Laupäev, 7. august 2021
Praamid kubisevad poliitikutest!
Taavi aas sõitis autoga Rohukülla ja parve ning bussiga edasi. Pidi saama küll, mis sest, et selle varainadiga kuidagi saab, täielikult ühistranspordiga sõites mitte nii hästi!
Nüüd kihutas Hiiumaale Marko Pomerants. Uhked kommentaarid sõidust, kuigi muigama ajab veidi...
Aga selgus, et Pomerants itsitas, et tema läks kahe autoga, ühes tema, teises lätu. Nojah, ega ekskeskkonnaministrist polegi rohkem liita, isamaalane, ühistranspordi vastane ju...
Reede, 6. august 2021
Video Hiiu vallavolikogu istungist, Taavi Aas.
Aas: on kommertsbusse, on maakonnaliine ehk avalikke liine. Leping TS Laevadega lõpeb 2026, 4 aastat enne tuleb ära otsustada, kas osta laevad välja jne. Kuid kui ka laevad kuuluks riigile, siis operaator valitakse hanke korras. Laevaga tulles nii tore, et bussid on ees, sõidavad kahes suunas. Mitte otse, aga ehk väikeste põigetega. (Ah sa mait, kuidas ta küll saab seda väita? Minu teada teps mitte pole iga parve puhul busse kahes suunas!?). Loodetavasti saab ära teha peagi ka otsuse uue parvlaeva ostuks.
Kui tellite uued laevad, siis tellida 2 uut laeva, et tipptundidel parvede sagedus oleks suurem.
Hiidlaste pahameel seotud sellega, et kehtiva liiniveolepingu järgi peaks asenduslaeva otsima sama liini jaoks, kus midagi juhtub. Kõige olulisem see, mida me oleme õppinud! Mida Hiiumaa jaoks see kriis õpetas?
(Hm, Hiiumaa jaoks peaks Viidik endalt küsima, mida õpetas!? Busside kohta ta küll on jätkuvalt vait).
Aas: Hiiumaale tulijate arv kasvas ka sel aastal, TS Laevad öelnud, et kõik veetakse üle. Kui keegi kannatanud kahju, siis seda peab tõestama. Kuid üleveetavate hulk on kasvanud.Oleme vaadanud, kuidas sõitjate arv on aastate lõikes. Augustis hakkab Hiiumaal vedude arv vähenema, järsult. 2019 kohvikutenädalavahetusel oli arv langenud 4000 võrra ehk sõltub eelkõige kalendrist sõitjate arv.
Viidik: kuna tegu ikkagi regionaalpoliitikaga, siis kasumlikkus on kummaline .Aas: Ma olen täiesti nõus, et ühistransport peakski olema riigi või omavalitsuse korraldada! Viidik olla ses arvamus justkui keskerakondlane.
Selle "põhjaks" peaks olema 4 ringliini mõleamas suunas, veel parem kui isegi 5-6.
Edasi juba n.ö. juurdeveoliinid nagu Kõpu suunal vm. Põhiline, võimalikult ühtne sõiduplaan aasta ringi, mõnevõrra vähemas mahus ehk talvel.
2 kommentaari:
Ma siiski kommenteerin. Vastuseks Hiiumaa vallavalitsuse "nõunikule":
Ma pole poliitikuke. Seda esiteks. Teiseks, Tallinnas saab küll, kui tahetakse.
Muidugi on koroonal oma mõju, aga see ei kesta igavesti. Ja huvitav muidugi lugeda, kuidas inimesed aru ei saa, et tullakse ka seljakotiga, eraldust otsima? See ei sega ju bussiga sõitmast?
Parandada tuleb ühistransporti, mitte ainult bussi või ainult praami. ja ei maksa unustada, et kuigi poliitikute laiskuse tõttu venib rongi jõudmine Rohukülla veel pikalt, siis ka sel hetkel, kui see jõuab, sõidetakse. Vajadusel siis ka Hiiumaal bussiga, kui kohalikud seda liiklust ära ei solgi täielikult!
Nutikus on oluline asi, kuid kommentaarist ei näe seda kuskil. Eestis on juba täna puudus loodusvaradest ja maailmas ükski kaine mõistusega asju võttev inimene neid megaprojekte ei tee, vaid püüab säästlikumalt läbi ajada. Egiptus ja Kairo on kuidagi võrreldav näide? Mnjaa....
Kuidas neäb välja loodusele tagasimaksmine???
Parvede käsutamine Hiiumaa alla? Kas spestialistid tulevad Egiptusest või Süüriast? Kohapeal ei saada ju bussiliikluse elementaarsest loogikast aru!
Kuid nõus, et Hiiumaad nii hädasse jätta, igal nädalavahetusel Saaremad eelistades, ei ole kuidagi aus! Ning iseenesest on süvasadam täiesti arvestatav variant, kuigi pooleldi hädapärast.
Õppida tuleb kodus kügeledes aga tõesti. Aga ei suuda ju?Laupäev, 7. august 2021
Haapsalu linn, Saue ja Lääne-Nigula vald ei soovi ÜT parandada.
Urmas Sukles , Innar Mäesalu, Mikk Lõhmus , Andres Laisk milliseid ettepanekuid ja kellele olete teinud kohalike liinide liitmiseks, et tagada kordi päevas bussiühendus ROHUKÜLA - TURBA JAAM - TALLINN.Hiiumaa sõiduplaan siin: (http://eestimaablogi3.blogspot.com/.../hiiumaa...)SÕIDUPLAAN:Selguse mõttes lisan siia ka Rohuküla - Turba suuna busside võimalikud ajad. Ka kommertsliinidega osaliselt samal ajal, ainult aeglasema sõiduajaga. Talvel neid ju vähem ja osadel nädalapäevadel? Muidugi saab need ka välistada, tegu on võimalike variantidega! Läbi Linnamäe on osa busse hetkel siin vaid seetõttu, et Turbast Rohukülani jääb mõnevõrra tavasõiduajast 1h 20 min aega üle, selle muutmiseks on vaja koostööd Elroniga. Koostöö vajalik ka siis, kui on soov varahommikuse bussiühenduse järgi Tallinnast E-L ning hilisõhtuse järgi Rohukülast Tallinna. Muidugi eeldab see ka Hiiumaa poolset töötegemist. Ühtlasi sobituvad need bussituuridega, kuid ühe bussi puhul eeldabSelle sõiduplaani variandi järgi on bussiliinide teenindajaks Harjumaa läänesuuna operaator, sest alustada tuleb sealtpoolt, bussituuridena.Kiirbuss tähendab vähem peatusi ehk ka mittesõitmist Haapsalus läbi Kalda ja Holmi peatuste vms, sõiduaeg Tallinnast, olenevalt bussist, Rohukülani 1 h 40 min - 2 h 40 min.Rongide puhul aluseks praegune sõiduplaan, aga kõik on võimalik. Turbas ümberistumise aeg umbkaudne 5-15 min. HIIUMAA VÕIMALIKUD LISALIINID ON KOMMENTAARIDES lingis.Rohuküla - Turba Jaam - rongi saabumine Tallinna8.00 - 9.20 - 10.30. E-L10.00 - 11.20 - 12.30 (Kiirbuss)13.00 - 14.00 - 15.1015.55 - 17.15 - 18.3019.10 - 20.45 - 22.10 *22.00 - 23.00 Täna pole - 23.40 (Kiir, nii buss, kui rong)*Läbi LinnamäeTallinnast rong - Turba Jaam - RohukülaTäna pole, oleks. 4.40 - 5.20 - 6.20 (Kiir nii buss kui rong)7.30 - 8.45 - 9.45 (Kiirbuss)10.00 - 11.15 - 12.45 *13.30 - 14.45 - 15.45 (Kiirbuss)15.50 - 17.10 - 18. 45 *19.10 - 20.25 - 21.45Küsimused ei saanud vastust.Esmaspäev, 9. august 2021
Keskerakond - tasuta kõigile? Vale!
2019.Keskerakonna juhatus kinnitas riigikogu valimisplatvormi punkti, mille järgi pealinnas ja ka mujal kohalikes omavalitsustes peavad kõik Eesti inimesed saama ühistranspordis tasuta sõita vaatamata sissekirjutusele.
Loe pikemalt: https://www.logistikauudised.ee/uudised/2019/01/10/keskerakonna-valimislubadus-tasuta-uhistransport-koikjale-ja-koigile
Komm Hiiumaa FB-st. Kairo.
VastaAjab naerma, aga samas kurb!:
Ei jätke naljad armsad inimesed mis bussivõrk! 🤦♀️🤦♀️🤦♀️ Koroona puhul kõigile ühe maskiga, transpordi puhul kõigile ühe bussiga - sest kõigil ju üks jumal ka, ja saab hakkama? 😇😇🤦♀️🤦♀️ Aga kui tõsiselt siis Hiiumaal unustame bussid! hõreasustuses unustame bussid! Tallinn on pool miljonit inimest ja ei saada inimesi autodest bussidesse 🤦♀️🤷♀️🤷♀️. Ärka, poliitikuke! Paar autot-minibussi nõuderezhiimis liiklema - ja ongi kogu "ühistransport" mida vaja. 🤷♀️🤷♀️ Hiiumaale ka ei tulda võimalikult enamate inimestega ninapidi koos istuma. Tullakse eralduma! Mina ja loodus! Meie saamatud erakonnad ja nende ministrid ei tohi endi tegematajätmisi ja oskamatust lükata KOV või kodaniku õlule. Mitte bussiühendust aga praamiühendust on vaja parandada! See pole ainult raudvaras kinni - kui palju on tehtud tööd voogudega? kauba eelispäevad, kohalike eelispäevad, turismi eelispäevad 🤷♀️🤷♀️ saarlastega suurürituste kooskõlastamine, mõni kuu on väga tihe aga kas peab olema? Kas kõik peab suvel toimuma kui on niigi ilus ilm ja võib ka lihtsalt rannas peesitada, aga oktoobris nt enam ei peesita samas kui sügisloodus on ju imeilus! Miks mitte sügiskohvikute päevad, kui õues kallab ja seal midagi teha pole? Nutikusega on ikka kitsaskohtadest üle saadud. Kuid praktilisemaks plaanis ka - no tehke see Saaremaa sild ära - kuidas seda ei saa tehtud?? Mina siin just nagu arengumaal, aga tulge lennake Kairosse rentige auto - ja lennake! Mööda tuttuusi 8realisi tasulisi kiirteid põhjast lõunasse ja idast läände ja Kairo ümber kolmekordselt ringteel! Lust on liikuda. Aafrikas. Viimase u 5 aastaga seejuures - täiesti uus üldhõlmav teedevõrk, võeti eesmärgiks ja tehakse müdinal. Jah mastaabid rahvaarvu mõistes on teised kuid kas ka riigitulu mõistes? 🧐 Tegemisjulguse mõistes? Lõpetage kügelemine ja tehke ära ja saame hakata teenima ja tagasi maksma 🤷♀️🤷♀️. Aga ikkagi läheb aega ja seniks - kas ei peaks tooma Hiiumaa parvlaevaühenduse käsutamise Hiiumaa alla? 🤷♀️🤷♀️ Kes vajab see ise käsutabki nagu oskab ja heaks arvab. Üksteisele saab siis ikka appi minna, kui on põhjendatud ja võimsust üle jääb. Kuid ei saa vägisi ära viia, ei saa korduda sellist nalja et ÜHEST SEGADUSEST TEKITATAKSE ISE KAKS SEGADUST - ühe saare asemel mõlemal saarel! 🤦♀️🤦♀️🤦♀️ Numbrid ei mängi siin mingit rolli, Saaremaa on muidugi suurem kuid just sellepärast seal kauem paigal püsida on palju lihtsam. Ta on piisaval määral isevarustav, ja süvasadam on ju ka. Sinna pandagu Tallink käima ja palju need Tallinkid korraga peale võtavad? 🧐 Ooperikruiis Saaremaale - ei näinud sellist toodet! 🤷♀️🤷♀️ Poisid panevad ka rutiini, muidugi tugevalt teevad ja ei taha midagi öelda. KUID. Kas aeg pole küps oma rahva ja kalda paremaks teenindamiseks? Inimesed kügelevad kodudes, taskud täis lennupiletitest kulutamata raha 🤷♀️🤷♀️. Ometigi väike riik ja sa saad igale inimesele praktiliselt helistada või minna köögiakna taha. 🤷♀️🤷♀️ Rohkem tegevusjulgust ja tahet ja paindlikkust! Tahan ja teen ja leian võimaluse teha nagu tahan! Mitte et oi seda ei tohi seda ei või ja seda ei saa. Meie teeme seadused ja reeglid mitte reeglid ei tee meid. Olgu peale. Üks kord võib juhtuda, ikka juhtub ja tol juhtumise momendil keegi polnud targem. 🤷♀️ Kuid nüüd tuleb juhtunust õppida!