Teisipäev, 21. juuli 2020
Värskast puhkepäeval otse Võrru ei saa!
Värska - Võru suunale on mõned bussid sõitma pandud. Tõsi, nv on selles
mõttes eriti hale! Sisuliselt ei sobi ükski neist bussidest aga Värska
ja Võru vahel sõitmiseks, kuna liiguvad suure ringiga! Muidugi on sellel
ka hea külg, mingid piirkonnad saavad endale mingigi ühenduse! Samas ei
tohi ühegi liini puhul unustada maksumaksja raha otstarbekat
kasutamist, niisama busside sõidutamist. Eelmistes teemades mainitud 5
rongi puhul päevas (Põlvast kaugemale 4 rongi) peaks aga lisama nii
Räpinast kui Värskast busse erinevaid, kuid võimalikult otseseid teid
pidi, läbi Põlva, Veriora, Ilumetsa või ehk ka Orava.
Ristümberistumistega loomulikult!
Minul polnud aga muud võimalust kui sõita ühe bussiga Räpinasse ja sealt
juba teisega edasi. Väga aeganõudev ja eks üksjagu ka ebamugav! Samas
pole mul kiiret, sest see on puhkus. Kel aga tööasjad vm, siis nende
jaoks on see ilmselgelt vaid hädavariandiks, kui sedagi.
Vallajuhid on aga aastaid soovitanud hoida positiivset joont ehk hoida
kriitika vaka all! Aasta 2009 oli üpris ammu, üsna pea aga algas uute
perroonide projekteerimine. Kui Setomaa praegune vallavanem arvab, et ma
tahan viriseda, halvustada, hämada jne, siis oleks huvitav teada, mida
tol ajal arvati rongiliikluse kaasajastamisest? Rongipeatuste nihutamine
olnuks ju selges seoses tulevikku vaatava visiooniga! Kuidas sa muidu
ühistransporti saad kaasajastada? Kui tahad muidugi üldse! Oi, see oli
põnev aeg!
Ei mäleta, et tollal vallavanemad oleks siinkandis väga aktiivselt
aidanud kaasa kaasajastamisele? Vastse-Kuustes sai lausa naljagi, sest
vallavanem pani ikka pirne! Kahjuks tähendas see "naljalugu" seda, et
Vastse-Kuustes ei saagi nüüd 20-30 aastat ümberistumisi planeerida! Vaat
selline tase! Taseme puhul ei tasu unustada ka maavanemaid. Põlvamaal
olid just Isamaa poliitikud maavanemateks ja nende ükskõiksus on siiani
tunda. Kes olid Võrumaal eesotsas? Pole jälle midagi imestada, taas
isamaalased. Eks juured peitugi 21. sajandi teises kümnendis...
Tausta pean aga natuke selgitama. Sest siis on lihtsam mõista minu
emotsionaalset ja ehk ka ründavamat vaatenurka. Ei tohiks ju poliitikud
ja riigivõim just nimelt lubada endale venitamist, ükskõiksust ja
hoolimatust. Ei inimeste vastu ega ka mitte nende poolt antava maksuraha
vastu.
Aga kõige sellega kaasnes minu poolt aastate jooksul väga põhjalik ja
tihe kirjavahetus erinevate osapooltega, kus oma arvates piisavalt
põhjalikult ka vajadused selgeks tegin. Kuid täna on näha, et ei ole
siiani mõni tuhkagi aru saanud!
Ilumetsa puhul oli algselt hirm, et peatust ei tulegi ja kohalikud tegid
aktiivset piirkonna tutvustamist. See oli aga siiski ajakirjanike
apsakas. Ülal tõin lingi, kus esialgne analüüs peatuste kohta. Olnuks
vallavanemad (nemad pidid ju ka kooskõlastamises osalema) aktiivsemad,
võinuks ehk mõnigi viga saada parandatud!
Ja kui mõni külapoliitik ütleb, et ma virisen, siis oleks põhjust ehk
peeglisse vaadata? Kus on Ruusal, Ilumetsas jm perrooni juures
bussipeatused? Räpinaski nüüd vallavanem, kes tollal oli samal kohal
vist Veriora vallas. Kui heaks on muutunud bussiliiklus Veriora jaamas?
Miks siiani pole peatust Ruusa Jaam, Orava Jaam, Veriora Jaam? Ehk et
mõnes kohas on peatus isegi olemas, aga peatused siiani ümber
nimetamata!? On see positiivne joon töötegemises? Kui sellistest
asjadest rääkida ligi kümme aastat, peaks see ju isegi külapoliitikutele
kohale jõudma? Muidugi pole see vaid nende süü, kuid .....
Muidugi peaks täna hoopiski Põlva suunalt Koidulas saama rongiga edasi
sõita. ja mitte Piusani vaid Valgani! Kui siin-seal sotsid ja
rehvormarid kiruvad täna valitsust kuidas jaksavad, siis aastaid tagasi
Urve Palo (SDE) keeldus isegi piirkonna arengukava allkirjastamast, kui
sealt rongiliikluse punkti välja ei võeta! Ja Hanno Pevkur (RE) oli vait
kui sukk sealsamas kõrval?
http://eestimaablogi2.blogspot.com/2015/04/urve-palo-oli-voru-rongijuht.html
Tundub, et vigu rohkem ikka neis, kes kuidagi neid tunnistada ei suuda?
Tee peal võis aga "asjalikke tegelasi" jalutamas näha!
Metsateema muidugi omaette teema. Kas meil metsa palju või vähe? Ja kui
palju on see mets siis mets või millal saab päris metsaks?
Isu ajavad peale....
Iseenesest pole Värska ja Räpina vahel bussiliiklusel väga viga, kuid kaugemale saamiseks häid võimalusi pole.
Ohoo, Räpinas ka laat!
Paraku osta polnud siit suurt midagi. Enamuses vaid riiete müüjad.
Kui vallaametnikud peaks vahel ehk kohustuslikult ka ühistranspordiga
sõitma, siis mõnikord tundub, et ka ratastooliga peaks oma valdustes
panema neid olusid katsetama? Või on siingi hange alles väljatöötamisel?
Omal ajal lõigati ehk lintegi, aga rohkem auto- või kabinetiaknast ei
näe?
Hea Kodu Koht? Kas ikka on? Vallavanem ju tuntud ühistranspordi
vastalise erakonna liige ja mitte mingisugustele kirjadele ei vasta, ehk
et on "tasemel" nagu Isamaa ikka? Minu jaoks tähendab hea kodukoht
siiski ka head liikumisvõimalust ja rohelist mõtlemist! Ja seda, et
kriitikat võetakse tõsiselt ning püütakse lahendusi leida. Või vähemalt
selgitada, millistel põhjustel miski venib vms.
Kuuldavasti pole paljud Räpinas sellise "heakoduvalitsemisega" rahul. Ju
siis on ikka midagi väga mäda? Isamaa on aastatega üpris palju
panustanud maaelu halvenemisse, nii maavanematena kui muul moel. Rohkem
huvitab neid annetused erakonnale....
Väga lahedad männid tee kõrval!
Floksid mulle aga eluaeg ühed lemmikud olnud. Ka vanaema talus aiatee oli nendega palistatud.
Teel pikalt remont. Õnneks on bussi sõiduplaan enam-vähem ja pole karta,
et Koidula rongile ei jõuaks, kui tahaks. Murekohti on siin aga siiski.
Nagu eelnevaltki korduvalt kirjutanud, siis läbi aastate on poliitikud
ja ametnikud palju rääkinud "Pargi & Sõida" süsteemist. Kuid
järjekordne teeremont, kus mitte ühegi bussipeatuse juurde ei tehta
ühtegi parkimiskohta! Mitte üheski peatuses ei paigaldata asjalikke
ootekodasid! Milles on asi?
See käkerdis jääb ka uues peatuses alles?
Siin vist maarjakaske istutatud?
Ilus haljastus!
Ja jõudsimegi Veriora jaama. Bussipeatus ümber nimetamata. Vaatasin enne
ka sõiduplaani, peatus.ee andis teada, et buss väljub siit 5 min enne
rongi saabumist. Uus peatus.ee versioon aga näitab hoopis siiasaabumise
aega, mitte väljumist. Ei tea, kuidas sellise taseme juures tulevikus
reisijad hakkavad infot saama ümberistumisvõimaluste kohta? Kui on
ristümberistumine, peaks see portaalis ka mõlema aja näitamisega selgelt
arusaadav olema!
Õnneks selgus aga, et buss ootab siiski rongi ära. Tõsi, kasutajaid
harva, sest kindlasti paljudeni pole teave sellise võimaluse kohta isegi
jõudnud! Tõsi, Tallinna suunalt rongiga tulles peab Tartus ümber
istuma, aga see on üpris hea variant, sest rongid peatuvad ühe perrooni
ääres. Ja kahjuks pole bussiliini 161A ka tööpäeviti käigus, selle
asemel haigutab Räpina - Võru bussiliikluses 7-tunnine auk!
Küll aga toimib siin P&S? Või mis? Performance?
Vaade Orava suunas.
Veriora vallavanema, vabandust, nüüd siis Räpina vallavanema tubli töö tulemus? Muidugi saab alati ÜTK kaela süüdistused lükata?
Arusaamatu küll seegi, kas 161A puhul väljuvad siit siis kaks bussi üksteise järel?
Muide, ka liinikirjeldustes puudub Veriora Jaam. See aga oleks see, mis
annaks aimu, et ümberistumisvõimalused võivad olla. Igale reisijale. On
ju selge, et maakonnaliinide puhul ei kujuta iga reisija ette kaarti
silme ees, mõeldes, kus võib bussiliin raudteega ristuda. Või siiski
pole see veel tänagi selge? Bussipeatuste nimede põhimõtet jm nii
lihtsalt ei mõistetagi, on ju näiteid, kus ümbernimetamised hoopis
halvendanud selgust ja arusaamist. Muidugi käib ka see jutt virisemise
alla, mis sest, et välismaal ammu asjad läbi mõeldud. Tuleb aga hoida
positiivset joont ja mitte märgata ümbritsevat!
Muide, T ja N on buss 24C Räpinast Verioral 3 min peale Tartu - Tallinn
rongi väljumist! Ooteaega pole. Kuid peagi muutub ka rongide sõiduplaan
ja siis saab ehk asjad paremini joonde.
Remonditud teelõigul näha, et mingeid asju küll tehakse. Aga ainult mitte bussipeatustes, mida vaja!
Või siiski? Uut tüüpi ootekodade paigutuslahendused?
Kuhu siin pargib auto see, kes bussile kellelgi vastugi tuli? Kas siinkohal on asfaldi kokkuhoid tõsiselt karm?
Hea aga kui maal on inimesi, kes tuntud "elumaalhoidva" kauplusteketi suletud poe tööle suutis jätta!
Võrru jõudes saab aga kohe järjekordselt aimu ühest suurest puudusest -
Põlva ja Tartu suunalt ei saa enamasti bussiga kaugemale Võru
bussijaamast. Kuigi võiks öelda, et iga teise bussiga vastassuunast
sõites saab aimu, et teise linna otsa ja mitmesse vahepeatusesse peaks
ka sealt poolt saama. See on nii elementaarne, aga mitte kuidagi selleni
ei jõuta!
Buss, millega mina tulin, peatus aga kenasti Nöörimaa, Paju ja Kesklinna peatustes. (peaks olema nimega Võru Kesklinn).
Muidu aga võttis Võru vastu imeilusa kuuma ilmaga! Oeh, ohkasin natuke....
Võrus on veel maju, mis pintslit jm ammu pole näinud, aga on ka palju väga ilusaid ja säravaid maju!
Selliseid /tagant uksega suletavaid) müügikioskeid võiks aga üle
Eestimaa palju olla. Nii teeäärsetes müügikohtades kuigi osalt ka
sobivatel puhkudel bussipeatuste parklates.
Keskväljakul torkasid aga silma endiselt need "tankitõkked", mille
vahele midagi istutatud endiselt ei ole. Eks Võru linnapea itsitab tihti
pihku, kui rääkida millegi vajalikkusest, aga see on juba tema tase!
Üldiselt jättis aga keskväljak mahajäetud tunde. Siin on vaid üksik
pitsakohvik, trööstitu lagedus ja lõõskav päike. Väga palju kulutati
siis asjade peale ja tegelikult mulle see omapära meeldib! Need suurte
ratastega vahvad asjad! Aga elu ei ole! On pingid ja on "letid", aga
müügil pole midagi! Ja kes siin kõrvetava päikese all müüa tahabki? Või
samamoodi siin siis midagi osta ja näkitseda? Või arvab linnapea
endiselt, et kõik on parimas vinks-vonks korras?
Võru linnaliiklus nüüd ümber muudetud. Hästi või halvasti, ei oska ma
kahjuks öelda. Nii palju tean, et bussijaama bussidele minekuks need ei
sobi. Ja seda enam peaks maakonna- ning ka kaugliinid alustama kaugemalt
linna seest või Koselt! Ega tulevikus nagunii bussijaamal kaob tänane
funktsioon, sest bussid peavad olema siis seotud ka rongidega Võru linna
uues peatuses!
Ahjaa, linnapea on ju samast erakonnast, kus Võru "piilupart" Urve Palogi! Tema ju pani põntsu igasugustele rongiootustele!?
See siin on muidugi suur ilu! Kuid mitte vari....
Sõiduplaani vaatamiseks aga suruge ennast julgesti siia vahele. Ongi hea bussi vastu toetada!
Puid on ja pink on. Aga varju ei ole?
Varju pole siiani ka bussipeatuse parklas, bussijuhidki peavad oma
tööhobustega kõrvetava päikese all seisma! Ehk tasuks Võru linnal mõni
asjalik haljastusspetsialist tööle võtta? Veel parem kui selline, kes
autos ei istuks või kabinetis?
L ja P isegi bussijaam kinni?
Burks oli päris hea!
Majutuse hinnad Võrus just väga odavad ei ole. Kuskil keskusest eemal
hostelis ehk küll, aga paraku eelistan kesklinnas olemist. Samas on ka
nauding tähtis! Muide, all on pubi ja seal muusika õnneks vali ei olnud.
Siiski on aga väga vaikses toas uinudes tunda kuskilt tulevat vaikset
tümpsu! Nii tunnedki kuidas ei ole häiriv mitte muusika vaid tümakas!
Ometi olen majutusega rahul. Vaid kohvi-tee ja suhkur peaks küll hinna
sees olema! Kohvipakk jäi aga minust järgmistele külalistele maha. Nii
et mõneks ajaks on sellega hooleta.
Visuaalselt aga tundub, et bussiliiklus on Võrumaal tihe? Osa busse
muidugi liiguvad tühjalt bussijaama. Samas on Võrumaal bussiliiklust
arendada üpris keeruline, piltlikult öeldes vaja busse sajasse suunda.
Ja kui erinevates kohtades on veel külateid väga tihedalt, siis
eeldataksegi sageli, et igast külast peakski buss läbi sõitma. Ometi on
see kahes mõttes halb variant, sest esiteks killustub liiklus niivõrd,
et keegi ei võida. On ju busse minimaalselt vaja 3-4x päevas väikeses
kohas, et asjal mingigi tulemus oleks. Kui aga suunata see erinevaid
teid pidi, nii et kellelgi pole sisuliselt sõiduvõimalust, ongi asja
tulemus halb. Teiseks mõjutab see ka busside sagedust nädalavahetusel ja
seni ongi ju keskendutud pigem tööpäevadele. Puhkajad, kes siia
tulevad, ei ole ju alati autoga turistid vaid pilt hoopis kirjum. Ja eks
autogagi tulija võiks vahel ringi vaadata hoopis bussiga sõites?
Siin tundub hea kohvik olema.
tamula ääres on alati mõnus pilte teha, on palju valguse mänge.
Rand üpris hästi korda tehtud, on palju pinke, on lastele mänguvõimalusi
jpm. samas oli selle kuumusega eriti tunda vajadust varjualuste järele.
Jah, saab küll pargis istuda, kui aga ka ujuda vaja ja asju valvata,
siis on keerulisem. Varjulised kohad oleks täiesti elementaarsed ja
samas lihtsalt teostatavad. Praegu on ainuke võimalus bangalosse pugeda.
Teine probleem on joogivesi. Katariina alleel on selline kaev olemas,
rannas aga mitte. Tualetist ehk hädapäraselt saab vett, aga see pole
lahendus. Tegelikult peaks veevõtukohad olema selgelt leitavad ja
tähistatud. Võib ju arvata küll, et juua saab osta. Kuid kas ikka on
õige aina uusi ja uusi plastpudeleid soetada ja sellega toetada looduse
hävitamist?
Huvitav on asja juures veel see, et AS Võru Vesi isegi avalikult ei
vasta küsimusele, kus on linnas joogivee kraanid!? Strateegiline saladus
või lihtsalt lollus?
Siinsamas skeemil puudubki tähistus.
Tore on aga, et puitpingid on üle immutatud ja peab lootma et edaspidigi
neid ja terassilaudu jälgitakse ning hooldatakse. Kallid asja ju
inimeste heaks tehtud ja seda enam peaks need pikalt kestma.
Suur pluss siin rannas on muruala ja see huvitavalt kujundatud. On näha,
et läbimõeldult. Kuid just siin võinukski olla ka varjualused.
Selle koha otstarve aga mõistetamatu. Ei lase ju lastelgi ronida
sellisesse vette? Muide, siin ka kraan olemas. Kindlasti aga mitte
joogivee saamiseks?
Pole juhtunud nägema kordagi seda laeva sõitmas. Aga olen siin muidugi
ka vähe olnud. Ehk oleks mõttekas ka mingeid päikeseloojangureisi
korraldada?
Minult küsiti ka paadilaenutuse kohta, aga paraku ei osanud ma midagi
vastata. Kuigi endalegi meeldib sõita, aga ehk olen laisaks muutunud.
Purskakevust peaks vesi jooksma järve? Nojah, seda võib ju ka vee
raiskamiseks pidada, tasapisi ju suundume vee korduvkasutuse poole, aga
sellised lahendused kallimad. Samas oleks see väikelastele ju väga põnev
võimalus?
Lastele siin aga mõeldud on. Iga väiksemgi atraktsioon on neile põnev ja pakub tegevust pikalt.
Tamula hotelli ma seekord ei valinud siiski. Pean ju ka muud proovima ja eks ka hinnavahe ole mõjur.
Mõnus muru!
Jäätisekokteile saab siin ja bangalos. Kulus ära!
Palmi "varjus" saab muidugi olla?
Plaan oli esmaspäeval minna tuurile Rõugesse ja Haanjasse. Samas kuumus
mõjutas otsustamist jätkuvalt ning nagu selgus, siis igal hetkel ei ole
ka bussiliiklus kõige toetavam. Busse on, ses mõttes on võimalusi.
Teisest küljest eeldasin, et Rõuges on kolm tundi kohalolemiseks ehk
liiga palju, enne aga Haanjasse edasi ei saa. Ka vastupidiselt ei
tahtnud ajad sobida. Nii mõtlesingi, mida ette võtta. Õnneks toimib veel
ka vana.peatus.ee
seega saab ka mõistlikul moel plaane teha. Uus variant solgib selle võimaluse täiega ära!
Reform pidi ju kaasa tooma hordid töötuid apteekreid? Ja kes on Võrus
see pr või hr proviisor, nimega Südameapteek? Ketid ruulivad endiselt ja
aferistid, kes JOKK-skeemiga lepivad, on õnne tipul?
Väljak ka õhtul ilus, aga ikka inimtühi!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar