Blogiarhiiv

esmaspäev, 7. märts 2022

Mäost Balti jaama 2,5 tundi. Aug 2021.

 

Laupäev, 14. august 2021

Mäost tagasi

 

 
Mis siis ikka. Õhtuse ürituseni hirmpalju aega ja ei hakanud sinna trügima. Aeg tagasiteele asuda ja seekord jätsin Aegviidu kõrvale, kuigi võinuks veel kord üle vaadata. Parem Paidesse, siis sealt teise bussiga (ümberistumine) Türile ja rongile.
 


 
Ohoo, kas delta möllab ja nüüd kaks esimest rida kinni?




 
Proovisin ka Paides linnast nii palju pilte saada kui võimalik.


 
Korrektne, linnanimi peatusenimes olemas.



 
Muidugi oleks huvitav jka Paides vanu maju rohkem pildistada.







 
Kas peaks bussijuhilt küsima või mõtleks ta vahel ise bussis olevale temperatuurile?

 






 
Siin on veel haljastust.


 
Kakerdasin ringi, sest veidi oli veel aega ja otsisin, millise posti alt kohalik buss Türile läheb. Tuli välja, et ei lähegi, sest on ka peatus Paide Bussijaam ilma numbrita ja see asub juba tänaval, mitte bussijaama alal. Kas see siis ikka on selle nimega peatus?
 
Aga Käravete liin? Ei sõidagi Aegviiduni? Miks?

 
Mitmel liinil ka sel suunal liiga lühike sõit. Kesk-Eestis, kus raudteed on ühel ja teisel pool, peaks alati algama liin Türil ja Järva-Jaanist läbi sõitma, vähemalt Tamsaluni või Väike-Maarjani.

 
Imaverest ikka ei sõida Võhma Jaam peatuseni? Koeru ja Ervita bussid ka mitte Rakke Jaamani? Kui ajad vähegi võimaldavad, siis tuleb selline segadus lõpetada, ka ääremaal vajatakse rongidele saamist ja iial ei tea, kui palju kaugliinide sobimatuse tõttu erinevatest rongiga kohtadest tuldaks bussile. Ja loomulikult peaks ka Imavere jt bussid alustama Türilt!

 
Osade bussiliinide puhul torkab ka silma, et puhkepäeviti on asjad üpris kurvad.

 
Tallinna siiski veidi siit busse sõidab ja tahaks loota, et neile ka reisijaid jätkub. Ka koroona ajal. Küll aga on Haapsalu suunaga nadi ühendus.






 
Nagu näha, on ettevõtlust ka Türi ja Paide vahel ja kas tõesti vallas/ÜTK-s arvatakse, et väga hea meelega sõidetaks tööle ümberistumisega?


 
Mõnusad pilved lisavad aga meeleolu.
 

 
Kergtee on siin aga nagu rusikas silmaauku, kindlasti väga palju kasutajaid. Kui palju on aga elektrirataste laadimiskohti Järvamaal? Vist mitte ühtegi? Ometi on just nende kahe linna vahe eriti sobiv sellistega sõitmiseks?





 
Jälle ei ühtegi parkimiskohta bussipeatustes.

 
Jõudsimegi kohalikule bussile sappa! Samal ajal siis kommertsliiniga ja ka see ei läbi Väätsat. Ehk siiski võiks? Mäo - Paide - Väätsa - Türi Jaam?



 
Kevadpealinna haljastus on kindlasti see, mida tasuks üle vaadata. Nagu näha, väga siin ei põeta, et peab puid pügama? Mõnes linnas see kohe põhjus saag käima tõmmata.





 
Maakonnaliinid pikendamine Paide ja Türi vahele lubaks ehk ka mõned linnaliinid vahepealt ära jätta. Oluline muidugi vaadata, kui palju ja millal neisse tullakse rulaatorite jm. Ka pidi mitmedki uued bussid tulema madalapõhjalised.




 





 
Muide, ka Türi jaama ümber on stendid pilla-palla endiselt laiali, kuigi aastat 7 tagasi ehk lubati hakata neid kokku koondama.




 
Söögid siin vist head? Igatahes sööjaid on.










 
Jaama lähiümbrus väga ilus ja korras.











 
Kärus polegi bussipeatust Käru Jaam tänaseni.


 
Siin elas juba auruvedurite ajal töötanud tore vedurijuht, hr Parts!

 





 
T-Väike depoo. Nii vaikseks siin kõik on jäänud...




 Ja olengi tagasi. Mäost Balti jaama kokku peaaegu 2,5 tundi.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar