Pühapäev, 14. juuni 2020
Järvselja - bussiga võimalik?
Tabivere - tunnel valmis raudtee all. Kui omal ajal sai räägitud, et
vaja jaamas ülepääsu, siis öeldi, et pole vajalik. Nagu ikka. Eks nüüdki
oleks vaja tavalist ülekäiku jaama teises otsas. Aga tore tulemus
seegi. Tõsi, siiani on bussipeatus tegemata... Aga eesmärk oli seekord
kaugemale jõuda. Seda enam, et pole ju suudetud Tabiveres rongegi
peatuma panna, ükskõiksus nii suur. Teadmatus samuti.
Olen ammu igatsenud ära käia Järvseljal. Mitu korda plaaninud ka ööbida,
aga senini kõik ikka mingil põhjusel katki jäänud. Seekord sain, küll
lühikest aega, aga natukenegi ringi vaadata. Tõsi, lühike see sõit ei
olnud.
Osadel päevadel Tartu raudteel remont, erinevatel päevadel erinevad
sõiduplaanid. Rongist väljudes nägin vaid 3. liini bussi saba. Mind see
otseselt ei seganud, aga on väga nadi, kui bussijuht on pime ja sõidab
minema, kui esimene reisija nina nurga tagant välja pistab! Ometi juba
lubatud väikesed hilinemised? On see vaid bussijuhi või ka
linnavalitsuse suhtumise näide?
Nii oli aega hetkeks jaamast läbi minna. Turismivoldikuid jm oli jaama
juurde siginenud, aga reisiraamatukogu polnud ka seekord näha...
Mitmemiljonilise ehituse tagajärjeks on see, et bussipeatuses peatuvad aga pidevalt need, kes siia sõita ei tohiks.
Bussijaamast esimesi märke pole Tartu kaubapargis ikka veel näha.
Hoolimata miljonitest. Aga nagu teada, ega raha pole see, mis ka
mõistuse tooks!
Õnneks mul oli maakonnaliinile jõudmiseks aega, pea 40 minutit. Seega
võisin rahulikult võtta. Ottasin bussi nr 25, see, mis viib bussijaama
juurde ja ERM-i. Ups, viimasesse ei vii kuigi peaks. Üldse on
raudteejaamas linnabusside liiklus ikka väga nadi.
Busse kohati küll on, aga endiselt suurde ossa Tartus nendega ei saa!
Autoga tullakse bussile ka Tartu bussijaamas.
Väga harva näeb aga juhust, kus ratturil hiigelkott ratta pakkimiseks. Bussile ju sageli muidu ei saa.
Sel liinil linna sees 3 peatust ja on selge, et lisapeatused väga
olulised. Just seepärast ka rõhungi sellele, et bussijaam kui selline
kesklinnas üpris mõttetu. Isegi vaksali juurde loodavas bussijaamas
(ükskord tuleb see niikuinii) ei peaks linna läbivad maakonnaliinid
kindlasti bussijaama keskmesse sõitma. Nii oleks loomulik ka nt
Ilmatsalu - Tartu Jaam - Järvselja - Mehikoorma bussiliin. Sest igas
suunas ahetakse sõita ka muudest peatustest. Ilmatsalust, Luunja suunalt
Pauluse, Tartu Jaam jt peatustesse, Ilmatsalu suunalt aga Sõpruse
Puiestee vm. Tartu linnabusside liiklus ju põhisuundadel mugavat ja
kiiret kohalejõudmist tagada ei aita, need sobiks vaid ümberistumistega
kõrvalsuundadele sõitmiseks parimal juhul.
Kirjutan sellestsamast muidugi juba mitmendat korda, aga lootus ju jääb,
et kord kellelgi ametnikest tärkab arusaam, mis on bussiliiklus.
ja kui keegi arvab, et Annelinnas pole maakonnaliinide sõitjaid, siis vaadaku sõites natuke ringi.
Tore oli aga näha, et meil siiski osatakse lausa mitmel pool haljastusega parklaid teha!
Siin olen kunagi juba pildistanud. selline ootekoda pakub ilmastiku eest head kaitset, aga nähtavusega on probleeme.
Luunja.
Bussipeatuste suhtes on aga kõikjal ühed ja samad probleemid, sõida kuhu poole tahes.
Igale poole aga bussiga tööle ei saa. Ja seda muidugi ei saagi alati tagada, aga mõtlema sellele peab.
Siin mõningaid müügi- ja söögikohti on, aga igaühe puhul häid peatumisvõimalusi mitte.
Küll aga on see allee see, mis alati pilku tõmbab.
Maanteeamet arvab, et sildid ja kirjad on ohtlikud, tegelikult on osa hoopis märkamatud.
Ja jõuangi Järvseljale.
Väga äge ootekoda!
Aitäh bussijuhile tehtud töö eest!
Ohoo, isegi reisiraamatukogu!
Selliseid ootekodasid võiks rohkem peatustes olla. Tõsi, tunduvalt laiemate pinkidega.
Matkaraja kaart oli ka olemas, aga väga hea see ei olnud. Ning
etteruttavalt, ka matkarajal küll mõned viidad olemas, aga tähistus
siiski nõrk. Mitte et ma suuna oleks kaotanud, kuid mõnel hetkel tekkis
küll küsimus, kas olen ikka õigel teel! Niisama matkaviidast vähe, võiks
olla siiski kirjas, kuhu mingi suund viib ja vahemaagi. On ju vahepeal
ka hargnevaid radu ja laudteid.
Lupiinid meeldivad ka liblikatele.
Ürgsemat tunnet see rada kindlasti pakub.
Ka sellises metsamajas peaks pingid olema laiad.
Nii vägevaid puid aga enamasti Eestis ei näe.
Tõsi, vahel ei näe kraavi "kukkumata" ka infotahvleid. Ja inglise keelt siin pole.
Aiaga oli haavaistandik piiratud.
Siiski, õigel teel!
Kohapeal aga elab siin ikka väga vähe inimesi?
Koduküla lehised tunduvad sellest aga võimsamadki. Visuaalne pete?
Paar tundi möödas ja buss tulebki. Pikem rada jäi läbi käimata.
Bussiliiklus siia kanti on justkui olemas, ei saa öelda, et lausa halb oleks. Kuid võimalik, et veidi paremaks muuta võiks küll
Bussiliiklus siia kanti on justkui olemas, ei saa öelda, et lausa halb oleks. Kuid võimalik, et veidi paremaks muuta võiks küll
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar