Esimesena vanem, teisena uuem ja täiendatud sõiduplaan!
Kolmapäev, 13. veebruar 2019
Haapsalu rongi sõiduplaan.
(See sõiduplaani variant oli algne idee 2019 - allpool uuem postitus, mis tooks kaasa tihedama sõiduplaani)
* 17. 20 - 18. 50 KIIR
* 18. 30 - 20. 00 KIIR Rohukülast
* 19. 50 - 20. 55 EKSP
* 21. 20 - 22. 50 KIIR
* 07. 10 - 08. 40 KIIR Rohukülla
* 10. 00 - 11. 05 EKSP
* 12. 20 - 13. 50 KIIR Rohukülla
* 14. 00 - 15. 30 KIIR
* 15. 20 - 16. 25 EKSP
* 15. 50 - 17. 20 KIIR Rohukülla
* 17. 00 - 18. 30 KIIR
* 17. 50 - 18. 55 EKSP Rohukülla
* 18. 20 - 19. 50 KIIR
* 19. 10 - 20. 40 KIIR
* 20. 30 - 21. 05 EKSP
* 22. 10 - 23. 40 KIIR
Väga palju sõltub jaamade asukohtadest. Hetkel ollakse valdavalt seisukohal, et peale Riisiperet on jaamad Risti, Palivere, Taebla. Ometi tundub, et Riisipere - Risti ja Vasalemma - Riisipere jaamavahed on liiga pikad? Siinkohal on probleemiks lähenemine, mis meil kombeks. Enne Riisipere jaama ümberehitamist tasunuks mõelda, kas Riisipere asemel ei võinuks jaam olla Turbas ja teine siis Jaanikal? Iseenesest pole ka nüüd hilja, see oleks lihtsalt keerulisem.
Oluline see teema on, sest sõiduplaanidega ehk üldse tuleviku vajadustega Eestis tuleb arvestada uute rongide tellimisel, tee-ehitustel jpm juhtudel ning samamoodi on siin arvestatud nii teiste suundade probleemidega ja kogemustega, ürituste lõpuaegadega ja reisijate soovidega, ekspresside lisamisel sellega, et teiste rongide intervall ei muutuks kasutaja jaoks ebamugavaks jne jne.
Reede, 19. veebruar 2021
Rohuküla - Tallinn sõiduplaan.
Laitse 2 on mõttekas ka seetõttu, et kui kiirrongid Riisiperes peatuvad, siis Laitse 2-st edasi pole enamusel juhtudel tavarongidel mingit mõtet sõita. Aastas jääb vähemaks tuhandeid kilomeetreid sõitu, rääkimata koosseisude kasutamise ajalisest võidust. Ka pole Elronilgi ju aimugi reisijate statistikast, seega võib mõelda ka variandile, kus Riisiperes kõik rongid peatuma ei peakski?
EKSPRESS - Kastani, Uuemõisa, Risti, (Turba), Keila, Nõmme, Tondi, Lilleküla.
Muidugi, kui tahta, et oleks valikuid ja kuna asju mõjutab ka võimalikud praamide sõiduplaanide muudatused jm, peab HAAPSALU JAAMAS OLEMA 2. PERROONIL TEED KAHEL POOL, ET VAHETUDA SAAKS KA ROHUKÜLA RONGID! Ehk siis Haapsalu jaamas kokku vajalik minimaalselt 3 teed tavaliikluseks.
SINISEGA TEISTE KOMMENTAARID:
11 kommentaari:

Anonüümne21. veebruar 2021 04:22Tere!
Vasta
• Rohuküla-Tallinn ekspress 7:45-9:00 vaja nihutada ca 15 min hilisemaks, 6:30 praam Heltermaalt jõuab Rohukülla 7:45
• Rohuküla-Tallinn ekspress 16:45-18:00 vaja nihutada 45 min varasemaks, 14:30 praam Heltermaalt jõuab Rohukülla 15:45
• Tallinn-Rohuküla kiir 13:30-15:15 nihutada hilisemaks, praam Rohukülast Heltermaale väljub 16:00
• Tallinn-Haapsalu kiir pikendada Rohukülani, arvestusega, et jõuaks Vormsi praamile (väljub 18:15)
Ilmselt on veel kohti, kus tuleb graafikut kohandada, et ajad klapiksid nii Hiiumaa kui ka Vormsi praamidega.
Anonüümne21. veebruar 2021 08:47Hiiumaa liini põhireisid väljuvad Rohukülast: :6:30(v.a.P); 10:00; 13:00;16:00;17:30R; 19:00; 20:30R; 22:00
Vasta
Heltermaalt: 6:30(v.a.P); 8:30; 11:30; 14:30; 17:30;19:00R; 20:30
Vormsi praamid Rohukülast igapäevaselt 10:15 ja 18:15
Need on graafikud, mille järgi sättida ka Rohuküla rongigraafikud
Loodetavasti Transpordiamet (endine Maanteeamet) hakkab ka mõistma, et Hiiumaa suuna laevagraafikut ei pea loksutama, nagu seda viimased aastad on tehtud. Teenusetarbija vajab teenust aastaringselt samadel aegadel.
Tänud olulise info eest!
Vasta
Püüan selle järgi kohendada. Ja loodan sama.
Mis kitsendusi tähendab Ohtlik Veos?
Asjale on vägagi kasuks, kui arvutusi teeb keegi, kes loeb põhjendustest esimesed 5 rida!?
Näiteks:
See sõiduplaan paistab olema päris suur bluff. Neeme plaanis on 14 rongipaari, kõik kas ekspressid või kiirrongid. Praeguses sõiduplaanis pole kiirronge mitte ühtki (tõsi, mõned jätavad Jaanikas peatumata). Turba vahe sõidab praegu samapalju - 14 rongipaari päevas, ja nagu Neeme kirjutab pole lisaks ühtki rongi vaja. Kui nüüd Turba rongid pikendada Haapsalu või Rohukülani, muutuvad nad kiirrongideks - ehk siis seal, kus nad ei peatu, jääb rongiliiklus hõredamaks. Lisaks võib aru saada, et ta tahab osa Pääsküla ronge käigust ära võtta, nii et näiteks Hiiul peatuvaid ronge jääb veelgi vähemaks.
Edasi see sõiduaeg. Praegu kulub sõiduks Tallinnast Turbasse keskmiselt 1:06. Juhuslikult võrdluseks võetud 1983. aasta sõiduplaani järgi oli see 1:30. Turbast Haapsallu kulus 1983. aastal 0:58, praegu siis sama suhtega korrutades 0:42. Kõigi peatustega kaasaegne rong sõidaks seega Tallinnast Haapsallu umbes 1:50. Et jõuda Neeme plaani 1:30-ni, peaks kiirrong ikka päris palju peatusi vahele jätma... Ja kuidas see ekspressi 1:00 on saadud? Võrdluseks: Viljandi tavaline rong sõidab 2:06 ja 9 peatust vahele jättev kiirrong 1:51.
Iseenesest polegi siin midagi kommenteerida. Usun, et Elroni logistikud on mitu kraadi "kangema" tasemega.Kommenteerin siiski. Pääsküla depoo ehk rongide kadumisega saaks tihendada vähemalt Keilani sõitvate rongide sõiduplaane, sest Pääsküla rongid ongi üldjuhul tühjad. Kus aga jääb sõiduplaan hõredamaks? Kulnas? Seal peatuvad ju Vasalemma rongid?
Vasta
Jah, parimal juhul pole Turbani tõestis siuliselt ühtegi rongi juurde vaja, seda juhul kui lisandub Laitse 2 jaam ehk osa Keila ronge sõidaks Vasalemmani ja Laitse 2-ni. Mõni ehk ka Riisipereni. Jaanika on paraku pea "tühi" peatus.
Loomulikult jätab kiirrong päris palju peatusi vahele. Kui muude rongide sõiduplaan on tihe, ei ole ühtegi põhjust, miks Haapsalu rongid peaks peatuma Rahumäel, Kivimäel, Padulas, Valingul, Padulas ja veel mitmetes peatustes. Kui aga selguks, et Läänemaalt sõidetakse massiliselt tööle ettevõtluspiirkonda, nt Urda ja Padula, siis tasub alles edasi mõelda. Üksikute sõitjate puhul on neil võimalus Haapsalu suunalt tulles Keilas kohe sabas järgnevale tavarongile istuda.
***
Vat see on sisukas poliitik!!! Võimas vastus, mis tõestab, et kõik jutud Keskerakonna hoolimatusest on puhas laim ning vähe sellest, erakonnas on eelkõige väga asjalikud, asjatundjatest poliitikud, kes lõdva randmega esitavad kõik oma argumendid!
Neljapäev, 3. detsember 2020
Kus peatub Haapsalu rong?
Laupäev, 7. august 2021
Praamid kubisevad poliitikutest!
Taavi aas sõitis autoga Rohukülla ja parve ning bussiga edasi. Pidi saama küll, mis sest, et selle varainadiga kuidagi saab, täielikult ühistranspordiga sõites mitte nii hästi!
Nüüd kihutas Hiiumaale Marko Pomerants. Uhked kommentaarid sõidust, kuigi muigama ajab veidi...
Aga selgus, et Pomerants itsitas, et tema läks kahe autoga, ühes tema, teises lätu. Nojah, ega ekskeskkonnaministrist polegi rohkem liita, isamaalane, ühistranspordi vastane ju...
Reede, 6. august 2021
Video Hiiu vallavolikogu istungist, Taavi Aas.
Aas: on kommertsbusse, on maakonnaliine ehk avalikke liine. Leping TS Laevadega lõpeb 2026, 4 aastat enne tuleb ära otsustada, kas osta laevad välja jne. Kuid kui ka laevad kuuluks riigile, siis operaator valitakse hanke korras. Laevaga tulles nii tore, et bussid on ees, sõidavad kahes suunas. Mitte otse, aga ehk väikeste põigetega. (Ah sa mait, kuidas ta küll saab seda väita? Minu teada teps mitte pole iga parve puhul busse kahes suunas!?). Loodetavasti saab ära teha peagi ka otsuse uue parvlaeva ostuks.
Kui tellite uued laevad, siis tellida 2 uut laeva, et tipptundidel parvede sagedus oleks suurem.
Hiidlaste pahameel seotud sellega, et kehtiva liiniveolepingu järgi peaks asenduslaeva otsima sama liini jaoks, kus midagi juhtub. Kõige olulisem see, mida me oleme õppinud! Mida Hiiumaa jaoks see kriis õpetas?
(Hm, Hiiumaa jaoks peaks Viidik endalt küsima, mida õpetas!? Busside kohta ta küll on jätkuvalt vait).
Aas: Hiiumaale tulijate arv kasvas ka sel aastal, TS Laevad öelnud, et kõik veetakse üle. Kui keegi kannatanud kahju, siis seda peab tõestama. Kuid üleveetavate hulk on kasvanud.Oleme vaadanud, kuidas sõitjate arv on aastate lõikes. Augustis hakkab Hiiumaal vedude arv vähenema, järsult. 2019 kohvikutenädalavahetusel oli arv langenud 4000 võrra ehk sõltub eelkõige kalendrist sõitjate arv.
Viidik: kuna tegu ikkagi regionaalpoliitikaga, siis kasumlikkus on kummaline .Aas: Ma olen täiesti nõus, et ühistransport peakski olema riigi või omavalitsuse korraldada! Viidik olla ses arvamus justkui keskerakondlane.
Selle "põhjaks" peaks olema 4 ringliini mõleamas suunas, veel parem kui isegi 5-6.
Edasi juba n.ö. juurdeveoliinid nagu Kõpu suunal vm. Põhiline, võimalikult ühtne sõiduplaan aasta ringi, mõnevõrra vähemas mahus ehk talvel.
2 kommentaari:

Komm Hiiumaa FB-st. Kairo.
Vasta
Ajab naerma, aga samas kurb!:
Ei jätke naljad armsad inimesed mis bussivõrk! 🤦♀️🤦♀️🤦♀️ Koroona puhul kõigile ühe maskiga, transpordi puhul kõigile ühe bussiga - sest kõigil ju üks jumal ka, ja saab hakkama? 😇😇🤦♀️🤦♀️ Aga kui tõsiselt siis Hiiumaal unustame bussid! hõreasustuses unustame bussid! Tallinn on pool miljonit inimest ja ei saada inimesi autodest bussidesse 🤦♀️🤷♀️🤷♀️. Ärka, poliitikuke! Paar autot-minibussi nõuderezhiimis liiklema - ja ongi kogu "ühistransport" mida vaja. 🤷♀️🤷♀️ Hiiumaale ka ei tulda võimalikult enamate inimestega ninapidi koos istuma. Tullakse eralduma! Mina ja loodus! Meie saamatud erakonnad ja nende ministrid ei tohi endi tegematajätmisi ja oskamatust lükata KOV või kodaniku õlule. Mitte bussiühendust aga praamiühendust on vaja parandada! See pole ainult raudvaras kinni - kui palju on tehtud tööd voogudega? kauba eelispäevad, kohalike eelispäevad, turismi eelispäevad 🤷♀️🤷♀️ saarlastega suurürituste kooskõlastamine, mõni kuu on väga tihe aga kas peab olema? Kas kõik peab suvel toimuma kui on niigi ilus ilm ja võib ka lihtsalt rannas peesitada, aga oktoobris nt enam ei peesita samas kui sügisloodus on ju imeilus! Miks mitte sügiskohvikute päevad, kui õues kallab ja seal midagi teha pole? Nutikusega on ikka kitsaskohtadest üle saadud. Kuid praktilisemaks plaanis ka - no tehke see Saaremaa sild ära - kuidas seda ei saa tehtud?? Mina siin just nagu arengumaal, aga tulge lennake Kairosse rentige auto - ja lennake! Mööda tuttuusi 8realisi tasulisi kiirteid põhjast lõunasse ja idast läände ja Kairo ümber kolmekordselt ringteel! Lust on liikuda. Aafrikas. Viimase u 5 aastaga seejuures - täiesti uus üldhõlmav teedevõrk, võeti eesmärgiks ja tehakse müdinal. Jah mastaabid rahvaarvu mõistes on teised kuid kas ka riigitulu mõistes? 🧐 Tegemisjulguse mõistes? Lõpetage kügelemine ja tehke ära ja saame hakata teenima ja tagasi maksma 🤷♀️🤷♀️. Aga ikkagi läheb aega ja seniks - kas ei peaks tooma Hiiumaa parvlaevaühenduse käsutamise Hiiumaa alla? 🤷♀️🤷♀️ Kes vajab see ise käsutabki nagu oskab ja heaks arvab. Üksteisele saab siis ikka appi minna, kui on põhjendatud ja võimsust üle jääb. Kuid ei saa vägisi ära viia, ei saa korduda sellist nalja et ÜHEST SEGADUSEST TEKITATAKSE ISE KAKS SEGADUST - ühe saare asemel mõlemal saarel! 🤦♀️🤦♀️🤦♀️ Numbrid ei mängi siin mingit rolli, Saaremaa on muidugi suurem kuid just sellepärast seal kauem paigal püsida on palju lihtsam. Ta on piisaval määral isevarustav, ja süvasadam on ju ka. Sinna pandagu Tallink käima ja palju need Tallinkid korraga peale võtavad? 🧐 Ooperikruiis Saaremaale - ei näinud sellist toodet! 🤷♀️🤷♀️ Poisid panevad ka rutiini, muidugi tugevalt teevad ja ei taha midagi öelda. KUID. Kas aeg pole küps oma rahva ja kalda paremaks teenindamiseks? Inimesed kügelevad kodudes, taskud täis lennupiletitest kulutamata raha 🤷♀️🤷♀️. Ometigi väike riik ja sa saad igale inimesele praktiliselt helistada või minna köögiakna taha. 🤷♀️🤷♀️ Rohkem tegevusjulgust ja tahet ja paindlikkust! Tahan ja teen ja leian võimaluse teha nagu tahan! Mitte et oi seda ei tohi seda ei või ja seda ei saa. Meie teeme seadused ja reeglid mitte reeglid ei tee meid. Olgu peale. Üks kord võib juhtuda, ikka juhtub ja tol juhtumise momendil keegi polnud targem. 🤷♀️ Kuid nüüd tuleb juhtunust õppida!
Ma siiski kommenteerin. Vastuseks Hiiumaa vallavalitsuse "nõunikule":
Ma pole poliitikuke. Seda esiteks. Teiseks, Tallinnas saab küll, kui tahetakse.
Muidugi on koroonal oma mõju, aga see ei kesta igavesti. Ja huvitav muidugi lugeda, kuidas inimesed aru ei saa, et tullakse ka seljakotiga, eraldust otsima? See ei sega ju bussiga sõitmast?
Parandada tuleb ühistransporti, mitte ainult bussi või ainult praami. ja ei maksa unustada, et kuigi poliitikute laiskuse tõttu venib rongi jõudmine Rohukülla veel pikalt, siis ka sel hetkel, kui see jõuab, sõidetakse. Vajadusel siis ka Hiiumaal bussiga, kui kohalikud seda liiklust ära ei solgi täielikult!
Nutikus on oluline asi, kuid kommentaarist ei näe seda kuskil. Eestis on juba täna puudus loodusvaradest ja maailmas ükski kaine mõistusega asju võttev inimene neid megaprojekte ei tee, vaid püüab säästlikumalt läbi ajada. Egiptus ja Kairo on kuidagi võrreldav näide? Mnjaa....
Kuidas neäb välja loodusele tagasimaksmine???
Parvede käsutamine Hiiumaa alla? Kas spestialistid tulevad Egiptusest või Süüriast? Kohapeal ei saada ju bussiliikluse elementaarsest loogikast aru!
Kuid nõus, et Hiiumaad nii hädasse jätta, igal nädalavahetusel Saaremad eelistades, ei ole kuidagi aus! Ning iseenesest on süvasadam täiesti arvestatav variant, kuigi pooleldi hädapärast.
Õppida tuleb kodus kügeledes aga tõesti. Aga ei suuda ju?Laupäev, 7. august 2021
Haapsalu linn, Saue ja Lääne-Nigula vald ei soovi ÜT parandada.
Urmas Sukles , Innar Mäesalu, Mikk Lõhmus , Andres Laisk milliseid ettepanekuid ja kellele olete teinud kohalike liinide liitmiseks, et tagada kordi päevas bussiühendus ROHUKÜLA - TURBA JAAM - TALLINN.Hiiumaa sõiduplaan siin: (http://eestimaablogi3.blogspot.com/.../hiiumaa...)SÕIDUPLAAN:Selguse mõttes lisan siia ka Rohuküla - Turba suuna busside võimalikud ajad. Ka kommertsliinidega osaliselt samal ajal, ainult aeglasema sõiduajaga. Talvel neid ju vähem ja osadel nädalapäevadel? Muidugi saab need ka välistada, tegu on võimalike variantidega! Läbi Linnamäe on osa busse hetkel siin vaid seetõttu, et Turbast Rohukülani jääb mõnevõrra tavasõiduajast 1h 20 min aega üle, selle muutmiseks on vaja koostööd Elroniga. Koostöö vajalik ka siis, kui on soov varahommikuse bussiühenduse järgi Tallinnast E-L ning hilisõhtuse järgi Rohukülast Tallinna. Muidugi eeldab see ka Hiiumaa poolset töötegemist. Ühtlasi sobituvad need bussituuridega, kuid ühe bussi puhul eeldabSelle sõiduplaani variandi järgi on bussiliinide teenindajaks Harjumaa läänesuuna operaator, sest alustada tuleb sealtpoolt, bussituuridena.Kiirbuss tähendab vähem peatusi ehk ka mittesõitmist Haapsalus läbi Kalda ja Holmi peatuste vms, sõiduaeg Tallinnast, olenevalt bussist, Rohukülani 1 h 40 min - 2 h 40 min.Rongide puhul aluseks praegune sõiduplaan, aga kõik on võimalik. Turbas ümberistumise aeg umbkaudne 5-15 min. HIIUMAA VÕIMALIKUD LISALIINID ON KOMMENTAARIDES lingis.Rohuküla - Turba Jaam - rongi saabumine Tallinna8.00 - 9.20 - 10.30. E-L10.00 - 11.20 - 12.30 (Kiirbuss)13.00 - 14.00 - 15.1015.55 - 17.15 - 18.3019.10 - 20.45 - 22.10 *22.00 - 23.00 Täna pole - 23.40 (Kiir, nii buss, kui rong)*Läbi LinnamäeTallinnast rong - Turba Jaam - RohukülaTäna pole, oleks. 4.40 - 5.20 - 6.20 (Kiir nii buss kui rong)7.30 - 8.45 - 9.45 (Kiirbuss)10.00 - 11.15 - 12.45 *13.30 - 14.45 - 15.45 (Kiirbuss)15.50 - 17.10 - 18. 45 *19.10 - 20.25 - 21.45Küsimused ei saanud vastust.Esmaspäev, 9. august 2021
Keskerakond - tasuta kõigile? Vale!
2019.Keskerakonna juhatus kinnitas riigikogu valimisplatvormi punkti, mille järgi pealinnas ja ka mujal kohalikes omavalitsustes peavad kõik Eesti inimesed saama ühistranspordis tasuta sõita vaatamata sissekirjutusele.
Loe pikemalt: https://www.logistikauudised.ee/uudised/2019/01/10/keskerakonna-valimislubadus-tasuta-uhistransport-koikjale-ja-koigile


Tallinn-Rohuküla kiir (13:30-15:15) võiks olla hilisem, kuna normaalajal väljub Hiiumaa praam 16:00
VastaVõimalik, et Tallinn-Haapsalu kiir (16:30-18:00) vaja pikendada Rohukülani, praam Vormisle 18:15 Rohukülast iga päev
Rohuküla-Tallinn ekspress (16:45-18:00) oleks mõistlik tuua varaseaks, praam 14:30 Heltermaalt jõuab Rohukülla 15:45
Sellised tähelepanekud.