes muidugi miinus, kuid pluss on see, kui
halbade ilmastuikutingimuste puhul saab siiski rongilt Kloogale
bussiga, mitte jala minnes. Vahemaad ei ole väga väikesed ja see mõjutab
muidugi ka õpilasi.
Teiseks,
kui Paldiski rongid kohtuvad Kloogal, saabub Tallinn - Klooga buss
Klooga Jaama 5 min enne ronge, suunduvad Kloogale, tagasiteel saabuvad
seega Klooga Jaama 5 min peale ronge, seisuaega neil Kloogal ei ole.
Muidugi peab see süsteem kehtima nii TÖÖPÄEVITI KUI KA PUHKEPÄEVADEL!
Muidugi
on igal minutil siin oma hind, sest vald pole suutnud bussipeatust
ehitada ülekäigu juurde vaid sellest on perroonile pääs mõnevõrra
kaugemal, rolli mängib aga iga meeter. Keila-Joa poolt saabuva busi
peatus peaks olema Keilapoolsele ülekäigule lähemal, aga muidugi on
probleemiks ruumipuudus. Vastassuunalise bussi peatus aga peaks asuma
Paldiski poolse ülekäigu juures.
Kui veebruarist alustab teenindamist Hansabuss, kas selleks ajaks parandab PEÜTK oma vead? Või peab ootama uuringu valmimist ja seda, et alles peale seda saavad amatnikud aru, mis on ÜT? Sest on ju oht, et ei saada aru ei täna ega ka siis mitte?
Kui veebruarist alustab teenindamist Hansabuss, kas selleks ajaks parandab PEÜTK oma vead? Või peab ootama uuringu valmimist ja seda, et alles peale seda saavad amatnikud aru, mis on ÜT? Sest on ju oht, et ei saada aru ei täna ega ka siis mitte?
Klooga jaamas tundub, et väga suurt hoolt hoonete puhul pole (Eesti Raudtee?) just näidatud!
Ohoh, kas siingi plaanis asju mõistlikumaks teha? Tõsi, kahe toru vahemaad vist suurendada ei kavatseta?
Kui
omal ajal sai käsile võetud Eesti Raudtee oskamatus surt pilti näha
perroonide planeerimisel, oli läänesuuna jaoks juba hilja. Ja täna
peavadki aastakümneid kõik rongid sõitma kõrvalteele! Hea, et vähemalt
teiste suundade puhul jaole sai ja osades jaamades see lollus ära
õnnestus hoida!
Hetkel paar ongi sõidavad vaid Kloogani. Vahetus toimub aga ikka kas Keilas või Kloogal.
Eesti Raudtee rajab uued pühakojad ehk jaamahooned oma seadmete jm jaoks.
Minu jaoks polnud aga kiiret kuhugi, seega tulin Keilas rongilt maha ja jalutasin lõunale.
Linnavalitsuses vist ühistranspordiga väga tööle ei tulda?
Paremal paistab bistroo "Gnoom".
Kena koht! Sööjaid üksjagu, seegi näitab taset!
Böstrooganov oli vägagi maitsev ja üpriski hea hinnaga! Tore oli, et sai joogiks ka morssi (mida ikka püüan jälgida), aga see oli siiski keemiakontsentraadist ja ülikallis! 6 senti klaasikese eest võiks ehk Rõngu mahlakotsentraadi vm puhul küsida!?
Böstrooganov oli vägagi maitsev ja üpriski hea hinnaga! Tore oli, et sai joogiks ka morssi (mida ikka püüan jälgida), aga see oli siiski keemiakontsentraadist ja ülikallis! 6 senti klaasikese eest võiks ehk Rõngu mahlakotsentraadi vm puhul küsida!?
Hea aga näha, et Keilas palju korda tehtud maju, olgu siis tegu eramajade või millegi suuremaga!
Keila
linna peab eeskujuks tooma selle eest, et linnas hakati rajama
joogiveekraane. Tõsi, miks seda ilusasse parki pole tehtud, nende käest
teada ei saa. Aga küllap nende poolt mainitud "kuldaväärt idee" on
kuldaväärt vaid teatud ajahetkedel ja kohtades.
Paralleelseid
liine on palju mitte inult Tallinnas vaid ka maakonnas! Ja mõtteainet
on muugi koha pealt. Kui rongiliiklus on tasuline, võiks liinivõrgu
korral mõelda ka sellele, et Paldiski - Keila - Harku - Tallinn
bussiliin võiks olla kommertsliin? Seda just siis, kui saadakse aru, et
avalikud liinid peaks ka Harjumaal olema eeltasutud. Kui osa oleks
kommertsliinid, oleks ka riigipoolne rahaline koormus väiksem. Samas on
selge, et kui peab pileti eest maksma, mõjutab see ka reisijate arvu ehk
auto eelistamist.
Park on ilus!
Olen siin juba pildistanud ja on ääretult tore, et sellised õppetahvlid üleval. Küll aga on lindude jm värvid täiesti valed!
Kas vana jaamahoone läheb tulevikus lammutamisele? Või saab siin olema rongipersonali ja bussijuhtide puhkeruumid?
Hange
tehtud, ekraan p.... ja polegi oluline? Või ei hakata enam remontimagi,
sest uued tellimisel ja paigaldatakse sinna kuhu vaja, mitte
perroonile?
Igapäevane
vaade raudteele peaks Eesti Raudteele kasuks tulema? Näis, ehk
hakataksegi raudteetemaatikat paremini mõistma! Vähemalt tööle on neil
ühistranspordiga selles asukohas ikka väga hea tulla ja tore seegi!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar