Blogiarhiiv

teisipäev, 31. jaanuar 2012

AITÄH TEILE, KES TE PILTE SAADATE...

Vahel saan meilile mõned pildid. Ma ei tea nende piltidega kaasnevaid emotsioone, kuid need on kahtlemata minuga seotud pildid... Õigemini  minu blogi ja siinsete teemadega.

ILU!


Matkal tahaks süüa... Midagi maitshvat...


 Ja näha midagi PÄRIS....





SÕBRAD AKNA TAGA 4 - 31. 01. 10225

Neile, kes ei saa oma akna taga sõpru näha, aga igatsevad midagi lisaks päikesele... 

Rasvatihane. Emastel ja isastel raske vahet teha.
 



Rohevint. Sarnaneb siisikesele, aga suurem, rohmakam. Vasakul erksam isane, paremal emane.


Isane rohevint



Sinitihane.


Rasvatihane.
 


Musträstas. Kuldnokk sarnane, aga siiski rohgem heledate tähnidega. Isasel rästal läikmust sulestik ja kuldkollane nokk, emane kahvatumust ja kahvatu nokaga.



AI, SEE MULLE MEELDIB...


Maahärra ütles M-Klubis, et Zimbabves on ka rohkem euroopat kui Sillamäel...
Aga kas Sillamäel ka mitte ei valetata ja kokkuleppeid ei sõlmita? Olgu see kohaliku uraanimäe otsas või linnavalitsuses. Muide, võin öelda, et Sillamäe linna (või Linnavalitsust, kas see pole üks ja see sama?) ei huvita üldse ühistransport, seega ka linnaelanikud. Kas siis huvi vaid võimu vastu? Aga mis on erinevat Zimbabve valedes Sillamäe valedest? Kas põhjus pole üks? Ahnus?

http://sport.postimees.ee/722232/pea-kogu-zimbabwe-jalgpallikoondist-kahtlustatakse-kokkuleppemangudes/

Eetikakriis? Sillamäel, Toompeamäel, Zimbabves... Mäe otsas?
Markii ütles:"Kui saame kokku 7 miljonit dollarit, oleme omadega mäel!" Keegi küsis: "Aga kui ei saa?" Markii: "Siis on mägi omadega meil...." Ja itsitas vaid talle omapäraselt.... Kui vandenõuteoreetikud seda loeks, siis leiaks nad seose Muhhamedi ja mäe vahel. Ja siit edasi olen ma rassist....

Muide, ei ole. Aga minarette ma Eestis ette ei kujuta küll....

ÜLBUS MILLISEST VAATENURGAST?

Kui Siim Kallast häirib "vanade eurooplaste" ülbus ja paljusid kaasmaalasi häirib Kallase, Riigikogu, poliitikute ja ei tea kelle ülbus veel, siis kes meist on ülbeim ja kas oleme eeskujuks või mahajääjate hulgas...

http://www.postimees.ee/721762/siim-kallast-hairib-vanade-eurooplaste-ulbus/

Vaatame, kas tuleb mõni huvitav arvamus...

hp
30.01.2012 20:36
Eesti on Lääne-Aasia vabariik koos oma idanaabri pohh..smiga. Eurooplaseks saamisest saab ehk hakata rääkima siis, kui EU demokraatlike riikide kombel hakatakse Eestis väärtustama inimest, mitte parteisid. Eesti rahvas koosneb paraku parteide valijatest.
See üks esimesi. On ka kiitvaid arvamusi ja eks neilgi omajagu õigus. Aga vaesed rotid oleme paljuski. Mitte ainult raha poolest, aga ka suhtumises teise inimesse on meil veel palju õppida. Nii et, Siim, kuigi sul paljuski õigus, vaikid sa paljustki...

RIPUME JUUKSEKARVA OTSAS...

Inimeste väiklased kisklemised raha, usu, õiguse ja muu nimel on köömen universumi kõrval! Kuigi tõenäosus sattuda musta auku või tabatud suure asteroidi poolt on üliväike, siis olematuks see ei muutu. Põnev, kuid samas mõtisklema panev on võimalus, et...

http://www.postimees.ee/721704/teadlane-eelmise-nadala-asteroid-oli-erakordne/

Kui me muidugi omaenese lollusest enne endid ise ära ei kaota...

esmaspäev, 30. jaanuar 2012

LINNAST MAALE!



Varsti võib inimesi ees oodata küüditamine. Ehitatatkse kuskile agulirajoon, läikiv ja särav, tuuakse ekskursioonile ja öeldakse, siin ongi teie kodu...
Nii või?

http://www.tartupostimees.ee/720730/stepan-karja-linnast-maale-ja-maalt-linna/

http://arvamus.postimees.ee/698772/kalev-petti-maalt-linna-pisarateta/

Muidugi oleks tore kui inimene, kes soovib maalt linna kolida, saaks toetust. Sest vana hüti eest võimalik saadav raha ei võimaldaks tänapäeval isegi linnas üht trepiastet osta. Seda enam, et kinnisvarafirmad üritavad taas mulli puhuma hakata. Kahju on vaadata inimesi, kes ostsid enne masu 1-2 miljoniga elamisi, mis ehitushindade koha pealt seda ehk väärt olid, aga millise laenu maksmiseks kuluv aeg ja raha tänapäevaste palkade kontekstis on irvitamine. Eelkõige hindu kunstlikult upitanute poolt!

 Pigem võiks päris kolkast äratulijate linnavedamise asemel neile pakkuda elamist maal. Aga linna lähedal! Ütleme, 30-40 km raadiuses. Seda enam, et väga paljude jaoks on oluline omada oma maalappi, mida harida, aianurka, kus grilli ääres istud, põõsasalusid, kus linde näha. Seega peaks äärmisel juhul olema tegu u poolehektarise krundi pakkumisega, seda nii keskmiselt. Ja nii linnalähedasse piirkonda tulemisega kasvab ka kohaliku ühistranspordi mõttekus, mis seni tihti kiratseb. Ja mis peaks olema nii hea kui võimalik, et linnaümbrust autoliiklusega mitte umbe ajada.
Nii öelda perimeetrist edasi oleks juba metsad, talud, turistide majutusasutused. Nii, et äärelinna elanik (kõige paremas mõttes) saaks minna vabalt metsa uitama.

Teenuskeskusi aga on maale vaja. Ja neid ei peaks tegema nii, et tassime kohaliku poe kola täis ja müdistame nagu sipelgapesas. Vaja on teenuskeskust, mis ehitatakse välja n-toalisena, seal VÕIB-OLLA kauplus, kuid teised ruumid on universaalsed. Ühe, kahe või kolme kraanikausiga, sest krt teab, mida igasugused euronõuded nõuavad. WC iga nurga taga, et taas nõuded ei saaks takistuseks. Ning ruumid oleks valmis vastu võtma frantsiisikontorid, perearsti, apteegitöötajaid,  jne. Ning teenus tuleb maale, kas autoga, kohver näpuotsas, või teenusbussi näol sama maja juurde. Kus on olemas ka universaalne plats. Kuhu saab parkida räimemüüja, talukauba pakkuja, puhkaja. Kus on olemas kõikvõimalik info turistidele ja kohalikele.
Väheoluline pole ka teenuste pakkumise aeg. Ühes piirkonnas ühel ja samal päeval pakutavad teenused tähendavad ka seda, et just sel päeval võib olla käigus läbi külade sõitev ühistransport. Mis ei sõidaks siis ühe reisijaga...

Universaalne lahendus, kuid sobib vaid sinna, kus see on hoolikalt läbimõeldud. Ja muidugi enne kui tegeleda küüditamisega võiks mõelda, kas mitte inimväärne pension ei tuleks kokkuvõttes odavam? Nii et pensionär saaks vabalt maal elada. Mina küll tahaks pensionil olles pigem maal elada. Kord-kaks nädalas bussiga sõita ja varud koju tirida. Aga elada metsas tuulekohina ja linnulaulu keskel, mitte stressist kubisevas linnas.

Aga Kalev Petti küsib:

Aga miks ei ole üllatav, et kõigile uuringutele ning arendusprojektidele vaatamata pole nn maaelus mingit pööret toimunud ega ka toimumas? Võib-olla on tegu küsimusega, millele vastuse saamist soovitakse tegelikult vältida.

Ega vastust ei taheta kuulda. Sest selleta saab ju küsumustele vastates särada ja  ümmargust juttu ajada. Ja peale seda minna järgmist arengukava välja töötama. Nt "kraavide ja truupide maakondlikku arendamise ja suunamise arengukava aastani 2030"...

Oot-oot. Ei tasu, parem aastani 2015, sest siis saab taas samade asjadega tööd teha. Ei tohi omal ju töökohta nässu keerata. Muidu võib juhtuda, et vahepeal polegi tööd teha, kõlguta vaid jalgu. Ja mine sa tea, kas meile jalgade kõlgutamise eest tulevikus ikka palka makstakse...

***************************

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/arvamus/siiri-sisask-elust-maal-mul-on-kahju-et-andrus-ansip-oma-rahvast-rumalaks-peab.d?id=63845096


Ohooooooo!!!!!!
Maalehes pole tavaliselt palju kommentaare, aga arvasin juba, et ehk trükiviga!!! Hetkeks üle 400 (!!!!) arvamuse. See on ikka väga kõva sõna.

nohhjahhhh!

30.01.2012 08:15
Aga see rahvas ongi ju rumal- vastasel juhul poleks ju Ansipit tagasi valitud- ning koos temaga nii IRL-i kui ka RE-d........................
 
Ja sellele hetkeks 607 plussi, ja 62 miinust! Muidugi on pläralat nimetatud peldikuseinaks jne. Kas aga meie poliitikud loevad salaja? Kas neid natukenegi võib kõigutada suur arv positiivseid või negatiivseid arvamusi? Mind küll kõigutaks, mitte just mõttetu õel sõim, aga natukegi sellised ausad arvamised...
 
Tundub, et Siiri Sisask on tõesti südameid puudutanud! Või on südameid puudutanud Andrus?

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/reformierakond-elu-voimalikkusest-maal-koik-peaks-minema-paremaks.d?id=63842754

Üks hästi lahe lause:

Teed ehitatakse maaasulatesse enamasti koos kergliiklusteedega. “Selline rajati just äsja ka Virtsu, kus praegu postkontori ja rahaautomaadi kadumise pärast mures ollakse. Üksnes Harjumaa sai möödunud aastal juurde 25,6 kilomeetrit uusi rattateid,” lisas ta.

Ära muretse rahaautomaadi ja postkontori kadumise pärast!
Sõida jalgrattaga edasi-tagasi.
Aga muide , ära unusta rattale lampi ostmast. Kindlasti ka seal maantee valgustatud, aga rattatee pime

Muidugi, häbi on kuulata, kui räägitalse jalgrattateedest. Hagudist Raplasse ka uus tee, aga jalgrattateest pole lõhnagi!

pühapäev, 29. jaanuar 2012

IGA INIMENE ON OLULINE!

Sattusin ühele saidile, mida tahaksin kindlasti jälgida! Ja tunnen igati kaasa inimestele, kes sellise kaotuse pidi üle elama!

http://www.alekseilogvinenko.com/

http://www.dzd.ee/719646/komandir-pogibshego-soldata-jeto-strashnee-chem-na-vojne/
Esimene, mis kiiruga üle lugedes silma torkas, oli see, et inimese märkmeid ei anta vanematele tagasi mitte kunagi. Kuidas seda mõista? Tegemist peaks olema ju isikliku päevikuga!?

Pläralas aga nii
29.01.2012 16:22
Злодей : rt : vy, vidimo, NIKOGDA ne stalkivalis' s nespravedlivostju, neponimaniem, lozhju. vy vse jeshe zhivete v kommunistichekom proshlom?

Что за ахинея?? При чём тут коммуняки??
Я сочувствую горю родителей, И Все прекрасно понимают , что в этом деле всё очень странно, и то что врач сразу после смерти уехал, и то что командир в афган улетел, и с запиской то есть то нет,и выстрел никто не слышал, и патрон, и парень вроде как женится собирался и прочее... Но
Что за цирк? Родственники всю неделю нагнетали обстановку, говорили что в воскресенье все всё узнают... Это будет "бомба" и прочее... В итоге воскресенье.... Я вижу что появился сайт об этом парне, можно задавать вопросы родственникам, можно перечислить деньги, но ясности больше не стало... Какая бомба? Кроме того , что родственникам не отдали записку, но показали копию??? Уважаемые родственники, это Вы каждый день в постимеес статьи отправляете или они по собственному "почину" пишут по статье в день о Вас, при этом не добавляя никакой ясности о произошедшем... Если Вам действительно нужна помощь и консультация по какому либо вопросу, то напишите об этом и все с радостью помогут, но то что происходит сейчас, это просто ФАРС.
Возникает чувство , что либо Постимме "пиарится" за Ваш счёт и Ваше горе, либо, простите у Вас синдром " Мюнхгаузена"( кто не знает что это, посмотрите в инете...) и Вам просто хочется внимания и соболезнований с деньгами...

29.01.2012 14:48
Rina : тут зашла на сайт посвящённый Алексею. Так там уже родители ПРЕСС-КОНФЕРЕНЦИЮ РОДСТВЕННИКОВ АЛЕКСЕЯ ЛОГВИНЕНКО собираються организовывать!В голове не укладываеться зачем так всё организовывать? человека не вернёшь и до правды тяжелее и тяжелее докопаться. А насчёт дневника это действительно очень личная вещь, и нам читателям не обьязательно знать подробности.Я думаю что автор писал точно не для общественности а для близких.Я соболезную родственникам, но это уже просто действительно (простите за выражение) Цирк. 
Ei teagi, mida arvata! Mingis mõttes ootasin pläralas tuld Eesti pihta, kuid need, kes vene keelt paremini jagavad, hoopiski arvavad pigem, et tegu küünilise eneseupitamisega...

Päevik muidugi väga isiklik, hetkeemotsioonid ja mõtted, mis pole ehk teistele lugemiseks mõeldud...

Ometi, tegu ju Eestimaa elanikuga, eestikeelsetes lehtedes taas ei märganud selle teema kohta midagi. Peale info enesetapu kohta. Miks?

**********************
http://www.youtube.com/watch?v=mJl9kQU7ISM&feature=related

ARMASTADA VÕI VIHATA?



Tundub vägagi huvitav raamat! Kas nüüd keegi, kes põgusalt, sisusse süvenemata, eesti eluga ja ajalooga tutvunud, odavat õlut ja viina joonud, teksapükstes naisi vaadanud, kohe just estofiil on...

http://www.postimees.ee/720060/pohmellis-harra-pahur-laheb-tartusse/

Stuart Sweeney aga oskab ehk palju laiema silmaringiga asju näha ja analüüsida, seda on kirjutisest kohe tunda!

Muide, Aleksander Theroux ehk hea näide ameerikalikust mõtteviisist. Üldjuhul peaks mainima, et naised kenad eelkõige naiselikumates rõivastes, mis loomult ka ehk loomulikumad ja looduslähedasemad. Ja seda meil tänaval just rõõmustavalt palju näha ei ole. Ehk vaid ainult ülipalavatel suvepäevadel. Küsimus muidugi ehk ka maitses, kuid taust palju sügavam. Naiselikkuse üks osa ongi ehk oma naiselikkuse esiletoomone. Mitte, et ma teksades naisi kenadeks ja silmatorkavateks ei pea. Mõruda pohmellis olekuga aga toast välja loivates võib kindlasti paljutki häirida.

Erinevalt artikli autorist tahaks pigem loota, et Theroux raamat leiab koha eraldi lettidel raamatupoodides. Koos teiste sarnaste kirjutistega, mis paneks ehk lugejaid rohkem arutlema. Ükskõik, millises riigis siis käidud ja sealse elu kujutamist "theroude" pilgu läbi kujutatuga, võrreldes.

Kindlasti võib antud kirjelduse järgi arvata, et Theroux puhul tegemist ka inimesega, kes asju oskab näha pigem läbi pubide ja õlleklaasi, kui värskes õhus ringi liikudes. Siin võib ollagi üks sellise masenduse põhjuseid. Kahjuks jääb arusaamatuks, kui palju siis raamatu autor matkas Soomaal, Taevaskojas, Matsalus vm. Või kui palju ta nägi Eestimaal päikeseloojangut, setu pidusid, jaanituld jne. Ma ei pea silmas jaanituld õlle ja viinaga, auruse peaga põõsa all lamamas, vaid midagi ehedamat. Ja tegelikult artikkel ja kindlasti raamat (mille kindlasti peaks tõlkima eesti keelde ning kooli raamatukokku, hr Lang - teete ära?) peaks meidki panema mõtlema, kas me milleski ei lähe theroulikku teed!?

Kas meil on enam tõelisi, rahvalikke jaanitulesid?
Kas me liialt ei keskendu turistide vedamisel vanalinnas?
Kas me ei peaks külalisele näitama Eestimaa külaelu, seni, kuni seda veel alles on?
Kas me ei võiks rohkem seista külaelu säilimise eest, selle asemel, et minna kergema vastupanu teed ja käega lüüa? Kutsuda kõiki linna elama?
Kas peaksime kinnisvarahaide hea käekäigu nimel Emajõe kaldad täis ehitama?
Kas, kas, kas...?????

President kutsus üles ütlema, mida me Eestimaal armastame. Arvasin, et seda ei pea tingimata välja hõikama, aga paneksin siia üles pigem 35 põhjust, miks ma Eestimaad armastan. Eks see aega võtab, aga see hea võimalus ennastki mõtisklema panna...

1. Eestimaal on säilinud veel küllalt palju ehedat loodust, kuigi surve sellele on kõva. Ja enamusel juhtudest surve põhjuseks vaid ahnus, ükskõiksus ja hoolimatus. Tuhala nõiakaev, rabad, paekivi, Emajõe kaldapealsed linna rohealad, põlevkivi, fosforiit - märksõnu oleks palju. Ometi leidub inimesi, kes nõus looduse eest seisma, mitte just tingimata end puude küge ketistades, vaid ka lihtsalt allkirja andmisega toetamas. Olgu või hiiesõbrad!? Vaid tarkust säilitades saab peatada raha pealetungi!
Kas keegi hoolimises saaks end seada ühele pulgale selliste Inimestega, nagu Fred Jüssi, Jaan Riis, Einar Tammur, Urmas Sellis, Agu Leivits, Linda Metsaorg, Heinrich Veromann, Aare Mäemets ja veel paljud teised?
Kuid looduse jaoks oluline iga inimese panus. Tänagi sain tänu blogile kirja võõralt inimeselt, kes soojalt kirjeldas oma elamusi lindude toitmisest. See pole sugugi väheoluline, eriti kui mõelda, et mõnigi inimene otsib masendusele lohutust vaid klaasi taga. Ja seda siis mitte aknaklaasi taga linde jälgides. Mul oli isegi natuke kahju kõrvalteemas kirjutatud estofiilist, kes vihkas Eestit. Ehk ei osanud ta õigele poole vaadata?

2. Eestimaal toimus Laulev Revolutsioon  ja (koos naabritega Lätis ja Leedus) Balti kett. Me ei tulnud tänavatele lõhkuma ega laamendama, autosid põletama ega politseinikke kividega loopima. Ärge ajage segamini, Pronksöö, see pole meie! Meie osutusime kannatajateks, nagu aastasadu oleme kannatanud. Ometi oleme osanud paljusidki omi mälestussambaid, mõisaid, ajaloolisi eksponaate säilitada ja taastada. Et paljutki tegemata, on jällegi mitte niivõrd rahapuuduse süü, kuivõrd taas on põhjuseks ükskõiksus, ahnus, hoolimatus.
Kui oskaksime teha ka Eesti Rahva Muuseumi sarnaselt Vabaõhumuuseumiga eestipäraselt, mitte kivi- ja klaasikolossina, oleks ka sellel rohkem tulevikku. Oleks ka ülimalt hingelähedane, kui suure osa ERM-i ehituseks kuluva raha saaksime korjandusest.

3. Eestimaa tegi ära! "Teeme Ära" on muutumas ülemaailmseks, oleks äärmiselt põnev kui see jõuaks igale mandrile. Naljaga pooleks, aga ehk peaks me tegema tohutu partii rehasid, luudasid jm sarnast, ning ülemaailmse ürituse käigus saatma need üle maailma laiali just selle ürituse tarvis? Justnagu "Taome mõõgad rehadeks"!? Teist hüüdlauset parafraseerides "Teeme platsi puhtaks"!?
Siingi võib öelda, et aktsiooni ja Eestimaa puhtuse mittehoidmise märksõnadeks on ahnus, ükskõiksus, hoolimatus! Kui selles kahtlete, siis mis põhjusel visatakse praht autost välja, pakendeid ei sorteerita, kallataks prügi metsa alla? Ehk jätan edaspidistes peatükkides selle lause välja, sest need märksõnad iseloomustavadki neid, kes milleski oma panust anda ei oska ega taha! Nii et, pigem lisage see lause ise mõttes juurde edaspidiselt.

4 Eestimaal on väga palju erinevaid puhkamisvõimalusi. Kuigi ma pole ekstreempuhkuse, ATV-de ega dzhiibisafarite suur fänn, siis ma ei eita ju ometi selliste puhkekohtade vajadust. Küll aga on meil RMK metsaonnid ja lõkkekohad, talumajutused ja kämpingud, matkad ja muuseumid. Vahel pole matkajal palju rõõmuks vaja, piisab kaevust Paluperas või küttepuudest metsaonnis, pingist-lausast peatuskohas või veekogu ääres, värskest hapukurgist peisiveerel või kalasupist Võrtsjärvel...
Teha oleks küll ja nii mõnigi asi ei nõua suurt rohkem tahtmisest.

5. Eestimaal on maaelu alles. Veel! Ja on palju neid, kes viitsivad peale päevatööd tegeleda rahvatantsuga, seltsimajade ja külaplatside ehitamisega, tervislikke toite ja hoidiseid teha, teiste heaks panustada. Pole ju tegelikult teistele mõtlemine mitte midagi muud kui Eestimaale mõtlemine. Teha veel ülimalt palju ja seepärast ei kavatse ka mina oma vingumist siin lõpetada. Oma arvamuse väljaütlemist soovitaks paljudele! Veel parem, käe külge panemisega, kui midagi tehakse!
Oluline on jätkata talutoodete pakkumist ja ravimtaimede korjamist, käsitööga tegelemist ja aias müttamist. Suurimaks takistuseks siin ongi kellegi leige huvi, tagamaks oma inimese toodangu müügivõimaluste laiendamist. See ei hõlma vaid õllevee Soome saatmise hõlbustamist vaid kohapelsete vajaduste rahuldamist külaturgude ja muu sarnase näol! Mis omakorda annaks panuse välisturist rahulolule ja omaette elamusteks.

6. Eestimaal tahetakse ja osatakse taastada enda lõhutut või rikutut. Olgu selleks siis karjääride rekultiveerimine või vanajõgede avamine, metsade istutamine või rannakarjamaade taastamine. Mõneski riigis kulutatakse meeletuid summasid rabalaigukese taastamiseks, annaks arusaamine sellistest asjadest meile mõistust Eestimaad hoida! Kuigi kahjuks leidub vägagi palju neid, kes laste tehtud lumememme lõhuvad või uisuväljakul autoga sõidavad, ATV-dega metsi-rabasid rikuvad või saastunud mõtlemisega "kunsti" teevad.

7. Eestimaal on laulu- ja tantsupeod. On palju neid, kes hingega tegelevad rahvakunstiga, on noori setu laulikuid peale kasvamas, on neid, kes õpivad lõõtsamängu või muudki, on neid, kes viitsivad üritustele esinema tulla, on folkmuusikafestivale
On ühinguid ja seltse, mis tegelevad väga paljudel aladel. On huvilisi, kes viitsivad anda oma panuse Lavassaare Muuseumraudteel, Ornitoloogiaühingus, Loodusuurijate Seltsis, Soomaal, Setumaal, vanaautode taastamisel, talgupäevadel... On kodanikuühiskonna alged.

Kas e-toit ikka kõhtu täidab?



Ma ei pea silmas siin säilitusaineid, vaid seda, et messile läheme e-riigina. Uudis muidugi tore, aga oma inimesel kipub kõht tihti tühjaks jääma...
http://www.maaleht.ee/news/maamajandus/maamajandusuudised/eesti-plaanib-minna-berliini-toidumessile-e-riigina.d?id=63828192

Ja muidugi, mis sõnumit me siin maailmale edastame, kui endil pole suudetud isegi metsatoodete müügipunkte teede ääres avada? Või ei suuda isegi Kesk-Eesti taluturgu käima lükata,e-mailide abil üritame pealinnas paaripäevase papikokkuajamislaada korraldada? Või et sibulalaadale sissepääs tasuline? Eriti kui arvestada, kui paljud meist elavad allpool vaesuspiiri! Või et mõne laada müügikoha hind üle 100 euro? Ega ma kavatse ometi välja öelda kogu maailmale, et oleme äpud? Ja ahned? Ja hoolimatud?

REISIRONGID NAGU KUUVARJUTUS

Reisirogiliiklus tõepoolest liiga hõre! Eriti Narva suunal ja üldse pole ronge Koidula-Valga vahel. Tegelikult Piusat eeldanuks juba mullu, aga...

http://www.postimees.ee/718988/edelaraudtee-reisirongiliiklus-on-liiga-hore/
Kindlasti oleks vaja ka laupäeva õhtust rongi Piusale. Samuti ei tohiks üle jõu käia nädalavahetuseti Võrru sõita, isegi praeguse kiirusega oleks see vajalik. Aga eks need platvormid...

Ja ajakirjanik on vist veidi mööda pannud, uusi ronge OSTAB ikkagi riik!

«Liikluse tihenemine peab toimuma ka teistel liinidel, sest kuigi reisijate kõige esmane eelistus on lühike sõiduaeg, on sama tähtis võimaluste rohkus väljumisaegade osas,» märkis ta.

Selle koha pealt mina aga nõus ei ole! Olen üpriski veendunud, et reisijate esmased eelistused on tihe liiklus, sobivad ajad, plaanist kinnipidamine. Kiirus s.t. aeg küll ka oluline, kuid see pole primaarne. Pigem jätab sellise mulje mõningate eriti kiirusealtide inimeste hääled, kes hoolimata kisast, eelistavad tihti ikkagi autot...

 mnjah
29.01.2012 00:22
Kõigepealt riik müüb maha ja nüüd plekib miljoneid firmale, et see toimiks. No mida kuradit, äriettevõte peaks ise hakkama saama. Miks peab maksumaksja raha kulutaba mingi firma kasumi teenimiseks???. Pileteid müüvad, sellega peaks kasumis olema. Iga firma peaks investeerima ise oma uuendustesse. Kui muidu siin soomet näiteks toovad, siis vaadaku kuidas seal rongid sõidavad. Ei ole normaalne loksuda rongiga tallinnast tartusse mingi 2 tundi. Kiirrong peaks seda vahemaad liikuma alla pooleteisttunni.
No mis ma ütlesin? Ja tõepoolest, kuidas saab 2-tunnilist sõitu nimetada loksumiseks?
alustuseks
28.01.2012 23:31
peaks tegema raudtee endale selgeks, mis kell algab ja mis kell lõppeb eestis reeglina tööpäev. Üldjuhul kell 8.00 algab ja siis 17.00 lõppeb. Kui neid aegu ei arvestata näiteks viljandist kilulinna jäudmisel või sealt lahkumisel, siis on teie rongid mõtteutud. Ja tõstke kurat kiirust. Rong peaks sõitma ikka kõvasti kiirmemini, kui buss. Praegu saaks sellega ka normaalsemalt tööle.
vasta_kommentaarile teata ebasobivast kommentaarist -3 -1  +1 +19
Eestimaa Blogi
29.01.2012 11:07
Kõigepealt tehke endale selgeks, et Viljandist eriti Tallinna tööle ei käida! Kuigi mul pole midagi selle vastu, et sealt varem Tallinna saaks!
Ja veel tähtsam on endale selgeks teha, et eriti ei võida sõiduaegades, kui peatusi on palju. Ja kui selgeks teha endale, et Viljandi Tallinna vahel on ka kohti, kus inimesed elavad, siis saab ka aru, et pole nii lihtne midagi kõigi meele järgi olla.

Aegu on ikka arvestatud, kuid paraku on ühed kuskil rohkem rahul kui teised. Praeguseks on suht hea plaan, kuigi tulevikuks tuleb tõesti kõvasti ümber mõelda.
teata ebasobivast kommentaarist -0 -1  +1 +0
Tartu perroonil ootaja
28.01.2012 23:58
Tallinn-Tartu Tallinn oleks juba ammu vaja väljumisi tihendada. Hommikune Tartust läheb liiga vara ja tagasi tuleb samuti liiga vara. Norm oleks 8-9 vahel väljuda ja viimane võiks iga päev 23 ajal Tallinnast Tartu suunas väljuda. Pole viitsinud sinna maantee peale vene ruletti mängima minna, ei bussi ega autoga. See ei tähenda, et praegused väljumised ei võiks alles jääda, kindlasti peaksid jääma, sest on teitel kellaaegadel ka reisijaid.
Vastasin plärale omakorda ja kaks järjestikust plära näitavad, et osa plärajatest näeb vaid oma ninaotsa! Olen selliseid ennegi kohanud, kellele ei sobinud üks kellaaeg, kui aga muutus töö, tahtis sama inimene juba teist kellaaega...
Tead, sa jäädki sinna perroonile ootama, kui vaid endale mõtled. Tegelikult peaks Tartust väljuma rongid umbkaudselt:
6.00., 8.00., 10.00., 13.00., 15.30., 17.30., 20.00., 00.00...
Sest Tartu ja Tallinna vahel on veelgi peatusi. ja osa neist rongidest peaks tulema Riiast, Võrust, Valgast, Põlvast. ja igal pool võib olla asjaajmisi, kontserte ning muid üritusi.
TARTU - JÕGEVA
29.01.2012 05:55
VÕI JÕGEVA -TARTU ,,,KUHU JÄID SUURED LUBADUSED ,,KÜLL PIDI MINGI AJA PÄRAST JÕGEVA LINNAISAD RONGIKESE KÄIKU PANEMA,,, EI MIDAGI ,,,KUI PALJUD KÄIKS JÕGEVALT -TARTU TÖÖLE ,,,SELLINE TÖÖLISRONG ,NAGU SEDA ORGANISEERITI VAREM... IGAS VÄIKSES JAAMAS PEATAS TARTU -TABIVERE - JÖGEVA... VOT POLE TEIL MÕISTUST ,,EGA VIST EI TULEGI...INIMESTE JAOKS POLE SIIN EESTIMAAL ENAM MIDAGI ,,, NÄITEKS LAUPÄEV JA PÜHAPÄEV SÕIDAKS RONG JÕGEVALE ,,SIIS ENNE JÕGEVAT ,,KALEVI,, PEATUS OLEKS-SPORTIMISEKS---SUUSATAMIS KOHT ,, KUS ASUVAD KASSINURME SUUSARAJAD.. OM LOLLIDE MAA KÜLL....

vihane reisija
29.01.2012 06:04
Tra, see pole normaalne, et mõni päev tagasi sõitsin rongiga, millel polnud ühtki vaba istekohta! Tulin Liiva peatusest peale ja oligi finiito. Ainuke mis oli olemas, oli jälitav piletikonduktor, et saaks kopika kätte. Huvitav, miks ma peaks üldse pileti ostma, kui istekohta pole? Täiesti haige värk, Helsingis küll piletimüüjad ei tüüta sind ja rongid on nagu teiselt planeedilt:) 
Kas nüüd just ühtegi kohta polnud, selles kahtlen väga. Pigem olid ikka osadel kohtadel kellegi kompsud!?
Aga kui järgmine kord leian selle, kes vagunisaatjat haigeks nimetab, siis võid ka uuesti perroonile sattuda...
Sinul on kohustus koheselt märku anda piletiostusoovist! Saad inimeseks, saad ka asjadest aru! Ehk... Sest kirjastiili jälgides oled kultuursest inimesest seni ikka üsna kaugel!
talv
29.01.2012 07:19
Eh mina teen sporti!
Olen jah see nn hull kes Tapalt tuleb ka talvel rattaga rongile, et Tallinna tööle minna. Rattaga on kõige kiirem tee Ülemistelt töökohta - 10 min. Aga kui peaksin jala minema, siis kuluks 30 min.
Rattaga rongila saada on tõsine sport :D ja vahest ka maha saamine on kunst - on juhtunud nii mõndagi. Nt siis kui tapal oli perroon remondis, polnud mul I vaguni I uksest kuhugi perroonile astuga - hüppa tühja auku . Teine lugu, kui Ülemistel oli valmis saanud uus tunnel jne. Rong sõitis nii täpselt, et jälle esimesest uksest ei saanud väljuda, sest see jäi jalakäijate trepi seina ja katusealuse taha - siis jooksin rattaga teise ukse juurde, läbi vaguni. Jah igasugu asju juhtub......
Aga rongiga on ikkagi mugavam sõita kui bussi või autoga kas siis Tln või Tartu..

Keegi ikka võiks kontrollida ka kuhu maksumaksja raha läheb.... mõtlen seda tõsiselt ja näiteid ei hakka tooma, kuidas ei peaks rahva raha kulutama. 

Olen ka vist hull, kes rattaga sõidab. Kuid mõistus (ja kirjad vagunis) ütlevad, et I vaguni I tamburis on kõrged trepiastmed ja ükski mõtlev inimene sealt madalale paltvormile ei välju, eriti jalgrattaga. Samas, nähes kui paljud sealt üles-alla ukerdavad, siis polegi selliseid väga üksikud...
Kusjuures, teisest tamburist polegi see nii väga sport. Muidugi, see, et teistes vagunites rattakohti pole osades rongides, on muidugi kurjast. Aga sellest rääkinud aastat viis ja olen loobunud. Mõistlikke asju peaks mõistetama lennult ja kui see nii pole, siis loobun...
KN7
29.01.2012 08:11
Need edela rongid on tõelised muuseumi eksponaadid. Külmad kui hundi laudad, mille eest juletakse küsida veel pileti raha. Näiteks laup hommikul sõites türilt tallinna rongiga, mis saabub sihtjaama 11.05 oli nii külm, nagu oleks kabrioletiga sõitnud talvel.Ja see kiirus, mis rongidel on on tõeline naerukoht. ja see kilin-kolin.... tase omaette.Ei saa aru, kuhu see dotatsioon läheb...kellegil kerkivad uhked elamud kindlasti selle arvelt hispaaniasse-kreekasse. 
Vanad logud küll, aga pole mul ükski rong veel külm olnud kui just tehnika alt pole vedanud. Täna hommikul Pärnusse oli mul rong soe algusest lõpuni, ainult endal ol kabiinis külmavõitu, sest üks ahi ei töötanud.
monopol
29.01.2012 10:08
Ärge tulge rääkima, et on vaja teha remonti - juba 20 aastat tagasi sõitsid rongid kiiremini kui praegu ja graafik oli tihedam! Kuhu see raha vahepeal pandud on!? Nüüd on avastatud, et on vaja remonti teha, kiirust suurendada, graafikut tihendada. Kas sellele keegi vahepeal ei mõelnud, et palju aastaid on möödas ja "regionaalpoliitika" on oma töö teinud. Uusi kliente juurde (loe "tagasi") saada on palju raskem. Edelarudtee võtab piletiraha täpselt niipalju (ja mitte vähem) kui palju võtavad turul niiöelda teised ning minu meelest korrigeeritakse ikka kogu aeg hindu. 
Täiesti nõus, vahepealsed lollused on oma jälje jätnud ja mitte ainult reisijate arvule vaid just nimelt regionaalpoliitiliselt. Ja kui ei kasutata ka kõiki lihtsaid võimalusi reisijate (tagasi)võitmiseks, on midagi ikka valesti küll!!!
imestav kodanik
29.01.2012 10:06
Kas hiljaks ei ole jäädud? Potentsiaalsed reisijad on reisirongidest eemale peletatud, eks katsuge nüüd neid tagasi meelitada. Liiga kaua võttis aega iseenda huvide rahuldamine. Nüüd on seda raskem asja uuesti käima lükata.
Aga sellest ma aru ei saa, kus need kuni kaheksa reisi päevas Tallinn-Tartu kiirliinil siis on? Isegi siis mitte, kui Tartu-Tallinn-Tartu ots eraldi kaheks reisiks nimetada. Edelaraudteel pole isegi nii palju rongegi. Või siis võiks juba kohe lugeda, et Tallinn-Tapa-Jõgeva-Tartu on korraga kolm reisi. Reis jaamast jaama või peatusest peatuseni.
vasta_kommentaarile teata ebasobivast kommentaarist -3 -1  +1 +4
mõtlev kodanik
29.01.2012 10:45
Reedeti kiirliinid Tartust 6:35, 14:14, 17:19, 19:49. Tallinnast 7:52, 14:05, 17:10, 20:09. Mitu kokku tuli?
Aga imestada ja lamiseda on muidugi lihtsam, kui ennast asjadega kurssi viia.


Üldiselt on ikkagi nii, et rongide arvu nimetamisel kasutatakse ühe suuna rongide arvu. Nii et tõepoolest on olenevalt päevast kuni 2 piimarongi ja 4 kiirrongi.
Aga tulge ikka rongiga sõitma!

laupäev, 28. jaanuar 2012

VAATA KUS VARGANÄOD!



Küll nüüd mõned austatud poliitikud on mures ja kasutavad juhi käest õpitud demagoogiat! Mis siin ikka väriseda, öelge, et aga kõik ju teevad nii!? Sest nüüd nii mõnigi varas saab õigustuseks öelda, et aga näete, Etsi kamraadid varastavad ju ka!! Kuigi see pole mingi õigustus...

http://www.tallinnapostimees.ee/718744/avaldus-prokuratuurile-nomme-eksjuhid-voisid-vanametalliga-raha-teenida/

http://www.tallinnapostimees.ee/719066/mupo-juht-mul-ei-olnud-gumnaasiumisse-sissepaasu/


http://www.tallinnapostimees.ee/718784/linnaosavanem-vakra-ja-rand-keerutasid-asjast-raakides/

http://www.tallinnapostimees.ee/718926/vakra-see-on-savisaare-meeskonna-surmaeelne-agoonia/?redir=

http://www.tallinnapostimees.ee/718852/radiaatorite-mahavotja-raha-ei-saanud-sealt-keegi/?redir=

Mis siin taga on või kes varastas või kas varastati? Mina ei tea. Aga teades, et kindlasti üritab vahel nii mõnigi midagi oma tasku poetada. Ja nimetada malmradiaatoreid prägimäele minevate asjade hulgas... See näitabki, et keegi linnavara pärast ei muretse. Muidugi on hea, kui koristustööd tehakse tasuta! "Aga" jääb ikkagi õhku rippuma...

**************

01. 02. 10225

http://www.tallinnapostimees.ee/723500/mupo-ametnik-lubas-sobra-valvatavale-objektile-vargile/?redir=

reede, 27. jaanuar 2012

MUUSIKA LÕKKE ÄÄRES...

Millist muusikat tahaks kuulata lõkke ääres istudes? Rattamatkal Teastes kuulasin Didjuljat.

Tee koju! Tegelikult ongi ju iga matk tegelikkuses tee koju...
 http://www.youtube.com/watch?v=38SojIdVeLQ&feature=related
Olen kuulanud aja jooksul erinevat muusikat. Kunagi Hiiumaal, LUS-i suvepäevadel mängis ahhetamapanevalt kohalik õpetaja akordeonil. Ja kui õigesti mäletan, siis laulis korra-paar Arne Ader. Ehk peaks talle seda kunagi meelde tuletama ja ütlema, et miks mitte korrata? Igasugune lõõtspill on muidugi eriline, eks tavainimese jaoks olegi nad ühe nimetuse all. Ähmaselt on meeles, kui külapidudel tõmbas lõõtsa Kaalu Marta.
Soomlased meil sugulasrahvus ja ega polegi ju tegelikult väga kursis nende muusikaga. Kuigi naabrid ju!? Millegipärast on meil raadios ja teleris ikka maailma popmuusika, milles ka muidugi meeletult palju head. Aga pole soomlasi ega lätlasi-leedulasi.

http://www.youtube.com/watch?v=Z6uaqFwTM6Q&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=Ap-lOUCV3Gk&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=goOQ9U179kQ&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=4Pg5Z2UXG-Y&feature=related

Kaheldamatult oleks koos Ulla Pirttijärviga... Hommikuni või isegi lõpmatuseni...

http://www.youtube.com/watch?v=fpN9JF_4aS8

http://www.youtube.com/watch?v=VUd82rLXUyY&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=Fn6I0Byg83M&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=Kaxk7cSbBOI&feature=related

Või hoopis saksofon?


http://www.youtube.com/watch?v=0Wb2_wyevpk&feature=related

Või

http://www.youtube.com/watch?v=dTQ0imT5-aA&feature=fvwrel

AGA TALLINN AITAB IKKA!



No aga kuidas? Just tehti pakkumised piletisüsteemidele, nüüd lubatakse tasuta ühistransporti, liikluse vähendamiseks tipptundidel aga öeldaks - RAHA EI OLE!?

http://www.dzd.ee/718948/kruuzimjaje-probki-v-gorode-sozdajut-roditeli-shkolnikov/

SAASTEKVOODID MAALE TEENUSKESKUSTE EHITAMISEKS



Igasuguste teenusbusside (ka pangabusside, puhul lipsab läbi ootetingimuste jutt. Isegi kui mõnigi inimene ütleb, et on lihtsam linnas ära käia, kas siis ka pangabussidel pikka pidu on? teatud mõttes oleks aga võimalik kohaliku teenuskeskuse sularaha ringlemine teenuskeskuse sees, koos sularaha andmisega. Ehk isegi veidi mõistlikuma hinnaga. Ja ehk isegi sularaha võtmise piiranguga. Mida iganes

Vinge ilmaga õues seista... Pole nagu päris tänapäeva moodi.

http://www.harjuelu.ee/index.php?option=com_content&task=view&id=2550&Itemid=239

 http://uudised.err.ee/?06243982

 http://www.e24.ee/718212/kulaskaik-eesti-koige-kuulsama-rahaautomaadi-juurde/

 http://www.e24.ee/718232/eesti-pank-sularaha-pole-ule-riigi-uhtviisi-kattesaadav/

Hoolimata mõne professori idesst teha Eesti sularahavabaks, võib juhtuda hoopis nii, et tulevikus võib maapiirkondades sularaha vajadus hoopis suureneda!

Seni aga on eduklamatel ka palju kioskeid ja müügikohti.




Ja tööd jagub nii palju, et juba ei tea mitmendat päeva toksitakse...




Kuskil aga tühjus... Isegi ootekoda pole!

**************************************
28. 01. 10225


Pläralaid lugedes jääb kohati mulje, et paljud ei teagi pangaaitomaadi olemasolust kuskil kohas. Selle asemel, et teenus kättesaadavamaks teha, veetakse nurgatagune automaat lihtsalt minema. Kusjuures, minul meeldib alati sularaha omada, sest ootamatutes olukordades ikka vaja maksta. Matkadel võtan kuskilt raha välja, sest võib olla teeäärseid müügikohti või elekter ära...

Ei maksa kohe hõisata, et vaata, loll, automaat ei tööta ka elektrita! Ja kui akusüsteemi pole varuks. Aga oluline see, et ma olen võinud ju raha Virtsus võtta ja ära sõites lähen poodi teel (või mida iganes) ja seal pole võimalust kaardiga maksta!

Kulud on muidugi suured, kuid Tallinnas võiks pigem kuskilt ära võtta neljast automaadist kaks ja maal kaks tükki alles jätta!?

Tegelikult muidugi need vastuväited ei loe midagi. Sest selline hiiglane nagu Swedpank soovib vaid sundida inimesi kaardiga maksma ja ka poode-ärisid makseterminali soetama. Kuidas aga kuskil kioskimajandus ennast ära tasub, millega inimesed KA HARJUNUD on, see muidugi panku ei huvita! Nii et ikkagi pohhuism ja ahnus käsikäes!

***********************

30. 01. 10225