Blogiarhiiv

teisipäev, 1. märts 2022

Haapsalu linna kujundama "nurgatagused" ning Harjumaa kaasaegsest liinivõrgust. Okt 20.

 

Esmaspäev, 5. oktoober 2020

Kui lasta Haapsalu linna kujundama "nurgatagused"....

 


Pilt FB-st. 

Mõnikord on raske isegi ette kujutada, kuidas oleks ilma puuta vaated, mis meid ümbritsevad. Appi tuli andekas digi-kunstnik Laura Hein 🙂. Tema käe ja silma läbi tekib selleks võimalus. Tuhat tänu! Pildil me Posti tänava vaade ilma me harjumuspärase roheliseta (õnneks veel teoreetiline) ja all tänane olemasoleva alleega. Kuidas tundub?

Alati võib olla põhjuseid, miks kuskil puid maha võetakse. Haapsalu bussijaama juures võeti ja eks vanade puude puhul on millalgi aeg, et nad peavad minema igaviku teed, aga hea, kui need saavad asenduse. Veel parem, kui võetakse maha ja vahetatakse välja järk-järgult. Kahju ja kurb on siis kui eesmärgiks on puude arvelt anda rohkem ruumi autodele!

Ratturid on rohelisem mõtteviis, kuid samas on rattasõite erinevaid. On treeningud, on kulgemine. Kas igalpool rattateed õilsa eesmärgina tuues aga peab minema liiale?

Kui vaadata aga võimalikku romantikapealinna vaadet n.ö. tükikaupa, siis tulemus on masendav! Küsimus pole ju vaid mingis värvis pildil, ei! Hoopiski selles, et iga puu on vaid üks detail. Vaatad erald suurt kaske või esimesi puid võid kaugusesse kaduvaid kaugemaid puid, siis võib ehk mõista, kui mingi killuke neist kaob. Aga et iga detail, mida pildil kümneid, kaob olematusse....

Head Haapsalu linnajuhid, ärge tapke oma linna romantikat, võlu, omapära! Vastutus jääb Teie hingele!

***

Kui aga küsitakse, miks oma ala tippe nurgatagusteks nimetada? Kui see lageduse- ja betoonispetsialistide aeg linnade keskväljakutel jm tuttav, siis saadki aru, et lagedus on n.ö. kunstistiil. Tipud võivad ju olla, aga kui nende jaoks on romantika, varjulisus puhkepiirkonnas vm võõras, siis nii ongi! iseenesest võib palju kivi jm materjale olla vägagi äge ja lahe, aga eesmärk ei saa olla vaid steriilne visuaalselt nauditav materjalide küllus. Tasakaal on oluline!
 
 

Neljapäev, 29. oktoober 2020

Harjumaa läänesuunal uued sõiduplaanid alates 02.20?

 

 
Balti jaam on küll hea koht kõikvõimalikeks ümberistumisteks, aga olen endiselt seisukohal, et Balti Jaam ei tohiks olla enam vähemalt valdavas enamuses alg- ega lõpp-peatus! Bussid peaks läänesuunalt sõitma läbi kesklinna kaugemal, nt Suur-Sõjamäele vm? Olgu ümberistumised nii mugavad kui tahes, PÕHISUUNDADEL on vaja otseliine!?
 


Ja kõik liinid peaks suunduma Balti jaama? Nt Tabasalust on väga palju erinevaid liine. Ehk peaks osa neist suunama mingit muud trassi pidi läbi (kesk)linna? Või isegi läbi Ehitajate Tee, Tammsaare Tee ja Järvevana Tee Lasnamäe suunale? Sadu busse on siin küll sõitmas, aga linna sees nendega suurt kuhugi ei saa?
Või on täna tõesti nii, et massiliselt istutakse mingites peatustes ümber, et sõita kuhugi kaugemale linnas? Kahtlane, väga kahtlane! Sest ajakulu on niigi üüratu ja just see on üks põhjusi, miks ühistransporti ei valita.
 
Ja üks olulisemaid muudatusi, mis vaja toimima panna, on tööp ja puhkepäevadel sarnased sõiduplaanid ses mõttes, et kui mingil kellaajal buss sõidab, peaks see olema iga päev ühesugusena! Mitte et igal liinil peaks olema erinevatel päevadel ühepalju busse, vaid need, mis ON käigus, peaks olema ühe plaaniga. Praegu on enamuses sõiduplaanid puhkepäeviti täiesti teistsugused ja aegade meeldejätmine on tänu sellele keerulisem.

Lisaks tuleb vaadata üle lõpp-peatused liinide teises otsas. Vääna-Jõesuu - Keila- Joa jm liinid peaks ulatuma erinevaid teid pidi Klooga Jaam, Keila Jaam ja muudesse peatustesse ning loomulikult arvestades sealsete rongiaegadega.
Nõva suunalt on vaja bussiliiklus tihendada, kasuks oleks juba seegi, kui 2-3 bussi sõidaks Nõvalt läbi Variku ja Risti täna siis Turba Jaam peatuseni.

Muidugi on siin vajalikke muudatusi rohkemgi. Kuid karta on, et PEÜTK, kes ei suuda enne veebruari isegi Nõval ümberistumist tagada, nii kaasaegsete muudatustega ammugi toime ei tule!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar