Blogiarhiiv

pühapäev, 6. märts 2022

Saku, Rae ja Lääne-Harju küsitlus. Juuni 2021.

 

Pühapäev, 6. juuni 2021

Saku bussiliinide küsitlus.

 

 
Pilt on üsna selge!

Millised suunad on olulisimad maakonnaliinide võrgustikus lisaks praegusele liinile 206?
Millised peatused peavad maakonnaliinidele olema Tallinnas ja Harjumaal erinevates suundades ja kas muud liinid 206-ga võrreldes peaks olema eeltasutud? (palun kommentaaridesse).
Laagri - Mustamäe - Haabersti 128 votes
Kiisa - Saku - Laagri - Mustamäe 91 votes
Saue - Keila 62 votes
Kiisa - Kasemetsa - Saku - Tallinn 34 votes
Järvevana - Lasnamäe 25 votes
Saue - Saku - Kiili - Jüri - Loo 17 votes
Jüri - Loo 12 votes
Pirita - Viimsi 9 votes
Saku - Pirita - Saku 9 votes
Harku - Tabasalu 8 votes
Saku - Lokuti - Bussijaam/Ülemiste 7 votes


Kuigi vahel püütakse väita, et sellised küsitlused ei anna mingit infot, siis saab numbreid vaadates kohe aru, et see väide on vale!

Tõsi, inimesed said ka omi variante lisada ja mõnevõrra tekitab see segadust. Kui kaks esimest ongi sisuliselt üks ja sama, kuid KIISA lisamine teises variandis näitab eelkõige seda, et Kiisa/Aespa piirkond on ülioluline ja ei saa vaadata Sakut vaid üksinda. 
Teadmiseks, see on SAMA SUUND, MILLE VÕIMALIKU SÕIDUPLAANI VARIANDI PAKKUSIN VÄLJA 10 AASTAT TAGASI!
JUUBEL! PALJU ÕNNE SAKU VALLAVALITSUS!

Link:
 
4. kohal Kiisa - Saku - Tallinn on lisatud variant ja arvatavasti mõeldud Männiku kaudu? Nagu ongi 206. Seega veidi eksitav, sest küsitluses mõeldud just LISAKS sellele liinile.
 
Lisatud variant Saue - Saku - Kiili - Jüri - Loo edestas isegi ilma KIILITA pakutud varianti ehk et märkimisväärne sõitjate arv võib olla Saku  ja Kiili vahel? Mine tea!
 
Ja oli eeldada, et Järvevana - Lasnamäe  on eespool kui Harku kaudu liin või ka Pirita - Viimsi. Seega ongi esmane prioriteet paigas - MUSTAMÄE, järgmistena KEILA ning JÜRI suunal kuhugi....

Kohila - Hageri - Kiisa Jaam (või Kasemetsa) - Saku Kingu - Vana-Pääsküla - Nõmme - Haabersti
Lisan peatuste kellaajad vaid umbkaudselt, kusjuures olulisim on rongidele ümberistumisega sidumine kas Kiisal või Kasemetsas. Nii võidavad hoolimata mõneminutilisest seismisest põhiliselt rongiga tulijad, ka Kohilast. Aespal mitu peatust paljude võimalike sõitjatega, sp ei ole vist hea ka Kohilast liini otse tuua? Ka peab tegu olema suure ja mugava bussiga. Ning muidugi ei ole see lõplik busside tihedus, asja toimimisel saab alati lisada. Tasuta.
Tänaseks oleme aga nii kaugel, et kui tahta suurt reisijate arvu ja mingitki mõju autoliikluse vähenemisele, on vaja tihedamat sõiduplaani kui minu pakutu aastaid tagasi!

Kohilast Kiisani (rongi aeg tabelis) 30 min, Kasemetsa Jaam 35 min, Kiisa Jaam peatusest Haaberstini 55, Kasemetsa Jaam 50 min. Kui täpne see on, raske öelda, kuid üldiselt peaks tegu olema võimalikult väheste peatustega liiniga Tallinnas, seega peaks ehk kümmekond minutit kiireminigi saama?

NB! Kõik liinid ei pea ulatuma Kohilani, olulisim on ümberistumised Kiisal või Kasemetsas. Seda enam, et nii tiheda variandi puhul ei saagi ju sinnani viia, osa ehk vaid Kiisani, Aespani või ka Hagerini ning tabelis ei ole ma seetõttu Kohila aegu üldse kajastanud. Hageriga peab võimalusel arvestama. Kahe suuna vahel siin näidetes tekib busside arvu vahe, seega on vaja hommikul mõni buss Kiisale või kuhugi juurde ja tehniliselt peaks need lihtsalt Sakust vm ette sõitma Kiisani, Aaespani vm, et liine alustada. Ning puhkepäevadel muidugi vähem busse.
(Muidugi oleks lihtsam busside ringlusega rohkem pingutada, et päeva lõikes oleks kõik liinid ühe nimetusega, nt Kohila - Haabersti.

Ajad tabelis:
Haabersti väljumine - Kasemetsa Jaam/Kiisa Jaam seisuaeg
 
Tallinnast või Sakust? - 6.18 Kasemetsa Jaam (tööp)
6.10 - 7.02 Kiisa Jaam (tööp)
7.15 - 8.10 Kiisa Jaam
7.40 - 8.33 Kasemetsa Jaam (rongi maa poole pole)
8.15 - 9.02 Kasemetsa Jaam
9.40 - 10.31 Kasemetsa Jaam
11.10 - 12.08 Kiisa Jaam
13.25 - 14.14 Kasemetsa Jaam
14.15 - 15.10 Kiisa Jaam  
15.20 - 16.09 Kasemetsa Jaam
16.10 - 16.58 Kasemetsa Jaam (tööp)
16.45 - 17.37 Kasemetsa Jaam
17.10 - 18.04 Kiisa Jaam (tööp)
17.50 - 18.43 Kasemetsa Jaam
18.45 - 19.39 Kasemetsa Jaam
20.45 - 21.38 Kasemetsa Jaam (tööp)

Kiisa Jaam/Kasemetsa Jaam rongiaeg - Haabersti saabumine

 7.02 Kiisa Jaam - 8.00 (tööp)
7.23 Kasemetsa Jaam - 8.20 (tööp)
8.08 Kiisa Jaam - 9.05
Kasemetsa Jaam 8.33 - Haabersti 9.25
9.09 Kasemetsa Jaam - 10.00
10.58 Kasemetsa Jaam - 11.50
 13.34 Kasemetsa Jaam - 14.25
14.41 Kasemetsa Jaam - 15.35
15.30 Kasemetsa Jaam - 16.20
16.30 Kiisa Jaam - 17.25
16.58 Kasemetsa Jaam (rongi maa poole pole) - ?
18.04 Kasemetsa Jaam - 18.55
18.02 Kiisa Jaam (rongi maa poole pole) - ?
19.10 Kasemetsa Jaam - 20.00
20.00 Kiisa Jaam - 20.55
22.05 Kasemetsa Jaam - Sakuni või Tallinna?  (tööp)

Pakutud sõiduplaan on NÄITLIK, ET SAAKS AIMU VÕIMALIKULT BUSSILIIKLUSE TIHEDUSEST!
Kordan, osa siis Haaberstist Kiisani, Aespani, Hagerini või Kohilani, nii kuidas õnnestub paika panna!
Sinisega tööpäeviti, mustaga iga päev!


Kas Sakus õnnestuks liin suunata nii, et läbib Saku Kingu ja Saku peatust?

NB! MINGIL JUHUL EI TOHI LUBADA, ET VÄLJUMIS- JA SÕIDUAJAD töö- ja puhkepäeviti erineks nagu on PEÜTK-l kombeks teha! Lihtsalt puhkepäeviti on arvuliselt busse vähem käigus.

*************************

23.03.22

Lisan siia ka saku ühendustega seotud kommentaare tänasest, et teema oleks võimalikult koos. Grupp Saku Valla Elanikud:

Saku Vallavalitsus, kas bussiliikluse väljasuretamine on Teie eesmärk?
Olen väga pettunud Saku valla ühistranspordi korralduses. Kui varem käis buss korrapäraselt iga poole tunni tagant, on tänane olukord enam kui nukker. Olukord, kus Tallinnast 10 km kaugusel asuvas vallas käib buss üks kord tunnis, ei ole vastuvõetav.
Olen tutvunud kõikide Saku valla bussiliinidega ja tean, et olete osad liinid ühildanud. Siiski on graafikus palju kellaajalisi tühimikke.
Väitega, et sõitjaid on vähe, ma ei nõustu. Tipptundidel on bussis alati rohkelt sõitjaid. Hetkel kui vald on vähendanud bussiaegu poole võrra, on bussides topelt arv sõitjaid. See omakorda viib bussi sõiduaja pikenemisele (rohkem inimesi ostavad piletit ja tulevad peale - lähevad maha). Ehk tavapärane pooletunnine Saku - Tallinn sõit muutub automaatselt kolmveerandtunniseks.
Lisaks on Saku buss väga kallis. Ühe sõidu eest peab välja käima 2.3€. Päevas teeb see peaaegu 5€ ja nädalas 25€. Sellise raha eest peaks olema tagatud kiire ja mugav ühendus linnaga, mitte tunniajane ootamine peatuses ja trügimine bussis.
Mõistan, et ühistransporti korraldab Saku vallas ettevõte Hansabuss, mis juhindub ennekõike kasumlikkusest. Ent Saku valla inimeste igapäevane liikuma saamine ei tohiks jääda raha kokku hoidmise taha. Ühistranspordi eest vastutab omavalitsus.
Saku valla tunnuslause on "Läbi rohelise akna". Toimiv ja mugav ühistransport on üks sammudest, mis viib meid ka rohelisema keskkonna poole. Bussiliiklus, mis on kasutusel Saku vallas, ei julgusta inimest bussi kasutama, vaid represseerib seda. Hetke seisukorra valguses liigitub meie valla tunnuslause rohkem “rohepesu” valdkonda.
Tipptundidel peab buss käima iga poole tunni tagant (nagu varasematel aastatel ka alati olnud on). Pean silmas 06.00-09:00 ja 16:00-22:00. Need on ajavahemikud, mil inimesed sõidavad kooli ja tööle või naasevad koju. See vahemik peab olema täidetud regulaarse ühistranspordiga.
Kirjutan oma murest loomulikult ka valda, ent varasemalt samal teemal kirjutades, on vald lihtsalt üks hetk vastamise lõpetanud.
Julgustan kõiki, kes tunnevad, et heal bussiühendusel on Saku vallas oma koht, arvamust avaldama.


  • Maria Jasmin Otsepp
    Täiesti nõus ja lisaks on päris piinlik see, et isegi õpilased peavad pileti eest maksma, kuigi teistes Tallinna lähedal asuvates valdades seda tegema ei pea. Olgu, Männikuni on küll tasuta, aga see pole ju tegelikult lahendus. Lihtsalt tekib küsimus, et kuidas on loogiline, et enda koduvallast linna sõites maksan, aga näiteks Vääna-Jõesuust linna sõidan tasuta?
    9
  • Jan Joonas Tuuna
    Samuti tasub mainimist, et liinil 206A pole õpilastel võimalik sõita tasuta Männikuni(Tallinna alguseni).
    Eelmisel kevadel sõitsin esimest korda selle liiniga ja bussijuht kurjustas, et tasuta sõit on Männiku jaamani, mitte Männikuni. Ehk selleks, et sõita Saku Rimi juurest Tallinna piirini, tuleb maksta 1€. Selgitasin, et õpilastele on see distants juba 3 aastat tasuta, aga tema vihastas ja ütles, et tema ekraan näitab 1€ ja kui ei maksa, siis lahku bussist.
    Kirjutasin sellest ka eelmisel kevadel Hansabussile, aga nagu neile kombeks, ei vastanud nad.

Kadi Tkp
Väga kurb kuulda, et inimesed on hädas bussigraafikuga. Hädasti sooviks üldse mingitki bussiühendust Metsanurme kanti, et lähima peatuseni ei peaks matkama 2km 🙂
Iseenesest ju tore, värske õhk, loodus 😃
  • Neeme Sihv
    Aga mis juhtuks kui näiteks minu pakutud UUS bussiliin lisaks praegustele sõidaks Metsanurme kaudu Kasemetsa ja edasi Sakuni ja kaugemale? Ning seega jääks vahele Kiisapalu ja Leesi peatused? Ehk siis nende asemel Metsanurme ja veel üks peatus.
    Kas aga Metsanurmes sõitjaid jätkuks?
    • Kadi Tkp
      Neeme Sihv kui vaadata praegu, palju tuleb rongide pealt rahvast mööda Kasemetsa teed, siis ei ole need üksikud inimesed. Ei ole isiklikult turu-uuringut teinud, kuid praegu on sundseis, kus peab olema auto istumise all, et saaks liikuma. Ise kõnnid veel, väiksemate lastega mitte
    • Neeme Sihv
      Kadi Tkp jah, tean sealset rahvaste liikumist. Kui aeg-ajalt räägitakse, et hoopis reisijaid vähe, siis nt juba Eero Alamaa ajal sai räägitud - vaja on bussipeatust Kasemetsa Jaam. Selleks, et saaks ümberistumised tagada rong-buss-rong. See tähendaks rohkem sõitjaid.
      Siingi Kaido Põder mainis väga õiget asja - kord ühes suunas palju sõitjaid ja teises vähe. Loomulik. Aga tal ka õigus, et see mõjutab kulusid. Kui aga sõiduplaan tagab ka ümberistumised, siis on loota MÕLEMAS suunas rohkem reisijaid, seega efektiivsus paraneb ja kulud reisija KOHTA vähenevad. Muidugi, panustama peaks nii riik, Tallinna linn kui Saku ja Kohila vald.
      On ju tänagi absurd, kus kõik "võõrad" peavad Tallinnas maksma, aga tallinlased suures osas Eestis sõidavad tasuta!
      2
    • Tiina Salumaa
      Neeme Sihv, Miks Kiisapalu peatus ära jätta? Sealt on ka igapäevaseid sõitjaid ja busse väljub Sakuga võrreldes poole vähem.
    • Neeme Sihv
      Tiina Salumaa Kadi kirjutas soovist, et Metsanurmes sõidaks bussid. Seega, kuna buss ei saa sõita kate teed pidi korraga, tuleb uusi bussiliine suunata pigem sealtkaudu. See aga tähendabki, et teise lõigu peatused jäävad ju ära?

Juta Rõõm
Tööpäeviti hommikul Saku Keskuse peatusest Tallinna väljuvad bussi ajad 6.00 6.30 7.00 7.11 7.30 7.47 8.30 9.00. Vähe ?
  • Kadi Tkp
    Juta Rõõm Saku Vald ei ole ainult Saku keskus 🙁
  • Miia Maris Praks
    Autor
    Juta Rõõm Jah, tundub, et kella kuuest saab tõesti hästi linna, aga omast kogemusest - 7:47 buss on puupüsti täis ning järgmine läheb alles 8:30. Ülivajalik buss 8:00 jäeti lihtsalt ära.
    3
    • Neeme Sihv
      Miia Maris Praks seda enam on vaja taastada bussiliiklus ka Vana-Pääsküla kaudu, osa reisijaid valiks ehk selle, kui need kordamööda lähevad?
      Muide, on olemas ka liin 113 ja naera puruks, vallavalitsust ei huvitagi, et see sõidaks vajalikel aegadel ja kaugematesse kohtadesse, seda solgutatakse vaid linnukese kirjasaamiseks mõned korrad päevas.

1. Piletite ostmises süüdistage vallavalitsusi kogu Harjumaal, kes seisid tasuta bussiliikluse vastu. Kõikjal, kus sõit on tasuta, on palju liine oluliselt kiiremaks muutunud.
2. Liin 206 on kommertsliin. See tähendab, et teisest küljest vallavalitsusel justkui süüd polegi. Seega, osalt on mõistetav, et liin on selline nagu on, eraettevõte hoiab kokku ja mida rohkem reisijaid bussis, seda efektiivsem ja teoreetiliselt ka odavam.
3. Linna piires on ka alates Männikust peatusi liiga palju?
4. Valikuid on kaks. Kas survestada Samatit busse paremaks muutma, kiiremaks ja ühtlasi tõenäoliselt ka kallimaks või siiski panustada riigi ja valdade koostöös tasuta bussiliiklusele See eeldab kulusid, kuid selgelt ka reaalselt rohelist lähenemist. Kui keegi soovib maanteid 4-realiseks, mis on veel kulukam, siis raha bussiliiklusesse paigutades õnnestuks hoopis autode arvu vähendada. Ja loomulikult on vaja tipptunnil pooletunnist intervalli, küll aga vaja rohkematki - Sakust peab buss sõitma mitte kesklinna vaid edasi sinna, kuhu tõenöoliselt oleks Sakust kõige enam soovijaid, olgu see siis Viimsi, Lasnamäe vm.
5. Ühendust Tallinnaga saab ka rongiliikluses parandada, kuid riik ei ole soovinud Sakus (Männikul) jaama välja ehitada ehk siis Edelaraudteega koostöös. See võimaldaks liiklust lähiaastatel tihendada.
Et mõelda tasuks ka lisapeatusele Saku ja Kasemetsa vahel (osadel rongidel?) võiks see lühendada paljude jaoks teekonda jaama.
6 Umbes 10 aastat tagasi pakuti välja Kohila - Aespa - Saku - Vana-Pääsküla bussiliini, see küll veidi pikem, kuid võimalik. Vald pole selle vastu kunagi huvi üles näidanud, ju erakondade poliitika ei luba.
7. Vald lõpetabki üks hetk vastamise, nagu ka ÜTK. Ning valija valib ikka odavaid ootepaviljone propageeriva Kaareste jt, kes aastaid pole mõhkagi asjast jaganud ega huvitunud.
5
  • Miia Maris Praks
    Autor
    Neeme Sihv Kas Teie meelest selline variant ei oleks mõeldav, et Saku Vallavalitsus kompenseerib Hansabussile summa, mis tagaks busside korrapärase liikumise (iga poole tunni tagant)? Muidugi oleks tasuta bussiliiklus valla eestvedamisel kõige etem, en… 
    Vaata veel
    • Neeme Sihv
      Miia Maris Praks absoluutselt mõeldav. Praegu ju mitmed vallad maksavad näiteks Elronile.
      Kuid üldises mõttes peaks olema kõik finantseeritav koostööna riigi ja omavalitsuste poolt, mitte aga hädaldada, et raha ühistranspordi parandamiseks napib.
      Aega aga tasuta liiklusele üleminekuks ei pruugi kuluda, on vaja eelkõige tahtmist. Ja veel, lõpetada hanked, sest need segavad erinevate piirkondade ühendliine. Näiteks idasuunal üks hankevõitja, põhjasuunal teine, läänesuunal kolmas - ammu teada, et on vaja riigifirmat. Siis jääb ka raha rohkem ÜLE liinide tihendamiseks.
      2
    • Pirkko Kaarina Kuldsepp-Sibold
      Miia Maris Praks Daaa, endine Samat, praegune Hansabuss on pea 25 aastat olnud Prikkide perekonna majandada. Vald pole kordagi sekkunud. Ja nii ongi. Oleme üritanud vedajaid vahetada. Tulemus 0. Ikka Samat, nüüdseks Hansabuss.




************************************************

Pühapäev, 6. juuni 2021

Rae valla bussiliinide küsitlus.

 

 
 
Millistes suundades on enim vajalik (eeltasutud) bussiliiklus maakonnaliinidega?
Millistesse peatustesse Tallinnas ja Harjumaal (kommentaaridesse).
Lasnamäe - Viimsi 35 votes
Viljandi - mnt - Mustamäe 24 votes
Saku - Saue 23 votes
Kesklinn - Haabersti 12 votes
Maardu - Muuga 8 votes
Aruküla - Raasiku 7 votes
Laagri - Harku 3 votes
 
Rae valla grupis vastajaid väga vähe! Kuid ometi eristuvad 3 esimest üsna selgelt.

Saku grupis (vt eelmist postitust) oli ka Saue - Saku - Jüri - Loo umbes samal positsioonil, seega tasub selle suunaga kindlasti tegelema hakata, kusjuures Jüris tuleb läbida mitut peatust ja ka Sakus sama teha, saue Jaama peale suundudes. kas ka Keilani, on iseküsimus.

Kaluma peab, kus alustada "teise koha" liini, kas näiteks Lagedi Jaamast rongide ajal? Või siis Aruküla Jaamast (nii saab ühe lisatud variandiga arvestada)? Edasi siis Jüri - Kangru - Nõmme - Haabersti?

Ja olulisim, Lasnamäe suund! Vaida - Jüri - Ülemiste - (ringteelt?) Lasnamäe - Viimsi?
 
 

Pühapäev, 6. juuni 2021

Lääne-Harju küsitlus.

 

 
 
Millistele liinidele on vaja (eeltasutud) bussiliiklust Lääne-Harjust?
Millised peatused Tallinnas ja mujal Harjumaal on maakonnaliinide jaokls olulisimad (palun kommentaaridesse)
Mustamäe - Lasnamäe 6 votes
Balti Jaam - Viimsi 3 votes
Hüüru - Saue 3 votes
 
Saku - Jüri 0
 
Siin ei saa kahjuks midagi arvatagi!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar