Reede, 14. mai 2021
Ekspeaminister sööb kallist Elistvere karukonservi?
Nali
naljaks. Ekspeaminister Ratasele meeldib luksuslikult maksumaksja kulul
sõita, süüa ja puhata. Igal pool ringi sõites on ta rääkinud muuhulgas
ka vajadusest ühistransporti edendada. Kuid tegu paistab olema rohkem
tühja jutu mehega, seda enam, et majandusministergi oma jope, aga tööga
hakkama ei saa. Miks ei suuda Keskerakonna poliitikud peale jutumullide
puhumise midagi elust mõista ja tööd teha?
HOIATUS!
Enne seda kui plaanite sõita bussiga vähekäidavatesse kohtadesse, vaadake sõiduplaanid üle vana.peatus.ee lehel ARVUTIS! Telefoniversioonis ei näita infot KUI ON TEGU NÕUDELIINI VÕI -PEATUSTEGA!
Enne seda kui plaanite sõita bussiga vähekäidavatesse kohtadesse, vaadake sõiduplaanid üle vana.peatus.ee lehel ARVUTIS! Telefoniversioonis ei näita infot KUI ON TEGU NÕUDELIINI VÕI -PEATUSTEGA!
Elistvere
Loomapark on riigi rahastusel, kuid sinna saab sisuliselt vaid oma
autoga. Samal ajal oleks hea ÜT ideaalne võimalus just peredele sõita
kuhugi ja puhata täisväärtuslikult, olgu selleks siis Kuremaa, Palamuse
oma muuseumiga, Luua, Elistvere Loomapark, Vudila või Jääaja Keskus?
Enamus neist ongi maksumaksja kanda, aga loogiline olekski, et nende
külastamisvõimaluste parandamiseks nähtaks ka vaeva? Vaev tähendaks ju
suuremat piletitulu?
Jõgevamaalgi nagu ka Tartumaal osaleb võimul Keskerakond, aga no ei ole ühistranspordis arenguid! Muidugi, Isamaa jt loobivad ka kaikaid kodarasse, aga see pole vabandus!
Jõgevamaalgi nagu ka Tartumaal osaleb võimul Keskerakond, aga no ei ole ühistranspordis arenguid! Muidugi, Isamaa jt loobivad ka kaikaid kodarasse, aga see pole vabandus!
Igatahes
on sõit ühistranspordiga arendamise asemel tehtud võimalikult
ebamugavaks. Jõgeval peaks bussiliinid kulgema kesklinna ja Tähe tänava
kaudu Palamuse ja Mustvee suunal ja peatus
olema ka Tähe tänaval või siis kasvõi garaazhide juures, kuhu
plaanitavat ka tanklat. Kuid vallavalitsus lähtub totrast arusaamast, et
kesklinnas bussid segavat autode liiklust! Tule taevas appi!
Kuidas
aga saada Elistverre? RMK jagab oma kodulehel ka kohalesaamise infot.
Vaatame, kas ka ühistranspordist juttu, sest seda peaks ju RMK kui
keskkonnaorganisatsioon eelistama.
Kohalesõitmise õpetus. Sõita
Tartust 12 km Jõgeva suunas, seal pöörata paremale (teeviit "Elistvere
loomapark 10") ja sõita Elistvere külla. Tallinnast tulles sõita
Jõgevale, sealt Tartu suunas Tabivereni, kus pöörata vasakule (teeviit
"Elistvere loomapark 6") ja sõita Elistvere külla.
Nii palju siis sellest....
Ilus!
Mina aga otsustasin Elistverre sõita, kasvõi nui neljaks, aga mitte enam taksoga. Riigikantselei mul kinni ei maksa kah!
E
ja N on siinkandis üks pikk bussiliin. Kuid Jõgevalt selle163-ga minnes
kestaks sõit üle 3 tunni ja vaevalt, et ma tohiksin omale riigi arvel
gini ja muid jooke kaasa osta. Aga vaja neid oleks, sest ega bussides
pole tihti kliimaseadmeid või ei tööta need, mitte nagu Ratast vedavates
autodes.
Seepärast
valisin variandi, kus kommertsliiniga sõitsin Kaareperre ning sinna
tellisin NÕUDELIININA sellesama 163. Muidugi on see vaid hädavariant,
mitte normaalsus. Ometi on kõigil asjaosalistel teada variant, kuidas
ühe bussiliiniga saaks ühendatud kõik need paljukülastatavad kohad ja
lausa nii, et ka rongilt tulles saaks neisse sõita. Ükskõiksus ja
huvipuudus on märksõnadeks. Ja seda juba AASTAID! See oleks ju parim ka
kõikidele kohalikele, sest just nii, mitme sihtgrupi jaoks, saab süsteem
toimida efektiivselt. Ning loomulikult on see kõik maapiirkondade
arenguteema. Meil ju nii hoolitakse inimestest?
Äsja:
Äsja:
Kuidas teie perel läheb? Palun teie tagasisidet eelkõige ühe kliki abil: - läheb hästi; - pole kerge, kuid saame kindlasti üle; - meil on raske toime tulla. Kommentaaridesse ootan teie ettepanekuid, kuidas saame Eestimaa perede heaolu paremaks teha.
Esitatud
küsimus tuleneb nii minu huvist kui ka asjaolust, et maailma kalendril
on täna perepäev. Seda tähistatakse ÜRO algatusel alates 1993. aastast.
Tegu siis puhtakujulise propagandaga! Võid teha kuitahes palju ettepanekuid, enamasti ei sünni sellest mitte midagi. Ei saa peredega kohtadesse, kuhu tahaks minna, pole siiani saadud ka rongides 50% soodustusega perepiletit kehtestatud.
Ette hoiatan veel kord sedagi, et sõiduplaane peatus.ee kasutades on selles süsteemis ohtlikke puudusi! Kui kasutan vana.peatus.ee arvutis (igal juhul parem ja selgemini mõistetav, kui tobe uus süsteem, kus Kaareperesid jm peatusi mingite koodidega palju jne), siis näeb ära, millistes peatustes tegu nõudeliiniga. Kui aga võtan mobiilis otsingus Kaarepere - Elistvere Mõis, siis MITTE MINGISUGUST MÄRGET selle kohta ei ole ja nii võib ka tagasisõidul sattuda olukorda, kus sõita ei saagi!!! Ja Riigikantselei juba teile autot järgi ei saada...
Aga lähtume olukorrast, kus räägitu on tõde. Näiteks hoolimine ja igaühe panustamine. Jõgevamaa Arendus- ja Ettevõtluskeskuse nõukogu liige Viktor Svjatõshev (Jõgeva vallavalitsusest, kuigi seal võim aina vahetub. Aga ka opositsioonis olles saab ju hoolida!?):
Aga seni, kuni hoolimist pole, tuleb kuidagi hakkama saada. ARENDUSI ei toimu!?
Võimalik sõiduplaani variant on siin vanas postituses:
http://eestimaablogi2.blogspot.com/2017/01/elistverre.html
http://eestimaablogi2.blogspot.com/2017/01/elistverre.html
Soe ilm on aga looduse rohetama löönud ja kõik imeilus.
Ka Kassinurme mägedesse peaks saama bussidega, mis rongidega seotud.
Milline kasu on siis aga olnud neist "väravatest"?
Ja ennäe, ongi Kaareperes nõudebuss ootamas!
Selliseid liiklusmärke aga Eestis väga palju ei näe, Kaareperes ja ka Tõraveres olemas.
Kaareperes isegi jalgpalliväljak.
Jõgevamaa
ehk siis ka Tartumaa on aga oma võludega piirkond. Seda enam peaks
ühistranspordile tähelepanu pöörama, siin aga asjad vastupidi. Riiklike
pühade ajal aga pole Jõgevamaal pea ÜLDSE bussiliiklust!
Mitte
pikalt, aga nii äge allee. Tänapäeval neid enam väga märgata, mõista ja
istutada ei osata või ei taheta. Mõnel pool siiki vahel istutatakse ja
seegi rõõmustav.
Kunagisel koolimajal pidi nüüd ka uus omanik olema, ehk saab taas ühe hoone päästetud.
Köki-möki
peaks olema siin parema liikluse korraldamine. Vahemaad väikesed ja ühe
liiniga saaks katta mitmed väga olulised sihtpunktid. See oleks üldises
mõttes üks parimaid näiteid, kuidas liinivõrku üles ehitada.
Kohale
jõudes oli tunne väga eriline! On koht, kus on nunnu puhata. Aga siingi
peaks piletite hinnastuse ümber tegema. Täiskasvanu võiks vabalt maksta
euro rohkem, aga lastega oleks 50% soodustust, maksimaalse hinnaga
perepilet siis 8 eurot.
Vudila
pannud Tartust ka oma bussi sõitma, aga on seda ikka nii vaja? Mitu
korda päevas on ju parem valik ja üksiti saaks ehk mitu kohta päevaga
läbi sõita.
Bussidega
aga saingi üllatuse osaliseks. Mõtlesin ühe variandina minna edasi
Palamusele või Kuremaale, kuid Palamuselt olnuk väga pikalt oodata
järgmist Jõgeva bussi, Kuremaal olukord parem. Kuid et ma tagasisuunda
vaatasingi telefonist reisiplaneerijast, siis see buss jääb kasutama,
kuna tegu just siin peatuses tellimisega. Ja ette peab tellima lausa 48
TUNDI varem!!!
Millest
aga sellised asjad tulevad? Elistvere peatus on hoopis eemal, siin
peaks olema Elistvere Mõis? Nagu on sõiduplaaniski. Muidugi peaks
bussipeatuse nimi olema hoopiski Elistvere Loomapark! Hea, et nüüd
vähemalt Äksi peatustega sai asja korda, kuid nii saabki vist vaid siis
kui aastaid ametnikke ninapidi s... sisse vedada, et aru hakkaks saama!
Hea seegi, et järgmise bussiga (teisel pool teed asuvast peatusest) saab Jõgevale tagasi! Kui poleks seda võimalust olnud, oleksin teinud kõne Transpordiametisse ja kuna nad ei suuda infot tagada, siis ma oleks tahtnud näha, kas peangi siin pingile magama jääma! See oleks olnud väga karm kõne...
Hea seegi, et järgmise bussiga (teisel pool teed asuvast peatusest) saab Jõgevale tagasi! Kui poleks seda võimalust olnud, oleksin teinud kõne Transpordiametisse ja kuna nad ei suuda infot tagada, siis ma oleks tahtnud näha, kas peangi siin pingile magama jääma! See oleks olnud väga karm kõne...
Liikluse sujuvamaks ja ohutumaks muutmine nõuab üha nutikamaid lahendusi.
Hea meel on tõdeda, et targa taristu ja digiteenuste põhimõtted said hiljuti kirja arengukavasse , kus lähiaastate tegevused on jagatud laias laastus kolmeks:
maanteeliikluse sujuvuse ja ohutuse jätkuv parandamine;
parem ühistranspordiinfo kättesaadavus, sh eri transpordiliike kombineeriva reisiplaneerija ja ühtse piletisüsteemi arendamine;
tee- ja liiklusinfo kvaliteedi tõstmine ja reaalajas enam kättesaadavamaks tegemine.
Konkreetsema plaani ja selle elluviimiseks vajalike tegevustega saate lähemalt tutvuda selle lingi kaudu: http://bit.ly/tarktee
Puud veel väga lehes polnud, kuid õnneks on siin ka pinke, mis varjus, seega ei pea vaid päikese käes lõõskama.
Peesitada armastavad siin aga teisedki.
Lastega saab liikuda ka nii.
Minu
pakutud sõiduplaan võimaldab Jõgeva poolt ja kui vaja, saab kohandada
nii, et ka Tartu poolt sõita mitmesse kohta ühe päevaga, kuid
loomulikult võib valida ka variandi, kus lemmikkohas saad tundide viisi
olla. Ning otse loomulikult on ka kohalike võit üsna oluline.
Kivipink.
Täiesti nähtaval, aga ikkagi esmapilgul ei märganud, et neid nii mitmes kohas. Hea varjevärvus.
Oleks siin veel ka majutust, võiks siia hea meelega ööbima jääda.
Mõmmik aga oleks hea meelega kaikaga üle turja tõmmanud, Ratasest väiksema ametnikuni, kõigile.
Mul vedas, kohvik oli juba avatud.
Kuid pelmeene eelistan kindlasti keedetuna, fritüürituna olen siin-seal proovinud, aga no ei ole lemmikud.
Loodetavasti on ka mõisapargis suvel rajad sisse niidetud?
Lähedal teinegi söögikoht, kuid jala minemiseks kaugel.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar