Blogiarhiiv

teisipäev, 1. märts 2022

Juuni 2020 Mehikoorma - Räpina - Tartu - Tallinn.

 

Pühapäev, 14. juuni 2020

Mehikoorma - Räpina - Tartu - Tallinn


Ilu palju, aga hoolivust vähe! Räpina vanasõna?


Ärasõit Mehikoormast.






Sel päeval bussis väga sõitjaid ei olnud. Laupäeva päevane aeg, mõnevõrra peaks olema. Aga küllap vilets bussiliiklus peletab inimesi eemale, valimaks auto või hoopis ära kolima. Muidugi pole tegu ka väga rahvarikka piirkonnaga, aga siiski.
Allpool on ka pildid Räpina sõiduplaanidest. Näiliselt on seal toobiga busse, aga kui süveneda, siis Tartuga ja veel enam Tallinna suunaga on olukord enam kui nadi. Ja teine, mis silma torkab on kohalikud tilluliinid. Ehk siis mis näitavad nagu ainuke ja tõeline ning megatõmbekeskus olekski Räpina. On see just see ääremaa suretamise mudel?

Näiteks on liinid Värska - Räpina - Ruusa. Sõidavad siiski kuhugi külani ja edasi mitte, kuigi nii Põlvani kui Võruni siitkaudu ongi liiklus hõre? Loomulikult pole bussid seotud ka rongidega, pea üldse ja aina vähemaks jääb ühendusi Tartuga. Muidugi, siis üks oluline puudus - hõre rongiliiklus Põlva suunal. kui oleks 5 rongi päevas, saaks vähemalt tagada bussiliinide toimimise ja mõttekuse juurdeveoliinidena! Siililegi peaks selge olema (MKM-is pole ühtegi siili ja peaminister kui Kalevipoeg ehk juht ei kavatse ka ühegi siili nõuandeid kuulda võtta! Kujundlik küll, aga tõsine lugu. Muide, siiliks võinuks omal ajal juba olla valitsusele maavanem. Kuid teadaolevalt on eksmaavanem Igor Taro tuntud rohkem ühistranspordi vastasena. Või vähemalt juhina, kel puudub ettekujutus ühistranspordist. Nii et juured peituvad juba väga sügaval. Võiks muidugi eeldada, et täna vallavanemad ja linnapead on kõva sammu edasi astunud, aga tundub, et kui oled Veriora vallavanem ja hiljem teises vallas, siis automaatselt see arengut ei tekita....
Igal juhul peaks Värska - Ruusa liin olema ikkagi keskusesse jõudev liin ehk siis Põlvasse, mõnel juhul vähemalt Ruusani jaamani, Veriorale sõitvad aga Võrru. Ja loomulikult, igal rongiga sidumisel tagatud võimalus ristümberistumiseks, olgu siis Ruusal, Põlvas või Verioral. kui muidu pikendamine ei õnnestu, siis tuleb liine kokku liita. Pole vahet kui palju võimalikke reisijaid "vallavanema uneuuring" vm näitab, vaid reaalsus annab tõelise pildi.
Ma eksin? Räpinast on palju busse Põlvasse? Ja Värskasse? Aga nüüd vaadake Värska - Põlva ja saate aru, kui vähe on kasvõi Võõpsust ühendusi ehk sõiduvõimalusi? Ümberistumiste peale ei saa kunagi kindel olla, sest need ei pruugi toimida ja eks küllaga ole variante, kus üks buss kuskilt ka enne ära sõidab, kuid teine kohale jõuab.

Millise Põlva Jaam - Räpina või vastupidi bussiliini te leiate, mis oleks rongiga seotud? Isegi L hommikul sõidab rong kolm minutit enne bussi saabumist minema!

Aga on siis muutusi loota? Muidugi mitte! Räpina vallavalitsus ei saa lillegi liigutatud näiteks Ruusa peatuses, kus ümberpööramisvõimalusega bussipeatus vahetult perrooni kõrval tänaseni tegemata! Pole ka ime, juba perroonide planeerimise aegu oli kohalike ametnike nõrkus üüratu! Ehk et põhjuseks ongi kauaaegne hoolimatus ja ükskõiksus.  Seda näitab ka pikka aega kestnud küsimustele mittevastamine ja vaikimine Facebooki gruppides, kuigi samal ajal paljude tegelaste poolt jagatakse kohati usinalt enda tegemisi kajastavat infot. Või ka oma erakonda kiitvaid postitusi.
Miks aga Räpina praegune vallavanem Enel Liin ei vaevu piisavalt tööd tegema? Kas seepärast, et lisasissetulekute ( http://www.lounaleht.ee/?page=1&id=29158 )  teenimine ei lase iga hetke pühendada põhitööle? Või see, et Isamaa liikmena ei saagi ju ühistransporti hüvanguks tegutseda? Või on muid põhjusi?

Hoolimatus tundub selle koha pealt olema ka "suuremate saadikute" ehk Lõuna-Eestist valitud riigikogulaste märksõna? Sest just nemad saaks paljuski kaasa aidata, nii Põlva rongi tihedama liiklusega kui muul moel.

Muidugi võib üheks põhjuseks ka riigipoolset rahastust, kuid liinide ühildamine ja sidumine ei ole alati nii kallis lõbu kui tundub, kohati pigem raha kasutamise otstarbekuse parandamine. Võib olla isegi osade dubleerivate liinilõikude kadumine. Ja peamine on asja juures ikkagi arusaama muutumine ehk jõudmine arusaamale, et tänapäeval on vaja teistsugust liinivõrku.





Mehikoormast Räpinasse aga mõned bussid siiski sõidavad. Vähemalt tööpäevadel, kuigi ka siis harva. Nädalavahetusel on asjad aga väga nadid, mõlemal puhkepäeval vaid korra. Muide, Tartusse sõitvatest bussidest ei vii ükski ka Tartu jaama. Ja kuigi pea kõik bussid võiks vabalt viia reisijaid ka rongidele, siis tegelikkuses on see tegemata! Ja enamusel juhtudel VÄGA NAPILT jääb rongile või rongilt bussile jõudmata!




Räpinas aga oli see lühike viibimine väga mõnus! Puhas, hoolitsetud ja tuntava haljastusega. Nii on näha ka, et noori puid on siin-seal istutatud. Hea, et saab millegi asjaliku eest tegijaid ka kiita! Nagu piltidelt ka näha, on ka istepinke. Küll ei näinud bussijaama lähipiirkonnas kuskil joogiveekraani.




Kuid puhkama võiks Räpinasse minna küll! Tõsi, kohapeal vaid üks hotell ja ei midagi rohkemat. Mida puhates teha, on juba iseasi. Vaevalt, et ma seda kõrtsus veedaks, kuigi see kohati avatud poole ööni. Eks see või ka lärmi tähendada. Aga suisel ajal võib ju mõelda puhkamisele sellistes kohtades ka nädala sees!? Igatahes paisjärved tekitavad soovi pikemalt pingil istuda ja lihtsalt aega maha võtta! Saab ju nädala sees isegi juhul, kui puhata autota, sõita näiteks Värskasse ujuma! Kui ei taha järve sulpsata. Ja nii võttes, miks mitte ka muul ajal kui suvel?
Peipsi äärde küll ilma autota nii lihtsalt ei saa. Kas rattalaenutus olemas, ei oska öelda. Sõita bussiga nt Lüübnitsasse, tähendaks sinna ka tundideks jäämist. Muidugi selge, et ega sellistesse sihtkohtadesse ei saagi busse pikalt seisma jätta enamasti. Kui just tegu pole pika liiniga, näiteks Kubija - Võru - Räpina - Lüübnitsa? Pean silmas seda, et bussijuhtidel peab olema oma puhkeajad ja alati ei pea need olema ju keskustes? Ja vaevalt, et sellistel jupitamistel nagu Räpina - Lüübnitsa ka väga reisijaid on? On küll justkui võimalused, aga kui otstarbekalt lahendatud?
Eks tuleb Räpinas puhkamine ka plaani võtma...


















Kindlasti on piirkonnas loodust küllaga! isegi keskusest avanevate vaadete ilu näete piltidel isegi.





Olemas ka paadilaenutus ja loodetavasti kordi odavam kui Tallinnas!






Kas võimalus majutusvõimalusi laiendada?











Majade müügiks on põhjusi palju. Igatahes, üks on selge, ilus!






Aga paras aeg lõunatamiseks. Oli siin teisigi lõunatajaid, seega head toidud?



Kohvi ja lõhe-kreveti supp! 5 euro eest väga kobe ja maitsev ports. Tõsi, mina ei kannata paprikat ja seetõttu pidin "rehitsema"! Kuid kellele selline meeldib, siis soovitan küll.



Sõiduplaane vaadates on küll hirmsast vaeva nähtud bussiliiklusega. Aga vaadake ise, kui palju on siin suuremate keskuste nimesid liinikirjeldustes? Mõeldud on justkui omainimestele väga palju, sest Räpinaga mitmetel küladel ühendused olemas, kuid kaugemale sõitudega on tõesti olukord nadi. ja piirkonna külaliste peale ei ole üldse mõeldud!





Kuid ongi aeg edasi sõita. Kommertsvedajad koroona tõttu sulgesid palju liine ja nüüd avavad neid tasapisi taas. Aga nagu infot liigub, siis üpris palju liine ei avatagi enam. Mida see kaasa toob? Eeldatavasti veelgi rohkemate liinide sulgemise, sest mida vähem valikuvõimalusi, seda rohkem käega lüüakse ja p... saadetakse! Seda enam on ÜTK ja kohalike vallategelaste vaikimine ärritav! Ei oska? Siis küsige! Ei näe võimalusi? Siis pöörduge oma saadikute, Maanteeameti, kelle iganes poole!? Olete pöördunud? Ja mis ning kuidas arutelud edenenud? Või siiski .... ei ole pöördunud?



Ka tee peal lisandus reisijaid.


Tee ääres erinevaid kioskeid, silte jm. Kas teeäärne kaubandus siin edeneb hästi?




Plaan oli tegelikult otsida rohkem vaikust ja minna Veriorale ööbima. Seal olemas bookingu järgi külaliskorter, soodsa hinnaga. Paraku polnud see sel korral vaba!


Teisalt, ega neid müügikohti sageli olegi!



Ega teed ka väga näinud, tagapool istudes jääb päikesekate sageli ette.



Mõne pildi peal saab aimu, kui oluline on müügikohtades haljastus ehk varjupakkuvad puud!



Ka Tartus on külaliskortereid. Vahel küll selliseid, kus hind mõistlik, kuid see-eest pole kapis kohvi ja suhkrutki. Jätsin siis kappi....




Jalutada aga igatahes mõnus!








Kuigi tervislikke jooke ma proovima ei hakanud. Mingil hetkel tekkis tunne, et kas need mürgiga koored ja muud ikka annavad tervisliku joogi?











































2 kommentaari:

  1. jah olen paljugagi nõus , tõesti transpordiga on jama olnud juba meie vabariigi algusaastatest. Kuid kui nii saab miks siis teisiti teha. Vanad ees ja noori ju ei lasta tegutsema.

    Vasta
  2. Ait'h!

    Tõsi, kui vallal huvi puudub ja ÜTK ei saa spetsiifikale hästi pihta, siis ei jäägi muud üle kui aina õpetada ja õpetada.
    Ehk teevad lõpuks pool rehkendustki...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar