Neljapäev, 24. september 2020
Igalt poolt natuke.
Neljapäev, 24. september 2020
Niisama nipet-näpet.
On
juba teada, et Pääsküla depoo asukoht on üks asi, mis paneb ronge
tühjalt sõitma sadu kilomeetreid päevas ja sellega kaotame ka aega,
mille säästlikul planeerimisel saaks ehk mõne rongi mõnele liinile
rohkemgi lisada.
Aga vahel seisavad ka rongid pikalt. Nagu see Balti jaamas. Kõige mõttetum on muidugi rongi Koidulas seismine pool päeva. Selle asemel saaks erinevale kaugusele rongi panna sealsuunal 5x päevas käima.
Aga vahel seisavad ka rongid pikalt. Nagu see Balti jaamas. Kõige mõttetum on muidugi rongi Koidulas seismine pool päeva. Selle asemel saaks erinevale kaugusele rongi panna sealsuunal 5x päevas käima.
Ohoh, Ülemistel nägin rongi aknast uhvosid! Või hoopis suur pilvekoletis?
Siia
pidanuks ammust aega tagasi tulema bussijaam! Aga nagu ikka, Tallinna
linnavõimu ega ka valitsust ei huvita! Selle asemel on pankrotiohus
mõttetu koloss!
Kuigi oleks selge, et ühe auto asemel parkimismajas saanuks bussijaama puhul siin palju autosid maanteedelt ära!
Kuigi oleks selge, et ühe auto asemel parkimismajas saanuks bussijaama puhul siin palju autosid maanteedelt ära!
Hea on muidugi, et linnaliinuide peatus perroonile maksimaalselt lähedal.
Ülemiste raudteetunnelist trammipeatuseni ei ole ikka veel märkigi kiosk/kohvik/tunnelist, mis üksiti oleks ka nagu ooteruum?
Või
peaks nimetama raudtee ooteruumiks tinglikult Ülemiste Keskuse eeskoda?
Kui muud ei suudeta teha, siis ehk püüaks keskusega tõesti kokkuleppele
saada?
Rongile saamine siit igatahes lihtne. Piisaks korralikust infost, tualettidest ja kõik?
Hea kui on aitajaid. Iga kübeke on abiks!
Püha püss! Pole näinud selliselt kihutavat ratturit Balti jaamas, lausa perroonil! Kuplialune on mõnel ikka õite tühi!
Kas sobivad Kalamajja või mitte, aga huvitavad ja omapärased osa uusi maju siin on.
Siingi
erinevad majad rivis. Ja kuigi ei saa öelda, et uued oleks kõik
koledad, siis kandi ilmet muudavad nad igal juhul! Mis parata, mina
eelistaks vanu, nende välimus on klassikaliselt stiilsed!
Trammipeatustes on aga endiselt sõiduplaanid kuskil mujal kui katusealuses.
See
maja mu jaoks klassikaline pole, kuigi stiliseeritult justkui vanade
järgi tehtud. Samas on üpris nunnu ja särtsaka värviga? Vaatama kutsub
küll.
Erinevad needki ajaloolised majad, aga vist sobivad paremini kõrvuti?
Trammiga linna peale.
Korterelamud sadama piirkonnas on erinevad ja mingigi omapäraga. Väga kõva ehitus siin piirkonnas igatahes mitu aastat.
Sipsti jõudsin ümber istuda!
Väga hea on see, et Vabaduse platsi trammipeatus uues ja tunduvalt paremas asukohas.
Tööpäeva
keskpaiku. Autodevool ei katke muidu kui vaid hetkeks ehk mõne foori
punase tule ajal. Kuhu sõidetakse linnas keset tööpäeva nii palju?
Uuringutel
käidud aga nagu lipsti. Eks mõne korra tuleb veel üht-teist teha, aga
peaasi, et hoolimata tossamisest pidid kopsud jm seotu olema üliheas
seisus! Arstilegi üllatuseks. Minule positiivseks uudiseks.
Vererõhumuredest aga lahti ei saa ja need jäävad mõjutama endiselt ja
üpris kõvasti. Aga hea, et sain ära käia.
Ühistranspordiga
jõudsin varakult ja õnneks leidsin istepingi ka vilus. Oli ju tänagi
kuigi tuuline veidi, siis ometi väga soe ilm!
No
kui tossan siis tossan. Meeldetuletus aga tänavatelgi olemas, et meri
algab minu ja sinu juurest. Ja looduse puhtus meist sõltubki. Vaatasin
kahele poole, vähemalt poole km ulatuses polnud näha ühtegi prügikasti!
Võimas!
Et siin on joogivesi, saab aimu vaid päikeselisel päeval, kui keegi vett võtnud. Paljud käivad mööda, seda nägemata.
Miljoneid lilli Aafrikast jm ülikaugelt? On ikka keskkonnasõbralikkust siin näha?
Vanalinn oli aga üpris tühi. Kuid ilus nagu ikka.
30% soodust pole paha. 20-eurose hinna puhul on see üpris suur!?
Sügis aga tuleb vääramatult.....
Reede, 25. september 2020
Veel tänavavalgustusest.
Notsh, babulja!
Anekdoot
anekdoodiks, aga tegin 3 pilti. Päris täpne neil olev valgustus ei ole,
aga enam-vähem siiski. Kalamajas renoveeriti maja, selle ees kasvavad
mitut liiki lehtpuud. Muidugi on suvel puud need, mis olenevalt kohast
rohkem või vähem valgust varjavad, sh tänavavalgustust. Tegelikult on
aga just siin puudu tänavavalgustuse post ja seetõttu on siinne hea
näide, kuidas saanuks valgustuse tagada KORDADES odavam kui tänane
tänavavalgustus on. Ulmefanaatikud soovivad tuumaelektrijaama ja nii
huvitav, kui see ka ei ole, siis neile rääkida üleüldisest mõttelaadist
püüda arendada SÄÄSTMIST on nagu hane selga vesi, mitte miski kohale ei
jõua. Seega ei saa ka tõsiselt võtta neid, kes räägivad ülepaisutatult
vajadusest aina rohkem elektrit toota!
Siin
võinuks vabalt minna seda teed, et kokkuleppel Põhja-Tallinna
linnaosavalitsusega leida kaasaegne majavalgustus. Spetsiaalselt
sobitatud valgustid saaksid isegi suure vahemaaga trepikodade vahel
paigaldada nii, et need valgustanuks PIISAVALT treppi, juurdepääsuteed
ja lähikõnniteed. Kui vaja, saanuks ka lisavalgustitele mõelda, mis
kõigele muule lisaks võinuks olla nii ilu lisavad kui ka vähem liikluses
juhte häirivad. Kindel on see,, et saanuks teha TASEMEL. Ja mis veel
olulisem, sääst (maksab küll majaühistu ehk kinnistuomanik, aga see kulu
pea olematu) oleks tohutu! Jäävad ära valgustuspostid, kaablid,
ühesõnaga tuhandeid tonne betooni, metalli jm. Hooldus ja
valgussüsteemide juhtimissüsteemide kulud praktiliselt kaoks ära!
Linnaosavalitsus aga niisama sõrmenipsuga seda teha ei saa! Selleks on
vaja muuta seadusi, kuigi katseliselt saaks ju ikka midagi teha?
Kahjuks
on aga kõik poliitikute taga kinni, keda vastavate seaduste
kehtestamine ei huvita mitte raasugi! Maksumaksja ja keskkond on kõige
vähem olulised asjad, eks ju!
Nii saavad kõrtsikülastajad endiselt käia nurga taga pimedas vett laskmas....
Kus
aga on paljuräägitud valgustugevuse nõuded? Kus pole, seal pole ka vaja
ja kõnniteed halvasti valgustatud? Ja mõelda vaid, kui valgustid on
ikka tänava mõlema poole majadel!?
Minu jaoks on täiesti mõistetamatu, kuidas mitte kedagi selline sääst ei huvita ja raha kulutatakse küll justkui kaasaegse tänavavalgustuse paigaldamise peale, tehes seda kümneid kordi kallimalt kui võiks.
Minu jaoks on täiesti mõistetamatu, kuidas mitte kedagi selline sääst ei huvita ja raha kulutatakse küll justkui kaasaegse tänavavalgustuse paigaldamise peale, tehes seda kümneid kordi kallimalt kui võiks.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar