Esmaspäev, 5. oktoober 2020
Kui lasta Haapsalu linna kujundama "nurgatagused"....
Pilt FB-st.
Mõnikord
on raske isegi ette kujutada, kuidas oleks ilma puuta vaated, mis meid
ümbritsevad. Appi tuli andekas digi-kunstnik Laura Hein . Tema käe ja silma läbi tekib selleks võimalus. Tuhat tänu! Pildil me Posti tänava vaade ilma me harjumuspärase roheliseta (õnneks veel teoreetiline) ja all tänane olemasoleva alleega. Kuidas tundub?
Alati
võib olla põhjuseid, miks kuskil puid maha võetakse. Haapsalu
bussijaama juures võeti ja eks vanade puude puhul on millalgi aeg, et
nad peavad minema igaviku teed, aga hea, kui need saavad asenduse. Veel
parem, kui võetakse maha ja vahetatakse välja järk-järgult. Kahju ja
kurb on siis kui eesmärgiks on puude arvelt anda rohkem ruumi autodele!
Ratturid on rohelisem mõtteviis, kuid samas on rattasõite erinevaid. On treeningud, on kulgemine. Kas igalpool rattateed õilsa eesmärgina tuues aga peab minema liiale?
Ratturid on rohelisem mõtteviis, kuid samas on rattasõite erinevaid. On treeningud, on kulgemine. Kas igalpool rattateed õilsa eesmärgina tuues aga peab minema liiale?
Kui
vaadata aga võimalikku romantikapealinna vaadet n.ö. tükikaupa, siis
tulemus on masendav! Küsimus pole ju vaid mingis värvis pildil, ei!
Hoopiski selles, et iga puu on vaid üks detail. Vaatad erald suurt kaske
või esimesi puid võid kaugusesse kaduvaid kaugemaid puid, siis võib ehk
mõista, kui mingi killuke neist kaob. Aga et iga detail, mida pildil
kümneid, kaob olematusse....
Head Haapsalu linnajuhid, ärge tapke oma linna romantikat, võlu, omapära! Vastutus jääb Teie hingele!
Head Haapsalu linnajuhid, ärge tapke oma linna romantikat, võlu, omapära! Vastutus jääb Teie hingele!
***
Kui
aga küsitakse, miks oma ala tippe nurgatagusteks nimetada? Kui see
lageduse- ja betoonispetsialistide aeg linnade keskväljakutel jm tuttav,
siis saadki aru, et lagedus on n.ö. kunstistiil. Tipud võivad ju olla,
aga kui nende jaoks on romantika, varjulisus puhkepiirkonnas vm võõras,
siis nii ongi! iseenesest võib palju kivi jm materjale olla vägagi äge
ja lahe, aga eesmärk ei saa olla vaid steriilne visuaalselt nauditav
materjalide küllus. Tasakaal on oluline!
Neljapäev, 29. oktoober 2020
Harjumaa läänesuunal uued sõiduplaanid alates 02.20?
Balti
jaam on küll hea koht kõikvõimalikeks ümberistumisteks, aga olen
endiselt seisukohal, et Balti Jaam ei tohiks olla enam vähemalt valdavas
enamuses alg- ega lõpp-peatus! Bussid peaks läänesuunalt sõitma läbi
kesklinna kaugemal, nt Suur-Sõjamäele vm? Olgu ümberistumised nii
mugavad kui tahes, PÕHISUUNDADEL on vaja otseliine!?
Ja
kõik liinid peaks suunduma Balti jaama? Nt Tabasalust on väga palju
erinevaid liine. Ehk peaks osa neist suunama mingit muud trassi pidi
läbi (kesk)linna? Või isegi läbi Ehitajate Tee, Tammsaare Tee ja
Järvevana Tee Lasnamäe suunale? Sadu busse on siin küll sõitmas, aga
linna sees nendega suurt kuhugi ei saa?
Või on täna tõesti nii, et massiliselt istutakse mingites peatustes ümber, et sõita kuhugi kaugemale linnas? Kahtlane, väga kahtlane! Sest ajakulu on niigi üüratu ja just see on üks põhjusi, miks ühistransporti ei valita.
Või on täna tõesti nii, et massiliselt istutakse mingites peatustes ümber, et sõita kuhugi kaugemale linnas? Kahtlane, väga kahtlane! Sest ajakulu on niigi üüratu ja just see on üks põhjusi, miks ühistransporti ei valita.
Ja
üks olulisemaid muudatusi, mis vaja toimima panna, on tööp ja
puhkepäevadel sarnased sõiduplaanid ses mõttes, et kui mingil kellaajal
buss sõidab, peaks see olema iga päev ühesugusena! Mitte et igal liinil
peaks olema erinevatel päevadel ühepalju busse, vaid need, mis ON
käigus, peaks olema ühe plaaniga. Praegu on enamuses sõiduplaanid
puhkepäeviti täiesti teistsugused ja aegade meeldejätmine on tänu
sellele keerulisem.
Lisaks tuleb vaadata üle lõpp-peatused liinide teises otsas. Vääna-Jõesuu - Keila- Joa jm liinid peaks ulatuma erinevaid teid pidi Klooga Jaam, Keila Jaam ja muudesse peatustesse ning loomulikult arvestades sealsete rongiaegadega.
Nõva suunalt on vaja bussiliiklus tihendada, kasuks oleks juba seegi, kui 2-3 bussi sõidaks Nõvalt läbi Variku ja Risti täna siis Turba Jaam peatuseni.
Muidugi on siin vajalikke muudatusi rohkemgi. Kuid karta on, et PEÜTK, kes ei suuda enne veebruari isegi Nõval ümberistumist tagada, nii kaasaegsete muudatustega ammugi toime ei tule!
Lisaks tuleb vaadata üle lõpp-peatused liinide teises otsas. Vääna-Jõesuu - Keila- Joa jm liinid peaks ulatuma erinevaid teid pidi Klooga Jaam, Keila Jaam ja muudesse peatustesse ning loomulikult arvestades sealsete rongiaegadega.
Nõva suunalt on vaja bussiliiklus tihendada, kasuks oleks juba seegi, kui 2-3 bussi sõidaks Nõvalt läbi Variku ja Risti täna siis Turba Jaam peatuseni.
Muidugi on siin vajalikke muudatusi rohkemgi. Kuid karta on, et PEÜTK, kes ei suuda enne veebruari isegi Nõval ümberistumist tagada, nii kaasaegsete muudatustega ammugi toime ei tule!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar