Laupäev, 2. oktoober 2021
Kallastelt Tallinna Tartu kaudu.
Ja
nii ongi. Pole Mustveesse palju maad, aga sisuliselt puudub Alatskivil
ja Kallastel ühendus Tallinnaga. Mitte mingilgi moel ei saa normaalseks
pidada sõitu Tartu kaudu, eriti veel seetõttu, et bussid ei sõida Tartu
jaamanigi. Pakkusin siin, et vähemalt 4x päevas peaks sõitma Alatskivi -
Kallaste - Jõgeva bussiliin, tegelikult võiks see tihedaminigi sõita?
On täiesti ebanormaalne seegi täna, et Kallastelt väljuvad bussid
hommikul, hilisem peale kl 7 ja järgmine alles kl 15. 45, veel üks sel
ajal ja kõik! Nädalavahetusel asi veel nutusem, muide, P sõidab ka
Mustveest Jõgevale vaid üks buss. See on uskumatu ajal, kus Jüri Ratas
aina hoopleb, kui väga nad ühistranspordist ja inimestest hoolivad,
tegelikkus on aga kohati lausa katastroofiline. Miks Peipsiääre
vallavalitsus veel nii möku on?
Muidugi, veel parem oleks kui liinid alustaks Tartust ja sõidaks Koosa
ja ka Varnja kaudu, sõitjaid jätkuks terve liini ulatuses väga
erinevatele lõikudele. Bussid on sõitmiseks, mitte lühikeste otste
tilgutamiseks. Kuigi Koosa on vast selleks piiriks, kustkaudu tasub veel
tartu kaudu sõita, kuigi Palamuse kaudu saaks igal juhul Jõgevale
kiiremini, sealt siis Tallinna.
Muidugi oleks väga hea ka Kallaste - Alatskivi - Tabivere Jaam bussiliin, aga siin võib teele jääva hõredama asustuse tõttu vähem sõitjaid olla. Ning siiani ju ükski kiirrong Tabiveres ei peatu. Kui see aga väheperspektiivikas, saab sõita läbi Palamuse Jõgevale ja siin peaks perspektiivi olema? Vaja vaid bussiliine Jõgeva - Palamuse pikendada.
Muidugi oleks väga hea ka Kallaste - Alatskivi - Tabivere Jaam bussiliin, aga siin võib teele jääva hõredama asustuse tõttu vähem sõitjaid olla. Ning siiani ju ükski kiirrong Tabiveres ei peatu. Kui see aga väheperspektiivikas, saab sõita läbi Palamuse Jõgevale ja siin peaks perspektiivi olema? Vaja vaid bussiliine Jõgeva - Palamuse pikendada.
Jätkuvalt nautisin aga sügisvärve.
Iga pilti teravaks siiski ei saanud, aga ikkagi on see puude värvierinevus nii äge!
Pargi & Sõida Eesti moodi!
Ja sõitjaid siinkandis on, eriti suvel muidugi. Aga oleks veel rohkem, kui bussiliikluse saaks heale tasemele.
Bussipeatuse ootekoda?
Siitkaudu
linnasõitmisel sai väga hästi aimu, et Tartus soovitakse erinevatesse
kohtadesse saada. Millal seda aga ametnikud taipama hakkavad?
Hm,
siinpool siis sotsid oma plakati üles pannud. Pole neist kedagi
võimalik usaldada, kuigi mõnigi neist peab ennast suureks ühistranspordi
spetsiks. Tegelikkuses aga ei julge isegi vastata!
Isamaa aga bravuuritseb?
Busse
aga nagu ikka, tartus palju näha. Ühistranspordi radu vist küll ei ole
ja räägitakse, et ei saa hästi busse kesklinnas sõitma ja peatuma panna.
muidugi, aastaid ju keskendutud vaid autodele ning lähitulevik ähvadab
kesklinna hoopis umbe ajada.
Rongile ma veel ei läinud, küll aga vaatama rattatunneleid. Lõpuks on need valmis saamas.
Huvitav,
kas päise päeva ajal jäävad vaid osa tulesid põlema, tunnelite
pimedamas osas? Või on nagu ikka, keeruline automaatika, kuid
säästmisele pole mõeldud? Mis sest, et tegu säästlike lampidega,
ilmaasjata ei peaks ükski põlema.
Päris vingelt aga tehtud küll.
Üks hea asi on siin juures veel - nüüd saavad bussid lihtsamalt jaama sisse pöörata, sest pöörded igas suunas lubatud.
Muidugi, fooride mõttekus on küsitav, sest punane tuli on ju nõrkadele....
Muidugi
tuleb siin tehtu ümber teha, sest senise linnavõimu vastuseisu tõttu
maakonnaliinide bussipeatust siia ei tehtud. Aga on siinne teeäärne vist
ainuke võimalus teha? Peatuma ei pea hakkama ju üks buss korraga vaid
hoopis rohkem. Tulevikuperspektiivis muidgi kaubateede asemele
bussijaama vaja, sest kui linnasüda umbe lüüakse, kaob bussijaama mõte
seal aina enam ära, maakonnaliinid peavad hakkama teistes kesklinna
peatustes peatuma.
Ehk ka siia õnnestuks mõni bussitasku teha?
Aga nood ju kindlasti ei tee? Isamaa olnud ikka (eeltasutud) bussiliikluse vastane.
Üldse
on huvitav, kui küsida mõnelt pooliitikult teatud küsimusi, siis kaob
kohe huvi vastata. Miks ei ole ikka veel Tiksoja rongipeatust koos
bussipeatuse ja parklaga?
Kui Eesti Raudtee saanuks teha, nagu nemad soovisid, siis oleks siin rongile vist üle heinamaa saanud tulla....
Seoul - Frankfurt, Boeing 777, 34 000 jalga porgandist .
Remondi ajal Ülemiste jaam porgandeid täis.
Ja
taas siis asendusbussile. Nagu ikka, tekitab selline olukord inimestes
rohkem või vähem paanikat, Elroni kontoorast siin aga kedagi kohal pole.
Hea, et sõiduplaan vähemalt olemas.
Bussid on, riiklikku bussifirmat aga pole...
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar