Pühapäev, 6. juuni 2021
Saku bussiliinide küsitlus.
Pilt on üsna selge!
Millised suunad on olulisimad maakonnaliinide võrgustikus lisaks praegusele liinile 206?
Millised
peatused peavad maakonnaliinidele olema Tallinnas ja Harjumaal
erinevates suundades ja kas muud liinid 206-ga võrreldes peaks olema
eeltasutud? (palun kommentaaridesse).
Laagri - Mustamäe - Haabersti 128 votes
Kiisa - Saku - Laagri - Mustamäe 91 votes
Saue - Keila 62 votes
Kiisa - Kasemetsa - Saku - Tallinn 34 votes
Järvevana - Lasnamäe 25 votes
Saue - Saku - Kiili - Jüri - Loo 17 votes
Jüri - Loo 12 votes
Pirita - Viimsi 9 votes
Saku - Pirita - Saku 9 votes
Harku - Tabasalu 8 votes
Saku - Lokuti - Bussijaam/Ülemiste 7 votes
Kuigi vahel püütakse väita, et sellised küsitlused ei anna mingit infot, siis saab numbreid vaadates kohe aru, et see väide on vale!
Tõsi, inimesed said ka omi variante lisada ja mõnevõrra tekitab see segadust. Kui kaks esimest ongi sisuliselt üks ja sama, kuid KIISA lisamine teises variandis näitab eelkõige seda, et Kiisa/Aespa piirkond on ülioluline ja ei saa vaadata Sakut vaid üksinda.
Teadmiseks, see on SAMA SUUND, MILLE VÕIMALIKU SÕIDUPLAANI VARIANDI PAKKUSIN VÄLJA 10 AASTAT TAGASI!
JUUBEL! PALJU ÕNNE SAKU VALLAVALITSUS!
Link:
4. kohal Kiisa - Saku - Tallinn on lisatud variant ja arvatavasti mõeldud Männiku kaudu? Nagu ongi 206. Seega veidi eksitav, sest küsitluses mõeldud just LISAKS sellele liinile.
Lisatud
variant Saue - Saku - Kiili - Jüri - Loo edestas isegi ilma KIILITA
pakutud varianti ehk et märkimisväärne sõitjate arv võib olla Saku ja
Kiili vahel? Mine tea!
Ja
oli eeldada, et Järvevana - Lasnamäe on eespool kui Harku kaudu liin
või ka Pirita - Viimsi. Seega ongi esmane prioriteet paigas - MUSTAMÄE,
järgmistena KEILA ning JÜRI suunal kuhugi....
Kohila - Hageri - Kiisa Jaam (või Kasemetsa) - Saku Kingu - Vana-Pääsküla - Nõmme - Haabersti
Lisan peatuste kellaajad vaid umbkaudselt, kusjuures olulisim on rongidele ümberistumisega sidumine kas Kiisal või Kasemetsas. Nii võidavad hoolimata mõneminutilisest seismisest põhiliselt rongiga tulijad, ka Kohilast. Aespal mitu peatust paljude võimalike sõitjatega, sp ei ole vist hea ka Kohilast liini otse tuua? Ka peab tegu olema suure ja mugava bussiga. Ning muidugi ei ole see lõplik busside tihedus, asja toimimisel saab alati lisada. Tasuta.
Tänaseks oleme aga nii kaugel, et kui tahta suurt reisijate arvu ja mingitki mõju autoliikluse vähenemisele, on vaja tihedamat sõiduplaani kui minu pakutu aastaid tagasi!
Lisan peatuste kellaajad vaid umbkaudselt, kusjuures olulisim on rongidele ümberistumisega sidumine kas Kiisal või Kasemetsas. Nii võidavad hoolimata mõneminutilisest seismisest põhiliselt rongiga tulijad, ka Kohilast. Aespal mitu peatust paljude võimalike sõitjatega, sp ei ole vist hea ka Kohilast liini otse tuua? Ka peab tegu olema suure ja mugava bussiga. Ning muidugi ei ole see lõplik busside tihedus, asja toimimisel saab alati lisada. Tasuta.
Tänaseks oleme aga nii kaugel, et kui tahta suurt reisijate arvu ja mingitki mõju autoliikluse vähenemisele, on vaja tihedamat sõiduplaani kui minu pakutu aastaid tagasi!
Kohilast Kiisani (rongi aeg tabelis) 30 min, Kasemetsa Jaam 35 min, Kiisa Jaam peatusest Haaberstini 55, Kasemetsa Jaam 50 min. Kui täpne see on, raske öelda, kuid üldiselt peaks tegu olema võimalikult väheste peatustega liiniga Tallinnas, seega peaks ehk kümmekond minutit kiireminigi saama?
NB! Kõik liinid ei pea ulatuma Kohilani, olulisim on ümberistumised Kiisal või Kasemetsas. Seda enam, et nii tiheda variandi puhul ei saagi ju sinnani viia, osa ehk vaid Kiisani, Aespani või ka Hagerini ning tabelis ei ole ma seetõttu Kohila aegu üldse kajastanud. Hageriga peab võimalusel arvestama. Kahe suuna vahel siin näidetes tekib busside arvu vahe, seega on vaja hommikul mõni buss Kiisale või kuhugi juurde ja tehniliselt peaks need lihtsalt Sakust vm ette sõitma Kiisani, Aaespani vm, et liine alustada. Ning puhkepäevadel muidugi vähem busse.
(Muidugi oleks lihtsam busside ringlusega rohkem pingutada, et päeva lõikes oleks kõik liinid ühe nimetusega, nt Kohila - Haabersti.
Ajad tabelis:
Haabersti väljumine - Kasemetsa Jaam/Kiisa Jaam seisuaeg
Tallinnast või Sakust? - 6.18 Kasemetsa Jaam (tööp)
6.10 - 7.02 Kiisa Jaam (tööp)
7.15 - 8.10 Kiisa Jaam
7.40 - 8.33 Kasemetsa Jaam (rongi maa poole pole)
8.15 - 9.02 Kasemetsa Jaam
9.40 - 10.31 Kasemetsa Jaam
11.10 - 12.08 Kiisa Jaam
13.25 - 14.14 Kasemetsa Jaam
14.15 - 15.10 Kiisa Jaam
15.20 - 16.09 Kasemetsa Jaam
16.10 - 16.58 Kasemetsa Jaam (tööp)
16.45 - 17.37 Kasemetsa Jaam
17.10 - 18.04 Kiisa Jaam (tööp)
17.50 - 18.43 Kasemetsa Jaam
18.45 - 19.39 Kasemetsa Jaam
20.45 - 21.38 Kasemetsa Jaam (tööp)
Kiisa Jaam/Kasemetsa Jaam rongiaeg - Haabersti saabumine
7.02 Kiisa Jaam - 8.00 (tööp)
7.23 Kasemetsa Jaam - 8.20 (tööp)
8.08 Kiisa Jaam - 9.05
Kasemetsa Jaam 8.33 - Haabersti 9.25
9.09 Kasemetsa Jaam - 10.00
10.58 Kasemetsa Jaam - 11.50
13.34 Kasemetsa Jaam - 14.25
14.41 Kasemetsa Jaam - 15.35
15.30 Kasemetsa Jaam - 16.20
16.30 Kiisa Jaam - 17.25
16.58 Kasemetsa Jaam (rongi maa poole pole) - ?
18.04 Kasemetsa Jaam - 18.55
18.02 Kiisa Jaam (rongi maa poole pole) - ?
19.10 Kasemetsa Jaam - 20.00
20.00 Kiisa Jaam - 20.55
22.05 Kasemetsa Jaam - Sakuni või Tallinna? (tööp)
Pakutud sõiduplaan on NÄITLIK, ET SAAKS AIMU VÕIMALIKULT BUSSILIIKLUSE TIHEDUSEST!
Kordan, osa siis Haaberstist Kiisani, Aespani, Hagerini või Kohilani, nii kuidas õnnestub paika panna!
Kordan, osa siis Haaberstist Kiisani, Aespani, Hagerini või Kohilani, nii kuidas õnnestub paika panna!
Sinisega tööpäeviti, mustaga iga päev!
Kas Sakus õnnestuks liin suunata nii, et läbib Saku Kingu ja Saku peatust?
NB! MINGIL JUHUL EI TOHI LUBADA, ET VÄLJUMIS- JA SÕIDUAJAD töö- ja puhkepäeviti erineks nagu on PEÜTK-l kombeks teha! Lihtsalt puhkepäeviti on arvuliselt busse vähem käigus.
*************************
23.03.22
Lisan siia ka saku ühendustega seotud kommentaare tänasest, et teema oleks võimalikult koos. Grupp Saku Valla Elanikud:
Saku Vallavalitsus, kas bussiliikluse väljasuretamine on Teie eesmärk?
Olen väga pettunud Saku valla ühistranspordi korralduses. Kui varem käis buss korrapäraselt iga poole tunni tagant, on tänane olukord enam kui nukker. Olukord, kus Tallinnast 10 km kaugusel asuvas vallas käib buss üks kord tunnis, ei ole vastuvõetav.
Olen tutvunud kõikide Saku valla bussiliinidega ja tean, et olete osad liinid ühildanud. Siiski on graafikus palju kellaajalisi tühimikke.
Väitega, et sõitjaid on vähe, ma ei nõustu. Tipptundidel on bussis alati rohkelt sõitjaid. Hetkel kui vald on vähendanud bussiaegu poole võrra, on bussides topelt arv sõitjaid. See omakorda viib bussi sõiduaja pikenemisele (rohkem inimesi ostavad piletit ja tulevad peale - lähevad maha). Ehk tavapärane pooletunnine Saku - Tallinn sõit muutub automaatselt kolmveerandtunniseks.
Lisaks on Saku buss väga kallis. Ühe sõidu eest peab välja käima 2.3€. Päevas teeb see peaaegu 5€ ja nädalas 25€. Sellise raha eest peaks olema tagatud kiire ja mugav ühendus linnaga, mitte tunniajane ootamine peatuses ja trügimine bussis.
Mõistan, et ühistransporti korraldab Saku vallas ettevõte Hansabuss, mis juhindub ennekõike kasumlikkusest. Ent Saku valla inimeste igapäevane liikuma saamine ei tohiks jääda raha kokku hoidmise taha. Ühistranspordi eest vastutab omavalitsus.
Saku valla tunnuslause on "Läbi rohelise akna". Toimiv ja mugav ühistransport on üks sammudest, mis viib meid ka rohelisema keskkonna poole. Bussiliiklus, mis on kasutusel Saku vallas, ei julgusta inimest bussi kasutama, vaid represseerib seda. Hetke seisukorra valguses liigitub meie valla tunnuslause rohkem “rohepesu” valdkonda.
Tipptundidel peab buss käima iga poole tunni tagant (nagu varasematel aastatel ka alati olnud on). Pean silmas 06.00-09:00 ja 16:00-22:00. Need on ajavahemikud, mil inimesed sõidavad kooli ja tööle või naasevad koju. See vahemik peab olema täidetud regulaarse ühistranspordiga.
Kirjutan oma murest loomulikult ka valda, ent varasemalt samal teemal kirjutades, on vald lihtsalt üks hetk vastamise lõpetanud.
Julgustan kõiki, kes tunnevad, et heal bussiühendusel on Saku vallas oma koht, arvamust avaldama.
************************************************
Pühapäev, 6. juuni 2021
Rae valla bussiliinide küsitlus.
Millistes suundades on enim vajalik (eeltasutud) bussiliiklus maakonnaliinidega?
Millistesse peatustesse Tallinnas ja Harjumaal (kommentaaridesse).
Lasnamäe - Viimsi 35 votes
Viljandi - mnt - Mustamäe 24 votes
Saku - Saue 23 votes
Kesklinn - Haabersti 12 votes
Maardu - Muuga 8 votes
Aruküla - Raasiku 7 votes
Laagri - Harku 3 votes
Rae valla grupis vastajaid väga vähe! Kuid ometi eristuvad 3 esimest üsna selgelt.
Saku
grupis (vt eelmist postitust) oli ka Saue - Saku - Jüri - Loo umbes
samal positsioonil, seega tasub selle suunaga kindlasti tegelema hakata,
kusjuures Jüris tuleb läbida mitut peatust ja ka Sakus sama teha, saue
Jaama peale suundudes. kas ka Keilani, on iseküsimus.
Kaluma
peab, kus alustada "teise koha" liini, kas näiteks Lagedi Jaamast
rongide ajal? Või siis Aruküla Jaamast (nii saab ühe lisatud variandiga
arvestada)? Edasi siis Jüri - Kangru - Nõmme - Haabersti?
Pühapäev, 6. juuni 2021
Lääne-Harju küsitlus.
Millistele liinidele on vaja (eeltasutud) bussiliiklust Lääne-Harjust?
Millised peatused Tallinnas ja mujal Harjumaal on maakonnaliinide jaokls olulisimad (palun kommentaaridesse)
Mustamäe - Lasnamäe 6 votes
Balti Jaam - Viimsi 3 votes
Hüüru - Saue 3 votes
Saku - Jüri 0
Siin ei saa kahjuks midagi arvatagi!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar