Blogiarhiiv

teisipäev, 1. märts 2022

Kloogarannas suuremate muutusteta. Juuli 20.

 

Esmaspäev, 27. juuli 2020

Kloogarannas suuremate muutusteta.



Ootamatu randaminek sundis Balti jaama "libabensukast" burksi ostma. Peab ütlema, et üldiselt neil burksid vägagi head! Eriti kui teeninduski hea!
Ometi igatsen kolades vahel häid ja hea hinnaga võileibu, parimatest meie toodetest.


Sõitsin hoolimata sellest, et Kloogaranda sõitmiseks tuleb kaks korda bussidesse ümber istuda. Elron oli seekord üllatavalt tasemele jõudnud, isegi rongi valjuhääldist kostus midagi a la " iga rongi puhul on vähemalt kaks bussi, kui ühte ei mahu, oodake teist"! See oli hea uudis! Nad vahel siiski suudavad positiivselt üllatada. Aga juba tead, et järgmine üllatus nii hea ei ole...



Seekord siis ümberistumine juba Pääskülas. 
Et reisijate arvud on saladus, siis on raske öelda, kas ajutise plaaniga 3-15. augustini liiklustihedus läänesuuna sõiduplaanis on piisav! Kui Paldiskist vähemalt hommikul on suure hõreduse tõttu Keilani ka asendusbuss lisatud, siis Turbast on pausid kahetunnised, õhtul Paldiskisse ja Turbasse samuti. Saab seda kuidagi normaalseks pidada? Paldiskisse on vähemalt bussegi läbi Keila, Turbasse aga mitte. Ehk vähemalt kiirem buss, mis peatuks vaid Riisiperes ja Vasalemmas, oleks mõttekas pauside ajal?

Muidugi oleks asi lihtsam ja "valud" väiksemad, kui PEÜTK oleks tänaseks vajalikud liinitihendamised teinud Nõva - Vasalemma - Keila suunal. Aga puhkavad nemadki terve suve, nagu ka talve! Ometi võinuks natukenegi hakata ennast liigutama. Kui ei jätku nutti, siis võivad alati küsida! Teavad seda väga hästi.


Pääskülasse jõudes oli järgmine rong  Kivimäe poolt sabas juba ootamas!
Selline on siis süsteem raudteel, kus olemas selline asi nagu automaatblokeering. Tallinnast Pääskülla on eriline süsteem, foorituled signaliseerivad teisiti kui mujal ja n.ö. blokkpiirkonnad lühikesed, nii et rongid saavad üksteisele väga lähedale. Mujal need piirkonnad pikemad ja sõltuvad ka teekiirustest. Seepärast tähendabki kuskil 120 asemel 135 või 160 km/h sõitmine ka vajadust need piirkonnad ümber teha. Sama piirkonnasüsteemi (kui möödasõitu võimaldavaid jaamu juurde ei tehta) vajab ka raudtee Turbani. Vastasel juhukl kiiremalt ümberistumine aeglasemale või vastupidi Keilas, Vasalemmas, Riisiperes tähendaks "tagumisele" rongile pikka ajalist intervalli


Rahvast sel kellaajal väga palju ei olnud, parajasti kahe bussi jagu. Vagunisaatjate (nimetan neid endiselt parema meelega nii) tasemel töö tulemusena kõigil ka piletid. Samas tasub meeles pidada, et sellised asendusbusside süsteemid on koormavad ja tüütud ka neile! Pole see lihtne töö, kuigi mõnigi seda arvab! Ka Elronis. On ju asju, mis pole tänasekski normaalsuseks saanud, kuid õnneks ka mõni asi, mille muutmisest sai räägitud juba Elroni avapäevil. Alles nüüd need toimima hakanud ja jällegi peab tunnistama, et mul oli õigus. See kord on seda rõõm tunnistada!



Ajalooline eksponaat seisab ja ei sõida.


Raudteeremont kestab veel augustis mingi päevani, siis on selleks aastaks ehk kõik.



Mis linnas asub see peatus? Oleks nimeks Keila Noortekeskus....



saue vallas said aga paljud peatusenimed korda. Tublid!


Küll aga ei oldud tublid, kui rattaparkla tehti sinna, kus ratturid peavad korduvalt liiklusesse sukelduma ja tänavat ületama. Ja otse loomulikult ei tunnista vald oma viga ega kavatsegi teha rattaparklat sinna, kus selle koht! Ei jää muud üle, kui seda aina nina peale visata ja loota, et siin keegi liikluses viga ei saa...


Siinne tee onpraeguse liiklussageduse puhul hea näide. Kuna liiklus tihe, siis möödasõidud pole peaaegu võimalikud ja ohtlikke möödasõite sellistel hetkedel peaaegu polegi. Ehk et, kas peaks ehitama selle tee 4-realiseks või veidi laiemaks ja read eraldada? Sest on küll rahulik autovool võimalik! Seda enam, et nagu teada, on 4-realine tee, kus läheb pidevaks "andmiseks" ja kiirustest kinnihoidmine pea olematu! Rääkimata sellest, et tegu üüratult suurte kulutustega nii ehitamisel kui hilisemal hooldamisel. Keskkonnamõjust rääkimata. Aga on ka selge, et üks kontingent sellest kunagi aru saama ei hakkagi.


Defektoskoobi mehed Valingu ülesõidul üheaegselt meiega.


Mis peatusega tegu? Valingu Jaam, kuigi peatus.ee sellenimelist ei näita. Küll aga on hea näide peatusest, kus puudub bussidel ümberpööramisvõimalus. Nagu ikka Eestis enamasti kombeks!!


Asendusse sõitis ringi nagu liblikaid suisel ajal! Lustlikult läks meiegi sõit!





Mida suuremaks kasvavad puud ja mida rohkem linnaaednik vaeva näeb, seda ilusamaks Keila muutub! Siin olla on vägagi mõnus!
Ja nagu näha, siis väga palju tullakse autoga, enamasti siis rongile!? Kui plaanitakse 4-realist, aga selle asemel saaks rongi- ja ka bussiliikluse väga heale tasemele, siis ehk ei olekski vaja suuri rahasid maanteesse taguda?


Nagu korra kuskil juba kirjutasin, andis Keila linn FB kaudu teada, et kellelgi kodanikul tuli kuldaväärt idee - tekitada linna joogivee kraanid! Mul oli see idee küll aastaid varem, aga siis see kuldaväärt polnud!? Ja Keila linnas mõni koht tehaksegi valmis! See on tegelikult ülitubli tegu!
Küll aga ei saa linnalt vastust, miks uues pargis ühtegi sellist kohta pole? Või raudteejaamas? Või vähemalt siin turunurga putka juureski? (Viidaga saab ju jaamast juhatada, esialgu?). Kas siis kuldaväärt mõte on kuldaväärt siis, kui see millegagi sobib või kellegagi?


Turuletid siin Keilas üpris priskelt kaupa täis ja mõndagi ka eestimaist. Rohelist sibulat tasub igal juhul turult osta, sest Selver jt võivad sul petlikult soodsalt müüa, tegelik kilohind ulatub aga 20 euroni!


Kiirhapukurgid? Hind tundus neilgi soodne!


On ju ilus?














Seekord aga ei pidanud edasi sõitma rongi ja bussiga. Keilas on väga suurelt uhkeid ja ilusaid uusi elamuid ehitatud. Varsti ehk siingi aiaekskursioonid?




Raudtee "tuli vastu" üpris ootamatult ja ma ei saanudki nüüd sotti, kus siis siin see uus bussipeatus on? Peab minema uurima, Lääne-Harju vald tekitas juurde ju ca 30 bussipeatust! Varjati küll, milliseid nimesid pakuti, varjatakse kaarti nende asukohtadega jne. Nojah, küllap siis on neil põnevusmängud plaanis, saab hiljem hakata vaidlema, miks nii ja mitte naa? See selleks, aga eelkõige huvitavad mind rongipeatustes asuvad bussipeatused.
Kas siin siis bussipeatus kuskil Kuki kinnistu taga? Kuidas buss sinna sõidab? Peatus.ee veel küll ei näitagi Niitvälja Jaam peatust! Tegelikult siia vast bussid ei sõidagi?



Kloogaranna Rongijaam bussipeatus. Siiani ümber nimetamata. Kuna aga vallas paljude peatuste ümbernimetamis protsess käimas, usun, et peagi selge, et rohkem pole vaja sel teemal ka kirjutada.


Tundub, et midagi siin ehk muutunud ehk et vahel see putka ka avatud? Midagi müüakse? Piknikukino vähemalt toimunud? Potentsiaali siin igatahes on!


Kas aga siin ka jäätist või jooke müüakse? Potentsiaali siin ju peaks olema, olen kuulnud, et vahel rahvast ikka väga palju olnud? Mismoodi ikkagi saada see rand taas rohkelt külastatavaks? Kas oleks kasu kui siia midagi tõesti ehitataks? Või piisabki sellest mis on? Selge, et eraettevõtja jaoks millegi kapitaalsema ehitamine mõneks kuuks aastaks ei ole kasumlik. Aga ehk saaks ikkagi kuidagi koos vallaga? Vald aitaks kanalisatsiooni või millegi muuga?
Aga võib olla polegi tõesti vaja? Inimesed ise tulevad ja mõtlevad, kuidas end "ära toita ja joota"? Väheseid üritusi saab ju ka niisama siin ära peetud?

Või peaks siiakanti hoopis privaatsem spaa või mingi muu majutus tekkima?








Inimesed aga tulevad ikka ja jälle! Ja tundus, et rahul siin oldi.


Ilus siin muidugi on! Lisaks liivale on rannavallid, jalutada saab ka metsa all.  Millest siin aga puudus on, on minu arvates promenaad. Arvestades Laulasmaa, sh spaa lähedust, usun, et üks korralik promenaad Kloogarannast Laulasmaale oleks üliäge! Mureks ehk küll see, et kui promenaad rannast kaugel, siis väga pikalt puudub küll eramaade tõttu juurdepääs merele. Allpool sellest pilte.

Kindlasti peaks kogu rannas, pean silmas ka eemal, olema rohkem pinke. Ka varjus.



Võrguväljakuid on siin mitu.


Rand küll väga puhas ei olnud! Vetteminekut see üldiselt ei seganud, aga eks häirib ikka, keda rohkem, keda vähem.










Marssisin jupikese maad, plaanides kuskilt maanteele pääsega või vähemalt rannast eemalt tagasi tulla. Aed oli aga lõputu ja tundus, et sellist võimalust ei olegi!






Tuntud suvila! Arvasingi, et ranna ärauhtumist mõjutaks muulid. Lähemalt aga selles loos.


Küll saab aga randapidi minnes kenasti siit mööda.



Rannas jalutades on aga huvitav jälgida taimestikku ja sellega kaasnevat elu.















Tagasi tulingi mööda luiteid.





Tualette rannas oli ja peab mainima, et sel korral igatahes väga puhtad. Kuidas muul ajal, ei tea. Tualettpaber tasub aga endal randa tulles kaasa võtta! Ühes oli see küll olemas, aga ka lõpukorral.


Rannaga vahetult piirnev ala oli aga tõeline maiuspala jalutamiseks. Nautimaks värve, pildistades liblikaid või ka erinevaid sumisejaid.





Liblikaid nagu kõike muudki ma aga hästi määrata ei oska! Pildistada tasub siiski, on ju näiteks uus kiililiikki leitud Eestis tänu piltidele.





Kollaste õitega üks maranatest.



Ranna lähedal Treppoja ja läheduses see suubub ka merre. Konnarohi.





Võrkvaksik.








Keegi punnpeadest.











Kuningakepp.



Mõlasurf oleks ka ju üks võimalus teenuseid pakkuda?








Täismees ei näegi pidevjoont! Mööda, ainult mööda.... Ikkagi tegija!







Eks tulevase mugavuse ja kiiruse huvides peab remondid ära kannatama, kuigi liiga palju tükeldatakse töid. Keilas pidanuks pigem remonditööd jaamas korraga ära tegema. 













Nõmmel tasub lõunat süüa. Sellepärast, et siin on alati järjekord. Järjekord on sellepärast, et on kodused hea hinnaga toidud ning head pontshikud!









Kehtna vorsti aga mujalt Tallinnas vist ei saagi!









Tomatid aga Balti turult, kas "Vilja" sort või siis Rebala Aiandi tomatid. Jõelähtmelt.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar