Blogiarhiiv

teisipäev, 1. märts 2022

Puhates Eestis ühistranspordi abil võib kõik tuksi minna. Nov 2020.

 

Laupäev, 7. november 2020

Puhates Eestis ühistranspordi abil võib kõik tuksi minna.

 

 
Ilus ilm tõotab ilusat päeva! Ilm.ee näitas, et päikest, niiviisi, ilma ühegi pilvekribalata on pea õhtuni. Tuhkagi, bussi väljumise ajast veidi hiljem oli taevas üleni pilves...
 




 
Bussi oodates sain aru, et see jääb hiljaks. Ja esimest korda vihastasin tõsiselt bussijuhi peale.  Peatusesse saabus buss 111, paar inimest ronis peale, ülejäänud tõmbusid eemale. Aga järsku köitis tähelepanu ühe reisija jutt bussijuhiga. Läksin küsima, kas buss sõidab Keila-Joale. Muidugi, oli vastus. Keegi kõrvalt ütles, et vale number ja liin ees, kinnitasin seda. Bussijuht läks närvi, ajas mu trepi pealt välja ja ütles, et lähme vaatama, mis tablool kirjas. NÜÜD oli muidugi 127! Mitu inimest nägid, et peatusesse saabudes aga ei olnud. Bussijuht peab siis olema ülbe ja mitte tunnistama oma viga, jättes reisijadki maha? Või peaks reisija, silm punnis, jõllama tablood ja vastu päikest kuni väljumiseni?



 
Tabasalus vaid Rimi ja üks väiksem pood, nüüd ehitatakse suurt Prismat. Vajadus?

 
Uhket teed, mis muuhulgas "soodustab" ka P&S kasutamist, näen juba teist korda lühikese aja jooksul. Projekteerijad tegid nagu ametnikud ette andsid? Ametnikud saavad aga selle eest palka? Kus on P&S parkimiskohad bussipeatustes? Parkigem eurokraavidesse?
 

 


 
Päikseline ilm muutus pilviseks ja temperatuur nii 10 kraadi ringis. Ei pannud seekord väga soojalt riidesse ja see näitas ära ka ootetingimuste tähtsuse. Igasugused sarad, kus Maanteeameti ja valla ametnikud bussi kindlasti ei oota, näitavad nende taset....




 
Kohapeal vaatasin üle busside sõiduplaani. Eraldi oli veel teisel tahvlil liin 237. Keila-Joa kandis on olemas mingidki võimalused tänu bussiliikluse tihedusele, et käia päeva jooksul mitmes kohas. Tõsi, osa busse sõidavadki vaid Keila-Joani.

 
ÜTK tasemest siinkandis hiljuti alles kirjutasin, ei hakka kordama. Eriti kuna pole millegi eest kiita.

 
Kohapeal aga näha, et hankepõhised tegevused toovad kaasa olukorra, kus tehakse küll asfalkatte panemist, aga ükskõiksus ja analüüsivõimetud ametnikud võivad teha nii palju, kui nende oskused võimaldavad.....
Muide, siia sõidetakse väga palju autodega, aga ei mingeid parkimisvõimalusi! Ning ootetingimusi. Infostende võid panna pläraki, kuhu pähe tuleb jne jne.

 
Stendide puhul on palju olnud juttu sellest, et sobivaim on üks koht, kus rohkem liigutakse ja sellises kohas peaks stendid ka koos asuma, olgu tegu siis kohaliku info, turismiinfo vm. Siin on stend lihtsalt kuhugi püsti pandud ja kõik. On see ikka läbimõeldud?


 
Kõigest hoolimata on siin ilus ja päeva saab nautida. Niivõrd-kuivõrd.







 
 





 
Ilm soosis aga soovi juua kuskil üks kuum jook ja koguda soojust. See pole aga ärimeestele vist tulus....



 
Väikeste nupsikutega tullakse siia palju.


 
Muidugi tullakse siia ka ammupüsinud traditsioonide tõttu.









 
Kohati parandatakse jalgradade seisundit jm, aga niisugune piire ei taga küll mingit ohutust! All puudub lisalaud ja väga lihtne on lapsel siin vääratada, eriti kui hetkeks vanemate tähelepanu võib hajuda. Tagajärgede peale küll mõelda ei taha.... Tehakse midagi, sest peab tegema, kuidas, see pole oluline?




 
Vanad puud jätisd mõnusa vaatenaudingu ja värvid, veel vähesed sügisvärvid, olid ilusamadki kui pildid näitavad.
















 
Prügikaste küll polnud kuskil näha.







 
Keila-Joal on veel rrumi mõnegi kortermaja jaoks. Ilus koht ju!










 
Sõitjaid on siin alati! Õnneks on üksjagu ka bussiliine, kuigi Klooga jaamaga seotuna pole ÜTK vennikesed siiamaani asju paika saanud. Ja sinna oligi plaan suunduda. Et aga aega oli, siis esmalt Laulasmaale, seal einestama ja siis edasi...
Aga juhtus see, et liini 237 bussi ei tulnudki! Olin liiga optimistlik riietuse suhtes, nagu mainisin ja meeldiv see ootamine ei olnud! Proovisin helistada ka Estonian Lines telefonil, aga loomulikult sealt ei vastatud! Või peab igaks juhuks ümbritseva nautimise asemel vaatama firma kodulehte, surfama valla lehel jm tunde ja tunde?

Liini 237 piletihinnad

Tallinn - Tabasalu/Rannamõisa/Sõrve tee 1.70 € Tallinn - Muraste/Vääna-Jõesuu/Naage 2,00 € Tallinn - Türisalu/Keila-Joa/Meremõisa 2,30 € Tallinn - Tornimäe/Laulasmaa/Lohusalu 2,60 €


 
Mis siis ikka, võib ju ka kallite söökidega restorani sööma minna!? Elab üle! Paraku, selles väravamajakeses olid küll nupud, kuhu vajutada, polnud aga kedagi, kes vastanuks. Restoranis  Cher Ami kliente ei oodata? Ja kui piirkonnas tahaks tualetti minna? Siis sorista selle majakese nurka?  

Mis siis ikka, jalad alla ja poodi sooja. Pirukas, natuke muud ehk ka soojarohi...

 
Eestis eeldaks, et täna tehakse väga palju selleks, et kuskil saaksid ettevõtjad oma kaupa müüa. Siin tehakse kõik vastupidi! Kui vaja, ähvardatakse jõudu kasutada! Küllap tehakse seda muide ka bussijuhtide vastu, kellel pole siin liini lõppu jõudes kuhugi parkida! Tore seegi, et Kloogal selline koht lõpuks tehti, siisn aga on probleem ka juba aastaid õhus olnud. Liiga väike probleem?
Keila-Joa külapoes aga ei pakuta isegi mitte kohvi!

 
Plaan oli Laulasmaal liikuda ja siis sõita Kloogale rongile, aga kogu see kammajaa seda ei soosinud. Ka Türisalu panga külastamiseks bussiajad ei sobinud. Pole ju seal siiani ka bussipeatustki! Nii võtsingi ette tagasitee.

 
Muide, siinkandis tehakse väga palju sporti ja väga palju on ka lihtsalt rattureid, kergteid aga pole ikka veel



 
Õnneks on siiski ka kohti, kus einestada.



 
Süsimustad vissimuud fotogeenilised.









 
Nii selle päeva ilust osa jäigi kaduma ja mitmed asjad hinge kripeldama... 

**********************

Minu teada tegeleb Maanteeamet peatus.ee portaaliga. Aga ei mingeid vabandusi ei neilt ega PEÜTK-lt.....

Tere

 

Kuna tegemist on Harju maakonna kommertsliiniga, vastab Teile MTÜ Põhja-Eesti Ühistranspordikeskus.

MTÜ Põhja-Eesti Ühistranspordikeskus teostab järelevalvelt liinide osas, millistele ta on liiniloa väljastanud.

 

Lugupidamisega

 

 

 

Tere

 

Kommertsliini teenindaja on ilmselt teate uuendamise jätnud kahe silma vahele. Alates 18. maist on vedaja teenindanud vähendatud sõiduplaani alusel.

Ärajäänud veootsa puhul palume selgitustaotlus esitada Vedajale Estonian Lines.


*********************

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar