Kuidas saada Kundasse?
Kui
kombineerisin Kunda - Aseri tuuri, pidin üle vaatama võimalused mitut
pidi. Elus on sageli inimestel mingi kellaaeg, mis ajaks nad peaks
kuskil olema, mul vaba voli, seega lihtsam. Lausa mitu võimalust
avastasin. Ainuke reegel oli, et päevaga saaks ära käia ja väga pikaks
ei veniks. Palavust kartsin ka.
Üks võimalus oli minna hommikul
rongiga (mul rongiga lihtsalt igatepidi mugavam) kl 7.57, jõudes
Rakveresse peale kl 9. Kuid see tähendanuks, et pean jaamast minema
bussijaama, sest ... Kunda buss jaama ei läbi. Siin tulebki mängu aga
see, miks sõitsin ja miks tahan taas välja tuua selle, kuidas meil
ühistransporti "arendatakse".
Tulge, tulge, öeldakse Viru-Nigula FB lehel:
Kuidas
teile tundub see, kui (isamaalasest) tipp-poliitik ütleb, et "me ei
kavatse bussiliiklust arendada enne kui see tasuta süsteem on
lõpetatud"? Või kui mõni rahva ees sulgi puhevile ajanud mees on saanud
pukki, olnud varem isegi maavanem ja pole kunagi sõrmegi ühistranspordi
arendamiseks liigutanud, midagigi muutes ja teie, valija jaoks paremaks
teinud? Nüüd lisaks ennast ÜTK juhatusse nihverdanud? Aga bussiga ta ju
ei sõida?
Oli veel võimalusi. Seda enam, et varahommikul minnes
jäänuks mul Kundas 4 tunni ringis aega ja kas seal on midagi nii palju
teha? Tegelikult on vaadata nagu selgus, kuid see tähendanuks üle 10 km
jalutuskäiku, mis mulle käib üle jõu. Ülihea võimalus on minna 11.12
ekspressiga, veidi rohkem kui tunni ajaga Rakveres, aga ....
maakonnaliinini aega umbes tund. (Täpsemalt ma ei saa öelda, sest uus
peatus.ee versioon tähendaks tunniajalist otsimist, et kõik variandid
üles leida). Nii valisingi otsebussi, kl 11.00.
Muidugi
on võimalik otsida vabandusi, et ehk pole olnud piisavalt aega neil
"kohaliku elu edendajatel"? Tegelikult oli kõik see, kuidas bussid
rongidega ühildatakse, teada ammu, üle 10 aasta tagasi. Eriti täpselt
siis kui 2012 paiku oli päevakorral uute perroonide planeerimine ja see
tõi uurimise alla kõik asjaga seotud detailid. Kes oli tollal maavanem?
Seesama, kes muide ka lillegi ei liigutanud Sõmeru rongipeatuse heaks.
Nii et aega on olnud nii et tapab ja tänaseks pidanuks kõigil
asjassepuutuvail ametnikel olema asi peensusteni selge ning kõik TEHTUD!
Tegelikkuses läbivad Rakvere raudteejaama (seda peatust portaalis
otsides tuleb sisestada RAUDTEEJAAM ja portaal pakub variandi, mis asub
Lääne-Virumaal, mitte konkreetselt Rakveres).
Krt pean uue vereõhurohu sisse võtma, rõhk on juba laes nende sõna otseses mõttes idiootsuste pärast....
Nii
sõitsingi Balti jaamast trammiga bussijaama, aga ajavõidu asemel hoopis
ajakaotus. Seda enam, et ei hakka ju viimasel minutil liikuma, rongile
minekuks kulunuks mul vaid 5 min.
Aga täna, kui tahaks vaadata sõiduplaane üle, ei ole enam VANA.PEATUS.EE versiooni ja uus on Transpordiameti lehel selline:
Sigrid Salusoo
Hetkel tegeleme uue reisiplaneerija arendamisega. Oleme teadlikud,
millised on peamised kasutajate soovid ja vajadused, aga nende
rakendamine võtab kahjuks aega.
Margus KurgEesti rahva vanasõna: Ära enne vanasse kaevu sülita, kui uus valmis on.
Vanad lehed suletakse turvalisuse pärast, kuna ei vasta enam kaasaegsetele nõuetele.
Neeme SihvEesti riigis ongi nõuded kõige olulisemad! Tühja neist inimestest!
Kusjuures aega vigu parandada oli üüratult!!!
Signe SaviirTranspordiamet
Me KÕIK kirjutame, et vana parem ja teil selline jutt, et
kaasajastate!!!! Aga kui rahvas soovib, et vana jääks! Oleks siis mingi
loogiline seletus, aga pole ju.
Rita HelismaIssand,
muidugi. Nüüd otsi / vali peatusi indeksite järgi. Hulluks ajate. Vana
on nii selge, noortele ja eakamatele. Miks te rahvast piinama hakkate?
Uus on täielik anomaalia.
Merit PurreTranspordiamet
milleks heast asjast sitta välja toota? Vanas kõik ju meeldib, lihtne,
mugav, kiire. Uus totaalne jama kuubis, vanemad ei saagi hakkama
sellega.... milleks muuta???
Neeme SihvUue
variandiga on see lootus Transpordiametil (kes vana täiustamisegagi
hakkama ei saanud), et kuna asi on veel segasem, siis aina rohkem
inimesi lööb käega ja muretseb auto. Nii vähenevad ka kaebused ja nurin!
Tagajärjeks on vajadus veel vähem tööd teha.
Siiri SalumägiTranspordiamet
Uus arendamata, arusaamatu, kasutuskõlbmatu, aga vana panete kinni?
Miks te teete nii? Kelle jaoks?? Mis mõttes viskab mulle ette nt neli
Jõgevat? Mille järgi ma valin ja kust ma tean milline see õige on? See
uus leht ei kõlba mitte kusagile. Piinlikuvõitu ei ole sellist jama
tarbijale ette visata?
Sirje LilleorgSee
uus on jah selle poolest huvitav, et kui ma tean, kus asun, saan teada,
mitme minuti pärast läheb siit järgmine buss, tramm, troll. Aga kui ma
pidin olema järgmisel hommikul kell 8.00 lennujaamas, ei saanud ma
selles uues versioonis kuidagi teada, mis kell millisesse bussi, trammi
astuma pean. Õnneks on takso ka nö ühissõiduk.
Martin Tampuu(Linnaliinide sõiduplaani otsinguks enam vähem), aga maakonnaliinide ja kaugliinide kuvamiseks, täiesti sobimatu.
UUS peatus.ee on TÄIELIK KÄKERDIS. Ebaõnnestumine.
Diana EhasTranspordiamet
kas rahva arvamus teile üldse korda ei lähe??? Vana versioon on
kordades parem,lihtne leida bussiaegu,sisestades alg- ja lõpppeatus.
Neeme SihvPealekauba,
te olete uut aasta ringis juba arendanud, aga kuna te ei saa hakkama,
siis järelikuklt on LIHTNE ASI LIIGA KEERULISEKS AETUD!
Või on Teie hulgas ruulimas need jõud, keda häirib ühistransport või tasuta bussisõit?
Vana portaal olgu muudetud sisi turvalisemaks (kuigi see vaid kärbeste ajamine) ning otsekohe taas tööle pandud!
Tanel Aloopsuuus
süsteem ei erista tasuta maakonnaliine tavalistest kaugliinidest;
lisaks on esmapilgul seal raske aru saada, kumb peatus kummalt
teepoolelt on otsitav, kõik peab kaardilt järgi proovima.
Keiu KeiukKuulge see uus on jama. Arendage oma uut, aga ärge pange kinni toimivat süsteemi.
Ma ei saa uuest midagi aru.
Anne VaherTranspordiamet
mis nõuetele vana ei vasta? Inimesed on väga rahul vana versiooniga, ei
nõua uut, pigem vastupidi. Tegite nüüd küll karuteene kogu Eesti
rahvale. Aretage jah välja mingi uus nurisünnitis. Viimasel ajal
kukuvadki kokku just suured platvormid. Maksumaksja maksab teile raha,
maksumaksja ei ole tellinud uut ja nurisenud vana üle. Kas tegutsete
rahva huvides või selleks, et "arendada" ja linnuke kirja saada?
https://www.mkm.ee/et/tegevused-eesmargid/transport
on kirjas: "Transpordipoliitika eesmärk on tagada elanikele ja
ettevõtetele mugavad, ohutud, kiired ja kestlikud liikumisvõimalused".
Mida ma liigun, kui ei tea, millega, kunas ja kuhu on võimalik liikuda.
Miks te raiskate maksumaksja raha??? Ei teagi nüüd, kellele kirjutada,
kas Taavi Aasale, Andres Sutile, Ando Leppimanile või kellelegi selles
tohutus ministeeriumi "armees". Ehk annate teada, kuigi eriti lootust ei
ole. Kilplased teie kohta öelda on eriti leebe.
Nii
ongi. See on hullem kui jama ja nii segane, et ka Transpordiamet, kes
juba aastajagu täiendab ja parandab vigu, ei saa sellest aru. Ja ei
saagi saama, sest neil endil puudub igasugune arusmaam, mis on sellises
portaalis oluline! Nii ei aitagi selles mingist kosmeetilisest
parandustööd, sest toimimispõhimõte on läbinisti mäda!
Äkki
peaks need kõvad mehed, kes kas rumalusest või hoopis teadlikult ÜT
arendada ei taha, saatma rongide-bussidega seda etendust vaatama? Kuidas
see sõit Kääpale välja näeks?
Mõte selles, et jutuga teevad paljud
vägitegusid, aga tegelikkuses ei suuda isegi kärbsemusta jagu
küsimustele vastata! Eks muidugi, oma tegematajätmisi tunnistada ka ei
julge, viimati saavad need väehesedki, kes ei tea veel, aru kui nõrgad
tegelased tegelikult ollakse! Ja Kääpal on riigi rahastusega asutus,
kuhu sisuliselt muuga kui autoga kohale ei saa!
Tegelikult on
muudatusi lihtne teha, ka Lääne-Virumaal. Rakveresse sõidab päevas 5
rongi, seega tuleb vähemalt 4 puhul tagada ümberistumised kõikidele
suundadele, ristipidi! Seejärel tuleb vaadata juba, kus ja millistele
liinidele ning millistel aegadel teised bussid käima panna! Lihtne
reegel kogu võrgu ümberkorraldamiseks!
Ja teine reegel, bussid ei
tohiks enamuses alustada ega lõpetada bussijaamas vaid läbima linna.
Näiteks Lepna - Kunda, Väike-Maarja - Sõmeru, Avinurme - Põhjakeskus või
mis iganes muul moel. Raudteejaama saabumine mõni min enne rongi,
väljumine mõni minut peale.
Peale seda saab juba vaadata, kas
linnaliine üldse (sellises mahus) vaja on1 Aga ei, Rakvere linn kavatseb
hoopis uuele linnaliinile kõvad rahad alla panna!
Äge oleks muidugi sõita vahel selliste bussidega. Muidugi, konditsioneer võiks sees olla, aga muidu oleks äge võimalus.
Reisiraamatukogu bussijaamas hõredaks jäänud. Head inimesed, tooge oma raamatuid!
Linnas on hea, bussijaama ümber mitu söögikohta, maal pole sageli üldse mitte midagi.
Eesti
suurim viga on suuga suure linna tegijad võimul. Enne valimisi lubavad
pea kõik erakonnad mingeid uusi trammiliine! Mitte keegi pole küsinud,
miks siiani ei ole tehtud esimesena lubatut, juba aastakümneid tagasi?
Lasnamäe tramm, kus sa oled? Trass on olemas valdavas enamuses, lihtne
oleks tasapisi seda ehitada lubaduste jagamise kõrval? Kui tahtnuks,
olnuks see juba ammu valmis!
Bussiliinil oli vist üks peatus ka Lasnamäe, mis ongi õige lähenemine, kuigi olla võiks vähemalt kaks peatust linna sees.
Raudteeviadukt. Kallis rajatis, mis veidi väiksemana plaanitakse ka Ellamaale, kuigi mingit vajadust selle järgi pole.
Ka
4-realisel on bussipeatused olemas, kuid eraldi parkimiskohti pole
üheski, linna lähedal saab veel keegi parkida teisi segamata, linnast
kaugemal aga pole enam sedagi võimalust. Ooteputkad pole mõeldud
ootamiseks, lihtsalt ametnik saab öelda, et tema teinud kõik mis
võimalik. Ilma häbita?
Vaja on aga hoopis suuremat platsi
mõneski peatuses, teisal väiksemat. Kus kiosk, kus lihtsalt
parkimiskohad, asjalik, õiges asendis ootekoda jms.
Ning
miks peab parkimiskohad üldse olema eraldi, mitte bussipeatuste juures?
Kas matkaja või keegi teine peaks kaardivaatamiseks kõmpima eraldi
kilomeetreid? Miks ei suudeta meil asju koos teha?
Mõni
bussipeatus asub eemal eraldi taskus. Hea on see, et sellised võivad
olla varjulises kohas, kuid busside jaoks on pidevad mahapöörded
aeganõudvad ja ebamugavad.
Kus
peaks siin auto parkima keegi, kes vastu tuli või ise P&S süsteemi
tahaks kasutada? Miks puuduvad puud, mis ka varju pakuks, kasvõi
poolkõrge haljastus?
Muide, kui vaadata asju 4-realiste nurga
alt, siis üldjuhul tähendab meil see laristamine hoopiski 6-realisi oma
sisult. Pikad juurdeveoteed jm muudavad ülalpidamise veelgi kulukamaks.
Rapsisuvi.
Iga viadukt maksab miljoneid riigis, kus kõik valdkonnad on alarahastatud.
Üks
positiivne asi on sellised alleed. Ning kui üüratu raha läheb maantee
alla, siis nende puude alla kergtee jaoks peaks ikka jätkuma ka?
Muidugi tuleb puid juurde istutada ja täita tühjaksjäänud kohad, mitte oodata uut hanget!
4-realised inimestest eemal halvendavad muuhulgas ka ühistranspordi kasutamise võimalusi.
Jõudsingi
Kundasse. Sisuliselt sama ajaga (kui trammisõit sisse arvata) kui
oleksin jõudnud rongiga ja maakonnaliiniga Raudteejaamast. Peatusest
mille ümbernimetamist peatuseks RAKVERE JAAM linnavalitsus vajadust ei
näe!
Ehk et kõik tehakse võimalikult vähese ühistranspordi
kasutamise jaoks? Nüüdseks siis likvideeritud ka vana.peatus.ee ja otsi
peatusi, mida vajad, võid sattuda sellise pasarahe otsa, et vähe ei ole!
Transpordiamaeti töötajatel tuleks Eestis täielikult keelata kõik
sõidud autoga, isegi kaassõitjana ja panna nad sõitma ainult
ühistranspordiga! Võib olla siis hakkab isegi nende ajudes midagi
liigathama?
Lääne-Virumaa
omavalitsustelt ootan aga siiani vastust selgitustega, miks tööd ei
tehta. Seni saanud selle vaid Rakvere linnavalitsuselt, aga seegi
poolpidune!
**
Ennetavalt
ütlen, et ma ei eeldagi alati nagu saaks ja peaks busse ainult rongide
järgi sättima, aga püüdma selleni peaks. Vähegi, kui bussi sõiduplaanil
pole mingit väga kindlat põhjust, et olema peab just nii (õpilaste vm
tõttu). Aga Rakvere jaamast Tamsalu jaama sõitvad bussid tuleks sobitada
(ja pikendada võimalusel Põhjakeskuseni).
Liin 51 Tamsalu - Rakvere E-L Tamsalust 7.42 klapib rongidega, Rakveresse jõuab 8.20, jaama ei sõida, rong Tallinna väljub 8.35.
Liin
20 Tamsalu - Assamalla - Rakvere L-P võiks võimalusel väljuda varem,
Tamsalust 11.20 ja nii jõuaks see Rakveres 12.09 Narva rongi ajaks
kohale.
Liin 32 - Rakvere - Järva-Jaani on hästi paigas, jõuab Tamsallu enne rongi ja ootab selle ära.
Liin 39 Rakvere - Väike-Maarja - Tamsalu ei jõua napilt Tartu rongile v15.00, buss saabub 15.02
Liin
32 Järva-Jaani - Rakvere on päeval probleemne, ajaliselt kahe rongi
vahel Tamsalus ning Rakveres ei sõida jaama. VÕIMALUSEL peab kaaluma
väljumist Järva-Jaanist varem või uue liini lisamist. Tamsalu v. 14.50,
saab Rakvere Jaama 15.30 (rongid mõlemas suunas).
Liin 20 Rakverest L-P on hästi paigas, jõuab Tamsalus rongile.
Liin 32 Rakverest 16.00, Tamsalus ei jõua rongile, veerand tundi jääb puudu.
Liin 52 16.50 Rakverest E-R ei välju jaamast, aga peaks (rongid 15.37).
Küsimused:
1. Kas eelnevalt toodud ettepanekuid on võimalik rakendada?
2.
Kas eelnevad variandid oleks võimalikud nii, et raudteejaamast edasi,
nt Näpi-Sõmeru suunale või Põhjakeskusesse saaks samade liinidega ja
nii, et need ka rongilt reisijad võtaks, ehk tekiks ristümberistumise
võimalus?
3. Plaanitav linnaliinide tihendamine hõlmab väga palju
kilomeetreid, seega tähendab suurt maksumust. Milline analüüs või
uuring näitab, et linnaliinidega (maakonnaliinidega - minu parandus!) linna sees sõitmine (nagu Võrus) on kulukam või ebamugavam?
4. Miks seni pole tehtud koostööd ümbritsevate valdadega, suunamaks maakonnaliine linna läbima, sh rongide ajal ka raudteejaama?
5.
Miks maakonnaliinid on puhke-ja tööpäeviti erinevatel kellaaegadel?
Näitena, liin 15 jõuab tööpäeviti Rakverre 7.28, puhkepäevadel 7.26,
6. Kunda - Rakvere liinid ei ole rongidega seotud. Miks?
7.
Miks maakonnaliinid alustavad ja lõpetavad bussijaamas ehk miks
reisijad on sunnitud ümber istuma PÕHIsuundadel? Näiteks Kunda - Rakvere
buss võiks ju sõita Piirani või kaugemale, nt Pajustini?
8.
Kas uue, raudteejaama liini puhul peaks eeldama, et selle üks eesmärke
on maakonnaliinidelt ümberistumiste võimaldamine neile, et nii jõuda
rongile? Milline uuring või analüüs toetab lisaümberistumiste mõttekust
ja kuidas te plaanite tagada, et mõneminutilisi puudusi ei tekiks? Kui
nt Tapa - Rakvere buss 16 jõuab Rakverre 12.14 ja rong Narva väljub
12.19, siis kuidas uus linnaliin aitab kaasa rongile jõudmisele, või
teeks seda bussi suunamine otse ja läbi raudteejaama?
9. Miks lühiliinid nagu Lepna - Rakvere ja Rakvere - Sõmeru on eraldi, mitte pole kokku pandud?
10. Miks on kulukas piletisüsteem mõttekam kui eeltasutud bussiliiklus?
11. Millal nimetatakse Raudteejaama peatus ümber Rakvere Jaam peatuseks?
Lugupidamisega
Neeme Sihv
**
Oleme
Teie kirja edasi saatnud ka Põhja-Eesti Ühistranspordikeskusesse, kelle
ülesandeks on Lääne-Viru maakonna maakonnaliinide korraldus.
Rakvere linna ei ole Põhja-Eesti Ühistranspordikeskuse liige.
Anname omapoolsed vastused nendele küsimustele , mis puudutavad konkreetsemalt Rakvere linnaliinide toimimist.
Küsimus nr 3 Plaanitav
linnaliinide tihendamine hõlmab väga palju kilomeetreid, seega tähendab
suurt maksumust. Milline analüüs või uuring näitab, et linnaliinidega
linna sees sõitmine (nagu Võrus) on kulukam või ebamugavam?
Kõigepealt
täpsustame, et Te mõtlete maakonnaliinide linna sees sõitmist nagu
Võrus? Tänased Rakvere linnaliinid olid kuni aastani 2016
maakonnaliinide koosseisus Lääne-Viru maavalitsuse korraldada. Riik
andis need liinid kohalikule omavalitsusele üle, nii on tänane Rakvere
linnaliinide korraldus ning rahastamine Rakvere linna kohustus. Hetkel
ei ole riik ( transpordiameti näol) huvitatud riigieelarvest
doteeritava liinikilomeetrite mahu kasvust, teisalt olemasolevate
maakonnaliinidega Rakvere linnasisese ühistranspordiga liiklemise
vajadusi katta ei ole võimalik.
Võru
linna teenindavate liinide puhul riik samalaadset käitumist
(linnaliinide iseloomuga liinide üleandmist) ei rakendanud nagu Rakvere
linna puhul!
Küsimus
nr 8. Kas uue, raudteejaama liini puhul peaks eeldama, et selle üks
eesmärke on maakonnaliinidelt ümberistumiste võimaldamine neile, et nii
jõuda rongile? Milline uuring või analüüs toetab lisaümberistumiste
mõttekust ja kuidas te plaanite tagada, et mõneminutilisi puudusi ei
tekiks? Kui nt Tapa - Rakvere buss 16 jõuab Rakverre 12.14 ja rong Narva
väljub 12.19, siis kuidas uus linnaliin aitab kaasa rongile jõudmisele,
või teeks seda bussi suunamine otse ja läbi raudteejaama?
Uus,
Rakvere nn raudteejaama liin püüab arvestada selle kättesaadavust
erinevatele Rakvere linna piirkondadele ja seda, et buss tagaks teenuse
mõistliku ajavaruga reisirongiga edasi sõitjatele kui ka sealt
saabujatele ( kes soovivad edasi sõita Rakvere linna piires)
Küsimus nr 11. Millal nimetatakse Raudteejaama peatus ümber Rakvere Jaam peatuseks?
Hetkel Rakvere linnal ei ole Raudteejaama peatuse ümber nimetamise kavatsust.
Lugupidamisega
Mati Jõgi
linnavaraspetsialist
Rakvere Linnavalitsus
**
Tegelikult
pole neist vastustest midagi loota, kui vaid see, et saab tõestust
asjade mittetundmine. Ja soovimatus muuta, sest ka huvi puudub
täielikult!
Infoks lisan sellegi, et Rakveres saab nüüd õnneks ka maakonnaliinidega linna sees sõita,
nt bussijaamast Võidu või Raudteejaama peatusesse. See on normaalne
lähenemine asjale ning tõetsba muuhulgas sedagi, et uue planeeritava
linnaliini asemel peaks esmalt kõik maakonnaliinid, mis võimalik,
suunama ruadteejaamast läbi ja üldse ühendama kokku! Selleks, et
maksimaalne arv neist läbiks linna ja saaks sõita iga bussiga
võimalikult paljudesse bussipeatustesse otse. Näiteks Vinnist Võidu
peatusesse või Kundast teisele poole bussijaama jäävatesse peatustesse.
Seega,
ka Rakvere - Kunda bussid tuleb kõik suunata läbi raudteejama, et
liinid oleks võimalikult ühtse kujundusega, olenemata sellest, kas rongi
läheb või mitte. Ja rongiaegadel peab terve päeva lõikes (v.a.
hilisõhtune Tallinn - Rakvere rong) tagama ümberistumisvõimalused
kõikidelt rongidelt! Vallavanematele ja ametnikele teadmiseks - see on
üks kõige elementaarsematest regionaalpoliitika aspektidest!
Sellestsamast, milleks ka valimiste eel armastatakse rääkida.
Muidugi
kehtib see ka kõigi Rakvere - Aseri jt busside puhul rongide ajal. Ei
piisa sellest, et buss tagab ümberistumise vaid mõnel ajal.
Ja
veel, piirkonna omavalitsusjuhid ei poole eeltasutud sõitu, sest see
käib nende (erakondade) põhimõtete vastu. Hoolimata sellest, et
piletisüsteem ise on ülikulukas, aeglustab sõite jne.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar