Blogiarhiiv

pühapäev, 6. märts 2022

Küsimused Jõgeva vallavalitsusele ja Laiuse mägi. Jaan 2021.

 

Reede, 8. jaanuar 2021

Küsimused Jõgeva vallavalitsusele.

 

 
Küsimusi on VÄGA palju, aga esitame siin vaid mõned.
 
1. Miks ei ole tehtud bussipeatusi siiani Aidu järve teeotsa, Jõgeva aleviku tee peatust Pedja jõe silla juurde, Laiuse linnusevaremete juurde, Tähe tn lähedale jm?
2. Miks bussiliine suunatakse läbi linna mitte kesklinna kaudu vaid linna ääres olevat tänavat pidi?
3. Milliseid ettepanekuid bussiliikluse muutmiseks on vald ÜTK-le teinud ja millised on vastused?
4. Millal võetakse käsile rongide ja busside sidumise teema?
5. Kui kaugel on asjad Mäealuse peatuse ümberpaigutamisega ohutumasse kohta? 
6. Millal nimetatakse ümber bussipeatused? Jõgeva = Jõgeva Jaam, Vägeva = Vägeva Jaam?
7. Millal taotleti Eesti Raudteelt peatuse Endla ehitamist Tooma tee juurde? Või tagatakse bussidega peatusest Vägeva Jaam kordi päevas võimalus rongidelt sõita Toomale?

Ma saaks aru, kui Jõgeva vallas ei osata näha puudusi ja seda tõesti vist ei osatagi, aga neile on juba aastaid tähelepanu juhitud! On tõesti arusaamises probleeme? Maakonnas ühistransport peab olema sellisel tasemel, et siiakanti tahetaks tulla aina rohkem ja rohkem!

Ning sisimas (see pole vaid Jõgevamaa probleem) ei mõista ma mitte kuidagi, miks ei saa oma tööd teha normaalselt? Vaikida, eirata või siis kui vahel ka küsida selgitust, siis hirmuga, et ... äkki tulebki tööle hakata, kui asi kätte võtta!? Kui kardad tööd, pole vaja ronida "elu edendama"!? Vähe sellest, tegijatel on olemas tasuta nõu, minu poolt juba väga pikka aega! On olemas asjalikke bussijuhte, kes ka teavad, mis ja kuidas? Isegi ÜTK juht tema sõnade järgi otsustades TEAB ühte koma teist! Kui sellistel puhkudel aga aastast-aastasse midagi ei muutu, siis ongi tegu tahtliku mittetegutsemisega?
 
 
Fotoaparaat aga vedas kolmandat korda alt. Kolasin ringi ilusaid talvevaateid jm otsides, aga Laiusel ilmus ekraanile kiri, et mälukaarti pole! Taas siis juhtus see, et mälukaart kuidagi pesast "välja hüpanud" ja aparaat enne märku ei andnud. Nii saingi teha vaid lohutuseks mõned pildid Laiuse lossimäel. Jõgeva ja Kassinurme kandi omad läksidki vett vedama. Kahju on muidugi, aga mis parata. Kuid Kassinurmel käidud sai. 
Kunagi eeldasin, et sinnagi vaja Kalevi rongipeatus taastada, täna olen aga kahtleval seisukohal. On ju piirkonnas talvetegevusteks muidki kohti ja ehk piisab siin normaalsest bussiliiklusest? Seotuna rongidega muidugi. Sest tullakse sinna vahel ju ka kaugemalt ja mitte ühekaupa. Kuigi meil ei suudeta isegi seda tagada. Jõgeva ÜTK on üks nõrgimatest Eestis ja vallal puudub igasugune huvi ning tahe ühistranspordiga tegeleda! Tuleneb see erakondlikust vaenust, kus mõni erakond ongi eeltasutud bussiliikluse ja ehk ühistranspordi vastane? Või lihtsalt laiskusest ja lohakusest?
Kommertsliinid sõidavad kolm (neli) korda päevas, kui vaadata sõiduplaane just E-P. MITTE ÜKS neist ei ole Jõgeval rongidega sobitatud. Ning enamus neist on just kiirrongide aegadel ehk et saaks ju sõita ümberistumisega Kaareperesse ja mujale. Ei taheta reisijaid? See küll natuke teine teema, aga siiski.
Varahommikust bussi ma ei arvestanud Tartu poolt, mis aga kogemata on sattunud sellisele ajale, et saab Jõgeval rongile istuda. Kassinurme "seiklejad" kasutaks seda aga harva, kohalikel siiki annab võimaluse. Go Bus liin 230 jõuab Jõgevale 12.52, rong sõitis ära 16 min varem. Mk-Reis-X jõuab just kahe rongi vahel, aga eks tunnijagu nihutamisel võivad ka omad miinused olla. Küll tasub mõelda sellele, et kohati saaks Tartu - Jõgeva - Rakvere bussid ümberistumisi tagada mitte ainult Jõgeval vaid ka Rakvere Jaam peatuses.
Kohalike liinidega aga ei maksa üldse arvestada, need on sel suunal praktiliselt olematud.

Kes aga on siis need tegijad? Õigemini, mittetegijad? Vallavanemaks on Tiit Lääne, abivallavanemad Terje Rudissaar ja Aive Tamm, vallavalitsuse liikmed Triinu Palmiste ja Priit Põdra. Liiklus, turism, piirkonndade teemad on valdkonnad, millega nad kõik seotud. Vallavolikogu esimees Aivar Kokk, aseesimehed Andrei Fedossovski ja Marek Saksing. Valimiste lähenedes tasub meelde jätta need, kes oma tööd piisavalt hästi teha ei taha. Kuigi eks samasugune oli olukord ka siis kui eesotsas oli Aare Olgo jt. Ju siis on tegu patoloogilise ükskõiksusega!  Välja arvatud enne valimisi või opsoitsioonis. Siis ollakse ohtrasõnalised ja tehakse "konstruktiivset kriitikat" ning antakse mõista, et ollakse ainukesed, kes isegi unne suikudes mõtlevad kõikidele inimestele.....
Selge on, et vallavalitsuse asi on teha vajalikud ettepanekud bussiliikluse osas ÜTK-le. Eriti täna, kui ÜTK töötajad ise asjast väga ei jaga. Bussipeatuste tegemine on samuti valla rida, ka siis kui tegu riigiteega, sest vald peaks vastavaid ettepanekuid MNT-le tegema. Täna siis Transpordiametile.

Bussiliiklusega aga igal pool muresid palju!

 
Aga hea seegi, et Laiusel sain aimu mälukaardi probleemidest, nii sain vähemalt siin vaateid jäädvustada. Ülal jalakäijate sillalt vaade Laiuse jõele ülesvoolu ja all siis allavoolu.





 
Maanteelt vaade Mustvee poole.

 
Ja Jõgeva poole. Kuigi päikest polnud andis lumi ja taeva värvide mäng täielikku naudingut! 
Kas bussipeatus peaks siin olema mõlema suuna puhul parklas, et inimesed ei peaks teed ületama või Mustvee suunal parklas ja vastassuunal tee ääres, on juba otsustamise küsimus. Arvestades vajaliku ootekoja küsimusega oleks muidugi parem, kui buss peaks sisse pöörama. Ja normaalset ootekoda on siia vaja kindlasti. Väga normaalset. Kinnist ehk siis uksega ja seest laiade pinkidega.
Muide, varemete juures olema ka elekter, seega saab ka siin platsil selle tagada. Ning ootekoja saab planeerida nii, et soovi korral oleks olemas ka poolkinnine katusealune teeäärsete müüjate jaoks.

Imestama paneb muidugi see, et tänaseni pole vallas ise nii elementaarsest asjast nagu bussipeatus, aru saadud?

 
Maanteesillalt allavoolu jäi puude vahelt pildile ka Otiaru paisjärv, kus samuti ujumas käiakse.



 
Praegune olemasolev katusealune muidugi tore asi! Olemas paistis olema isegi käimla.

 
Muidugi tekitab siingi küsimusi, miks ühed stendid siin, teised seal?









 
Tundus, et hiireviugi kohal.


 
Päris paljudel liinidel on sõiduajad väga lahjad! Olgu siis Puurmani kaudu Põltsamaale või mujale. Väike varu on alati vajalik, aga see ei pea tähendama sõiduplaane, kus buss peab venima või peatustes aega parajaks tegema. Või on siingi põhjuseks soov jätta ühistranspordist võimalikult vilets mulje? Varu on eelkõige vaja ehk lõpp-peatusesse jõudmiseks, eriti Jõgeval jm jaamades. Maanteeamet ju kahjuks ei lubanud Viljandi bussijuhtide taotlust rahuldada. Nemad soovisid luba väljuda peatustest kuni 3 min varem. See oleks aga väga vajalik, eriti teeremonte arvestades.






 
Sellistes ootekodades tuleks paigaldada laiemad istepingid, kus vajadusel matkaja saaks halva ilmaga olla ja isegi selga sirutada!
 


 
Aih, kui ilusaid vaateid oli!

 
Huvitav aga on, et ajal, kui räägitakse aina ohutusest, on Mäealuse bussipeatus suure languse järel otse kõvera taga! Kus on Transpordiameti silmad? Siin tuleks hästi kaaluda õigemat asukohta. Muidugi oleks hea see teha veidi Mustvee poole, kus tee on küll languses, aga sirge. Üheks põhjuseks seegi, et seal on koht, kus käiakse ka kelgutamas!




 
Otse ees, teisel pool jõge peaks siis olema Jõgeva Alevikutee peatus. Ning nagu olen ak korduvalt rääkinud, Aleviku bussliin eraldi nüüd küll ei tohiks olla, vaid peavad kuuluma mingi liini juurde, mis teisele poole Jõgevat sõidab. Soovitavalt siis variandina, kus Alevikust tagasi bussijaama saabub 3 posti juurde, mida täna ei ole, aga peaks olema parkla juures, kus otse saab minna rongile. Seejärel ootaks rongi ära ja sõidaks edasi. Ning loomulikult läbi linna sõidaks Piiri ja Tähe peatuste kaudu. Korruselamute juurest peaks saama võimalikult paljudele bussidele. Täna ei saa enam loota, et inimesed tuleks bussile kui peatus väga kaugel, bussid tuleb viia ikka inimeste juurde.

Siimusti, Põltsamaa jt bussid siis väljudes bussijaamast, sõidaks läbi peatused Tähe, Piiri ja Uku. Mustvee, Palamuse jm bussid aga saaks sama teed pidi sõita (või Piiri peatusest sõita Aia tn pidi linnast välja, järgmine peatus Jõgeva Alevikutee) ja loomulikult võib sõita nendega ka linnasiseselt. Miks vallas ei soovita oma inimestele ja ka külalistele paremaid võimalusi pakkuda, on arusaamatu.


 
Nende majade juurde olekski Tähe peatust vaja.


 
Busse sõidab ja mitte vähe. Kuid raisata maksumaksja raha, sõidutada busse suvalistel ja läbimõtlemata aegadel, on kuritegelik! Rääkimata sellest, et nädalavahetuseti on bussiliiklus maakonnas s.... mis s....!












 
Hea kui saab vahel ka kaubaronge pildistada. Väljavedu Jõgevalt.




 
Rongide sõiduplaani bussijaamas aga ikka veel pole ja seda ei kuva ka väljasolev ekraan.

 
Huvitav, enamjaolt liiguvad bussid-rongid võimalusel nii, et jõuavad keskustesse veidi enne täistundi. Jõgeval aga kipuvad igasugused bussid jõudma kohale PEALE täistundi ja ikka nii, et saabuvad PEALE rongi?  On see mingi kohalik innovatiivne lähenemine? Mustveest tulles tahad rongile, siis istu ja oota?

 
Jõgeva Alevikku ja tagasi sõitev buss. Harva, aga sõidab. Ja loomulikult saabub siia tagasi 4 min peale Tallinna rongi väljumist.....



 
Riik on pannud siiagi väga palju oma- ja euroraha, vallaametnikud aga torpedeerivad arenguid? Hea on ennast esitleda piltidel koos vallarahvaga, arutamas nendega asju jne ning teisest küljest mitte võimaldades häid sõiduvõimalusi?



 
Jaama ooteruum pole enam ammu kasutuses. Eesti Raudtee pole ju mingi regionaalpoliitikaga tegelev asutus, eks ole?



 
Kaubarong pani ülekäigud küll tükiks ajaks kinni, aga siiski vedas selle lohe piisavalt vara paika ja rongile tulekuid ei seganud.









Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar