Neljapäev, 11. veebruar 2021
180 Kallavere - Tabasalu - Lilleküla Jaam
Esimene ekspress maakonnaliinina - 180E.
Üldmulje on hea.
Üldmulje on hea.
Küll aga on halb, et ikka veel pole peatustes bussiliini numbritki üles pandud!
Shoppamiseni on veel aega!
Mis see on?
Taksopark
on siin bussipeatuse nimeks. Vana ja tuntud aga tänaseks vananenud.
LILLEKÜLA JAAM peaks olema õigeks nimeks, andmaks selge viite, et siin
saab ümber istuda. Tõsi, rongipeatusese minek tuleb paremaks muuta,
praegu peab ukerdama ei tea kus! Vaja oleks raudteetammi kõrvalt
kõnniteed perroonini.
Ekraanid iseenesest pole ju pahad, aga miks ei suudeta neil ka
maakonnaliine näidata? Kuidas üldse peaks info inimesteni jõudma? Uus
liin sõidab juba pea paar nädalat, aga siiani paljud ei teagi sellest
midagi. Tegelikkuses pidanuks igas peatuses (ka seal kus sel liinil 180E
ei peatu) olema eraldi info paberkandjal üleval - 180E kohta, mis
peatustes, kuidas makse ja piletihinnad jne.
Muidugi
on seda ehjk palju loota, sest Tallinn pole tänini suutnud
ootekodadesse paigaldada kaartide kõrval aluseid sõiduplaanide jm info
jaoks, selle asemel on endiselt mingid käkerdised! Ja muidugi polnud
käkerdist, millel oleks 180E sõiduplaan!
Busse
sõidab siin muidugi üksjagu, aga mahajäämus on suur ses mõttes, et
linna läbivaid liine on vaja juurde! Kui kõik bussid uhavad "ühte auku"
ehk kesklinna piirkonda, on midagi ikka väga mäda. Haabersti suund üks
rahvarohkemaid ja sellevõrra on asi veelgi imelikum. On küll nüüd üks
liin Mustamäele, aga miks mitte kaugemale? Ümberistumised on loomulikud
kõrvalsuundadesse sõitmiseks, peasuundadel peavadki liinid linnas rohkem
ja kaugemale sõitma.
Mis segab paigaldamast ootekotta kolm sellist alust?
Ime, et mõni liin isegi bussijaamani sõidab.
Ja tuligi 180E.
Sõitjaid
veel tõepoolest eriti pole. Aga pole ka ime. Koroona üks põhjus,
teiseks põhjuseks aga väga nadi info. Ning loomulikult võtabki
sissetöötamine aega. Omaette mureks on ka piletisüsteem,
sestpensionäridele ja õpilastele võib küll pilet soodsam olla, kuid
ikkagi tuleb maksta. Vähe sellest, vahel isegi piletiaparaat võtab
täisraha, mitte ei fikseeri soodustust? Nii olla justkui aeg-ajalt
juhtunud. Ja kuigi Harjumaal ei pooldata väga (teatud erakondade
poliitikud) eeltasutud sõitu, siis ehk see ikkagi peaks ka siin kehtima?
Ja ärme unustame, matsid maalt tulevad linna ning peavad ju linnas
sõitmise eest ka maksma, sest Keskerakond jätkuvalt nendele tasuta sõitu
ei paku! Kui kulukaks lõpuks töölesõidud lähevad?
Kas sõitjate vähesuse üheks põhjuseks võib olla ka keskendumine Tabasalu - Kallavere ühendustele, mitte vahepealsetele kohtadele? Ehk et Tabasalu-Haabersti suunalt saab küll Lasnamäele, aga peatuste valikuga Lasnamäel on mure? On ju vaid kaks peatust kogu Lasnamäe kohta. Sama Lasnamäelt Haabersti suunale sõitmisel? Haabersti Ringi ja Tabasalu vahel on tavaliinil 10, 180E aga vaid 1 peatus.
Ehk on liigselt keskendutud taas ajale ja kiirusele, mitte sõiduvõimalustele?
Kas sõitjate vähesuse üheks põhjuseks võib olla ka keskendumine Tabasalu - Kallavere ühendustele, mitte vahepealsetele kohtadele? Ehk et Tabasalu-Haabersti suunalt saab küll Lasnamäele, aga peatuste valikuga Lasnamäel on mure? On ju vaid kaks peatust kogu Lasnamäe kohta. Sama Lasnamäelt Haabersti suunale sõitmisel? Haabersti Ringi ja Tabasalu vahel on tavaliinil 10, 180E aga vaid 1 peatus.
Ehk on liigselt keskendutud taas ajale ja kiirusele, mitte sõiduvõimalustele?
Vabaduse Väljakul peaks peatus olema trammidele hoopis lähemal, juhuks kui ümberistumine plaanis.
Ärgem unustagem, eesmärgiks ikkagi autoliikluse vähendamine!
Bussipeatustes
peaks stendidel olema ka see info. Paljud küll ei tea, et laadida raha
saab ka bussijuhi juures, aga samas on see igal juhul aeganõudev.
Hoolimata sellest, et asi toimib üpris kiiresti. Bussi sõiduplaan on aga
niigi kibe, 180E kipub hilinema. Ja seda isegi väheste sõitjatega. 5-10
minutit tuleb kindlasti liini ulatuses lisada ja üle vaadata ka
peatustevahelised ajad. Mõnel ajahetkel võib isegi ajast ette jõuda,
järgmisse peatusesse aga juba hilineda. Bussijuhid paistava igatahes
andvat endast parimat, nii et nende kraesse ei saa midagi ajada.
Vahepeal oli pigem tunne, et tegu luksekspressiga!
Normaalne
oleks ju juba peatuses bussi oodates näha, mil moel mobiiliga saab raha
kardile laadida ja saaks selle enne ära teha, kui buss tuleb? Ja kuna
180E omamoodi piletihindadega, peaks ka selle kohta info olemas olema.
Peatusi
on uuel liinil vähe. Ehk isegi veidi liiga vähe. Tundub, et 2-3 peatust
peaks küll kuskil lisama, aga millised, ma öelda ei oska. Kallaverest
tulles küsiti ka Laagnas peatumise kohta, aga seda juhtuvat harva. Pigem
peab vaatama Zoo kanti jõudmisel, kas peatustest piisab või mitte.
Kuigi
Lasnamäe on hiigelrajoon oma elanike arvuga ja kahtlane, kas väga
kellelegi meeldiks mingi "juurdeveoliiniga" Kotka Kaupluseni või
Mustakivini kulgeda ümberistumiseks? Kui peatused jäävad ikka väga
kaugele, pole pilt hea.
Ühistranspordiga sellistesse keskustesse peab ikka saama. Peatus?
Kõva ehitus käib!
Rong
Maardusse? Kui see sõidaks Kallavereni, võiks olla isegi mõeldav. Ja
kui sealt saaks poole tunniga Balti jaama? Aga ei saa, kaugeltki mitte!
Kallaverest
on üpris hea bussiühendus vist, mitmeid erinevaid teid pidi. Tõsi, ka
siin on bussidel E-R ja L-P erinevad sõidugraafikud ja seda ei tohiks
lubada. Mõistetav kui puhkepäevadel busse teisel arvul, aga ajad peavad
olema samad.
Huvitav
oleks siinkandis muidugi suvel ringi vaadata. Paistis nii kenasti
kordatehtud maju, aga ka vastupidi. Kuigi selge, et kõike ei jõuagi.
Kui mõnus siis on?
Ka siin pole bussiliini numbritki.
kohalikku kaubavalikut. Ostsin ka paar asja prooviks, mida mujal pole juhtunud nägema
Mitmed müügipinnad tühjad, aga tundus, et ka tol hetkel oli huvilisi kaemas ruume.
Busse
tuli peatusesse aga tõesti üpris tihti. Paraku on nüüd vaid Tabasalu
suunal hea ekspress (puhkepäevadel näed küll sama palju kui oma kõrvu),
muud suunad on täielikult vaeslapse osas. Vaja on veel Mustamäe kaudu
Harkusse, Keilasse (Ülemiste Jaam kaudu) ning Kallavere - Jüri - Saku -
Saue Jaam. Muidugi tähendaks ekspresside käivitamine kohati tavaliinide
hõrendamist, aga teisal ka hoopiski lisamist. Kõige keerulisem on
ringtee bussiliikluse planeerimine.
Ootetingimused just parimad pole. Ja on see koroonast või ongi kõik kioskid-putkad välja surnud?
Küll
mitte numbrit sildil, aga ikkagi samm edasi. Mõnelt kohalikult ka
uurisin, kas liin teada. Pidavat osalt olema küll. Üks noor neiu kiitis
lausa väga, et nii kiiresti saab kesklinna!
Kallaveres sees on liinil peatusi mitu ja see tore! Saab vast igaüks oma kodule üsnagi lähedale.
Kiskus üksjagu sajule, aga teed olid enam-vähem.
Uued
bussid on aga head küll! Kahju vaid, et peab pileti eest maksma
selleks, et sellist mõttetut validaatorit üleval pidada ja igasugustele
vahendajatele maksta!
Paljudest tavaliini bussidest sai aga uhkesti mööda kimatud küll.
Üksjagu
oli siiski ka kohti, kus tuli järjest fooride taga seista. Muide,
Kivisilla peatus tundus mõttekas isegi ses mõttes, et ilma peatuseta
pidanuks nagunii foori taga toppama jääma.
Siin vist ruumi peatumiseks poleks?
Üldiselt
aga jäi mulje, et peatustes oodati pingsalt oma bussi ja mingit
imelikku numbriga bussi ei pandudki tähele. Muidugi, ka tallinlane
pidanuks selles bussis maksma. Imelik on lugeda bürokraatlikke ja
demagoogilisi põhjendusi FB-s, miks ikka on vaja piletisüsteemi aina
kallimaks ja keerulisemaks muuta! Lihtsam on põmm! jätta võimalikult
odav GPS-süsteemi mingite loenduritega vm. Bussijuhtidel süsteem hea ses
mõttes, et saavad igal ajahetkel ülevaate, kuidas lood plaaniga.
Muide, kuigi teavitus bussis ütleb pidevalt, et väljumiseks vajutada stop-nuppu ja liikuda esimese ukse juurde, siis nupuvajutus on käpas, aga vaat ukse juurde ei tulda. Samas ei ole teise ukse avamine sugugi hea mõte! Praegu veel sõitjaid vähem, aga kui saab olema rohkem ja sealtkaudu jänesed peale trügivad?
Muide, kuigi teavitus bussis ütleb pidevalt, et väljumiseks vajutada stop-nuppu ja liikuda esimese ukse juurde, siis nupuvajutus on käpas, aga vaat ukse juurde ei tulda. Samas ei ole teise ukse avamine sugugi hea mõte! Praegu veel sõitjaid vähem, aga kui saab olema rohkem ja sealtkaudu jänesed peale trügivad?
Kui
Kallavere poolel sõitjaid veel oligi, siis Tabasalu poolel oli tühjus.
On õpilased püüdnud sõita kuid nüüd on ka "tutvumisperiood" läbi ja
sõitmiseks tuleb kaardile raha soetada. Nii et vaevalt, et neistki väga
siia sõitjaid lisandub. Miks aga on praegu Tabasalu suunal selline
tühjus? Sest tasuline (lisaks linnatranspordile kui ümber istuda) ja/või
sest infot ei ole? Veel põhjuseid?
Ei mingit infot bussiliini kohta!!!
Muidugi on ootekojad ka siin äärmiselt reisijavaenulikud.
Autoliiklus siin muidugi tihe, nii tühja hetke näeb harva.
Marketitega siin lood sellised, et üks suurem kulub vast marjaks ära, paraku ehitatakse kahte, mis selgelt liig.
Hm, koroona ja istutakse kodus? Või valitud ÜT ja auto koju jäetud?
Siin saab igatahes ka aeglasematele ümber istuda, aga kas sellise liini puhul see kuidagi ka mõttekas?
rongile oli mõttekaim läbi keskuse minna, et mitte kitseradu pidi ukerdada.
Kindlasti
on bussipeatus Lilleküla Jaam väga oluline tulevikus, kui soovitakse
rongiga edasi kuhugi kaugemale sõita, Haapsallu, Viljandisse, Tartusse
jm. Oih, ups, Eesti Raudtee ju ei soodusta rongidega sõitmist!
Nüüd
RE küll võimul, omal ajal nad andsid valimislubaduse teha Lilleküla
terminal ehk perroonid edela- ja idasuunale. Siiani ei midagi ja EVR
seda ka ei planeeri.
Kuigi just peaks! Paremale saaks perrooni teha ja isegi nii, et siit sinna pääs mööda sama tasandit üle tunneli sissepääsu.
Kuigi just peaks! Paremale saaks perrooni teha ja isegi nii, et siit sinna pääs mööda sama tasandit üle tunneli sissepääsu.
Võib
ka siiapoole ülepääsu teha. Küll aga tuleb siia lisatee tegemisel
lisada ka pööranguid, et soovi korral saaks erinevate suundade vahel
radu vahetada ja sellega tagada ka Balti jaamast rongide kiirema
väljumise ehk läbilaskevõime paraneks. Kui Eesti Raudteel oleks
raudteelasi, siis nad saaks ka aru. Kas aga on? Uusigi töötajaid aina
lisandub, aga mis neist kasu on? Palgafond suureneb?
Ka siinpool on vaja lisapööranguid. Aga kardan, et kui vajalikud need ka pole, Eesti Raudteel sellest aru ei saada....
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar