Blogiarhiiv

pühapäev, 6. märts 2022

Haapsalu raudteega venitatakse. Juuni 2021.

 

Kolmapäev, 16. juuni 2021

Haapsalu raudteest.

 

 
 
Tean, kui oluline see riigile ja eriti inimestele! Seepärast ei ole ma selle aastanumbri üle eriti rõõmus. Eriti kui mõelda, et kui tehnika kohale tuleb ja tööga pihta hakatakse, ei tohiks lubada ühtegi pausi, sest pidev töö on efektiivsuse alus! Või on poliitikutele tähtsam vähem teha ja pikemat aega loorberid lõigata? Haljad loorberid on need, kui rongid sõidavad!

Teisipäev, 22. juuni 2021

Eesti Raudtee uudiseid - juuni 2021.

 

 
Uudiseid iroonilises võtmes, mis näitavad, kuidas asju teha ei tohiks!
 
Balti jaamas jätkub uute teede ehitus. Et neid teid liiga palju ei saaks, teeb Eesti Raudtee vanaviisi - perroon + tee + perroon + tee. Mitte 2 teed kõrvuti.
Kuigi keegi avaldanud arvamust, et muidu perroonid oleks rahvast umbes...
 
 
Laagri peatuse kandis tasapisi valmistutakse lõigu kaheteeliseks ehitamisega. Kuna kontaktvõrgu kapitaalremondi ajal Eesti Raudteel vist unustati ära, et see lõik lubatud ammu kaheteeliseks ehitada, saab nüüd mõni aasta tagasi paigaldatud uued postid vahetatud UUTE vastu! Raha nagu raba!
 
 
Et keegi ei arvaks, nagu ma eksiksin, siis vaatame ka Urdas ringi? Alla 10 aasta tagasi ehitatud perroon lammutatakse ja ehitatakse kaks uut. No ei osatud ju siis ette näha, et kahe tee puhul vaja kahte perrooni ja ehitati toonane lausa valele poolele!?
 
 
Ootetingimuste parandamiseks Eesti Raudteel plaanitakse võib-olla puid juurde istutada? Veel ei ole uudiseid sel teemal kuulda olnud, kuid Eesti Raudtee võtab järjest uusi inimesi tööle, seega ei kahtlegi, et küllap hakatakse usinalt siingi tööd tegema! Keegi kahtleb või? Sest Eesti Raudtee juba nii reisijatel oodata ei lase nagu lastakse Vana-Pääsküla bussipeatuses (alumisel pildil).

 
Isegi kivide asemel on Eesti Raudteel rauast istmed!


 
 
Kuna Laagris ehitatakse lõik kaheteeliseks, ehitatakse ka uus sild Pääsküla jõele. Ennetan ka siin ja teatan, et Eesti Raudtee ehitab selle silla nii, et sedakaudu saab raudtee kõrval asuvalt kergliiklusteelt OTSE ülesõiduni ja tunnelini!
 
 
Üks rõõmustav uudis on veel!
Eesti Raudtee andis teada, et tormiliselt jätkatakse ka Rohuküla raudtee ehitamist (nad küll pole vist tormi näinud ja ajavad selle teo hingeõhuga segamini?)! Üksiti antakse uudises teada, et muuhulgas vahetatakse välja ka need truubid, mille seisukord halb.

Uudise postitamisel ei jätkunud siiki ruumi pikemaks teavitamiseks, kuid liiguvad sahinad, et nii uued kui vanad olijad Eesti Raudteelt teevad rohelise matka Riisiperest raudteeäärset kergteed pidi Turbani ja Terviseteed pidi Ristini. Sest plaanis olevat rajada raudtee kõrvale teenindustee, midamööda saavad inimesed sõita rattaga vm moel loodust vaatama ja üksiti ka ajaloolisi väga tasemel truupe ja sildu! EVR töötajaskond on sellest väga elevil ja kõik soovivad ise üle vaadata! Pealegi, et vältida massilist metsloomade tapmist, plaanitakse ka aiad kahele poole püstitada! Raha ju nagu raba? 
Kuigi raha nagu raba, siis nii kallist aeda tingimata pole vaja ja väravadki saab lihtsamad teha. Enamasti ju vaid inimesel vaja jalgväravast läbi marssida, et teisele poole saada. Loodusturism, korilus jm.
 

 
Kuigi ma võin muidugi raha suhtes ka eksida, sest Ellamaa ülesõidule topelttõkkepuu asemel plaanitakse paar milli kulutada mittevajaliku raudteeviadukti jaoks, see aga tähendab, et raha veel rohkem kui raba!
 Või ehk ma levitan valeuudiseid, sest Eesti Raudtee ju ei vasta kui küsida! (Vastaja puudus neil ka 10, 20 ja 30 aastat tagasi, need kes vastasid, enamasti valetasid või hämasid! Polnud ju ka siis asjatundjaid. Nüüd pidevalt tööpakkumised!).

Küll aga on nad tõepoolest teavitanud, et kümnetele ja sadadele ülesõitudele, kus rongide kiirus ületab 140 km/, paigaldataksegi topelttõkkepuud! Seega, ma vast väga ei valetagi? Kuigi vastuseta seegi küsimus, kui paljudele? Sest kui ikka nii ennast kiidetakse ohutuse tõstmise eest, peab tegu olema sadadega?

Nüüd ma juba läksin ise ka sassi neid uudiseid jagades....

******************************
 
Meenub uute perroonide planeerimise aeg, kui Eesti Raudtee neid kooskõlastas. Põhimõttel: "Teil on õigus ettepanekuid esitada, meil on õigus kõik tagasi lükata"!
 
Ka praegu on Eesti raudteel sama tase ja ei majandusminister ega keegi teine EI HUVITU sellest, kuidas asju paremini teha. Põhjenda kuidas tahad, kui on pähe võetud, siis...
 
 
Väga heas seisus sillad-truubid jäävad alles? Ajaloolised ju?
Raudteetammi kõrval tehakse seekord ka teenindustee, mida saavad ka ratturid jt kasutada?
Loomadega kokkupõrgete vältimiseks tagatakse siiski ka loomatunnelid Risti - Ellama lõigul? Usun, et teate, et tegu ühe loomaderohkeima piirkonnaga?
Ellamaa viadukt kui mittevajalik jäetakse tegemata?
Millise analüüsi järgi valiti Taeblas raudteetrass?
Nigula peatus siiski taastatakse ka?
(Kuigi väga ja väga aeglaselt tehakse tööd)
 
 
 
 Eesti Raudtee
Tere, Neeme Sihv! Täname küsimuste eest.
Vanad sillad/truubid asendatakse uutega projekteerimisnõuete tõttu, kuna vana ei vasta enam tänapäeva standarditele ning teenindustee tehakse raudteekõrvale ainult nendes lõikused kus piirnevatele kinnistutele ligipääs piiratud, kogupikkuses teenindusteed ei rajata.
Vastavalt tehtud keskkonnaanalüüsile loomatunneleid Risti-Ellamaa lõigul plaanis rajada ei ole.
Taebla raudteetrassi valik (Trass A - kehtivas Riisipere-Haapsalu-Rohuküla teemaplaneeringus edaspidi TP) tuleneb 160km/h raudteetrassi rajamise nõuetest (ERTMS) ja peatuskoha asukohas piisava ruumi olemasolu raudteemaal (parkla ja ligipääsuteed jms). Lisaks oleks kaasanud (Trass B1-TP-s) valiku puhul väga suured maadevõõrandamised ja raudteetrass oleks kulgenud läbi tiheasustusala.
Nigulasse peatuskohta ei tule, kuid ülekäik jääb.

Lõhutakse, hävitatakse, tapetakse jne.

SÜÜDLASTEKS MAJANDUSMINISTER OMA AMETNIKEGA JA LÄÄNEMAA POLIITIKUD, KES MIDAGI ETTE EI VÕTA!

******************

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar