Laupäev, 10. aprill 2021
Kevade algus Kohilas
Päikesest
"lumekruupideni" ja tuulgi üpris tugev, ometi hea üks jalutuskäik teha.
Ja muidugi pildistada, sest veres on otsida head ja puudusi, ilust
rääkimata! Ja veskihoone ning juga on alati pildistatav!
Rohelusest on veel asi kaugel, nii ka Keila jõe kaldal.
Rohelust ihkavad teisedki ja küllap ka sooja, aga see ei sega hakkama saamast. Sinikael ja kühmnokk-luik jõel.
Jääkosklate paar.
Sinikaelad
ongi meil kõige tavalisemad veelinnud, neid teab igaüks ja kindlasti
suurem osa meist kasvõi vahel neile saiagi visanud.
Kohila on kahtlemata heal tasemel elukeskkonnaga, teada-tuntud nii kool kui ka sportimisvõimalused ja kuulsad sportlasedki.
Kohila
bussijaam. Bussiühendused ei ole just kõige paremad ja vallavalitsus
pole sellele ka väga pikka aega erilist rõhku pannud. Siiski, midagi on
muutunud ja muutumas, Kohila - Kiili - Ülemiste suunal uus bussiliin,
kuigi kahjuks tasuline ja see võib aidata kaasa sellele, et pikka pidu
liinil ei ole. Ega siin ka kedagi teist väga süüdistada pole, on ju
eeltasutud bussiliiklusest loobumises oma osa ka Kohila vallavalitsusel.
Ning on ka sõiduaeg Jürisse ja kaugemale siiski üpris pikk, õnneks aga
sagedus üpris hea. Ja paremad võimalused tekivad ühistranspordi
kasutamiseks Viljandi maantee äärsetel elanikel. Tõsi, seda ei taibanud
ükski ekspert, et liin peaks alustama ja lõpetama Kohila jaamas, et ka
rongidelt võimalikke sõitjaid peale võtta. Eks seegi ole vallavalitsuse
ükskõiksuse ja asjatundmatuse näide. ÜTK-st rääkimata. Neile võib
jäädagi tegema ettepanekuid MÕELDA enne millegi tegemist. Ning vahel
jääb mulje, et sõiduplaane harjumaal tehaksegi võimalikult segaselt,
sest mõistetamatu, miks puhkepäevadel käigus olevad bussid peaks
ilmtingimata teisel ajal sõitma kui tööpäevadel? Tallinna piires
sõitmine on erinevatel kellaaegadel nii erinev, et ka sõiduaeg kõigub
0.59 ja 1.09 vahel?
Siiani
pole aga Kohila - Aespa - (Kiisa) Kasemetsa Jaam - Saku - Vana-Pääsküla
- ... bussiliini, kuigi selle uuringutest möödas üle kümne aasta ja
siiani on selle järgi ilmselge vajadus.
Jalakäijate sild on lahe.
Võrratu on kui vanu kiviseinu õnnestub alles jätta ja sobitada.
Otsustasin siis ka Bussika burksi ära proovida.
Rõõmustav oli aga näe, et kunagise raamatupoe ruume taas remonditakse ja midagi sinna tuleb.
Nostalgiaburks oli päris mõnus, kuigi vist kanapihviga, ise eelistan sealihapihvi.
Laste mänguväljak on päris hea ja ka täiskasvanutele vist trennivõimalusi olemas.
Sellest kuusest aga vast enam lambikesteriputamiseks sobivat pole...
Kevadekuulutajad.
Ja värvid....
Vahel hea ka üle aedade piiluda!
Erksad
majad torkavad silma ja alati märkad neid uuesti ja uuesti. Uus on ka
pildiemotsioon, sest aeg ei peatu ja pilte teed ikka erinevate nurkade
alt. Ka Joller pole igavene, ilmub ja kaob...
Ehk on siin tänaval mõttekam need postid kaotada ja tagada maaalune kaabel?
Tänavavalgustus teisiti hoopis loomulikum, odavam ja ilusam?
Siit olla kunagi häid tooteid saadud!
Küll aga on vallavalitsusele ikka 2 küsimust.
1. Miks ei ole ikka veel siin bussipeatust?
Üle-Eesti kuulus Kapa männik! Igati mõnus rohelus keset alevit ja nüüdseks isegi vist vareste-hakkide probleem vähenemas.
Kergliikluseks on ka alevis üht-teist, kuid alevist väljas on kohati ülivajalikud ikka veel tegemata.
Kortermajadest palju renoveeritud ja soojustatud. Kui aga mõnel autol sumps pläriseb jõledalt, kostab see ikka tuppa...
Kenad klaasitud rõdud.
Ja huvitavaid maju.
Ilusad ja paljud uuedki majad ning jubedad postid.
Kunagi oli ses majas viinapood.
Veetorn jaamas kahjuks laguneb.
2.
vaade endise "sovhoosi ülesõidu" poole. Kui on märgid ja keelatud
raudteel käia, siis miks ei ole raudtee siiani aiaga piiratud? Ohutus on
teisejärguline? Või kui käiakse, siis kas mitte pole vajadust ülekäigu
järele? Mis siis ikkagi õige valik?
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar