Olen Neeme Sihv.
Teemad ühistranspordist looduseni ja talukaupadeni, probleemidest rõõmudeni. Olemas OTSINGULAHTER ja SILDID.
Oktoober 2021 teemade hulgas ka mujalonud postitused aastatest 2012-2016, nov alates toon aastatest 2017-2021. VABANDAN SEGADUSE PÄRAST!
Puhates Eestis ühistranspordi abil võib kõik tuksi minna. Nov 2020.
Laupäev, 7. november 2020
Puhates Eestis ühistranspordi abil võib kõik tuksi minna.
Ilus
ilm tõotab ilusat päeva! Ilm.ee näitas, et päikest, niiviisi, ilma
ühegi pilvekribalata on pea õhtuni. Tuhkagi, bussi väljumise ajast veidi
hiljem oli taevas üleni pilves...
Bussi
oodates sain aru, et see jääb hiljaks. Ja esimest korda vihastasin
tõsiselt bussijuhi peale. Peatusesse saabus buss 111, paar inimest
ronis peale, ülejäänud tõmbusid eemale. Aga järsku köitis tähelepanu ühe
reisija jutt bussijuhiga. Läksin küsima, kas buss sõidab Keila-Joale.
Muidugi, oli vastus. Keegi kõrvalt ütles, et vale number ja liin ees,
kinnitasin seda. Bussijuht läks närvi, ajas mu trepi pealt välja ja
ütles, et lähme vaatama, mis tablool kirjas. NÜÜD oli muidugi 127! Mitu
inimest nägid, et peatusesse saabudes aga ei olnud. Bussijuht peab siis
olema ülbe ja mitte tunnistama oma viga, jättes reisijadki maha? Või
peaks reisija, silm punnis, jõllama tablood ja vastu päikest kuni
väljumiseni?
Tabasalus vaid Rimi ja üks väiksem pood, nüüd ehitatakse suurt Prismat. Vajadus?
Uhket
teed, mis muuhulgas "soodustab" ka P&S kasutamist, näen juba teist
korda lühikese aja jooksul. Projekteerijad tegid nagu ametnikud ette
andsid? Ametnikud saavad aga selle eest palka? Kus on P&S
parkimiskohad bussipeatustes? Parkigem eurokraavidesse?
Päikseline
ilm muutus pilviseks ja temperatuur nii 10 kraadi ringis. Ei pannud
seekord väga soojalt riidesse ja see näitas ära ka ootetingimuste
tähtsuse. Igasugused sarad, kus Maanteeameti ja valla ametnikud bussi
kindlasti ei oota, näitavad nende taset....
Kohapeal
vaatasin üle busside sõiduplaani. Eraldi oli veel teisel tahvlil liin
237. Keila-Joa kandis on olemas mingidki võimalused tänu bussiliikluse
tihedusele, et käia päeva jooksul mitmes kohas. Tõsi, osa busse
sõidavadki vaid Keila-Joani.
ÜTK tasemest siinkandis hiljuti alles kirjutasin, ei hakka kordama. Eriti kuna pole millegi eest kiita.
Kohapeal
aga näha, et hankepõhised tegevused toovad kaasa olukorra, kus tehakse
küll asfalkatte panemist, aga ükskõiksus ja analüüsivõimetud ametnikud
võivad teha nii palju, kui nende oskused võimaldavad..... Muide, siia
sõidetakse väga palju autodega, aga ei mingeid parkimisvõimalusi! Ning
ootetingimusi. Infostende võid panna pläraki, kuhu pähe tuleb jne jne.
Stendide
puhul on palju olnud juttu sellest, et sobivaim on üks koht, kus rohkem
liigutakse ja sellises kohas peaks stendid ka koos asuma, olgu tegu
siis kohaliku info, turismiinfo vm. Siin on stend lihtsalt kuhugi püsti
pandud ja kõik. On see ikka läbimõeldud?
Kõigest hoolimata on siin ilus ja päeva saab nautida. Niivõrd-kuivõrd.
Ilm soosis aga soovi juua kuskil üks kuum jook ja koguda soojust. See pole aga ärimeestele vist tulus....
Väikeste nupsikutega tullakse siia palju.
Muidugi tullakse siia ka ammupüsinud traditsioonide tõttu.
Kohati
parandatakse jalgradade seisundit jm, aga niisugune piire ei taga küll
mingit ohutust! All puudub lisalaud ja väga lihtne on lapsel siin
vääratada, eriti kui hetkeks vanemate tähelepanu võib hajuda.
Tagajärgede peale küll mõelda ei taha.... Tehakse midagi, sest peab
tegema, kuidas, see pole oluline?
Vanad puud jätisd mõnusa vaatenaudingu ja värvid, veel vähesed sügisvärvid, olid ilusamadki kui pildid näitavad.
Prügikaste küll polnud kuskil näha.
Keila-Joal on veel rrumi mõnegi kortermaja jaoks. Ilus koht ju!
Sõitjaid
on siin alati! Õnneks on üksjagu ka bussiliine, kuigi Klooga jaamaga
seotuna pole ÜTK vennikesed siiamaani asju paika saanud. Ja sinna oligi
plaan suunduda. Et aga aega oli, siis esmalt Laulasmaale, seal einestama
ja siis edasi...
Aga
juhtus see, et liini 237 bussi ei tulnudki! Olin liiga optimistlik
riietuse suhtes, nagu mainisin ja meeldiv see ootamine ei olnud!
Proovisin helistada ka Estonian Lines telefonil, aga loomulikult sealt
ei vastatud! Või peab igaks juhuks ümbritseva nautimise asemel vaatama
firma kodulehte, surfama valla lehel jm tunde ja tunde?
Liini 237 piletihinnad
Tallinn - Tabasalu/Rannamõisa/Sõrve tee 1.70 € Tallinn - Muraste/Vääna-Jõesuu/Naage 2,00 €
Tallinn - Türisalu/Keila-Joa/Meremõisa 2,30 € Tallinn - Tornimäe/Laulasmaa/Lohusalu 2,60 €
Mis
siis ikka, võib ju ka kallite söökidega restorani sööma minna!? Elab
üle! Paraku, selles väravamajakeses olid küll nupud, kuhu vajutada,
polnud aga kedagi, kes vastanuks. Restoranis Cher Ami kliente ei
oodata? Ja kui piirkonnas tahaks tualetti minna? Siis sorista selle
majakese nurka?
Mis siis ikka, jalad alla ja poodi sooja. Pirukas, natuke muud ehk ka soojarohi...
Eestis
eeldaks, et täna tehakse väga palju selleks, et kuskil saaksid
ettevõtjad oma kaupa müüa. Siin tehakse kõik vastupidi! Kui vaja,
ähvardatakse jõudu kasutada! Küllap tehakse seda muide ka bussijuhtide
vastu, kellel pole siin liini lõppu jõudes kuhugi parkida! Tore seegi,
et Kloogal selline koht lõpuks tehti, siisn aga on probleem ka juba
aastaid õhus olnud. Liiga väike probleem? Keila-Joa külapoes aga ei pakuta isegi mitte kohvi!
Plaan
oli Laulasmaal liikuda ja siis sõita Kloogale rongile, aga kogu see
kammajaa seda ei soosinud. Ka Türisalu panga külastamiseks bussiajad ei
sobinud. Pole ju seal siiani ka bussipeatustki! Nii võtsingi ette
tagasitee.
Muide, siinkandis tehakse väga palju sporti ja väga palju on ka lihtsalt rattureid, kergteid aga pole ikka veel
Õnneks on siiski ka kohti, kus einestada.
Süsimustad vissimuud fotogeenilised.
Nii selle päeva ilust osa jäigi kaduma ja mitmed asjad hinge kripeldama...
**********************
Minu teada tegeleb Maanteeamet peatus.ee portaaliga. Aga ei mingeid vabandusi ei neilt ega PEÜTK-lt.....
Tere
Kuna tegemist on Harju maakonna kommertsliiniga, vastab Teile MTÜ Põhja-Eesti Ühistranspordikeskus.
MTÜ Põhja-Eesti Ühistranspordikeskus teostab järelevalvelt liinide osas, millistele ta on liiniloa väljastanud.
Lugupidamisega
Tere
Kommertsliini
teenindaja on ilmselt teate uuendamise jätnud kahe silma vahele. Alates
18. maist on vedaja teenindanud vähendatud sõiduplaani alusel.
Ärajäänud veootsa puhul palume selgitustaotlus esitada Vedajale Estonian Lines.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar