Pühapäev, 2. mai 2021
Kevadet vara otsida?
Tegelikult
 juba on kevadet ja seda näeb isegi rongi oodates. Ning rongid ON 
paljude lemmikud ning just neile ka sageli väga mugavad. Mitte ainult 
rongi sees olemise mõttes vaid ka rongile tulemine oma "mobiiliga". On 
ju vankriga nüüd rongi minek igati lihtne, nagu tavaline jalutamine. 
Muidugi on sageli väikesed põnnid ja tirtsud nõus isegi jala vantsima, 
peaasi, et sõita saaks! Kui mõelda uutele raudteedele Eestis (mitte RB),
 siis alati on üks tänulikumaid sõitjate sihtgruppe just nemad! See on 
ka vastus küsimustele, et "kes nende rongidega (Haapsallu jm) sõidaks, 
kui raudteid juurde ehitada"! Ning mõttekoht, mida ehitada, kuhu ja 
kuidas!
Esimese asjana tuleb süvendada mõtteviis, et auto ei ole esikohal ja ei tohigi olla!
Esimese asjana tuleb süvendada mõtteviis, et auto ei ole esikohal ja ei tohigi olla!
Ja
 ses mõttes on hea näha, et Balti jaam laieneb, mis sest, et Eesti 
Raudtee teeb tööd nagu mingi poetaguse firma... Ajast maha on nad 
jäänud, aga püüavad teha siiski natukesehaaval, et siis püüda PR abil  
enne, praegu ja pärast jätta mulje nagu oleks tehtud midagi eriti 
innovaatilist, tulevikkuvaatavat! Eks sest natukesestki oleks abi, kuigi
 raha kulub rohkem kui vaja ning peagi oleme jälle lahtise küna ees! 
Hulleim veel, ühekorraga mitme olulise asja ärategemise asemel tehakse 
mitu korda ja nii jätkub pidev kammajaa sõiduplaanidega...
Ehk peakski hakkama välja andma Lõhkise Küna auhinda?
Ehk peakski hakkama välja andma Lõhkise Küna auhinda?
Tahtmine
 oli minna nii midagi head ostma, kui ka ehk veidi patseerida. Kuid 
hommikupoolne kevadilm, see päris või mitte pärispäris, pani kahtlema. 
Mõneti külmavõitu, kuigi päeva poole kindlasti läheks soojemaks, ei 
tõmmanud pigem jalutuskäiku ette võtma. Mingi väsimus lihtsalt kallal. 
Nii nautisingi lihtsalt rongisõitu, kohtumisi toredate vagunisaatjatega 
ja mõtet, et ostan midagi head, küll see parem kevad ka paari nädala 
pärast tuleb!
Balti jaama tulles vaatasin, et polegi õieti ronge, aga nii hull see asi polnud, õige pea tuli täiendust. 
Rongiwolt?  Nüüd pildilt näen, et on ikka ratas ka, esmalt tekkis tunne, et keegi veab juba raudteeareaali kullerina tellimusi.
Et
 õiget patseerimistuju ei hakanudki otsima, läksingi turgu. See jäigi 
täna ainukeseks käiguks, isegi Lihameistri poodi, ammugi siis 
Väike-Järve Taluturgu mineku mõte kadus vaikselt ära...
Muidugi,
 Järve männikus ja uutel radadel ning jalakäijate sillal käin siiski 
varsti ära. Ringi Ülemistele peale just ei tee, aga kuuldavasti on seal 
aina vahvam ja mõnusam, sest pidevalt püütakse midagi paremaks teha.
Eile
 angersäga-tursa pirukas (oli priiskamine, käntsakad taina vahel) ja 
kiisast kalasupp, aga ikka kaalusin ja mõtlesin, kas veel kala kotti 
nihvata. On ju selle firma tooted säilitusaineteta, pilgeni karbid täis 
ja seega kaua ei seisa (õudne lugu!). Osta või mitte!? Muidugi kaldus 
kaalukauss ostmise kasuks, seda enam, et praetud tinti ma sellest 
valikust polegi ostnud. Kusjuures, ma polegi ise väga tindiarmastaja, 
kuid teades nende toodete headust, tekitas saatan ikka kiusatust! 
Kiikasin
 isegi Kalamajakasse, kuigi see liig, mis liig. Ümarmudila filee oli 
isegi saadaval, oleks praadides ju puhas gurmaaniroog! Ning ostes aitaks
 ka Läänemerd võõrliikidest puhastada! Kuid las ta olla, jätan ikka 
teistele kah! Kes kõhkleb, siis pole muud öelda, kui viska kõhklused 
nurka ja osta! 
Hiljem, koju jõudnult, vaatasin Costeau lapselapse saadet, sinivaaladest, krillist jm ning sellest kui vähe me tunneme loodusest, uusi liike avastatakse aina juurde, kuid neid ka igapäevaselt kaob. Paneb ikka mõtlema küll, kui vaadata, ja küllap paljud seepärast ei vaatagi, et mõtlemisega raskusi ning eks see kõik ole ka põhjuseks, et soovitakse juurde asjau, mis meile ja loodusele ülejõukäivad! Läbi aegade on inimene ikka üüratult veekogusid "traalinud" ja paljude liikide seisundi viinud väljasuremisohtu. Võib ju mõelda küll, et kui üks kaob, tuleb teine, kasvõi võõras, aga nii see asi käia ei tohiks! Nagu on lood ka kaladega, me ju armastame neid (paljud meist), kuid kui vaadata kuidas ka Tshiilis on lõhekasvandused juba nii tohutud, et see võib ökosüsteemi pöördumatult rikkuda, tekib küsimus - kas me peame ikka nii palju kasvanduste keemilist kala sööma? Ehk ikka aidata igati kaasa, et kalade populatsioonid looduses kasvaks ja sööks rohkem neid? Inimkond paljuneb küll ülikiiresti ja eks midagi tuleb ka kasvatada, aga kui palju?
Kehtna
 Mõisa toodetele aga konkurente eriti pole, seepärast võtsin terakese ka
 neid, Lemmikut ja viinereid, väiksest kioskist. Kuigi seal muudki head.
Saida,
 Pajumäe ja Nõmmiku tooted seal ka lahtiselt, aga need pole minu 
lemmikute kandist. Lihtsalt ei helbi ma hapukoort või ammugi kohupiima. 
Head need aga ikkagi, nagu kuulukse. 
Kas
 iga maasikaleti juures kirjas lisaks päritolumaale ja hinnale sõna 
MAGUS? Millised need maasikad peaks siis olema? Mõrud, hapud, 
karrimaitselised? Ma harva ostan, aga enamasti mitte sealt, kus see sõna
 kirjas või seda "otsen vkusnot" karjutakse! Sest esiteks peavadki asjad
 head olema ja teiseks, pole need praegu sugugi nii magusad, pigem võiks
 kirjutada, et "kerge maasikamaitse olemas"!? 
Maasikad iseenesest muidugi head asjad, mõeldes kasvõi vanavanemate talule, maasikatele jaanipäeval!
Maasikad iseenesest muidugi head asjad, mõeldes kasvõi vanavanemate talule, maasikatele jaanipäeval!
Küll
 aga on nüüd eestimaist maasikat raske osta, ka südasuvel. Ei meeldi 
mulle see enamuse maasikakasvatajate käitumine. Maksaksin või paar eurot
 kilost rohkem, kui teaks vaid, et palk läinud oma inimestele ja 
vääriliselt!
No
 ei saa mööda minna, ostmata! Või siiski, mitte osta, mööda minna? 
Endiselt näevad välja liiga säravad, sätendavad ja sillerdavad! Pean 
paratamatult veel kuu-kaks ootama... 
Aga
 üle pikkade aastate sain siiski osta prooviks kilojagu kartulit "Ando".
 Pole ammu proovinud ja kuigi nüüd ostnud seni vaid Läti Varajast, siis 
ometi tahtmine proovida see sort taas ära! Ehk mõni päev ka Adretta? 
Pole ma gurmaan, aga no ei ole ühegi uue sordi puhul edumaad vanade ees,
 pigem vastupidi. Muidugi peangi ostma väikesed kogused, sest ei tohi ju
 palju süüa! Hea oleks kui ka kaalu maha läheks, 1 kilo isegi läinud 
aprillis. Viimati läksin suure kaalu peale ja avastasin, et nagu niuhti 
veel 14 kilo läinud, aga siis avastasin, et kaal oli tibake rikkis....
Aga kui palju ei tohi, siis seda enam parem head!
Tühi!?
 Aa, väljas müümas! Eks ta õige kah, on ju väljas arvatavasti rent 
odavam ja see pole müüjatele kaugeltki vähetähtis. Eriti kui teised 
nagunii väljas ja tõmbavad viimati kliente ära! 
Hm!
 Miski just nagu väga kallis, miski vastupidi, meeldivalt hea hinnaga. 
Tegelikult pole ka kontsentraat üldse kallis, sest too nii kange, 
1:10-le. Ja ma millegipärast arvan, et ka ehtsam kui nii mõnegi 
suurettevõtja toode? 
Paremale
 või vasakule? Rongini tiba üle 10 minuti, järgmiseni palju-palju 
rohkem. Võiks ju siiski paremale, kaeda ehk korra ka Lihameistrisse, aga
 mitte kaeda tähendab ka raha kokkuhoidu! Ja eriti kui pole aja paremaks
 tegemiseks meie päikeseloojanguvalitsuse tegevusetuse tõttu ka 
võimalust Õnne 13 kohvikus istuda!? Ah ei, seekord vasakule! 
Nõmmel
 on jaamahoones restoran, ometi võinuks siin olla paremal perrooni 
servas ka mõnus ootekoda? Näidiseks sobib Suure-Jaani oma. Kuhu siis 
ostnuks kohvi kaasa ja istunudki siin, tuulte eest varjatult, samas 
klaasseinte taga, et ümbritsevat näha? Ma polegi siiani aru saanud, kas 
kõikjal keeld ootetingimusi reisijate jaoks pakkuda on Brüsselist 
tulnud? Transpordieksvolinik Kallase juhtimisel? Ma ei imestaks muidugi,
 seda enam, et nende arvates võibki midagi asjalikku teha vaid siis, kui
 ehitada midagi 10 miljoni või rohkema eest. Või on see ikkagi 
hoolimatus? Mõnel pool on siiski hakanud midagi tekkima, just 
bussipeatustes nagu Tori, Tootsi jt kohad, aga nendegi puhul on suur 
vahe, kuidas tehakse. Kas käkk või siis juba üpris korralik, tualettide 
jm. Mis iseenesest ülitore, kuid midagi vahepealset ikkagi ei lubata? Oh
 õudust, kui samal ajal tead, et keegi ehitaks 55-millise mõttetu 
monstrumi Lillekülla? Parem olla siis lageda taeva all! Kuid seda peaks 
olema ka  need, kes vegeteerivad teiste kulul, tööd oskamata.
Õnneks
 palju ei pidanud ootama, kuid vastassuunas jõudis kaks rongi lausa 
mööda sõita. Teine siis tühjalt ehk siis osa neist ca 400-st 
tühikilomeetrist päevas! Aga pole midagi, vaevalt mõne minuti pärast 
tuli minu rong ja see küll tühisõitu ei teinud! Inimesed liiguvad ja 
naudivad kevadet.
Võib
 olla aga pidanuks väsimusest üle olema? Võib olla aidanukski üks kohv? 
Lähevad ju ilmad taas külmemaks, pilvisemaks ja sajusemaks, seega, 
niipea vast loodusesse patseerima ei saa? Tervist peab hoidma, kevad on 
salakaval, kuigi alati ilus. Eriti siis kui juba tiba soojem ja rohelus 
sust üle rullub! 
Seniks
 keskendun siis mõnele muule heale asjale. Ja eks püüan ka otsida ikka 
infot, mida FB-s transpordi arengute kohta inimestele jagada ning samas 
viidata ka puudustele, sest seda ma ei jäta! Ei saa jätta nii kaua, kui 
on laisku, ükskõikseid ja hoolimatud, neidki, kes meie raha raiskavad. 
Ja kui ongi kaloreid mõne hea asja juures palju, siis kahtlemata mu viis
 tööd teha aitab osagi neist hävitada. Kaloritest ma mõtlen. Töönädal ju
 varsti algamas.
(teine juust peidus, too kukeseente, puravike ja torbikseentega)
(teine juust peidus, too kukeseente, puravike ja torbikseentega)
Eile
 õnneks sai looduses käidud, aga eks iga kilomeeter paraku mõjub ja 
osaliselt väsimus ongi sellest.  Hea aga näha, et hoolimata praegusest 
karmimast talvest (millest inimeste jaoks tervise mõttes hullemat pole 
olnudki) on inimesed nautimas kevadet, isegi tiba kõledama ilmaga. Ja 
tore, et autosõidud ongi vähenenud ning inimesed ikka ühistransporti 
hindavad. Seda enam tahaks, et see oleks veel parem.
Tuli aga mõte siia lõppu lisada ka Ain Vindi foto FB Eestimaa Seened grupist - minge seenele! Ja kui leiate, ärge unustage kupatamast, korda kaks! Saate lauale midagi veelgi paremat! Looduses olemise tundest ja kauakestvatest emotsioonidest rääkimata! Ning küllap leiate ja märkate muudki!
Pühapäev, 16. mai 2021
Kevad Shnellil. 
Shnelli on igati mõnus paik jalutuskäiguks ja seda on populaarsusest ka näha. Olulised looduse "oaasid" linnamaastikes. 
Shnelli pargis pidi olema üpris palju taimeliike. 
Kuum laupäev pole olnud kerge... 
Settebasseinide
 järgi tundub, et väga paksu kihti muda ei eemaldatud, pigem pealispind.
 Kas see piisav või mitte, jääb selgusetuks. Eelkõige oleks tore, kui 
vee saanuks võimalikult selgeks, aga eks kalade olemasolul pole see ka 
lihtne. Kui just ei kata põhja liivaga vm moel. 
Kuuski
 on siin selgelt erinevaid liike. Võib olla võiks tänavapoolsele küljele
 mõned puud isegi juurde istutada, aga oluline on, et oleks ka 
päikselisi murulappe. 
Muidugi näeb siin musträstaid. 
Veidi loodist väljas? Ja kasutatud vist ka teist tüüpi paekivi. 
Küllap Lasnamäe paas ja paistab ka põhjakihi oma, suurema püriidisisaldusega. 
Esmaspäev, 31. mai 2021
Hommikune Shnelli.
Et käsk on kasvõi natukene vabas õhus viibida ja kaugele minna hetkel ei riski, läksin Shnelli tiigi äärde istuma.
Hea
 tunne on minna kodust, pärnade alt. Pärnad olid ka maal osa mu kodust, 
kuigi lapsena oleksin napilt hukkunud suurtormi ajal pärnapuu läbi. 
Pääsemine oli napp, mõnekümne sekundi jagu. 
Ohtusid
 on aga kõikjal. Nüüdseks on FB täis kirumist ratturite ja tõuksiga 
sõitjate üle ja ega enamusel tõepoolest ei paista mõistust jaguvat. Ei 
mingit hoo maha võtmist, ei kellakese tilistamist. Ja ei mingit 
kontrolli. Tõesti on nii raske hoolida? Minul rattaga sõites ei teinud 
küll raskusi ei pasuna törtsutamine ega hoo mahavõtmine. 
Shnelli oli pea tühi, vaid üksikud jalutajad ja ka kooliüpilased kehkatunnis. 
Ka lindude poolest pea tühi. 
Kuid varblased, vanad nahhaalid käisid uurimas, miks ma siin istun ja midagi ei poeta neile. 
Jääkosklad püüavad siin ka pesitseda, aga ega neil heäid tingimusi pole ja nii mõnigi poeg pannakse kajakate poolt nahka. 
Mõni
 varblane aga ei saa jutust aru ja maanduv sulle nina alla oksale, vaid 
paarikümne sm kaugusele. Istub, vaatab ja mõtiskleb, et mis krd mõttetud
 mehed siin töllerdavad? 
Kas
 peaks pingid tegema seljatugedeta? No aga selga on ju hea toetada? Kui 
muidugi istuda sellisele tahad. Vaevalt aga need siin täiskasvanute 
jäljed on. Meie laste ikka. 
Ühistranspordiga
 aga on siin asjad korrast ära, kuigi taas pannakse suuri rahasid 
arengukavade peale hakkama. Tõesti arvatakse veel tänagi, et see jätab 
mulje töötegemisest? 
Koduteel jätsin omale pildid silme ette. Sest ehk on aeg taas jälle kalasuppi teha? 

 
  
  
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar