Blogiarhiiv

kolmapäev, 2. märts 2022

Auto asemel ühistransport ja mõtteid Jõgevamaa bussiliiklusest. Dets 2020.

 

Pühapäev, 13. detsember 2020

Auto asemel ühistransport.

 

 
Digigeenius mitmel korral avaldanud tänuväärt lugusid  teemal, miks keegi on hakanud eelistama autole ühistransporti. Minu loo juured aga hoopis kauges ajas.

Sündisin ja kasvasin maal ja kuna vanematel polnud mingit huvi auto muretsemise vastu, siis polnud mul ka nooruspõlves muud kui bussid ja rongid.Autoga sõitmist kogu kooliskäigu ajal jooksul oli ka väga vähe ja küllap ka seepärast ma harjusin selleta läbi saama. Tõsi, jäid ära ehk reisid mööda Eestimaad nagu paljudel oli, sest kooliekskursioonegi oli vähe. See-eest oli aga ajuti jalgratas ja oli loodus ning paadiga järvelsõit. Olen ehk lausa tänulik, et see hoopis suurendas huvi looduse vastu ja nii suudangi ehk täna rohkem mõista looduse rolli ja haavatavust. Kuidagi aga kujuneski nii, et ma ei osanudki autost puudust tunda, polnud poisikesena ka üldse autode vastu huvi. Peale mängude liivakastis muidugi.

Oma roll võis olla ehk ka koolisõitudel kui pea kooliminekust saadik oli selleks vaid liinibuss, vana stiilne PAZ-672 (M). Kooli lõpetades muide oli juba ka koolibuss käigus, aga küla piirini, seega seegi polnud meie jaoks. Väiksemates klassides olin hoopiski aga hädas sama asjaga, millega täna paljud on - bussiliiklus oli hõre! Kui esimestes klassides lõppesid tunnid kl 12-13 paiku, oli bussini aega maailm! Koduni 14 km, bussi väljumiseni 3-4 tundi.  See tähendas sageli jalaminekut, lootuses autole saada. Vahel aga jõudsime koju hoopis veidi peale liinibussi.... Liinil sõitnud buss kujunes seega südamelähedaseks, ka tänu kahele bussijuhile, kes sisuliselt iga päev meie liini sõitsid. Headele ja hoolivatele bussijuhtidele. Ning et bussi täituvusega muret polnud, kujunes mu istekohaks enamasti mootorikapott! Sain isegi bussi sealt vahel roolida! Nagu öeldakse Vanad Head Asjad saates : oli alles elu!

Hilisem elu ehk esimene töökoht, seejärel raudteele tööleminek, erinevad elukohad jm kujunes ka teatud määral elukohast lähtuvalt. Lühikest aega elasin näiteks Lehtses ja seal oli isegi raudteetöö jaoks üpris head sõiduvõimalused rongiga. Paremadki kui täna. Koju sai ka hilja õhtul, Skabari ehk Pihkva rongiga ja nii ei kujunenud siingi vajadust auto järgi. Veel hiljem, taas kodukülas ja seejärel juba Kohila lähedal, nõudsid aga siiski auto olemasolu ja nii see ka soetatud sai. Tõsi, mina polegi lube teinud. Kodukülast Järvele või Laagrisse töölesõit võttis aega ca 45 minutit, seega selline paras ajapiir. Auto oli vajalik juba seetõttu, et kuigi mu kodukülas huvitaval kombel lapsepõlvest saadik olnud sel suunal üpris hea liiklus, siisigapäevaselt sõites olnuks ühistransport võimalik, kuid veidi ebamugav. Ja eks töökoha valikudki sõltu ju sageli sõiduvõimalustest?

Kui autost taas sai loobutud, oli raudteelähedases piirkonnas jalgratas loomulik lahendus. Ja nii kulgeski elu selle tähe all, jalgratas + rong. Töölkäimisest kuni 4-5 päevaste matkadeni üle Eesti. Ma pole otseselt tundnud ka puudust, et kuhugi konkreetsesse kohta, kindlale üritusele või eesmärgist olenemata oleks midagi tegemata või saamata jäänud. Jah, aja möödudes tekkisid uued huvid ja niijärgnes lähitulevikus nii sõidud rong + buss, lisaks jalaliikumine. Et aga kogu eluosaks on olnud liikumine ja transport ning neil teemadel kaasarääkimine, olengi jõudnud tänasesse seisu - konkreetsete ja põhjalike etetpanekuteni selleks, et muuta ÜT paremaks! Loomulik ja õnneks asi, mida tunnen. Olen kindel, et suuresti tänu nii tööle kui elukestvale "koostööle" ehk olustiku nägemisele. Muigan kui mõtlen, et mu kodukant vist ainuke Eestis, kus bussiliine pole kunagi vähemaks võetud vaid neid on hoopis lisatud. Mu enda pideva osaluse tulemusel ja see kõik osaliselt juhtunud just tänu sellele, et "minu bussid" alati seotud rongidega. Seotud nii, et kogu elu, ajast sõltuvalt rohkem või vähem, nii sinnakanti ka sõitsin. Ja kui vähem, siis ei unustanud torkimast asjaosalisi mitte enda vaid teiste huvides.

Nüüd kui tervis enam kõige parem pole, sõidan ikka. Ja naudin muuhulgas just rongi ja busside harmooniat, mis võimaldab suure osa Eestist läbi sõita ja puhkamas käia. Kui harmoonia aga nõrgavõitu, siis teadagi mis - panen murekohad siia kirja, levitan suhtlusmeedias ja tümitan (ainult asja eest) laisklevaid ning ükskõikseid ametnikke. Just nii sai alguse ka mu blogijatee! Tänu sellele nn tümitamisele olengi saanud juurde lisavõimalusi, kuhu sõita puhkama ja vaatama. Varem ju ei saanud nii mugavalt Võhmast (mu isa sünnikant muide) Järva-Jaani või Viljandist Karksi-Nuia või Ida-Virumaal Narva-Jõesuusse ja mujale. Tõsi, need on siiski vähesed näited, sest ametnikke, kes südamega tööd teeks ja ka koostööd teha oskaks või tahaks, on vähe! Ja see pole vaid minu probleem, see puudutab kogu Eestimaad ja siinelavaid inimesi. Ning loodust, mida aina rohkem see tegevusetus mõjutab.

Pühapäev, 13. detsember 2020

Mõtteid Jõgevamaa bussiliiklusest 2 aastat tagasi.

 

 
Niisugune küsitlus oli FB grupis. 
 
 
Mida enim vajab Jõgevamaa bussiliiklus?
(Variante saate ise lisada!
Konkreetsed suunad, peatused, piirkonnad märkige kommentaaridesse)
Busside sidumist Jõgeval rongidega 52 votes
Tihedamat bussiliiklust nädalavahetusel 35 votes
Tihedamat sõiduplaani 26 votes
Bussiliinide pikendamist 6 votes
Mustvee ehk idasuuna bussiliinide pikendamist Uku peatuseni 5 votes
Igapäevane bussiliiklus Luuale, mis klapiks kooliaegadega 2 votes
Õhtune bussiliiklus Jõgeva - Kuremaa - Palamuse suunal 2 votes
Pole vaja midagi muuta 1 hääl 
 
 *******************************
 
Kas vald on oma koibi liigutanud kahe aasta jooksul? Küsitlus muidugi pole väga põhjalik ja osavõtt oli keskmine, aga eks vanemad inimesed eriti saagi sellist täita. Küll aga näitab ära nii mõnegi olulisema puuduse.
  • Nädalavahetusel Jõgeva-Torma ja Torma-Jõgeva suund on kesine. Eriti pühapäeval - peaaegu olematu.


    badge icon
    Autor
    Aitäh!


  • badge icon
    Autor
    Kindlasti üks olulisemaid suundi, millest peab alustama nv plaanide muutmisega.
    1

  • badge icon
    Autor
    Ka üks konkreetne küsimus ja näide. Liin 174 Jõgeva - Luua - Jõgeva, väljub L ka 1. sept Jõgevalt kl 8.30. Miks on see just sel kellaajal vajalik? Laupäevasel päeval seotud mingite töölesõitudega?
    Kas see võiks väljuda nt 8.05-8.10, et sellele saaks lühema ajaga istuda Tartust ja Tallinnast saabuvatelt rongidelt ning tagasis saabudes saaks sellelt istuda Tartu - Valga ja Tartu - Koidula rongidele?



  • Tallinn-Rakvere-Mustvee -Kallaste bussi aeg on muutunud- jõuab Mustveesse nüüd pool tundi hiljem. Tean paljusid , kes kasutasid seda liini edasi Tormasse ja Jõgevale liikumiseks Ja ka Suunal Avinurme- Mustvee -Jõgeva. Varem oli vahe 10 min ja buss tuli Jõgevale, nüüd tuleb jälle oodata liiga kaua järgmist. Sama lugu on liikumisel Jõgeva - Mustvee- Avinurme. Avinurme ju nüüd Jõgevamaa, aga sõita ikka ei saa.


    badge icon
    Autor
    Mis kellase bussi?



  • 13.30 jõuab kallaste buss Mustveesse( varem 13.00) liin 593, Jõgevale tuleb 207 kell 13.00 ja siis alles 14.35 liin 208. Ehk siis tund ootamist.



  • Tagasi Jõgevalt väljuv 210 jõuab 16.55 Mustveesse, aga Kallaste buus liigub Avinurme suunas 16.15. See vahe 13.30- 16.15 on ju ka b



  • valla elanikel hea aeg keskuses käimiseks



  • badge icon
    Autor
    See buss Rakverest sõidab edaspidi E-L.. 210 hakkab 1. sept jõudma Mustveesse veel hiljem 18. 03. Kuna edasiminevat bussi pole, peaks sama buss kindlasti jätkama Kallasteni!



  • badge icon
    Autor
    Ja sellel on täiesti mõte, sest sellele saaks ka Tallinnast tulevalt rongilt ning oleks parem kui siiski buss väljuks Jõgevalt 10 min varem, 17.00



  • Aastaid said Kallaste bussilt tulijad Jõgevale sõita Pärnu bussiga, mis sõitis tookord Mustveni ja alustas Mustveest. Siis oli buss pühapäeval puupüsti täis, sest õpilased sõitsid Olustverre, Paikusele kooli, toona ka Põltsamaa Aleksandri kooli. See buss sõidab nüüd Jõgevani ja alustab Jõgevalt ( seisab vahepeal) ja süüdi Jõgeva maakonna korraldus, kes pani liinile 13.10 bussi. Nädala sees korjas see sõitjad n.ö. eest ära. Irooniline on see, et pühapäeval see 13.10 ei välju ja ei väljunud ka sel ajal.

    •  
       

  • badge icon
    Autor
    Täpselt, sellised läbimõtlematused muudavadki asju halvemaks. Ja seda peaks korraldajad ise tegelikult väga hästi teadma. Kui aga ei tea, siis pole nad ka profesionaalid.

    •  
       

  • Tookord helistasin maakonna vastavale spetsialistile, aga midagi ei muutunud.

    •  
       

  • badge icon
    Autor
    See on tavapärane.


  • Jõgevamaa Gümnaasiumis on õppinud ja loodame et ka edaspidi tuleb õppima Avinurme lapsi.


  • badge icon
    Autor
    Aitäh! Mõistetav ja loogiline. Olen mitteametlikke kanaleid pidi (seni) edastanud ka valdadele infot Jõgeva - Jõhvi vahelise bussiliikluse kohta, aga iga arvamus abiks. Need saan ka kokku koondada hiljem.

    •  
       

  • Tean seda vajadust, kuna elan Jõgeval ja vanemad elavad Avinurmes. Olen 17 a vajanud seda liini. On olnud aastaid kui sai kasutada, siis mitte, siis jälle sai ja nüüd jälle mitte. Olen abistanud Avinurme elanikke võttes neis vastu, andnud sooja oma kodus ja pannud nad siis rongile või bussile. Aitan meeleldi, aga alati pole ka mind kodus kui ehmunud inimene hädas helistab.
    1

    •  
       

  • Muide paljud, väga paljud käivad Avinurmest Jõgeval arstil.

    •  
       

  • Seoses sellega võiks arvestada, et Avinurmest saab Mustveesse kell a 8.28, kahjuks edasi ei saa, sest Jõgevale tuleb 7.55.



  • tagasi arstilt klapib, sest buss 206 väljub 11.00 ja jõuab Mustveesse 12.00, sealt läheb 12.000 kohe edasi Avinurme. Vanade jaoks võiks siin olla väike ajavaru, muidu nendele liiga pingeline, et kas ikka jõuab.

  • badge icon
    Autor
    Urve Olesk
    , väga tore! Muide, ka ise kuulsin Avinurmest esimesel käigul seda, et Jõgeva ühendust peetakse väga oluliseks ja MIDAGI pidi ka tulema. Millalgi.

  • Ma tõesti loodan. Olen lubanud paljudele, et annan esimesel võimalusel sõidu muredest teada. Tänud seda võimalust pakkumast.


  • badge icon
    Autor
    Urve Olesk
    , huvitav, kas 8.28 Mustveesse jõudmisel on mingi konkreetne põhjus? Võiks ju jõuda Mustveesse buss varem 10-15 ja SAMA buss ka jätkata sõitu Jõgevale, jõudes siia 9.00, mitte 8.50?
    (Sõitagi Uku peatuseni, et kompenseerida hiljem Jõgeval jõudmist, säilib ka võimalus jõuda Tallinna rongile)



  • See Rakvere-Tartu liin ja olnud käigus nii kaua kui mina mäletan, s. t. aastakümneid.



  • badge icon
    Autor
    See sõidabki nüüd ainult Mustveeni. Tõsi, peal seismist jätkab küll sõitu Tartu suunas. Selle asemel saaks kindlasti panna käiku Mustvee - Jõgeva bussi juba Kallastelt, sest ei ole normaalne, et nende kahe koha vahel pole ühendust. Bussi jõudmine Jõgev…
    Vaata veel
    Peatus.ee
    Siis liini nr muutub ja buss sõidab Tartuni. Tagasi sama lugu. Tarust Mustveni üks liin , edasi Mustveest Rakvere teien. Olen sõitnud ja müüakse pilet Mustveni, siis ostavad kõik edasisõitjad bussist uue pileti.


  • badge icon
    Autor
    Jep


  • badge icon
    Autor
    Kuid Kallaste vajab kindlasti ka teistpidi ühendust hommikul.
     
 
  • Pühapäeva hommikul Põltsamaa suunas ei liigu ühtegi bussi.Tartust väljuvale hommikusele 07.10 Lux Express bussile ei saa Jõgevalt oleks vaja nihutada siit minevat hommikust liiklust 15min varemaks
    1

    •  
       

    badge icon
    Autor
    Täpsustavalt, mis buss väljub 7.10?

    •  
       

  • Kuressaarde, Pärnusse ja kl.07.00 ka Tallinnasse


  • badge icon
    Autor
    Kuna P väljub esimene buss Jõgevalt Põltsamaale alles 14. 50, mis on absoluutselt ebanormaalne, siis peaks kindlasti hommikusel ajal mingi bussi sõitma panema. Varahommikul on see küll riskantne, aga usun, et esimesena võikski proovida just liini 400, väljumisega Jõgevalt 7.10. Kui see ei toimi, siis peab paraku sõitma Tallinna rongiga.
    Teisest küljest, 7.10 võikski ju väljuda Jõgeva - Pärnu?
    2




  • Pühapäeval jõgeva põltsama suunal


    badge icon
    Autor
    Aitäh!
    Kui mitu korda päevas peaks P bussid sõitma?


  • hommikul mingil ajal ehk ca 9 paiku põltsamaa poole ja õhti ka tagas miski 17 paiku ehk
    1


  • Rohkem ei oska ajaliselt tahta,sest ei tea kas on sõitjaid,kuid oleks vaja ju ka linnas käia ja hea oleks kui oleks neid ka muul ajal.


  • Tööpäevadel käib peale lõunat alates 14.00 mitu tükki järjest aga enne lõunat ei saa läbi õuna risti pöltsu poole millegiga(käivad siimusti kaudu).Aga enne Kaavet elab ju ka inimesi.


  • badge icon
    Autor
    Oluline.
    Mina isiklikult eeldan, et selleks, et bussi tuldaks, peaks Jõgeva - Põltsamaa vahel ka puhkepäevadel olema minim 5 bussi! Et oleks valikuid. Nii ümberistumisteks kui selleks, et ei peaks "seal" passima tervet päeva?
    1


  • Jah kindlasti oleks hea kuid see vist unistus....Praegu ei saa aga üldse liikuma kui vaja linna -maa vahet käia


  • badge icon
    Autor
    Jah, praegune olukord on hullem kui ebanormaalne! See on selle aastatepikkuse suhtumise tulemus. Kui nähti ühistransporti vaid tööle-kooli sõidu pakkujana. Mis sest, et ka nädalavahetusel paljud töötavad ja sageli valitakse mõni teises kohas olev market vm.
     
    • 16.10 buss Jõgeva -Laiuse-Sadala-Rääbise -Jõgeva võiks käia läbi Tõikvere.(Kantkülas käib kaks korda,on seda ikka vaja). Nädalavahetusel ei sõida näiteks Tõikverest läbi rohkem busse kui hommikune 6.57 Mustvee-Jõgeva buss.


      badge icon
      Autor
      Esimese bussi puhul võiks ehk vast mingid variandid olla?
      Nädalavahetuse puhul aga kahtlen sügaval (ma pole nii palju kohalike oludega kursis), kas oleks Tõikverest sõitjaid. Kui palju on elanikke?


    • badge icon
      Autor
      Ka Sadalast?


    • Tõikveres natuke alla 100 elaniku,kas oleks sõitjaid, ma ei oska kindlalt lubada jah.


    • badge icon
      Autor
      Eks see ongi murekoht. 1 buss päevas tähendaks, et ajad ei pruugi enamusele sobida. Kahega parem, 3 veel parem jne. Kui aga ajakadu suur teiste jaoks võib olla mujalt ärajäävaid sõitjaid hoopis rohkem.
      Kuid püüdma peab ja kasvõi katsetama. Külainimesed peaks ka läbi arutama, millised kellaajad sobiks enamusele.
       
      Mustvee-Lohusuu_Avinurme vahel ei ole peale koolibussi ühtegi liini, ei edasi ei tagasi
       
       
      • Tormast võiks Jõgevale tulla buss hommikul kell 07:30 ajal, et jõuaks tööle kella 08:00. praegu käib buss 06:45 ja järgmine tuleb peale kella 08:00.


      • badge icon
        Autor
        Kaks bussi tuleb järjest? On ka see, mis jõuab 7.49? Peaks sobima? Kui vaadata rongidega sobivust, siis oleks ehk võimalik küll see veel kuni 10 min hiljemaks nihutada, aga siis jõuab ju pea täpselt kl 8.00? Vaja veel ka töö juurde kõmpida?
        Peatus.ee
        PEATUS.EE
        Peatus.ee
        Peatus.ee


      • Kahjuks mulle ei sobi see aeg kuna lasteaed tehakse lahti hommikul kell 07:30.


      • Sõidaks heameelega bussiga tööle ja ei ole võimalik. Kurb


      • badge icon
        Autor
        Anneli Vaino
        , lasteaia ajad kindlasti murekoht. Kuid sõiduaeg ju ca 50 min, seega ei saakski kella 8 tööle jõuda?


      • kui pool tundi jääd hiljaks siis pole hullu aga tund hilineda see on juba jama.


      • badge icon
        Autor
        Siis peaks olema otsebuss, väheste peatustega, mis jõuaks 30 min kohale, punkt kella 8-ks! Sest paraku peab arvestama ka rongiaegadega, kui vähegi võimalik. See mõjutab reisijate arvu.
        Kuid mõelda sellele saab. Kuigi praegu kaks bussi, üks Kuremaa kaudu ja Sadalagi kindlasti oluline, seda ei saa vast teisel bussil vahele jätta. Üks võimalus võiks olla ikkagi bussi kiirbussi lisamine (nt seesama Jõhvi - Avinurme - Mustvee -Jõgeva, aga et see ennast õigustaks, tuleks ehk 217 "halvemaks muuta - aeglustada", et haaraks natuke rohkem kohti. Palupere näiteks? Või see Jõhvist tulev buss ei põikaks Mustveesse, vaid sõidaks läbi Lilastvere? Seal pole ju pea üldse busse. Aga inimesi?
        On võimalus muidugi 217 kiiremaks teha. Kui palju on sel peatusi, kust pea kunagi sõitjaid pole? Need graafikust välja jätta. Aga suurim ajakulu on Sadalasse sissepõikamine. Neid ei saa kindlasti eirata. Sel juhul peab kindlasti olema ikkagi 3 bussi sel ajal liinil.


      • badge icon
        Autor
        Veel üks võimalus lisabussi käikupanekuks oleks see, kui 217 sobiks sõitjatele ka siis, kui see jõuaks Jõgevale ca 8.20. Võib olla siis ka 205 natuke hilisemaks nihutada, aga see oleneb, kas on vaja jõuda kellelgi just enne kl 9 või sobiks ka jõudmine 9.00-9.05). Ehk siis intervallid jääksid ikkagi heaks.
        Sel juhul oleks võimalik ja mõttekas kiirem kaugliin panna saabuma Jõgevale 7.55 - 8.00. Oluline ka selleks, et Avinurmest, Mustveest ja Tormast saaks sellega just KIIRESTI rongile. Ja ka lihtsalt enne kl 8 Jõgevale. Väikesed peatused jääks sellel aga ära sel juhul.
         
         
        • Liin nr. 217, 205 ja 210 uue väljumisajaga 17.10 on väga hästi toimivad.
          1


        • badge icon
          Autor
          Heleli Uiga
          , ümberistumise mõttes oleks parem kui väljuks 17.00, kuid mine sa tea. Ehk ongi hea, kui jõuab rongilt tulles poest läbi lipata või kohvi rahulikult võtta!
          Vaat, oleks raudteejaama juures kl18-ni ka turg, siis oleks veel parem?


        • Nagu mõni siin grupis kirjutab, et käiks heameelega bussiga tööle siis mina käiksin väga hea meelega bussiga töölt koju. Nüüd see aeg lõpuks ka sobib, olen sellega väga rahul.
          1


        • badge icon
          Autor
          Heleli Uiga , hästi öeldud! Kuidas Sulle, 17.00 oleks liiga vara?


        • Jah, kahjuks liiga vara.


        • badge icon
          Autor
          Selge. Usun ise, et kui ka soovitakse ümberistumisega sõita, siis see 10 min ei tapa.


        • Ma loodan ka.


          • badge icon
            Autor
            Janne Vaabla
            , mis kellasest ajast õhtul on jutt?


            Viimane liigub 17.25. töölt ja trennidest tulijad tahavad ka 18, 19 ja 20 koju saada


          • badge icon
            Autor
            Jõgevalt on ka 18.00. Kuid vägagi usutav, et vaja ka hiljem, aga kindlasti ei panda mitut bussi. Seepärast peaks vallavõim uurima, milline aeg oleks olulisem.


          • Neeme Sihv
            Kuremaale ujulasse ja tagasi oleks ka kindlasti õhtuseid minejaid, seni oli viimane võimalus Tartu buss 19 Kuremaalt. Ujula on 22ni lahti hooajal.
            1


          • badge icon
            Autor
            Täiesti usutav. Seda enam, et kui juba selline koht on, siis peaks olema ka võimalusi

 
Kahju muidugi, et vallavalitsuse kommentaare nagu alati, pole. Tegutsemist ka pole? Või on tehtud suuri muudatusi 2 aastaga?

Ühendus Mustvee - Lohusuu - Avinurme? Ka täna on vaid üks buss olemas, kuigi just ühenduste puudumine takistab selle piirkonna külastatavust. Liinivõrku on vaja mitmeti kujundada, Mustveest Avinurme on pisut parem, aga kaugel normaalsest. Ja kui lähemalt vaadata? Liin 6s saabub Mustveesse 8.33, Jõgeva buss sõidab ära 3 min VAREM!? Liin 227 jõuab 13. 06, Jõgeva buss sõidab ära 6 minutit varem? Õhtune buss jõuab aga siis kui Jõgevale enam busse ei sõidagi? Ka teistpidi liinid ei seostu. ABSURD!

Vaja on kindlasti bussiliine 4x päevas (puhkepäevadel varahommikust vast mitte) Uku - Jõgeva Jaam - Mustvee - Lohusuu - Avinurme - Tudulinna. Vähe sellest, vaja on ühendada ka Mustvee - Kallaste - Alatskivi - Tartu Jaam bussiliinid mitmeid kordi päevas. Ja nii, et need seotaks Mustvees ka Jõgeva liinidega!

Jõgeva - Torma? Laupäeval enam-vähem, P sisuliselt olematu ka täna!



Jõgeva võimupööre on piirkonnas küll midagi muutnud, tundub, et rohkem raha liigub ka riigilt piirkonda (tänu Aivar Kokk?), aga bussiliiklust ei peeta siiski kuidagig oluliseks?

Põltsamaale P hommikul ei saa (Puhu Risti bussile)? Ei saa ka täna, esimene buss Jõgevalt alles 14.50. Enne oli mingigi buss? Nüüd on ühendus siis veel halvem? Jah, varahommikul on raske loota sõitjaid, eriti kui Jõgevalt Tallinna ja Tartuga hea rongiühendus. Aga sõitjate arv sõltub siiski võimalustest ja mida hõredamad võimalused, seda vähemaks neid sõitjaid ju jääb? P peaks Põltsama ja Jõgeva vahel sõitma vähemalt 4 bussi, seotult rongidega (pakuti ka Jõgeva - Pärnu, aga Suure-Jaani vast lihtsam ühildada, seda enam, et just sealtsuunalt vajatakse ühendusi ka Puhu Ristiga). Ideaalne oleks muidugi veel rohkem. Tegelikkuses peaks siduma Põltsamaa - Jõgeva liinid Suure-Jaani bussiliinidega ja isegi mitte ümberistumise toel vaid uue pikema liini tekitamisega. Sealne liin sõidab täna P 3x päevas, suurendades liiklustihedust kogu liinil 5 korrani oleks tulemus ülimalt hea. Üksiti vaadates ka rongiaegu Võhmas, sest ka Viljandi - Põltsamaa sõiduvõimalused ei ole head, veel vähem on võimalusi Jõgeva - Viljandi vahel. Kui peatus.ee portaal annab otsinguna sellised rongi ja bussi sümbioosid ka esile, siis jõuab info ja võimalused ka reisijateni.
Ning kindlasti võiks neist paar bussi sõita ka Õuna Risti kaudu.

Muidugi selgub siis, kui inimestega arutada, ka muid murekohti. Jõgevamaal vist on pika puuga teistel eest ära just Aivar Kokk? Ta ju ka kõige rohkem käib kohtadel erinevate ürituste ja sündmuste puhul. Võimalik, et sellist muljet tekitab ka FB, aga kui palju sellistest arutlustest kasu on, kui ÜT pole tähtis? Kui palju aga Aivar Kokk, Terje Rudissaar, Aare Olgo vt sõidavad mingil puhul ühistranspordiga, Jõgevamaa piires? Üks kord viisaastaku jooksul?

Kuremaa - Jõgeva, kas hilisõhtune buss nüüd olemas? Narrid, muidugi mitte....

Ja nii nad tapsidki visioonidejahil midagi märkamata meie maaelu....


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar