Reede, 11. detsember 2020
Jõgevalt tagasi.
Väga
hea on näha, kui mõne liini puhul selge ja konkreetne info üleval. Seda
teinud vist Mustvee bussijuhid? Samas on aga ka selgelt näha, et liiga
vähe busse on seotud rongidega just L ja eriti P. Sisuliselt liiklus
puudub.
Käisin ka laadalt läbi ja ühe asja ikka ostsin. Eks hiljem maitsen ära.
Autode puudust siin pole. Aga huvitav, mis väljaku ümbertegemisel siia istutatud puudest saab?
Lumi teinud aga vaated veidi rõõmsamaks ja ilmgi pehmem.
Siia siis peaksi tagama mitme bussi peatumisvõimaluse ja posti nr 3.
Ümberistumiste puhul iga meeter oluline ja kohal olles saab aimu, kui suur on erinevus.
Äntu
rongipeatus aga vajalik, sest siia tuldaks rongiga ikka väga sageli!
Muide, ma ei pannudki tähele, kas siinsele ohtlikule ülesõidule ka
foorid nüüd paigaldatud?
Ohoh! Esiteks pole see mingi saal ja teiseks, selles konkusse 50 inimest koroona ajal???
Pealinnas
aga tuleb liikluses ettevaatust säilitada. Mõnigi auto sõidab tuledeta
ja kui tahakski sellest märku anda, siis ei saa! Sest juht telefonis
toksimas ei näe ju su märguandeid!
Turul
tegi aga kiiruga pildi vägevatest käesoojendajatest lapsevankril.
Selliseid peaks tehtama ka jalgratta jaoks. Talvise sõitmise juures ongi
suurim mure ju kuidas käed soojas hoida!
Head talve jätku!
Pühapäev, 13. detsember 2020
Vastutuseta ÜTK-d on ametnike unistus?
ÜTK-d
on loodud enamasti omavalitsuste koostööna, et suunata valdkonnaga
tegelemine ühe katuseorganisatsiooni alla. Algul oli aga asi teisemgi,
riik kiitis MTÜ loomise heaks, liikmeõigusi toetas maavalitsus. Mida see
õieti tähendas? Ja kas ÜTK-del on ikka reaalsuses katus?
"Meie häda tegelikult Pärnumaal täna ongi selles, et meil on need piirid
nii kangelt ees, et seesama linna ja maakonna ühistranspordisüsteemi
kokkuviimine, ühtse piletisüsteemi loomine - see on tugevalt takerdunud,
kui meil ei ole sellist ühist vormi ja kohta, kus seda teha. [---] Kogu
piletisüsteem ja ühistranspordi arendus peaks olema
ühistranspordikeskuse käes. Me ei saa seda kuidagi kohustuseks panna
vedajale," rääkis pärnu maavanem Andres Metsoja.
Nii
rääkis siis tuntud ühistranspordi "eestvedaja" Andres Metsoja (IRL).
Tegelikkuses on ta seda osaliselt olnud ka reaalsuses, aga nagu Isamaa
hiljem korduvalt mõista andnud, siis ollakse pigem pidurid. Üheks
põhjuseks vast n.ö. huvide konflikt. Kui Kadri Simsoni ministriks
tõusmisega õnnestus enamuses läbi viia eeltasutud bussiliiklus, siis
Isamaa (ja RE) toel sai sellele neljas maakonnas pidurid peale pandud.
Isamaa poliitikud armastasid tollal aga eriliselt sageli toonitada üht: "
tasuta busside asemel oleks vaja optimeerida liinivõrku ...". Erinevas
sõnastuses, aga alati jäi vastuseta küsimus, miks IRL siis ei tegelenud
sellega kõik varasemad aastad? Täna on küsimus, miks nemad ja veel mõned
poliitikud-ametnikud torpedeerivad endiselt kohtadel liinivõrgu
optimeerimist? Muuhulgas ka SDE poliitikud, kes eriliselt armastavad
kujutada ennast rohelise mõtteviisiga, kuid samas on nende huvi kohtadel
lahenduste otsimise vastu absoluutselt olematu!
Kas
selle kõige taga on ettevõtjate surve, tagada kallis piletisüsteem vaid
selleks, et pileteid müüa ja kasseerida tulu? Või arvatakse tõesti, et
pileti kehtestamine tõstab teenuse kvaliteeti? Ehk kehtestaks siis
piletid ka koolides, vallavalitsustes jm nagu sisuliselt on pilet
visiidtasu näol olemas polikliinikutes?
Täna peaks ÜTK-de "katuseks" olema Maanteeamet. Viimane vahel kiidabki neid, näiteks Tänuüritus 2020 ajal. Aga seda koostööna pigem ohutuse teemadel. Miks ei saa aga kogu süsteemi arendada, sellest vaikitakse ja selle kohta ei esita küsimusi ka meedia.
Täna peaks ÜTK-de "katuseks" olema Maanteeamet. Viimane vahel kiidabki neid, näiteks Tänuüritus 2020 ajal. Aga seda koostööna pigem ohutuse teemadel. Miks ei saa aga kogu süsteemi arendada, sellest vaikitakse ja selle kohta ei esita küsimusi ka meedia.
Üheks
põhjuseks on kindlasti hankesüsteem. Kuna need toimuvad piirkonniti, on
endiselt keeruline "kaotada" liinivõrgus maakonnapiire ja nii jätkubki
tiirutamine oma mätaste ümber, mida mingil perioodil hakati nimetama
tõmbekeskusteks. Kui algul võis see tunduda innovatiivne, siis
tegelikult oli see vaid kitsaskohtade ja puuduste liigutamine, süsteem
jäi endiselt nõrgaks ja kulukaks, efektiivsusest rääkimata.
Ometi
vaikib Maanteeamet täielikult, teemat avalikkuse ette ei tooda,
küsimustele vastuseid ei saa! Ja kuigi eestvedaja on ühistranspordi
väidetav vedur Keskerakond, ei ole märgatagi, et eesmärgiks oleks
olulisim muutus - ühtne riiklik bussifirma, mis ilma kulukate ja
aeganõudvate hangeteta suudaks muuta süsteemis ühtseks tervikuks! Üksiti
muutuks ÜTK ka tõeliseks katusorganisatsiooniks, kuigi RAS Eesti
Bussiliinid ehk Elbus sees. Liinivõrgu korraldamine oleks tsentraalne
kuid piirkondlike spetsialistide koostööna. Ei tähenda see ju ka
ametnike koondumist Tallinna, vaid endiselt saab tegutseda kohapeal.
Hetkel
on aga olukord selline, kus ÜTK-d ei saa või ei tahagi käsile võtta
tõsist tööd, sh näiteks busside sidumist rongidega, liinide ühendamist
jms. Varjatuks jääb selle põhjus ja nii võib vaid vandenõuteooriaid
arendada. Erakondlik tagatuba, Maanteeameti nõrkus ja asjatundmatus,
hangete lepingutingimused, bussifirmade vastuseis/lobi, tee-ehitajate
huvid jpm põhjuseid.
Tulemus?
Raha kulutatakse vastutustundetult ja eriliste tulemusteta (mõned
üksikud näited ja piirkonnad välja arvatud), suures osas tühjad
liiniosad, otseühenduste puudumine "mätaste" vahel, ühistranspordi
osatähtsuse eesmärkide mittetäitumine, autostumise kasvu jätkumine,
siseturismis bussiliikluse kasutamise mittesobivus jne.
Näited? Neid võiks tuua sadu! Järvamaal kaks eraldi hankepiirkonda, kuigi Türi piirkonnas ulatuvad enamus liine paarikümne raadiusesse, kui samas ei saa Türilt isegi otse Mäosse, sellesse "imelahendusse", mida päevas kasutab lausa 90-100 inimest! Nii ennast kiidetakse, kuigi tegelikkuses tegu läbikukkunud miljoniprojektiga. Tegelikkuses oleks vaja kõige lähemas perspektiivis siduda Türi ja Paide liinivõrgu bussiliinid. Ning siduda need ka rongidega,mis peaks olema prioriteet. aga nagu näitab tegelikkus, siis värske rongide sõiduplaanimuudatuse puhul Järvamaal isegi polnud ühegi bussiliini puhul korrektuure, mis tõestabki, et sellesse ei panustata. Ainus hiljutine muudatus puudutas bussiliini Paide - Imavere. Imavere on koht, kus viimasel ajal kadunud mitu ühendust Tallinnaga ning hoolimata ÜTK korduvast teavitamisest neid liine isegi ei pikendata uue peatuseni, Võhma Jaam. Selliseid väikseid korrektuurivõimalusi on üle eesti palju, aga ÜTK vaade mätastelt on hägune? Kas see näitab ka, et tegelikult polegi takistuseks paljude muutuste käivitamisel n.ö. suured põhjused vaid lihtsalt soovimatus inimeste heaks toimetada ja koostööd teha?
Tartus jäeti vaksalisse maakonnaliinide peatus teadlikult ehitamata, hoolimata rahastusest just selle projekti ja eesmärgi heaks, seega millest me üldse räägime?
Näited? Neid võiks tuua sadu! Järvamaal kaks eraldi hankepiirkonda, kuigi Türi piirkonnas ulatuvad enamus liine paarikümne raadiusesse, kui samas ei saa Türilt isegi otse Mäosse, sellesse "imelahendusse", mida päevas kasutab lausa 90-100 inimest! Nii ennast kiidetakse, kuigi tegelikkuses tegu läbikukkunud miljoniprojektiga. Tegelikkuses oleks vaja kõige lähemas perspektiivis siduda Türi ja Paide liinivõrgu bussiliinid. Ning siduda need ka rongidega,mis peaks olema prioriteet. aga nagu näitab tegelikkus, siis värske rongide sõiduplaanimuudatuse puhul Järvamaal isegi polnud ühegi bussiliini puhul korrektuure, mis tõestabki, et sellesse ei panustata. Ainus hiljutine muudatus puudutas bussiliini Paide - Imavere. Imavere on koht, kus viimasel ajal kadunud mitu ühendust Tallinnaga ning hoolimata ÜTK korduvast teavitamisest neid liine isegi ei pikendata uue peatuseni, Võhma Jaam. Selliseid väikseid korrektuurivõimalusi on üle eesti palju, aga ÜTK vaade mätastelt on hägune? Kas see näitab ka, et tegelikult polegi takistuseks paljude muutuste käivitamisel n.ö. suured põhjused vaid lihtsalt soovimatus inimeste heaks toimetada ja koostööd teha?
Tartus jäeti vaksalisse maakonnaliinide peatus teadlikult ehitamata, hoolimata rahastusest just selle projekti ja eesmärgi heaks, seega millest me üldse räägime?
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar