Neljapäev, 21. oktoober 2021
Linn 7. Transport.
Transpordis
on alati fanaatikuid. kes pildistab busse, kes ronge, tramme, trolle
vm. On tõesti huvitav pildistada, kuigi kahjuks on meil mindud liigselt
standardi teed värvilahenduste osas.
Bolt.
Ees ja taga. Ei tea kuidas taksojuhtidega, aga tõuksiga sõitjate hulgas
paistab levivat komme jätta see vedelema keset teed. Ja muidugi, ei
mingit liikluseeskirjadest kinnipidamist. kas keegi onkohanud
tõuksisõitjat, kes jalakäijatest möödumisel sõidaks jalakäija kiirusega?
ÜT
peatus peale foori ja/või ülekäiku tähendab sageli topeltpeatumist. Üks
suuremaid sõiduaja mõjutajaid, rääkimata kütusekulust ja
heitegaasidest. Mis segab ikkagi peatusi valdavalt ENNE foori või
ülekäiku tegemast?
Ametnike
lemmikväljend: "mugavad ja kiired ümbseristumised". Reaalsus on teine.
Enam-vähem sellesse kategooriasse kuuluvadkivaid ümberistumised samas
peatuses ehk ekspressidelt (maakonnaliinid) linnaliinidele ja vastupidi.
Aegu klappima muidugi ei saa, seega see ebamugavus jääb ikka. Vaja on
OTSELIINE!
Tõuksiga tuldi tööle?
Transpordi
teemas oluline ka tankimine. Küll aga on lausa traagiline vaadata
poliitikuid, kes kelgivad, kui kuskil avatud uus kaubanduskeskus või
tankla. See muutvat elu paremaks, valikuid samuti. Tegelikkuses on neid
linnades tugevalt ülearu ja hoopis tõstavad hindu. Muuhulgas üks olulisi
mõjureid, mis kergitab ka elektrienergia hinda. Kulude kasv aina
vähenevate kliendinumbrite juures. Millal Kalev tuleb, eestlastele
tarkust tooma?
333. Nagu Pärnu rongi asendusliini number. Aga mõnus pilt, kulgemisest.
Lapsevanker
ja ühistransport - alati oluline seos. Seda ei tohi unustada ka
maakonnaliinide lisandumisel, kus palju linnaliine saaks ehk
hõrendadagi. Paraku maakonnaliinide bussid ei ole lapsevankrisõbralikud.
Mustamäe teed pidi uhavad bussid viu ja vops. Maakonnaliine aga vähe näha.
Maakonnaliinide puhul on ka oluliseks mugavus. Väga odavaid busse ei tohiks kasutada, väga kalleid aga ei jõua.
Osa peatusi on populaarsemad kordades, osa vähemkasutatavad. Mida populaarsem, seda olulisem maakonnaliini puhul.
Peatuste puhul, just ekspressidel ja maakonnaliinidel on oluline arvestada marketitega. Tõsi, marketeid on liiga palju.
Sama kujundus, aga rohkem värvilahendusi?
Tallinnas sm RAHA muidugi tahab kõik kohad, mis võimalik, maju ja autosid täis suruda, et iial ei lõpeks ehitustööd!
Sõita ÜT kolemajade rajooni? Hea elukeskkond või tumedad ja sünged majad liiklusmüras?
Kui palju autosõitjaid mahub bussi? Eriti Eestis, kus autos enamasti vaid 1 inimene?
Ajaloolis-arhitektuuriliselt ägedad depoohooned.
Võeh! Keset tööpäeva. Kõik elanikud autod koju jätnud?
Neljapäev, 21. oktoober 2021
Linn 8. Kaubandus.
Kaubandus on suurim murelaps!
Mitte
ainult toidukauplused (marketid) ja apteegid pole plahavatuslikult
paljunenud, liiga palju on ka mööbli- jm kauplusi. Kaupluse,
põrandapinna ja täna ka ELEKTRIHINNA ehk erinevate kulude kohta jääb
kliente igal kaubanduspinnal aina vähemakks. Ja uskumatu, aga meil on
inimesi, kes lausa rõõmustavad selle üle. Kus nad hariduse on saanud, sh
isegi omavalitsusjuhid ja tipp-poliitikud, kui arvavad, et see on
POSITIIVNE? Majanduse ja elukeskkonna areng?
Hea,
et kaubanduses on ka neid kohti, kus taaskasutus au sees. Enamus
ärikaid marketites jm soosivad ainult pakendikasutamist ja üksikud
muudatused on täna vaid mikroskoopilise mõjuga.
Selver
sai endale Comarketi poed. Ausalt öeldes pidanuks ta seejärel enamuse
neist likvideerima. Nt Marja poest võinuks saada hoopis korralik
siseturg, kodumaise väiketootjate täisvalikuga. Aga ei, Selveri omanikud
arvavad, et nüüd on nad teistel konkurentsis eest ära läinud! On ikka
naiivused.
Ka
söögikohti on liiga palju. Täna muidugi paneb neile põntsu veel ka Kaja
Kallase valitsus, jättes olulise osa klientidest ehk "rahakottidest"
kohapeal söömisvõimalustest ilma. Isegi väliterassil. Peab ikka põrunud
olema!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar