Reede, 5. veebruar 2021
Kohila lumes.
Lund on, aga rongid sõidavad.
Sellest, kas lund lükatakse edukalt või mitte, ma ei räägi. Hoopis sellest, et lõpuks oleme saanud ülimõnusa ja -ilusa talve.
Eriti ilus on näha päikest!
Keila jõgi muidugi jääs.
Hea on, kui olemas ka kelgumägi. Ja see, et pildil vaid üks laps ei tähenda, et see nii oleks igal ajahetkel.
Teisel pool jõge paistab kohalik K2 mäetipp.
Kuulus Kapa männik. Igal juhul hea ja vajalik koht keset asustust.
Lumine vaade kutsub isegi hooneid pildistama.
Küll aga pole siian vald vaevunud siin bussipeatust tegema. Põhjus, et ei saa, ei päde!
Või saaks siia taskusse bussipeatuse?
Rongisõidu võlu on ka looduse nägemine. Alati ei saa ilu hästi pildile, aga ilu jääb.
Plaanisin
postitust ka Kohila vallavalitsusele jagada, seega paar murekohta toon
ka seekord välja. Räägitagu mis tahes, raudtee ei saa olla koht, kus
seda ületada saab vaid üksikutes kohtades. Ehk et raudtee ei tohi olla
lõhestaja! Eksvallavanem Hepner mokaotsast küll lubas uurida, miks siin
ikka veel ei ole ülekäiku, aga nii see asi jäigi. Kas uus vallavanem ka
Isamaa liige, et on nii ükskõikne teema suhtes? Erakonna, mis tuntud kui
ühistranspordi vastane.
Kohilas PEAB olema mitu ülekäiku, nii jaamas, siin kui ka Lohu poole jäävas osas. Sest NAGUNII ületatakse raudteed, seda näitavad jäljedki. Aga miks, eriti talvel kui niigi liikumine raskendatud, ei anta inimestele võimalust otsemat teed pidi liikuda? Sellepärast, et vallavanem oma ametnikega siin "matkal" ei käi? Elu ei seisne vaid AUTOS, on palju rohkem olulisi asju!?
Muidugi on ülioluline ka ohutus, aga kas raha kulutamine ilusale kollasele plakatile on ohutus? Muidugi võiks ka küsida, kas vineerivabrikusse teiselt poolt raudteed tööletulijad peaks liikuma üle ülesõidu?
Kohilas PEAB olema mitu ülekäiku, nii jaamas, siin kui ka Lohu poole jäävas osas. Sest NAGUNII ületatakse raudteed, seda näitavad jäljedki. Aga miks, eriti talvel kui niigi liikumine raskendatud, ei anta inimestele võimalust otsemat teed pidi liikuda? Sellepärast, et vallavanem oma ametnikega siin "matkal" ei käi? Elu ei seisne vaid AUTOS, on palju rohkem olulisi asju!?
Muidugi on ülioluline ka ohutus, aga kas raha kulutamine ilusale kollasele plakatile on ohutus? Muidugi võiks ka küsida, kas vineerivabrikusse teiselt poolt raudteed tööletulijad peaks liikuma üle ülesõidu?
Vau,
Kohila Vallavalitsuse FB lehel üleskutse osaleda liikuvusuuringus! Kas
kuskilt on millekski pappi tilkumas? Aastaid küsinud, mis, kus ja miks,
aga no ei jätku neil jaksu vastata! Nüüd järsku ollakse (lähenevad
valimised?) huvitatud kohalike arvamusest aga vaikitakse sellest, et ise
ollaks oma töös nõrgad?
Miks vald mitte ühelgi puhul ei ole seni huvitunud liikuvuse parandamisest? Kus on Rapla - Kohila - Kiili - Jüri - Peetri bussiliin? Mis põhjustel suunatakse see Viljandi maanteed pidi, mitte läbi Prillimäe ja Salutaguse? Kuidas parandada liikuvust Hagudi - Kohila lõigul? Maksame ja tellime busse, aga sõitmine on sobimatu oma valijatele?
Miks liin 18 endiselt ei jõua Kohilasse rongi ajaks? peaks väljuma ka Raplast jaamast ning varem, peatuma linnas, saabuma Kohila jaama 10 min varem? Miks Aespa liinid (liin 13) ei ole pikendatud Kiisa jaamani, et liinil mingigi mõte oleks? Peaasi, et sõidaks, kuigi sageli ilma sõitjateta? Sest vallajuhid oskavad vaid oma mätta otsast vaadata?
Miks Kohila vald seisis tasulise bussisõidu eest ja kas tänaseks õpitud?
Miks vald mitte ühelgi puhul ei ole seni huvitunud liikuvuse parandamisest? Kus on Rapla - Kohila - Kiili - Jüri - Peetri bussiliin? Mis põhjustel suunatakse see Viljandi maanteed pidi, mitte läbi Prillimäe ja Salutaguse? Kuidas parandada liikuvust Hagudi - Kohila lõigul? Maksame ja tellime busse, aga sõitmine on sobimatu oma valijatele?
Miks liin 18 endiselt ei jõua Kohilasse rongi ajaks? peaks väljuma ka Raplast jaamast ning varem, peatuma linnas, saabuma Kohila jaama 10 min varem? Miks Aespa liinid (liin 13) ei ole pikendatud Kiisa jaamani, et liinil mingigi mõte oleks? Peaasi, et sõidaks, kuigi sageli ilma sõitjateta? Sest vallajuhid oskavad vaid oma mätta otsast vaadata?
Miks Kohila vald seisis tasulise bussisõidu eest ja kas tänaseks õpitud?
Tulevikus
on aina rohkem eristumist kiir- ja tavarongide liikumises. Kus on
Tohisoo rongipeatus? Lohu eksisteerib, aga pole parim lahendus ja kant
RB võimalikul tekkimisel ei ole atraktiivne elupiirkond.
Kohilas nagu mujalgi liikudes naudin aga igasuguseid detaile. Ilu on olemas.
OTT! On võimalus, aga selle ilmaga mitte parim.
Jõgi suures osas jäävaba. Kas keegi näinud ka vesipappi?
Navitrolla? Ei, loodus ja inimkäsi.
Busse ikka vurab. Aga kooliliinid rangelt vaid õpilastele, teised pühkigu suu puhtaks....
Muidugi pole Kohila vald vaid Kohila alev. Tegu on hoopis populaarsema elupiirkonnaga ja mitte ainult Tallinna magalaga.
Lähedal
on 7 küla, mis soovivad vallaga liituda, aga vallavalitsus on neile
käega löönud. Ju on loodetav kasu maksuraha näol väiksem kui kulud ja
mured nende tüütute elanikega!
Teisest vallast tuleb paraku poodi sõita Kohilasse.
Järlepa allee.
Seli allee!
Lohu
rongipeatus. Tänaseks on see osutunud veidi halvaks asukohaks, aga
keegi ei suuda kõike ette näha, eriti kui KOVid asjadest ei huvitu.
Samas maksab varemetes kinnisvara Lohul isegi 30 000 euro kanti. Jah, mitte krooni, vaid eurot!
Samas maksab varemetes kinnisvara Lohul isegi 30 000 euro kanti. Jah, mitte krooni, vaid eurot!
Endise meierei hoone.
Isegi postkastid on siin perrooni parklas. Vot äge!
Muide, perroon üks lahedamaid. Juba ainuüksi seepärast, et siin on varjulisust.
Endine raudteehoone.
Lohust
Kohilani on nii äge näha uute metsade teket. Ei tea, kas see seostub
kuidagi metsamehest eksvallavanemaga, kes püüdis Riigikogus kaasa aidata
küll Eesti paljaksraiumisele aga mitte keskkonnasäästlikele
liikumisviisidele?
Ma naudin looduse taastumist!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar