Paskvilli eest 2.69.
Taavi
Aas peab hommikul vara ohkama, sest lipulaevana end kujutlev ajaleht
teeb kriitikat. Sulev Vedlerilt küsiks ma aga otse, nagu klassikafilmis:
"Mis tead sina sitavares regionaalpoliitikast"?
Hommik
algas suure ohkega Eesti Ekspressi artikli tõttu. Vedler kritiseerib
inimestele äärmiselt olulisi transpordiprojekte nagu tasuta
ühistransport, Riisipere-Haapsalu raudtee, Pärnu lennuväli.
Ühelt
poolt ajakirjanikud nõuvavad, et riik tegeleks hoogsasti
regionaalpoliitikaga ning teeks suuri transpordiprojekte. Sel hetkel,
kui riik hakkab neid projekte tegema, siis öeldakse, et tegemist on raha
raiskamisega. Äkki otsutaks ära, kas riik tegeleb regionaalpoliitikaga
või ei?
Mina
aga pole ammu nii vihastanud, õigemini mitte vihastanud vaid mornilt
põrnitsenud seda artiklit. Mõni nimetab Eesti Ekspressi kollaseks
ajakirjanduseks, mina aga otse sopaleheks!
Taavi
Aas on minister, kelle juhtimisel tõepoolest midagi tehakse ja midagi
tehtust ongi ülioluline. Kuid samas ta eksib üsna sageli. Nii ka siin.
Sulev Vedler ei kritiseeri vaid loobib tellitud soppa! Sest seda lugu ei
saa kirjutada ilma tellimuseta või/ja kaine peaga! Kuidas on võimalik,
et nii oluliste teemade juures on EE tase alla Kroonlinna nulli? Näed,
on võimalik, sest nende tase ongi selline!
Esimesena
saab "kriitikat" eeltasutud bussitransport ja selles tuuakse välja, et
Eestis on bussiliine, kus ühe reisija vedu maksab isegi 100 eurot. Mina
olen näinud infot, kus mingitel erijuhtudel maksis mõnikümmend eurot,
aga see selleks. See, et Taavi Aasa juhitud ametnikud ei oska ega suuda
liinivõrku korrastada, ON suur probleem, aga see ei tähenda, et
eeltasutud bussiliiklus TERVIKUNA oleks vale, ei paista kuskilt. Ammugi
siis Vedleri soigumisest.
Ja
kogu kriitika? Ei, leheruumi vist palju ei lubatud, seega hüppab Vedler
kohe teiste "toredate transpordiprojektide" juurde. Mu kirjutise
alguses oli kohe üks küsimus ja kui Vedler natukenegi tahaks teadmisi,
võinuks ta ammu ühendust võtta või kasvõi FB-s vaielda. Muidugi seda ei
juhtu, sest ta ei tohigi lasta teadmistel peas valitseva sodi hulka
sattuda!
Turbas elab alla tuhande elaniku. Paljud neist sõidavad isikliku autoga, mistõttu rongid on tühjad.
Kas
ühistransport peaks panema inimesi niisama rongidesse ja bussidesse
tulema? Kas Vedler tõdeb "fakti" või esitab küsimuse ja tahab teada,
MIKS?
Ma
ei hakka elementaarseid tõdesid korrutama, toon vaid ühe fakti.
Riisiperes elab veel vähem inimesi ja varem sõitsid mitmedki Turba
inimesed autodega selle lühikese vahemaa, et rongile minna. Nüüd ei pea
enam sõitma, sest saab ukse eest rongile. Kas on vahe sees? Ning see
ongi regionaalpoliitika koos keskkonnahoiuga. Eriti ka nende autode
arvelt, millega ei sõideta enam Turbas olevasse Motomuuseumi! Või isegi
busside arvelt, sest õpilaste gruppidega saab NÜÜD tulla rongiga.
Muidugi,
Mariis Adambergi kommentaaril loos on ka oma tõde sees, aga vaid
osaliselt. Ning üks põhjus, miks veel mõned oma autosid koju ei jäta,
peitub ka Aasale alluvas Elronis. Ka uues, märtsi lõpus kehtivast
sõiduplaanist kaks rongi olulistel aegadel sõidavad vaid Riisipereni.
Nii et tõepoolest, ühistransport vajab muutusteks spetsialiste.
Rohuküla
raudtee teemat puudutab Vedler veidi pikemalt, aga paraku ei räägi ka
küsimustele vastanud Jaanus Karilaid põhilisest. Või rääkis, aga EE ei
trüki seda ära? Rohuküla raudtee ongi regionaalpoliitiline ja sotsiaalne
projekt, sh Hiiumaa jaoks. Ning üks põhitõde Vedlerile teadmiseks -
kui kuskil, nt Hiiumaal või Läänemaal makstakse dotatsiooni bussidele ja
tulevikus rohkem, siis peabki seda tegema mõttega. Ja parem
bussiliiklus Hiiumaal jm sõltub rahade mõtestatud kasutamisest. Sümbioos
rongiliiklusega ONGI seda. Ehk et kulutades raha ühele projektile,
annab see TULU ka teistele. Tulu siinkohal tähendabki ka mõtestatust.
Ning siinjuures on lisaks bussidele osaliseks keskkond, turism jpm.
Turismi väheolulisusest Lääne-Eesti puhul ei saa aga kuidagi rääkida.
ning suvel võib Haapsallu (Lääne-Eestisse) sõitvaid reisijaid olla
rohkemgi kui vastupidises suunas sõitjaid.
Vedler toob rabava
argumendi välja, et ärgem unustagem, riik peab hoolitsema ka Haapsalu
maantee eest. Kulla inimene, kui ei panusta mõtetstatult ühistransporti
pead maanteedele kulutama OLULISELT ROHKEM tulevikus. Krt, seleta nagu
lasteaialastele!
Pärnu lennujaama teemat ma ei valda, seepärast
selle jätan siinsest loost välja. Aga asja point on selles, et meedia ei
tohiks olla lauslolluse eksponeerija! Kui üldse rääkida MILJONITE
NEELAMISEST, siis peaks sopalehtede asemel asja käsile võtma
kvaliteetmeedia, mida meil pole. Sest Rail Baltic neelab SADU miljoneid!
Eristage tõde, EE!
Muide,
loo lõppu lisan ma ühe pildi Nõmmelt. Kui läänlane saab imesiva
tulevikus muuhulgas ka Nõmmele, on seegi osa elukvaliteedist.
Poolnaljatades - tahad minna turule? Istu ristil rongile, tunniringis
sõitu ja head kaubad käes, lõuna söödud ja Õnne tn 13 kohvikuski
käidud....
Taavi Aasale soovitan aga siiski käia ka turult läbi, võtta midagi head ja seejärel oma alluvad tööle panna!
Eesti
Ekspressile kulutatud rahast aga nii palju, et nüüd läheb ajaleht
kenasti vanapaberi konteinerisse. Sest ega rohkem sellega midagi peale
pole hakata, ammugi siis lugeda.
Head ametnikud!
HEAD AMETNIKUD JA POLIITIKUD!
FB:
....kas
Sul on mõni hea mõte, mida peaksid KOV liikmed tegema, et Sinu
unistatud koostöö toimima saaks? Seda, mis ettepanekuid on tehtud
grupis, Sa oled näinud isegi. Seda, et vallavalitsus ei kommenteeri
ühtegi ettepanekut, oled Sa näinud isegi. Seda, et igale kirjale
vastatakse täpselt 30. päeval, oled Sa näinud isegi. Seda, et
kohtumistel jagatud lubadustele tegusid ei järgi, oled Sa näinud isegi.
Sellised
kommentaarid torkavad oma tõelisusega silma. Ametnikud oleks nagu
omavahel kokku leppinud ja/või ei luba "ülemused" neil kommenteerida,
aga tõepoolest puudub igasugune side elanike arvamuste ja omavalitsuse
vm vahel! Imekombel leidub ka üksikuid erandeid.
On mõistetav, et
füüsiliselt ametnikud ei suudakski kõikjal aruteludes kaasa lüüa, kuid
kui suudetakse vahel promoda ennast, oma valimisliitu ja erakonda, siis
peab leidma ka OLULISTE asjade juures ja kohtades võimaluse oma
arvamused kirja panna.
Mis on oluline, on ehk keeruline paika panna? Kui on keeruline, pole ametniku koht ka Sinu jaoks!
Toon
aga ühe näite. Üle Eesti kehtib avaliku bussiliikluse juures veel
iganenud hagete süsteem. Need tehakse pikaks ajaks ja kui sisu osutub
lahjaks, on raske hiljem ka olulisi uuendusi teha. Nii on täna. Seega,
et vältida hilisemaid võimalikke probleeme, peab nii olulise teema
juures ENNE hanget pidevalt aruteludes osalema.
Täna tehakse ka
KOV-ide jt ametlikel FB lehtedel nägu, et KOMMENTAARE EI OLEGI! Huvitav,
miks küll siis seda FB lehte vaja? Ainult enda reklaamimiseks? Kui on
leht, tuleb kommentaare ka näha ja leida võimalusi vastata. Lohakas ja
ükskõikne suhtumine ei ole see, millega tulevikku vaadata ja minna!
Muidugi
on oht, et ametnike ebakompetentsus tuleb välja, aga see on ju vaid
kasuks? Ka kommenteerimine on ametnikule (poliitikule) vaid kasuks, sest
nii saab ta esineda valijate ees ja esindada valija?
FB grupp Eestimaa Transport & Turism:
https://www.facebook.com/groups/1455819854672586
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar