Reede, 8. jaanuar 2021
Küsimused Jõgeva vallavalitsusele.
Küsimusi on VÄGA palju, aga esitame siin vaid mõned.
1.
Miks ei ole tehtud bussipeatusi siiani Aidu järve teeotsa, Jõgeva
aleviku tee peatust Pedja jõe silla juurde, Laiuse linnusevaremete
juurde, Tähe tn lähedale jm?
2. Miks bussiliine suunatakse läbi linna mitte kesklinna kaudu vaid linna ääres olevat tänavat pidi?
3. Milliseid ettepanekuid bussiliikluse muutmiseks on vald ÜTK-le teinud ja millised on vastused?
4. Millal võetakse käsile rongide ja busside sidumise teema?
5. Kui kaugel on asjad Mäealuse peatuse ümberpaigutamisega ohutumasse kohta?
6. Millal nimetatakse ümber bussipeatused? Jõgeva = Jõgeva Jaam, Vägeva = Vägeva Jaam?
7.
Millal taotleti Eesti Raudteelt peatuse Endla ehitamist Tooma tee
juurde? Või tagatakse bussidega peatusest Vägeva Jaam kordi päevas
võimalus rongidelt sõita Toomale?
Ma
saaks aru, kui Jõgeva vallas ei osata näha puudusi ja seda tõesti vist
ei osatagi, aga neile on juba aastaid tähelepanu juhitud! On tõesti
arusaamises probleeme? Maakonnas ühistransport peab olema sellisel
tasemel, et siiakanti tahetaks tulla aina rohkem ja rohkem!
Ning
sisimas (see pole vaid Jõgevamaa probleem) ei mõista ma mitte kuidagi,
miks ei saa oma tööd teha normaalselt? Vaikida, eirata või siis kui
vahel ka küsida selgitust, siis hirmuga, et ... äkki tulebki tööle
hakata, kui asi kätte võtta!? Kui kardad tööd, pole vaja ronida "elu
edendama"!? Vähe sellest, tegijatel on olemas tasuta nõu, minu poolt
juba väga pikka aega! On olemas asjalikke bussijuhte, kes ka teavad, mis
ja kuidas? Isegi ÜTK juht tema sõnade järgi otsustades TEAB ühte koma
teist! Kui sellistel puhkudel aga aastast-aastasse midagi ei muutu, siis
ongi tegu tahtliku mittetegutsemisega?
Fotoaparaat
aga vedas kolmandat korda alt. Kolasin ringi ilusaid talvevaateid jm
otsides, aga Laiusel ilmus ekraanile kiri, et mälukaarti pole! Taas siis
juhtus see, et mälukaart kuidagi pesast "välja hüpanud" ja aparaat enne
märku ei andnud. Nii saingi teha vaid lohutuseks mõned pildid Laiuse
lossimäel. Jõgeva ja Kassinurme kandi omad läksidki vett vedama. Kahju
on muidugi, aga mis parata. Kuid Kassinurmel käidud sai.
Kunagi
eeldasin, et sinnagi vaja Kalevi rongipeatus taastada, täna olen aga
kahtleval seisukohal. On ju piirkonnas talvetegevusteks muidki kohti ja
ehk piisab siin normaalsest bussiliiklusest? Seotuna rongidega muidugi.
Sest tullakse sinna vahel ju ka kaugemalt ja mitte ühekaupa. Kuigi meil
ei suudeta isegi seda tagada. Jõgeva ÜTK on üks nõrgimatest Eestis ja
vallal puudub igasugune huvi ning tahe ühistranspordiga tegeleda!
Tuleneb see erakondlikust vaenust, kus mõni erakond ongi eeltasutud
bussiliikluse ja ehk ühistranspordi vastane? Või lihtsalt laiskusest ja
lohakusest?
Kommertsliinid sõidavad kolm (neli) korda päevas, kui vaadata sõiduplaane just E-P. MITTE ÜKS neist ei ole Jõgeval rongidega sobitatud. Ning enamus neist on just kiirrongide aegadel ehk et saaks ju sõita ümberistumisega Kaareperesse ja mujale. Ei taheta reisijaid? See küll natuke teine teema, aga siiski.
Varahommikust bussi ma ei arvestanud Tartu poolt, mis aga kogemata on sattunud sellisele ajale, et saab Jõgeval rongile istuda. Kassinurme "seiklejad" kasutaks seda aga harva, kohalikel siiki annab võimaluse. Go Bus liin 230 jõuab Jõgevale 12.52, rong sõitis ära 16 min varem. Mk-Reis-X jõuab just kahe rongi vahel, aga eks tunnijagu nihutamisel võivad ka omad miinused olla. Küll tasub mõelda sellele, et kohati saaks Tartu - Jõgeva - Rakvere bussid ümberistumisi tagada mitte ainult Jõgeval vaid ka Rakvere Jaam peatuses.
Kohalike liinidega aga ei maksa üldse arvestada, need on sel suunal praktiliselt olematud.
Kommertsliinid sõidavad kolm (neli) korda päevas, kui vaadata sõiduplaane just E-P. MITTE ÜKS neist ei ole Jõgeval rongidega sobitatud. Ning enamus neist on just kiirrongide aegadel ehk et saaks ju sõita ümberistumisega Kaareperesse ja mujale. Ei taheta reisijaid? See küll natuke teine teema, aga siiski.
Varahommikust bussi ma ei arvestanud Tartu poolt, mis aga kogemata on sattunud sellisele ajale, et saab Jõgeval rongile istuda. Kassinurme "seiklejad" kasutaks seda aga harva, kohalikel siiki annab võimaluse. Go Bus liin 230 jõuab Jõgevale 12.52, rong sõitis ära 16 min varem. Mk-Reis-X jõuab just kahe rongi vahel, aga eks tunnijagu nihutamisel võivad ka omad miinused olla. Küll tasub mõelda sellele, et kohati saaks Tartu - Jõgeva - Rakvere bussid ümberistumisi tagada mitte ainult Jõgeval vaid ka Rakvere Jaam peatuses.
Kohalike liinidega aga ei maksa üldse arvestada, need on sel suunal praktiliselt olematud.
Kes
aga on siis need tegijad? Õigemini, mittetegijad? Vallavanemaks on Tiit
Lääne, abivallavanemad Terje Rudissaar ja Aive Tamm, vallavalitsuse
liikmed Triinu Palmiste ja Priit Põdra. Liiklus, turism, piirkonndade
teemad on valdkonnad, millega nad kõik seotud. Vallavolikogu esimees
Aivar Kokk, aseesimehed Andrei Fedossovski ja Marek Saksing. Valimiste
lähenedes tasub meelde jätta need, kes oma tööd piisavalt hästi teha ei
taha. Kuigi eks samasugune oli olukord ka siis kui eesotsas oli Aare
Olgo jt. Ju siis on tegu patoloogilise ükskõiksusega! Välja arvatud
enne valimisi või opsoitsioonis. Siis ollakse ohtrasõnalised ja tehakse
"konstruktiivset kriitikat" ning antakse mõista, et ollakse ainukesed,
kes isegi unne suikudes mõtlevad kõikidele inimestele.....
Selge
on, et vallavalitsuse asi on teha vajalikud ettepanekud bussiliikluse
osas ÜTK-le. Eriti täna, kui ÜTK töötajad ise asjast väga ei jaga.
Bussipeatuste tegemine on samuti valla rida, ka siis kui tegu
riigiteega, sest vald peaks vastavaid ettepanekuid MNT-le tegema. Täna
siis Transpordiametile.
Bussiliiklusega aga igal pool muresid palju!
Aga
hea seegi, et Laiusel sain aimu mälukaardi probleemidest, nii sain
vähemalt siin vaateid jäädvustada. Ülal jalakäijate sillalt vaade Laiuse
jõele ülesvoolu ja all siis allavoolu.
Maanteelt vaade Mustvee poole.
Ja Jõgeva poole. Kuigi päikest polnud andis lumi ja taeva värvide mäng täielikku naudingut!
Kas
bussipeatus peaks siin olema mõlema suuna puhul parklas, et inimesed ei
peaks teed ületama või Mustvee suunal parklas ja vastassuunal tee
ääres, on juba otsustamise küsimus. Arvestades vajaliku ootekoja
küsimusega oleks muidugi parem, kui buss peaks sisse pöörama. Ja
normaalset ootekoda on siia vaja kindlasti. Väga normaalset. Kinnist ehk
siis uksega ja seest laiade pinkidega.
Muide,
varemete juures olema ka elekter, seega saab ka siin platsil selle
tagada. Ning ootekoja saab planeerida nii, et soovi korral oleks olemas
ka poolkinnine katusealune teeäärsete müüjate jaoks.
Imestama paneb muidugi see, et tänaseni pole vallas ise nii elementaarsest asjast nagu bussipeatus, aru saadud?
Maanteesillalt allavoolu jäi puude vahelt pildile ka Otiaru paisjärv, kus samuti ujumas käiakse.
Praegune olemasolev katusealune muidugi tore asi! Olemas paistis olema isegi käimla.
Muidugi tekitab siingi küsimusi, miks ühed stendid siin, teised seal?
Tundus, et hiireviugi kohal.
Päris
paljudel liinidel on sõiduajad väga lahjad! Olgu siis Puurmani kaudu
Põltsamaale või mujale. Väike varu on alati vajalik, aga see ei pea
tähendama sõiduplaane, kus buss peab venima või peatustes aega parajaks
tegema. Või on siingi põhjuseks soov jätta ühistranspordist võimalikult
vilets mulje? Varu on eelkõige vaja ehk lõpp-peatusesse jõudmiseks,
eriti Jõgeval jm jaamades. Maanteeamet ju kahjuks ei lubanud Viljandi
bussijuhtide taotlust rahuldada. Nemad soovisid luba väljuda peatustest
kuni 3 min varem. See oleks aga väga vajalik, eriti teeremonte
arvestades.
Sellistes
ootekodades tuleks paigaldada laiemad istepingid, kus vajadusel matkaja
saaks halva ilmaga olla ja isegi selga sirutada!
Aih, kui ilusaid vaateid oli!
Huvitav
aga on, et ajal, kui räägitakse aina ohutusest, on Mäealuse bussipeatus
suure languse järel otse kõvera taga! Kus on Transpordiameti silmad?
Siin tuleks hästi kaaluda õigemat asukohta. Muidugi oleks hea see teha
veidi Mustvee poole, kus tee on küll languses, aga sirge. Üheks
põhjuseks seegi, et seal on koht, kus käiakse ka kelgutamas!
Otse
ees, teisel pool jõge peaks siis olema Jõgeva Alevikutee peatus. Ning
nagu olen ak korduvalt rääkinud, Aleviku bussliin eraldi nüüd küll ei
tohiks olla, vaid peavad kuuluma mingi liini juurde, mis teisele poole
Jõgevat sõidab. Soovitavalt siis variandina, kus Alevikust tagasi
bussijaama saabub 3 posti juurde, mida täna ei ole, aga peaks olema
parkla juures, kus otse saab minna rongile. Seejärel ootaks rongi ära ja
sõidaks edasi. Ning loomulikult läbi linna sõidaks Piiri ja Tähe
peatuste kaudu. Korruselamute juurest peaks saama võimalikult paljudele
bussidele. Täna ei saa enam loota, et inimesed tuleks bussile kui peatus
väga kaugel, bussid tuleb viia ikka inimeste juurde.
Siimusti,
Põltsamaa jt bussid siis väljudes bussijaamast, sõidaks läbi peatused
Tähe, Piiri ja Uku. Mustvee, Palamuse jm bussid aga saaks sama teed pidi
sõita (või Piiri peatusest sõita Aia tn pidi linnast välja, järgmine
peatus Jõgeva Alevikutee) ja loomulikult võib sõita nendega ka
linnasiseselt. Miks vallas ei soovita oma inimestele ja ka külalistele
paremaid võimalusi pakkuda, on arusaamatu.
Nende majade juurde olekski Tähe peatust vaja.
Busse
sõidab ja mitte vähe. Kuid raisata maksumaksja raha, sõidutada busse
suvalistel ja läbimõtlemata aegadel, on kuritegelik! Rääkimata sellest,
et nädalavahetuseti on bussiliiklus maakonnas s.... mis s....!
Hea kui saab vahel ka kaubaronge pildistada. Väljavedu Jõgevalt.
Rongide sõiduplaani bussijaamas aga ikka veel pole ja seda ei kuva ka väljasolev ekraan.
Huvitav,
enamjaolt liiguvad bussid-rongid võimalusel nii, et jõuavad keskustesse
veidi enne täistundi. Jõgeval aga kipuvad igasugused bussid jõudma
kohale PEALE täistundi ja ikka nii, et saabuvad PEALE rongi? On see
mingi kohalik innovatiivne lähenemine? Mustveest tulles tahad rongile,
siis istu ja oota?
Jõgeva
Alevikku ja tagasi sõitev buss. Harva, aga sõidab. Ja loomulikult
saabub siia tagasi 4 min peale Tallinna rongi väljumist.....
Riik
on pannud siiagi väga palju oma- ja euroraha, vallaametnikud aga
torpedeerivad arenguid? Hea on ennast esitleda piltidel koos
vallarahvaga, arutamas nendega asju jne ning teisest küljest mitte
võimaldades häid sõiduvõimalusi?
Jaama ooteruum pole enam ammu kasutuses. Eesti Raudtee pole ju mingi regionaalpoliitikaga tegelev asutus, eks ole?
Kaubarong
pani ülekäigud küll tükiks ajaks kinni, aga siiski vedas selle lohe
piisavalt vara paika ja rongile tulekuid ei seganud.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar