Blogiarhiiv

esmaspäev, 7. märts 2022

Kallastelt Tallinna Tartu kaudu - Eesti ÜT 21. sajandil. Okt 2021.

 

Laupäev, 2. oktoober 2021

Kallastelt Tallinna Tartu kaudu.

 

 
Ja nii ongi. Pole Mustveesse palju maad, aga sisuliselt puudub Alatskivil ja Kallastel ühendus Tallinnaga. Mitte mingilgi moel ei saa normaalseks pidada sõitu Tartu kaudu, eriti veel seetõttu, et bussid ei sõida Tartu jaamanigi. Pakkusin siin, et vähemalt 4x päevas peaks sõitma Alatskivi - Kallaste - Jõgeva bussiliin, tegelikult võiks see tihedaminigi sõita? On täiesti ebanormaalne seegi täna, et Kallastelt väljuvad bussid hommikul, hilisem peale kl 7 ja järgmine alles kl 15. 45, veel üks sel ajal ja kõik! Nädalavahetusel asi veel nutusem, muide, P sõidab ka Mustveest Jõgevale vaid üks buss. See on uskumatu ajal, kus Jüri Ratas aina hoopleb, kui väga nad ühistranspordist ja inimestest hoolivad, tegelikkus on aga kohati lausa katastroofiline. Miks Peipsiääre vallavalitsus veel nii möku on?
Muidugi, veel parem oleks kui liinid alustaks Tartust ja sõidaks Koosa ja ka Varnja kaudu, sõitjaid jätkuks terve liini ulatuses väga erinevatele lõikudele. Bussid on sõitmiseks, mitte lühikeste otste tilgutamiseks. Kuigi Koosa on vast selleks piiriks, kustkaudu tasub veel tartu kaudu sõita, kuigi Palamuse kaudu saaks igal juhul Jõgevale kiiremini, sealt siis Tallinna.

Muidugi oleks väga hea ka Kallaste - Alatskivi - Tabivere Jaam bussiliin, aga siin võib teele jääva hõredama asustuse tõttu vähem sõitjaid olla. Ning siiani ju ükski kiirrong Tabiveres ei peatu. Kui see aga väheperspektiivikas, saab sõita läbi Palamuse Jõgevale ja siin peaks perspektiivi olema? Vaja vaid bussiliine Jõgeva - Palamuse pikendada.
 

 
Jätkuvalt nautisin aga sügisvärve.

 
Iga pilti teravaks siiski ei saanud, aga ikkagi on see puude värvierinevus nii äge!




 
Pargi & Sõida Eesti moodi!

 
Ja sõitjaid siinkandis on, eriti suvel muidugi. Aga oleks veel rohkem, kui bussiliikluse saaks heale tasemele.


 
Bussipeatuse ootekoda?















 
 
Siitkaudu linnasõitmisel sai väga hästi aimu, et Tartus soovitakse erinevatesse kohtadesse saada. Millal seda aga ametnikud taipama hakkavad?





 
Hm, siinpool siis sotsid oma plakati üles pannud. Pole neist kedagi võimalik usaldada, kuigi mõnigi neist peab ennast suureks ühistranspordi spetsiks. Tegelikkuses aga ei julge isegi vastata!


 
Isamaa aga bravuuritseb? 

 
Busse aga nagu ikka, tartus palju näha. Ühistranspordi radu vist küll ei ole ja räägitakse, et ei saa hästi busse kesklinnas sõitma ja peatuma panna. muidugi, aastaid ju keskendutud vaid autodele ning lähitulevik ähvadab kesklinna hoopis umbe ajada.



 
Rongile ma veel ei läinud, küll aga vaatama rattatunneleid. Lõpuks on need valmis saamas.

 
Huvitav, kas päise päeva ajal jäävad vaid osa tulesid põlema, tunnelite pimedamas osas? Või on nagu ikka, keeruline automaatika, kuid säästmisele pole mõeldud? Mis sest, et tegu säästlike lampidega, ilmaasjata ei peaks ükski põlema.

 
Päris vingelt aga tehtud küll.

 
Üks hea asi on siin juures veel - nüüd saavad bussid lihtsamalt jaama sisse pöörata, sest pöörded igas suunas lubatud.


 
Muidugi, fooride mõttekus on küsitav, sest punane tuli on ju nõrkadele....






 





 
Muidugi tuleb siin tehtu ümber teha, sest senise linnavõimu vastuseisu tõttu maakonnaliinide bussipeatust siia ei tehtud. Aga on siinne teeäärne vist ainuke võimalus teha? Peatuma ei pea hakkama ju üks buss korraga vaid hoopis rohkem. Tulevikuperspektiivis muidgi kaubateede asemele bussijaama vaja, sest kui linnasüda umbe lüüakse, kaob bussijaama mõte seal aina enam ära, maakonnaliinid peavad hakkama teistes kesklinna peatustes peatuma.



 
Ehk ka siia õnnestuks mõni bussitasku teha?


 
Aga nood ju kindlasti ei tee? Isamaa olnud ikka (eeltasutud) bussiliikluse vastane.

 
Üldse on huvitav, kui küsida mõnelt pooliitikult teatud küsimusi, siis kaob kohe huvi vastata. Miks ei ole ikka veel Tiksoja rongipeatust koos bussipeatuse ja parklaga?




 
Kui Eesti Raudtee saanuks teha, nagu nemad soovisid, siis oleks siin rongile vist üle heinamaa saanud tulla....


 
Seoul - Frankfurt, Boeing 777, 34 000 jalga porgandist .






 
Remondi ajal Ülemiste jaam porgandeid täis.




 
Ja taas siis asendusbussile. Nagu ikka, tekitab selline olukord inimestes rohkem või vähem paanikat, Elroni kontoorast siin aga kedagi kohal pole.


 
Hea, et sõiduplaan vähemalt olemas.

 











 
Bussid on, riiklikku bussifirmat aga pole...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar