Pühapäev, 13. detsember 2020
Auto asemel ühistransport.
Digigeenius
mitmel korral avaldanud tänuväärt lugusid teemal, miks keegi on
hakanud eelistama autole ühistransporti. Minu loo juured aga hoopis
kauges ajas.
Sündisin
ja kasvasin maal ja kuna vanematel polnud mingit huvi auto muretsemise
vastu, siis polnud mul ka nooruspõlves muud kui bussid ja rongid.Autoga
sõitmist kogu kooliskäigu ajal jooksul oli ka väga vähe ja küllap ka
seepärast ma harjusin selleta läbi saama. Tõsi, jäid ära ehk reisid
mööda Eestimaad nagu paljudel oli, sest kooliekskursioonegi oli vähe.
See-eest oli aga ajuti jalgratas ja oli loodus ning paadiga järvelsõit.
Olen ehk lausa tänulik, et see hoopis suurendas huvi looduse vastu ja
nii suudangi ehk täna rohkem mõista looduse rolli ja haavatavust.
Kuidagi aga kujuneski nii, et ma ei osanudki autost puudust tunda,
polnud poisikesena ka üldse autode vastu huvi. Peale mängude liivakastis
muidugi.
Oma
roll võis olla ehk ka koolisõitudel kui pea kooliminekust saadik oli
selleks vaid liinibuss, vana stiilne PAZ-672 (M). Kooli lõpetades muide
oli juba ka koolibuss käigus, aga küla piirini, seega seegi polnud meie
jaoks. Väiksemates klassides olin hoopiski aga hädas sama asjaga,
millega täna paljud on - bussiliiklus oli hõre! Kui esimestes klassides
lõppesid tunnid kl 12-13 paiku, oli bussini aega maailm! Koduni 14 km,
bussi väljumiseni 3-4 tundi. See tähendas sageli jalaminekut, lootuses
autole saada. Vahel aga jõudsime koju hoopis veidi peale liinibussi....
Liinil sõitnud buss kujunes seega südamelähedaseks, ka tänu kahele
bussijuhile, kes sisuliselt iga päev meie liini sõitsid. Headele ja
hoolivatele bussijuhtidele. Ning et bussi täituvusega muret polnud,
kujunes mu istekohaks enamasti mootorikapott! Sain isegi bussi sealt
vahel roolida! Nagu öeldakse Vanad Head Asjad saates : oli alles elu!
Hilisem
elu ehk esimene töökoht, seejärel raudteele tööleminek, erinevad
elukohad jm kujunes ka teatud määral elukohast lähtuvalt. Lühikest aega
elasin näiteks Lehtses ja seal oli isegi raudteetöö jaoks üpris head
sõiduvõimalused rongiga. Paremadki kui täna. Koju sai ka hilja õhtul,
Skabari ehk Pihkva rongiga ja nii ei kujunenud siingi vajadust auto
järgi. Veel hiljem, taas kodukülas ja seejärel juba Kohila lähedal,
nõudsid aga siiski auto olemasolu ja nii see ka soetatud sai. Tõsi, mina
polegi lube teinud. Kodukülast Järvele või Laagrisse töölesõit võttis
aega ca 45 minutit, seega selline paras ajapiir. Auto oli vajalik juba
seetõttu, et kuigi mu kodukülas huvitaval kombel lapsepõlvest saadik
olnud sel suunal üpris hea liiklus, siisigapäevaselt sõites olnuks
ühistransport võimalik, kuid veidi ebamugav. Ja eks töökoha valikudki
sõltu ju sageli sõiduvõimalustest?
Kui autost taas sai loobutud, oli raudteelähedases piirkonnas jalgratas loomulik lahendus. Ja nii kulgeski elu selle tähe all, jalgratas + rong. Töölkäimisest kuni 4-5 päevaste matkadeni üle Eesti. Ma pole otseselt tundnud ka puudust, et kuhugi konkreetsesse kohta, kindlale üritusele või eesmärgist olenemata oleks midagi tegemata või saamata jäänud. Jah, aja möödudes tekkisid uued huvid ja niijärgnes lähitulevikus nii sõidud rong + buss, lisaks jalaliikumine. Et aga kogu eluosaks on olnud liikumine ja transport ning neil teemadel kaasarääkimine, olengi jõudnud tänasesse seisu - konkreetsete ja põhjalike etetpanekuteni selleks, et muuta ÜT paremaks! Loomulik ja õnneks asi, mida tunnen. Olen kindel, et suuresti tänu nii tööle kui elukestvale "koostööle" ehk olustiku nägemisele. Muigan kui mõtlen, et mu kodukant vist ainuke Eestis, kus bussiliine pole kunagi vähemaks võetud vaid neid on hoopis lisatud. Mu enda pideva osaluse tulemusel ja see kõik osaliselt juhtunud just tänu sellele, et "minu bussid" alati seotud rongidega. Seotud nii, et kogu elu, ajast sõltuvalt rohkem või vähem, nii sinnakanti ka sõitsin. Ja kui vähem, siis ei unustanud torkimast asjaosalisi mitte enda vaid teiste huvides.
Kui autost taas sai loobutud, oli raudteelähedases piirkonnas jalgratas loomulik lahendus. Ja nii kulgeski elu selle tähe all, jalgratas + rong. Töölkäimisest kuni 4-5 päevaste matkadeni üle Eesti. Ma pole otseselt tundnud ka puudust, et kuhugi konkreetsesse kohta, kindlale üritusele või eesmärgist olenemata oleks midagi tegemata või saamata jäänud. Jah, aja möödudes tekkisid uued huvid ja niijärgnes lähitulevikus nii sõidud rong + buss, lisaks jalaliikumine. Et aga kogu eluosaks on olnud liikumine ja transport ning neil teemadel kaasarääkimine, olengi jõudnud tänasesse seisu - konkreetsete ja põhjalike etetpanekuteni selleks, et muuta ÜT paremaks! Loomulik ja õnneks asi, mida tunnen. Olen kindel, et suuresti tänu nii tööle kui elukestvale "koostööle" ehk olustiku nägemisele. Muigan kui mõtlen, et mu kodukant vist ainuke Eestis, kus bussiliine pole kunagi vähemaks võetud vaid neid on hoopis lisatud. Mu enda pideva osaluse tulemusel ja see kõik osaliselt juhtunud just tänu sellele, et "minu bussid" alati seotud rongidega. Seotud nii, et kogu elu, ajast sõltuvalt rohkem või vähem, nii sinnakanti ka sõitsin. Ja kui vähem, siis ei unustanud torkimast asjaosalisi mitte enda vaid teiste huvides.
Nüüd
kui tervis enam kõige parem pole, sõidan ikka. Ja naudin muuhulgas just
rongi ja busside harmooniat, mis võimaldab suure osa Eestist läbi sõita
ja puhkamas käia. Kui harmoonia aga nõrgavõitu, siis teadagi mis -
panen murekohad siia kirja, levitan suhtlusmeedias ja tümitan (ainult
asja eest) laisklevaid ning ükskõikseid ametnikke. Just nii sai alguse
ka mu blogijatee! Tänu sellele nn tümitamisele olengi saanud juurde
lisavõimalusi, kuhu sõita puhkama ja vaatama. Varem ju ei saanud nii
mugavalt Võhmast (mu isa sünnikant muide) Järva-Jaani või Viljandist
Karksi-Nuia või Ida-Virumaal Narva-Jõesuusse ja mujale. Tõsi, need on
siiski vähesed näited, sest ametnikke, kes südamega tööd teeks ja ka
koostööd teha oskaks või tahaks, on vähe! Ja see pole vaid minu
probleem, see puudutab kogu Eestimaad ja siinelavaid inimesi. Ning
loodust, mida aina rohkem see tegevusetus mõjutab.
Pühapäev, 13. detsember 2020
Mõtteid Jõgevamaa bussiliiklusest 2 aastat tagasi.
Niisugune küsitlus oli FB grupis.
Mida enim vajab Jõgevamaa bussiliiklus?
(Variante saate ise lisada!
Konkreetsed suunad, peatused, piirkonnad märkige kommentaaridesse)
Busside sidumist Jõgeval rongidega 52 votes
Tihedamat bussiliiklust nädalavahetusel 35 votes
Tihedamat sõiduplaani 26 votes
Bussiliinide pikendamist 6 votes
Mustvee ehk idasuuna bussiliinide pikendamist Uku peatuseni 5 votes
Igapäevane bussiliiklus Luuale, mis klapiks kooliaegadega 2 votes
Õhtune bussiliiklus Jõgeva - Kuremaa - Palamuse suunal 2 votes
Pole vaja midagi muuta 1 hääl
*******************************
Kas
vald on oma koibi liigutanud kahe aasta jooksul? Küsitlus muidugi pole
väga põhjalik ja osavõtt oli keskmine, aga eks vanemad inimesed eriti
saagi sellist täita. Küll aga näitab ära nii mõnegi olulisema puuduse.
- Nädalavahetusel Jõgeva-Torma ja Torma-Jõgeva suund on kesine. Eriti pühapäeval - peaaegu olematu.
1
Autor
Ka
üks konkreetne küsimus ja näide. Liin 174 Jõgeva - Luua - Jõgeva,
väljub L ka 1. sept Jõgevalt kl 8.30. Miks on see just sel kellaajal
vajalik? Laupäevasel päeval seotud mingite töölesõitudega?
Kas
see võiks väljuda nt 8.05-8.10, et sellele saaks lühema ajaga istuda
Tartust ja Tallinnast saabuvatelt rongidelt ning tagasis saabudes saaks
sellelt istuda Tartu - Valga ja Tartu - Koidula rongidele?
Tallinn-Rakvere-Mustvee
-Kallaste bussi aeg on muutunud- jõuab Mustveesse nüüd pool tundi
hiljem. Tean paljusid , kes kasutasid seda liini edasi Tormasse ja
Jõgevale liikumiseks Ja ka Suunal Avinurme- Mustvee -Jõgeva. Varem oli
vahe 10 min ja buss tuli Jõgevale, nüüd tuleb jälle oodata liiga kaua
järgmist. Sama lugu on liikumisel Jõgeva - Mustvee- Avinurme. Avinurme
ju nüüd Jõgevamaa, aga sõita ikka ei saa.
13.30
jõuab kallaste buss Mustveesse( varem 13.00) liin 593, Jõgevale tuleb
207 kell 13.00 ja siis alles 14.35 liin 208. Ehk siis tund ootamist.
Tagasi
Jõgevalt väljuv 210 jõuab 16.55 Mustveesse, aga Kallaste buus liigub
Avinurme suunas 16.15. See vahe 13.30- 16.15 on ju ka b
valla elanikel hea aeg keskuses käimiseks
Autor
See
buss Rakverest sõidab edaspidi E-L.. 210 hakkab 1. sept jõudma
Mustveesse veel hiljem 18. 03. Kuna edasiminevat bussi pole, peaks sama
buss kindlasti jätkama Kallasteni!
Autor
Ja
sellel on täiesti mõte, sest sellele saaks ka Tallinnast tulevalt
rongilt ning oleks parem kui siiski buss väljuks Jõgevalt 10 min varem,
17.00
Aastaid
said Kallaste bussilt tulijad Jõgevale sõita Pärnu bussiga, mis sõitis
tookord Mustveni ja alustas Mustveest. Siis oli buss pühapäeval puupüsti
täis, sest õpilased sõitsid Olustverre, Paikusele kooli, toona ka
Põltsamaa Aleksandri kooli. See buss sõidab nüüd Jõgevani ja alustab
Jõgevalt ( seisab vahepeal) ja süüdi Jõgeva maakonna korraldus, kes pani
liinile 13.10 bussi. Nädala sees korjas see sõitjad n.ö. eest ära.
Irooniline on see, et pühapäeval see 13.10 ei välju ja ei väljunud ka
sel ajal.
Autor
Täpselt,
sellised läbimõtlematused muudavadki asju halvemaks. Ja seda peaks
korraldajad ise tegelikult väga hästi teadma. Kui aga ei tea, siis pole
nad ka profesionaalid.
Tookord helistasin maakonna vastavale spetsialistile, aga midagi ei muutunud.
- Jõgevamaa Gümnaasiumis on õppinud ja loodame et ka edaspidi tuleb õppima Avinurme lapsi.
Autor
Aitäh!
Mõistetav ja loogiline. Olen mitteametlikke kanaleid pidi (seni)
edastanud ka valdadele infot Jõgeva - Jõhvi vahelise bussiliikluse
kohta, aga iga arvamus abiks. Need saan ka kokku koondada hiljem.
Tean
seda vajadust, kuna elan Jõgeval ja vanemad elavad Avinurmes. Olen 17 a
vajanud seda liini. On olnud aastaid kui sai kasutada, siis mitte, siis
jälle sai ja nüüd jälle mitte. Olen abistanud Avinurme elanikke võttes
neis vastu, andnud sooja oma kodus ja pannud nad siis rongile või
bussile. Aitan meeleldi, aga alati pole ka mind kodus kui ehmunud
inimene hädas helistab.
1
Muide paljud, väga paljud käivad Avinurmest Jõgeval arstil.
Seoses sellega võiks arvestada, et Avinurmest saab Mustveesse kell a 8.28, kahjuks edasi ei saa, sest Jõgevale tuleb 7.55.
tagasi
arstilt klapib, sest buss 206 väljub 11.00 ja jõuab Mustveesse 12.00,
sealt läheb 12.000 kohe edasi Avinurme. Vanade jaoks võiks siin olla
väike ajavaru, muidu nendele liiga pingeline, et kas ikka jõuab.
Autor
Urve Olesk
, väga tore! Muide, ka ise kuulsin Avinurmest esimesel käigul seda, et
Jõgeva ühendust peetakse väga oluliseks ja MIDAGI pidi ka tulema.
Millalgi.Ma tõesti loodan. Olen lubanud paljudele, et annan esimesel võimalusel sõidu muredest teada. Tänud seda võimalust pakkumast.
Autor
Urve Olesk
, huvitav, kas 8.28 Mustveesse jõudmisel on mingi konkreetne põhjus?
Võiks ju jõuda Mustveesse buss varem 10-15 ja SAMA buss ka jätkata sõitu
Jõgevale, jõudes siia 9.00, mitte 8.50?(Sõitagi Uku peatuseni, et kompenseerida hiljem Jõgeval jõudmist, säilib ka võimalus jõuda Tallinna rongile)
See Rakvere-Tartu liin ja olnud käigus nii kaua kui mina mäletan, s. t. aastakümneid.
Autor
See
sõidabki nüüd ainult Mustveeni. Tõsi, peal seismist jätkab küll sõitu
Tartu suunas. Selle asemel saaks kindlasti panna käiku Mustvee - Jõgeva
bussi juba Kallastelt, sest ei ole normaalne, et nende kahe koha vahel
pole ühendust. Bussi jõudmine Jõgev…
Vaata veel
Siis
liini nr muutub ja buss sõidab Tartuni. Tagasi sama lugu. Tarust
Mustveni üks liin , edasi Mustveest Rakvere teien. Olen sõitnud ja
müüakse pilet Mustveni, siis ostavad kõik edasisõitjad bussist uue
pileti.
- Pühapäeva hommikul Põltsamaa suunas ei liigu ühtegi bussi.Tartust väljuvale hommikusele 07.10 Lux Express bussile ei saa Jõgevalt oleks vaja nihutada siit minevat hommikust liiklust 15min varemaks1
- Vasta
- 2 a tagasi
- Vasta
- 2 a tagasi
- Vasta
- 2 a tagasi
- Vasta
- 2 a tagasi
- Vasta
- 2 a tagasi
- Vasta
- 2 a tagasi
- Vasta
- 2 a tagasi
- 16.10 buss Jõgeva -Laiuse-Sadala-Rääbise -Jõgeva võiks käia läbi Tõikvere.(Kantkülas käib kaks korda,on seda ikka vaja). Nädalavahetusel ei sõida näiteks Tõikverest läbi rohkem busse kui hommikune 6.57 Mustvee-Jõgeva buss.
- Vasta
- 2 a tagasi
- Vasta
- 2 a tagasi
- Muudetud
- Vasta
- 2 a tagasi
- Muudetud
- Vasta
- 2 a tagasi
- Tormast võiks Jõgevale tulla buss hommikul kell 07:30 ajal, et jõuaks tööle kella 08:00. praegu käib buss 06:45 ja järgmine tuleb peale kella 08:00.
- Vasta
- 2 a tagasi
- Vasta
- Eemalda eelvaade
- 2 a tagasi
- Vasta
- 2 a tagasi
- Vasta
- 2 a tagasi
- Vasta
- 2 a tagasi
- Vasta
- 2 a tagasi
- Vasta
- 2 a tagasi
- Muudetud
- Vasta
- 2 a tagasi
- Vasta
- 2 a tagasi
- Vasta
- 2 a tagasi
- Vasta
- 2 a tagasi
- Muudetud
- Vasta
- 2 a tagasi
- Vasta
- 2 a tagasi
- Vasta
- 2 a tagasi
- Vasta
- 2 a tagasi
- Vasta
- 2 a tagasi
- Vasta
- 2 a tagasi
Kuressaarde, Pärnusse ja kl.07.00 ka Tallinnasse
Autor
Kuna
P väljub esimene buss Jõgevalt Põltsamaale alles 14. 50, mis on
absoluutselt ebanormaalne, siis peaks kindlasti hommikusel ajal mingi
bussi sõitma panema. Varahommikul on see küll riskantne, aga usun, et
esimesena võikski proovida just liini 400, väljumisega Jõgevalt 7.10.
Kui see ei toimi, siis peab paraku sõitma Tallinna rongiga.
Teisest küljest, 7.10 võikski ju väljuda Jõgeva - Pärnu?
2
Pühapäeval jõgeva põltsama suunal
hommikul mingil ajal ehk ca 9 paiku põltsamaa poole ja õhti ka tagas miski 17 paiku ehk
1
Rohkem
ei oska ajaliselt tahta,sest ei tea kas on sõitjaid,kuid oleks vaja ju
ka linnas käia ja hea oleks kui oleks neid ka muul ajal.
Tööpäevadel
käib peale lõunat alates 14.00 mitu tükki järjest aga enne lõunat ei
saa läbi õuna risti pöltsu poole millegiga(käivad siimusti kaudu).Aga
enne Kaavet elab ju ka inimesi.
Autor
Oluline.
Mina
isiklikult eeldan, et selleks, et bussi tuldaks, peaks Jõgeva -
Põltsamaa vahel ka puhkepäevadel olema minim 5 bussi! Et oleks valikuid.
Nii ümberistumisteks kui selleks, et ei peaks "seal" passima tervet
päeva?
1
Jah kindlasti oleks hea kuid see vist unistus....Praegu ei saa aga üldse liikuma kui vaja linna -maa vahet käia
Autor
Jah,
praegune olukord on hullem kui ebanormaalne! See on selle
aastatepikkuse suhtumise tulemus. Kui nähti ühistransporti vaid
tööle-kooli sõidu pakkujana. Mis sest, et ka nädalavahetusel paljud
töötavad ja sageli valitakse mõni teises kohas olev market vm.
Autor
Esimese bussi puhul võiks ehk vast mingid variandid olla?
Nädalavahetuse
puhul aga kahtlen sügaval (ma pole nii palju kohalike oludega kursis),
kas oleks Tõikverest sõitjaid. Kui palju on elanikke?
Tõikveres natuke alla 100 elaniku,kas oleks sõitjaid, ma ei oska kindlalt lubada jah.
Autor
Eks
see ongi murekoht. 1 buss päevas tähendaks, et ajad ei pruugi enamusele
sobida. Kahega parem, 3 veel parem jne. Kui aga ajakadu suur teiste
jaoks võib olla mujalt ärajäävaid sõitjaid hoopis rohkem.
Kuid püüdma peab ja kasvõi katsetama. Külainimesed peaks ka läbi arutama, millised kellaajad sobiks enamusele.
Mustvee-Lohusuu_Avinurme vahel ei ole peale koolibussi ühtegi liini, ei edasi ei tagasi
Autor
Kaks
bussi tuleb järjest? On ka see, mis jõuab 7.49? Peaks sobima? Kui
vaadata rongidega sobivust, siis oleks ehk võimalik küll see veel kuni
10 min hiljemaks nihutada, aga siis jõuab ju pea täpselt kl 8.00? Vaja
veel ka töö juurde kõmpida?
PEATUS.EE
Peatus.ee
Kahjuks mulle ei sobi see aeg kuna lasteaed tehakse lahti hommikul kell 07:30.
Sõidaks heameelega bussiga tööle ja ei ole võimalik. Kurb
Autor
Anneli Vaino
, lasteaia ajad kindlasti murekoht. Kuid sõiduaeg ju ca 50 min, seega ei saakski kella 8 tööle jõuda?kui pool tundi jääd hiljaks siis pole hullu aga tund hilineda see on juba jama.
Autor
Siis
peaks olema otsebuss, väheste peatustega, mis jõuaks 30 min kohale,
punkt kella 8-ks! Sest paraku peab arvestama ka rongiaegadega, kui
vähegi võimalik. See mõjutab reisijate arvu.
Kuid
mõelda sellele saab. Kuigi praegu kaks bussi, üks Kuremaa kaudu ja
Sadalagi kindlasti oluline, seda ei saa vast teisel bussil vahele jätta.
Üks võimalus võiks olla ikkagi bussi kiirbussi lisamine (nt seesama
Jõhvi - Avinurme - Mustvee -Jõgeva, aga et see ennast õigustaks, tuleks
ehk 217 "halvemaks muuta - aeglustada", et haaraks natuke rohkem kohti.
Palupere näiteks? Või see Jõhvist tulev buss ei põikaks Mustveesse, vaid
sõidaks läbi Lilastvere? Seal pole ju pea üldse busse. Aga inimesi?
On
võimalus muidugi 217 kiiremaks teha. Kui palju on sel peatusi, kust pea
kunagi sõitjaid pole? Need graafikust välja jätta. Aga suurim ajakulu
on Sadalasse sissepõikamine. Neid ei saa kindlasti eirata. Sel juhul
peab kindlasti olema ikkagi 3 bussi sel ajal liinil.
Autor
Veel
üks võimalus lisabussi käikupanekuks oleks see, kui 217 sobiks
sõitjatele ka siis, kui see jõuaks Jõgevale ca 8.20. Võib olla siis ka
205 natuke hilisemaks nihutada, aga see oleneb, kas on vaja jõuda
kellelgi just enne kl 9 või sobiks ka jõudmine 9.00-9.05). Ehk siis
intervallid jääksid ikkagi heaks.
Sel
juhul oleks võimalik ja mõttekas kiirem kaugliin panna saabuma Jõgevale
7.55 - 8.00. Oluline ka selleks, et Avinurmest, Mustveest ja Tormast
saaks sellega just KIIRESTI rongile. Ja ka lihtsalt enne kl 8 Jõgevale.
Väikesed peatused jääks sellel aga ära sel juhul.
Autor
Heleli Uiga
, ümberistumise mõttes oleks parem kui väljuks 17.00, kuid mine sa tea.
Ehk ongi hea, kui jõuab rongilt tulles poest läbi lipata või kohvi
rahulikult võtta!Vaat, oleks raudteejaama juures kl18-ni ka turg, siis oleks veel parem?
Nagu
mõni siin grupis kirjutab, et käiks heameelega bussiga tööle siis mina
käiksin väga hea meelega bussiga töölt koju. Nüüd see aeg lõpuks ka
sobib, olen sellega väga rahul.
1
Jah, kahjuks liiga vara.
Autor
Selge. Usun ise, et kui ka soovitakse ümberistumisega sõita, siis see 10 min ei tapa.
Ma loodan ka.
Viimane liigub 17.25. töölt ja trennidest tulijad tahavad ka 18, 19 ja 20 koju saada
Autor
Jõgevalt
on ka 18.00. Kuid vägagi usutav, et vaja ka hiljem, aga kindlasti ei
panda mitut bussi. Seepärast peaks vallavõim uurima, milline aeg oleks
olulisem.
Neeme Sihv
Kuremaale ujulasse ja tagasi oleks ka kindlasti õhtuseid minejaid, seni
oli viimane võimalus Tartu buss 19 Kuremaalt. Ujula on 22ni lahti
hooajal.1
Autor
Täiesti usutav. Seda enam, et kui juba selline koht on, siis peaks olema ka võimalusi
Kahju muidugi, et vallavalitsuse kommentaare nagu alati, pole. Tegutsemist ka pole? Või on tehtud suuri muudatusi 2 aastaga?
Ühendus Mustvee - Lohusuu - Avinurme? Ka täna on vaid üks buss olemas, kuigi just ühenduste puudumine takistab selle piirkonna külastatavust. Liinivõrku on vaja mitmeti kujundada, Mustveest Avinurme on pisut parem, aga kaugel normaalsest. Ja kui lähemalt vaadata? Liin 6s saabub Mustveesse 8.33, Jõgeva buss sõidab ära 3 min VAREM!? Liin 227 jõuab 13. 06, Jõgeva buss sõidab ära 6 minutit varem? Õhtune buss jõuab aga siis kui Jõgevale enam busse ei sõidagi? Ka teistpidi liinid ei seostu. ABSURD!
Vaja on kindlasti bussiliine 4x päevas (puhkepäevadel varahommikust vast mitte) Uku - Jõgeva Jaam - Mustvee - Lohusuu - Avinurme - Tudulinna. Vähe sellest, vaja on ühendada ka Mustvee - Kallaste - Alatskivi - Tartu Jaam bussiliinid mitmeid kordi päevas. Ja nii, et need seotaks Mustvees ka Jõgeva liinidega!
Ühendus Mustvee - Lohusuu - Avinurme? Ka täna on vaid üks buss olemas, kuigi just ühenduste puudumine takistab selle piirkonna külastatavust. Liinivõrku on vaja mitmeti kujundada, Mustveest Avinurme on pisut parem, aga kaugel normaalsest. Ja kui lähemalt vaadata? Liin 6s saabub Mustveesse 8.33, Jõgeva buss sõidab ära 3 min VAREM!? Liin 227 jõuab 13. 06, Jõgeva buss sõidab ära 6 minutit varem? Õhtune buss jõuab aga siis kui Jõgevale enam busse ei sõidagi? Ka teistpidi liinid ei seostu. ABSURD!
Vaja on kindlasti bussiliine 4x päevas (puhkepäevadel varahommikust vast mitte) Uku - Jõgeva Jaam - Mustvee - Lohusuu - Avinurme - Tudulinna. Vähe sellest, vaja on ühendada ka Mustvee - Kallaste - Alatskivi - Tartu Jaam bussiliinid mitmeid kordi päevas. Ja nii, et need seotaks Mustvees ka Jõgeva liinidega!
Jõgeva - Torma? Laupäeval enam-vähem, P sisuliselt olematu ka täna!
Jõgeva
võimupööre on piirkonnas küll midagi muutnud, tundub, et rohkem raha
liigub ka riigilt piirkonda (tänu Aivar Kokk?), aga bussiliiklust ei
peeta siiski kuidagig oluliseks?
Põltsamaale
P hommikul ei saa (Puhu Risti bussile)? Ei saa ka täna, esimene buss
Jõgevalt alles 14.50. Enne oli mingigi buss? Nüüd on ühendus siis veel
halvem? Jah, varahommikul on raske loota sõitjaid, eriti kui Jõgevalt
Tallinna ja Tartuga hea rongiühendus. Aga sõitjate arv sõltub siiski
võimalustest ja mida hõredamad võimalused, seda vähemaks neid sõitjaid
ju jääb? P peaks Põltsama ja Jõgeva vahel sõitma vähemalt 4 bussi,
seotult rongidega (pakuti ka Jõgeva - Pärnu, aga Suure-Jaani vast
lihtsam ühildada, seda enam, et just sealtsuunalt vajatakse ühendusi ka
Puhu Ristiga). Ideaalne oleks muidugi veel rohkem. Tegelikkuses peaks
siduma Põltsamaa - Jõgeva liinid Suure-Jaani bussiliinidega ja isegi
mitte ümberistumise toel vaid uue pikema liini tekitamisega. Sealne liin
sõidab täna P 3x päevas, suurendades liiklustihedust kogu liinil 5
korrani oleks tulemus ülimalt hea. Üksiti vaadates ka rongiaegu Võhmas,
sest ka Viljandi - Põltsamaa sõiduvõimalused ei ole head, veel vähem on
võimalusi Jõgeva - Viljandi vahel. Kui peatus.ee portaal annab otsinguna
sellised rongi ja bussi sümbioosid ka esile, siis jõuab info ja
võimalused ka reisijateni.
Ning kindlasti võiks neist paar bussi sõita ka Õuna Risti kaudu.
Ning kindlasti võiks neist paar bussi sõita ka Õuna Risti kaudu.
Muidugi
selgub siis, kui inimestega arutada, ka muid murekohti. Jõgevamaal vist
on pika puuga teistel eest ära just Aivar Kokk? Ta ju ka kõige rohkem
käib kohtadel erinevate ürituste ja sündmuste puhul. Võimalik, et
sellist muljet tekitab ka FB, aga kui palju sellistest arutlustest kasu
on, kui ÜT pole tähtis? Kui palju aga Aivar Kokk, Terje Rudissaar, Aare
Olgo vt sõidavad mingil puhul ühistranspordiga, Jõgevamaa piires? Üks
kord viisaastaku jooksul?
Kuremaa - Jõgeva, kas hilisõhtune buss nüüd olemas? Narrid, muidugi mitte....
Ja nii nad tapsidki visioonidejahil midagi märkamata meie maaelu....
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar