Neljapäev, 23. september 2021
Haapsallu rongi ja bussiga ning tagasi
Ennäe,
raskekahurvägi saadetud valimispropagandat tegema! Tasub kuulata, mida
räägitakse, sest õnneks reformierakondlased suudavad oma jutuga paljusid
eemale peletada, eriti praegusel ajal, kus nad veavad koos kesikutega
ebaproportsionaalselt rumalate piirangute kehtestamist - söögikohad,
muuseumid jm. Loodetavast mõistavad inimesed aina rohkem
kahepalgelisust, olgu siis tegu sõnades õige käigu või hea eestiga,
tegudes aga üpris inimvaenuliku suhtumisega.
Kas
tartlased tulid ka Haapsalu rongiliikluse kadumise aastapäeval kohale?
Ei, nad siiski promovad oma Kultuuripealinna aastat! Urmas Klaas
isiklikult kohal, seega pole siin mingit raudtee ja rongiliikluse
promomist. Pole nad ju proovinud omal isegi Riia rongiliiklust taastada.
Huvid ja rahad on teised! Esineda neile aga meeldib, kuigi uskuda ei
tasu! Kuulama ma muidugi ei jäänud, kuigi puhkpille võinuks küll
kuulata.
Raha
raiskamine Eesti Raudtee moodi - kallis perroon Urdal lõhutakse, sest
enne ehitamist ei osatud mõelda. Hea, et muudel suundadel sai sabast
kinni ja asju muudetud, osaliseltki! Sest muidu olnuks täna mitmel pool
mujalgi omad probleemid.
Kahjuks ei paista ikka veel ka uue rongipeatuse ehitamist Sauele.
Kahjuks ei paista ikka veel ka uue rongipeatuse ehitamist Sauele.
Laitse. Bussipeatust perrooni otsas pole siiani.
Kahjuks
kadus rongiliikluse tekkega siin Tervisetee. Ja kuigi enne valimisi
poliitikute sõnul on rattateedega tõsised plaanid, siis tegelikkuses
saanuks siingi Kivitammi ülesõidult Turbani teha Tervisetee laadse
rattatee. Aga ei tahetud!
Ja eks raske olegi põhjendada enda tegevusetust ja hoolimatust.
Kaido Katalsepp
Administraator
Neeme, sest on nii palju neid, kes jälle soovivad, et kergtee liiguks paralleelselt maanteega...
Neeme Sihv
Kaido Katalsepp see poleks ka paha. Kuid tavaline pinnastee raudtee kõrval olnuks vaid kopikaid maksev. Ja piisav rattaga sõitmiseks.
Andres Laisk
Piisab ilmselt sellest, et ER ei luba teenindusteele kergteed.
Neeme Sihv
Andres Laisk See
on MKM-i probleem. Millegipärast mõnelgi pool sõidetakse teenindusteed
mööda ja keegi ei näe probleemi? Kui me räägime lollidest eeskirjadest,
siis see ei tähenda, et nii peaks jäämagi.
Milline EVR-i vastus siis oli?
Peedo Kessel
Autor
See
tee ei ole see kõige tähtsam. Kui me ükskord jõuame alevikke ja külasid
ühendavate kergteede rajamiseni, siis on Riisiperet ja Turbat omavahel
ühendavast kergteest järjekorras eespool teed, mis ühendaksid külasid
Turba või Riisiperega.
Andres Laisk
JAh tõsi, esmalt tegeleme ohtusega inimeste igapäevastel kohustuslikel liikumistrajektooridel ja siis alles tervisesportlastega.
Nüüd
20 min aega bussipeatusesse minna. Ei, mitte siinsesse, sest edasi saab
vaid suurelt maanteelt kommertsliinidega. Ei ole Saue vald vaevunud
siin tegutsema, ei ole arenguid ka Lääne-Nigula vallas ega Haapsalus.
Liinid Ristilt ja Paliverest pidanuks ammu olema siia pikendatud,
raudtee peagi juba 2 aastat, aga ametnikud vedelevad tugitoolides.
Nüüdki hiljuti saadetud kirjadele Rohuküla - Turba Jaam liini kohta ei
suutnud nad kuu aja jooksul vastata, eks seegi näitab suhtumist.
Kuigi valimised tulekul, siis nüüd lubatakse väga palju, abiks väga ümmargune jutt! Kindlasti puudutab see ka ühistransporti.
Kuigi valimised tulekul, siis nüüd lubatakse väga palju, abiks väga ümmargune jutt! Kindlasti puudutab see ka ühistransporti.
Siingi
on vaikus, levitatakse vaid uudist raudteeviaduktist, mis tegelikkuses
mittevajalik ja sisult puhas raiskamine! Mitte ainult rahaliselt vaid ka
loodusvarade poolest. Eks põhjuseks ole mingi levinud arvamus, et
"ehitamine edendab majandust" ja seega tuleb seda teha nui neljaks!
Läbi
Turba jalutamine on aga puhas ilu. Korralik kõnnitee nüüd olemas, selle
eest saab küll kiita. Tõsi, kuigi uuendati ka veetrassi, siis mitte
ühtegi joogiveekraani ei tehtud!
Elron
aga oma sõiduplaane kuidagi parandatud ei saa, hommikul ja päeval üks
rong ei sõida Turbani, kuigi need väga olulised. Pole ka hilisõhtust
(ümberistumisega Keilas) suudetud sõitma panna. Õigemini, pole tahetud,
põhimõtteliselt sõditakse vastu.
Polnud kahjuks aega vaadata, kas müüakse ka kohalikku kaupa.
Hea
näide sellest, kuidas aeg-ajalt tehakse peatuspause, aga parkimiskohti
siin pole. Ka mitte kiirendusrada bussidele. Nagu igal pool Eestis.
Ikka ja jälle vaieldakse 4-realiste üle, suurimad kisajad need, kes ilma möödasõitudeta ei suuda.
Tagaplaanil näha Lehetu bussi.
Vana,
omaette legendaarne ootekoda kadunud, uus saab olema siis juba inimlike
tingimustega. Tõsi, vahemaa rongipeatusega on pikk.
Tegelikult
pidanuks perroon siia tulema, aga aru sellest ei saadudki. Nüüdseks on
kahjuks ka raudtee valmimine Ristini lükatud kaugesse tulevikku! Mingit
põhjendatust pole, lihtsalt ükskõiksus, millest siis ka venitamine. Iga
kord kui sellele mõtlen, on mul häbi riigijuhtide pärast! Vastas ju
Rataski Turbas üleolevalt küsimusele, kui kaua veel "et mitte sama kaua
kui ilma oleme olnud". Ta ise vist oli väga uhke selle "diplomaatilise"
vastuse üle.
Palivere.
Plaan oli siit kohaliku liiniga edasi sõita, paraku, nagu ka väiksemate
peatuste inimesed, oodata tuleb üle tunni. Ning nagu ise veenduda
võite, siis ei sõida ükski buss Turba Jaamani.
Mõtlesin ajatäiteks ka Kulina aasani jalutada, aga tundsin juba mõnesaja meetri järel, et ei ole täna jalgade päev.
Nii sõingi mõned põldmarjad ja tulin tagasi.
Kohaliku pritsumehed nägid aga ise vaeva ja tegid maja korda. Ilus, nagu ka ümbrus.
Muidugi on vara loota ka tunneli ehitust, sest mis siin ikka ehitada, kui raudtee veel Ristinigi ei ulatu!
Siinse pildi järgi aga selgelt näha, et rattateeks piisaks ka odavamast variandist, ei pea ilmtingimata olema asfalttee.
Olete Haapsalu teel ja mõtlete kingitusele? Aga palun, Paliveres on U-Stuudio. tasub muidugi ette helistada, sest iga päev ei pruugi avatud olla.
Bussid Turba Jaamani tähendaks ka häid sõiduvõimalusi Keilasse, Sauele, Nõmmele jm.
Bussiliinid,
mille kohta ettepanekud KOV-idele tegin, võivad võimalusel ja vajadusel
ka siit, Looduse ja Kaluri peatusi läbida. Seegi kord tuli siit bussile
mitu inimest.
Päikeseenergial
valgustite paigaldamine on ju tore asi, ainult et kasu neist ei ole.
Ootekojad peaks olema 45-kraadise nurga all ja valgustus olema ikka
ootekoja sisemust valgustama. Aga ega polegi paremat loota, sest ka
selels saab nüüd olema põhimõte edaspidi "aga teised tegid ka nii".
Enamus
teiselt poolt Haapsalut sõitvad bussiliinid peaks aga sõitma siiani,
mitte Haapsalu bussijaamani. Millal Läänemaal sellistest asjadest aru
hakatakse saama? Kaoks ka mure tossutavate seisvate bussidega Haapsalu
jaamas.
Busse siin sõidab aga tõesti üksjagu! Lihtsalt süsteem on eelmisest sajandist.
Aeg
aga tagasi sõita. Kohalikku eeltasutud bussi sobival ajal polnud, seega
pidin kommertsliini valima. Kuigi busse vuras pidevalt igas suunas.
Ootekojad
Haapsalus on suhteliselt hea kvaliteediga ja sügavuse tõttu mõnevõrra
pakuvad ka kaitset. Küll aga pole siingi kojas infostende ega
sõiduplaane, kui tahad aegu vaadata, siis pead ikka vihma kätteminema
jne. Vähemalt saab aga vaadata, kes taas midagi lubamas, kuigi siiani
töö tegemata, just bussiliikluse osas.
Kassanäe, Heidi Tamm vist ainuke, kes konkreetselt bussiliiklust muuta lubab! Tõsi, eelkõige vast ühel liinil.
Niipidi
siis sel ajal rongini küll kõvasti rohkem aega, 50 min. Aga õnneks on
rohkem ka varem kohal, nii et kui loivates minna, siis saab kohe ka
rongi istuma. parem ju kui tuultele avatud perroonil istuda. Ei ole
Turbaski normaalset ootekoda, seda pole siiani isegi Haapsalus! Ja
tahtmist seda teha ei paista ka, sest omavalitsustes, Elronis jm on
põhimõtteliselt otsustatud inimestele mitte mõelda! Teed ühte kohta,
hakkavad ju mujalegi nõudma!
Turu jaoks võiks vald siin aga teha tuulekindlad müügiletid, sest müüjaid on siin ju sageli.
Kuigi ootekojad nigelad, siis vähemalt kujundus on vahva.
Lehetuga on mingi bussiühendus olemas, kuigi vaja oleks läbi Nurme ja Varbola Raplani.
Küll aga mainin ära selle, et Saue vald oli esimene ja seni peaaegu ainuke, kes bussipeatuste nimesid korrastas.
Lillekülasse Eesti Raudtee aga perroone teha ei plaanigi.
Neeme Sihv, väljendusviis on vildakas, aga saan aru, mida silmas peate. Jah, pmst nii ongi, kiirteedele sisse-väljapääsusid ongi ju piiratud arv, vaid olulisematel ristmikel pääseb peale/maha. Teie poolt mainit nn külamatsid kasutavad kogujateid, mille kaudu kiirteele pääseb. Raudtee on oma olemuselt võrreldav kiirteega. A la kodanik Kapa-Kohilast saab sõita jalgrattaga/bussiga/autoga kuhugi suuremasse asulasse, kus rong peatub ja kust siis saab edasi sõita. Ja raudtee puhul näiteks Uuemõisa elanik sõidab jalgrattaga/bussiga/autoga Haapsallu ja sealt pääseb rongile, et sõita Tallinna. Raudtee ja kiirtee on analoogid.
VastaKustuta