Wednesday, June 3, 2015
Lääne Raudtee versus otsustusvõimetus?
Kindluse mõttes viskan alati pilgu ka kõrvale, et ehk on näha ..... seal kasvõi mõnda riigiametnikku või poliitikut, kes tulnud vaatama elu Eestimaal, aga paraku on pilt ikka selline....
Muide, meil on 101 rahvasaadikut ja Estland Production on kutsunud neid kuu lõpus rongisõidule Riisiperesse ja üksiti ka kohapeal veidi ringi vaatama. Vaatame, vaatame....
12 comments:


Tänud, Anonüümus!
Reply
Ma ei tahaks uskuda, et maa maha müüakse.
Miks midagi tehtud pole, selle eest peaks vastutama eelkõige Reformierakond jt poliitikud, kelle jaoks on oluline lõugu lõksutada, mitte aga rahva ja riigi jaoks midagi olulist ära teha.
Jah, üldiselt olen nõuis, et piisab ka 120 km/h kiirusest, ehk mingil lõigul võib see ka olla 140-160 km/h. Seda enam, et enamus ronge peatuks Riisipere-Haapsalu lõigul enamuses peatustes. Ajavõit ei ole 160 juures eriti suur.
AnonymousJune 5, 2015 at 9:47 AMMina ei saa päris hästi aru miks inimestele tundub just riigi raudtee see õige omandivorm olema. Praegu kus ida-läänesuunaline kaubavedu raginal kokku kuivab - kas on mõtet hoida "hambad ristis" üleval raudteevõrku, et äkki hakkab ikka kaup liikuma? Miks mitte orienteeruda puhtalt Eestisisesle reisiveole? Minu hinnangul toimib praegu eraomandis olev edelaraudtee reisiliiklust oma teedel majandades palju mõistlikumalt ja ökonoomselmalt kui megataristut vägisi üleval pidav EVR.
Reply
Tänud!
Reply
Minu jaoks pole vahet, kes siin sõidan, raudtee terviklikkus on oluline ja eraomanike tegevusi me oleme siin kahjuks juba kogenud. Kui aga veost rääkida, siis peaks samuti olema mitte ainult rongid, vaid ka bussid ja praamid riigi omad. Just sellepärast, et eraomanikku ei huvita mitte miski peale raha, riiki aga PEAB huvitama regionaalpoliitika (sh erinevate ühistranspordiliikide ühildamine, piirkondade areng ja tuhat muud asja). Ei huvitanud see Egelaraudtee omanikke, ei huvita ka Sebe ega teiste firmade omanikke. Tulemus on sel juhul alati viletsam ja maksumaksja jaoks kallim. Muidugi tähendab see seda, et peremees peab olema hea! Ehk et riigiasutuste juht(kond) peab olema parim, mitte kamp tühikargajaid.
Edelaraudteel ma ei näe mõistlikkust küll kuidagi rohkem, aga muidugi ei hiilga tarkusega ka riigiraudtee. Aga VÕIKS hiilata! Just sellest olen ma püüdnudki aastaid kirjutada ja selgitada, KUIDAS HIILATA! Mis parata, kui pole just kõige säravamad helkurid!
Ja kahjuks olen liiga palju näinud Edelarudteed seestpoolt! Et teada. Ma ei taha öelda sellega seda, et seal olnuks kõik läbinisti halb. Kaugeltki mitte. Kuid firma üksi jääb neid seoseid vaadates ikkagi nõrgaks ja ei ole parakui mitte ühe keti üks lüli, vaid ketitu.
AnonymousJune 6, 2015 at 9:40 AMSaan aru, et sa hindad era vs. riigi raudteed rohkem läbi rongidega opereerimise prisma. Sinu kogemus pärineb ju samuti rongide eraomaniku (Edelaraudtee AS) pagasist.
Reply
Täpsustuseks tahan öelda, et pidasin oma kommentaaris silmas ikka taristut-rööpaid.
AnonymousJune 6, 2015 at 9:47 AMPraegu on Elron ju riigifirma. Kas me näeme siin suurt üle-eestilist ühistranspordi koordineeritust? Miskipärast kahtlen.
Reply
Kas rööbaste riigistamine paneks Elroni kuidagi paremini neil rööbastel sõitma? Ka praegu on Elron see kes oma sõiduplaani neil rööbastel ise määrab. Ja edela taristul kulgeb selle kooskõlastamine kordades lihtsamalt kui EVR-i omal.
Kas riigistamine on mingi imerohi, et siis laskuvad taevast alla inglid ja hakkavd kõike targasti juhtima ja tegema? Ei, inimesed on ikka samad kes meil juba on. Riigil pole kuskilt varrukast võtta mingit hulka võimekaid raudteespetse keda riigistatud rööbastele paisata.
Tänud kõigile asjalike arvamuste eest!
Reply
Loomulikult lähtun ma nii varasematest kogemustest, kui ka üldse eraomandusega seonduvast ja seda siis eelkõige Eestimaa transpordiga üldse. Olgu siis tegemist rongide, busside, praamide või lennundusega ja näen parimat toimimist just koostööst lähtuvalt. Koostööst, mida viimaste aastate või tegelikult aastakümnete jooksul ei ole olnud piisavalt. Seda kogesin eriti teravalt rongipeatuste renoveerimisel, aga ka muude teemade juures., sh erinevate ühistranspordiliikide ühildamisel.
Kuid kindlasti ei ole ma nõus sellega, et meil ei ole võtta paremaid spetsialiste. Sellega ei taha ma kuidagi öelda, et MKM-i ja teiste töötajad ei oleks spetsialistid. On küll. Ja need spetsialistid on tegelikult teada ka otsustajatele, kuid põhiliseks põhjuseks, miks neid ei kaasata on tegelikkuses see, et sel juhul tuleb kardinaalselt muuta suhtumist ja teha hulga rohkem tööd kui praegu! Kahjuks on kadunud oskus näha elu reaalselt, eelkõige lähtutakse avutustest (exceli tabelitest), statistikast ja muudest numbritest. Seda on piisavalt tõestanud Elron ja paljud muud ettevõtmised-asjad-seosed.
AnonymousJune 11, 2015 at 8:51 AMAga võib-olla ei tahetagi otsustada - http://www.aripaev.ee/uudised/2015/06/11/minister-kristen-michalil-osalus-bussifirmas
Reply
Tänud!
See muidugi väga väike osalus. Mina usun, et huvipuudus on ikkagi üldisem. Eestimaa ja regionaalpoliitika on vähstele prioriteet ja siiani arvatakse, et tegija oled ka siis kui räägid ametipostil: "Me tahaks, me plaanime, me mõtleme, me vaatame, me arutame....."Tuesday, January 13, 2015
Reformierakond halvim valik.
Miks on RE minu jaoks halvim valik? Asjadel pole kunagi üks ja ainuke põhjus. Võib olla on Ojuland või Iseseisvuspartei veel halvimad, ma ei tea. Sest neid ei mõista ma üldse. Ja RE-s on ju kindlasti palju toredaid ja asjalikke inimesi. Kuidas nad üldse sinna eksisid?Püüdsin vanasti ennast poliitikast distantseerida ja tegeleda sisuliste asjadega. Ehk oli see vale ja ükskord peame oma positsiooni määrama? Mida varem, seda parem? Sest tegelikult ei ole poliitikat inimesteta ja see mõjutab ju kõige otsesemalt meie elu?Esimene kõige ebameeldivam emotsioon oli seotud populismiga. Ansip, kes ei oska tunnistada oma vigu, pärandab sama probleemi edasi Rõivasele. Mis oli tulumaksu alandamise eesmärk? Populism ja rikkamate soosimine. Ettevõtjakeskne lähenemine. Võitsid sellest vaid rikkamad, vaesematele ei toonud see aga kaasa muud kui turvatunde vähenemise ja pettumise oma riigis. Läks ju tulumaks suures osas operatiivteenistuste ja kohaliku elu heaks. Palju siis oli sellest alandamisest KASU!? See väike rahaline kasu inimesele on erilise mõjuta. Ühiskonna jaoks aga tähendab see vajalikele asjadele suurte rahade kadumist. Ja edasi, siis päästeametnike töökaotust jne. Tagajärjed on nüüd selgelt näha. Ja sellest polegi mõtet siin pikalt heietada. Tegu oli vale, sest riigi eluspüsimiseks on maksud vajalikud, eriti väikeses ja vananeva elanikkonnaga riigis, seda peaks iga poliitik tunnetama.Edasi tuli TLS, millega järjekordselt süvendati töötajate orjastamist. Veel paljud asjad, sh ka kooseluseadus, riigikogulaste puutumatuks tunnistamine, puuetega inimeste kõrvaletõrjumine. Ja loomulikult ka võltsi kuvandi tekitamine paljudes asjades. Väidetav kodanikuühenduste kaasamine on ju vaid sõnakõlks. Valdo Randpere arvamus, et tööandjad jooksevad tormi kollektiivlepingute sõlmimiseks, osutus blufiks. Kalev Kallemets, selle asemel, et kutsuda asjatundjaid nõupidamisele, räägib rumalusi Haapsalu raudtee kohta. Kalev Palling toetab RB hukatuslikku läbisurumist, tundes ARB puhul huvi vaid erilehe rahastajate vastu. Rahvast selgelt ja KINDLALT MÖÖDA - see on RE lipukiri.Ja muidugi teerullipoliitika kõige NEILE vajaliku läbisurumiseks. Siim Kallas, VB fond jm on juba "lisaboonus".Ning ähvardav tulevik ongi veel hirmutavam. Vaksali juures lugesin plakatilt "rahva arvu kasvust"! Nii vähe sellest räägitakse, kuid plaan on kohutav. Lasta vabalt 5 aasta jooksul lahkuda 44 000 eestlasel, et asemele tuua 49 000 immigranti!? Kas Teie, valijad ikka mõtlete sellele? Mida see meile toob? Jõudmise viie rikkama hulka? Ärimeestele see on kindlasti meele järgi...Muidugi on väga halb ka see, et IRL kõrvale lükati ja valiti selgrootud sotsid partneriks. See võimendas kõige halva mõju veelgi.Ja nagu näha, võetakse Riigikogu viimasel istungjärgul veel viimast. Muudetakse planeerimisseadust nii, et omavalitsused ei saaks oma sõna sekka öelda riigi raha raiskamise vastu. Kaotatakse jäljed sellest, mida Riigikogus öeldud, et tulevased põlved ei teaks, kes mida ütles ja kes Eesti hukatusse saatis. Jne jne.Ja ikka leidub meil neid, kes arvavad, et RE on meid edasiviiv jõud? Ei, ei ja veel kord ei!Kas valida need, kes nina all või kiigata kaugemale?Taavi Rõivas tegi veel ühe apsu, millest lähtub, et tegemist on õppimisvõimetu pundiga. Kas selline buss hakkab sõidutama Haapsalu ja Läänemaa inimesi?Natuke tunnen reformierakondlastest lähemalt just Haapsalu inimesi. Keegi neist täiesti vastuvõetamatu, sest "võitlemine" on bluff. Samas mõnedki on väga toredad inimesed. See, et peakorterile ei suudeta elementaarseid asju selgeks teha, näitabki, et peakorterit (ääre)maa ja rahvas ei huvita. Nii on kahju, et asjalikud inimesed muutuvad vaid etturiteks suures mängus. Ning nemad polegi ehk milleski süüdi. Soovivad vaid parimat, aga toetuseta sellist asja tulla ei saa.Tore oli kohtuda ikkagi. Mis sest, et madal ja must lagi on meie toal....Et rongi tulekuks siin lootust ei antud, läksin bussile. Palju pisemasse, kui see kollane kohvik-buss, mis parkinud kohta, kus bussid parkida ei tohi.Põhiline on, et maa ja rahvas oleks südamele olulised! Seda ei saa tõestada vastupidiselt ka suure bussiga enesereklaamimisega.Tuleb meelde ka üks repliik. "ülejooksmine"! Seda ei peeta heaks tooniks, aga ehk on väärtuste nimel selline asi lubatud? Ehk peakski paljud poliitikud vaatama enda ümber ja mõtlema, kus nad on rahvale kõige vajalikumad!? Head poliitikud, ma pean silmas!ON AEG teha põhjapanevad otsused tuleviku nimel. Kus peamine ei ole müütiline viie rikkama hulka jõudmine, vaid oma rahva ja riigi säilumine!************************************


Raudtee Turbani -eks ta niisugune poolik lahendus ole. Kuid parem ikka kui mittemidagi.Ma aga kahtlen kas riik sellegagi nõus on, sest maa raudteetammi all ja ümbruses kuulub riigile.Kas see maa müüakse maha uuele omanikule või kuidas ? Elron peaks siis hakkama uuele raudteeomanikule maksma infratasusid, mis ilmselt oleks veel suuremad kui Edelaraudteel, sest vaja on katta ka raudtee ehitamise kulud.
ReplyTegelt oleks tõesti kõige parem kui kõik raudteed oleks riigi käes, kuid paraku - seda Haapaslu raudtee taastamist on heietatud juba 10 aastat ja mitte midagi pole tehtud.
Nii et meie riik ei tegutse operatiivselt, olulisi otsuseid veeretatakse käest kätte nagu kuuma kartulit ja sellises seisus on ainult tervitatav kui erainitsiatiiv asja enda kätte võtab
Üks märkus on veel : ma ei usu, et Haapsalu raudtee nüüd 160 km / h tee peaks tulema, see on oluliselt kallim nii keerukama signalisatsiooni kui ohutusnõuete pärast ja tegu on ikkagi regionaalse raudteega, mitte suure magistraaliga. Minu arvates peaks seda ehitama nii odavalt kui saab , ja nii odavate hoolduskuludega kui võimalik.
Eesti tingimustes vääriks ehk ainult Tallinn-Tartu raudtee upgrade`i 160 km / h kiiruseni ja ka see oleks väga-väga kulukas.
Sedagi me ei suuda me lähiaastatel läbi viia