Reede, 11. detsember 2020
Jõgeva Alevikutee bussipeatus.
Puust
ja punaseks. Kuigi olen korduvalt põhjendanud uute bussipeatuste
vajadust, siis tundub, et leidub inimesi, kelle jaoks on tegu
tuumafüüsikaga. Jõgeval ja Jõgevamaal on neid kohti muidugi rohkemgi!
Mainiks enne Aleviku peatuse juurde jõudmist ära ka selle, et Aidu järve
teeotsa on vaja bussipeatust Aidu Järv, kui just keegi ei lükka mu
väidet ümber. Argumenteerides, miks pole vaja bussipeatust populaarse
puhkekoha juurde?
Muidugi on vaja ka Mäealuse bussipeatus teise kohta tõsta. Praegune asukoht võib kaasa tuua ränkraskeid õnnetusi. Peatus kurve taga kohas, kus peatusest väljuvale bussile võib palgiveokoorem vm selga sõita (oht eriti talvel) ei tohiks olla kunagi võimalik. Aga näe, Jõgevamaal on! Vait on KOV ja vait on MNT!
Teele
asusin muidugi Tallinnast. Selleks, et veel kord näidata probleemseid
kohti, aga teisalt muidugi ka seda, mis paremaks muutunud. Sest
Jõgevamaa on iseenesest väga äge kant!
Muide, valla FB lehel üleskutse aidata kaasa Aasta Teo väljaselgitamisele. Kuid pole üleskutset, uurimaks Aasta Tegemata Tegu?
Muide, valla FB lehel üleskutse aidata kaasa Aasta Teo väljaselgitamisele. Kuid pole üleskutset, uurimaks Aasta Tegemata Tegu?
Peatuseid
juurde on vaja ka raudteel. Äntul ja ka siin Toomal. Endla raba on väga
popp kant. Muidugi võiks ehk tagada ka bussidega siiapääsu, näit
Vägevalt, kuid seal peatuvaid ronge on vähe ja ebasobival ajal. Ja et
seal asi paremaks läheks, on raske loota, sest Elroni asi ju
regionaalpoliitika pole!? Tublid, et väga olulisel ajal uuest
sõiduplaanist 13. dets üks Tartu rong lisandub, aga paraku on see jälle
ekspress ja tundidepikkune paus väiksemates peatustes endiselt alles.
Kuigi just lisanduva rongi ajad sobiks kõikides peatustes peatumiseks
ideaalselt! Millega Elronis mõeldaks, on muidugi raske öelda.
Muidugi pole ka uues plaanis ühelgi kiirrongil peatust Tabiveres lisatud, seegi näitab teatud kärbumist...
Muidugi pole ka uues plaanis ühelgi kiirrongil peatust Tabiveres lisatud, seegi näitab teatud kärbumist...
Muidugi oleks ka praegu peatuvate rongide sidumine bussidega Vägeval abiks. Ja seda poleks keeruline teha, kui ÜTK-d suudaks Elronist erinevalt mõelda! Piisaks vaid Jõgeva ja Paide (Järva-Jaani) suuna bussiliinide ühendamisest. See tähendaks ju häid võimalusi mõlema suuna inimestele! Või on üheks põhjuseks ikkagi tahtlik torpedeerimine? Nagu üks Isamaa poliitik ütles: "Bussiliiklust hakkame arendama siis, kui see jama ehk tasuta bussiliiklus lõpeb!" Isamaa puhul on see muidugi normaalsus, sest nende suhtumine ühistransporti on üle Eesti vaenulik! Aga teised? Majandusministri portfell ju Keskerakonnal? Ja küllap Olgo jt kesikud ka uutel valimistel uhkelt Jõgevamaal kandideerimas ja lubamas?
Jõgevale
jõudes võib aga sageli näha, kuidas siinkandis ÜTK tööd teeb. Õigemini
ei tee! Piisab kui olla jaamas rongide ajal ja jälgida.
Jaamas
asub ka maja, kus sündis Betti Alver. Tegu peaks olema siis tänase
seisuga ka Jõgeva vanima hoonega, sest enne siia jaama tekkimist oli
tegu lagedate talumaadega. Raudtee on selle linna sisuliselt
"sünnitanud", nii nagu vahel raudtee puhul juhtubki. Jõgeva on aga tänu
sellele täna hea rongiliiklusega linn. Õigemini, üpris hea, Tartu
linnalähiliikluse tekkimisega saaks olla veel parem. Sama peaks kehtima
ka Jõgevamaa kohta üldiselt, aga tänu laiskusele ja ükskõiksusele see
nii ei ole.
Ka
ei ole kahjuks Pargi & Sõida siinkandis väga popp. Eks seda mõjutab
kaugus Tallinnast, kui ka Tartu-suunalise rongiliikluse suhteline
hõredus. Praegu muidugi ka koroona.
Koroona
ajal kiputakse aga sageli imepisikesi busse mitmetele liinidele panema.
Väga ei riskigi praegu ringi sõita. Seda enam, kui sõitjaid üksjagu
selles kilukarbis.
Mitte
midagi ei taheta aga Jõgeva vallaski kuulda bussiliikluse edendamisest.
Eks üheks põhjuseks ole ka see, et enamus ametnikest ei mõista ÜT
peensuste tähtsust. Volikogus parteitute kõrval ruulivad Isamaa, RE ja
KE, aga ju nende tase ei võimaldagi asju käsile võtta!? Ja pole targemat
oodata ka mitteparteilastest?
Pommiaugu ehk Jõgeva Militaarmuuseumi reklaam tuletas mulle taas meelde seda, et Jõgevamaa ÜT üks olulisemaid eesmärke peaks olema bussiliinide kokkupanemine. Kõik Mustvee-Kuremaa suunalised bussid peaks alustama teiselt poolt Jõgevat. Kas siis Uku peatusest, Siimustist, Vaimastverest vm. Selleks, et teha peatused ka linnas sees. Veelgi parem, plaanides sõitu selliselt, et peatusesse Jõgeva Jaam (siiani pole nime muudetud) saabuda 3-4 minutit enne rongi ja väljuda peale rongi.
Pommiaugu ehk Jõgeva Militaarmuuseumi reklaam tuletas mulle taas meelde seda, et Jõgevamaa ÜT üks olulisemaid eesmärke peaks olema bussiliinide kokkupanemine. Kõik Mustvee-Kuremaa suunalised bussid peaks alustama teiselt poolt Jõgevat. Kas siis Uku peatusest, Siimustist, Vaimastverest vm. Selleks, et teha peatused ka linnas sees. Veelgi parem, plaanides sõitu selliselt, et peatusesse Jõgeva Jaam (siiani pole nime muudetud) saabuda 3-4 minutit enne rongi ja väljuda peale rongi.
Omaette küsimus on seegi, kas osa busse ei peaks linna läbi ka Aia tänavat pidi?
Selliste läbivate liinide nagu Siimusti - Mustvee, Vaimastvere - Palamuse jm jaoks sobib bussijaamas ehk peatuses Jõgeva Jaam peatumine posti nr 3 all. Selle, mida täna pole. Ja mis peaks asuma siin, sest ülioluline on lühim vahemaa perroonini ja ka bussijuhi visuaalne kontakt rongidega. Muidugi tuleb see peatuskoht planeerida nii, et peatuda siin saaks mitu bussi korraga. Et seda pole siiani tehtud, on järjekordne näide asjatundmatusest. Kui perroone ei õnnestunud bussijaamale lähemale teha, siis peab buss tulema lähemale. Loogiline ja lihtne ju?
Selliste läbivate liinide nagu Siimusti - Mustvee, Vaimastvere - Palamuse jm jaoks sobib bussijaamas ehk peatuses Jõgeva Jaam peatumine posti nr 3 all. Selle, mida täna pole. Ja mis peaks asuma siin, sest ülioluline on lühim vahemaa perroonini ja ka bussijuhi visuaalne kontakt rongidega. Muidugi tuleb see peatuskoht planeerida nii, et peatuda siin saaks mitu bussi korraga. Et seda pole siiani tehtud, on järjekordne näide asjatundmatusest. Kui perroone ei õnnestunud bussijaamale lähemale teha, siis peab buss tulema lähemale. Loogiline ja lihtne ju?
Muidu
Jõgevale oodatakse külalisi küll. Ja kõik tehtudki selleks, et
raudteepeatus paremini ühendada teiste liikumisviisidega. On ikka või?
Põltsamaa buss pani vehkat 3 min enne rongi. Ja nii palju kordi päevas
ning mitte ainult Põltsamaa bussidega seoses. Elistvere Loomaparki ei
saa külaline siit bussiga üldse, kuigi juba aastaid tagasi pakkusin
sõiduplaani välja. Selgete ja konkreetsete põhjendustega.
Vallaasjalised sõidavad muidugi ainult autodega?
Vallaasjalised sõidavad muidugi ainult autodega?
Pildistasin
aga üksjagu ka maju. Isegi lihtne puumaja on oma olemuselt armas ja
Jõgeval võib lisaks näha ka eriilmelisi, aga ilusaid maju ja detaile.
Jõgeva
üks miinus ja murekoht on haki- ja vareseparved. Ega siin muud ei
aitakski, kui haljastust vahetada. Vaja istutada puid, mis neile
pesapuudeks võimalikult vähe sobiks. Enamasti vallutavad nad vast mände
ja kaski ning veel mõningaid lehtpuid? Kas aga kõiki?
Ja haljastust ongi erinevat. Muidugi, ikka ootaks elupuude jt kõrval ka suuri puid.
Ilus!
Jupike uhket aeda!
Eesti Raudtee teeb siin midagi?
Siin
aga Eesti Raudtee pole küll ära teinud väga olulist asja, ülekäiku!
Ikka veel. Raudteel käimine keelatud? Miks siis tee siin sissegi
tallatud? Sest ei ole kuidagi normaalne, et siinkandis liikudes peaks
raudtee ületamiseks trampima jaamani välja! Oleks siis veel viaduktil
trepid kahel pool raudteed, aga kus sa sellega! Muidugi oleks need ka
ebamugavad vanuritele, lapsevankriga liikujatele jt.
Bussipeatust
on vaja ka teisele poole raudteed, garaazhide juurde, et tagada lühim
ligipääs Tähe tänava korruselamutele. Ka sellest on Jõgeva vallavalitsus
teadlik.
Mis nimeks panna, ei oska ma öelda. Hea oleks muidugi kui võimalikult paljude peatuste nimed põhineks ikka kohanimdel, sest see oluline kasvõi peatus.ee kasutajatele. Kuid ei pane ju nimeks Jõgeva Garaazhid? Jõgeva Tee?
Mis nimeks panna, ei oska ma öelda. Hea oleks muidugi kui võimalikult paljude peatuste nimed põhineks ikka kohanimdel, sest see oluline kasvõi peatus.ee kasutajatele. Kuid ei pane ju nimeks Jõgeva Garaazhid? Jõgeva Tee?
Kus selline veel asub?
Jalakäijate liikumisteedega on siingi muidugi mured. Aleviku poole kõnnitee olemas, aga Pedja jõe suunal mitte.
Siia,
enne silda, peaks aga bussipeatuse kiiresti tegema. Tänaseks venitatud
sellega aastaid, seega peaks selle tegemagi ülimalt kiiremas korras.
Esialgu kasvõi ainult bussipeatuse sildi üles pannes.
Mutso
peatus ju ülikaugel ja ei saa kuidagi normaalseks pidada, et aleviku
elanikud peaks bussidele minemiseks kõmpima paar kilomeetrit bussijaama,
et siis oma kodust mööda sõita!? See peaks olema täiesti elementaarne,
aga Jõgeva vald vist teeb statistikat. Vaatab siin kohapeal, et pole ju
kunagi ühtegi inimest ootamas bussi? Busse, mis ei saa peatudagi? Ometi
on ju teada, et siin palutakse bussijuhtidelt peatumist! Või ei taha
vallavalitsus midagi sellist kuuldagi, kattes oma kõrvad kinni?
Ahjaa, Põltsamaa jm sellesuunalised bussid peaks ju ka alustama pigem alevikust (vähemalt osa busse), eraldi bussiliinid Jõgeva - Alevik - Jõgeva on kuidagi imelikud? Seda enam, et käiakse ju ehk ka väljastpoolt Jõgevat Instituuti tööle? Jõeäärsest puhkealast rääkimata.
Ahjaa, Põltsamaa jm sellesuunalised bussid peaks ju ka alustama pigem alevikust (vähemalt osa busse), eraldi bussiliinid Jõgeva - Alevik - Jõgeva on kuidagi imelikud? Seda enam, et käiakse ju ehk ka väljastpoolt Jõgevat Instituuti tööle? Jõeäärsest puhkealast rääkimata.
Pedja jõgi, vaade allavoolu.
Ja ülesvoolu.
Muidugi on siia vaja ka jupike kõnniteed teha.
Kus siin täpsemalt ülekäik peaks olema, on iseküsimus.
Igal juhul on raudtee ületusvõimalus siit väga kaugel!
Vahva mulje, justkui oleks seinale maalitud!
Omamoodi vahva on aga jalutades jälgida puude ja põõsaste "seoseid" hoonetega.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar