Teisipäev, 12. jaanuar 2021
Ülirõõmustav artikkel - Tartu perroonid 2011 - 2021.
Kui Tartu raudteejaamas ei pääse praegu lapsevankriga või ratastoolis reisijad hästi tagumisele perroonile, siis on Eesti Raudtee ja linnavalitsus otsustanud ehitada ligipääsuks laia kaldtee. Valitud lahendus aga pahandab Elroni.
2011.
aasta paiku oligi aeg, kui planeeriti uusi perroone. Sel ajal sai mu
blogi ka alguse ja peapõhjuseks olidki just perroonid. Kuna eeldasin, et
just Eesti Raudtee (Edelaraudteel sai kaasa rääkida ja kuulati) on
võimeline igasuguseid käkke kokku keerama, soovisin näha eelprojekte. Et
Edel pidi neid kooskõlastama, oli see võimalik. Tegingi lehekülgi pika
ülevaatliku analüüsi, mis, kuidas ja kuhu. Tollane ülemus Margus Kehva
edastas need Eesti Raudteele. Kuna see polnud piisav vaid kogu asi
pidanuks toimuma laia kaasamise tähe all, saatsin selle ka MKM-i. Peale
seda ei vastanud Eesti Raudtee mitte ühelegi kirjale. Nad tundsid mind
juba ammu ja olin tõeline nuhtlus. Minu EESMÄRGID OLID TOLLAL: ESITEKS,
ET HOIDA ÄRA VALEOTSUSEID JA SAADA PARIMAID TULEMUSI ning teiseks OLI
AIDATA! Et tänaseks olen ma ülimalt teravalt kriitiline Eestis toimuva
suhtes, selles on üks suurimaid süüdlasi Eesti Raudtee. Nüüdseks ka
Elron, kes igaks juhuks mu ära blokeeris. Praegune ERR-i artikkel ongi
ühelt poolt ülihea just seetõttu, et see on nagu aegadest saadik toimunu
lakmuspaber, mis selgitab üpris lihtsalt kõike.
Nimelt on plaanis jaamahoone poolt vaadates kaugemale platvormile ehitada trepi asemel kaldtee. Selle tulemusel peatuks ka rong senisest kaugemal.
Elroni juhatuse esimees Merike Saks tõi kirjas Tartu linnale välja, et linnavalitsus ja Eesti Raudtee on öelnud, et Tallinna-poolse platvormi nihutamine uue kaldteega toob reisijatele kaasa teekonna pikenemise 50 meetri võrra.
Saksa sõnul ei pea see aga paika, kuna tegelikkuses on 50 meetrit vaid uue kaldtee pikkus ning platvorm nihkub kokku 200 meetri võrra.
Kui neid väiteid lugeda, siis tegelikult on õigus nii Eesti Raudteel
kui Elronil. Kuid tuletan siinkohal meelde, et vajadust kaldteede ja
ülekäikude järgi tuletasin ma meelde Eesti Raudteele juba tollal ja
teistelegi ning sadu kordi! Mida vastati? Ei saa, ei ole võimalik,
ohutuse tõttu, pole vaja jne. Nagu sisuliselt kõiges ja alati ükskõik
millise ametnike enamuse poolt!
Ja selliseid olukordi, kus nii
vastati, oli sadu. Ütlesin, et Balti jaama on vaja rohkem teid ja
perroone, vastati, et "meie arvestuste järgi piisab". Nüüd plaanitakse
juurde ehitada? Ütlesin hiljem ka Elronile, et vaja siin ja seal seda ja
teist. Mida vastati? Ei ole vaja, pole mõtet, põhjendus pole piisav
jne.
Vahemaa bussile minekuks pikeneb aga igal juhul rohkem kui 50 m.
OMETI
ON PEA ALATI OLNUD ÕIGUS MUL! KUID EIRAMINE TÄHENDAB ALATI EBAMUGAVUST,
RAHA RAISKAMIST, EBAEFEKTIIVSET TOIMIMIST jpm. Ning seda AASTAID!
"Selline teekonna pikenemine on vastuolus liikuvuse
planeerimise põhimõtetega, mis rõhutavad reisiteekonna sujuvust selle
igas etapis. Reisijatele tähendab uus lahendus ühtlasi ka seda, et
edaspidi sunnitakse inimesi rongi ootama
lageda taeva all kaitsmata neid vihma, tuule ja teiste ilmastikuolude eest," kirjutas ta.
Taas
oluline lõik! Võimalikult lähedane asukoht perroonide ja bussipeatuste
vahel oli ka tingimustes kirjas. Eesti Raudtee ei teinud seda märkamagi
ja ega hiljem ka teised, sh Elron, huvitunud märkustest. Ometi, see
põhimõte oli mul alati ÜKS PEAMISI ASJU, mida ma erinevas sõnastuses
sadu ja tuhandeid kordi olen selgitanud kõikidele asjaosalistele üle
Eesti! Muide, ka ootetingimused ei huvitanud Eesti raudteed kunagi (hr
Urmas Glase pläma!), ei huvita tegelikkuses ka pr Saksa! Ega enamasti ka
kedagi teist, muidu neid "libresse tiivakesi" pole lahenduseks valitud.
Ei maksa kellelgi lõksutajal nüüd neid väiteid esitada!
Ja ei mäleta
ma ühtegi korda, kus Eesti Raudtee oleks ettepanekute peale, arvestada
bussipeatuse asukohaga, öelnud, et "oi, jah, me loomulikult muudame
perrooni asukohta"!
Saks ütles ERR-ile, et on pettunud, kuna linnavalitsus ja raudtee ei kaasanud Elronit võimalike lahenduste aruteludesse.
"Nüüd visati meile laua peale sõna otseses mõttes käkk. Öeldi, et see on lahendus ja see on teile teadmiseks. See ei ole päris aktsepteeritav käitumine," ütles Saks.
Just nii tegutsetakse tänini! Pada sõimab katelt? Just! Ka Elron ise ei ole kogu oma eksisteerimise aja soovinud teisi kaasata. Olgu siis mind või oma vedurijuhte ja vagunisaatjaid. Nii et miks katelt sõimata? Kuigi, Saks tegelikkuses osaliselt VÄIDABKI ÕIGESTI! Sest Eesti Raudtee on eriti üleolev ja ignorantne! Nii enne 2011, pärast, kui ka täna!
Kuid õigus veel ka
selles, et tegu võib olla KÄKIGA! Kasutan tihti just sama sõna. Kuivõrd
käkk, sellest aga artiklis päris aimu ei saa! Kogemusi käkerdamises on
Eesti Raudteel aga küll ja veel! Õpivõimet aga mitte!
Saks rõhutas, et Tartu on Elroni jaoks kõige olulisem sihtpunkt ning jääb mulje, nagu oleks valitud kõige odavam lahendus. See on Saksa sõnul aga koht, kus kindlasti koonerdada ei tohiks.
Saks tõi välja, et kaldtee ehitamise lahendus oleks samaväärne sellega, kui Tallinna-Tartu rongid oleks puupüsti inimesi täis ning lahendusena tuuakse Venemaalt sõitma odavad puitistmetega rongid.
"Arvestades seda, et meil on seal ilus vaksalihoone, kus inimesed saavad mõnusalt rongi oodata, miks ei ole võimalik teha lifti või tõstukit korda, kas tõesti tänapäevalt ei ole paremaid lahendusi," arutles Saks. Ta rõhutas, et Elron on organisatsioon, mis saaks aruteludele lisada ka klientide ja reisijate arvamust, kuid sellega arvestatud pole.
Saksa võrdlus pole kaugeltki täpne. Kuid küsimusi tekib kindlasti, täpselt neid esitada saaks siis, kui oleks ka täpsemalt aimu, kuidas plaanitakse uus lahendus täide viia. Kuid paras nali on muidugi saksa jutt "klientide ja reisijate arvamusest", sest ta ise Elroni eesotsas enamasti kellegi ega millegagi ei arvesta. Kuuldavasti vahel küll on oma töötajaid kuulda võtnud, aga selgelt vähe. Ammugi siis kliente. MINA JUBA TEAN.
"Eesti Raudtee otse reisijatega ei suhtle, kõik infrastruktuur on nende oma, meie saame ainult lärmata," ütles Saks.
Pr
Saks, teie (ja teie alluvad) ka ei suhtle nendega, kes ettepanekuid
teevad. Te olete lausa nende ülemus, kes blokeerivad klientide,
reisijate ja asjatundjate ettepanekuid. Ehk LÄRMI! Sest mul ei jää
samuti muud üle kui lärmata ja süüdi pole selles mina. Nii et kui
jätkata, siis ma olen ka sadu kordi pakkunud välja lahendusi!? Ise, nagu
mainite enda kohta.
Saksa sõnul pakkus ta ka ise välja, et tuleks leida mingi muu lahendus. Ühe mõttena on osapoolte vahelt läbi käinud ka mõte platvormi laiemaks teha, kuid selle tulemusel tuleks ka rööbastee ümber ehitada. Lisaks oleks seesugune lahendus ka kallim.
"Teeme mingisuguse konkursi, Tartu on täis noori haritud kunstiinimesi, ma ei taha uskuda, et see on ainus lahendus," sõnas ta.
Kunstiinimesi? Oot-oot, mida ja kuidas tahate lahendada???
MUUD LAHENDUSED ON JU OLEMAS, JUBA 10 AASTAT, LP ELRON JA EVR!!!
Teepikkus küll pikeneb, kuid ajalist kaotus ei teki
Eesti Raudtee ehitusteenistuse juht Riho Vjatkin ütles ERR-ile, et tõepoolest peavad inimesed uue lahendusega pikema maa kõndima, kuid ajaliselt tegelikkuses muutusi pole. Nimelt suureneb uue kaldtee ehitamisega läbilaskvus, seega mahuvad kaldteele liiklema koos nii vaegliikujad, jalakäijad kui ka jalgratturid, lisas Vjatkin.
Hr Vjatkin! Tunnel jääb ka edaspidi toimima? Kuigi ma seda ei tea, siis toon põhilise välja! 10 aastat tagasi ka tõin...
1. Kaldteed ja ülekäigud tuleb teha perrooni MÕLEMASSE otsa, sest inimesed liiguvad mõlemas suunas. Seega, teekond võib praeguse variandiga pikeneda kordi rohkem kui 200 meetrit!
2. Perrooni pikemaks ehitama ei pea, piisab kaldteedest ja jalgrajast ülekäikudeni.
3. Tunnel peab alles jääma.
KAS EESTI RAUDTEE SEEKORD VÕTAB KORRAKS HOO MAHA JA ALUSTAB MÕTTETEGEVUSEGA?
Vjatkin selgitas, et lahendust töötati Tartu linnaga koos välja mitu aastat ning protsessi käigus kaaluti mitmeid erinevaid alternatiive.
"Lõpuks jäi lauale variant, mis piltlikult öeldes tähendab seda, et platvormi pikendatakse Tallinna suunal ja Tallinna suuna trepi asemel tuleb pandus, mis on siis kaldtee täies laiuses," täpsustas Vjatkin.
Vjatkin selgitas, et muudatus ei puuduta esimest platvormi ehk kohta, kust 80 protsenti rongidest Tallinna suunal väljub. Kaldtee tuleb aga jaamahoone poolt vaadates kaugemale ehk teisele platvormile.
"Kui Tartusse tuleb rong, see peatub peatub paviljonipiirkonnas, inimestel on vaja tunnelisse minemiseks läbida kadalipp, mis koosneb ustest ja trepist, siis tekib uste ees üsna suur tropp ja seisak," selgitas Vjatkin praegust olukorda. Lai kaldtee lahendaks tema sõnul aga selle probleemi.
Plaanis on ka olemasolevat varikatust pikendada, seega ei pea inimesed Vjatkini sõnul lageda taeva all rongi ootama. Ta lisas, et mõlemalt pool platvormi praegu niikuinii varikatust pole ning inimesed ootavad enamasti rongi jaamahoones.
Väga tore, et ka varikatust
pikendatakse! Kuid ah et lahendust töötati välja koos Tartu linnaga (kes
ka ei suuda asjadest eriti aru saada, väga paljudes asjades)? Millised
spetsialistid sealt kaasa lõid? Ega mitte eksmaavanaem ja nüüdne
abilinnapea Reno Laidre?
Aga miks leidsite lahenduse sigadusega?
Tunnelit ei tohi sulgeda! See peab jääma endiselt toimima. Eriti kui
plaanite vaid ühte otsa ülekäigu teha!
Projekt maksab 800 000 eurot
Kui
tollal oleks mind kuulda võetud, olnuks kulud väiksemad. Kõvasti
väiksemad. Täna jätkame jälle kallimate lahenduste otsimist?
Tartu abilinnapea Reno Laidre ütles ERR-ile, et praegu raudteejaamas olevad tõstukid ei ole töökindlad ning streigivad tihti, lisaks blokeerib tõstuki kasutamine ka suures osas treppi.
Laidre rõhutas, et linna jaoks on oluline hea ühendus ning see, et ka kõige nõrgemad ühiskonnagrupid oleks kaitstud.
UPS,
ja lõigi kaasa! Laidre paistab olema üks neist tuhandetest ametnikest,
kes "püüab tarka panna", aga eriti edukalt see välja ei tule. Kord
küsisin talt, et miks Tartu s unustati maakonnaliinide bussipeatus jaama
juurde tegemast, siis ta vääratas ja vastas. Et see oli TEADLIK otsus,
et TARTUS PEAKS OLEMA IKKA KAKS TRANSPORDISÕLME! Nimelt nii rongi- kui
bussijaam. Selle tipprumalusega ütles ta kõik oma taseme kohta!
Kusjuures, kaks ka VÕIB olla, aga SIDUMINE peab olema (loe ülaltpoolt)
lühim, kiireim ja mugavaim! Tegelikkuses peaks bussid kesklinnas küll
sõitma ja peatuma, aga kui Laidre & Ko hiilgaks heade mõtetega,
oleks põhibussijaam vaksali juures kaubateede asemel.
"Mina tugeva ja tervena olen igal juhul valmis 100 meetrit rohkem kõndima selleks, et ema lapsevankriga, inimene ratastoolis või rasket reisikohvrit vedav inimene võiks Tartu vaksalisse jõudes olla kindel, et ta alati saab minna sealt edasi," sõnas abilinnapea.
Et
saab siis maakonnaliinidega edasi minna, mitte jõuda kuidagi bussijaama
ja avastada, et buss läinud ja järgmine n tunni pärast? Mida valetad,
mees?
Kui projekt sellisel kujul läbi läheb, siis läheb see kõik Laidre sõnul maksma 800 000 eurot.
Abilinnapea selgitas, et plaanis on ka teisele platvormile ehitada varjualune ning ka kaldtee jääb selle alla.
Laidre sõnas, et möödunud aasta lõpul kohtuti ka Elroniga ning neile tutvustati uut lahendust.
"Sellel kohtumisel Elron tegelikult tunnistas, et see [uus lahendus] ei mõjuta reisijate arvu. Nad on mures pigem sellepärast, kui palju leiab kasutust vaksalihoone," lisas Laidre.
Eesti Raudtee andmetel alustatakse esialgse plaani järgi ehitustöödega pihta selle aasta suvel ning valmis peaks see saama 2022. aasta esimeses pooles.
Härrad ja daamid Eesti Raudteelt, Elronist, Tartu linnast ja üle Eesti! Istuge nüüd maha, mõelge natuke ja püüdke aru saada, et HEADE MÕTTETE MITTEKUULAMINE teie poolt ongi kaasa tonud rahade raiskamise, ebamugavused ja palju muud. Oleks mind kuulanud, oleks väga palju teisiti! Mul on selle tõdemuse üle hea meel, aga kurb tunne Teie laiskuse, ükskõiksuse ja taipamatuse pärast!
************************************
Aastaid
on püütud lahendust leida? Kas mõistus on tõesti nii nõrguke? Loos
mainiti seda, et igal lahendusvariandil omad miinused. Kes on see julge
ametnik, kes täna selgitab, millised olid miinused MINU ETTEPANEKUS?
**************************
14.01.20
https://tartu.postimees.ee/7154966/hannes-luts-tartu-vaksal-vajab-nutikust-mitte-betooni
******************************************
Neljapäev, 28. jaanuar 2021
Kärnisele bussiga.
Hommikune liin peatus.ee andmetel toimib vaid 3. veebruarini, uut sõiduplaani varianti see täna ei näita.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar