Laupäev, 27. märts 2021
Jõgevalt Raplamaale 2.
Jagasin
seekord teema pooleks ja väga sobiv on jätkata kohalt, kus peatub
maakohtadest vaata et kõige rohkem busse Eestis! Reisijaid siin aga
näeb harva. Paraku ei ole see käkk ametnikke mõtlema pannud, sarnased on
tekkimas ka Kuivajõel, Puhu Ristis jm? Raha pannakse huugama ja kasu ei
mingit? Huvitav, kui tihti Järvamaa ÜTK ametnikud siin ümberistumisi
oma sõitudel teevad? Korra 10 aasta jooksul või on see liiga hea
pakkumine? Igatahes ühistransporti nad küll on näinud vist vaid kaugelt.
Isegi see naljanumber - Paide - Mäeküla liin, mis korra hommikul
sõidab, on neil muutmata. Liin, mille puhul saab aimu, et
"spetsialistide" tase võimaldab teha bussiliine, millel mõte vaid
ühtepidi sõitmisel, teine ots on "niisama"... Õigemini enne sai selle
bussiga kaugliinilt tulija Paidesse, kuid kaugliinile ei saanud, nüüd ei
saa vist üldse kuhugi...
Muidugi on käki üks osapool kommertsliinid, aga imelik oleks neid siia ka soovida. Eriti kui siia sisuliselt ei saa otse isegi Türilt ja Säreverest, kui üksikud liinid välja arvata.
Muidugi on käki üks osapool kommertsliinid, aga imelik oleks neid siia ka soovida. Eriti kui siia sisuliselt ei saa otse isegi Türilt ja Säreverest, kui üksikud liinid välja arvata.
Paides
aega ümberistumiseks 5 min. Ja siinkohal tunnedki eriliselt teravalt
kui tobe on see, et Järvamaa bussiliiklust lõhub Paide - Türi lõik.
Saanuks bussiga otse Türile, olnuks see igati loomulik, paraku ei saa ja
ei hakkagi vist saama, sest ametnikud istuvad kabinettides ega hiilga
just erilise teadlikkusega ühistranspordi teemadel.
Niisiis,
kommertsliiniga edasi Türile. Muide, olnuks vaja sõita Türi-Allikule vm
teele jäävatesse peatustesse, tulnuks üksjagu oodata, sest vahetult
enne saabumist sõitis jupatsliin eest ära.
Vahel
leiab omavalitsuste FB lehtedel infot toetuste maksmisest muuseumitele,
samas arvatakse, et Türilt Jalgrattamuuseumi peaks sõitma läbi Paide?
Kuigi ka sealt pole selleks häid võimalusi.
Rongini aega 15 min.
"Matkarada" Türil endiselt toimib, kõikvõimalikud stendid on ümber jaama endiselt laiali.
Türil muidugi palju ilusat ja kordatehtut!
Selles majas asus kunagi vedurimeeste puhkeruum.
Ja ongi foor roheline, seega rong peagi tulemas.
Ka siin rong suhteliselt tühi ja laiutamiseks ruumi küllaga.
Pildistada siin aga keerulisem, peegeldused segavad aeg-ajalt päris palju. Samas oli mul huvitav raamat kaasas.
Bussipeatust Käru Jaam pole aga ikka veel, kuigi vahetyult perrooni kõrval oleks selle jaoks (ümberpööramisega) ruumi küll.
Ära
sa märgi, Lelles isegi busse näha! Tõsi, peatus ikka vale koha peal ja
tõenäoliselt Kehtna vald ei kavatsegi lillegi liigutada. Raplamaa
Sõnumites oli pikk lugu bussiliiklusest (koos minu lühikese ülevaatega)
ja seda lugedes sai aimu küll, kui palju on ametnikelt tühja juttu
tegutsemise asemel.
Isegi
Keavas oli buss, aga see pani enne leelet kui mõni soovija oleks
rongilt sellele saanud! Ja siis räägime, et eeltasutud bussiliiklus on
läbi kukkunud?
Bussidel
siin kõnnitee ääres on üksjagu peatumiskohti, aga eks ka teisel pool
teed olevale alale on vaja pikemaks seismiseks ruumi luua. Sest nagu
korduvalt olen selgitanud, peaks valdav enamus Rapla busse olema
rongidega seotud. Ning liinid pikendatud.
Pole
mõtet? No kamoon! Kui ikka rongilt tuled ja otse bussile saad, on hea
küll. Ja kuigi Kuusiku - Kodila buss pidanuks väljuma just rongi
saabumise ajal, oodati sõitjad kenasti ära. Tööpäeval pole ka linnaliini
sel ajal, aga mul oli bussijaama vaja ja nagu ammu rääkisin ja lõpuks
osaliselt ka kuulda võetud, siis Alu - Kodila buss kõlbas mulle selleks
ideaalselt! Selle puudumisel jäänuks mul maalesõit hoopiski ära. Ja
polnud ma ainuke Viljandi poolt rongist bussile tulija.
Teavitasin muide ka ÜTK-d, et Alu suuna bussidel on Rapla linnas veidi liiga vähe sõiduaega antud, aga ju nemad teavad täpsemalt. Kuigi bussijuhid teavad veel täpsemalt....
Teavitasin muide ka ÜTK-d, et Alu suuna bussidel on Rapla linnas veidi liiga vähe sõiduaega antud, aga ju nemad teavad täpsemalt. Kuigi bussijuhid teavad veel täpsemalt....
Kui
bussijaam raplas aga ükskord likvideeritakse, on siinpool üpris
keeruline busside peatuskohti tagada. Kuigi vaja seda vast oleks, sest
tegu kaubakeskustega, sh uus ehituspood saab millalgi valmis. Aga küllap
Raplas on sellele ka ammu mõeldud, sest neil mõtlemist nii palju, et
pole aega ka kirjadelegi vastata! Ega tööd tehagi!
Siinkohal
tuleb mulle meelde, ÜTK supervastus ettepanekule, et Kohila - Järlepa -
Juuru - Rapla buss sõidaks raudteejaamani, et saaks Tallinna rongile.
Spetsialistide arvates ei ole sel mingit mõtet, sest "VAEVALT KEEGI
KOHILAST SEDAPIDI TALLINNASSE SÕITA SOOVIB"....
Naera puruks!!!
Naera puruks!!!
Ka siin õnnestuks pikem busside peatustasku teeveerde teha?
Jaama
juurde tulevikus ooteajaga kõik busse vast seisma ei mahu, aga kui seal
oleks rohkem läbisõidubusse, oleks lihtsam. Muidugi peab arvestama
sedagi, et bussijuhtidel oleks töö ajal võimalik ka vajadusel poodi
minna, raudteejaamas omada oma ruumi jms.
Läbisõiduga liine on aga vaja, olgu siis Kehtna - Rapla - Juuru vm. Alu liinide kaasajastamine on ennast aga ammu tõestanud.
Ning Juuruni sõitvad bussid peaks võimalusel ikka siiani sõitma.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar