Reede, 30. aprill 2021
Kohila Jaam - Kiili - Balti Jaam
Hea
võimalus tekkis! Nii sain sõita uue liiniga, mille tekkes
mikroskoopiliselt osalesin. Parim võimalus näha ära osagi nüansse (kõike
ühe korraga ei jõuakski haarata), millest sõltub liini ellujäämine.
Ühes
võib olla kindel - kui põhieesmärk on inimeste toomine autodest
ühistransporti, ei saa küsida piletiraha! Küsiks natukenegi, nagu vahel
"poliitilised eksperdid" soovitavad? Ei, piletisüsteemi OLEMASOLU eest
ei peaks maksma mitte sentigi! Vaja on ainult loendureid statistika
jaoks ning bussijuhile sõiduplaani jm näitavat seadet.
Bussi sõiduplaan oli üpris kiire ja teadaolevalt ei meelita inimesi sõitma nii lihtsalt, kui sõiduaeg pikemaks venib. Kui aga seda lühendada ei anna ja vajadusel tuleb ehk Kohilast Tallinnani, kuni 10 min mõne peatuse lisandumise arvelt ja ka mõeldes sellele, kuidas talvel plaanis püsida, siis mõjutab see taas mõnevõrra atraktiivsust. Kiilikate jaoks on asi loomulikult vaadeldav hoopis teise nurga alt, nende jaoks tegu üsna kiire ja hea lahendusega, kuid seda vaid Jüri suhtes. Kui kiilikate jaoks käivitada aga liine Mustamäe kaudu kaugemale või hoopis saue-Keila suunal, tekivad samad nüansid. Jutt ongi siin ühistranspordist üldiselt, Tallinna ja Suur-Harjumaa võrgustikus, kus on paratamatult vaja vedada inimesi laias laastus tunnise sõidu kaugusele.
Bussi sõiduplaan oli üpris kiire ja teadaolevalt ei meelita inimesi sõitma nii lihtsalt, kui sõiduaeg pikemaks venib. Kui aga seda lühendada ei anna ja vajadusel tuleb ehk Kohilast Tallinnani, kuni 10 min mõne peatuse lisandumise arvelt ja ka mõeldes sellele, kuidas talvel plaanis püsida, siis mõjutab see taas mõnevõrra atraktiivsust. Kiilikate jaoks on asi loomulikult vaadeldav hoopis teise nurga alt, nende jaoks tegu üsna kiire ja hea lahendusega, kuid seda vaid Jüri suhtes. Kui kiilikate jaoks käivitada aga liine Mustamäe kaudu kaugemale või hoopis saue-Keila suunal, tekivad samad nüansid. Jutt ongi siin ühistranspordist üldiselt, Tallinna ja Suur-Harjumaa võrgustikus, kus on paratamatult vaja vedada inimesi laias laastus tunnise sõidu kaugusele.
Küll
aga nägin kohe ka ära möödalaskmise, mille eest ma ometi hoiatasin. Nii
palju kui võimalik, pidanuks bussid siduma Kohilas rongidega ja see
tõepoolest ka võimalik. Miks seda ei tehtud? Kaks põhjust - esiteks ei
saa asjapulgad aru asja olulisusest ja teiseks, see tähendaks, et kui
rongide sõiduplaane muudetakse, tuleks vahel muuta ka busside
sõiduplaane. See aga ajab ÜTK ametnikud tigedaks, sest nende sõnul "krt,
see Elron ju muudkui muudab, mitmeid kordi aastas". Tõetera sees, kuid
mitte nii oluliselt.
Asi ei olegi ilmtingimata arvamuses, nagu oleks rongidelt oodata massiliselt Jürisse jm töölesõitjaid, küll aga on tegu liiniga, mille puhul on lõpupoolne osa kindlasti tühjem kui olla võiks. See aga tähendabki, et liini selles lõpuosas tuleb vaadata KÕIKE, mis võiks sõitjaid juurde tuua. isegi see, et Kiilist võidaks hoopis Kohilasse tööle sõita, nt Vineerivabrikusse. ja kindlasti, kui kiilikad tabavad ära, et neil on nii kiireim võimalus sõita Türile, Viljandisse vm omi sõite tegema, kasutaksid nad seda kindlasti. Iga reisija on tähtis!
Asi ei olegi ilmtingimata arvamuses, nagu oleks rongidelt oodata massiliselt Jürisse jm töölesõitjaid, küll aga on tegu liiniga, mille puhul on lõpupoolne osa kindlasti tühjem kui olla võiks. See aga tähendabki, et liini selles lõpuosas tuleb vaadata KÕIKE, mis võiks sõitjaid juurde tuua. isegi see, et Kiilist võidaks hoopis Kohilasse tööle sõita, nt Vineerivabrikusse. ja kindlasti, kui kiilikad tabavad ära, et neil on nii kiireim võimalus sõita Türile, Viljandisse vm omi sõite tegema, kasutaksid nad seda kindlasti. Iga reisija on tähtis!
Väljas
oodates jalutasid memmekesed mööda ja kommentaarid olid: "Oi, see on
see uus liin. Misasja, Kiili? See siis veel Jürisse ja ei sõidagi "otse
Tallinna"! Sellest pole küll kasu"... Umbes samamoodi saavad vahel aru
mõned "eksperdidki. Sellele põhineb ju isegi laias laastus praegune
tõmbekeskustepõhine liinivõrk. Ei suudeta aru saada, et kui näiliselt
alguspunktist lõpp-punkti kulub palju aega ja sõidetakse ringiga, siis
ei olegi eesmärk ju vaid sellest lähtuv. Lihtne näide, oletame, et
Kohilast on vaja Tartusse sõita. Hetkel polegi paremat lahendust, tuleb
sõita Tallinna. Aga valikuid on nüüd 2, kas bussiga Ülemistele või
rongiga Balti jaama. Enamasti valitakse rong, eriti kui ka edasi
sõidetakse rongiga. Aga Kiilist? Kui valida rong, siis on kiirem sõita
Lindakivi peatuseni, eriti kui Baltisse sõites ajad ei sobitu. Tartu
bussile minekuks on aga mõlemast kohast kiirem tee liiniga 164?
Just see ongi oluline, et me ei tea, milliseid vajadusi inimestel on, isegi riigikontroll ja Transpordiameti juht Padar on öelnud NÜÜD, et me teame nende vajadusi, kes ÜT sõidavad, mitte nende, kes ei ole tulnud sõitma.
Just see ongi oluline, et me ei tea, milliseid vajadusi inimestel on, isegi riigikontroll ja Transpordiameti juht Padar on öelnud NÜÜD, et me teame nende vajadusi, kes ÜT sõidavad, mitte nende, kes ei ole tulnud sõitma.
Ja
kohe mainin ka ära, et juba täna, aga eriti tulevikus on Jüri, Assaku
jm kohad niivõrd töökohti täis, et sinnasõitmine ühistranspordiga muutub
aina mõttekamaks. Kuid veel kord, eelkõige siis, kui sõit on tasuta! Ja
ärme unusta, praegu on ka Tallinnast Jürisse suur osa bussitransporti
ettevõtte tellimisel, töötajale tasuta! Kas nad tahaks nii väga valida
sinna töökohta, kui ka see oleks tasuline?
Urgel
omamoodi lahendus. Kõrvalteelt tulels bussipeatusesse sõitmiseks peaks
Tallinna poole pöörama ja siis tegema tagasipöörde.
Hea
näide bussipeatusest. Valdavalt on selline asukoht mõttekam, sest asub
teest veidi kaugemal, kuid pimedas on ootavat reisijate keerulisem
märgata bussijuhil. Küll aga ehe näide suhtumisest reisijasse a la Eesti
- pole piisavalt sügavat ootekoda, mis oleks pööratud sõidusuunda, pole
valgustust, pole normaalset peatuse silti!
Kusjuures ootekoja vundament nagu oleks, kuid on selge, et siin pole aru saadud, kuidas asju peaks tegema.
Kusjuures ootekoja vundament nagu oleks, kuid on selge, et siin pole aru saadud, kuidas asju peaks tegema.
Mulle meeldib, et Eesti muutub aina värvilisemaks.
Ja
nüüdseks siis juba kurikuulus radadevaheline teetõke Viljandi maanteel.
Tegelikkuses on kisa taevani põhjendatud vaid osaliselt. Kuna
eestlastest ca kolmandik (roolis mobiilikasutamise põhjal protsendi üle
otsustades) ei tea, kuidas liikluses käituda, on see lisakulu
tõenäoliselt paratamatu. Kisavad aga eelkõige need, kel närvid läbi ja
suudavad oma iku taseme tõttu mõelda AINULT möödasõitudele.
Kuid on ka põhjendatud kriitikat. Kuna Transpordiamet tahabki tõenäoliselt selle jätta, mitte pole tegu katseprojektiga, siis on vaja teepeenart mõnevõrra laiendada, et nt seiskuud liiklusvahendi puhul saaks mööda sõita, ka avarii puhul.
Kuid on ka põhjendatud kriitikat. Kuna Transpordiamet tahabki tõenäoliselt selle jätta, mitte pole tegu katseprojektiga, siis on vaja teepeenart mõnevõrra laiendada, et nt seiskuud liiklusvahendi puhul saaks mööda sõita, ka avarii puhul.
Teiseks tuleb teedevahelin tõke teha selline, et vastutulevate autode tuled kuidagi ei saaks teist juhti pimestada.
Kolmandaks
tuleb soss-tasku teha mitu korda pikemaks, nii et peatuma mahuks ka
rekad (ka lühikeseks puhkepausiks) ja ükskõik mis muul põhjusel
peatumiseks mitu autot. Vähe selelst, tasku peab võimaldama selgelt
aeglasemalt sõitjal tõmmata kõrvale mõistlikul kiirusel, mitte tõmmata
nulli kogu kolonni kiirus!
Muide, pildil on näha eriti "änksa" teekene metsa, see on vist tõuksidele? Muu sealt pöörama ei mahu!
Muide, pildil on näha eriti "änksa" teekene metsa, see on vist tõuksidele? Muu sealt pöörama ei mahu!
Ja neljandaks, sellist lahendust nii suurel teel võib teha vaid siis, kui olemas on ka kergtee.
Või
ongi need vaid kuni 50 km/h sõitvate rollerite peatumiseks? Auto,
rääkimata traktorist siia küll ei mahu! See ju poole väiksem kui
Transpordiameti ametnike autoparkimiskoht?
Ka ristmike puhul on vaja aeglustus- ja kiirendusradasid.
Ka
vasakpööre nii lühikese rajaga ei kõlba isegi mitte Partsu Miihu saba
alla! Millal selle kassi vaim Transpordiametist ära kaob?
sama
lugu ka bussipeatustega, kus lisaks vaja ka parkimiskohti. Eriti kui
hakatakse bussiliiklust edendama, on neid kohti seda enam vaja. Mitte
ehk nii palju kui rongipeatustes, aga siiski rohkem kui 1-2.
Hm, siin, kus nähtavust pole on lubatud möödasõit?
Mille
suhtes ma kahevahel olin, oli liini marsruut Urgelt Kiilini. Pakkusin
kaalumiseks ühe variandina Prillimäe - Tuhala - Nabalat, nii saanuks
ühenduse Tallinnaga piirkonnad, kus ühendust üldse ei ole. Muidugi pole
seal elanike arv eriti suur ja mõnevõrra olnuks ka sõiduaeg pikem. teine
võimalus olnuks pöörata Traanist Paekna - Nabala peale, sealt on
ühendused ainult Viljandi maanteed pidi. Kiili vallavalitsus arvas, et
"küll ÜTK teab", aga nad ei tea kõike teps mitte. ja nii on "võitjaks"
osutunud sisuliselt vaid Saustimõisa peatuse piirkond. Eks näis, võib
olla see ongi õigem, aga kahtlused jäävad. Eks oma särk ole ihule ikka
lähemal!
Urgelt Luigeni sisuliselt aga reisijaid oodata ei ole. Teisalt on sellest üks pluss Kohila inimestele - buss läbib suure osa teest sisuliselt peatusteta ja seega kiiresti!
Urgelt Luigeni sisuliselt aga reisijaid oodata ei ole. Teisalt on sellest üks pluss Kohila inimestele - buss läbib suure osa teest sisuliselt peatusteta ja seega kiiresti!
Eesti tase, alla Kroonlinna nulli! Aga palk jookseb...
Siin
oleks igatahes TA-l võimalus teha sama, aga läbimõeldult. Muidugi oleks
parem kui vastassuunaradu ei eraldaks tõke vaid lai eraldusriba
(kruusast, mis võimaldab ka hädajuhtudel möödasõite tagada). Ka ja kus
aga rajad üksteisest piisavalt kaugele saab viia....
Kõigele lisaks oleks see ohutum teelejooksvate loomade puhul, niivõrd-kuivõrd.
Kõigele lisaks oleks see ohutum teelejooksvate loomade puhul, niivõrd-kuivõrd.
Taas
bussipeatus, kus uut tüüpi peatuse nimesilt oleks igati kasuks ootava
reisija märkamisel. 90-ne pealt pole see naljaasi ja seda näeb
igapäevaselt. See, kes näeb, Kaido Padar oma töötajatele siin vist
õppesõite ei korralda...
Ja ka siin on putka mõttetu ja valesti paigaldatud.
Ja ka siin on putka mõttetu ja valesti paigaldatud.
Autodevool
on siin ajuti aga märkimisväärne. Kui isamaalane, eksvallavanemast
riigikogulane Heiki Hepner otse loomulikult näeb võimalust ainult
4-realises, siis tegelikult on võtmeküsimuseks väga tasemel
ühistransport. Muidugi ka veo- ja logistuikaettevõtete koolitused, et
ükskord hakataks aru saama, kuidas tuleb protsessi juhtida.
Muide, 4-realistega võib arsti probleeme tekkida, nagu Männiku kandis, kus autod isegi teeveerde peatuma ei mahu, Nõmme-Männiku puhkealal. Ja kui aina uusi karjääre avatakse, ei mahu 4-realised veesilmade vahele äragi, kugu Põhja-Harjumaa saab olema üks AUKLIK puhkeala! Nii paraku näevad asju teedefanaatikud!
Tegelikkuses peaks kardinaalselt tõmbama suurte teede ehitust koomale ja eriti peab piirama kahetasandiliste, röögatult maavarasid ja energiat nõudvate rajatiste loomist. Kõigele lisaks aitaks see sunnimeetod ehk kaasa mingilgi määrasl autodest loobumisele. Dago Antov räägib juba jälle automaksu vm loomisest, sest ei jätkuvat raha nende monstrumite ehitamiseks. Kusjuures, osa inimesi sõimavad selle peale ükskõik keda, mitte ei vaata peeglisse!
Muide, 4-realistega võib arsti probleeme tekkida, nagu Männiku kandis, kus autod isegi teeveerde peatuma ei mahu, Nõmme-Männiku puhkealal. Ja kui aina uusi karjääre avatakse, ei mahu 4-realised veesilmade vahele äragi, kugu Põhja-Harjumaa saab olema üks AUKLIK puhkeala! Nii paraku näevad asju teedefanaatikud!
Tegelikkuses peaks kardinaalselt tõmbama suurte teede ehitust koomale ja eriti peab piirama kahetasandiliste, röögatult maavarasid ja energiat nõudvate rajatiste loomist. Kõigele lisaks aitaks see sunnimeetod ehk kaasa mingilgi määrasl autodest loobumisele. Dago Antov räägib juba jälle automaksu vm loomisest, sest ei jätkuvat raha nende monstrumite ehitamiseks. Kusjuures, osa inimesi sõimavad selle peale ükskõik keda, mitte ei vaata peeglisse!
Lahe!
Ajutine Raiesmiku bussipeatus.
Ilus allee!
Ja
kiviaed. Muidugi vabandan, mulle meeldib proovida palju tabamusi sõidul
saada, aga segavad nii peegeldused kui see, et alati ei suuda fotokat
(suumiga) piisavalt tasakaalus hoida! Küll aga on nii, et mida rohkem
pilte, seda rohkem aimu piirkonnast. Ka ilust muidugi.
Ohoo, isegi munakiviteejupp.
Ja
isegi tee, peatuste, reisijate, ootekodade ja kõige muu kõrval tahan ma
ikka vaadata ka midagi sellist! Ehk vaadet! Sel sõidul oli eriti hea
näha, tänu nauditavale ilmale.
Eesti
looduse jaoks on hea seegi, et meil on maju, mida ümbritsevad puud ja
suhteliselt looduslikult "laigud", kuni võsa ja kivihunnikuteni välja.
See on üks võimalus natukenegi looduse mitmekesisust hoida.
Kuid
muidugi on ümberringi ka kaduvaid asju. Muide, ka ses suhtes halveneb
looduse olukord mingis mõttes, näiteks pääsukesi jääb aina vähemaks,
kaasaegsed laudakompleksid neid ei soosi.
Tee
peal oli näha tee ääres metsa maha võtmist. Kas laiendatakse maanteed
või saab loota, et Luigelt alates ka rattatee tehakse? Ei peagi tegema
täies ulatuses asfaldiga, piisab kohati ka Tervisetee tüüpi lahendusest,
asustusest eemal.
Aga mida edasi, seda rohkem sai aimu, et käib meeletu ehitamine, kõikjal!
Tore, et siin kergtee juba olemas.
Ohoo!
Tore näha ilusaid maju ja puhtust! Ka haljastust, mida pole kunagi liiga palju.
116-ga
mul juba sõidetud. Siinkohal paslik mainida, et ka 164 liini puhul
tehtud seesama viga, mis pea tervel Harjumaal - pea ükski sõiduplaani
aeg ei ole sama puhkepäevadel, mis on tööpäevadel. Põhjendamatu, kui
just põhjuseks pole "käki keeramine"! On väga ebamugav, kui tuleb nii
palju aegu jälgida ja teiseks, nii on ka eriti keeruline tagada
mingeidki ümberistumisvõimalusi. Loomulikult ei põhjenda ka ükski sm.
Ütkin, miks nende arvates ükski reisija ei taha sõita puhkepäevadel samal kellaajal kui tööpäeval.
Tööpäeval jõuad Ülemistel rongile, puhkepäeval ei jõua või vastupidi?
Tööpäeval jõuad Ülemistel rongile, puhkepäeval ei jõua või vastupidi?
Ning
ka töökohti on, kus L ja P töötatakse. Ühel päeval jõuad tööle, teisel
jääd hiljaks või mine pikalt varem? Kes peaks nii tahtma tööl
ÜHISTRANSPORDIGA käia???
Lagedal
taas putka, mis sobiks ehk vallavanema koduõue? Mõistetamatu, miks
kõikjal sellise jama peale raha raisatakse? Kas tõesti ikka on nii, et
paigaldatakse ja siis käiakse kõht kummis, et kui kõva mees ja kui palju
ikka inimeste HEAKS tehakse?
Tegu siis 16 ümberpööramiskohaga, sest asulas sees selleks ruumi pole. Ehk ongi hea, küllap laienevad ehitused ka siia?
Tegu siis 16 ümberpööramiskohaga, sest asulas sees selleks ruumi pole. Ehk ongi hea, küllap laienevad ehitused ka siia?
Kergteed on vajalikud nii asula sees, kui kaugel sellest.
Tõesti jube!
Kusjuures
ka siin ei leita putkas võimalust infostendi paigaldada, sõiduplaan
posti küljes. ja selline post, nagu öeldud, ei ole sobiv bussipeatuseks!
Siinkandis saab sest eriti aru! Minu pakutud lahendus tagaks igal juhul
ootava reisija parema nähtavuse bussijuhi jaoks, aga ega bussiroolis
pole ju Padari seltsimehed! Neil ükskõik!
Ja ei tohi unustada sedagi, et vahel on sõiduplaan nii kibe ja liikluski tihe, et bussijuhil on tööd kõriauguni, nägemaks kõike olulist!
Ja ei tohi unustada sedagi, et vahel on sõiduplaan nii kibe ja liikluski tihe, et bussijuhil on tööd kõriauguni, nägemaks kõike olulist!
Sõitjaid
seekord muidugi palju polnud, koroona aeg ikkagi. Küll aga oli üks väga
rahulolev töötaja, kelle sõit Kohilast Kiili. Nii et on isegi selliste
kohtade vahel sõite.
Igal
juhul suurimad võitjad asja juures hetkel on Kiili elanikud ja mul on
hea meel selle üle, et keegigi saanud juurde ühe väga olulise liini.
Kuid ka KOHILA jaoks tegu olulise tulemusega. Ülemistele ei sõidagi Rail Balticust palju kauem ning peatusi on palju rohkem! Kasuteguri poolest igatahes alla ei jää ja kulud on sadu kordi väiksemad! Kahju loodusele samuti.
Ja siingi hea näha istutatud puid.
Ja
kergtee olulisust! Isegi pingid mõnel pool olemas. Tõsi, varjulises
kohas pinke pea ei näegi ja ühegi juures ei arvestata sellega ka puude
istutamisel. Kuigi peaks.
Uus elanik on hekki pidanud üheks olulisemaks asjaks. Tore!
Ohjah.... Ruumi ju oleks normaalse ootekoja jaoks? Kindlasti ka ettevõtjaid siinkandis, kes suudaks teha?
Igal
juhul on aga selge, et Jüri on piirkond, kuhu on Kohilast üpris hea
tööle sõita bussiga. Eeltasutud bussiga. Ma ei tunne Jüri asetust eriti,
kuid peab tunnistama, et vähemalt esmapilgul oli ka bussi marsruut
üpris hästi paika pandud. Skeemi järgi vaadates mõnes kohas tundub, et
mõni peatus peaks rohkem olema. See tunne eriti seetõttu, et ma ei
tundud ka kuidagi jalakäija jaoks läbimõeldud teede olemasolu, lihtsalt
ei jõudnud seda üldse jälgida. Kui töökohani peatusest ikka
kilomeetreid....
Kõikjal näha uusi ettevõtteid.
Kas
rekamehed sõidavad kõik peale tööd veokaga koju? Kui palju on teedel
veokaid, mis ei tee töösõitu vaid hoopis n.ö. isiklikku sõitu?
Kui üldse teid laiemaks ehitada, siis ainult ühistranspordiradade jaoks.
Ja
kuigi siia bussidega tööle ka veetakse, võib kohati näha, et autosid on
ometi palju! Loomulikult, bussidega ei suudakski kõikjalt ju vedada!
Aga iga auto, mis oleks siin vähem, oleks võit! Iga päev, aastast
aastasse.
Me vajame põlevkivi elektrijaamu? Ehk peaks ikka mõtlema, kuhu me elektrit kulutame?
Lindakivis peatub, aga Ajutises peatuses?
Igal
juhul selge, et ka rongile pääs peab olema võimalikult lühike, ka
ajaliselt (foorid jm). T1 Malli vist enam tööle ei minda?
Et buss sõidab vaid estoniani, siis mina kasutasin siin võimalust plagama panna ja kohe oli ka tramm.
Ses mõttes ka siin õige valik peatuse suhtes tehtud. Üldiselt tundubki, et valitud on kõige tähtsamad peatused.2 kommentaari:
Tänud!
Noh, loodetavasti jääb ka avatud alasid ja nii siis ka loodust!
Aga eks täisehitamisel ole ka mõni pluss. Tullakse linnast ära, mida rohkem elanikke, seda paremaks saab muutuda ühistransport jne. Peaasi, et ka vallaisad sooviks eeltasutus süsteemile üle minna.
Ja peaasi seekord ongi see, et uus bussiliin olemas. Edu ja kena kevade jätku kiilikatele!
Tere.
VastaAitäh uue ülevaate eest, oli huvitav lugemine! Olen see, kes siin mõni kuu tagasi 116 bussiliini postituse alla kommentaari jättis. Sisu oli umbes selline "Kõik, mis lage, tehakse kiiresti maju täis kahjuks."