ESTONIAN BLOG

Soovi korral võite kirjutada ka meilile

loodusemees@gmail.com

Kui avaldate arvamust blogis, tuleb raport postkasti Teie külastusest, nii et saan esimesel võimalusel Teile siinsamas vastata.

Olen tänulik nii toetavate kui kriitiliste arvamuste eest. Ka sarnastest teemadest välismaal. Tähtsaim on see, et arvamused olulised mulle kui ka neile, kellest sõltuvad paljud otsused.
Kommenteerige julgelt, see oodatud!

Päikest!

Vaadake ka EESTIMAA BLOGI 2
http://eestimaablogi2.blogspot.com/
ja Looduse Blogi
http://llooduseblogi.blogspot.com/
FACEBOOK
https://www.facebook.com/groups/685489471517376/?fref=ts

teisipäev, 7. detsember 2010

EESTIMAA BLOGI

Igaüks meist võib anda panuse Eestimaa heaks! Seetõttu on see blogi mõeldud erinevate teemade üle arutlemiseks ning huvilistele suhtlemiseks. Minu nimi on Neeme.

Osa blogis olevaid pilte minu käpa alt:

Osa pilte lubas lahkesti aga kasutada Kadikene! Südamest tänulik!

3 kommentaari:

  1. ÜHISTRANSPORT!
    See oleks siis esimene teema! Kindlasti ootaks siia asjalikke mõtteid ja ideid. Kirjutades suhtugem viisakalt ja teisi austavalt! Väga oodatud on arvamused rongidest ja ka teistest ühistranspordiliikidest.
    Millised on suurimad mured? Või ka rõõmud? Usun, et ka meeldivaid emotsioone on hea kirjeldada!
    Kuhu võiks ronge rohkem sõita?
    Millistes peatustes Teie rohkem sõidate?
    Kas vaid tööle-kooli või ka külla vanaemale ja reisima?
    Mida võiks paremaks teha?
    Neeme.

    VastaKustuta
  2. Teema seletuseks:
    Just praegu on tänu eurorahadele ja MKM-i ning AS Eesti Raudtee heale tööle tekkimas uusi ooteplatvorme nagu seeni (kuskil oli selline väljend). Ehk liiga palju neist lühikesi, kuid eks ka rahalise küljega peab arvestama.
    Veel parem oleks kui hea töö jätkuks ka edaspidi.
    Nimelt üritan koos mitme teise ühistransporti tõsiselt suhtuva inimesega arendada asja edasi. Juba 2003 aastal oli Ühispeatuste teemaline artikkel Päevalehes. Sarnasel teemal on tehtud erinevate alade teemaplaneeringuid, arengukavasid jne. Paraku on kompleksne lähenemine millegi pärast olematu. On mõningaid peatusi, kuhu on ehitatud ka väiksemaid parklaid (Lohu, Kasemetsa) ja suurem parkla (Rapla), samas enamuste ooteplatvormide puhul see puudub. Seega praktiliselt võimatu ka "pargi ja sõida" süsteemi rakendamine. Teiseks oluliseks osaks on erinevate ühistranspordiliikide integreerimine. Kuna aga asukohtade planeerimine on jäänud ühekülgseks, tähendab see, et vead mõjutavad rongitransporti veel aastakümneid. Paljudes jaamades ja peatustes on võimalik veel midagi muuta, mõnedes mitte, sest uus ooteplatvorm juba valmis.
    Mitmetes kohtades võib asukohta inimestele (ja samas ka maanteedele ) lähemale tuues tekitada paremaid tingimusi nii kohalikele elanikele, matkajatele jt. Ka kasvaks reisijate arv ja seega oleks parem lootus liikluse paranemisele ning eriti maapiirkonnas elu-olu väärtustumisele.
    Kompleks ooteplatvorm-bussipeatus-parkla võimaldaks kasutada seda ka näiteks laadaplatsi või külaturuna, ehitada ühine ootepaviljon, paigaldada müügiletid või kiosk jms. Ka oleks seal võimalik peatuda panga-, kauplus- jms bussidel.
    Kindlasti oleks ka kohalikel elanikel ideid sellise ühispeatuse puhul? Hea meelega loeks neist.
    Ja heameel on tõdeda, et nii mõneski kohas võib asukoht muutuda paremaks võrreldes algselt kavandatuga. Kindlasti peaksid ka kohalikud elanikud oma peatuse asukoha suhtes sõna sekka ütlema.
    Hea oleks ka teada, millised kunagi likvideeritud peatused peaks taastama? Peab arvestama, et ooteplatvormi ehitamine koos kõige juurdekuuluvaga pole odav lõbu, oluline on, et oleks piisavalt kasutajaid.
    Ühistransport on meile vajalik ja tulevikus selle tähtsus kasvab tugevalt.
    Tänan ja kirjutage!

    Neeme.

    VastaKustuta
  3. Tere taas!
    Väljas siis tõsine talv ja paraku ka väga tõsiseid asju. Hommikul juhtus õnnetus Ülenurmel, kus vist tihedas lumesajus jäi rongi ette lumesahk. Loodame, et juht saab peagi terveks!
    Palju ka hilinemisi. Narva-Tallinn hilines ligi 5 tundi, aga meeldiv, et reisijaid kutsuti tasuta lõunasöögile restorani. Selline suhtumine kiiduväärt!
    Edelaraudteel ka tuisupäevik, mis ka päris asjalik. Küll aga ei ole sellest kasu teivasjaamas oodates, pole ju arvutit ega tablood.
    Kuskilt uudistest ei ole aga infot, miks Narva rong nii kaua seisis ja venis? See, et on tuisk, teame niigi. Kuidas, aga nii kaua? Miks ei öelda ausalt ja tehniliselt välja, mis põhjuseks? Kardetakse? Keda või mida? Ausus pole enam in? Nagu Kadri Ibrus kirjutas Päevalehes, et infot annab vaid pressiesindaja (müütiline tegelane, peaks ehk suure algustähega kirjutama?) Mingis uudises polnud mingi ala pressiesindaja nime isegi kirjas...
    Usun, et kes tegid tööd, tegid seda ka südamega. Tänud! Balti jaamas oli näha vaid üks labidamees ja ei mingit tehnikat päeval. See mees oli vana instruktor Laane, kes pidevalt rügas tööd teha.
    Mingi Rapla rong jäi ka vist käigust ära! Päris karm! Aga eks vaatame, milline analüüs nüüd toimuma hakkab üle kogu Eesti! Kui hakkab muidugi...
    Sest muidu tuleb ka järgmine talv ootamatult!
    Aga edu sel talvel! Ja head kohalejõudmist!

    Neeme

    VastaKustuta